Was niet als afreageren bedoeld hoor PGquote:Op maandag 25 juli 2011 11:32 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ah. Fijn dat het dan op mij wordt afgereageerd omdat ik iedereen even op de hoogte breng
Jullie mogen best 9 topics lang aan mijn huwelijk wijden![]()
Nee?
wedden dat zij het over een week wel eetquote:Op maandag 25 juli 2011 11:36 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat is irritant aan het doen, stom gebedel. Hij heeft honger, lust de nieuwe brokjes niet. Zeikwijf, de andere katten eten het wel gewoon. Dus straks naar de stad om een doos brokjes voor hem te halen die die wel eet.
Kijk, als ik in een kerk ben, zal ik me zeker netjes gedragen en ik vind het, zeker in deze tijd, heel knap als mensen nog elke zondag naar de kerk gaan.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:34 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Voor de vorm of traditie naar de kerk gaan en niet om de inhoud dat vind ik hypocriet... maar veel mensen zullen mij vanwege mn geloof ook hypocriet noemen
Mijn poezels eten allesquote:Op maandag 25 juli 2011 11:36 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat is irritant aan het doen, stom gebedel. Hij heeft honger, lust de nieuwe brokjes niet. Zeikwijf, de andere katten eten het wel gewoon. Dus straks naar de stad om een doos brokjes voor hem te halen die die wel eet.
Zoveel toch niet? Donderdagnacht en vrijdagochtend is er blijkbaar over gesproken, en daarna gisterenavond heel kort en nu weer even... dus het zullen geen 9 topics zijn, want dan hadden niet zo veel mensen het gemistquote:Op maandag 25 juli 2011 11:28 schreef Toekito het volgende:
[..]
Nope, alleen worden er al 9 topics aan haar huwelijk gewijd.
En dat vind ik beetje veel!
als ik ga is het juist voor het gebouwquote:Op maandag 25 juli 2011 11:36 schreef Muck het volgende:
[..]
Kijk, als ik in een kerk ben, zal ik me zeker netjes gedragen en ik vind het, zeker in deze tijd, heel knap als mensen nog elke zondag naar de kerk gaan.
Zelf zie ik het meer als een symbolisch iets, waar ik geen gebouw voor nodig heb
Mja, zo kan ik echt niet met mijn kat omgaan. Als je mij een week voor een bord (even denken want ik lust alles.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:36 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
wedden dat zij het over een week wel eet
Whiskas lust mijn andere kat dan weer niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:37 schreef Muck het volgende:
[..]
Mijn poezels eten alles
Behalve Whiskas, ze hebben liever het voer van de Aldi![]()
Ja, nee, ho!quote:Op maandag 25 juli 2011 11:37 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
als ik ga is het juist voor het gebouw
de architecteur en de bouw methode, vooral voor de tijd waarin het gebouwd is.
Teveel in elk gevalquote:Op maandag 25 juli 2011 11:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zoveel toch niet? Donderdagnacht en vrijdagochtend is er blijkbaar over gesproken, en daarna gisterenavond heel kort en nu weer even... dus het zullen geen 9 topics zijn, want dan hadden niet zo veel mensen het gemist.
ik begreep je wel hoorquote:Op maandag 25 juli 2011 11:40 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja, nee, ho!
In het buitenland bezoek ik ook altijd kerken om gewoon even te kijken hoe het daar gaat en hoe het eruit ziet enzo, maar ik bedoel dat ik geen kerkgebouw nodig zou hebben om te bidden of mijn geloof uit te dragen
Afgelopen week is er ook een paar keer een diepgemeend 'godverdomme' door huis gevlogen, maar dat is dan wéér een ander verhaal
Dat dus. Ik kom alleen in de kerk als ik op vakantie ben. Heel soms brand ik dan een kaarsje, prevel ik een kort gebed en klaar. Maar het gaat me dan vooral om de architectuur en de schilderingen en zo te bewonderen.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:40 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja, nee, ho!
In het buitenland bezoek ik ook altijd kerken om gewoon even te kijken hoe het daar gaat en hoe het eruit ziet enzo, maar ik bedoel dat ik geen kerkgebouw nodig zou hebben om te bidden of mijn geloof uit te dragen
Afgelopen week is er ook een paar keer een diepgemeend 'godverdomme' door huis gevlogen, maar dat is dan wéér een ander verhaal
Dat gebouw kan me gestolen worden, mij gaat het om dat Jezus voor mijn tekortkomingen gestorven is en weer is opgestaan, zodat ik weer recht tegenover God kan staan. Dat ik door die genade mag leven als een overwinnaar en meer en meer mag leren hoe God leven bedoeld had. Met een focus op een 'relatie' met God en niet het doen van regeltjes enzo...quote:Op maandag 25 juli 2011 11:36 schreef Muck het volgende:
[..]
Kijk, als ik in een kerk ben, zal ik me zeker netjes gedragen en ik vind het, zeker in deze tijd, heel knap als mensen nog elke zondag naar de kerk gaan.
Zelf zie ik het meer als een symbolisch iets, waar ik geen gebouw voor nodig heb
Mooi zoquote:Op maandag 25 juli 2011 11:41 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
ik begreep je wel hoor![]()
en dat laatste kan ik me heel goed voorstellen
MPG en ik waren eh, twee jaar terug denk ik, in Parijs de Sacre Coeur aan het bekijken, toen er net een mis begon. Dat wisten we van te voren niet, maar we zijn netjes gaan zitten en hebben eens bekeken hoe het eraan toegingquote:Op maandag 25 juli 2011 11:41 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat dus. Ik kom alleen in de kerk als ik op vakantie ben. Heel soms brand ik dan een kaarsje, prevel ik een kort gebed en klaar. Maar het gaat me dan vooral om de architectuur en de schilderingen en zo te bewonderen.
Daar heb ik dan persoonlijk minder mee. Ik zie de bijbel ook vooral als een symbolisch boek met daarin oude volksvertellingenquote:Op maandag 25 juli 2011 11:43 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dat gebouw kan me gestolen worden, mij gaat het om dat Jezus voor mijn tekortkomingen gestorven is en weer is opgestaan, zodat ik weer recht tegenover God kan staan. Dat ik door die genade mag leven als een overwinnaar en meer en meer mag leren hoe God leven bedoeld had. Met een focus op een 'relatie' met God en niet het doen van regeltjes enzo...
Ik zie de bijbel meer als een leidraad voor een leven met God, een zoektocht waarin je steeds meer en meer leert hoe God in elkaar steekt en hoe het leven in elkaar steekt zoals God dat bedoeld heeft.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:44 schreef Muck het volgende:
[..]
Daar heb ik dan persoonlijk minder mee. Ik zie de bijbel ook vooral als een symbolisch boek met daarin oude volksvertellingen
Dat ben ik wel met je eens hoor. Het belangrijkste is dat ze zelf gelukkig worden.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:41 schreef Toekito het volgende:
[..]
Teveel in elk gevalkijk priem verteld zelf wat ze met haar huwelijk gaat doen. Dat is leuk.
32 meningen over Marijke en Peter vind ik minder.
Ik heb geen idee of ik mijn leven leef zoals god bedoeld heeft...quote:Op maandag 25 juli 2011 11:46 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik zie de bijbel meer als een leidraad voor een leven met God, een zoektocht waarin je steeds meer en meer leert hoe God in elkaar steekt en hoe het leven in elkaar steekt zoals God dat bedoeld heeft.
Open een apart topic ofzoquote:Op maandag 25 juli 2011 11:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens hoor. Het belangrijkste is dat ze zelf gelukkig worden.
Alleen ontkom je er niet aan dat er nog iemand binnenvalt die van niks weet, en dan is een feitelijke mededeling wel zo handig.
Je weet dat je het er nu zelf al een klein uur over hebt?quote:
Ik reageer alleen op DaMartquote:Op maandag 25 juli 2011 11:53 schreef Muck het volgende:
[..]
Je weet dat je het er nu zelf al een klein uur over hebt?
Over dat soort regeltjes zal ik me weinig over uiten, omdat voor mij 1 van de belangrijkste basisprincipes is, dat ik als mens niet kan oordelen over een ander. Ik zou het zelf niet doen (heb het ook niet gedaan voordat ik ging trouwen), maar ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen leven en keuzes.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:50 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ik mijn leven leef zoals god bedoeld heeft...
Samenwonen voor het huwelijk mag niet volgens de regeltjes, maar voor Toek en mij was het een ontzettend goede beslissing bijvoorbeeld
Neuh, daar voel ik me niet echt toe geroepenquote:
En ik reageer op jou, heb er verder ook weinig over gezegd eigenlijkquote:
Toek en ik zijn in december heel bewust gaan samenwonen, omdat zijn thuissituatie verre van ideaal was en achteraf gezien, is het een hele goede beslissing geweest, omdat hij anders nu op straat had gestaan.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:56 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Over dat soort regeltjes zal ik me weinig over uiten, omdat voor mij 1 van de belangrijkste basisprincipes is, dat ik als mens niet kan oordelen over een ander. Ik zou het zelf niet doen (heb het ook niet gedaan voordat ik ging trouwen), maar ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen leven en keuzes.
Daarom laat ik me er vaak niet over uit, omdat je als 'buitenstaander' toch geen compleet beeld heb. En eigenlijk vind ik dat soort zaken meer bijzaken, dan werkelijk belangrijk binnen het christelijk geloof...quote:Op maandag 25 juli 2011 11:59 schreef Muck het volgende:
[..]
Toek en ik zijn in december heel bewust gaan samenwonen, omdat zijn thuissituatie verre van ideaal was en achteraf gezien, is het een hele goede beslissing geweest, omdat hij anders nu op straat had gestaan.
Ik geloof niet dat God me daarom dus zal veroordelen en denk dat hij blijer is dat we het 'goede' hebben gedaan op dat moment
Dan zijn we het toch nog met elkaar eensquote:Op maandag 25 juli 2011 12:01 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Daarom laat ik me er vaak niet over uit, omdat je als 'buitenstaander' toch geen compleet beeld heb. En eigenlijk vind ik dat soort zaken meer bijzaken, dan werkelijk belangrijk binnen het christelijk geloof...
Blijkbaarquote:Op maandag 25 juli 2011 12:02 schreef Muck het volgende:
[..]
Dan zijn we het toch nog met elkaar eens
Dan kan ik nu weer rustig met mijn hoofddoek en AK-47 zwaaienquote:
quote:Op maandag 25 juli 2011 12:04 schreef Muck het volgende:
[..]
Dan kan ik nu weer rustig met mijn hoofddoek en AK-47 zwaaien
JIHAD JIHAD!
Nee, jij wel?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:03 schreef Toekito het volgende:
Mart heb je al foto's van Koeman bij Feyenoord gezien?
Dat was alweer twee jaar geleden indd.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:43 schreef Muck het volgende:
[..]
Mooi zo
[..]
MPG en ik waren eh, twee jaar terug denk ik, in Parijs de Sacre Coeur aan het bekijken, toen er net een mis begon. Dat wisten we van te voren niet, maar we zijn netjes gaan zitten en hebben eens bekeken hoe het eraan toeging
Eerst je middaggebedquote:Op maandag 25 juli 2011 12:04 schreef Muck het volgende:
[..]
Dan kan ik nu weer rustig met mijn hoofddoek en AK-47 zwaaien
JIHAD JIHAD!
LDG'tjequote:
verdwenen... in het niets...quote:
ik belde laatst hoe laat hun thuiswedstrijden gespeeld worden.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik zag een foto in het Feyenoordtopic, volgens mij... lange rij inderdaad.
quote:Op maandag 25 juli 2011 12:29 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik belde laatst hoe laat hun thuiswedstrijden gespeeld worden.
Het antwoord was: Hoe laat schikt het u?
Lekker op tijd dus!quote:Op maandag 25 juli 2011 12:30 schreef Muck het volgende:
Zooo, dat was het ziekenhuis, woensdagochtend om acht uur ben ik aan de beurt
Dan kan ik er ook niet de hele dag tegenaan hikkenquote:
absoluut!quote:
begint ook nu pas druk te worden en wij hebben al 90% gezienquote:
ideaalquote:Op maandag 25 juli 2011 12:35 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
begint ook nu pas druk te worden en wij hebben al 90% gezien
dan kan ik niet uitslapen!quote:Op maandag 25 juli 2011 12:30 schreef Muck het volgende:
Zooo, dat was het ziekenhuis, woensdagochtend om acht uur ben ik aan de beurt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |