abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100428133
Overigens de Jager ruim voor de echte ellende gewaarschuwd: Griekenland willen de Drachme terug!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100430657
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_100432279
quote:
Zuid europese landen en serieuse hervormingen :') :') :') :')
Zodra er maar een dubbeltje bespaart moet worden gaat men met ze allen staken, fucking klote EU, we hadden nooit met dat soort klote landen samen moeten gaan.

Nederland had gewoon lekker moeten gaan samenwerken met Duitsland en de scandinavische landen, hadden we prima blok gehad, nee wij moeten weer gaan samenwerken met een stelletje knoflook vreters die liever op hun luie reet liggen, dan hun handen uit de mouwen te steken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100436231
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:11 schreef piepeloi55 het volgende:
Italie hoeft maar 1-2 jaar te worden ondersteund als het begrotingstekort word weggewerkt in 2013, waarna men over kan gaan tot schuldreductie middels default. Tegen die tijd is er het ESM die daar zelfs op aanstuurd. Spanje/Portugal/Griekenland zijn een ander verhaal gezien de grote van hun begrotingstekort en zullen langer ondersteund moeten worden.

Ik neem dat artikel in der Spiegel dan ook niet serieus.
Ik ook niet, vooral omdat het in Italië echt niet gaat om een solvabiliteitsprobleem, het is pure liquiditeit waar het over gaat (en dan ook nog eens gebaseerd op de waanzinnige veronderstelling dat Italië zijn schulden niet zou kunnen betalen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:14:14 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100439575
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ook niet, vooral omdat het in Italië echt niet gaat om een solvabiliteitsprobleem, het is pure liquiditeit waar het over gaat (en dan ook nog eens gebaseerd op de waanzinnige veronderstelling dat Italië zijn schulden niet zou kunnen betalen.
Bij de DSB was het ook een liquiditeitsprobleem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:17:39 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100439770
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bij de DSB was het ook een liquiditeitsprobleem
De DSB kon niet onbeperkt euro's drukken.
The End Times are wild
pi_100440388
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

De DSB kon niet onbeperkt euro's drukken.
Dat kan Italië ook niet echt, maar de spaarquote van het land is hoger dan die van Duitsland, Italië bulkt letterlijk van het geld.

Overigens heeft de ECB waarschijnlijk vanavond een half uur geleden besloten Italiaanse en Spaanse obligaties te gaan kopen. Tenminste, ze hebben het over maatregelen om de rust op de markt te doen weerkeren.
pi_100442710
De ECB (gedekt door ESCB) kan naast het eigen vermogen een verlies van 2-7 triljoen dragen dankzij de NPV voordat zij geherkapitaliseerd moet worden. Lijkt erop dat ze een stuk van die ruimte gaan gebruiken, ben benieuwd naar de verklaring.
pi_100442934
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat kan Italië ook niet echt, maar de spaarquote van het land is hoger dan die van Duitsland, Italië bulkt letterlijk van het geld.

De spaarquote in Italie was ooit hoger, maar in de jaren 80 is die geleidelijk gaan dalen, tot die in 1997 ongeveer gelijk aan die van Duitsland was (16%). Daarna is die in Italie blijven dalen - en in Duitsland blijven stijgen, zodat die in 2007 in Duitsland bijna 17% was en in Italie bijna 14% was. Recentere cijfers heb ik niet, maar ik vermoed dat D en I verder uit elkaar gegroeid zijn.
Goud kan je niet bijdrukken
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:19:40 #260
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100443054
Als de ECB gaat kopen is het weer maximaal spaarders naaien in elk geval en het zou gewoon een slappe oplossing zijn. Het haalt verdere druk van de zuidelijke landen om een strakker beleid te voeren en is puur om het op politiek vlak geünificeerd te houden.
The more debt, the better
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:21:02 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100443135
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:19 schreef flyguy het volgende:
Als de ECB gaat kopen is het weer maximaal spaarders naaien in elk geval en het zou gewoon een slappe oplossing zijn. Het haalt verdere druk van de zuidelijke landen om een strakker beleid te voeren en is puur om het op politiek vlak geünificeerd te houden.
De keuze is gewoon of klappen of spaarders naaien. Die is niet zo moeilijk. Die inflatie doet niemand echt pijn, zelfs die spaarders niet (want die hebben toch centen).
The End Times are wild
pi_100443441
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:19 schreef flyguy het volgende:
Ben het met je eens. Als ze grootschalig gaan kopen gaat het hoe dan ook een keer klappen. Kwestie van tijd.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:26:45 #263
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100443462
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

De keuze is gewoon of klappen of spaarders naaien. Die is niet zo moeilijk. Die inflatie doet niemand echt pijn, zelfs die spaarders niet (want die hebben toch centen).
Mensen die sparen en dus op een persoonlijk niveau een net huishoudboekje hebben, verdienen beloont te worden en wie continu rood zit moet een keer op de blaren zitten. Hetzelfde gaat op voor landen.

De optie die ik zou toepassen is asset stipping/lease-back constructie van staatseigendommen en eventueel kunnen ze het dan later terugkopen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:31:25 #264
323876 michaelmoore
pi_100443666
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:26 schreef flyguy het volgende:

[..]

Mensen die sparen en dus op een persoonlijk niveau een net huishoudboekje hebben, verdienen beloont te worden en wie continu rood zit moet een keer op de blaren zitten. Hetzelfde gaat op voor landen.

De optie die ik zou toepassen is asset stipping/lease-back constructie van staatseigendommen en eventueel kunnen ze het dan later terugkopen.
De EU regenten hebben hetzelfde idee, een miljarden lening op basis van de verouderde railways en ferry's
Zou jij dat doen met je spaargeld??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:33:37 #265
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100443750
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De EU regenten hebben hetzelfde idee, een miljarden lening op basis van de verouderde railways en ferry's
Nee, ik denk eerder aan NUTS-bedrijven, infrastructuur, et cetera.
pi_100443829
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:26 schreef flyguy het volgende:

[..]

Schattebout :) ik vind fiscaal verantwoordelijk regeren een nastrevenswaardig ideaal en ik vind het best als de club Med daartoe wordt gedwongen met alle mogelijke middelen. Maar ik zie het absoluut niet in mijn belang dat de euro gaat klappen omdat we morgen niet meteen een idealae oplossing hebben.

Ik zou liever hebben dat een EMF met voldoende zakgeld die obligaties zou gaan opkopen, zodat het de inflatie niet aanjaagt, maar liever dat de ECB wat extra geld drukt dan dat de hele financiele sector over de klif gaat.
pi_100443926
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jij begint ondertussen knap zielig te worden met je voorspellingen. En toch was de huidige uitkomst volkomen voorspelbaar. Er is vooraf gezegd dat ze 'alles' zouden doen om de euro te redden, en jij wil maar niet begrijpen dat 'alles' ook echt alles betekent.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:38:53 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100443990
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Schattebout :) ik vind fiscaal verantwoordelijk regeren een nastrevenswaardig ideaal en ik vind het best als de club Med daartoe wordt gedwongen met alle mogelijke middelen. Maar ik zie het absoluut niet in mijn belang dat de euro gaat klappen omdat we morgen niet meteen een idealae oplossing hebben.

Ik zou liever hebben dat een EMF met voldoende zakgeld die obligaties zou gaan opkopen, zodat het de inflatie niet aanjaagt, maar liever dat de ECB wat extra geld drukt dan dat de hele financiele sector over de klif gaat.
En dat zullen ze dan ook wel doen. Onder voorwaarde dat de PIIGS ook een duit in het zakje doen door wat extra te bezuinigen. En dat was het dan.
The End Times are wild
pi_100444138
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

En dat zullen ze dan ook wel doen. Onder voorwaarde dat de PIIGS ook een duit in het zakje doen door wat extra te bezuinigen. En dat was het dan.
Precies, en we noemen het geen transferunie want dan worden de Duitsers nerveus. Als de crisis bedaard is interesseert het verder niemand meer, behalve dan mensen als Michael Moore die denken dat 17 landen niet een munt kunnen delen. Behalve dat het kennelijk wel kan.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:42:43 #270
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100444190
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zit ook niet te wachten op een instorting van het financiële systeem, maar opkopen van schuld op de tweedehands markt is geen oplossing. In de VS was QE1 geen succes en QE2 ook niet. En wat moet Italië of Spanje doen als ze zelf weer de markt op willen?
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:43:35 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100444237
Ik snap ook niet zozeer waarom mensen er zo faliekant op tegen zijn om in een situatie als deze de geldpers aan te slingeren. Tja, inflatie. Dat zie je wel terug in je loon.

Laten ze de boel klappen en komt er een zware recessie, dan zijn we toch veel slechter af? Zelfs de spaarders? Die inflatie is weer werkgelegenheid.
The End Times are wild
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:45:11 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100444345
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies, en we noemen het geen transferunie want dan worden de Duitsers nerveus. Als de crisis bedaard is interesseert het verder niemand meer, behalve dan mensen als Michael Moore die denken dat 17 landen niet een munt kunnen delen. Behalve dat het kennelijk wel kan.
Netto komt het natuurlijk wel neer op een overdracht van kredietwaardigheid en waarschijnlijk ook geld van Noord naar Zuid. Maar pragmatisch bekeken: hoezeer heeft de Duitse economie wel niet geprofiteerd van de kooplust van het zuiden? En door het dalen van de Euro en hiermee hun mondiale export? Behoorlijk toch, zou ik zeggen.
The End Times are wild
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:45:35 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100444362
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:42 schreef flyguy het volgende:

[..]

Ik zit ook niet te wachten op een instorting van het financiële systeem, maar opkopen van schuld op de tweedehands markt is geen oplossing. In de VS was QE1 geen succes en QE2 ook niet. En wat moet Italië of Spanje doen als ze zelf weer de markt op willen?
De overheidsfinanciën op orde brengen.
The End Times are wild
pi_100444431
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:42 schreef flyguy het volgende:

[..]

Voor allebei: wegnemen van bureaucratische belemmeringen voor bedrijvigheid. Voor Spanje: een beetje oppassen dat ze hun tekort volgens plan onder controle gaan krijgen. Voor Italië rigoreus bezuinigen en laten zien dat ze serieus de schuld (als percentage van het GDP) gaan verlagen in de richting van de EMU norm.

Overigens, niemand heeft het over België, terwijl het land er niet veel beter voor staat dan Italië.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:48:19 #275
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100444510
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

De overheidsfinanciën op orde brengen.
Dat is het enige wat inderdaad zou helpen :) Maar als overheid geld uitgeven is stemmen kopen en overheden gaan per definitie over korte termijn-politiek. Dus dat zie ik zo 1-2-3 niet goed komen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:48:41 #276
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100444535
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor allebei: wegnemen van bureaucratische belemmeringen voor bedrijvigheid. Voor Spanje: een beetje oppassen dat ze hun tekort volgens plan onder controle gaan krijgen. Voor Italië rigoreus bezuinigen en laten zien dat ze serieus de schuld (als percentage van het GDP) gaan verlagen in de richting van de EMU norm.

Overigens, niemand heeft het over België, terwijl het land er niet veel beter voor staat dan Italië.
Of de UK
pi_100444624
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Netto komt het natuurlijk wel neer op een overdracht van kredietwaardigheid en waarschijnlijk ook geld van Noord naar Zuid. Maar pragmatisch bekeken: hoezeer heeft de Duitse economie wel niet geprofiteerd van de kooplust van het zuiden? En door het dalen van de Euro en hiermee hun mondiale export? Behoorlijk toch, zou ik zeggen.
Zelfde voor Nederland, weliswaar via de omweg van Duitsland, maar toch. Op de middellange termijn zal het allemaal wel meevallen, ik ga ervanuit wanneer er weer groei is in de rand van de eurozone de tekorten en schulden gaan teruglopen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:50:49 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100444677
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:48 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dat is het enige wat inderdaad zou helpen :) Maar als overheid geld uitgeven is stemmen kopen en overheden gaan per definitie over korte termijn-politiek. Dus dat zie ik zo 1-2-3 niet goed komen.
Nou, dat kan dus afgedwongen worden als je die obligaties koopt.

En zeg nu zelf: leef jij liever welvarend met 5% inflatie dan in ellende met 1% inflatie? Ik weet het wel.

En als de nullen straks niet meer op het eurobiljet passen, dan doen we gewoon een reverse-split van 1/1.000.000. Geen problemo.
The End Times are wild
pi_100444728
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:48 schreef flyguy het volgende:

[..]

Of de UK
Die zijn geen geschikt speculatie-slachtoffer want ze kunnen elke aanval afslaan door de geldkraan open te zetten. Dan duikt de waarde van het pond wel verder onderuit, maar marktpartijen die tegen het VK gokken verliezen heel erg veel van hun centjes.
pi_100444745
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

En zeg nu zelf: leef jij liever welvarend met 5% inflatie dan in ellende met 1% inflatie? Ik weet het wel.

En als de nullen straks niet meer op het eurobiljet passen, dan doen we gewoon een reverse-split van 1/1.000.000. Geen problemo.
gewoon op een gegeven moment de laatste nullen van het biljet afknippen. Past het ook beter in de portemonnaie.....
pi_100444841
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor een miljoen moet je wel een heel hoge inflatie hebben :) á la Turkije, 80% per jaar of zo. Overigens, ik zie dat de TL t.o.v. de euro nu echt keihard naar beneden gaat. Binnen een maand van 2.20 per euro naar 2.50 per euro
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:54:15 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100444871
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

gewoon op een gegeven moment de laatste nullen van het biljet afknippen. Past het ook beter in de portemonnaie.....
Dat kunnen we ook doen. Dat je bij het pinnen gratis een schaar erbij krijgt. Of we laten werkelozen uit Spanje die nullen weggummen. Weer een probleem minder.
The End Times are wild
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:56:03 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100444968
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor een miljoen moet je wel een heel hoge inflatie hebben :) á la Turkije, 80% per jaar of zo. Overigens, ik zie dat de TL t.o.v. de euro nu echt keihard naar beneden gaat. Binnen een maand van 2.20 per euro naar 2.50 per euro
Het is allemaal maar gekkigheid natuurlijk. Maar desalniettemin denk ik wel dat inflatie de manier uit de crisis is. Kapitaaloverdracht van schuldeiser naar schuldenaar, maar minder 'hard' en zichtbaar dan een haircut. Die schuldeisers hebben natuurlijk weer geld uitstaan bij anderen.

Duw die rente maar lekker onder het inflatieniveau. Dat is ook een soort van aflossen eigenlijk.
The End Times are wild
pi_100445078
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is allemaal maar gekkigheid natuurlijk. Maar desalniettemin denk ik wel dat inflatie de manier uit de crisis is. Kapitaaloverdracht van schuldeiser naar schuldenaar, maar minder 'hard' en zichtbaar dan een haircut. Die schuldeisers hebben natuurlijk weer geld uitstaan bij anderen.

Duw die rente maar lekker onder het inflatieniveau. Dat is ook een soort van aflossen eigenlijk.
Overigens ben ik wel van mening dat deze inflatoire situatie zo kort mogelijk moet duren. Voor je het weet heb je jezelf naar derde wereld status geinflateerd.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:00:33 #285
323876 michaelmoore
pi_100445183
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jij begint ondertussen knap zielig te worden met je voorspellingen. En toch was de huidige uitkomst volkomen voorspelbaar. Er is vooraf gezegd dat ze 'alles' zouden doen om de euro te redden, en jij wil maar niet begrijpen dat 'alles' ook echt alles betekent.
helaas komt alles wel uit
Niet tot mijn vreugde, maar dit was voorspelbaar na het klappen van de EMU-slang in 1972
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:01:05 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100445215
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Overigens ben ik wel van mening dat deze inflatoire situatie zo kort mogelijk moet duren. Voor je het weet heb je jezelf naar derde wereld status geinflateerd.
Ja, we moeten wel olie kunnen blijven exporteren. Maar in de derde wereld is meer aan de hand dan inflatie alleen. Zo'n land kan vaak niet profiteren van de zegeningen die inflatie met zich meebrengt. Europa kan dat wel. Wordt de euro 25% minder waard, is dat heel goed voor de export en dus de werkgelegenheid. Als je enkel grondstoffen exporteert heb je dat effect niet echt, maar als je het van uitdenken en maken moet hebben wel, wat dat is veel arbeid.
The End Times are wild
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:04:01 #287
323876 michaelmoore
pi_100445367
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, we moeten wel olie kunnen blijven exporteren. Maar in de derde wereld is meer aan de hand dan inflatie alleen. Zo'n land kan vaak niet profiteren van de zegeningen die inflatie met zich meebrengt. Europa kan dat wel. Wordt de euro 25% minder waard, is dat heel goed voor de export en dus de werkgelegenheid. Als je enkel grondstoffen exporteert heb je dat effect niet echt, maar als je het van uitdenken en maken moet hebben wel, wat dat is veel arbeid.
Er is maar een weg , een land, een munteenheid, je kunt valuta niet ergens aan koppelen, niet aan olie, niet aan goud en niet aan een gemene deler, een valutakoers is een valutakoers

Het gaat wrikken , kan lang duren of kort, maar het gaat wrikken
pi_100445381
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

helaas komt alles wel uit
Niet tot mijn vreugde, maar dit was voorspelbaar na het klappen van de EMU-slang in 1972
Nee jongen, er is niks van jouw scenario's uitgekomen. De ECB is in het gat tussen nu en het EFSF gesprongen en er is geen mogelijkheid om dat gat zo groot te maken dat de ECB er doorheen zakt. Over pakweg een maand staat het EFSF er en dat gaat zich gedragen (ook al mag het niet zo heten) als een EMF compleet met boemanstatus voor fiscaal ondeugende landen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:05:38 #289
323876 michaelmoore
pi_100445447
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee jongen, er is niks van jouw scenario's uitgekomen. De ECB is in het gat tussen nu en het EFSF gesprongen en er is geen mogelijkheid om dat gat zo groot te maken dat de ECB er doorheen zakt. Over pakweg een maand staat het EFSF er en dat gaat zich gedragen (ook al mag het niet zo heten) als een EMF compleet met boemanstatus voor fiscaal ondeugende landen.
EFSF bestaat niet
Maar ik denk dat ze nog wel enige maanden door modderen ja
pi_100445555
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

EFSF bestaat niet
Nee Einstein, daarom zeg ik ook 'over een maand'.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:09:42 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100445674
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is maar een weg , een land, een munteenheid, je kunt valuta niet ergens aan koppelen, niet aan olie, niet aan goud en niet aan een gemene deler, een valutakoers is een valutakoers

Het gaat wrikken , kan lang duren of kort, maar het gaat wrikken
Waarom zou je willen koppelen? Wat je wil is economische groei, werkgelegenheid, welvaart.
The End Times are wild
pi_100445793
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zou je willen koppelen? Wat je wil is economische groei, werkgelegenheid, welvaart.
Nee, wat hij wil is doen alsof de euro niet bestaat omdat ie niet past in zijn denkpatroon.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:14:21 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100445936
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, wat hij wil is doen alsof de euro niet bestaat omdat ie niet past in zijn denkpatroon.
Ik vind dat sommige mensen doel en middel nogal door elkaar halen. Een stabiele inflatie, sterke euro, hoge beurs, weet ik veel, zijn op zich geen doelen, maar middelen.
Uiteindelijke doel is welvaart, stabiliteit en ontwikkeling. Het snijdt voor geen enkele politicus hout om halstarrig te blijven vasthouden aan bijv. een kleine geldgroei, als dat de doelen niet dient. Komt het toevallig zo uit dat het opportuun is die geldpers dan maar een slinger te geven, dan gebeurt dat gewoon.

Sommige mensen lijken te vinden dat men uit principe de economie maar moet laten crashen. "Tja, dan hadden jullie maar in 2003 moeten voorzien dat het begrotingstekort van Griekenland niet houdbaar was". Niemand is daarbij gebaat, dus gebeurt het gewoon niet.
The End Times are wild
pi_100446242
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat sommige mensen doel en middel nogal door elkaar halen. Een stabiele inflatie, sterke euro, hoge beurs, weet ik veel, zijn op zich geen doelen, maar middelen.
Uiteindelijke doel is welvaart, stabiliteit en ontwikkeling. Het snijdt voor geen enkele politicus hout om halstarrig te blijven vasthouden aan bijv. een kleine geldgroei, als dat de doelen niet dient. Komt het toevallig zo uit dat het opportuun is die geldpers dan maar een slinger te geven, dan gebeurt dat gewoon.

Sommige mensen lijken te vinden dat men uit principe de economie maar moet laten crashen. "Tja, dan hadden jullie maar in 2003 moeten voorzien dat het begrotingstekort van Griekenland niet houdbaar was". Niemand is daarbij gebaat, dus gebeurt het gewoon niet.
Ik ben het met je eens, maar ik vind het wel een beetje vreemd hoe de oplossing tot stand komt. Is er nou echt een voordeel te bedenken aan de manier waarop Duitsland zich als het ultieme slachtoffer van de euro heeft gedragen? Het enige wat ze er mee bereikt hebben is een enorme afkeer bij de gewone burger van de enig juiste handelswijze.
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:21:47 #295
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_100446329
quote:

[..]

Wat grappig je zegt "Uiteindelijke doel is welvaart, stabiliteit en ontwikkeling.".

Maar dat zijn nu net drie doelen die de EU blokkeert. De EU zorgt met haar maakbare samenlevingsdenken voor zowel politieke als economische instabiliteit, het is nu erg, maar dit gaat nog veel erger worden. De EU blokkeert elke vorm van ontwikkeling door ditzelfde maakbare samenlevingsdenken, alle energie gaat daar inzitten en vergeet niet dat de EU een Europa wil waar geen verschillen meer tussen landen mogen zijn: totale gelijkschakeling van de economie is het devies (wat weer maakbare samenlevingsdenken is...maar ach...).

En jij denkt serieus dat deze hele waanzin ooit welvaart gaat brengen? Droom lekker verder.... jammer dat dergelijke idioten dus hele volken en landen mee het ravijn in sleuren.

De keizer heeft helemaal geen kleren aan. Of in een wat moderne versie: There is no sanctuary!!

If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:31:16 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100446699
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:21 schreef Tarak het volgende:

[..]

Wat grappig je zegt "Uiteindelijke doel is welvaart, stabiliteit en ontwikkeling.".

Maar dat zijn nu net drie doelen die de EU blokkeert. De EU zorgt met haar maakbare samenlevingsdenken voor zowel politieke als economische instabiliteit, het is nu erg, maar dit gaat nog veel erger worden. De EU blokkeert elke vorm van ontwikkeling door ditzelfde maakbare samenlevingsdenken, alle energie gaat daar inzitten en vergeet niet dat de EU een Europa wil waar geen verschillen meer tussen landen mogen zijn: totale gelijkschakeling van de economie is het devies (wat weer maakbare samenlevingsdenken is...maar ach...).

En jij denkt serieus dat deze hele waanzin ooit welvaart gaat brengen? Droom lekker verder.... jammer dat dergelijke idioten dus hele volken en landen mee het ravijn in sleuren.

De keizer heeft helemaal geen kleren aan. Of in een wat moderne versie: There is no sanctuary!!

Oh, zelf ben ik zeker tegen de Euro en de EU. Het lijkt steeds meer op een totalitaire, semi-socialistische dictatuur van bureaucraten, waarin de burger een machteloos, uitwisselbaar object is.

Maar dan nog is het streven van de EU natuurlijk niet de ondergang van het systeem.
The End Times are wild
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:23:54 #297
323876 michaelmoore
pi_100448386
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja maar nu wil iedereen koppelen terwijl dat decennia lang al een gigantische mislukking is geweest

Koppeling aan goud, aan de dollar, aan,elkaars muntkoers, zoals de euro, aan dezelfde gezamenlijke Euro en tegenwoordig ook Euro gebruikers, allemaal FOUT

Eerst een landen-fusie
Een Economie is Een valuta, een fiscale of / en politieke eenheid is een valuta

Een economie is niet maakbaar.
Van de week hoorde ik op TV dat de ministers van de EU bij elkaar kwamen om te overleggen hoe ze de beurzen weer omhoog konden krijgen 8)7 8)7 8)7
Die TOTALE WAANZIN van die EU regenten komt me de strot uit
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:29:54 #298
323876 michaelmoore
pi_100448524
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee de Euro bestaat niet
De Euro zijn 17 verschillende valuta met een zelfde naam, daardoor helaas ook een koers, een middelkoers, zwakke landen kunnen dan niet meer economisch functioneren en worden bijstandsslaaf
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:32:57 #299
323876 michaelmoore
pi_100448614
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee Einstein, daarom zeg ik ook 'over een maand'.
ESFS is als jij voortaan aan je zwakke buurman iedere maand 200 euro gaat betalen, en vervolgens ook aan je overbuurman 100 euro en dan ook enz ....

Dus ESFS bestaat niet, echt niet
pi_100448729
quote:

Uiteindelijke doel is welvaart, stabiliteit en ontwikkeling. Het snijdt voor geen enkele politicus hout om halstarrig te blijven vasthouden aan bijv. een kleine geldgroei, als dat de doelen niet dient.
Dat is niet waar, regeringen hebben een sterke neiging om vanwege electoraal gewin de korte termijn voorrang te geven op lange termijn doelen. Dat zagen we net weer bij Obama, die rond het schuldenplafond met de Republieken perse een deal wilde maken, die het probleem in ieder geval tot de volgende verkiezingen uit de wereld zou helpen. Het ligt ook achter de eeuwige neiging tot onverantwoorde lagerentepolitiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')