Pál Joensen?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:30 schreef Agüero het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe heet die zwemmer van de Faerour die wel/niet mee mocht doen aan de Olympische Spelen?
quote:Mannen
- Lennart Stekelenburg (100 school)
- Nick Driebergen (100 rug)
- Sebastiaan Verschuren (200 vrij)
Vrouwen
- Sharon van Rouwendaal (100 rug)
- Moniek Nijhuis (100 school)
Omdat vroeger, toen de technologie nog niet zo ver was, je het meeste voordeel had als je zover mogelijk van de kant zwom, omdat je anders last hebt van de golven die terugslaan van de kant. Maar we hebben nu van die prachtige lijnen in het water liggen, en de zwembaden hebben tegenwoordig 10 banen, dus dat verschil is er niet meer.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:42 schreef Borizzz het volgende:
Waarom starten de besten eigenlijk altijd in baan 4 of 5... welk voordeel heeft dat t.o.v. de andere banen.
vraag ik me al een tijd af
Vermeulen heeft zeker potentie om het tot het 4x100 team te schoppen. Een relay op de 4x200 gaat er niet komen, want de KNSB heeft volledig ingezet op de 4x100 vrij (dames) en 4x100 wissel (dames en heren). Het gat met het buitenland kan op de 4x200 nooit meer worden ingehaald. Daarbij komt dat Heemskerk en Kromowidjojo liever de 100 vrij individueel zwemmen (die staat op dezelfde dag geprogrammeerd geloof ik).quote:Op maandag 25 juli 2011 13:56 schreef TheArt het volgende:
Overigens ben ik echt heel benieuwd hoe ver Vermeulen komt wat betreft de OS van volgend jaar. Ze heeft op de 100 vrij in een half jaar al 1,3 sec. van haar PR afgezwommen. Komt bij dat ze echt in de groeiopbouw van haar leven zit, dus dan kan het nog wel eens hard gaan. Als reserve voor de estafette moet ze de concurrentie met Van der Meer zeker aan kunnen gaan. En verder kijken of ze misschien op de 200 vrij zelfs individueel in de buurt van de limiet kan zwemmen. In dit half jaar heeft ze al dik 3 sec. van haar PR gezwommen. Het zou ook mooi zijn als we op de 200 vrij een estafetteteam kunnen sturen. Met Heemskerk, Kromo en Van Rouwendaal heb je i.i.g. 3 zwemsters die een prima niveau hebben daarvoor. En vierde zou dan wel nodig zijn.
Niet alleen VDH!quote:Op maandag 25 juli 2011 13:16 schreef roos85 het volgende:
VDH was trouwens erg kritisch over zijn deelname
quote:Op maandag 25 juli 2011 15:16 schreef Vancoen het volgende:
4x100 wisselslag:
Rugslag - Heemskerk (1.00,03) of van Rouwendaal (1.00,14)
Schoolslag - Nijhuis (1.07,60)
Vlinderslag - Dekker (58,32) of Veldhuis (?), Kromowidjojo (?)
Vrije slag - Heemskerk of Kromowidjojo of Veldhuis
Wat is het sterkste team?
En hoever gaan ze komen? China, VS, Australië en GBR zullen te sterk zijn vermoed ik ...
zeker terecht, belachelijk dat hij gewoon mocht starten..quote:Op maandag 25 juli 2011 15:20 schreef rc_1990 het volgende:
[..]
Niet alleen VDH!
http://www.nusport.nl/zwemmen/2573967/wat-beunhaas-cielo.html
En terecht!
Wat Jacco Verhaeren betreft heb je er wel 5 of 6 nodig voor een estafette. Ik denk dat dat nog wat te ver weg is voor de OS 2012.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:56 schreef TheArt het volgende:
Overigens ben ik echt heel benieuwd hoe ver Vermeulen komt wat betreft de OS van volgend jaar. Ze heeft op de 100 vrij in een half jaar al 1,3 sec. van haar PR afgezwommen. Komt bij dat ze echt in de groeiopbouw van haar leven zit, dus dan kan het nog wel eens hard gaan. Als reserve voor de estafette moet ze de concurrentie met Van der Meer zeker aan kunnen gaan. En verder kijken of ze misschien op de 200 vrij zelfs individueel in de buurt van de limiet kan zwemmen. In dit half jaar heeft ze al dik 3 sec. van haar PR gezwommen. Het zou ook mooi zijn als we op de 200 vrij een estafetteteam kunnen sturen. Met Heemskerk, Kromo en Van Rouwendaal heb je i.i.g. 3 zwemsters die een prima niveau hebben daarvoor. En vierde zou dan wel nodig zijn.
Naar dit WK kijkende zeg ik:quote:Op maandag 25 juli 2011 15:16 schreef Vancoen het volgende:
4x100 wisselslag:
Rugslag - Heemskerk (1.00,03) of van Rouwendaal (1.00,14)
Schoolslag - Nijhuis (1.07,60)
Vlinderslag - Dekker (58,32) of Veldhuis (?), Kromowidjojo (?)
Vrije slag - Heemskerk of Kromowidjojo of Veldhuis
Wat is het sterkste team?
En hoever gaan ze komen? China, VS, Australië en GBR zullen te sterk zijn vermoed ik ...
Hij ziet er leuker uit dan toen ie zwomquote:
Hoe was de huldiging ?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:55 schreef Leatherface het volgende:
Goed voor Dale Oen dat ie eindelijk een wereldtitel pakt.
Toen hij zwom was hij ook al leuk om te zienquote:Op maandag 25 juli 2011 19:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij ziet er leuker uit dan toen ie zwom
quote:Wel zonde van Verschuren... wat was zijn reactie na de halve finale?
quote:Verschuren zit helemaal stuk
SHANGHAI - Sebastiaan Verschuren moest maandag in Shanghai naar woorden zoeken om het mislopen van de WK-finale 200 meter vrije slag te verklaren. De 22-jarige Amsterdammer zwom in de halve eindstrijd een seconde trager dan in de series en eindigde daardoor als negende. Alleen de beste acht gaan door naar de eindstrijd.
„Ik weet het ook even niet”, sprak hij. „Vanmorgen ging het zó goed. In deze race was het de bedoeling om in het tweede deel te versnellen, maar ze zwommen gewoon weg op de laatste 50 meter. Ik had het niet.”
De teleurstelling was extra groot, omdat hij in de series nog een tijd van 1.46,53 had genoteerd. In de halve finale was hij beduidend langzamer: 1.47,52. „Zo'n 1.47 zwem ik normaal gesproken met een dikke baard op mijn gezicht”, sprak Verschuren. „Ik weet verder ook niet wat ik moet zeggen. Hier ben ik niet voor gekomen. Dit is ook geen kleine kink in de kabel. Dit is flink balen.”
Bij de ene slag is het effect van de pakken ook groter dan bij een andere slag. Bijvoorbeeld op de schoolslag en de vlinderslag hadden ze veel meer baat bij de pakken dan op de borstcrawl.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
Heel merkwaardige kampioenschappen. Op sommige nummers wordt het wereldrecord benaderd en zit men dik onder de WR's van voor de pakkengekte. Op andere nummers blijven ze er soms secondes boven hangen. Heel erg merkwaardig.
2.08.90quote:Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef Nober het volgende:
Die Ye won net maar ze lieten niet even de tijden zien want het was heel close.
Edit: http://www.shanghai-fina2011.com/en/ voor de OP!?
Ik heb het schema nog niet bekeken voor volgend jaar, maar als het klopt wat je zegt, gaat die 4x200 er inderdaad niet komen nee. Misschien kan ze individueel de 200 zwemmen, zeker als ze ook nog eens met de 4x100 mee gaat. Zou heel mooi zijn voor haar. Ze is sowieso het volgende toptalent in het rijtje en het is toch mooi dat een land als Nederland er zoveel kan blijven afleveren.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:13 schreef Vancoen het volgende:
[..]
Vermeulen heeft zeker potentie om het tot het 4x100 team te schoppen. Een relay op de 4x200 gaat er niet komen, want de KNSB heeft volledig ingezet op de 4x100 vrij (dames) en 4x100 wissel (dames en heren). Het gat met het buitenland kan op de 4x200 nooit meer worden ingehaald. Daarbij komt dat Heemskerk en Kromowidjojo liever de 100 vrij individueel zwemmen (die staat op dezelfde dag geprogrammeerd geloof ik).
Sla www.omegatiming.com anders even op.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef Nober het volgende:
Die Ye won net maar ze lieten niet even de tijden zien want het was heel close.
Edit: http://www.shanghai-fina2011.com/en/ voor de OP!?
Dat is al weer lang geledenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:25 schreef DeLuna het volgende:
Lennart Stekelenburg plaatst zich als 15e voor de halve finale op de 50m schoolslag in een tijd van 27.95.
Weet je niet, hij plant het gewoon nu, niet teveel energie verspillen..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:34 schreef TheVulture het volgende:
Phelps lijkt toch niet zo scherp als in het verleden
We hebben hem nog niet in een finale gezien, dus we wachten nog even af.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:34 schreef TheVulture het volgende:
Phelps lijkt toch niet zo scherp als in het verleden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |