Zoals daar bijv. zijn islam extremisten in NL, en daartegenin wilders.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
Het is geen logisch gevolg, maar een mogelijk gevolg. Als jij een sfeer creeert van intolerantie, dan moet je niet raar staan te kijken wanneer een persoon een keer actie onderneemt.
Er is dan ook niets mis met kritiek op de extreme uitwassen van de islam. Wilders mag wijzen op de gevaren van deze stroming binnen de islam. En moslimextremisten die haat prediken, zijn wat mij betreft niet welkom.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:19 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zoals daar bijv. zijn islam extremisten in NL, en daartegenin wilders.
Hij probeert zichzelf juist neer te zetten als nationalist slash uberconservatief. Een soort PVV op steroïden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:17 schreef Bluesdude het volgende:
Die Breivik is toch duidelijk een neo-fascist, als je dat manifest leest.
Volgens jouw redenering moeten aanhangers van de drie monotheïstische godsdiensten dus ook meteen dimmen, hoevaak zijn die boeken al gebruikt door gestoorde individuen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:17 schreef Bluesdude het volgende:
Ik denk dat Bart Jan o.a. dit soort leugens bedoelt:
[..]
http://www.pvv.nl/index.p(...)-bij-het-proces.html
De maatschappij-analyses van Geert en Anders ( zie citaat hierboven) zijn ongeveer hetzelfde.
Maar Anders kiest als oplossing een gewelddadig neofascisme en Geert niet...
Hulde voor Geert, maar hij moet wel zijn verantwoordelijkheid nemen en ff dimmen
ps: waarom is het F-woord in de publiek opinie een taboe..
Die Breivik is toch duidelijk een neo-fascist, als je dat manifest leest.
Dus jij ziet dat de Pvv gedemoniseerd wordt. Ik zie dat niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:57 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Geenszins, gewoon kijken en zien wat je waarneemt en dan is dit mijn conclusie.
Er is nogal een groot verschil tussen een anonieme forumbezoeker en een vooraanstaande politicus.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:22 schreef fokthesystem het volgende:
WIE HIER houdt rekening met wat ie zegt en niet zegt OMDAT 1 of andere fokker dan door het lint kan gaan en cohen/wilders/imam of wie dan ook mogelijk gaat neerschieten?
Dat betekent dat hij verantwoordelijkheid moet nemen. Waarmee je zegt dat hij (in)direct schuldig is aan de daad van de Noorman.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen logisch gevolg, maar een mogelijk gevolg. Als jij een sfeer creeert van intolerantie, dan moet je niet raar staan te kijken wanneer een persoon een keer actie onderneemt. Bepaalde groeperingen in het Midden-Oosten leren haar volgelingen het westen te haten. Een mogelijk gevolg is dat men een keer naar de wapens grijpt.
Nee, Wilders is niet schuldig. Maar hij moet wel beseffen wat hij met woorden kan (met de nadruk op kan) aanrichten.
De lieden die wilders dreigen denken er wat anders van en over.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Er is dan ook niets mis met kritiek op de extreme uitwassen van de islam. Wilders mag wijzen op de gevaren van deze stroming binnen de islam. En moslimextremisten die haat prediken, zijn wat mij betreft niet welkom.
Dat ligt dan in the eye of the beholder, ik zie het niet zo.quote:Wilders zet links en de islam echter neer als vijanden.
En hij heeft deels gelijk, dus de risico's zijn kennelijk wederzijds, aanslagen, of zoals nu een enkele mafkees die zijn eigen volk neermaait. Hetgeen ook om andere redenen kan, zoals alphen aan de rijn liet zien.quote:En daarin schuilt het gevaar. Hij stelt dat links het moslimextremisme in Europa in het zadel heeff geholpen en zelfs faciliteeert. Hij zet bepaalde groepen neer als vijanden en dat brengt gewoon risico's met zich mee.
klopt !quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hij probeert zichzelf juist neer te zetten als nationalist slash uberconservatief. Een soort PVV op steroïden.
Neen, er is geen band met de noor en hij riep nimmer op om noorse politici en leden van een partij om te leggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:27 schreef nikk het volgende:
Ik vraag me af of Wilders na deze gebeurtenissen wél zou zijn veroordeeld voor haatzaaien.
Nee. Maar goed, als jij dat graag wilt denken, dan ga je je gang maar. Ik neem jou al een paar maanden niet meer serieus. Het stelt mij teleur dat figuren zoals jij een beschuldiging aan het adres van Wilders uit mij willen trekken, met als enige doel de discussie over de felheid van het debat uit de weg te gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat betekent dat hij verantwoordelijkheid moet nemen. Waarmee je zegt dat hij (in)direct schuldig is aan de daad van de Noorman.
Je blijft in rondjes praten op deze manier.
Inderdaad, ik kan mijn bericht in een verwant topic niet vinden met fok's zoekmachine, maar ik heb dit ff gescreencaptured.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
Er is nogal een groot verschil tussen een anonieme forumbezoeker en een vooraanstaande politicus.
Wel of niet indirect schuldig aan deze terreurdaad...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat betekent dat hij verantwoordelijkheid moet nemen. Waarmee je zegt dat hij (in)direct schuldig is aan de daad van de Noorman.
Je blijft in rondjes praten op deze manier.
Dat werkt zo ook niet inderdaad. Telkens de rechtsen uitlokken of uitschelden, dan de reacties daarop veroordelen en bij serieuze vragen dat voorgaande aangrijpen alszijnde "debat uit de weg gaan".quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee. Maar goed, als jij dat graag wilt denken, dan ga je je gang maar. Ik neem jou al een paar maanden niet meer serieus. Het stelt mij teleur dat figuren zoals jij een beschuldiging aan het adres van Wilders uit mij willen trekken, met als enige doel de discussie over de felheid van het debat uit de weg te gaan.
Juist gezienquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens jouw redenering moeten aanhangers van de drie monotheïstische godsdiensten dus ook meteen dimmen, hoevaak zijn die boeken al gebruikt door gestoorde individuen?
DUS de politiek de taak om de boel te sluiten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef Bluesdude het volgende:
Juist gezien
Haatzaaiers van alle soort moeten ff dimmen.
Niet alle haat is garantie voor geweld. Er zijn hier zat mensen die Wilders haten. Tot zover geen serieuze geweldspogingen vernomen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:32 schreef Disana het volgende:
Ik verwacht wel wat meer introspectie dan een tweet en een ultrakorte verklaring. Het valt niet te ontkennen dat de insteek van de PVV en de retoriek waarvan deze partij zich bedient, eerder bijdraagt aan haat en verdeling dan aan de weg naar een oplossing. Kopvoddentax, stemvee, tsunami van immigranten: het is de taal van de verontmenselijking.
Goed punt. De rechter zou de uitspraken dan natuurlijk altijd nog moeten wegen in de context van het moment waarop de uitspraken gedaan zijn, maar het had misschien een psychologisch effect gehad en net verschil gemaakt. Ook nu al overwoog de rechter immers dat Wilders zich op het randje begaf.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:27 schreef nikk het volgende:
Ik vraag me af of Wilders na deze gebeurtenissen wél zou zijn veroordeeld voor haatzaaien.
heksen meldden zich ook zelden of nooit in de donkere middeleeuwen der Rk lijkt me.....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:34 schreef Bluesdude het volgende:
Heef iemand Wilders of een PVV'er op tv gezien vrij, za, zo, ma ?
Het lijkt wel alsof ze expres de snor drukken
"Geen dialoog a la Cohen" is geen stop op elke vorm van dialoog. Misschien moet je daar eens beginnen met te stoppen met stigmatiseren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:33 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik ben overigens nog steeds benieuwd hoe Wilders zijn doelen dan wel wil bereiken.
Geen dialoog a la Cohen, maar ook geen geweld a la Breivik. Zijn houding lijkt tot dusver neer te komen op "wegpesten". Is dat echt alles wat hij wil ?
PVVers die dit uit kunnen leggen, aangezien Geert dat zelf blijkbaar niet wil?
Welke dialoog wil hij dan wel ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
"Geen dialoog a la Cohen" is geen stop op elke vorm van dialoog. Misschien moet je daar eens beginnen met te stoppen met stigmatiseren.
Gast. Leer eens nadenken. Probeer je gebrek aan een fatsoenlijke studie in godsnaam op te vangen. Doe ons allemaal een plezier, want jij levert simpelweg geen nuttige bijdrage aan dit forum. Simpelweg omdat je niet verder kunt kijken dan die schuldvraag. We zijn inmiddels elf pagina's verder en de discussie wordt in de richting van de 'mogelijke gevolgen van het felle debat geduwd', maar jij wilt nog steeds bewijzen dat ik Wilders bestempel als de schuldige.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat werkt zo ook niet inderdaad. Telkens de rechtsen uitlokken of uitschelden, dan de reacties daarop veroordelen en bij serieuze vragen dat voorgaande aangrijpen alszijnde "debat uit de weg gaan".
Goed, de vraag/reactie staat er. Is een serieuze. Ben nog steeds benieuwd naar jouw reactie erop, maar dat is aan jezelf.
Bij mijn weten gaat het over hoe de PVV eventueel bijdraagt aan geweld. Het ontgaat me totaal waarom jij over haat jegens Wilders begint. Als die er al is, en alsof zijn beveiliging geweld toe zou laten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet alle haat is garantie voor geweld. Er zijn hier zat mensen die Wilders haten. Tot zover geen serieuze geweldspogingen vernomen.
Dus "haat" is ook niet zaligmakend in deze.
Voor haatzaaien is dat ook geen criterium. We kunnen met z'n allen wel ontkennen dat een giftig klimaat mede de oorzaak is van dit verschrikkelijke voorval, en dat figuren als Wilders nul aandeel hebben aan dat klimaat. Maar wie houd dan wie voor de gek?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:28 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Neen, er is geen band met de noor en hij riep nimmer op om noorse politici en leden van een partij om te leggen.
Die hij al voert sinds jaren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:35 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Welke dialoog wil hij dan wel ?
ok.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast. Leer eens nadenken. Probeer je gebrek aan een fatsoenlijke studie in godsnaam op te vangen. Doe ons allemaal een plezier, want jij levert simpelweg geen nuttige bijdrage aan dit forum. Simpelweg omdat je niet verder kunt kijken dan die schuldvraag. We zijn inmiddels elf pagina's verder en de discussie wordt in de richting van de 'mogelijke gevolgen van het felle debat geduwd', maar jij wilt nog steeds bewijzen dat ik Wilders bestempel als de schuldige.
Dat is niet het geval. Voor mij is het thema de felheid van het debat en of het verstandig is om die op deze wijze te voeren. Ik kan het ook niet helpen dat de harde taal vooral uit het PVV-kamp komt.
flikker toch op met die hetzerige leugens...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef fokthesystem het volgende:
(alle niet-islam-burgers omleggen, niet alleen van partij x) ook?
Verschil tussen willekeurige internetheld en politicus die veel media-aandacht krijgt is je niet helemaal duidelijk?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:22 schreef fokthesystem het volgende:
WIE HIER houdt rekening met wat ie zegt en niet zegt OMDAT 1 of andere fokker dan door het lint kan gaan en cohen/wilders/imam of wie dan ook mogelijk gaat neerschieten?
Die quote uit dat stukje komt vandaag in mijn sig!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:33 schreef Rashomon het volgende:
Wilders toont maar weer aan dat de hypocrisie geen grenzen kent:
http://www.nu.nl/politiek(...)nger-mohammed-b.html
Ik zag Bosma gister bij station Bijlmer ArenA lopen. Ik wou hem eigenlijk vragen waarom hij niet reageerde.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
flikker toch op met die hetzerige leugens...
Zelfs terroristen willen niet alle niet-islamburgers omleggen
Simpel, jij begon erover met de toon dat het geweld oplevert. Ik haal een voorbeeld aan van de andere kant die aantoont dat dat niet altijd het geval is. Minder vaak zelfs.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Bij mijn weten gaat het over hoe de PVV eventueel bijdraagt aan geweld. Het ontgaat me totaal waarom jij over haat jegens Wilders begint. Als die er al is, en alsof zijn beveiliging geweld toe zou laten.
Noem eens een paar concrete voorbeelden van discussies die Wilders heeft gevoerd om het moslimvraagstuk op een vreedzame wijze op te lossenquote:
Leer lezen of zeg gewoon niets.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:37 schreef 3-voud het volgende:
Simpel, jij begon erover met de toon dat het geweld oplevert. Ik haal een voorbeeld aan van de andere kant die aantoont dat dat niet altijd het geval is. Minder vaak zelfs.
Dat is ook de enige respons die bij jou past. Goedzo.quote:
Nee ze willen ze bekeren. je hebt dus de keuze, bekeren of sterven. Die keuze stemt me heel vrolijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Let op hoe dit de vraag niet beantwoord, maar slechts eindigt in een beschuldiging.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
"Geen dialoog a la Cohen" is geen stop op elke vorm van dialoog. Misschien moet je daar eens beginnen met te stoppen met stigmatiseren.
Dat is jouw dictatoriale oplossingquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:33 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
DUS de politiek de taak om de boel te sluiten.
Het is niet mijn meningquote:Geloof moet privé worden, mag niet openbaar zijn op een manier die anderen belemmert, geen media aandacht er aan besteden.
1 heb ik al beantwoord eerder hierquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:36 schreef Zolcon het volgende:
1
Verschil tussen willekeurige internetheld en politicus die veel media-aandacht krijgt is je niet helemaal duidelijk?
2
Verantwoordelijkheid is een moeilijk woord lijkt het wel. Verantwoordelijkheid nemen zal wel een links, politiek correct zwaktebod zijn...
Je hebt veel gemist in de media zie ik .quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:36 schreef Bluesdude het volgende:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |