abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100757130
Vind 'm mooi "wat mogen we van elkaar verwachten?". Misschien ga ik 'm ook wel gebruiken tijdens m'n eerste lessen :) Ben erg aan het zoeken naar hoe ik de lessen wil gaan beginnen, maar deze past er wel in!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:15:27 #52
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_100771571
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:32 schreef kwakz0r het volgende:
Weet je al wie je IB-ers zijn?
Wilma Kruithof en Esther de Vrind.

En stage ga ik je over PM'en. :)

Het was een lange zit, veel informatie, spelletjes om elkaar te leren kennen, en wat basisvaardigheden. Ik heb er wel zin in, maar de collegebanken zijn weer even wennen. :P
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_100774295
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:15 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Wilma Kruithof en Esther de Vrind.

En stage ga ik je over PM'en. :)

Het was een lange zit, veel informatie, spelletjes om elkaar te leren kennen, en wat basisvaardigheden. Ik heb er wel zin in, maar de collegebanken zijn weer even wennen. :P
esther is leuk! Die was mijn vakdidacticus! (we waren met veel te veel vam engels dus verdeeld onder de amdere vakdidactici van modernde vreemde talen). Wilma ken ik niet...
Kwak
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:34:26 #54
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_100775414
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

esther is leuk! Die was mijn vakdidacticus! (we waren met veel te veel vam engels dus verdeeld onder de amdere vakdidactici van modernde vreemde talen). Wilma ken ik niet...
Wilma is nieuw dus dat kan kloppen. Ze brachten beiden de les erg leuk vanmiddag dus dat gaf goede hoop voor de toekomst.:Y
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:51:31 #55
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_100804803
Ik ga komende week op twee scholen aan de slag en ik zit nu te twijfelen of ik één agenda ga gebruiken of voor elke school een aparte. (Voor mijn privéleven gebruik ik geen agenda.) Het is natuurlijk deels persoonlijk wat handiger is, maar wat doen jullie en waarom?
pi_100805069
Een! Heb nooit op 2 scholen gewerkt maar wel bijklusdingen naast m'n werk gehad en als je met twee agenda's werkt is het risico op dubbele afspraken levensgroot. Voor de cijfers zou je eventueel wel een aparte agenda of een schrift kunnen nemen, maar al het andere zou ik centraal op 1 plek houden.
pi_100805261
Ik zou ook een doen. En dan wel een systeem om het toch een beetje te scheiden, bijvoorbeeld de dagen in twee helften delen, links voor de ene school, rechts voor de andere of met twee kleuren pen werken.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:49:44 #58
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_100807314
Ik heb zelf ook een tijdje op twee scholen gewerkt, en ik zou één agenda aanraden. Je zou inderdaad met twee kleuren kunnen werken - maar met één agenda hou je in elk geval overzicht.

Punten kun je ook in één agenda bij houden.
.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:52:53 #59
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_100807444
Dank voor de reacties, het wordt één agenda :) De ideeën van de twee kleuren of helften zal ik zeker overwegen.
pi_100808868
Ik begin de 29e met me nieuwe baan als docent bovenbouw havo/vwo.
Het is me eerste jaar zelfstandig, afgelopen jaar stage gelopen.

Ik ben opzoek naar een leuke manier om het jaar mee te beginnen en mezelf voor te stellen.
Is het verstandig gelijk veel over jezelf te vertellen of het gewoon bij je naam te houden?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:45:42 #61
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_100809503
Ligt er aan wat je zelf prettig vindt, denk ik. Sommige mensen zijn heel open, anderen weer wat gesloten. Wees jezelf. Ik ben heel open voor de klas, maar aan het begin van het schooljaar hou ik het bij een korte introductie. Gedurende het jaar leren ze me vanzelf wel beter kennen en vertel ik ook meer over mezelf.

Hou er ook rekening mee dat een klas er soms helemaal niet op zit te wachten als jij je hele levensverhaal op tafel gooit ;)
.
pi_100811188
Ik hou het ook kort, meestal vertel ik in een paar zinnen wie ik ben en wat ik allemaal doe (vakken) en daarna focus ik me op de klas. Dus een plattegrondje, namen doornemen en dan de focus naar het vak.
pi_100811209
Tsja, wat is veel. Naast je naam kan je natuurlijk ook je woonplaats vermelden en daar iets omheen of iets over je onderwijservaring/achtergrond. Dan vertel je wel iets over jezelf, zonder dat het meteen allemaal heel privacygevoelig en oninteressant is.

En iets héél anders, maar leerlingen die het hebben over 'me baan' en 'me eerste jaar' worden door mij gekielhaald. Nou ja, vooruit, figuurlijk dan. /beroepsdeformatie
pi_100813234
Bedankt! Ik ga het beknopt houden.
Ik ben wel open (met grenzen natuurlijk) maar niet iedereen zal daarop zitten te wachten inderdaad!

@Naamah, die regel vind ik ook goed. Zulke dingen zeg je niet tegen een docent, dat is respectloos.
Ga ik ook handhaven!
pi_100813958
Ik bedoelde eigenlijk het gebruik van 'me' als bezittelijk voornaamwoord..
pi_100815163
of: 'die man van Duits...' of 'die vrouw zei' :{
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:05:11 #67
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_100817222
Als je op zulke dingen moet gaan letten, heb je wel een dagtaak, denk ik :D
.
pi_100817375
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:05 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Als je op zulke dingen moet gaan letten, heb je wel een dagtaak, denk ik :D
Mwah, het is meer een automatisme om daar iets van te zeggen ;)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:23:04 #69
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_100821063
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:10 schreef Hippos het volgende:
of: 'die man van Duits...' of 'die vrouw zei' :{
Ik vind het vooral respectloos klinken als leerlingen alleen de achternaam van een collega noemen, dat laat ik ook altijd wel weten zonder direct een preek af te steken.
Als ze een verhaal houden over bijvoorbeeld 'Jansen' dan reageer ik standaard met 'Jansen? Ik ken helemaal geen Jansen...'. Er volgt dan meestal een verontwaardige reactie als 'u kent mevrouw Jansen toch wel?!' Dan antwoord ik op mijn beurt weer met 'Ooooh, MEVROUW Jansen. Ja, die ken ik wel.'
Ik hoop zo wel een signaal af te geven zonder meteen als een zure zeiksnor over te komen.
pi_100824919
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik vind het vooral respectloos klinken als leerlingen alleen de achternaam van een collega noemen, dat laat ik ook altijd wel weten zonder direct een preek af te steken.
Als ze een verhaal houden over bijvoorbeeld 'Jansen' dan reageer ik standaard met 'Jansen? Ik ken helemaal geen Jansen...'. Er volgt dan meestal een verontwaardige reactie als 'u kent mevrouw Jansen toch wel?!' Dan antwoord ik op mijn beurt weer met 'Ooooh, MEVROUW Jansen. Ja, die ken ik wel.'
Ik hoop zo wel een signaal af te geven zonder meteen als een zure zeiksnor over te komen.
Dat bedoelde ik ook inderdaad, ik corrigeer ze ook wel eens. "Dekker zei" "Je bedoelt Meneer Dekker?"
Vroeger als leerling ben ik 1x genadeloos door mijn docent Nederlands voor paal gezet toen ik per ongeluk 'hun zeiden' zei...het is me altijd bijgebleven :)
pi_100826048
quote:

[..]

Oh, daar zie ik dan het punt niet zo van, alhoewel ik toch wel van de goede manieren ben. Ik deed het zelf als leerling en later als student ook. Ik werd zelf als leerling wel door leraren met alleen mijn achternaam aangesproken (vooral als ze boos op me waren ;( .) maar dat komt ook omdat ik een nogal pakkende korte achternaam heb, denk ik. Ik heb nu collega's die een andere collega of leerlingen aanspreken met alleen de achternaam. t Is wel erg lullo-achtig fout natuurlijk.

The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:50:39 #72
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_100829599
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:54 schreef mane het volgende:
Ik heb nu collega's die een andere collega of leerlingen aanspreken met alleen de achternaam.
Die voelen zich dan wel érg verheven boven de rest van het volk...
.
pi_100829929
quote:

[..]

Ik vind bovenstaande manier toch iets meer 'zeikerig' dan onderstaand, als ik zo vrij mag zijn.
Ik kies zelf voor onderstaande manier omdat de boodschap dan ook wel overkomt.
Er zit een nuanceverschil in beide manieren, als je het mij vraagt.
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:34 schreef Hippos het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook inderdaad, ik corrigeer ze ook wel eens. "Dekker zei" "Je bedoelt Meneer Dekker?"
Vroeger als leerling ben ik 1x genadeloos door mijn docent Nederlands voor paal gezet toen ik per ongeluk 'hun zeiden' zei...het is me altijd bijgebleven :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:30:15 #74
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_100831942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:56 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Ik vind bovenstaande manier toch iets meer 'zeikerig' dan onderstaand, als ik zo vrij mag zijn.
Ik kies zelf voor onderstaande manier omdat de boodschap dan ook wel overkomt.
Er zit een nuanceverschil in beide manieren, als je het mij vraagt.

[..]

Als ik een leerling met een IQ van 67 vraag 'je bedoelt Meneer Dekker?' dan vrees ik dat hij/zij daar niet altijd een boodschap in herkent...
pi_100860963
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:34 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Wilma is nieuw dus dat kan kloppen. Ze brachten beiden de les erg leuk vanmiddag dus dat gaf goede hoop voor de toekomst.:Y
Bedoel je niet toch Esther Bos? Die geeft als t goed is begeleiding met Wilma, Esther de Vrind doet de Alfrink opleidingsklas... Esther Bos was mijn IB en die is écht heel leuk!

Ik zie net dat de b;ackboard groep van mijn begeleidingsgroep is verdwenen van blackboard, kan dus nergens meer bij (heb gelukkig meeste studiewijzers enzo wel op papier, maar toch onhandig... maar even achteraan mailen).
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')