abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 22:16:54 #1
350502 john243
Valt op blondjes
pi_99939022
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers

De complete samenvatting van 9 jaar voorbereiding

Filmpje gemaakt door dader

Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen ^O^
Over BNW ja of nee:

Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken

Voor [Noorwegen] Aanslagen: de analyse
[Noorwegen] Aanslagen: de analyse

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Arrestatie in Polen om aanslag Oslo

AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:
Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.

Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.

Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.

Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.

Opluchting

Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.

Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.

De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.

De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.

Medisch onderzoek

Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.

De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:
Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag

AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.

Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.

De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.

Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.

Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.
quote:
Noorse OM wil besloten voorgeleiding

OSLO - Het Openbaar Ministerie in Noorwegen heeft erop aangedrongen dat de voorgeleiding maandagmiddag van de verdachte van de aanslagen van vrijdag achter gesloten deuren plaatsheeft.

Eerder had de politie daarom gevraagd.

De reden is dat de politie Anders Behring Breivik geen ruimte wil geven ten overstaan van de wereldpers zijn ideologie te verspreiden.

De rechtbank bepaalt of de zitting besloten blijft. De zitting wordt geleid door Kim Heger, een rechter die ervaren is in terrorismezaken.

Uniform

De verdachte van de aanslagen in Noorwegen zelf wil juist dat de zitting openbaar is, om het publiek te kunnen uitleggen hoe hij tot zijn daden is gekomen. Ook heeft hij toestemming gevraagd om in uniform te verschijnen.

Het OM heeft ook laten weten dat het acht weken nodig denkt te hebben om de zaak tegen de verdachte, de 32-jarige Anders Behring Breivik, voor te bereiden. Breivik heeft bekend dat hij vrijdag een autobom tot ontploffing heeft gebracht in het centrum van Oslo en een bloedbad heeft aangericht in een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij op het eiland Utøya, maar ontkent daarmee een misdaad te hebben gepleegd.

Het dodental van de aanslagen staat op 93, maar dit wordt maandag mogelijk naar beneden bijgesteld. Een onbekend aantal mensen wordt nog vermist.

Oud-premier

De Noorse krant Aftenposten meldde zonder bronvermelding dat Breivik heeft gezegd dat hij in het jeugdkamp had willen aankomen toen oud-premier Gro Harlem Brundtland daar op bezoek was. Harlem Brundtland was echter al vertrokken toen Breivik op Utøya aankwam. De politie wilde niet op het bericht ingaan.
quote:
Franse politie doet inval bij vader schutter

AMSTERDAM – De Franse politie heeft maandag een inval gedaan in het huis van de vader van de man die wordt verdacht van de aanslagen in Noorwegen, Anders Behring Breivik.

Dit meldt het persbureau AP maandag. Het huis van Jens Breivik (76) staat in Cournanel, in het zuiden van Frankrijk. De omgeving van het huis is afgezet door de politie.

De vader is volgens mediaberichten naar Spanje vertrokken. De man, een oud-diplomaat, heeft tegenover Noorse media verklaard dat hij sinds 1995 geen contact meer had met zijn zoon.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld
Dossier: Bloedbad Oslo
Terreur Noorwegen

Zie ook voor laatste nieuws en updates
Voorgeleiding Breivik achter gesloten deuren

Deze meneer deed het allemaal:

Schindler's List - Echte Jannen - Snickers - Anouk, I love 'em all
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 22:17:20 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99939037
die bijbel vs koran discussie gaat hier NIET verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:17:45 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99939059
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:17 schreef sp3c het volgende:
Amen. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_99939071
Als die Anders nou zo tegen moslims was, waarom knalt ie dan 93 roomblanke niet-islamitische Noren dood? _O-

Intelligent is die in ieder geval niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 juli 2011 @ 22:18:00 #5
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939073
Kan iemand idd de OP aanpassen? Ik vond die user in het vorige topic idd gelijk hebben
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 22:18:41 #6
123170 alors
zlata1234
pi_99939093
Die verlenging van 5 jaar (na de straf) kan dus blijkbaar maar twee keer hoor op Ned2...
know'm sayin?
word? word.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:18:47 #7
350502 john243
Valt op blondjes
pi_99939097
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Kan iemand idd de OP aanpassen? Ik vond die user in het vorige topic idd gelijk hebben
Ik zal die post van hem er effe bijdoen ;)
pi_99939102
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:17 schreef El_Matador het volgende:
Als die Anders nou zo tegen moslims was, waarom knalt ie dan 93 roomblanke niet-islamitische Noren dood? _O-

Dat is volgens hem "dweilen met de kraan open".
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:19:11 #9
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939116
quote:

Omdat volgens hem de sociaal democraten de wortel van het probleem zijn door ze toe te laten. In zijn hoofd heeft hij de politici van de toekomst te pakken genomen en de arbeiders partij zo geraakt dat het hen zal schaden in recruitment.
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 22:19:17 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99939122
Wat een kankerdiscussie is dit geworden hier zeg :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 juli 2011 @ 22:19:26 #11
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939131
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:18 schreef john243 het volgende:

[..]

^O^
Live from Chicago
  maandag 25 juli 2011 @ 22:19:39 #12
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_99939141
quote:

Dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was. Het plaatsvinden van migratie en mislukken van integratie, wordt volgens hem mede mogelijk gemaakt door links. Dus er moest een nieuwe generatie linksen dood.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_99939147
quote:

Jij bent anders ook niet bijster intelligent. Dat blijkt wel weer. Wat dacht je van het feit dat hij van mening is dat ze heulen met de vijand?
Allah Al Watan Al Malik
pi_99939150
Zullen die tempeliers vrienden van hem wel echt bestaan ik denk van niet. Of misschien is het heel wat anders wat Anders beweert. Misschien is het wel een discussie groep over tempeliers of zelfs een rollenspellen groep, daar zie ik Anders echt voor aan. Lekker in een pak rond lopen en doen als of je een kruisvaarder bent.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:20:11 #15
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99939168
quote:

Het is toch vrij duidelijk dat hij een grotere hekel heeft aan 'links' wat in zijn ogen verantwoordelijk is voor te teloorgang van de Noorse cultuur?
pi_99939179
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:19 schreef Caland het volgende:
Wat een kankerdiscussie is dit geworden hier zeg :')
Zodra die Mutant zijn neus laat zien in dit topic,ontspoort ´t.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:20:34 #17
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99939181
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:18 schreef alors het volgende:
Die verlenging van 5 jaar (na de straf) kan dus blijkbaar maar twee keer hoor op Ned2...
Er is ook een nieuwe wet onderweg die het mogelijk maakt om 30 jaar op te leggen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:21:00 #19
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939199
Het lijkt me vreselijk om een van die vrienden te zijn trouwens, die hij uitgebreid beschrijft in zijn manifest
Live from Chicago
pi_99939213
quote:
Minder he - wel het nieuws volgen.

En omdat hij de moslims als de vijandelijke invasiemacht en de linksen als collaborateurs ziet natuurlijk. Hij respecteert "de vijand", maar niet de mensen die in plaats van hun land te verdedigen met de vijand heulen.

Simpel.
pi_99939227
quote:

93? OMG, jij weet nog niet eens het werkelijk dodental. Ga je eerst eens inlezen wat er WERKELIJK is gebeurt ipv dit topic te vervuilen met jouw achterlijk geleuter.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:21:37 #22
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939233
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:20 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Er is ook een nieuwe wet onderweg die het mogelijk maakt om 30 jaar op te leggen.
Dat is foutieve informatie (dat het maar 2x kan)
Live from Chicago
pi_99939241
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:21 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Het lijkt me vreselijk om een van die vrienden te zijn trouwens, die hij uitgebreid beschrijft in zijn manifest
Of zijn familie ... vooral het deel van die familie met SOA's. :{
  maandag 25 juli 2011 @ 22:21:47 #24
350502 john243
Valt op blondjes
pi_99939245
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

^O^
Ik kan hem alleen quoten een mod zal het moeten doen of Brave sir robin moet de broentekst even sturen
pi_99939250
quote:
Hebben ze die al gelocaliseerd of hebben die al van zich laten horen? Als ze echt bestaan btw.
pi_99939256
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Omdat volgens hem de sociaal democraten de wortel van het probleem zijn door ze toe te laten. In zijn hoofd heeft hij de politici van de toekomst te pakken genomen en de arbeiders partij zo geraakt dat het hen zal schaden in recruitment.
Ja, dat zal echt lukken. De algemene opinie is inderdaad dat links fout zit en dat extreem-rechts de oplossing is.

Oh wacht... :')

Waarom noemen mensen deze idioot "intelligent", dat vraag ik me af.

Beetje eng eigenlijk, als je dit soort autisten intelligent gaat noemen. Wat is Sarah Palin dan wel niet, hoogbegaafd? :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 25 juli 2011 @ 22:22:07 #27
123170 alors
zlata1234
pi_99939263
quote:

[..]

Ja maar hoe het werd verteld begreep ik dat hij daar niet meer onder kon vallen...
know'm sayin?
word? word.
pi_99939282
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:19 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was. Het plaatsvinden van migratie en mislukken van integratie, wordt volgens hem mede mogelijk gemaakt door links. Dus er moest een nieuwe generatie linksen dood.
Ja, en dat lost iets op? :?

maandag 25 juli 2011 @ 22:22:33 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99939283
Is er trouwens al bekend wel geweer hij gebruikte?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:22:56 #30
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939303
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat zal echt lukken. De algemene opinie is inderdaad dat links fout zit en dat extreem-rechts de oplossing is.

Beetje eng eigenlijk, als je dit soort autisten intelligent gaat noemen. Wat is Sarah Palin dan wel niet, hoogbegaafd? :')
Ja ik heb het niet verzonnen hoor
Live from Chicago
  maandag 25 juli 2011 @ 22:23:23 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99939324
quote:

[..]

Hoezo? Intelligentie staat los van het feit of iemand gek is of niet. Veel van dit soort gasten hebben bijvoorbeeld een enorm hoog IQ. En dat ontkennen is juist het gevaar! Je moet erkennen dat ook slimme mensen in staat zijn tot dit soort dingen om het te kunnen voorkomen!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 25 juli 2011 @ 22:23:31 #32
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99939333
quote:

[..]

Dat is foutieve informatie (dat het maar 2x kan)
Ik heb het over 30 jaar exclusief de eventuele verlengingen. Maar goed ik kan het ook verkeerd begrepen hebben.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:23:33 #33
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99939336
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Is er trouwens al bekend wel geweer hij gebruikte?
Als hij daadwerkelijk de wapens heeft gebruikt die hij in zijn document noemt wel. Denk niet dat het al bevestigd is door de politie o.i.d.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:23:39 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99939341
quote:

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:17 schreef sp3c het volgende:
}:|
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_99939346
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Minder he - wel het nieuws volgen.

En omdat hij de moslims als de vijandelijke invasiemacht en de linksen als collaborateurs ziet natuurlijk. Hij respecteert "de vijand", maar niet de mensen die in plaats van hun land te verdedigen met de vijand heulen.

Simpel.
Ik overdrijf graag. En kan niet de bodycount van elk moment bijhouden.

Simpel, wellicht. Maar dat is toch dom?

maandag 25 juli 2011 @ 22:23:45 #36
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939350
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hebben ze die al gelocaliseerd of hebben die al van zich laten horen? Als ze echt bestaan btw.
Ik ga er van uit dat hij ze niet verzonnen heeft, maar ook dat zij allereerst in shock zijn en dan vooral zich willen verstoppen
Live from Chicago
pi_99939364
quote:

[..]

De intelligentie slaat meer op de organisatiegraad denk ik. Verder is het manifest een verzameling van teksten van andere haatzaaiers, van het internet geplukt en toen erbij geplakt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 juli 2011 @ 22:24:03 #38
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_99939367
quote:

Ik denk omdat die bijna niet te vinden zijn in Noorwegen. Tja, en dan moet je toch wat.

En je haalt (volgens Anders) dan enkel het gevolg weg en niet de oorzaak.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:24:13 #39
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939371
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:23 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik heb het over 30 jaar exclusief de eventuele verlengingen. Maar goed ik kan het ook verkeerd begrepen hebben.
ja ik had ook niet jou moeten quoten, vandaar de toevoeging ;)
Live from Chicago
pi_99939373
Links, sociaaldemocraten, PvdArabieren, culturele marxisten, grachtengordelelite, dat zijn de ware vijanden volgens deze rechtse ideologie. De mosliminvasie, Eurabie, wordt mogelijk gemaakt door deze landveraders, maar de moslims zijn tenminste trots op hun eigen cultuur.
pi_99939376
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, en dat lost iets op? :?
In zijn ogen is het een eerste stap in een lange termijn strategie ja. Zijn manifest gaat uit van 2083 als einddatum van de strijd he.
pi_99939377
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

troll :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Donald Duck held maandag 25 juli 2011 @ 22:24:23 #43
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99939378
quote:

[..]

Maar zoiets zou niet met terugwerkende kracht gelden hoop ik toch. Dat zou een vermenging van de machten opleveren.
Politiek volgt de woede van het volk, steekt speciaal voor Anders een nieuwe strafmaat in elkaar en levert die op een presenteerblaadje aan de rechter, die vervolgens haast niks anders kan dan die straf ook opleggen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 25 juli 2011 @ 22:24:59 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99939402
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Moet dat? Veel meer dan een voorraad lugubere plaatjes was het niet, en eerlijk gezegd probeer ik die zoveel mogelijk te vermijden.
Ook zonder de foto's weet ik wel dat het echt heel erg was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99939403
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:21 schreef eight het volgende:

[..]

93? OMG, jij weet nog niet eens het werkelijk dodental. Ga je eerst eens inlezen wat er WERKELIJK is gebeurt ipv dit topic te vervuilen met jouw achterlijk geleuter.
Nee, jij wel? Da's knap, want zelfs de politie weet dat nog niet.

Ik kijk niet op 17 doden meer of minder, het maakt het feit er niet minder gruwelijk om. En wat er "WERKELIJK" gebeurd is, dat weet jij net zo min als ik, dus om mij van "achterlijk geleuter" te beschuldigen, is een beetje... dom. :W

maandag 25 juli 2011 @ 22:25:03 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99939405
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik denk omdat die bijna niet te vinden zijn in Noorwegen. Tja, en dan moet je toch wat.
Natuurlijk zijn die wel te vinden in Noorwegen, zeker in Oslo!
The End Times are wild
pi_99939425
quote:

Jouw bericht zegt meer iets over je eigen domheid dan die van de dader. Hij wilde namelijk de toekomstige socialistische elite wegvagen die in zijn ogen verantwoordelijk zijn voor de huidige multiculturele ellende,en dat is hem grotendeels gelukt.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:25:30 #48
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939428
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet dat? Veel meer dan een voorraad lugubere plaatjes was het niet, en eerlijk gezegd probeer ik die zoveel mogelijk te vermijden.
Niet per se met die foto's, maar er is meer en andere informatie
Live from Chicago
pi_99939432
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:23 schreef maartena het volgende:

[..]

[..]

}:|
Ik heb het woord koran niet in de mond genomen man. Ja nu dan. :')

pi_99939445
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat hij ze niet verzonnen heeft, maar ook dat zij allereerst in shock zijn en dan vooral zich willen verstoppen
Dat kan ik me goed voorstellen...z'n vader is ook al onder beveiliging in Frankrijk, die werd helemaal gestoord van alle pers die hem belaagde.
pi_99939446
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar zoiets zou niet met terugwerkende kracht gelden hoop ik toch. Dat zou een vermenging van de machten opleveren.
Politiek volgt de woede van het volk, steekt speciaal voor Anders een nieuwe strafmaat in elkaar en levert die op een presenteerblaadje aan de rechter, die vervolgens haast niks anders kan dan die straf ook opleggen
Kan hij dat nota bene weer aangrijpen om aan te geven dat hij gelijk heeft.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:25:47 #52
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99939448
Sowieso ben ik er voorstander van om de mens zo nuchter mogelijk te houden. Dat brengt op zich al genoeg problemen met zich mee. (soft)Drugs,alcohol en bv. het nuttigen van slakken of egels dan wel paddo's zou men met alle mogelijk middelen moeten bestrijden. :{

Random woord: kastelijn

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 25 juli 2011 @ 22:26:04 #53
123170 alors
zlata1234
pi_99939459
quote:

[..]

Die wet was al onderweg voor deze moord maar blijkbaar nog niet in werking of misschien nog niet door alle parlementen heen ofzo...
know'm sayin?
word? word.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:26:16 #54
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99939464
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef Monidique het volgende:
Links, sociaaldemocraten, PvdArabieren, culturele marxisten, grachtengordelelite, dat zijn de ware vijanden volgens deze rechtse ideologie. De mosliminvasie, Eurabie, wordt mogelijk gemaakt door deze landveraders, maar de moslims zijn tenminste trots op hun eigen cultuur.
Vergeet de 'suicidal humanists' en 'capitalist globalists' niet hè.
pi_99939466
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Sowieso ben ik er voorstander van om de mens zo nuchter mogelijk te houden. Dat brengt op zich al genoeg problemen met zich mee. (soft)Drugs,alcohol en bv. het nuttigen van slakken of egels dan wel paddo's zou men met alle mogelijk middelen moeten bestrijden. :{

Random woord: kastelijn

Religie is ook een drug.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:26:25 #56
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99939474
quote:

[..]

Nee die wet is/was al langer onderweg. Maar of AB onder deze wet zal vallen is nog de vraag.
pi_99939477
Ik vroeg het tegen het einde van het vorige deel al, maar kan iemand beschrijven waar de komende 8 weken voor dienen?
pi_99939483
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef Teutoon het volgende:

[..]

Jouw bericht zegt meer iets over je eigen domheid dan die van de dader. Hij wilde namelijk de wortel bij de kiem uitroeien en dat is hem grotendeels gelukt.
Aha, mijn domheid. _O-

Kun jij me dan vertellen welke garantie Anders heeft gegeven dat er niet uit sympathie ineens 100.000 leden bijgekomen zijn bij die Noorse sociaal-democraten? :')

maandag 25 juli 2011 @ 22:26:38 #59
18159 Dlocks
pi_99939489
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die wel te vinden in Noorwegen, zeker in Oslo!
Ja, maar niet 500 op één eiland.
pi_99939491
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:26 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Religie is ook een drug.
Christus te paard.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 juli 2011 @ 22:26:46 #61
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939498
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een half dozijn mensen heeft je uitgelegd waarom dat in zijn ogen dus niet dom was

En hij wilde vooral een statement maken wat de hele wereld zou schokken. En dat is gelukt,
Live from Chicago
pi_99939505
quote:
13s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Christus te paard.
Mohammed op een ezel?
  maandag 25 juli 2011 @ 22:27:25 #63
350502 john243
Valt op blondjes
pi_99939522
quote:

Die roomblanke niet islamieten waren echter links en Anders zag zowel het islamisering van Europa als het marxisering van Europa als een groot gevaar.
pi_99939524
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De intelligentie slaat meer op de organisatiegraad denk ik. Verder is het manifest een verzameling van teksten van andere haatzaaiers, van het internet geplukt en toen erbij geplakt.
In 10 jaar tijd kan je een hoop organiseren. Ok, daar is een beetje basale intelligentie voor nodig. Maar is dat genoeg om iemand intelligent te noemen?

Daar schrik ik serieus van.

maandag 25 juli 2011 @ 22:27:32 #65
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939530
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:27 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Mohammed op een ezel?
Ik moest lachen :@
Live from Chicago
  maandag 25 juli 2011 @ 22:28:00 #66
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_99939548
quote:

[..]

Als je een stuk van 1500 pagina's zo goed onderbouwd kan schrijven ben je toch verre van dom. Ook geld verdienen voor deze man was geen enkel probleem, hij heeft zijn eerste miljoenen binnengehaald puur voor het financieren voor deze actie, alsof het niks was. Deze man dom noemen is gewoon dom. Hij is geniaal, net als Hitler geniaal was in zijn tijd. Alleen gebruikte hij zijn genialiteit voor verkeerde doeleinden....
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_99939549
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aha, mijn domheid. _O-

Kun jij me dan vertellen welke garantie Anders heeft gegeven dat er niet uit sympathie ineens 100.000 leden bijgekomen zijn bij die Noorse sociaal-democraten? :')
Op het internet zien we anders ook genoeg medestanders, mensen die zijn daden wellicht afkeuren, maar wel begrijpen waarom hij het heeft gedaan (en het daar niet bij laten, maar zelfs openlijk verkondigen zijn gedachtegang te steunen!).
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 juli 2011 @ 22:28:13 #68
13462 BansheeBoy
pi_99939563
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:26 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Religie is ook een drug.
Ja, heb er vaak voor moeten blazen bij politiecontroles. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_99939564
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:27 schreef john243 het volgende:

[..]

[..]

Die roomblanke niet islamieten waren echter links en Anders zag zowel het islamisering van Europa als het marxisering van Europa als een groot gevaar.
Toch vreemd dat ie in zijn killing spree niet even een Turks theehuis is binnengestapt. Als ik Anders zijn eigen idioterie moet geloven is er in Oslo niets anders meer te vinden!

pi_99939587
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, heb er vaak voor moeten blazen bij politiecontroles. :')

En wel eens betrapt?
  maandag 25 juli 2011 @ 22:28:35 #71
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99939588
quote:

[..]

Aha, mijn domheid. _O-

Die heeft hij niet gegeven.... sowieso garanties mbt toekomstvoorspellingen :')
pi_99939604
Het verbaast mij trouwens dat hij Mount and Blade niet heeft gekocht en een mod heeft geïnstalleerd om als Tempelier te spellen. Natuurlijk is Mount and Blade wel gemaakt door een Turks echtpaar. :D
pi_99939605
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:26 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Een half dozijn mensen heeft je uitgelegd waarom dat in zijn ogen dus niet dom was

En hij wilde vooral een statement maken wat de hele wereld zou schokken. En dat is gelukt,
En dat is intelligent? :o

pi_99939606
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:27 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Mohammed op een ezel?
Of gewoon even niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99939610
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:28 schreef Equites het volgende:

[..]

Als je een stuk van 1500 pagina's zo goed onderbouwd kan schrijven ben je toch verre van dom. Ook geld verdienen voor deze man was geen enkel probleem, hij heeft zijn eerste miljoenen binnengehaald puur voor het financieren voor deze actie, alsof het niks was. Deze man dom noemen is gewoon dom. Hij is geniaal, net als Hitler geniaal was in zijn tijd. Alleen gebruikte hij zijn genialiteit voor verkeerde doeleinden....
Dit... niets meer aan toe te voegen. Briljante reply.
Lambo of Rekt
  maandag 25 juli 2011 @ 22:29:07 #76
198371 Equites
pi_99939616
Ook die bom die hij heeft gebouwd, dat flikt een dom persoon toch niet....
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_99939625
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of gewoon even niet.
Zo gek is mijn stelling anders niet.

maandag 25 juli 2011 @ 22:29:26 #78
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939634
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat is intelligent? :o
Wel hij had in elk geval gelijk.
Live from Chicago
pi_99939635
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op het internet zien we anders ook genoeg medestanders, mensen die zijn daden wellicht afkeuren, maar wel begrijpen waarom hij het heeft gedaan (en het daar niet bij laten, maar zelfs openlijk verkondigen zijn gedachtegang te steunen!).
Ik zie er maar bar weinig, maar ben er uiteraard niet zo naar op zoek als jij. ;)

pi_99939637
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

In zijn ogen is het een eerste stap in een lange termijn strategie ja. Zijn manifest gaat uit van 2083 als einddatum van de strijd he.
En dat manifest wordt de bijbel voor een nieuwe generatie extremisten.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:29:35 #81
350502 john243
Valt op blondjes
pi_99939641
quote:

[..]

Toch vreemd dat ie in zijn killing spree niet even een Turks theehuis is binnengestapt. Als ik Anders zijn eigen idioterie moet geloven is er in Oslo niets anders meer te vinden!
Als hij links zou kiezen zou hij ook de regerende partij treffen omdat die dan minder toekomstige politici zou hebben. Dat heeft hij goed gezien.
pi_99939654
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Opmerking van sp3c niet begrepen?
  maandag 25 juli 2011 @ 22:30:00 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99939663
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb het woord koran niet in de mond genomen man. Ja nu dan. :')
Ik denk dat het DUIDELIJK is dat hij de moslims/christenen discussie bedoeld. Of niet dan?
-
pi_99939683
quote:

[..]

Aha, mijn domheid. _O-

Geen. En dat soort korte termijn effecten interesseerden hem ook niet.
Wat hij wilde is het onderwerp op de agenda zetten. Dat is hem gelukt. Het is nu in Noorwegen breed maatschappelijk bespreekbaar ipv een soort taboe. Dat men momenteel erg negatief is over zijn standpunt is in zijn ogen geen probleem - hij wilde dat men uberhaupt aandacht aan het standpunt gaf.

Nogmaals: zijn streefdatum ligt in 2083.
pi_99939684
quote:

[..]

Laat de tekst maar eens zien waar hij dat beweert. (of bespaar je de moeite en geef toe dat alleen jij dat beweert)
  maandag 25 juli 2011 @ 22:30:35 #86
13462 BansheeBoy
pi_99939691
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:28 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En wel eens betrapt?
En dan te bedenken dat er genoeg volk stinkende sokken snuiven om zo high te worden. Kom op man, niets zo mooi als een 100% nuchtere hersenpan. :{

Waarom denk je dat ik zo goed kan relativeren en tot de intellectuelen behoor. Juist ja, nooit alcohol of drugs genuttigd. :{

pi_99939700
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:29 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Opmerking van sp3c niet begrepen?
Dus? Er wordt eerder geluld over drugs en daar valt religie ook onder. Of moet het volgens christelijke regels over geen alcohol e.d. gaan? Dat is ook geneuzel mbt religie alleen dan verkapt.
pi_99939722
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat er genoeg volk stinkende sokken snuiven om zo high te worden. Kom op man, niets zo mooi als een 100% nuchtere hersenpan. :{

Waarom denk je dat ik zo goed kan relativeren en tot de intellectuelen behoor. Juist ja, nooit alcohol of drugs genuttigd. :{

Je gebruikt anders wel vaak een overdosis " :{ "
pi_99939726
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In 10 jaar tijd kan je een hoop organiseren. Ok, daar is een beetje basale intelligentie voor nodig. Maar is dat genoeg om iemand intelligent te noemen?

Daar schrik ik serieus van.
Ik wil jou wel eens zo'n bom in elkaar zien knutselen en hem succesvol tot ontploffing laten brengen. Gaat je niet lukken vriend. Dus houd alsjeblieft op met je stoerdoenerij.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:31:25 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99939732
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoezo? Intelligentie staat los van het feit of iemand gek is of niet. Veel van dit soort gasten hebben bijvoorbeeld een enorm hoog IQ. En dat ontkennen is juist het gevaar! Je moet erkennen dat ook slimme mensen in staat zijn tot dit soort dingen om het te kunnen voorkomen!
Helaas juist slimme mensen, iemand met een gemiddeld IQ zou zo'n afleidingsmanoeuvre niet eens hebben kunnen bedenken en het geheel niet zo kunnen voorbereiden en uitvoeren.
Dat was ze alleen gelukt als er een intelligentere opdrachtgever achter zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99939749
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie er maar bar weinig, maar ben er uiteraard niet zo naar op zoek als jij. ;)
Ik ben er niet naar op zoek hoor, gewoon even een beetje naar beneden scrollen en bij de reacties op de FP kijken.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 juli 2011 @ 22:31:46 #92
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939752
quote:

[..]

dude dat is je dus nu echt al meer dan 10x uitgelegd :')
Live from Chicago
pi_99939769
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:28 schreef Equites het volgende:

[..]

Als je een stuk van 1500 pagina's zo goed onderbouwd kan schrijven ben je toch verre van dom.
In 10 jaar tijd. Dat is een halve bladzijde per dag. Vind ik nou niet echt een teken van intelligentie.

En waar blijkt de "goede onderbouwing" eigenlijk uit?

quote:
Ook geld verdienen voor deze man was geen enkel probleem, hij heeft zijn eerste miljoenen binnengehaald puur voor het financieren voor deze actie, alsof het niks was. Deze man dom noemen is gewoon dom. Hij is geniaal, net als Hitler geniaal was in zijn tijd. Alleen gebruikte hij zijn genialiteit voor verkeerde doeleinden....
Hij is echt niet geniaal. Als ie werkelijk geniaal was geweest, had ie deze actie die ie zo lang heeft voorbereid toch wel zo aangepakt dat ie zelf niet gepakt was geweest en dan had ie nog wat verder door kunnen gaan met moorden.

Hitler heeft een heel imperium opgebouwd en miljoenen mensen middels propaganda een rad voor de ogen gedraaid.

Ook daar faalt Anders nogal.

pi_99939810
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Leuke docu is dat.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_99939812
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:29 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Wel hij had in elk geval gelijk.
Ehm ja, als je ~80 man doodknalt, dan krijg je aandacht. Nogmaals: is dat intelligent?

maandag 25 juli 2011 @ 22:33:17 #96
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99939828
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:28 schreef Doler12 het volgende:
Het verbaast mij trouwens dat hij Mount and Blade niet heeft gekocht en een mod heeft geïnstalleerd om als Tempelier te spellen. Natuurlijk is Mount and Blade wel gemaakt door een Turks echtpaar. :D
Nogmaals die gast heeft niks tegen turken of moslims zolang die maar in turkije/ander land wonen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:33:17 #97
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939829
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In 10 jaar tijd. Dat is een halve bladzijde per dag. Vind ik nou niet echt een teken van intelligentie.

[..]

Hij is echt niet geniaal. Als ie werkelijk geniaal was geweest, had ie deze actie die ie zo lang heeft voorbereid toch wel zo aangepakt dat ie zelf niet gepakt was geweest en dan had ie nog wat verder door kunnen gaan met moorden.

Hitler heeft een heel imperium opgebouwd en miljoenen mensen middels propaganda een rad voor de ogen gedraaid.

hij wilde gepakt worden. Dat we het niet met hem eens zijn betekent neit dat hij dom was. Hij had perfect onderbouwde argumenten.

Ik geloof ook dat hij wel degelijk intelligent was, hij had alleen tunnelvisie. De verkeerde richting in.
Live from Chicago
  maandag 25 juli 2011 @ 22:33:37 #98
198371 Equites
pi_99939853
quote:

[..]

[..]

Ach het is ook nogal nutteloos hier te gaan discussieren of deze man geniaal was of niet. Hij heeft zijn punt gemaakt.
pi_99939874
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:33 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nogmaals die gast heeft niks tegen turken of moslims zolang die maar in turkije/ander land wonen.
Maar ze wonen in zijn land, dus heeft hij wel wat tegen ze.

Conclusie: Hij heeft wat tegen ze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99939878
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ben er niet naar op zoek hoor, gewoon even een beetje naar beneden scrollen en bij de reacties op de FP kijken.
Op een ander forum zitten ook zulke lui.

De manier waarop ik jou aanspreek is liefdevol knuffelen vergeleken met wat ik tegen die ranzige rechtse mongolen zeg. :*

maandag 25 juli 2011 @ 22:34:06 #101
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99939884
quote:

[..]

Ehm ja, als je ~80 man doodknalt, dan krijg je aandacht. Nogmaals: is dat intelligent?
Ja. Want het werkte.Als hij nou heel hard in de douche geroepen had dat iedereen stom was, dan niet.

Het is niet zo zwart wit als jij het probeert te krijgen ):O
Live from Chicago
  maandag 25 juli 2011 @ 22:34:33 #102
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99939907
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar ze wonen in zijn land, dus heeft hij wel wat tegen ze.

Conclusie: Hij heeft wat tegen ze.
Kijk waarop ik reageer.
Hij zegt meteen erbij "o die game is door turken gemaakt dus hij zou hem niet gespeeld hebben"
pi_99939917
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:33 schreef Equites het volgende:

[..]

Ach het is ook nogal nutteloos hier te gaan discussieren of deze man geniaal was of niet. Hij heeft zijn punt gemaakt.
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2011 @ 22:34:46 #104
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99939923
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef Monidique het volgende:
(S)linksmensen hebben idd de grenzen open gezet.

Dat is onder het dertig jarig schrikbewind (1950-1980) van Joop "Mao" den Uyl gebeurd. Hij heeft ook de economie kapot gemaakt door iedereen een uitkering te geven. Als je er twee nam kreeg je er een rode vlag bij.
Daarna kwam Wim "Lenin" Kok en de puinhopen van Paars die subsidies gaf op gemengde kinderen. Dat werd betaald met kwartjes die van hardwerkende rechtsmensen werden gestolen. Kok heeft ook de EU opgezet en vervolgens Nederland eraan verkwanseld. Zo is het gebeurd.

Landverraders! Allemaal! :(
pi_99939924
quote:

[..]

Dan moet ie op een afgelegen eilandje gaan wonen.

Maar dat doet hij niet, want zo'n internationale economie is toch best handig. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:34:47 #106
198371 Equites
pi_99939925
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De manier waarop ik jou aanspreek is liefdevol knuffelen vergeleken met wat ik tegen die ranzige rechtse mongolen zeg. :*
Erg volwassen taalgebruik man.
pi_99939927
quote:

[..]

Dat betwijfel ik want hij wilt Turkije namelijk bevrijden en alle moslims daar uitmoorden of verdrijven.
pi_99939939
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tuurlijk zitten dergelijke lui ook op een ander forum. Maakt het niet minder kwalijk. Echter je doet net alsof deze man helemaal niet op sympathie kan rekenen, nou het omgekeerde blijkt dus waar te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99939972
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:31 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

dude dat is je dus nu echt al meer dan 10x uitgelegd :')
Ja, ik weet ook wel wat zijn motieven zijn, maar stel jij zelf nooit kritische vragen? Lijkt me toch een teken van intelligentie, eerlijk gezegd.

"Uitleggen" zou betekenen dat ik iets niet snap. Daar is geen sprake van. Ik kan het gewoon niet eens zijn met het feit dat hij intelligent zou zijn.

Maar misschien leg ik de lat iets hoger, dat kan.

maandag 25 juli 2011 @ 22:35:37 #110
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99939973
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:34 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik want hij wilt Turkije namelijk bevrijden en alle moslims daar uitmoorden of verdrijven.
En op welke pagina van het manifest staat dat?
pi_99939995
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:35 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gelezen, en heb een heel groot gedeelte gelezen van het manifest.
Lambo of Rekt
  maandag 25 juli 2011 @ 22:36:09 #112
350502 john243
Valt op blondjes
pi_99940001
Ik sta achter hem wat betreft zijn mening over islam en marxisme alleen jammer van het geweld. Wordt vast een nieuwe hetze tegen extreem rechts.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:36:09 #113
198371 Equites
pi_99940003
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ik weet ook wel wat zijn motieven zijn, maar stel jij zelf nooit kritische vragen? Lijkt me toch een teken van intelligentie, eerlijk gezegd.

"Uitleggen" zou betekenen dat ik iets niet snap. Daar is geen sprake van. Ik kan het gewoon niet eens zijn met het feit dat hij intelligent zou zijn.

Jij bent het sowieso niet, met je ranzige rechtse mongolen opmerking.
pi_99940011
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tuurlijk zitten dergelijke lui ook op een ander forum. Maakt het niet minder kwalijk. Echter je doet net alsof deze man helemaal niet op sympathie kan rekenen, nou het omgekeerde blijkt dus waar te zijn.
Mohammed kan ook nog steeds op veel sympathie rekenen, ondanks zijn bloeddorstige veroveringen. 8)7
  maandag 25 juli 2011 @ 22:36:23 #115
350502 john243
Valt op blondjes
pi_99940017
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:36 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gelezen, en heb een heel groot gedeelte gelezen van het manifest.
Heb je een linkje?
pi_99940023
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De sympathie die hij vergaart valt toch in het niet bij de walging die hij opgeroepen heeft? :o

maandag 25 juli 2011 @ 22:36:31 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99940030
Kunnen we nu echt even de discussie over moslims achterwege laten? Dit topic gaat nog steeds over de aanslagen in Noorwegen.
-
  maandag 25 juli 2011 @ 22:36:32 #118
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99940032
quote:

[..]

Of je zoekt naar een appel in de peerboomgaard :')

Zijn intellegentie valt niet te bepalen aan de hand van het feit of hij zwarte of witte mensen dood schoot
Live from Chicago
pi_99940033
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:34 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Kijk waarop ik reageer.
Hij zegt meteen erbij "o die game is door turken gemaakt dus hij zou hem niet gespeeld hebben"
In dat geval is het maar de vraag hoe hij zijn ideologie vorm wilt geven. Het zou zomaar kunnen zijn dat hij die game als een Islamitisch product beschouwd en dus een "gevaar" vindt voor zijn eigen cultuur als hij het zou kopen en spelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99940062
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:36 schreef john243 het volgende:
Ik sta achter hem wat betreft zijn mening over islam en marxisme alleen jammer van het geweld. Wordt vast een nieuwe hetze tegen extreem rechts.
Gelukkig maak je zorgen over het belangrijkste, de hetze tegen extreem rechts.

Ach 70 kinderen dood, jammer.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  maandag 25 juli 2011 @ 22:37:14 #121
198371 Equites
pi_99940066
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:36 schreef maartena het volgende:
Kunnen we nu echt even de discussie over moslims achterwege laten? Dit topic gaat nog steeds over de aanslagen in Noorwegen.
Die hebben idd geen verband met Moslims. De man die de aanslagen pleegde deed dit puur omdat hij een potje met Call of Duty verloren had. Klopt.
pi_99940069
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:36 schreef john243 het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
http://www.kevinislaughte(...)+of+Independence.pdf
Lambo of Rekt
pi_99940078
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:36 schreef Equites het volgende:

[..]

Jij bent het sowieso niet, met je ranzige rechtse mongolen opmerking.
Och, mensen die beweren dat Anders de goede dingen heeft gedaan, kan ik moeilijk anders bestempelen als "ranzige rechtse mongolen".

Of zijn die lui volgens jou ook al "intelligent"? :*

pi_99940079
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:35 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Turkije moet namelijk een vrije zone worden voor C verraders, die kunnen daar gerust hun leven lijden, lijkt een beetje op Hitler die alle joden op Madagaskar wou dumpen.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:37:53 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99940091
quote:

[..]

Had hij niet verschillende uni's gedaan?
  maandag 25 juli 2011 @ 22:37:58 #126
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99940098
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:36 schreef maartena het volgende:
Hoe heb jij de Amerikaanse reacties trouwens ervaren op dit gebeuren? Hier heel erg mild, weinig interesse, en toen gister pas een echt goed gesprek er over tijdens een diner met aan familie die Zweedse voorouders had. Ook de berichtgeving is super slecht...
Live from Chicago
pi_99940100
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De sympathie die hij vergaart valt toch in het niet bij de walging die hij opgeroepen heeft? :o
Tuurlijk. Simpelweg vanwege het feit dat de meeste mensen nog enigszins normaal kunnen nadenken. Echter het gevaar zit hem in het onderschatten van die andere groep mensen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99940103
quote:

[..]

Nu ? Ja.
Over 20 jaar ? Dan zal die verhouding wellicht al anders liggen.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:38:12 #129
198371 Equites
pi_99940114
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Och, mensen die beweren dat Anders de goede dingen heeft gedaan, kan ik moeilijk anders bestempelen als "ranzige rechtse mongolen".

Alsof iedereen die "rechts" is deze man goed vind. Rot toch op. Er is meer dan rechts en links.
pi_99940116
Enkele jaren geleden een bezoekje gebracht aan Oslo en Stockholm. Stockholm is een prachtige stad met veel mooie blondines. Oslo daarentegen noemde we voor de grap klein-Pakistan omdat we schrokken van het hoge aantal immigranten in deze Noorse stad.

We weten nu dat Breivik zich daar toen ook al bewust van was en zich daar druk om maakte.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:38:16 #131
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99940118
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:37 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Turkije moet namelijk een vrije zone worden voor C verraders, die kunnen daar gerust hun leven lijden, lijkt een beetje op Hitler die alle joden op Madagaskar wou dumpen.
pagina?
pi_99940137
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:36 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Mohammed kan ook nog steeds op veel sympathie rekenen, ondanks zijn bloeddorstige veroveringen. 8)7
Try harder buddy, je hebt alleen maar jezelf ermee. Zonde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99940152
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Of je zoekt naar een appel in de peerboomgaard :')

Zijn intellegentie valt niet te bepalen aan de hand van het feit of hij zwarte of witte mensen dood schoot
Wel als dat het hele punt van zijn betoog is. Noorwegen en Europa worden overspoeld door moslims.

Wat doet Anders? Die verhoogt het relatieve aantal moslims in Noorwegen even met 73. :')

pi_99940154
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Simpelweg vanwege het feit dat de meeste mensen nog enigszins normaal kunnen nadenken. Echter het gevaar zit hem in het onderschatten van die andere groep mensen.
De mensen die zo iemand aanbidden en er een profeet van maken inderdaad. Je moet er op bedacht zijn dat dat niet gaat gebeuren in rechtsextremistische kringen.
pi_99940157
quote:
[..]
Proest! _O- Laat me niet lachen! :{w
pi_99940178
quote:

Dat betwijfel ik. ;(
  maandag 25 juli 2011 @ 22:39:28 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99940190
quote:

[..]

Helaas niet. Op bepaalde fora stonden mensen te juichen na zijn daad. Er hoeft daar maar een klein percentage net zo gek te zijn als hij en het balletje blijft rollen. Dat veel mensen walging van hem hebben doet daar niet aan af.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:39:42 #138
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99940206
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel als dat het hele punt van zijn betoog is. Noorwegen en Europa worden overspoeld door moslims.

Wat doet Anders? Die verhoogt het relatieve aantal moslims in Noorwegen even met 73. :')
En in zijn ogen verlaagt hij daarmee de mogenlijkheid tot meer moslims in de toekomst. Het is een investering. Je snapt het echt niet he?
Live from Chicago
pi_99940220
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Nu ? Ja.
Over 20 jaar denkt men ineens; die Anders, dat was me toch een visionair? :')

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 25-07-2011 22:45:34 ]

maandag 25 juli 2011 @ 22:40:43 #140
18159 Dlocks
pi_99940264
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is onder het dertig jarig schrikbewind (1950-1980) van Joop "Mao" den Uyl gebeurd. Hij heeft ook de economie kapot gemaakt door iedereen een uitkering te geven. Als je er twee nam kreeg je er een rode vlag bij.
Daarna kwam Wim "Lenin" Kok en de puinhopen van Paars die subsidies gaf op gemengde kinderen. Dat werd betaald met kwartjes die van hardwerkende rechtsmensen werden gestolen. Kok heeft ook de EU opgezet en vervolgens Nederland eraan verkwanseld. Zo is het gebeurd.

Allemaal fabeltjes en sprookjes....

In de jaren '50 is kabinet-Drees begonnen met het binnenhalen van Italiaanse gastarbeiders (en laten 'we' ofwel rechts daar nou juist geen problemen mee hebben). In de daarop volgende jaren is rechts daar mee door gegaan.

Onderstaande quotes komen allemaal uit de Elsevier en is dus geen linkse propaganda:
http://www.elsevier.nl/we(...)iet-zo-tijdelijk.htm

quote:
Minister Marga Klompé (KVP, Maatschappelijk Werk) wees er tijdens een ministerraad in 1960 op dat de regels permanent verblijf van gastarbeiders niet uitsloten. Maar de overige leden van het christelijk-liberale kabinet-De Quay negeerden de waarschuwing van de enige vrouw in hun midden. In plaats van striktere regels stelden ze in 1960 en 1961 soepeler eisen op voor nieuwe wervingsakkoorden met Italië en Spanje.

Werkgevers in alle sectoren konden voortaan arbeidscontracten voor onbepaalde tijd afsluiten, en de Italiaanse arbeiders konden zelf kiezen of ze na een jaar werken in Nederland wilden blijven. En zowel Italiaanse als Spaanse gastarbeiders mochten na twee jaar hun gezin laten overkomen. Er zouden nog veel van dit soort akkoorden volgen.

De nieuwe regels waren voordelig voor de werkgevers. Na het eerste jaar was de werkgever niet langer verplicht om voor de gastarbeider te zorgen. Vanaf dat moment draaide de samenleving op voor de kosten voor opvang en begeleiding van de buitenlandse werknemer en diens gezin, dat na twee jaar mocht overkomen.
Maar ja, het is natuurlijk de schuld van de PvdA dat rechts met deze regelgeving kwam. :{w

quote:
Tussen 1964 en 1966 kwamen 15.000 gastarbeiders via de officiële wervingskanalen naar Nederland, maar het ministerie van Sociale Zaken verstrekte in diezelfde periode 64.000 arbeidsvergunningen. Vooral vanuit Turkije en Marokko, landen met een enorm geboorteoverschot, kwamen zogeheten 'spontanen' op een toeristenvisum naar Nederland. Ze vonden werk en de overheid gaf ze een arbeidsvergunning. In 1965 telde Nederland 4.500 Marokkanen, maar het zou nog vier jaar duren voordat Nederland en Marokko een wervingsverdrag sloten.
PvdA maakte overigens in de jaren '60 alleen van april '65 - oktober '66 deel uit van een kabinet (Cals) en had tevens een minderheid aan zetels in dit kabinet.

quote:
In 1967 presenteerde het centrum-rechtse kabinet-De Jong de Vreemdelingenwet die de wet van 1918 verving. Het uitgangspunt: Nederland is geen immigratieland en moet een restrictief toelatingsbeleid voeren.

Opnieuw zei Den Haag het een en deed het ander. Nog geen twee jaar nadat de regering had gezegd dat Nederland geen immigratieland was, sloot Nederland een wervingsverdrag met Marokko dat de weg opende voor de arme Rif-Marokkanen - voorheen kwamen Marokkanen vooral uit andere regio's.

Het was het voor Nederland meest onvoordelige wervingsakkoord ooit. Andere verdragen bepaalden dat werknemers bij werkloosheid moesten vertrekken, maar voor Marokkanen gold dat niet. Ook zei Nederland toe Marokkanen te helpen bij de huisvesting, iets wat voorheen als taak van de werkgever werd gezien. En als klap op de vuurpijl werden illegale Marokkanen gelegaliseerd. Opmerkelijker nog was dat het verdrag expliciet de mogelijkheid van gezinshereniging noemde.
Wederom belissingen van rechts maar natuurlijk de schuld van de PvdA. :')

quote:
Naast de nog altijd toenemende stroom gastarbeiders ontstond vanaf circa 1969 een stroom gezinsherenigers. Vooral veel Turken en Marokkanen waren na de recessie bang om terug te keren omdat ze dan wellicht niet opnieuw naar Nederland konden komen. Vaak onder druk van hun vrouw, die zonder man in Marokko of Turkije niks mocht, haalden ze hun gezin dan maar naar Nederland.

Zo vulden de vooroorlogse wijken in de grote steden zich met steeds meer immigranten. De gemeenten zagen zich geconfronteerd met problemen rond huisvesting en integratie van een groeiende groep sociaal-economisch zwakke immigranten. Sociologen waarschuwden dat immigranten de 'blanke negers' van Europa dreigden te worden. Daar kwamen nog de spanningen bij tussen Nederlanders en immigranten. In 1972 leidden die tot rellen in de Haagse Schilderswijk en de Rotterdamse Afrikaanderbuurt.
En wat deed rechts die toen aan de macht was? Of had de PvdA dit vanuit de oppositie tegen moeten houden?

quote:
De grote steden vroegen het kabinet in 1972 de immigratie stop te zetten. Maar de regering gaf niet thuis, leefde nog steeds het adagium na van tijdelijkheid dat al lang en breed fictie was.
1972: PvdA zat wederom in de oppositie.

quote:
Pas in 1975, toen de werkloosheid een naoorlogs record bereikte, stopte de werving. Maar niet voordat het kabinet-Den Uyl een generaal pardon instelde voor iedere illegaal die kon aantonen sinds 1974 in Nederland te verblijven.
1975: inmiddels is links aan de macht en wordt er eindelijk actie ondernomen. Generaal pardon was misschien niet zo handig, maar altijd nog beter dan rechts die in de jaren ervoor non-stop gastarbeiders bleef binnenhalen, gezinshereniging, uitkeringen en huisvesting voor gastarbeiders mogelijk maakte ofwel zorg voor draagde. En niet te vergeten dat rechts in '69 ook alle illegalen legaal verklaarde middels een generaal pardon.

Maar goed, eerlijk is eerlijk. Rechts veroorzaakt meestal de puinhopen en links lukt het meestal niet om deze puinhopen op te ruimen.
pi_99940285
Flame wars over de islam graag in dit topic:
[Noorwegen] Aanslagen: de analyse #3

Dank u.
pi_99940287
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap deze rederneerstijl even niet hoor.

Als Anders 73 moslims had neergeschoten was hij wel intelligent?
pi_99940313
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:39 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

En in zijn ogen verlaagt hij daarmee de mogenlijkheid tot meer moslims in de toekomst. Het is een investering. Je snapt het echt niet he?
In zijn ogen, dat zeg je goed. Is dat dan intelligent? Geen andere mogelijkheden inbouwen? Nee, gewoon rond de 80 linksen doodschieten, daarmee houd je de moslims in Europa tegen?

En die hele stroom aan nieuwsberichten over monitoring en bestrijding van extreem-rechts, dat had intelligente Anders ook even niet bedacht?

Noorwegen wordt er eerder linkser dan rechtser van, lijkt me zo.

Domme Anders.

maandag 25 juli 2011 @ 22:42:33 #144
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99940348
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In zijn ogen, dat zeg je goed. Is dat dan intelligent? Geen andere mogelijkheden inbouwen? Nee, gewoon rond de 80 linksen doodschieten, daarmee houd je de moslims in Europa tegen?

En die hele stroom aan nieuwsberichten over monitoring en bestrijding van extreem-rechts, dat had intelligente Anders ook even niet bedacht?

Domme Anders.
Ik zeg toch niet dat het werkt :') En dat jij het niet slim vindt weten we nu wel. Godzijgeloofdengeprezen ben jij niet de maatstaf van intelligentie
Live from Chicago
pi_99940384
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:41 schreef Klaudias het volgende:
Flame wars over de islam graag in dit topic:

Dank u.

Onzin, zolang hier ook over rechts-links, Wilders, ideologieën en de oorzaak van dit drama gepraat wordt.
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2011 @ 22:43:15 #146
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99940390
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Helaas niet. Op bepaalde fora stonden mensen te juichen na zijn daad. Er hoeft daar maar een klein percentage net zo gek te zijn als hij en het balletje blijft rollen. Dat veel mensen walging van hem hebben doet daar niet aan af.
Als het in Nederland was gebeurd en iemand had op het congress van de Jonge Socialisten van de PvdA 100 mensen neegemaaid zouden ook een hoop reaguurders een flesje open trekken.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:43:28 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99940405
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Domme Anders.
Misschien is hij idd niet slim geweest wat dat betreft. De tijd zal het leren. Evenals of hij intelligent is of niet. Intelligentie wordt over het algemeen bepaald in deze tijd door een IQ test. Aan de hand van de uitslag kunnen we daar verder over discussieren.
pi_99940407
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, de discussie wordt je te zwaar zie ik. Jammer.

Ontopic dan maar weer?
Ik denk dat het eerder andersom is. :o
pi_99940424
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Weten we gelijk hoe jij in elkaar zit. Hele slechte zaak dit. :{

Ja want je verwacht natuurlijk dat wanneer je voor de eerste keer in de meest Noordelijke stad van Scandinavië komt, het letterlijk zwart ziet van de mensen. Dat is een constatering, meer niet.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:43:47 #150
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99940427
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als het in Nederland was gebeurd en iemand had op het congress van de Jonge Socialisten van de PvdA 100 mensen neegemaaid zouden ook een hoop reaguurders een flesje open trekken.
Hou jij eens heel gauw die grote mond van je schurk....
Live from Chicago
  maandag 25 juli 2011 @ 22:43:53 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99940431
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat denk ik wel ja. Helaas.
pi_99940432
quote:
5s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:41 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ik snap deze rederneerstijl even niet hoor.

Als Anders 73 moslims had neergeschoten was hij wel intelligent?
Dat zeg ik niet. Maar dan zou je tenminste kunnen concluderen dat hij de daad bij zijn zieke woorden voegt, niet?

Wat dacht Anders nu? Dat heel Europa hem ineens als een held ziet? _O-

Wat zielig rechts tuig waar Mutant naar spoort, normaal rechts en gans links zien hem toch gewoon als een triest figuur?

pi_99940444
quote:

[..]

Dat uitgerekend jij dat tegen iemand durft te zeggen :X
Kijk eens in de spiegel jongen.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:44:27 #154
198371 Equites
pi_99940457
quote:

[..]

Ontopic dan maar weer?
Prima man. Met jou praten heeft blijkbaar toch geen zin. Er is een linkse groep en een rechtse groep en niemand zit daartussen :') Breivik denkt er net zo over.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:44:36 #155
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99940460
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar dan zou je tenminste kunnen concluderen dat hij de daad bij zijn zieke woorden voegt, niet?

Wat dacht Anders nu? Dat heel Europa hem ineens als een held ziet? _O-

Wat zielig rechts tuig waar Mutant naar spoort, normaal rechts en gans links zien hem toch gewoon als een triest figuur?
Soomige mensen zien hem inderdaad als een held ja
Live from Chicago
  maandag 25 juli 2011 @ 22:44:41 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99940464
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:37 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Hoe heb jij de Amerikaanse reacties trouwens ervaren op dit gebeuren? Hier heel erg mild, weinig interesse, en toen gister pas een echt goed gesprek er over tijdens een diner met aan familie die Zweedse voorouders had. Ook de berichtgeving is super slecht...
Vrijdag en vandaag met collega's over gehad op het werk..... berichtgeving van Amerikaanse nieuwszenders is al jaren waardeloos, ik kijk meestal BBC World voor betere berichtgeving in Europa. Of gewoon lezen via internet.

Er is verder weinig interesse, maar ik vernam van Nederlanders ook al dat er weinig over gepraat werd op het werk.
-
pi_99940465
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:42 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat het werkt :') En dat jij het niet slim vindt weten we nu wel. Godzijgeloofdengeprezen ben jij niet de maatstaf van intelligentie
En als iets niet werkt, dan vind jij het intelligent? _O-

pi_99940478
Heerlijke flamewar. :)

Het is maar goed dat we het op internet doen en niet met botte bijlen in de straat zoals 1000 jaar geleden.
pi_99940491
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het is maar wat je leuk vindt natuurlijk
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2011 @ 22:45:27 #160
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99940495
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:40 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Allemaal fabeltjes en sprookjes....

Natuurlijk weet ik dat maar het is wel the mythe waar Wilder-adepten serieus heilig in geloven.
  Admin maandag 25 juli 2011 @ 22:45:33 #161
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99940501
Mag ik de hele moslim-discussie vragen hierheen te gaan?
Het stoort nogal...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_99940502
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een definitie van intelligentie gebaseerd op morele waarden is zinloos.
Volgens die definitie zou iemand dom moeten zijn om dictator te kunnen worden...
pi_99940507
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:44 schreef Equites het volgende:

[..]

Prima man. Met jou praten heeft blijkbaar toch geen zin. Er is een linkse groep en een rechtse groep en niemand zit daartussen :') Breivik denkt er net zo over.
Dat maak jij ervan. Dat heb ik nergens gezegd.

En bedankt voor de toevoeging. Ik heb niets met Breivik.

pi_99940509
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Onzin, zolang hier ook over rechts-links, Wilders, ideologieën en de oorzaak van dit drama gepraat wordt.
Ja, lieve schat, dat moet dus niet. :')
Mensen vinden het irritant, en inderdaad, ik heb er ook aan meegewerkt.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:46:26 #165
13462 BansheeBoy
pi_99940540
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:45 schreef yvonne het volgende:
Mag ik de hele moslim-discussie vragen hierheen te gaan?
Het stoort nogal...
Ja, lijkt me een goed idee. Over Wilders gaan we ook niet babbelen. :{

Heb je geen whitelist wat wél mag? Is wat duidelijker me dunkt. ;)

pi_99940576
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, lijkt me een goed idee. Over Wilders gaan we ook niet babbelen. :{

Heb je geen whitelist wat wél mag? Is wat duidelijker me dunkt. ;)

Alleen nieuwsberichten copy-pasten.
pi_99940580
Niks mag.
pi_99940583
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:

Het is maar goed dat we het op internet doen en niet met botte bijlen in de straat zoals 1000 jaar geleden.
Ach als je dit doet in de kroeg met een biertje erbij is het reuze gezellig. :)
pi_99940590
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Een definitie van intelligentie gebaseerd op morele waarden is zinloos.
Volgens die definitie zou iemand dom moeten zijn om dictator te kunnen worden...
Niet op morele waarden, maar op grond van zijn EIGEN ideologie!

Anders wil Europa zuiveren van moslims. Smeedt een plan om een aantal linksen (die hij in zijn verknipte visie schuldig houdt voor de gruwelijke islamisering in Noorwegen waar je niet eens meer normaal naar de kroeg kan :') ) te vermoorden en "vergeet" daarbij ook wat moslims naar Allah te helpen?

pi_99940608
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ach als je dit doet in de kroeg met een biertje erbij is het reuze gezellig. :)
Beetje stigmatiserend, een goedgelovig moslim mag geen alcohol consumeren. :P
  maandag 25 juli 2011 @ 22:47:58 #171
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99940624
Even wat opgeruimd. Dit is geen islam of pro en contra moslim topic. Leuk dat het zijdelings relevant is voor deze discussie, maar we weten allemaal hoe we worden als we de moslimdiscussie zijn gang laten gaan. Dan gaat het niet meer over Oslo.

dus gaarne minder over moslims, meer over Anders.
Laffe huichelaar
pi_99940642
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anders wil Europa zuiveren van moslims. Smeedt een plan om een aantal linksen (die hij in zijn verknipte visie schuldig houdt voor de gruwelijke islamisering in Noorwegen waar je niet eens meer normaal naar de kroeg kan :') ) te vermoorden en "vergeet" daarbij ook wat moslims naar Allah te helpen?
Dat is doelbewust gedaan volgens experts om geen reactie uit de moslimwereld te ontketenen waarbij de hel los breekt.
Lambo of Rekt
pi_99940662
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

LEES EENS HET VERZOEK VAN DE MODERATORS!!!
pi_99940665
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:48 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is doelbewust gedaan volgens experts om geen reactie uit de moslimwereld te ontketenen waarbij de hel los breekt.
En Anders! Meer over Anders praten!
pi_99940696
Ik hoorde bij een preview van het late nieuws dat zijn vader een reactie heeft gegeven in een interview, is dat ergens al bekend?
Que Sera ~
  maandag 25 juli 2011 @ 22:49:25 #176
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99940702
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En als iets niet werkt, dan vind jij het intelligent? _O-
Dat zeg ik toch niet snotneus?

Laten we even terug gaan naar die appelboomgaard
In Anders' hoofd had hij last van wormen. Die zaten in de appels. Wat denkt onze Anders? Hij zal de bomen omkappen. Dan zal er geen volgende oogst met wormen zijn. dat is vooruitdenken. En hij wasl al zo erg vastgezet in zijn visie, dat hij niet aan omgevingsfactoren dacht, of de realitiet zag. En vergeet niet dat het echt een lange termijn actie was. Hij was zich er van bewust dat de moslims niet meteen die zaterdag vrijwillig in de zee zouden springen
Live from Chicago
pi_99940714
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:49 schreef Chilled het volgende:
Ik hoorde bij een preview van het late nieuws dat zijn vader een reactie heeft gegeven in een interview, is dat ergens al bekend?
Ja, dat ie liever had dat zijn zoon zichzelf van kant had gemaakt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99940721
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:48 schreef eight het volgende:

[..]

LEES EENS HET VERZOEK VAN DE MODERATORS!!!
Ik ben toch hardstikke ontopic bezig man? Of mag je zijn intelligentie alleen maar ophemelen en er geen kritische vragen bij stellen? :')

pi_99940738
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb je een link?
Que Sera ~
  maandag 25 juli 2011 @ 22:50:16 #180
13462 BansheeBoy
pi_99940743
En wat was Scandinavië nog een heerlijk rustig plekje, onaangetast, puur en eerlijk. :{

pi_99940756
quote:

[..]

Lekkere vader ook, terwijl hij in Cambodia kinderlijfjes aandrukt. :r
pi_99940765
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:
En wat was Scandinavië nog een heerlijk rustig plekje, onaangetast, puur en eerlijk. :{

Lul niet zo stom, in finland was het een paar jaar geleden ook raak.
Lambo of Rekt
pi_99940780
quote:

[..]

Volgens mij was dat ook enige wat hij zei over zijn zoon

quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben toch hardstikke ontopic bezig man? Of mag je zijn intelligentie alleen maar ophemelen en er geen kritische vragen bij stellen? :')
Jij hebt voor echt een plank voor je kop ;(
pi_99940781
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:49 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet snotneus?

Laten we even terug gaan naar die appelboomgaard
In Anders' hoofd had hij last van wormen. Die zaten in de appels. Wat denkt onze Anders? Hij zal de bomen omkappen. Dan zal er geen volgende oogst met wormen zijn. dat is vooruitdenken. En hij wasl al zo erg vastgezet in zijn visie, dat hij niet aan omgevingsfactoren dacht, of de realitiet zag. En vergeet niet dat het echt een lange termijn actie was. Hij was zich er van bewust dat de moslims niet meteen die zaterdag vrijwillig in de zee zouden springen
En Anders, die 10 jaar solitair leefde en alle tijd had om dit allemaal uit te denken, was niet zo intelligent dat ie dat niet kon bedenken? _O-

pi_99940785
[/quote]
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik zie Scandinavië nog steeds zo.
Que Sera ~
pi_99940787
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is zijn stiefvader die jij bedoelt.
pi_99940824
quote:

[..]

De enige juiste reactie van een liefhebbende vader. ^O^

pi_99940835
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:50 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wie zegt dat Anders? :')
pi_99940841
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Over 20 jaar denkt men ineens; die Anders, dat was me toch een visionair? :')
Dat is idd exact wat hij verwacht, al legt hij het nog iets verder in de toekomst.

En het is best mogelijk dat hij gelijk heeft.
pi_99940859
Is er verder niks bekend over wat z'n vader heeft gezegd? Staat er ergens een interview?
Que Sera ~
pi_99940863
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:52 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Wie zegt dat Anders? :')
Anders had ik het ook niet geweten, het komt anders allemaal uit Anders manifest. Hoe kan het ook anders?
pi_99940888
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En Anders, die 10 jaar solitair leefde en alle tijd had om dit allemaal uit te denken, was niet zo intelligent dat ie dat niet kon bedenken? _O-
Nee. Intelligentie in de diepte, niet in de breedte. Hebben wel meer fundies last van helaas.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:53:18 #193
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_99940897
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:18 schreef john243 het volgende:

Je hebt PM :)

quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef Leandra het volgende:

Ik vind eigenlijk wel dat dat moet, vind het vreemd dat zijn motieven en beweegredenen wel in de OP staan maar zijn lugubere daad eigenlijk maar nauwelijks omdat de OP al 40 topics oud is..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  maandag 25 juli 2011 @ 22:53:24 #194
13462 BansheeBoy
pi_99940903
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:50 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Lul niet zo stom, in finland was het een paar jaar geleden ook raak.
Finland behoort niet tot de zgn. spina tridente. Dat is een belangrijk onderdeel van mijn betoog. :{

maandag 25 juli 2011 @ 22:53:25 #195
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99940906
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij heb echt een verkeerd beeld van intelligentie. Wat heel veel zegt over de jouwe.

En met die woorden ben ik klaar met deze discussie, jou valt echt niks bij te brengen
Live from Chicago
  maandag 25 juli 2011 @ 22:53:33 #196
198371 Equites
pi_99940911
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:52 schreef Teutoon het volgende:

[..]

Het viel me op dat die een dikkere kop heeft gekregen in vergelijking met zijn online foto's..
De man gebruikte anabolen, hij zat waarschijnlijk in de bulk nu. In de gevangenis kan hij nog genoeg sporten toch.
pi_99940932
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:52 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Anders had ik het ook niet geweten, het komt anders allemaal uit Anders manifest. Hoe kan het ook anders?
Grappig hoor
pi_99940951
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:53 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Jij heb echt een verkeerd beeld van intelligentie. Wat heel veel zegt over de jouwe.

En met die woorden ben ik klaar met deze discussie, jou valt echt niks bij te brengen
Op internet dingen willen bijbrengen is sowieso een beetje kansloze zaak. Het is vooral hard schreeuwen en aapjes kijken.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:55:05 #199
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99940981
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:52 schreef Chilled het volgende:
Is er verder niks bekend over wat z'n vader heeft gezegd? Staat er ergens een interview?
Er zou een tv interview zijn vanavond, maar ik weet niet precies of dat in NL wordt uitgezonden. Al die quotes zijn al eerder vrijgegeven vanuit dat bewuste interview
Live from Chicago
pi_99941006
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:52 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat is idd exact wat hij verwacht, al legt hij het nog iets verder in de toekomst.

En het is best mogelijk dat hij gelijk heeft.
Sorry, maar je maakt mij niet wijs dat op een bepaald moment in de toekomst men gaat denken dat iemand die ongewapende kinderen doodschiet geroemd wordt om zijn visie.

Ik kan me voorstellen dat men in 2083 denkt "oh, dat islamprobleem is inderdaad een beetje uit de hand gelopen", maar dan nog zal men deze actie niet "visionair" noemen.

Islamisering wordt ook voor gewaarschuwd door vredelievende intelligente mensen als Hirsi Ali, Theo van Gogh (RIP), Hafid Bouazza en zijn zusje en vele anderen. Daar hebben we Anders echt niet voor nodig.

maandag 25 juli 2011 @ 22:55:51 #201
198371 Equites
pi_99941016
Het verbaasd mij eerlijk gezegd dat anabolen nog niet sterk veroordeeld zijn door de media en alle prof-bodybuilders de lul zijn :') Valt nog mee. Nee ze pakken nu weer COD uit de kast.
pi_99941039
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:55 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Er zou een tv interview zijn vanavond, maar ik weet niet precies of dat in NL wordt uitgezonden. Al die quotes zijn al eerder vrijgegeven vanuit dat bewuste interview
Ah thanks. Ja in het late nieuws op rtl4 wordt er straks meer verteld, maar ik denk niet dat we daar het hele interview te zien krijgen.
Que Sera ~
  maandag 25 juli 2011 @ 22:56:40 #203
198371 Equites
pi_99941064
-offtopic-

[ Bericht 98% gewijzigd door timmmmm op 25-07-2011 22:57:24 ]
pi_99941072
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sorry, maar je maakt mij niet wijs dat op een bepaald moment in de toekomst men gaat denken dat iemand die ongewapende kinderen doodschiet geroemd wordt om zijn visie.

Ik kan me voorstellen dat men in 2083 denkt "oh, dat islamprobleem is inderdaad een beetje uit de hand gelopen", maar dan nog zal men deze actie niet "visionair" noemen.

Islamisering wordt ook voor gewaarschuwd door vredelievende intelligente mensen als Hirsi Ali, Theo van Gogh (RIP), Hafid Bouazza en zijn zusje en vele anderen. Daar hebben we Anders echt niet voor nodig.
2083 is te vroeg maar bekijk het eens over een paar honderd jaar, of 1000 jaar. Of misschien 1400 of 2000 jaar.
pi_99941082
-offtopic discussie-

[ Bericht 96% gewijzigd door timmmmm op 25-07-2011 22:58:13 ]

pi_99941109
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:56 schreef Chilled het volgende:

[..]

Ah thanks. Ja in het late nieuws op rtl4 wordt er straks meer verteld, maar ik denk niet dat we daar het hele interview te zien krijgen.
ajb:

http://knack.rnews.be/nl/(...)le-1195069657373.htm
pi_99941127
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef timmmmm het volgende:

dus gaarne minder over moslims, meer over Anders.
Inderdaad.
In het "buur topic" deed ik de suggestie om hem in een dwangbuis in de isoleer te stoppen om hem het podium te ontnemen.
Het is al een beetje die kant opgegaan want hij zit de komende 4 weken in afzondering.

Ik vraag me inmiddels wel af of dat hem iets gaat doen. Hij is zo kil en berekenend dat dit misschien wel ingecalculeerd is. Of hij gaat terugpesten en houdt zijn kaken op elkaar.
-
pi_99941134
De reacties op www.spreekillers.ch zijn wel verontrustend;

quote:
07/25/2011 13:26
polishman
Poland is proud of You! You are King!
quote:
Germany - we are all proud of You! Great job. The Plan will be finished! We are with You!
quote:
Adolf
Impressive feat. lol When I heard about it I was like 'damn, that's gotta have taken him over an hour'.. and indeed it did. Killing so many people (as opposed to just injuring lots) isn't easy to do with gunfire as a single person, especially considering his lack of an automatic weapon. He was pretty well prepared and it payed off I guess. Earned his first place.
quote:
top score
Anders is number 1!!!!!!!

quote:
Sexy Jane213
I thought all men had died and then he shows up and restores my faith in men.
:{

572 comments en ben pas op page 2...
Lambo of Rekt
pi_99941158
Waarom wordt in de media en ook op Fok nauwelijks gezegd dat Anders een neo-fascist is?
Is hier een taboe op ofzo ?
  maandag 25 juli 2011 @ 22:58:48 #210
13462 BansheeBoy
pi_99941169
Waarom wordt een doodnormale post verwijderd? Dit was mijn post:

quote:
Wat is het verschil tussen intelligentie in de breedte of in de diepte?
Wat (!!!!) is hier mis mee? :?

maandag 25 juli 2011 @ 22:59:19 #211
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99941191
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is offtopic.
Laffe huichelaar
pi_99941224
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Verkeerd". _O-

Jij hebt vast het morele gelijk aan jouw kant. :')

En nee, door jou laat ik me niks wijsmaken nee.
Matador, doe nou eens even serieus. Jij neemt helemaal niets aan, van niemand niet.
Als je nou eens even op adem komt en dit deel nog eens rustig doorleest kan het niet anders dan dat je tot de conclusie komt dat niemand hier in dit forum jouw mening deelt.
Dat moet er toch een belletje bij jouw gaan rinkelen?
pi_99941228
quote:
Thanks! Wel voorspelbare reactie overigens. Maar het lijkt me afschuwelijk om het besef te hebben dat je dit mens zelf op de wereld hebt gezet.
Que Sera ~
pi_99941234
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:58 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom wordt in de media en ook op Fok nauwelijks gezegd dat Anders een neo-fascist is?
Is hier een taboe op ofzo ?
Omdat het hij ook geen fascist is?
  maandag 25 juli 2011 @ 23:00:20 #215
13462 BansheeBoy
pi_99941239
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is offtopic.
Hoezo? Het gaat over Anders.

Nogmaals, waar mogen we wel over praten? Gaarne een whitelist. :{

maandag 25 juli 2011 @ 23:00:30 #216
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99941246
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het verschil tussen inzicht en breincapaciteit bedoelt. Dus kunnen vooruitdenken en gevolgen analyseren versus weten hoe je bommem moet maken, boekenwijsheid, feitenkennis, etc. Ik denk dat je beiden nodig hebt om echt als intelligent gequalificeerd te kunnen worden.
Live from Chicago
pi_99941247
quote:
13s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:58 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Denk je dat deze gastjes net zo stoer zouden zijn als ze tegenover de juf van de Montessori-school (lekker veel linkse kindertjes) staan? ;)

Debiele grootspraak van treurige eikeltjes. Ja, er hoeft er maar 1 zo gek te zijn als Anders, maar hoeveel Nederlandse moslims die het stiekem wel met 9/11 eens waren hebben daadwerkelijk hun opgekropte haat omgezet in terreur?

Gelukkig vrijwel nul.

maandag 25 juli 2011 @ 23:00:54 #218
198371 Equites
pi_99941272
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef Chilled het volgende:

[..]

Thanks! Wel voorspelbare reactie overigens. Maar het lijkt me afschuwelijk om het besef te hebben dat je dit mens zelf op de wereld hebt gezet.
Het blijft toch je zoon he.
pi_99941273
Hij gaf zelf in zijn manifest al aan dat hij erg standvastig was maar niet wist of hij in de toekomst zou breken. Dit is gewoon een nieuw proces wat hij zou door maken. Vraag me alleen af of hij over tien jaar er nog steeds zo over denkt.

Het zou me niets verbazen als deze man over tien of twintig jaar spijt krijjgt van zijn daden, als hij dan überhaupt nog leeft..
  maandag 25 juli 2011 @ 23:01:04 #220
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99941281
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is offtopic.
Op zich is het ontopic de vraag of Anders intelligent is of niet toch?

PS ik mis onze maffia days ;(
Live from Chicago
  maandag 25 juli 2011 @ 23:01:16 #221
198371 Equites
pi_99941294
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoezo? Het gaat over Anders.

Nogmaals, waar mogen we wel over praten? Gaarne een whitelist. :{

Ik word ook een beetje moe van die moderatie.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:01:32 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99941304
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:55 schreef El_Matador het volgende:

Wat betreft Nederland is er geen probleem met "Islamisering", maar gewoon een probleem met minderheden. Surinamers en Antillianen bewijzen met cijfers keer op keer dat ze een stuk crimineler zijn dan Turken, en Turken zijn zowel moslim, als de braafste van de 4 grote immigranten groeperingen.

"Islamisering" wordt te vaak onterecht gebruikt als rede voor allerlei maatschappelijke problemen in het westen. De werkelijke oorzaak ligt veel dichter bij minderheden in het algemeen en hun maatschappelijke situatie, dan de religie die ze volgen. Een boerka-ban zou bijvoorbeeld effect hebben op geschat 150 vrouwen in Nederland uit 1 miljoen moslims.

Ik denk dat te vaak "de islam" de schuld krijgt voor problemen die net zo goed veroorzaakt worden door andere, niet-moslim minderheden.
-
pi_99941320
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef eight het volgende:

[..]

Matador, doe nou eens even serieus. Jij neemt helemaal niets aan, van niemand niet.
Als je nou eens even op adem komt en dit deel nog eens rustig doorleest kan het niet anders dan dat je tot de conclusie komt dat niemand hier in dit forum jouw mening deelt.
Dat moet er toch een belletje bij jouw gaan rinkelen?
Nee sorry, peer pressure ben ik niet zo gevoelig voor. En als er mensen zijn met sterke argumenten, ben ik bereid daarop in te gaan. MisterSqueaky is de enige die daar in geslaagd is, ben ik bang.

pi_99941321
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Nu ? Ja.
In welke zin ?
Verwacht je dan meer hulde voor hem ?
pi_99941328
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Is dit nou echt serieus? Ik kan niet geloven dat dit serieuze reacties zijn.. Of ben ik nou echt zo naief :{
Que Sera ~
pi_99941333
Ben nu toch benieuwd wie die Nederlandse tempelier is. Gezien de vele nationaliteiten van het groepje zou je denken dat men elkaar op internet gevonden heeft, op een vage forum.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:02:05 #227
198371 Equites
pi_99941335
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk je dat deze gastjes net zo stoer zouden zijn als ze tegenover de juf van de Montessori-school (lekker veel linkse kindertjes) staan? ;)

Debiele grootspraak van treurige eikeltjes. Ja, er hoeft er maar 1 zo gek te zijn als Anders, maar hoeveel Nederlandse moslims die het stiekem wel met 9/11 eens waren hebben daadwerkelijk hun opgekropte haat omgezet in terreur?

Gelukkig vrijwel nul.
Jij weet er een paar die het wel gedaan hebben?
  maandag 25 juli 2011 @ 23:02:20 #228
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99941349
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gelukkig vrijwel nul.
Wat heeft de montessoris school er nou weer mee te maken? :') Opeen eens een R&P topic over al je frustraties, hoeft niet hier
Live from Chicago
pi_99941359
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

_O-

Toch, maar goed, daar had ik al een topic over geopend, worden dit soort verhalen steeds meer main-stream.
pi_99941360
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef Chilled het volgende:

[..]

Is dit nou echt serieus? Ik kan niet geloven dat dit serieuze reacties zijn.. Of ben ik nou echt zo naief :{
Zitten ook een hoop faalhazen en trollers bij natuurlijk. Dikke kindjes met een klein gestel en dergelijke. Je kunt ze vinden in alle geledingen.
pi_99941370
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:02 schreef Equites het volgende:

[..]

Die van London en Madrid? :P
  maandag 25 juli 2011 @ 23:03:02 #232
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99941379
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Eng gewoon. The plan will be finished...

Bah bah. Dan heeft Anders toch bereikt wat hij wil.
Laffe huichelaar
pi_99941401
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat betreft Nederland is er geen probleem met "Islamisering", maar gewoon een probleem met minderheden. Surinamers en Antillianen bewijzen met cijfers keer op keer dat ze een stuk crimineler zijn dan Turken, en Turken zijn zowel moslim, als de braafste van de 4 grote immigranten groeperingen.

"Islamisering" wordt te vaak onterecht gebruikt als rede voor allerlei maatschappelijke problemen in het westen. De werkelijke oorzaak ligt veel dichter bij minderheden in het algemeen en hun maatschappelijke situatie, dan de religie die ze volgen. Een boerka-ban zou bijvoorbeeld effect hebben op geschat 150 vrouwen in Nederland uit 1 miljoen moslims.

Ik denk dat te vaak "de islam" de schuld krijgt voor problemen die net zo goed veroorzaakt worden door andere, niet-moslim minderheden.
Dit gaat wellicht te ver offtopic, en daar laat ik me niet toe verleiden, sorry maarten. Hoewel het een erg interessante discussie is waar ik het uiteraard niet met je eens ben :P Nog ff geen vakantie voor El_Matador. :*

maandag 25 juli 2011 @ 23:03:44 #234
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99941411
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In welke zin ?
Welheel praktisch gezien zijn er 73 minder die tegen zijn gedachtegoed zijn. En hun mogelijke nagesclacht e.d. Dat was zijn idee van het neerschieten van sociaal democraten
Live from Chicago
pi_99941430
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:02 schreef Equites het volgende:

[..]

De Samir A's en Mohammed B's hebben toch wel degelijk voor wat mayhem gezorgd. -O-

maandag 25 juli 2011 @ 23:04:23 #236
198371 Equites
pi_99941452
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef Chilled het volgende:

[..]

Je bent naief... er zijn duizenden mensen die deze man aanbidden. Geloof me. En er hoeven er maar een paar te zijn die dusdanig geinspireerd zijn door zijn daad en er is echt stront aan de knikker.
pi_99941470
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In welke zin ?
Meer begrip eerder. Meer mensen die zeggen "het was een gruweldaad, maar ik snap waarom hij het deed". En meer die er aan toevoegen "en hij had een punt".

Tsja. Ik ben wat pessimistisch.
pi_99941486
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zitten ook een hoop faalhazen en trollers bij natuurlijk. Dikke kindjes met een klein gestel en dergelijke. Je kunt ze vinden in alle geledingen.
Ja ook faalhazen kan ik niet begrijpen na zoiets afschuwelijks. M'n maag draait nog steeds om bij de gedachte wat er nou echt allemaal gebeurt is. Maar t idee dat er ook maar 1 bij zit die gewoon echt trots is op wat die creep gedaan heeft.. :{
Que Sera ~
pi_99941487
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:04 schreef Equites het volgende:

[..]

Je bent naief... er zijn duizenden mensen die deze man aanbidden. Geloof me. En er hoeven er maar een paar te zijn die dusdanig geinspireerd zijn door zijn daad en er is echt stront aan de knikker.
Het zijn toch voornamelijk vrouwen die z'n kinderen willen daar... of het zijn trolls, dat mag ik hopen.
Lambo of Rekt
pi_99941507
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Omdat het hij ook geen fascist is?
Omdat hij dat wel is....
Dat blijkt uit zijn manifest.
Democratie om zeep helpen, de samenleving zuiveren van moslims, 400.000 mensen die de dictatuur ondermijnen vermoorden..
En daarna een zgn 'democratie' installeren zonder linkse mensen ea die de rechtse monoculturele dictatuur willen afschaffen.
pi_99941521
quote:
quote:
Breivik scheidde van Anders' moeder, Wenche Behring, toen Anders een jaar oud was. Hij verloor het contact met zijn zoon toen hij een tiener was. Het huis van Breivik en zijn vrouw, Anders’ stiefmoeder, wordt ondertussen door de Franse politie bewaakt uit vrees voor incidenten. (TE)
Geen vader, dat zal hem ongetwijfeld ook wel een knauw hebben gegeven.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:06:00 #242
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99941527
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:04 schreef Equites het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik deze doden en deze gekke aap die denkt dat hij het recht in eigen hand mag nemen, en als minderheid de meerderheid zijn wil op wil leggen, al stront aan de knikker, als je ziet hoe effectief hij het doet.
Laffe huichelaar
pi_99941546
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:02 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Wat heeft de montessoris school er nou weer mee te maken? :') Opeen eens een R&P topic over al je frustraties, hoeft niet hier
Werkelijk, wat een vreemde manier van reageren. Jij pikt uit een heel stuk 1 woordje en gaat daarover emmeren?

Je snapt toch wel wat ik bedoelde met mijn post, toch? Dat die jochies (m/v) in real life niet zo stoer zouden zijn over hun waardering voor een massamoordenaar.

En al helemaal niet bij de juf van juist dat schooltype waar de meeste linkse kinderen opzitten.

Zo, heb ik het toch nog even voor je uitgelegd, lief he? :*

maandag 25 juli 2011 @ 23:06:26 #244
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_99941547
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat te vaak "de is
lam" de schuld krijgt voor problemen die net zo goed veroorzaakt worden door andere, niet-moslim minderheden.
Eens.

Crimineeltjes hier die een juwelier beroven, of mensen lastig vallen doen dit niet in de naam van islam ofzo, ze doen het gewoon omdat ze criminelen zijn.
Sisco Certified
  maandag 25 juli 2011 @ 23:06:28 #245
13462 BansheeBoy
pi_99941548
Ik heb al geroepen dat dit soort deeds als een kettingreactie werken. En ik gebruik niet voor niets juist het Engelse woord. :{

maandag 25 juli 2011 @ 23:06:30 #246
198371 Equites
pi_99941550
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het zijn toch voornamelijk vrouwen die z'n kinderen willen daar... of het zijn trolls, dat mag ik hopen.
In een wereld met verkrachters, moordenaars en mensen die kinderverkrachting de normaalste zaak vinden verbazen jullie je toch niet over dat er mensen zijn die Anders aanbidden? Kom op zeg. Er zijn ook nog steeds duizenden mensen die Hitler aanbidden.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:06:33 #247
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99941552
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat soort sites moeten echt zwaar in de gaten gehouden worden door politie en geheime diensten. Zo nu en dan eens een inval doen bij wat users, kijken wat je aantreft...
pi_99941566
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik deze doden en deze gekke aap die denkt dat hij het recht in eigen hand mag nemen, en als minderheid de meerderheid zijn wil op wil leggen, al stront aan de knikker, als je ziet hoe effectief hij het doet.
Idd.
Que Sera ~
  maandag 25 juli 2011 @ 23:07:14 #249
13462 BansheeBoy
pi_99941584
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat soort sites moeten echt zwaar in de gaten gehouden worden door politie en geheime diensten. Zo nu en dan eens een inval doen bij wat users, kijken wat je aantreft...
Je hebt gelijk, maar ze hebben het te druk met Marokko.nl :{

pi_99941588
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:05 schreef Chilled het volgende:

[..]

Ja ook faalhazen kan ik niet begrijpen na zoiets afschuwelijks. M'n maag draait nog steeds om bij de gedachte wat er nou echt allemaal gebeurt is. Maar t idee dat er ook maar 1 bij zit die gewoon echt trots is op wat die creep gedaan heeft.. :{
Nogmaals, zulke mensen heb je nu eenmaal in elke groep. Zo had je ze tijdens 9/11 en zo heb je ze tijdens dit gedoe. Zo ontstaan hele religies ook. Maar daar zal ik verder niet over uitwijden anders wordt het weer weggehaald. :P
pi_99941606
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:04 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Meer begrip eerder. Meer mensen die zeggen "het was een gruweldaad, maar ik snap waarom hij het deed". En meer die er aan toevoegen "en hij had een punt".

Tsja. Ik ben wat pessimistisch.
Idd.... dit is een eng toekomstbeeld
Ik snap ook waarom hij het deed, maar over 20 jaar is het nog steeds monsterlijk
  maandag 25 juli 2011 @ 23:08:11 #252
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99941629
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ze hebben het te druk met Marokko.nl :{

Als dat zo is heb je idd een punt :')
pi_99941634
quote:

[..]

Puisterige pubers met de broek op de knieeen die nog geen deuk in een pakje boter slaan buiten de 'veilige' wereld van het internet.

pi_99941655
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Puisterige pubers met de broek op de knieeen die nog geen deuk in een pakje boter slaan buiten de 'veilige' wereld van het internet.
Gelukkig kost het indrukken van een knop niet zoveel kracht.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:08:58 #255
198371 Equites
pi_99941660
quote:

[..]

Er is er maar 1 nodig om een land in hysterie te doen ontketenen. Zie Noorwegen.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:09:30 #256
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99941691
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:03 schreef El_Matador het volgende:
Dit gaat wellicht te ver offtopic, en daar laat ik me niet toe verleiden, sorry maarten. Hoewel het een erg interessante discussie is waar ik het uiteraard niet met je eens ben :P Nog ff geen vakantie voor El_Matador. :*
Je mag het niet met me eens zijn, maar de cijfers vertellen een ander verhaal. Qua criminaliteit, uitkeringen, problemen in buurten, etc.... zijn Surinamers en Antillianen net zo vaak veroorzakers van grote problemen. Als we gaan kijken naar andere landen, dan zul je ook zien dat in de VS de problemen toch vaak veroorzaakt worden door Latino's en Zwarte Amerikanen, en bij mij hier in de buurt zijn het Vietnamese gangs die voor ontzettend veel problemen zorgen, terwijl de 8% moslims (ong. 200.000 uit 2.5 miljoen) in Orange County juist nauwelijks voor problemen zorgen. In Australie, bijv. in Melbourne, zijn het ook veelal Vietnamezen die voor problemen en criminaliteit zorgen.

Welke problemen kunnen volgens jou dan specifiek worden toegewezen aan de islam?
-
pi_99941694
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:07 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nogmaals, zulke mensen heb je nu eenmaal in elke groep. Zo had je ze tijdens 9/11 en zo heb je ze tijdens dit gedoe. Zo ontstaan hele religies ook. Maar daar zal ik verder niet over uitwijden anders wordt het weer weggehaald. :P
Dan nog ben ik blij dat ik het onbegrijpelijk vind. En ik zou zeggen, start er een nieuw topic over ;)
Que Sera ~
  maandag 25 juli 2011 @ 23:09:43 #258
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99941696
quote:

[..]

Maar als je dat manifest voor deze verschrikkelijke gebeurtenissen gelezen had, had je dat beeld ook bij anders gehad.. Er zullen toch ook wel echte echte bijzitten. Al is het er maar 1
Laffe huichelaar
pi_99941721
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:08 schreef Equites het volgende:

[..]

Er is er maar 1 nodig om een land in hysterie te doen ontketenen. Zie Noorwegen.
Noorwegen is niet hysterie.. Alleen Anders is dat
pi_99941726
quote:

[..]

Het is een bizarre site en ik kijk er zo nu en dan als er zoiets voordoet als dit.. maar de comments die ik hier lees vind ik wel erg bizar... ik hoop dat het trolls zijn en inderdaad. Politie zou dit goed in de gaten moeten houden.
Lambo of Rekt
  maandag 25 juli 2011 @ 23:10:27 #261
13462 BansheeBoy
pi_99941732
Als je zoiets "produceert" als ouders zul je je toch Anders voelen me dunkt. :{

pi_99941734
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:08 schreef Equites het volgende:

[..]

Dat klopt en daar hoopt Anders ook op. Wat dat betreft kan je hem "intelligent" noemen dat ie een massabeweging probeert los te maken.

Maar ik denk toch echt dat 99,9999% van dat soort reacties dikke grootspraak van trolletjes is.

Ik heb totaal geen probleem met passieve monitoring, nooit gehad. Actieve privacyschending is een andere zaak.

maandag 25 juli 2011 @ 23:11:39 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99941781
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Je mag het niet met me eens zijn, maar de cijfers vertellen een ander verhaal. Qua criminaliteit, uitkeringen, problemen in buurten, etc.... zijn Surinamers en Antillianen net zo vaak veroorzakers van grote problemen. Als we gaan kijken naar andere landen, dan zul je ook zien dat in de VS de problemen toch vaak veroorzaakt worden door Latino's en Zwarte Amerikanen, en bij mij hier in de buurt zijn het Vietnamese gangs die voor ontzettend veel problemen zorgen, terwijl de 8% moslims (ong. 200.000 uit 2.5 miljoen) in Orange County juist nauwelijks voor problemen zorgen. In Australie, bijv. in Melbourne, zijn het ook veelal Vietnamezen die voor problemen en criminaliteit zorgen.

Welke problemen kunnen volgens jou dan specifiek worden toegewezen aan de islam?
En dit zijn dus dingen die NIETS met Anders te maken hebben. Interessante stof, echt waar, maar topic is al druk genoeg. Open er een eigen topic over, en ik kom gezellig meeposten.
Laffe huichelaar
pi_99941782
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat klopt en daar hoopt Anders ook op. Wat dat betreft kan je hem "intelligent" noemen dat ie een massabeweging probeert los te maken.

Maar ik denk toch echt dat 99,9999% van dat soort reacties dikke grootspraak van trolletjes is.

Ik heb totaal geen probleem met passieve monitoring, nooit gehad. Actieve privacyschending is een andere zaak.
Maar je kan toch wel op 1 of andere manier in de gaten houden als een bepaald figuur op meerdere sites extreme uitlatingen plaatst..
Que Sera ~
  maandag 25 juli 2011 @ 23:12:00 #265
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99941794
quote:

[..]

Oh, ook een goede reden om even langs te gaan.
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is misschien grootspraak, maar ze hebben wel die gedachten. Anders ga je daar sowieso niet posten. Zelfs niet als troll.
pi_99941803
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar als je dat manifest voor deze verschrikkelijke gebeurtenissen gelezen had, had je dat beeld ook bij anders gehad.. Er zullen toch ook wel echte echte bijzitten. Al is het er maar 1
Dat is helemaal waar, maar angst helpt daar op geen enkele manier bij.

Goed screenen (door veiligheidsdiensten) en als het nodig is ingrijpen, dat wel.

pi_99941837
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:11 schreef Chilled het volgende:

[..]

Maar je kan toch wel op 1 of andere manier in de gaten houden als een bepaald figuur op meerdere sites extreme uitlatingen plaatst..
tuurlijk... misdaad op straat boeit niet... laten we allemaal gaan internetten. :')
Dit soort dingen zijn toch niet te voorkomen....
Laten ze maar eens de fietsendieven vinden oid
pi_99941839
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:11 schreef Chilled het volgende:

[..]

Oh ja hoor, Heb ik ook geen problemen mee, dat de AIVD hier en elders meeleest en desnoods mensen gaat volgen. Maar wel passief. Niet actief ingrijpen in andermans vrije meningsuiting.

pi_99941843
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je zoiets "produceert" als ouders zul je je toch Anders voelen me dunkt. :{

Een flauwe grap als deze van mijn kant was al weggehaald. :{

:{ 2
  maandag 25 juli 2011 @ 23:13:18 #270
198371 Equites
pi_99941846
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Noorwegen is niet hysterie.. Alleen Anders is dat
Als Noorwegen die dag niet in hysterie was, dan weet ik het ook niet meer.
pi_99941866
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:13 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

tuurlijk... misdaad op straat boeit niet... laten we allemaal gaan internetten. :')
Dit soort dingen zijn toch niet te voorkomen....
Laten ze maar eens de fietsendieven vinden oid
Jij ziet de zaken wel heel zwart wit :')
Que Sera ~
pi_99941891
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Oh, ook een goede reden om even langs te gaan.

[..]

Het is misschien grootspraak, maar ze hebben wel die gedachten. Anders ga je daar sowieso niet posten. Zelfs niet als troll.
Heb je wel es dronken pubers die elkaar ophitsen gezien? :o

Niet iedereen is zo verstandig als jullie (for the sake of the argument zal ik mezelf even buiten beschouwing laten :* ). ;)

pi_99941893
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh ja hoor, Heb ik ook geen problemen mee, dat de AIVD hier en elders meeleest en desnoods mensen gaat volgen. Maar wel passief. Niet actief ingrijpen in andermans vrije meningsuiting.
Mja waar ligt de grens..
Que Sera ~
  maandag 25 juli 2011 @ 23:15:18 #274
198371 Equites
pi_99941923
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar leg je die grens Matador? Wie bepaald die grens? Dat is niet te controleren.
pi_99941934
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:12 schreef El_Matador het volgende:

Goed screenen (door veiligheidsdiensten) en als het nodig is ingrijpen, dat wel.
Probleem is dat je iedereen die daar post moet screenen, ook die puisterig puber die stoer doet.
Dat kost veel mankracht en veel geld maar het ergste van alles is dat je iemand als AB waarschijnlijk ook zou slagen al was hij gescreend.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:16:20 #276
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99941961
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:14 schreef Chilled het volgende:

[..]

Mja waar ligt de grens..
Das lastig. In wat strengere landen wordt hard naar oplossingen voor dit soort dingen gezocht. In Zuid-Korea is er een plan, (of dat is al zo) dat men niet meer anoniem het internet op kan. Maarja dat gaat echt veels te ver wat mij betreft want zo druk je ook terechte kritiek de kop in. Bovendien verplaats je het probleem alleen maar.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:16:27 #277
198371 Equites
pi_99941968
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb je wel es dronken pubers die elkaar ophitsen gezien? :o

Niet iedereen is zo verstandig als jullie (for the sake of the argument zal ik mezelf even buiten beschouwing laten :* ). ;)
Nouja als we naar Anders kijken, die zat niet op dat soort sites om dit soort shit te posten. Die was alleen druk met andere dingen en zolang mogelijk anoniem blijven. Dus je hebt wel gelijk opzich.
pi_99941971
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:14 schreef Chilled het volgende:

[..]

Mja waar ligt de grens..
Heel simpel: tussen woord en daad. De best controleerbare en eerlijkste grens. Woorden zijn altijd aan smaak en morele kaders gebonden. Geweld is dat ook op een bepaalde manier, maar biedt daarnaast een meetbare fysieke schade aan anderen.

Goed dat Wilders is vrijgesproken voor dit incident trouwens. Je moet er niet aan denken dat de vrije meningsuiting ook nog door die zieke Noor naar Wodan geholpen wordt.

Al vrees ik dat dat er wel meer van gaat komen. En niet alleen bij politici.

Donald Duck held maandag 25 juli 2011 @ 23:17:25 #279
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99942013
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit is niet te controleren door veiligheidsdiensten. Tenzij er een super-gegevensbank wordt opgezet die alles met alles koppelt. Elke letter die je op internet post, welke boeken je bij de bibliotheek leent, elke aankoop vanaf je bankrekening en nog veel meer. Dan met een sleepnet erdoorheen en kijken wat het oplevert.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99942025
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:13 schreef Chilled het volgende:

[..]

Jij ziet de zaken wel heel zwart wit :')
hoezo.. zijn al genoeg mensen die het internet checken... je ziet het heeft weinig zin.
Aub dan niet nog meer erop zetten.
pi_99942026
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:13 schreef Equites het volgende:

[..]

Als Noorwegen die dag niet in hysterie was, dan weet ik het ook niet meer.
Noorwegen is geschokt, bedrukt, rotgevoel.
Hysterie is wat anders . En een massahysterie is helemaal eng. Daar is niks van te merken.
Ik zag net een filmpje van 100.000 Noren op een plein in een herdenking.
Iedereen was rustig, kaarsjes, men zong een lied
  maandag 25 juli 2011 @ 23:18:42 #282
198371 Equites
pi_99942068
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dit is niet te controleren door veiligheidsdiensten. Tenzij er een super-gegevensbank wordt opgezet die alles met alles koppelt. Elke letter die je op internet post, welke boeken je bij de bibliotheek leent, elke aankoop vanaf je bankrekening en nog veel meer. Dan met een sleepnet erdoorheen en kijken wat het oplevert.
Ja laten we dit doorvoeren. Zelfs Meneer Goebbels had dit nooit kunnen dromen.
pi_99942073
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Sja, dan maar niksdoen? Of heb jij een betere oplossing?

Screenen, monitoren en verbanden leggen, dat is het enige wat je eigenlijk kan doen eraan. Dat is de moderne wereld vrees ik.

pi_99942091
Ik vind het overigens wel raar waarom het niet publiekelijk was, iedereen weet toch wat hij gezegd heeft in de rechtbank... Dat staat in het manifest vanaf pagina 1108
Lambo of Rekt
pi_99942096
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hysterie is wat anders . En een massahysterie is helemaal eng. Daar is niks van te merken.
Hysterie is natuurlijk alleen op het plaats delict op het moment dat het gebeurt.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:19:12 #286
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99942102
Iemand die zo koel en berekenend is als Anders, had er tijdens zo'' n screening nooit uitgesprongen. De gekken die op internet het hardst roepen, doen toch niets. Het is die berekendheid die het em doen.

Ik ben bang dat je dit toch nooit kan voorkomen. Als mensen kwaad willen, lukt dat ze wel.
Laffe huichelaar
pi_99942126
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heel simpel: tussen woord en daad. De best controleerbare en eerlijkste grens. Woorden zijn altijd aan smaak en morele kaders gebonden. Geweld is dat ook op een bepaalde manier, maar biedt daarnaast een meetbare fysieke schade aan anderen.

Goed dat Wilders is vrijgesproken voor dit incident trouwens. Je moet er niet aan denken dat de vrije meningsuiting ook nog door die zieke Noor naar Wodan geholpen wordt.

Al vrees ik dat dat er wel meer van gaat komen. En niet alleen bij politici.
Persoonlijk vind ik dat het internet niet gebruikt zou moeten worden om elkaar op te hitsen in extreme ideologieën. Daarom vind ik bijvoorbeeld dat de Martijn site allang van t internet afgehaald had moeten zijn. En als je het alleen op daad beoordeeld, ben je al te laat imo.
Que Sera ~
pi_99942130
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zit de Noren niet bepaald in het bloed om hysterisch te worden, lijkt me.

Het doet een beetje denken aan de werkelijk voorbeeldige houding van de Britten na 7 juli 2005.

pi_99942157
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:19 schreef timmmmm het volgende:
Iemand die zo koel en berekenend is als Anders, had er tijdens zo'' n screening nooit uitgesprongen. De gekken die op internet het hardst roepen, doen toch niets. Het is die berekendheid die het em doen.

Ik ben bang dat je dit toch nooit kan voorkomen. Als mensen kwaad willen, lukt dat ze wel.
idd... je kan ook iets doen zonder iets te zeggen op internet :)
pi_99942188
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:19 schreef Chilled het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat het internet niet gebruikt zou moeten worden om elkaar op te hitsen in extreme ideologieën. Daarom vind ik bijvoorbeeld dat de Martijn site allang van t internet afgehaald had moeten zijn. En als je het alleen op daad beoordeeld, ben je al te laat imo.
Dat is ENG! Want wie bepaalt wat een "extreme ideologie" is? Stel je voor dat Wilders ineens 30 zetels erbij wint, mag hij dan gaan bepalen dat "linksdenken" een "extreme ideologie" is?

Neeeeee, dat is ECHT de verkeerde weg.

Ik vrees dat timmmm gelijk heeft.

maandag 25 juli 2011 @ 23:21:21 #291
198371 Equites
pi_99942197
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zit de Noren niet bepaald in het bloed om hysterisch te worden, lijkt me.

Het doet een beetje denken aan de werkelijk voorbeeldige houding van de Britten na 7 juli 2005.
Of het boeit ze gewoon geen ruk en ze zijn blij dat hun kind niet om is gekomen. Zoals hier in Nederland. Zolang het mij niet gebeurd bestaat het probleem niet. Lang leve het kapitalisme.
pi_99942207
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:19 schreef timmmmm het volgende:

Spijker op z'n kop. Anders wist als geen ander hoe te voorkomen dat je geflagged werd en juist die mensen pik je er niet tussen uit.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:21:44 #293
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99942216
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

idd... je kan ook iets doen zonder iets te zeggen op internet :)
Toch heeft Anders dat niet gedaan. Hij wou/wil namelijk heel graag in de schijnwerpers staan. Hij heeft oa dat filmpje opgeload....
  maandag 25 juli 2011 @ 23:22:10 #294
198371 Equites
pi_99942235
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is ENG! Want wie bepaalt wat een "extreme ideologie" is? Stel je voor dat Wilders ineens 30 zetels erbij wint, mag hij dan gaan bepalen dat "linksdenken" een "extreme ideologie" is?

Daarnet ben je het nog eens met het idee dat de AIVD alles mag gaan volgen en zodoende mag bepalen wie er gevolgd worden. Wat als die AIVD dalijk in handen is van Wilders?
pi_99942251
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:21 schreef Equites het volgende:

[..]

Of het boeit ze gewoon geen ruk en ze zijn blij dat hun kind niet om is gekomen. Zoals hier in Nederland. Zolang het mij niet gebeurd bestaat het probleem niet. Lang leve het kapitalisme.
Ik kan me niet herinneren die houding ooit in Nederland gezien te hebben, ook niet na de aanslagen die Nederland gehad heeft in heden en verleden...

pi_99942254
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Toch heeft Anders dat niet gedaan. Hij wou/wil namelijk heel graag in de schijnwerpers staan. Hij heeft oa dat filmpje opgeload....
Maar wel pas op de dag vd aanslag, zodat hij niet op tijd opgemerkt zou worden.
pi_99942276
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar alsnog vind ik dat bepaalde sites gewoonweg verboden moeten worden. Maak het ze in ieder geval moeilijk.
Que Sera ~
pi_99942296
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:22 schreef Equites het volgende:

[..]

Daarnet ben je het nog eens met het idee dat de AIVD alles mag gaan volgen en zodoende mag bepalen wie er gevolgd worden. Wat als die AIVD dalijk in handen is van Wilders?
Passief volgen; JA!
Op basis van gedegen onderzoek, verbanden leggen en terrorisme in de kiem smoren; JA!

Maar dat is iets fundamenteel anders dan WOORDEN van mensen veroordelen...

pi_99942319
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:23 schreef Chilled het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar alsnog vind ik dat bepaalde sites gewoonweg verboden moeten worden. Maak het ze in ieder geval moeilijk.
Echt gevaarlijk. Ik hoop niet dat we die kant opgaan. Maar vrees het wel ja.

pi_99942335
dicht
Lambo of Rekt
pi_99942342
vol

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')