Pál Joensen?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:30 schreef Agüero het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe heet die zwemmer van de Faerour die wel/niet mee mocht doen aan de Olympische Spelen?
quote:Mannen
- Lennart Stekelenburg (100 school)
- Nick Driebergen (100 rug)
- Sebastiaan Verschuren (200 vrij)
Vrouwen
- Sharon van Rouwendaal (100 rug)
- Moniek Nijhuis (100 school)
Omdat vroeger, toen de technologie nog niet zo ver was, je het meeste voordeel had als je zover mogelijk van de kant zwom, omdat je anders last hebt van de golven die terugslaan van de kant. Maar we hebben nu van die prachtige lijnen in het water liggen, en de zwembaden hebben tegenwoordig 10 banen, dus dat verschil is er niet meer.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:42 schreef Borizzz het volgende:
Waarom starten de besten eigenlijk altijd in baan 4 of 5... welk voordeel heeft dat t.o.v. de andere banen.
vraag ik me al een tijd af
Vermeulen heeft zeker potentie om het tot het 4x100 team te schoppen. Een relay op de 4x200 gaat er niet komen, want de KNSB heeft volledig ingezet op de 4x100 vrij (dames) en 4x100 wissel (dames en heren). Het gat met het buitenland kan op de 4x200 nooit meer worden ingehaald. Daarbij komt dat Heemskerk en Kromowidjojo liever de 100 vrij individueel zwemmen (die staat op dezelfde dag geprogrammeerd geloof ik).quote:Op maandag 25 juli 2011 13:56 schreef TheArt het volgende:
Overigens ben ik echt heel benieuwd hoe ver Vermeulen komt wat betreft de OS van volgend jaar. Ze heeft op de 100 vrij in een half jaar al 1,3 sec. van haar PR afgezwommen. Komt bij dat ze echt in de groeiopbouw van haar leven zit, dus dan kan het nog wel eens hard gaan. Als reserve voor de estafette moet ze de concurrentie met Van der Meer zeker aan kunnen gaan. En verder kijken of ze misschien op de 200 vrij zelfs individueel in de buurt van de limiet kan zwemmen. In dit half jaar heeft ze al dik 3 sec. van haar PR gezwommen. Het zou ook mooi zijn als we op de 200 vrij een estafetteteam kunnen sturen. Met Heemskerk, Kromo en Van Rouwendaal heb je i.i.g. 3 zwemsters die een prima niveau hebben daarvoor. En vierde zou dan wel nodig zijn.
Niet alleen VDH!quote:Op maandag 25 juli 2011 13:16 schreef roos85 het volgende:
VDH was trouwens erg kritisch over zijn deelname
quote:Op maandag 25 juli 2011 15:16 schreef Vancoen het volgende:
4x100 wisselslag:
Rugslag - Heemskerk (1.00,03) of van Rouwendaal (1.00,14)
Schoolslag - Nijhuis (1.07,60)
Vlinderslag - Dekker (58,32) of Veldhuis (?), Kromowidjojo (?)
Vrije slag - Heemskerk of Kromowidjojo of Veldhuis
Wat is het sterkste team?
En hoever gaan ze komen? China, VS, Australië en GBR zullen te sterk zijn vermoed ik ...
zeker terecht, belachelijk dat hij gewoon mocht starten..quote:Op maandag 25 juli 2011 15:20 schreef rc_1990 het volgende:
[..]
Niet alleen VDH!
http://www.nusport.nl/zwemmen/2573967/wat-beunhaas-cielo.html
En terecht!
Wat Jacco Verhaeren betreft heb je er wel 5 of 6 nodig voor een estafette. Ik denk dat dat nog wat te ver weg is voor de OS 2012.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:56 schreef TheArt het volgende:
Overigens ben ik echt heel benieuwd hoe ver Vermeulen komt wat betreft de OS van volgend jaar. Ze heeft op de 100 vrij in een half jaar al 1,3 sec. van haar PR afgezwommen. Komt bij dat ze echt in de groeiopbouw van haar leven zit, dus dan kan het nog wel eens hard gaan. Als reserve voor de estafette moet ze de concurrentie met Van der Meer zeker aan kunnen gaan. En verder kijken of ze misschien op de 200 vrij zelfs individueel in de buurt van de limiet kan zwemmen. In dit half jaar heeft ze al dik 3 sec. van haar PR gezwommen. Het zou ook mooi zijn als we op de 200 vrij een estafetteteam kunnen sturen. Met Heemskerk, Kromo en Van Rouwendaal heb je i.i.g. 3 zwemsters die een prima niveau hebben daarvoor. En vierde zou dan wel nodig zijn.
Naar dit WK kijkende zeg ik:quote:Op maandag 25 juli 2011 15:16 schreef Vancoen het volgende:
4x100 wisselslag:
Rugslag - Heemskerk (1.00,03) of van Rouwendaal (1.00,14)
Schoolslag - Nijhuis (1.07,60)
Vlinderslag - Dekker (58,32) of Veldhuis (?), Kromowidjojo (?)
Vrije slag - Heemskerk of Kromowidjojo of Veldhuis
Wat is het sterkste team?
En hoever gaan ze komen? China, VS, Australië en GBR zullen te sterk zijn vermoed ik ...
Hij ziet er leuker uit dan toen ie zwomquote:
Hoe was de huldiging ?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:55 schreef Leatherface het volgende:
Goed voor Dale Oen dat ie eindelijk een wereldtitel pakt.
Toen hij zwom was hij ook al leuk om te zienquote:Op maandag 25 juli 2011 19:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij ziet er leuker uit dan toen ie zwom
quote:Wel zonde van Verschuren... wat was zijn reactie na de halve finale?
quote:Verschuren zit helemaal stuk
SHANGHAI - Sebastiaan Verschuren moest maandag in Shanghai naar woorden zoeken om het mislopen van de WK-finale 200 meter vrije slag te verklaren. De 22-jarige Amsterdammer zwom in de halve eindstrijd een seconde trager dan in de series en eindigde daardoor als negende. Alleen de beste acht gaan door naar de eindstrijd.
„Ik weet het ook even niet”, sprak hij. „Vanmorgen ging het zó goed. In deze race was het de bedoeling om in het tweede deel te versnellen, maar ze zwommen gewoon weg op de laatste 50 meter. Ik had het niet.”
De teleurstelling was extra groot, omdat hij in de series nog een tijd van 1.46,53 had genoteerd. In de halve finale was hij beduidend langzamer: 1.47,52. „Zo'n 1.47 zwem ik normaal gesproken met een dikke baard op mijn gezicht”, sprak Verschuren. „Ik weet verder ook niet wat ik moet zeggen. Hier ben ik niet voor gekomen. Dit is ook geen kleine kink in de kabel. Dit is flink balen.”
Bij de ene slag is het effect van de pakken ook groter dan bij een andere slag. Bijvoorbeeld op de schoolslag en de vlinderslag hadden ze veel meer baat bij de pakken dan op de borstcrawl.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
Heel merkwaardige kampioenschappen. Op sommige nummers wordt het wereldrecord benaderd en zit men dik onder de WR's van voor de pakkengekte. Op andere nummers blijven ze er soms secondes boven hangen. Heel erg merkwaardig.
2.08.90quote:Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef Nober het volgende:
Die Ye won net maar ze lieten niet even de tijden zien want het was heel close.
Edit: http://www.shanghai-fina2011.com/en/ voor de OP!?
Ik heb het schema nog niet bekeken voor volgend jaar, maar als het klopt wat je zegt, gaat die 4x200 er inderdaad niet komen nee. Misschien kan ze individueel de 200 zwemmen, zeker als ze ook nog eens met de 4x100 mee gaat. Zou heel mooi zijn voor haar. Ze is sowieso het volgende toptalent in het rijtje en het is toch mooi dat een land als Nederland er zoveel kan blijven afleveren.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:13 schreef Vancoen het volgende:
[..]
Vermeulen heeft zeker potentie om het tot het 4x100 team te schoppen. Een relay op de 4x200 gaat er niet komen, want de KNSB heeft volledig ingezet op de 4x100 vrij (dames) en 4x100 wissel (dames en heren). Het gat met het buitenland kan op de 4x200 nooit meer worden ingehaald. Daarbij komt dat Heemskerk en Kromowidjojo liever de 100 vrij individueel zwemmen (die staat op dezelfde dag geprogrammeerd geloof ik).
Sla www.omegatiming.com anders even op.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef Nober het volgende:
Dat is al weer lang geledenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:25 schreef DeLuna het volgende:
Lennart Stekelenburg plaatst zich als 15e voor de halve finale op de 50m schoolslag in een tijd van 27.95.
Weet je niet, hij plant het gewoon nu, niet teveel energie verspillen..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:34 schreef TheVulture het volgende:
Phelps lijkt toch niet zo scherp als in het verleden
We hebben hem nog niet in een finale gezien, dus we wachten nog even af.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:34 schreef TheVulture het volgende:
Nah, Adlington zilver op de 400m toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:52 schreef TheVulture het volgende:
Eerste 150m zagen er goed uit, hopelijk liet ze het daarna wat lopen om te sparen... de Britse dames lijken niet zo scherp trouwens dit toernooi
Ja ok... maar in de breedte zijn ze niet zo sterk tot op hedenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nah, Adlington zilver op de 400m toch?
Marleen Veldhuis was een keer 8e in de series op een NK, het scheelde maar een paar tiende met de nummer 9. Kon ze bijna geen Nederlands kampioen worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 04:06 schreef TheVulture het volgende:
Toch trickey zo'n serie zwemmen... je ziet op de 200m ook dat de Chinese Zhu en de Russische Popova het niet redden terwijl ze qua inschrijftijden ook in de 1.56 kunnen zwemmen
Franziska van Almsick weet er ook alles van. In 1994 op het WK haalde ze de 9de tijd in de halve finale van de 200m vrij. Daarmee was ze dus in feite uitgeschakeld voor de finale. De Duitse teamleiding kon echter Dagmar Hase overhalen (een reis beloofd) om niet te starten in de finale.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 04:06 schreef TheVulture het volgende:
Toch trickey zo'n serie zwemmen... je ziet op de 200m ook dat de Chinese Zhu en de Russische Popova het niet redden terwijl ze qua inschrijftijden ook in de 1.56 kunnen zwemmen
Ja, een merkwaardig toernooi tot nu toe voor hem. Een zeer goede 100 vrij, dan een relatief zwakke 200 vrij halve finale, maar misschien opzettelijk? En dan deze 200 vlinder serie, 11e overall. Maar, wel 1e van zijn serie dus misschien had hij niet in de gaten dat zijn serie erg traag was en dacht hij dat winnen genoeg was? De 200 vrij finale straks zal definitief uitsluitsel geven over z'n vorm.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:34 schreef TheVulture het volgende:
Staat er inquote:Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef Nober het volgende:
Bert Sitters en Thijs van Valkengoed... ik vind Bert altijd wel leuk enthousiastquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wie geeft er commentaar op Eurosport? Het stoort me niet echt, maar echt goed is het niet....
Die gaat nog wel, maar die Thijs moet nog wel wat leren qua commentaar geven: meer echte info, minder prietpraat. Maar ik heb er niet echt last van...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bert Sitters en Thijs van Valkengoed... ik vind Bert altijd wel leuk enthousiast
Goeie combi is het hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bert Sitters en Thijs van Valkengoed... ik vind Bert altijd wel leuk enthousiast
Je ziet het wel vaker bij ex-sporters... die moeten die klik nog maken...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die gaat nog wel, maar die Thijs moet nog wel wat leren qua commentaar geven: meer echte info, minder prietpraat. Maar ik heb er niet echt last van...
ook al gevonden, maar een pic omdat het geen kwaad kanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Wie is die blonde griet die telkens met VDH zit te praten op Eurosport?
edit: Kari Anne Saude dus... met dank aan de ondertitels
Hij maakte wel meer van dat soort foutjes, vb een paar keer op het einde dat zwemmers aan de leidende zwemmer gingen inhalen wat niet klopt en direct daarna zie je dat de leider gewoon wint. Maar ok waarschijnlijk de zenuwen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Goeie combi is het hoorAlleen zat Thijs vannacht bij de 800 vrij steeds dat ze maar onder de 8.50 moesten. Dat moest dus 7.50 zijn
Ik vond VDH aan het eind van zijn carriere wel erg arrogant, maar dat lijkt nu wel weer wat verdwenen te zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
Leuk trouwens, PvdH die interviewt, je ziet dat de mensen respect voor hem hebben.
VDH arrogant??quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond VDH aan het eind van zijn carriere wel erg arrogant, maar dat lijkt nu wel weer wat verdwenen te zijn
Ja in Peking met name... over hoe goed het wel niet was wat hij allemaal had bereikt enzo... en dat is natuurlijk zo... ik vind het alleen jammer dat hij dat zelf overal liep te verkondigen ipv het anderen te laten zeggenquote:
oh dat heb ik helemaal niet zo ervaren... ik vond hem juist super sportief, met name toen Maarten goud won.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja in Peking met name... over hoe goed het wel niet was wat hij allemaal had bereikt enzo... en dat is natuurlijk zo... ik vind het alleen jammer dat hij dat zelf overal liep te verkondigen ipv het anderen te laten zeggen
Absoluut. En zeker aangezien ze zich pas eigenlijk pas een tijdje volledig focust op die rugslag. Ze was altijd vrijeslagzwemster bij uitstek met hele goede andere slagen. Er zit nog heel veel in.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:11 schreef TheVulture het volgende:
Van Rouwendaal... daar gaan we nog heel veel plezier aan beleven de komende jaren
Ze is 20.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
Deze race bewijst maar weer dat het loont om aan het einde al vrij snel uit te zwemmen en niet nog een extra slag te maken voordat je aantikt....
En hoe oud zou deze chinese nu weer zijn?
zou je ook niet zeggen, ze lijken ook allemaal op mekaarquote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
zou je ook niet zeggen, ze lijken ook allemaal op mekaar
Mwa, ik denk dat hij blij is dat het Lochte is en niet iemand anders.quote:
Ook al is het deels door de pakken te verklaren, maar in Rome was hij maar 25e op 50 school. En nu zit hij bij de beste 8quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:34 schreef TheVulture het volgende:
Nette prestatie van Stekelenburg... die maakt ook nog steeds progressie volgens mij
Niks mis mee toch? Je komt daar toch om te winnen, en als dat niet lukt ben je niet blij. Lijkt me logisch en juist een teken dat je ervoor gingquote:
Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat Nederlandse zwemmers tot de meest technisch begaafde ter wereld behoren... dat voordeel viel weg door die nieuwe pakken maar is nu blijkbaar dus weer terugquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ook al is het deels door de pakken te verklaren, maar in Rome was hij maar 25e op 50 school. En nu zit hij bij de beste 8Ook op de 100 school is hij een stuk opgeschoven in het veld.
Ach, procentueel gezien is het nog altijd niets...en is NL het beste zwemland van de wereldquote:
Lijkt me een beetje overdreven, die pakken zorgen voor stabiliteit maar veranderen een slechte techniek nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat Nederlandse zwemmers tot de meest technisch begaafde ter wereld behoren... dat voordeel viel weg door die nieuwe pakken maar is nu blijkbaar dus weer terug
Nee, maar de zwemmers met een slechtere techniek hadden er veel meer voordeel bij. Bijvoorbeeld een Alain Bernard.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje overdreven, die pakken zorgen voor stabiliteit maar veranderen een slechte techniek niet
Hopen dat Kienhuis bij de mannen net dat extra stapje nog zet naar de finales, want dan wordt het i.i.g. bij de mannen nog leuk om naar te kijken. En bij de vrouwen is het wachten op Esmee Vermeuen voor i.i.g. de 800 meter.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:42 schreef TheVulture het volgende:
Vroeger hadden we hier Kirsten Vlieghuis en Carla Geurts... toen was het nog leuk om te kijken
Ze is in ieder geval goed op weg. Zilver op de Europese Jeugd Kampioenschappen op de 800 vrij en brons op de 200 vrij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hopen dat Kienhuis bij de mannen net dat extra stapje nog zet naar de finales, want dan wordt het i.i.g. bij de mannen nog leuk om naar te kijken. En bij de vrouwen is het wachten op Esmee Vermeuen voor i.i.g. de 800 meter.
Op de langere afstanden?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:49 schreef TheVulture het volgende:
Hebben we bij de jongens nog wat talenten lopen in Nederland, dus onder de 20 bedoel ik dan met name?
Ook, maar ook op de kortere nummers?quote:
Ze zit ook niet meer zo ver van de wereldtop af op de 800 vrij. Adlington heeft de snelste inschrijftijd op het WK met 8.20 en Vermeulen zwom dit jaar 8.43. Haar tijd eind 2010 was nog 8.56, dus ze heeft in een half jaar ook weer 13 sec. van haar PR afgehaald. Het gaat dus echt heel snel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:48 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ze is in ieder geval goed op weg. Zilver op de Europese Jeugd Kampioenschappen op de 800 vrij en brons op de 200 vrij.
Dion Dreesens (1993) zwemt wel een aardige 200 (1.50) en 400 vrij. (3.55)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ook, maar ook op de kortere nummers?
Het is 11 jaar sinds Sydney dus wellicht de eerste lichting van het VDH-effect toen een hoop kinderen zijn gaan zwemmen door Pieter en Inge?
Kyle Stolk en Lucas Greven hebben daar trouwens veelbelovende tijden neergezet vandaag. En dat op de vlinder- en schoolslag.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dion Dreesens (1993) zwemt wel een aardige 200 (1.50) en 400 vrij. (3.55)
Verder heb je bij de junioren momenteel een 5tal jongens wat nu in Trabzon zit bij de EYOF.
Ja, ik had alleen wel wat meer verwacht van Daniel van der Deen op de 100m vrijeslag..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kyle Stolk en Lucas Greven hebben daar trouwens veelbelovende tijden neergezet vandaag. En dat op de vlinder- en schoolslag.
Jawel, daar had wel wat meer ingezeten, maar ik ben in ieder geval al heel blij dat er ook goede prestaties worden neergezet op andere nummers dan de vrije slag.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:54 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, ik had alleen wel wat meer verwacht van Daniel van der Deen op de 100m vrijeslag..
Dat is beter dan 2 te weinig willen zwemmen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:57 schreef Szura het volgende:
Hehe er wilde er eentje nog twee baantjes trekken
Echt heel snel voor een jochie van net 13, maar nog een lange weg te gaanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:08 schreef DeLuna het volgende:
Jorgos Skotadis (1998) heeft trouwens het Nederlandse record van VDH gebroken op de 200vrij. Hij zwom 2.01.79. (record was 2.02.61)
Hij is natuurlijk nog jong, maar ook wel een potentiele goede zwemmer denk ik zo.
Goud en zilver is ook prima hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:12 schreef Sdivad het volgende:
Kunnen die Nederlandse dames dat niet 's doen?
Dat zou leuk zijnquote:
Volgensmij hebben Inge Dekker en Hinkelien Schreuder dat een keer op de 50 vlinder gedaan tijdens de Europese kortebaan kampioenschappen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:12 schreef Sdivad het volgende:
Kunnen die Nederlandse dames dat niet 's doen?
Die weet ik me ook nog te herinneren ja!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:14 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Volgensmij hebben Inge Dekker en Hinkelien Schreuder dat een keer op de 50 vlinder gedaan tijdens de Europese kortebaan kampioenschappen.
jouw iconquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:18 schreef DeLuna het volgende:
Ik zou dat WR nu maar gewoon zwemmen, dan heb je hem maar binnen.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:20 schreef TheVulture het volgende:
Die switch naar Frankrijk is wel een gouden move voor haar hoor
Dat grote interview vorige week zaterdag in De Telegraaf was echt heel leuk om te lezen, een leuke inkijk in haar leven daar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik zag eens een reportage daarover, ze vinden bij die club de onderlinge sfeer in de groep erg belangrijk. En dat werkt idd, want zwemmen is best een individuele, en wat eenzame, sport.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:20 schreef TheVulture het volgende:
Vind ik daar niet zo passen eigenlijk, ik weet niet waarom...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat Inge Dekker uiteindelijk ook nog eens boven water komt door die Franse aanpak
Ik denk dat ze nog wat achterstand heeft door haar schouderblessure. Zoiets kan heel lang duren weet ik uit eigen ervaring.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat Inge Dekker uiteindelijk ook nog eens boven water komt door die Franse aanpak
Haar twitter is ook erg leuk om te volgenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat grote interview vorige week zaterdag in De Telegraaf was echt heel leuk om te lezen, een leuke inkijk in haar leven daar.
Is ze sinds kort overgestapt? volgens Wikipedia traint ze nog bij Marcelquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef TheVulture het volgende:
Het probleem bij Dekker is vooral het mentale stuk... die zie je gewoon bijna bevend met die angstige oogjes op een startblok staanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vind ik daar niet zo passen eigenlijk, ik weet niet waarom...
twitter:sverschuren twitterde op dinsdag 26-07-2011 om 13:25:03Fem laat me zien hoe het moet. Mooi om te zien! Fantastische tijd! reageer retweet
hier staan aardig wat jongens tussen:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:49 schreef TheVulture het volgende:
Hebben we bij de jongens nog wat talenten lopen in Nederland, dus onder de 20 bedoel ik dan met name?
Ik ken haar verder niet, maar ze straalt soms een wat angstig, introvert beeld uitquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het probleem bij Dekker is vooral het mentale stuk... die zie je gewoon bijna bevend met die angstige oogjes op een startblok staan
Lang niet iedereen ging volle bak natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:24 schreef TheArt het volgende:
Wat zijn ze allemaal ruim langzamer dan Femke zeg.
Nou in die 2e moest iedereen wel volle bak doorzwemmen want ze lagen met 5'en op een rij...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Lang niet iedereen ging volle bak natuurlijk.
Niet volle bak oke, maar dit gat is wel echt groot. Nou ja we zullen wel zien morgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is wel de goede mentaliteit: motivatie halen uit de prestaties van anderenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef DeLuna het volgende:
twitter:sverschuren twitterde op dinsdag 26-07-2011 om 13:25:03Fem laat me zien hoe het moet. Mooi om te zien! Fantastische tijd! reageer retweet
Femke ook niet hoor, kon je duidelijk zienquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef Szura het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef DeLuna het volgende:
Nee, lijkt me meer het type een bobo te worden, daar is hij overigens ook hard mee bezig. Misschien een goede kandidaat om namens Nederland in het IOC plaats te nemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:27 schreef roos85 het volgende:
Heeft VDH trouwens ambities om trainer te worden?
Dat laatste zou natuurlijk helemaal geweldig zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nee, lijkt me meer het type een bobo te worden, daar is hij overigens ook hard mee bezig. Misschien een goede kandidaat om namens Nederland in het IOC plaats te nemen.
Ik zit de hele tijd te kijken naar de techniek en hoe ze het doen. En dan maar nabootsen als ik zelf ga zwemmenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:32 schreef alors het volgende:
Ik vind die slomo's echt vet als je ziet hoe dat water over die lichamen stroomt
quote:
Je mist een stukje trekfase/afduw als je dat doet, je kan hem beter iets horizontaler insteken. Dat stukje noemen we ook wel de 'catch'.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zit de hele tijd te kijken naar de techniek en hoe ze het doen. En dan maar nabootsen als ik zelf ga zwemmen![]()
![]()
Wat ik nog niet snap is dat ze bij borstcrawl niet de hand met een hoek van 90 graden in het water steken, zoals Inge de Bruin ooit eens deed. Anders zit je water naar beneden te duwen ipv naar achter...
Wel logisch met het zicht op Rio 2016quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:38 schreef alors het volgende:
Veel Brazilianen zie ik steeds trouwens, die lijken echt wel in opkomst.
Is inderdaad een stuk beter zo.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:39 schreef TheVulture het volgende:
Ben wel echt blij dat die oude pakken weer terug zijn... het is nu tenminste weer echt zwemmen
En beter uitzichtquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:39 schreef TheVulture het volgende:
Ben wel echt blij dat die oude pakken weer terug zijn... het is nu tenminste weer echt zwemmen
Hij kwam in dat interview net al niet heel geInspireerd over...quote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zit de hele tijd te kijken naar de techniek en hoe ze het doen. En dan maar nabootsen als ik zelf ga zwemmen![]()
![]()
Wat ik nog niet snap is dat ze bij borstcrawl niet de hand met een hoek van 90 graden in het water steken, zoals Inge de Bruin ooit eens deed. Anders zit je water naar beneden te duwen ipv naar achter...
Ik geloof dat ik het begrijp. Als je horizontaler insteekt, kun je nog een extra kolommetje water pakken..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:38 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Je mist een stukje trekfase/afduw als je dat doet, je kan hem beter iets horizontaler insteken. Dat stukje noemen we ook wel de 'catch'.
Niet zo gek toch? Hij heeft net al geraced en zit nu in een zware groep bij de zwaarste zwemslag...quote:
volgens mij hebben ze dat jaren geleden aangepastquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:48 schreef roos85 het volgende:
Ik dacht dat altijd per halve finale de snelste 2 door gingen, aangevuld met de 4 snelsten uit beide series
Da's waar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Niet zo gek toch? Hij heeft net al geraced en zit nu in een zware groep bij de zwaarste zwemslag...
Nu Nijhuis!!!
Voor Biczo mogen ze de 400 meter vlinderslag wel gaan invoeren. Hij komt altijd zo laat op gangquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Bence BizcoEuropees Jeugdkampioen dit jaar.
Dat was een tijd zo maar volgens mij gaat het tegenwoordig weer om de 8 snelste tijdenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:48 schreef roos85 het volgende:
Ik dacht dat altijd per halve finale de snelste 2 door gingen, aangevuld met de 4 snelsten uit beide series
oh okequote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was een tijd zo maar volgens mij gaat het tegenwoordig weer om de 8 snelste tijden
Als het water bevroren was misschien.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:50 schreef roos85 het volgende:
Zou Nijenhuis in staat zijn tot een mooie medaille?
Die Schmitt had ze beter kwijt kunnen zijn denk ik in de finalequote:
Tuurlijk, maar dat heeft ze niet in de hand... En ik denk niet dat Schmitt dit bewust doet dus ze is niet echt in vorm..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die Schmitt had ze beter kwijt kunnen zijn denk ik in de finale
thanksquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:02 schreef borisz het volgende:
Programma morgen
Women50m Backstroke (Heats)
Men100m Freestyle (Heats)
Women200m Butterfly (Heats)
Men200m Individual Medley (Heats)
en de middagsessie
Men100m Freestyle (Semifinal)
Women50m Backstroke (Semifinal)
Men200m Butterfly (Final)
Women200m Freestyle (Final) met Femke!
Men800m Freestyle (Final)
Women200m Butterfly (Semifinal)
Men200m Individual Medley (Semifinal)
Men50m Breaststroke (Final)
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:59 schreef alors het volgende:
Oh dat wilde ik nog zeggen, iemand die grill van Lochte gezien?![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop echt dat ze het morgen kan afmaken... maar ik vlak Pellegrini en de Australische en Amerikaanse dames ook niet uit...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:06 schreef Ericr het volgende:
1:55,54 is verdomd hard op de 200m vrij, dat is 0,02 boven het oude WR van Manadou. Alle WR's daarna zijn volgens mij met de snelle pakken gezwommen.
twitter:MichaelPhelps twitterde op dinsdag 26-07-2011 om 16:53:46Felt good in both races and very happy the events tonight....time to get ready for the 2im with @ryanlochte legggo reageer retweet
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:59 schreef alors het volgende:
Oh dat wilde ik nog zeggen, iemand die grill van Lochte gezien?![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:32 schreef chufi het volgende:
Nu herhaling van de dag op NED3
en op NED2 in de Johny Hoes docu Eddy Wally met
Nee, bij de Franse kampioenschappen waren ze te langzaam.quote:Op woensdag 27 juli 2011 03:45 schreef TheVulture het volgende:
Waar zijn Bernard en Bousquet eigenlijk? Hebben die zich niet gekwalificeerd?
aha... hetzelfde probleem als bij de Nederlandse dames natuurlijk... teveel goede zwemmersquote:Op woensdag 27 juli 2011 03:46 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, bij de Franse kampioenschappen waren ze te langzaam.
Studeert in de VS. Auburn (net als Dale Oen).quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:03 schreef JimboSlice het volgende:
Cesar woont denk ik al een tijdje niet meer in Brazilie aan zijn accent te horen
Ja. Bernard heeft wel vaker toernooien en finales misgelopen vanwege de enorm hevige concurrentie in Frankrijk op de sprintonderdelen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 03:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
aha... hetzelfde probleem als bij de Nederlandse dames natuurlijk... teveel goede zwemmers
Dat verklaart een hoop, thanks.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Studeert in de VS. Auburn (net als Dale Oen).
Eurosport, Bertjequote:Op woensdag 27 juli 2011 12:16 schreef Vancoen het volgende:
Kijken jullie naar Eurosport of naar de NOS? Ik vind Jeroen Grueter tien keer prettiger verslag doen dan Bert Sitters en mr. onbelangrijke weetjes Thijs van Valkengoed.
Super dat Verschuren z'n finale te pakken heeft. Leuk ook voor de 4x100 wissel!
Zijn verslag past in ieder geval beter bij zwemmen dan bij voetbal, want dan is hij onuitstaanbaar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:16 schreef Vancoen het volgende:
Kijken jullie naar Eurosport of naar de NOS? Ik vind Jeroen Grueter tien keer prettiger verslag doen dan Bert Sitters en mr. onbelangrijke weetjes Thijs van Valkengoed.
Super dat Verschuren z'n finale te pakken heeft. Leuk ook voor de 4x100 wissel!
Ik naar eurosport, maar dat is omdat de nos het eerder niet uitzond En zie mijn eerdere post over het commentaar...quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:16 schreef Vancoen het volgende:
True. Wel jammer van die co-commentator. Heeft Bert Sitters niet nodig.quote:
Ik kijk Eurosport, want meestal is alles wel terug te kijken op NOS.nlquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:25 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Bert is leuk, hij drukt zich altijd zo typisch uit. Als Inge Dekker heel slecht zwemt dan zegt hij: Ja dat viel toch een klein beetje tegen. Vind ik altijd zo grappig aan hem.
Maar ik vind dat er op de nos duidelijkere informatie wordt gegeven (bvb. over de splittijd van de Nederlanders) en ze hebben interviews met de Nederlanders dus daar kijk ik de finales op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |