Benieuwd naar de hele lijst met steden, maar echt verbaasd ben ik niet. De auto is en blijft een prima melkkoe.quote:Amsterdam in top-5 duurste parkeerplekken ter wereld
Amsterdam is de op vier na duurste plaats ter wereld om een auto een dag te parkeren. Dat blijkt uit onderzoek van de Colliers International Parking Rate Survey dat dinsdag is uitgekomen.
De autobezitter is hier bijna 40 euro per dag kwijt. Oslo is de duurste plaats ter wereld: ruim 61 euro.
Parkeren in Kopenhagen kost ruim 50 euro, iets meer dan het Australische Melbourne (48 euro).
De goedkoopste van 156 onderzochte steden is Jakarta. Het dagtarief is hier 63 cent.
http://www.nu.nl/binnenla(...)rplekken-wereld.html
Ja, want als IT'er een server meenemen in de trein is net zo makkelijk, doe eens niet zo naïef zeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:11 schreef LXIV het volgende:
Parkeerbelasting vind ik echt een prima belasting. Waarom? Omdat je deze belasting zo gemakkelijk en volledig legaal kunt ontduiken. Gewoon, door het OV of de fiets te pakken. Niemand is verplicht om in centrum Amsterdam een dag te parkeren.
Wat de parkeerbelasting opbrengt hoeft elders niet geheven te worden.
Laat die server gewoon bezorgen dan! Of anders je opdrachtgever betalen! Ik geloof niet dat als een IT-er een server moet afleveren, hij uit eigen zak zijn parkeergeld betaalt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:14 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, want als IT'er een server meenemen in de trein is net zo makkelijk, doe eens niet zo naïef zeg.
Als jij hier in de provincie komt, mag je ook best gratis parkeren hoor...doe ik niet moeilijk over!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:16 schreef Re het volgende:
voor die provincialen mag de prijs hier best nog 2x zo hoog worden
En hoe denk je dat jouw mooie fietspaden en OV worden bekostigt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat die server gewoon bezorgen dan! Of anders je opdrachtgever betalen! Ik geloof niet dat als een IT-er een server moet afleveren, hij uit eigen zak zijn parkeergeld betaalt.
Jij denkt dat qpark van de gemeente is? En alle winsten aan de overheid afdraagt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:18 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En hoe denk je dat jouw mooie fietspaden en OV worden bekostigt?
Gebeurd vaak genoeg hoor, vaak laten IT-bedrijven gewoon op eigen adres bezorgen; vervolgens configureren en zelf plaatsen bij de klant. Ook wordt parkeergeld 9 van de 10 keer niet doorberekend aan de klant.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat die server gewoon bezorgen dan! Of anders je opdrachtgever betalen! Ik geloof niet dat als een IT-er een server moet afleveren, hij uit eigen zak zijn parkeergeld betaalt.
Oh...... heel amsterdam zit aan de Qparkquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij denkt dat qpark van de gemeente is? En alle winsten aan de overheid afdraagt?
Wat een onzin, ik werk ook in IT en wij hebben gewoon 2 flex cars, daarnaast mogen we zakelijk gewoon van de greenwheels gebruik maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:14 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, want als IT'er een server meenemen in de trein is net zo makkelijk, doe eens niet zo naïef zeg.
Als ik mijn auto in het penthouse van het Okura parkeer betaal ik nog veel meerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:13 schreef Karina het volgende:
New York is volgens mij duurder, waarom staat die er niet bij? Volgens mij betaal je daar op sommige plekken wel 20 dollar per uur (in een parkeergarage dan).
Ja, en je baas betaald daar niet voor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik werk ook in IT en wij hebben gewoon 2 flex cars, daarnaast mogen we zakelijk gewoon van de greenwheels gebruik maken.
Natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat niet het halve bedrijf onnodig een auto voor de deur hoeft te hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:25 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, en je baas betaald daar niet voor.Dat is allemaal gratis enzo.
Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het erover dat je alsnog lekker mag gaan parkeren in Amsterdam en gewoon parkeergeld mag betalen op reactie naar LXIV's statement dat niemand een hele dag in het centrum van Amsterdam hoeft te parkeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat niet het halve bedrijf onnodig een auto voor de deur hoeft te hebben.
dat is liefquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij hier in de provincie komt, mag je ook best gratis parkeren hoor...doe ik niet moeilijk over!
Wij zitten tot de meter nauwkeurig op de stadsgrensquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het erover dat je alsnog lekker mag gaan parkeren in Amsterdam en gewoon parkeergeld mag betalen op reactie naar LXIV's statement dat niemand een hele dag in het centrum van Amsterdam hoeft te parkeren.
Ja, jij welquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij zitten tot de meter nauwkeurig op de stadsgrens
Je kunt ook je goederen afleveren en weer weggaan om je auto ergens anders neer te zetten. Je kunt precies uitrekenen hoeveel dat kost.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:29 schreef LompeHork het volgende:
Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het erover dat je alsnog lekker mag gaan parkeren in Amsterdam en gewoon parkeergeld mag betalen op reactie naar LXIV's statement dat niemand een hele dag in het centrum van Amsterdam hoeft te parkeren.
Tuurlijk kan datquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je kunt ook je goederen afleveren en weer weggaan om je auto ergens anders neer te zetten. Je kunt precies uitrekenen hoeveel dat kost.![]()
Iets duurder dan dat, qua wegzettenquote:Jij een uurtje bezig de auto weg te zetten ( ¤ 75,- ) of een dagje parkeren ( ¤ 61,- ).
Dat eerste is natuurlijk onzin. "Een klant nemen die wel parkeerruimte heeft"quote:Je kunt ook een klant nemen die wel parkeerruimte heeft natuurlijk! Of het lekker 1 op 1 doorberekenen aan je klant, wat is sowieso zou doen. Dus wat maak je je druk?
Och och, wat zijn we weer denigrerend, makkelijk he? Zie overigens bovenstaande reden: Dat noemen ze service. Er zijn verder genoeg andere beroepen welke toch echt de noodzaak hebben om vlak bij een winkel/bedrijf te parkeren in het centrum.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:43 schreef Godtje het volgende:
Hoe is het opeens intressant geworden hoe 1 ICT nerd servers moet afleveren?![]()
Zakelijke onkosten lijken me in deze nog het minste probleem. Dan krijg je een groot gedeelte weer terug van de belastingdienst ook.
Dus de kosten doorberekenen aan de klant en van de belasting aftrekkenn en je maakt nog winst ook.
Kun je mij eens uitleggen waarom jij dat niet met het OV kan doen dan?quote:Ik vind het veel erger als ik gewoon na mijn werk even bij vrienden wil gaan eten/drankje doen in een rustige wijk waar je gewoon kan parkeren dat je gewoon 20 euro kwijt bent. Je kan bijna nog beter uiteten gaan. Echt te zot voor woorden die tarieven in de woonwijken.
Omdat het OV geen optie is met mijn beroep, de afstanden en de tijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:51 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Och och, wat zijn we weer denigrerend, makkelijk he? Zie overigens bovenstaande reden: Dat noemen ze service. Er zijn verder genoeg andere beroepen welke toch echt de noodzaak hebben om vlak bij een winkel/bedrijf te parkeren in het centrum.
[..]
Kun je mij eens uitleggen waarom jij dat niet met het OV kan doen dan?
Het punt wat niet veel mensen weten, is dat de parkeergelden in Amsterdam direct mogen worden besteed door de stadsdelen, kortom je kan het zien als het "zakgeld" voor de deelraden waar mee ze hobby projecten kunnen opzetten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Amsterdam lijkt me ook een van de minst geschikte steden ter wereld voor veel autoverkeer, zeker van buiten.
Verder verbaas ik me altijd over mensen die kennelijk vinden dat ze zomaar gratis of voor weinig geld 10 m2 grond mogen bezet houden die niet van hun is.
Misschien moeten we alle parkeerplekken privatiseren, wordt het vast goedkoper van....
Je hebt het over bij vrienden gaan etenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Omdat het OV geen optie is met mijn beroep, de afstanden en de tijden.
Taxi is sowieso ideaal in Amsterdam voor dat soort uitstapjes!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:57 schreef raptorix het volgende:
Overigens woon ik zelf in de wijk met grootste parkeer problemen, oud-west geloof dat in mijn straat de wachttijd 8 jaar is
Niet dat ik daarmee zit, want heb geen rijbewijs, maar goed voor dat geld dat ik uitspaar neem ik redelijk vaak een taxi, bijvoorbeeld als ik wat laat ben, of s'avonds laat thuis moet komen.
Ik had het over na mijn werk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:59 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Je hebt het over bij vrienden gaan etendoei.
P+Rquote:
Makkelijk ja. Geheel overbodig ook want er is gewoon ruimte in de wijkquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
P+R
Voor ¤ 5,- ben je in het centrum en staat je auto bij de Arena!
Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:04 schreef Godtje het volgende:
Makkelijk ja. Geheel overbodig ook want er is gewoon ruimte in de wijk
Alleen de tarieven van de melkkoe zijn een beetje belachelijk hoor en de uren belachelijk lang.
-quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik had het over na mijn werk.
Lezen leren ze MBOérs ook al niet meer?
Ja makkelijk en goed voor de files om 50 onnodige km's te maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:08 schreef LompeHork het volgende:
[..]
-
Na je werk kun je rustig je auto thuis parkeren en daarna lekker naar je vrienden toe gaan met het OV. Sterkte ermee verder.
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:14 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Je baas is gierig en heeft een drogreden gevonden bedoel je?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat niet het halve bedrijf onnodig een auto voor de deur hoeft te hebben.
Wat doe je dan in dit topic?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:57 schreef raptorix het volgende:
Niet dat ik daarmee zit, want heb geen rijbewijs, maar goed voor dat geld dat ik uitspaar neem ik redelijk vaak een taxi, bijvoorbeeld als ik wat laat ben, of s'avonds laat thuis moet komen.
Mensen zonder rijbewijs mogen niet meepraten? Lol....ik zal de vergelijkingen met andere onderwerpen maar niet maken.quote:
Hij draagt allerlei oplossingen aan terwijl hij niet eens rijbewijs heeft. Dat is net als een boer aan een bakker gaat uitleggen hoe hij het best een brood kan bakken. Snap je? Ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mensen zonder rijbewijs mogen niet meepraten? Lol....ik zal de vergelijkingen met andere onderwerpen maar niet maken.
Sinds wanneer zegt een rijbewijs iets over het aan kunnen dragen van oplossingen? Ik dacht dat dat ding alleen aangaf dat je auto mag rijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij draagt allerlei oplossingen aan terwijl hij niet eens rijbewijs heeft. Dat is net als een boer aan een bakker gaat uitleggen hoe hij het best een brood kan bakken. Snap je? Ja.²
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sinds wanneer zegt een rijbewijs iets over het aan kunnen dragen van oplossingen? Ik dacht dat dat ding alleen aangaf dat je auto mag rijden.
quote:GLOBAL COMPARISON
TOP 25 MONTHLY PARKING RATES* (USD)
1: London – City 1,083.59
2: London – West End 1,014.32
3: Zurich 822.15
4: Hong Kong 744.72
5: Tokyo 744.00
6: Rome 718.90
7: Perth 717.43
8: Geneva 704.70
9: Sydney 695.31
10: Oslo 612.15
Melbourne 598.39
Amsterdam 586.62Vienna 575.12
Brisbane 568.89
Copenhagen 567.13
Stockholm 546.41
New York – Midtown 541.00
New York – Downtown 533.00
Milan 517.61
Birmingham 496.44
Calgary, AB 486.34
Boston, MA 438.00
Manchester 428.82
Moscow 420.58
Athens 388.21
http://www.colliers.com/C(...)ngratesurvey2011.pdfquote:GLOBAL COMPARISON
TOP 50 DAILY
PARKING RATES* (USD)
1: Oslo 89.04
2: Copenhagen 73.11
3: Melbourne 69.53
4: Sydney 67.42
5: London – City 65.97
6: Tokyo 62.00
7: London – West End 57.73
8: Vienna 57.51
9: Amsterdam 57.51
10: Geneva 46.98
Zurich 46.98
Helsinki 46.01
The Hague 44.57
Brisbane 41.09
New York – Midtown 41.00
Paris 40.26
Hamburg 40.26
Frankfurt 38.82
Madrid 38.82
Honolulu, HI 38.00
Düsseldorf 35.95
Athens 35.95
Boston, MA 34.00
Edinburgh 32.99
Manchester 32.82
Perth 32.66
Moscow 32.63
Stockholm 32.38
Chicago, IL 32.00
Birmingham 31.34
Bristol 31.34
Kyiv 30.43
Rotterdam 30.19
Los Angeles, CA 30.00
New York – Downtown 30.00
Seoul 29.51
Tel Aviv 29.10
Leeds 28.86
Munich 28.76
Stuttgart 28.76
Dublin 28.76
Hong Kong 28.25
Belfast 27.71
Rome 27.32
Philadelphia, PA 26.00
San Diego, CA 26.00
San Francisco, CA 26.00
Berlin 25.88
Milan 25.88
Utrecht 25.88
Ja vandaar dat ik 10 jaar voor dit bedrijf werk terwijl ik enorm goede aanbiedingen hebquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je baas is gierig en heeft een drogreden gevonden bedoel je?²
Daar hoef je nog niet eens voor in centrum Amsterdam te parkeren, zodra je de gemeentegrens binnenrijdt mag je gaan betalen, en een hoop ook nog... Dat heeft maar met één ding te maken en dat is zoveel mogelijk geld ophalen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:11 schreef LXIV het volgende:
Parkeerbelasting vind ik echt een prima belasting. Waarom? Omdat je deze belasting zo gemakkelijk en volledig legaal kunt ontduiken. Gewoon, door het OV of de fiets te pakken. Niemand is verplicht om in centrum Amsterdam een dag te parkeren.
Dat heeft te maken met het weren van teveel autos uit de wijken. Want ja zoals al eerder gemeld kun je ook voor 8 euro de hele dag in de arena parkeren, met nog gratis ov kaartjes om naar het centrum te gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Daar hoef je nog niet eens voor in centrum Amsterdam te parkeren, zodra je de gemeentegrens binnenrijdt mag je gaan betalen, en een hoop ook nog... Dat heeft maar met één ding te maken en dat is zoveel mogelijk geld ophalen.
Dat roepen ze ja, dat "weren" groenlinks riep ook dat tarieven in oud-west omhoog moesten om zo fijnstof te beperken, leuk en aardig maar meeste fijnstof in oud-west word geproduceerd door auto's die de halfe stad door karren, en niet door mensen die specifiek in oud-west willen parkeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het weren van teveel autos uit de wijken. Want ja zoals al eerder gemeld kun je ook voor 8 euro de hele dag in de arena parkeren, met nog gratis ov kaartjes om naar het centrum te gaan.
Het is toch echt al ver gekomen als we 8 euro al als goedkoop zien voor een hele dag je auto stil te hebben staan...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het weren van teveel autos uit de wijken. Want ja zoals al eerder gemeld kun je ook voor 8 euro de hele dag in de arena parkeren, met nog gratis ov kaartjes om naar het centrum te gaan.
Dat klopt maar de bewoners van al die wijken willen ook nog kunnen parkeren als men thuis komt, ipv hun auto in de arena te moeten zetten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat roepen ze ja, dat "weren" groenlinks riep ook dat tarieven in oud-west omhoog moesten om zo fijnstof te beperken, leuk en aardig maar meeste fijnstof in oud-west word geproduceerd door auto's die de halfe stad door karren, en niet door mensen die specifiek in oud-west willen parkeren.
Het zal inderdaad wel om een gemiddelde gaan, want alleen in het Centrum is het zo duur. En wie parkeren er in het Centrum? Mensen die een middagje gaan shoppen, die staan er niet de hele dag (plus dat je gek bent inderdaad om dat te doen, ga lekker naar P+R Arena of een van de andere).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als ik mijn auto in het penthouse van het Okura parkeer betaal ik nog veel meer, wellicht gaat het hier om gemiddelden?
Kwestie van vraag en aanbod dit. Als iedereen zijn auto in lekker in de P+R zet en er niemand meer met de auto het centrum in wil, dan wordt het vanzelf goedkoper!
Nou verklap ons eens hoeveel in roermond tegenwoordig de parkeergarage achter de oranjerie kost?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het is toch echt al ver gekomen als we 8 euro al als goedkoop zien voor een hele dag je auto stil te hebben staan...
Weren of cashen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is idd de kern van het probleem. Nu de oplossing nog.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:11 schreef Basp1 het volgende:
De meeste wijken zijn gewoon nooit ontworpen op zoveel auto's stallen.
Genoeg andere opties in de buurt in Roermond, ik betaal daar zelden voor het parkerenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou verklap ons eens hoeveel in roermond tegenwoordig de parkeergarage achter de oranjerie kost?
Ik niet, absoluut niet zelfs. Ik zou in geen enkele grote stad willen wonen.quote:
Klopt, groot probleem in oud-west is dat het op zondag gratis parkeren is, met als resultaat dat de hele provincie de auto daar neer klapt en de stad in gaat. Het is zelfs zo erg dat bewoners met parkeervergunningen hun auto niet kwijt kunnen, maar erger nog bezoekers die er echt moeten zijn kunnen er helemaal niet terecht. Oud-West wou destijds een systeem met bezoekers kaarten, op die manier kan parkeren gratis blijven, en raakt het niet overvol. De centrale stad heeft dat destijds afgeknalt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat klopt maar de bewoners van al die wijken willen ook nog kunnen parkeren als men thuis komt, ipv hun auto in de arena te moeten zetten.
De meeste wijken zijn gewoon nooit ontworpen op zoveel auto's stallen.
Dus zie het stuk wat ik net heb getikt. Echt het meest sociaal. In woonwijken geen betaalplekken maar voor bewoners en gasten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, groot probleem in oud-west is dat het op zondag gratis parkeren is, met als resultaat dat de hele provincie de auto daar neer klapt en de stad in gaat. Het is zelfs zo erg dat bewoners met parkeervergunningen hun auto niet kwijt kunnen, maar erger nog bezoekers die er echt moeten zijn kunnen er helemaal niet terecht. Oud-West wou destijds een systeem met bezoekers kaarten, op die manier kan parkeren gratis blijven, en raakt het niet overvol. De centrale stad heeft dat destijds afgeknalt.
Hier interessant stuk: http://www.wernertoonk.nl/bezoekerspas
Ik voel me absoluut niet groot om hem dat te geven, zoals blijkt, en dat siert me.quote:
Ik zie het verband niet. Misschien blijf je graag dicht bij huis werken. Maar maakt niets uit, werkgevers gebruiken wel vaker drogredenen. Zoals ook bij jou blijkt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja vandaar dat ik 10 jaar voor dit bedrijf werk terwijl ik enorm goede aanbiedingen heb![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Misschien blijf je graag dicht bij huis werken. Maar maakt niets uit, werkgevers gebruiken wel vaker drogredenen. Zoals ook bij jou blijkt.²
Is dat wel een stad of nog gewoon een dorp dat het nog zo goedkoop is?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Weren of cashen?
Ik ben niet heel snel blij met parkeerbeleid maar ik moet eerlijk toegeven dat het in mijn stad pretiger is geregeld. Er zit ook een filosfie achter en die dragen ze uit.
Het centrum is zoveel mogelijk autovrij en de plekken die er zijn zoveel mogelijk voor winkelend publiek. De parkeeroplekken op straat zijn ietjes duurder in vergelijking tot de parkeergareges omdat je liever mensen in de garages hebt. Parkeergarages bevinden zich op meerdere plekken rond het centrum en zijn goed bereikbaar.
De buiten/woonwijken zijn bedoeld om te wonen. Om er voor te zorgen dat het winkelend publiek niet gaat uitwijken naar deze wijken is het vergunning gebied. Weinig tot geen betaalplekken en de vergunning is vriendelijk geprijsd en tegenwoordig zelfs digitaal.
Autobezit is normaal in nederland maar om het niet aan te moedigen is de eerste vergunning een nette prijs maar bij een tweede of zelfs derde auto loopt de prijs heel erg hard op.
In de buiten/woobnwijken zijn bezoekers ook welkom. Voor 10 p/j kan je een gasten vergunning aanschaffen. Ook deze is tegenwoordig zelfs per SMS en website door te geven. Met deze vergunning zijn je gasten gratis welkom bij je.
Mijn woonplaats staat gewoon in mijn profiel dus kan je zien dat het gewoon een stad is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat wel een stad of nog gewoon een dorp dat het nog zo goedkoop is?![]()
Als ik bij mijn pa in maastricht kijk daar is het ook schandalig duur, terwijl hij niet eens aan de centrumkant van de maas woont. En dan kan hij wel een bezoekerskaart aanschaffen maar daarmee krijg je dan 50% korting op het parkeertarief van 2.60 per uur voor maximaal 10 uur in de 3 maanden.
Misschien gaat dit om parkeerplekken en niet parkeergarages?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:13 schreef Karina het volgende:
New York is volgens mij duurder, waarom staat die er niet bij? Volgens mij betaal je daar op sommige plekken wel 20 dollar per uur (in een parkeergarage dan).
Ze zullen wel alleen de Europese steden genomen hebben...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:55 schreef Godtje het volgende:
Even gezocht en wat een rare definitie van top 5 heeft nu.nl trouwens.
[..]
[..]
http://www.colliers.com/C(...)ngratesurvey2011.pdf
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:01 schreef Aether het volgende:
Ze zullen wel alleen de Europese steden genomen hebben...
quote:Amsterdam in top-5 duurste parkeerplekken ter wereld
Juist , wie zo graag zijn priveauto midden in amsterdam neer wil planten, die moet maar flink bloedenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:11 schreef LXIV het volgende:
Daarom ook mijn opmerking dat nu.nl er rare definities op na weet te houden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Kranten zijn goed in goochelen met cijfers
Parool heeft het over ‘op 7-na-duurste’.
Nog 30 euro per dag erbij en we hebben onze eigen Anders Breivikquote:GLOBAL COMPARISON
TOP 50 DAILY
PARKING RATES* (USD)
1: Oslo 89.04
2: Copenhagen 73.11
3: Melbourne 69.53
4: Sydney 67.42
5: London – City 65.97
6: Tokyo 62.00
7: London – West End 57.73
8: Vienna 57.51
9: Amsterdam 57.51
10: Geneva 46.98