Wilma Kruithof en Esther de Vrind.quote:
esther is leuk! Die was mijn vakdidacticus! (we waren met veel te veel vam engels dus verdeeld onder de amdere vakdidactici van modernde vreemde talen). Wilma ken ik niet...quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:15 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Wilma Kruithof en Esther de Vrind.
En stage ga ik je over PM'en.
Het was een lange zit, veel informatie, spelletjes om elkaar te leren kennen, en wat basisvaardigheden. Ik heb er wel zin in, maar de collegebanken zijn weer even wennen.
Wilma is nieuw dus dat kan kloppen. Ze brachten beiden de les erg leuk vanmiddag dus dat gaf goede hoop voor de toekomst.:Yquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
esther is leuk! Die was mijn vakdidacticus! (we waren met veel te veel vam engels dus verdeeld onder de amdere vakdidactici van modernde vreemde talen). Wilma ken ik niet...
Mwah, het is meer een automatisme om daar iets van te zeggenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:05 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Als je op zulke dingen moet gaan letten, heb je wel een dagtaak, denk ik
Ik vind het vooral respectloos klinken als leerlingen alleen de achternaam van een collega noemen, dat laat ik ook altijd wel weten zonder direct een preek af te steken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:10 schreef Hippos het volgende:
of: 'die man van Duits...' of 'die vrouw zei'
Dat bedoelde ik ook inderdaad, ik corrigeer ze ook wel eens. "Dekker zei" "Je bedoelt Meneer Dekker?"quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik vind het vooral respectloos klinken als leerlingen alleen de achternaam van een collega noemen, dat laat ik ook altijd wel weten zonder direct een preek af te steken.
Als ze een verhaal houden over bijvoorbeeld 'Jansen' dan reageer ik standaard met 'Jansen? Ik ken helemaal geen Jansen...'. Er volgt dan meestal een verontwaardige reactie als 'u kent mevrouw Jansen toch wel?!' Dan antwoord ik op mijn beurt weer met 'Ooooh, MEVROUW Jansen. Ja, die ken ik wel.'
Ik hoop zo wel een signaal af te geven zonder meteen als een zure zeiksnor over te komen.
Oh, daar zie ik dan het punt niet zo van, alhoewel ik toch wel van de goede manieren ben. Ik deed het zelf als leerling en later als student ook. Ik werd zelf als leerling wel door leraren met alleen mijn achternaam aangesproken (vooral als ze boos op me warenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik vind het vooral respectloos klinken als leerlingen alleen de achternaam van een collega noemen, dat laat ik ook altijd wel weten zonder direct een preek af te steken.
Als ze een verhaal houden over bijvoorbeeld 'Jansen' dan reageer ik standaard met 'Jansen? Ik ken helemaal geen Jansen...'. Er volgt dan meestal een verontwaardige reactie als 'u kent mevrouw Jansen toch wel?!' Dan antwoord ik op mijn beurt weer met 'Ooooh, MEVROUW Jansen. Ja, die ken ik wel.'
Ik hoop zo wel een signaal af te geven zonder meteen als een zure zeiksnor over te komen.
Die voelen zich dan wel érg verheven boven de rest van het volk...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:54 schreef mane het volgende:
Ik heb nu collega's die een andere collega of leerlingen aanspreken met alleen de achternaam.
Ik vind bovenstaande manier toch iets meer 'zeikerig' dan onderstaand, als ik zo vrij mag zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:34 schreef Hippos het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook inderdaad, ik corrigeer ze ook wel eens. "Dekker zei" "Je bedoelt Meneer Dekker?"
Vroeger als leerling ben ik 1x genadeloos door mijn docent Nederlands voor paal gezet toen ik per ongeluk 'hun zeiden' zei...het is me altijd bijgebleven
Als ik een leerling met een IQ van 67 vraag 'je bedoelt Meneer Dekker?' dan vrees ik dat hij/zij daar niet altijd een boodschap in herkent...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:56 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik vind bovenstaande manier toch iets meer 'zeikerig' dan onderstaand, als ik zo vrij mag zijn.
Ik kies zelf voor onderstaande manier omdat de boodschap dan ook wel overkomt.
Er zit een nuanceverschil in beide manieren, als je het mij vraagt.
[..]
Bedoel je niet toch Esther Bos? Die geeft als t goed is begeleiding met Wilma, Esther de Vrind doet de Alfrink opleidingsklas... Esther Bos was mijn IB en die is écht heel leuk!quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:34 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Wilma is nieuw dus dat kan kloppen. Ze brachten beiden de les erg leuk vanmiddag dus dat gaf goede hoop voor de toekomst.:Y
Mijn excuses, die bedoel ik inderdaad.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bedoel je niet toch Esther Bos? Die geeft als t goed is begeleiding met Wilma,
ik had ze allebei, enter confusion...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:56 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Mijn excuses, die bedoel ik inderdaad.
Ik had Esther de vrind ergens in die enorme map zien staan en de verkeerde connectie gelegd.
vriendin van me heeft zoiets met haar mentorklas gedaan - kwamen ze zelf mee. ze bespraken de film geloof ik in de klas tijdens haar vakles, en toen zei een leerling, kunnen we zoiets niet in de klas doen? zij vond het wel goed, maar toen was direct de vraag: vertelt u dan ook iets over uzelf? en dat heeft ze na even slikken gedaan, iets heel kwetsbaars verteld. Daarna vertelde om de beurt elke leerling een "geheim" en de hele klas in tranen enzo... heel indrukwekkend vonden ze het.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:28 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik ga volgende week weer es acclimatiseren, lokaal opruimen, collega's begroeten, etc. De week erná begint het feest weer. Het aantal mailtjes is ondertussen inderdaad langzaam toe aan het nemen. Normaal zit ik op 25 stuks per dag ongeveer. Heb wel weer zin om te beginnen
Kijken jullie trouwens naar "Over de Streep"? Toch wel vrij heftig wat daar allemaal speelt en naar boven komt. Zit soms met een brok in m'n keel er naar te kijken. Als het niet zo duur was, zou ik er zelf ook wel eens aan willen deelnemen met een jaarlaag.
Overspoel ze met positivisme, haha.. Vaak zeggen dat je er van overtuigd bent dat het ze gaat lukken. Kleine stapjes zetten, dan komen ze er waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:36 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Een aantal leerlingen lijken nogal onzeker over hun eigen niveau en daardoor gedemotiveerd. Ik hoop dat ik daar wat aan kan doen.
Balen zeg, zo'n situatie...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 07:27 schreef mane het volgende:
Hoe ging het Johannes? En bij kwakzOr?
Ik heb er echt zin in dit jaar. De klassen die ik heb zijn ook echt heel leuk. Daarnaast ben ik geen onderbouwmentor meer, dat is een opluchting na al het werk van vorig jaar.
Iets minder is wel dat de vader van een mentorleerling van vorig jaar dreigt met een klacht bij de inspectie. Leerling is inmiddels van school af en volgens de ouders heeft onze school (ik dus ook) alles verkeerd gedaan. Die mensen zijn echt gek. Als er een leerling is voor wie we ons enorm hebben uitgesloofd dan is die het wel. En raadt eens wie er altijd weigerden mee te werken? Zoals mijn rector zei: soms is het nogal ondankbaar werk. Achja, het zal wel los lopen, alhoewel die ouders hier wel gek genoeg voor zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |