Je hebt gelijk, een bedrijf noemen in deze O/P en een privepersoon betichten van allemaal dingen is inderdaad hetzelfdequote:Op zondag 24 juli 2011 19:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Klant deed hetzelfde en startte dit topic met haar versie. Hoor en wederhoor.![]()
Oké, namen hoeven niet meteen (niet door TS, niet door bedrijf) maar die zijn inmiddels verwijderd.
Persoonsgegevens zijn heel iets anders dan bedrijfsgegevens (die van een webwinkel toch al online horen te staan). Maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Klant deed hetzelfde en startte dit topic met haar versie. Hoor en wederhoor.![]()
Oké, namen hoeven niet meteen (niet door TS, niet door bedrijf) maar die zijn inmiddels verwijderd.
Dat zou je in principe pas hoeven te betalen nadat je de goederen geleverd hebt gekregen. Of er moet iets in de AGV staan daarover, maar dan vraag ik me alsnog af of het zou kunnen.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:45 schreef ymme het volgende:
Oh administratiekosten wil ik wel betalen hoor.
Geen probleem.
Maar wat ik uit de mail begreep en zag staan, was het gehele bedrag.
TS begon er zelf mee en stuurde een berichtje om te melden er veel plezier in te hebben dat ze een topic had geopend om het bedraf door de stront te trekken. Niet netjes van [bedrijf] om persoonsgegevens te posten, maar wie kaatst....quote:Op zondag 24 juli 2011 19:46 schreef Civilian het volgende:
Aangezien dit bedrijf persoonsgegevens op internet pleurt van hun klanten is dit bedrijf net zo betrouwbaar als TS blijkbaar
Die geldt alleen als dit een volledig en printbaar overzicht is van jouw bestellingquote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
En de bestelbevestiging op de homepage geldt niet? Want ik krijg ook wel vaker geen bestelbevestiging, maar die heeft wel keurig op de pagina gestaan nadat ik op verzenden/betalen/accepteren heb geklikt.
het is dus inderdaad via een bestelprocedure via de site gedaan?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef sandratb1963 het volgende:
Ik krijg het gevoel dat de dame hier met een paar vriendinnen zit alleen het taalgebruik al.
Als je bij ons een bestelling doet kun je kiezen voor IDEAL vooruitbetaling en rembours! De dame kreeg ook deze keus ze koos voor vooruitbetaling en kreeg vervolgens de leveringsvoorwaarden waarmee ze akkoord ging anders kun je niet verder in de procedure!
Wij sturen 3 herinneringen en bij de 4e gaat het naar een deurwaarder wij hebben dan al veel tijd in de klant zitten. Zegt de klant na een tweede herrinering ik hoef het niet is er niets aan de hand maar de dame reageerde pas na een derde herinnering met zeer a sociale mails (die ik heb)
Wij hebben aan alle voorwaarden voldaan lijkt mij en ik hoop dat mensen het ets beter begrijpen nu ik het ook van onze kant uitleg?
MVGR
quote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, een bedrijf noemen in deze O/P en een privepersoon betichten van allemaal dingen is inderdaad hetzelfde
Maar zolang de producten niet zijn geleverd, en/of er geen bevestiging is, is er toch geen sprake van een koop? Als ik een verkoper op MP een initieel mail stuur dat ik iets koop van hem, is dat toch ook niet rechtsgeldig neem ik aan?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar er is toch niets geannuleerd of teruggestuurd
TS heeft de betaling nog altijd openstaan, en daarvoor worden kosten in rekening gebracht
Prima, maar dat kan dus ook best bij TS het geval zijn geweest, anders is er geen officiële bestelling gedaan, zowel door TS als door bedrijf wordt bevestigd dat er wél een bestelling is geweest.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:49 schreef Civilian het volgende:
[..]
Die geldt alleen als dit een volledig en printbaar overzicht is van jouw bestelling
Wat ga je bij de deurwaarder vorderen? Jij hebt je immers ook niet aan jouw kant van de overeenkomst gehouden.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef sandratb1963 het volgende:
Ik krijg het gevoel dat de dame hier met een paar vriendinnen zit alleen het taalgebruik al.
Als je bij ons een bestelling doet kun je kiezen voor IDEAL vooruitbetaling en rembours! De dame kreeg ook deze keus ze koos voor vooruitbetaling en kreeg vervolgens de leveringsvoorwaarden waarmee ze akkoord ging anders kun je niet verder in de procedure!
Wij sturen 3 herinneringen en bij de 4e gaat het naar een deurwaarder wij hebben dan al veel tijd in de klant zitten. Zegt de klant na een tweede herrinering ik hoef het niet is er niets aan de hand maar de dame reageerde pas na een derde herinnering met zeer a sociale mails (die ik heb)
Wij hebben aan alle voorwaarden voldaan lijkt mij en ik hoop dat mensen het ets beter begrijpen nu ik het ook van onze kant uitleg?
MVGR
Met andere woorden:quote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef sandratb1963 het volgende:
Ik krijg het gevoel dat de dame hier met een paar vriendinnen zit alleen het taalgebruik al.
Als je bij ons een bestelling doet kun je kiezen voor IDEAL vooruitbetaling en rembours! De dame kreeg ook deze keus ze koos voor vooruitbetaling en kreeg vervolgens de leveringsvoorwaarden waarmee ze akkoord ging anders kun je niet verder in de procedure!
Wij sturen 3 herinneringen en bij de 4e gaat het naar een deurwaarder wij hebben dan al veel tijd in de klant zitten. Zegt de klant na een tweede herrinering ik hoef het niet is er niets aan de hand maar de dame reageerde pas na een derde herinnering met zeer a sociale mails (die ik heb)
Wij hebben aan alle voorwaarden voldaan lijkt mij en ik hoop dat mensen het ets beter begrijpen nu ik het ook van onze kant uitleg?
MVGR
Zou je de leveringsvoorwaarden eens willen plaatsen?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef sandratb1963 het volgende:
Ik krijg het gevoel dat de dame hier met een paar vriendinnen zit alleen het taalgebruik al.
Als je bij ons een bestelling doet kun je kiezen voor IDEAL vooruitbetaling en rembours! De dame kreeg ook deze keus ze koos voor vooruitbetaling en kreeg vervolgens de leveringsvoorwaarden waarmee ze akkoord ging anders kun je niet verder in de procedure!
Wij sturen 3 herinneringen en bij de 4e gaat het naar een deurwaarder wij hebben dan al veel tijd in de klant zitten. Zegt de klant na een tweede herrinering ik hoef het niet is er niets aan de hand maar de dame reageerde pas na een derde herinnering met zeer a sociale mails (die ik heb)
Wij hebben aan alle voorwaarden voldaan lijkt mij en ik hoop dat mensen het ets beter begrijpen nu ik het ook van onze kant uitleg?
MVGR
die betaling is niet gedaanquote:Op zondag 24 juli 2011 19:51 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Met andere woorden:
Klant heeft vooruit betaald en besteld? Dus een koopovereenkomst?
quote:Op zondag 24 juli 2011 19:51 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Met andere woorden:
Klant heeft vooruit betaald en besteld? Dus een koopovereenkomst?
Que? Jij hebt een geschil met bv BOL.com, jij opent er een topic over, en Bol reageert met dubieuze informatie vindt jij normaal?quote:
Jij hebt de eerdere ymme drama's zeker niet meegemaakt?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:52 schreef IrCute het volgende:
Jezus om iemand nou een oplichter te noemen omdat ze niks heeft ontvangen en ook niks heeft betaald![]()
Het zou wat anders zijn als de producten al waren verstuurd en ze nooit iets heeft betaald, maar dit is slechts een open bestelling die nooit is betaald en geleverd.
Mevrouw van de webshop is echt zwaar overdreven, ze zegt dat er veel tijd in deze klant is gegaan, maar waarom moet je mensen blijven mailen als het duidelijk is dat ze niet willen en niet gaan betalen, ze heeft totaal geen verlies. Dit is net zoiets als vragen aan een winkel of ze iets willen vasthouden en dan nooit meer terugkomen, komt enorm veel voor.
Neequote:Op zondag 24 juli 2011 19:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij hebt de eerdere ymme drama's zeker niet meegemaakt?
Dit dus.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:52 schreef IrCute het volgende:
Jezus om iemand nou een oplichter te noemen omdat ze niks heeft ontvangen en ook niks heeft betaald![]()
Het zou wat anders zijn als de producten al waren verstuurd en ze nooit iets heeft betaald, maar dit is slechts een open bestelling die nooit is betaald en geleverd.
Mevrouw van de webshop is echt zwaar overdreven, ze zegt dat er veel tijd in deze klant is gegaan, maar waarom moet je mensen blijven mailen als het duidelijk is dat ze niet willen en niet gaan betalen, ze heeft totaal geen verlies. Dit is net zoiets als vragen aan een winkel of ze iets willen vasthouden en dan nooit meer terugkomen, komt enorm veel voor.
Ik zeg het heel netjes, maar als je TS een aantal jaar hebt gevolgd, dan weet je toch genoeg? Verder helemaal niet erg, maar het is wel erg huillie om dan nu een topic te openen. Want eindelijk eens iemand die er een incassobureau op loslaatquote:
Nee, zeer triest zelfs dat een bedrijf persoonlijke informatie op een forum plaatst.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:51 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Que? Jij hebt een geschil met bv BOL.com, jij opent er een topic over, en Bol reageert met dubieuze informatie vindt jij normaal?
Wat heeft dat met dit topic te maken? Ik heb er niks van meegekregen en zou nooit bestellen bij een bedrijf wat zo maar een naam online gooit van een privepersoon, zou jij dat wel doen?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij hebt de eerdere ymme drama's zeker niet meegemaakt?
Wait, Did I miss that?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
TS begon er zelf mee en stuurde een berichtje om te melden er veel plezier in te hebben dat ze een topic had geopend om het bedraf door de stront te trekken. Niet netjes van [bedrijf] om persoonsgegevens te posten, maar wie kaatst....
Voor zover ik kon zien voordat persoonsgegevens weg werden gehaald was er gewoon via email een koopbevestiging gestuurd, dus moet TS gewoon betalen en niet zeuren.quote:
Dat snap ik, maar aangezien verkoper weet hoe et zit maakt ze onnodige kosten. Deurwaarder is nergens voor nodig namelijk. Als ze het hierbij laat is er immers niks aan de hand. Als verkoper nu een deurwaarder inschakelt snijdt ze zichzelf denk ik in de vingers.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:51 schreef motorbloempje het volgende:
Vooruitbetaling = eerst betalen, daarna spullen op de post.
jij bent van een bedrijf, en zet zonder blikken of blozen alle persoonlijke info van iemand online,.quote:
En jij vindt het normaal om bol.com te mailen dat het een *insert random iets* bedrijf is en je een topic hebt geopend om het door de kak te sleuren?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:51 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Que? Jij hebt een geschil met bv BOL.com, jij opent er een topic over, en Bol reageert met dubieuze informatie vindt jij normaal?
En hoe denk je nu over dit professioneel bedrijf?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
Adresgegevens worden NIET, ik herhaal NIET, getolereerd.
Ik denk dat dat nog wel eens kan meevallen. Uit de door MoBlo verwijderde post bleek dat de orderbevestiging keurig was verzonden. Dan mag je er dus vanuit gaan dat er een koopovereenkomst is. En geleverd of niet: dan heb je je daar - ook als klant - gewoon aan te houden.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:54 schreef SemperFii het volgende:
Dat snap ik, maar aangezien verkoper weet hoe et zit maakt ze onnodige kosten. Deurwaarder is nergens voor nodig namelijk. Als ze het hierbij laat is er immers niks aan de hand. Als verkoper nu een deurwaarder inschakelt snijdt ze zichzelf denk ik in de vingers.
Ze posten adresgegevens en dat vindt jij behoorlijk netjes?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
En jij vindt het normaal om bol.com te mailen dat het een *insert random iets* bedrijf is en je een topic hebt geopend om het door de kak te sleuren?
Fuck me, ik vind dat het bedrijf het nog behoorlijk netjes houdt
Nee, dat is vrij dom zelfsquote:Op zondag 24 juli 2011 19:56 schreef Poepoog het volgende:
Ze posten adresgegevens en dat vindt jij normaal?
2 Bestellenquote:Op zondag 24 juli 2011 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zou je de leveringsvoorwaarden eens willen plaatsen?
Sowieso hoe die hele site eruit ziet en hoe er met dit geval wordt omgegaan is enorm triest.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:55 schreef Poepoog het volgende:
[..]
En hoe denk je nu over dit professioneel bedrijf?
Dit dus. TS heeft geen poot om op te staan, er is een koopovereenkomst en TS moet gewoon betalen, ook de incasso-kosten. Maakt niet uit dat er niks bezorgd is, dit is volgens de overeenkomst zo afgesproken en dat heeft TS geaccepteerd. Had ze maar niet moeten bestellen voordat er antwoord was op de vraag.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel eens kan meevallen. Uit de door MoBlo verwijderde post bleek dat de orderbevestiging keurig was verzonden. Dan mag je er dus vanuit gaan dat er een koopovereenkomst is. En geleverd of niet: dan heb je je daar - ook als klant - gewoon aan te houden.
Ik kan áltijd wel iets veranderen in een verkoopsituatie, maar als TS meerdere herinneringen krijgt en daar niet op reageert en pas bij deurwaarderdreiging enige vorm van actie onderneemt, dan is dat vooral voor de verkopende partij een nadeel.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:54 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar aangezien verkoper weet hoe et zit maakt ze onnodige kosten. Deurwaarder is nergens voor nodig namelijk. Als ze het hierbij laat is er immers niks aan de hand. Als verkoper nu een deurwaarder inschakelt snijdt ze zichzelf denk ik in de vingers.
Ooh, blijf je in onwetendheid hullen. Je mening over Ymme zal nooit meer hetzelfde zijnquote:
Hierboven stond een bevestigingquote:Op zondag 24 juli 2011 19:57 schreef ymme het volgende:
Zonder bevestiging ga ik ervan uit dat de bestelling niet correct gegaan is.
Maar goed, dan betaal ik de artikelen toch. Wil ik ze ook ontvangen, waarna ik ze daarna weer retrour stuur. En mijn geld dan dus weer terug wil.
Lijkt mij nog meer adminstratief werk.
Het aankoopbedrag ja, niet de extra administratieve kosten voor het uitblijven van de betaling neem ik aan.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:57 schreef ymme het volgende:
Zonder bevestiging ga ik ervan uit dat de bestelling niet correct gegaan is.
Maar goed, dan betaal ik de artikelen toch. Wil ik ze ook ontvangen, waarna ik ze daarna weer retrour stuur. En mijn geld dan dus weer terug wil.
Lijkt mij nog meer adminstratief werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |