abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99900202
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja...ik moet er niet aan denken dat ik op een volledig blanke school zou hebben gezeten met allemaal kakkers bijvoorbeeld. Geef mij maar een goede mix van nationaliteiten. Vind ik persoonlijk veel interessanter. En ik heb wel problemen gehad met marrokkanen bijvoorbeeld (niet in Amsterdam), maar dat is het dan ook. Van de andere, wat is het, 149 nationaliteiten die in Nederland wonen heb ik nog nooit last gehad. Maargoed andere mensen denken er idd misschien anders over. Ik heb zelf nooit problemen met een metro vol allochtonen.
Oh, dus je hebt ook problemen gehad. Met "the usual suspects" uiteraard. Wie niet, vraag ik me dan af? Je moet wel echt in een hutje op de hei in Drente ofzo wonen om nog nooit problemen met die lui gehad te hebben. En dan vragen mensen zich af waarom er zoveel PVV gestemd wordt.

M'n ex was echt zo'n GL-wichtje. De mond vol van hoe geweldig het is in NL met al die kleurtjes. Maar zelf durft ze de metro niet eens in, bang als ze is voor al die boos kijkende allochtonen. Hypocriet tot op het bot, ben blij dat ik van haar af ben.
pi_99900240
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:55 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

M'n ex was echt zo'n GL-wichtje. De mond vol van hoe geweldig het is in NL met al die kleurtjes. Maar zelf durft ze de metro niet eens in, bang als ze is voor al die boos kijkende allochtonen. Hypocriet tot op het bot, ben blij dat ik van haar af ben.
:o
  zondag 24 juli 2011 @ 22:56:47 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99900253
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:51 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik ben zelf een fel tegenstander van kolonisatie, dus juich medestanders in dezen in principe altijd toe, maar je hebt wel gelijk wanneer je de hypocrisie hier van aankaart. (als is kolonisatie en immigratie niet hetzelfde natuurlijk)

Dat is het zelfde soort mensen dat enorm tegen discriminatie is wanneer het zwarten treft, maar het geweldig vind wanneer het blanken treft (dan is het immers positieve discriminatie)
Het gaat mij inderdaad over het niet-consequent zijn. Dat vind ik ook getuigen van een weg-met-ons mentaliteit. Bovendien was er in vele gevallen niet echt sprake van een actieve kolonisatie maar gewoon van Nederlanders die daar al generaties woonden en ook vele goede dingen deden op het gebied van infra, gezondheidszorg, onderwijs et cetera.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 22:58:11 #204
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99900330
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:55 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Oh, dus je hebt ook problemen gehad. Met "the usual suspects" uiteraard. Wie niet, vraag ik me dan af? Je moet wel echt in een hutje op de hei in Drente ofzo wonen om nog nooit problemen met die lui gehad te hebben. En dan vragen mensen zich af waarom er zoveel PVV gestemd wordt.

Tsja dat is haar probleem :') Ik ben volgens mij nog redelijk rechts ook. Maar echt, dat allochtonen gebeuren laat me verder vrij koud omdat ik het gewoonweg gewend ben. En dan niet de negatieve kanten, maar ik ben het gewoon gewend om te level tussen andere culturen. School, wonen, reizen. Als ik naar m'n vrienden groep kijk zie ik al 15 verschillende culturen. Maar idd dat is allemaal persoonlijk. Kan me ook voorstellen dat het voor andere mensen moeilijk is. Maar ik denk persoonlijk dat dat meer angst is voor het onbekende, of dat ze alleen negatieve ervaringen hebben meegemaakt. Dat kan natuurlijk ook.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_99900356
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:54 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er is iemand die bijna 100 sociaal democraten neerknalt en jij gaat mee in de analyse dat die sociaal democraten landverraders zijn? |:(
Ja, ik vind sociaaldemocraten landverraders. En dat mag ik vinden, zoals anderen mij weer een racist of weet ik veel wat zullen vinden.

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat deze mensen zijn neergeknald. Maar ik zou nooit op ze stemmen.
pi_99900372
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is wel kort door de bocht om het na-oorlogse koloniale beleid met een bezettingsmacht te vergelijken. Het waren geen militairen maar hoofdzakelijk burgers die daar woonden. Ze waren daar gewoon geboren. Ze waren gewoon een onderdeel van de maatschappij.
Uiteindelijk konden deze mensen kiezen tussen de koffer of de koffer (als in de doodskist of de emigratiekoffer). Lees daarover maar eens over de de-kolonisatie van Algerije.
(waar aan beide zijden natuurlijk van alles gebeurd is wat niet door de beugel kon)
Het wezenlijke verschil is dat wij in eerste instantie de immigranten zelf hebben gehaald en dat is in Afrika echt niet gebeurd....daar kwamen we met het zwaard langs en dus kun je het absoluut niet vergelijken.

Als de legers van Burundi en Mali hier ons land hadden binnen gevallen, dan had je een punt gehad...nu niet.
pi_99900394
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:56 schreef Gulo het volgende:

[..]

:o
Ze had trouwens zelf ook een kleurtje. Maar toch die metro niet in durven. En maar GL blijven stemmen. :r
pi_99900507
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ze had trouwens zelf ook een kleurtje. Maar toch die metro niet in durven. En maar GL blijven stemmen. :r
Je vind sociaal-democraten landverraders omdat ze vreemdelingen binnen laten, maar je zelf wel een relatie met een kleurling? Klinkt niet erg consequent, vind je wel?
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 23:01:36 #209
236264 crew  capricia
pi_99900513
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ja, ik vind sociaaldemocraten landverraders. En dat mag ik vinden, zoals anderen mij weer een racist of weet ik veel wat zullen vinden.

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat deze mensen zijn neergeknald. Maar ik zou nooit op ze stemmen.
Leg me dat eens uit dan, waarom sociaaldemocraten landverraders zijn?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 23:02:04 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99900545
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het wezenlijke verschil is dat wij in eerste instantie de immigranten zelf hebben gehaald en dat is in Afrika echt niet gebeurd....daar kwamen we met het zwaard langs en dus kun je het absoluut niet vergelijken.

Als de legers van Burundi en Mali hier ons land hadden binnen gevallen, dan had je een punt gehad...nu niet.
Het is altijd het standpunt geweest dat Nederland geen immigratieland is. Een klein aantal is -voor tijdelijk- inderdaad gehaald om te werken. Maar de rest is toch echt binnen zonder kloppen. Niet dat dit zoveel aan de situatie veranderd, maar toch.
The End Times are wild
pi_99900546
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:01 schreef Gulo het volgende:

[..]

Je vind sociaal-democraten landverraders omdat ze vreemdelingen binnen laten, maar je zelf wel een relatie met een kleurling? Klinkt niet erg consequent, vind je wel?
Je laat met deze post alleen maar blijken dat je er na al die jaren nog steeds geen ruk van begrijpt.
pi_99900584
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:02 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Je laat met deze post alleen maar blijken dat je er na al die jaren nog steeds geen ruk van begrijpt.
Nee ik begrijp jouw denkbeelden echt niet inderdaad. Care to explain?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gulo op 24-07-2011 23:08:00 ]
pi_99900713
Zitten de mensen met een ip ban van de Forum voor de Vrijheid opeens hier ofzo :?
Misselijkmakende reacties :r
pi_99900725
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ik stem er ook nooit op, maar landverraders? mijn hemel....in welk oorlogsgebied leef jij?
pi_99900733
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:02 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nee ik begrijp jou denkbeelden echt niet inderdaad. Care to explain?
Je weet niet eens wat mijn denkbeelden zijn! Je legt me alleen maar zaken in de mond, zoals "Je vind sociaal-democraten landverraders omdat ze vreemdelingen binnen laten". Dat laatste heb ik nooit gezegd, maar dat maak jij ervan.

Waarom zou ik iemand die mijn woorden zo durft te verdraaien, daarmee mij als een simpele racist wegzettend, nog iets willen uitleggen?

Afijn, het is al 1000 keer uitgelegd door mensen als Fortuyn en vele anderen, ook op dit forum. Als je het nu nog niet snapt, dan is dat gewoon jammer voor je.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:08:09 #216
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_99900845
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:36 schreef T.O.P het volgende:

[..]

De oplossing is heel simpel: bespreek de zorgen die AB heeft geuit middels zijn manifest in het publieke debat, en vooral politieke debat, zonder politiek correct gedoe.
Dan geef je hem

a) teveel eer.
b) precies wat hij wil.

Bovendien zou vanaf dat moment moord een legitieme manier zijn om je punten op de politieke agenda te krijgen.
Look behind you! It's your ass!
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 23:09:44 #217
236264 crew  capricia
pi_99900936
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Je weet niet eens wat mijn denkbeelden zijn! Je legt me alleen maar zaken in de mond, zoals "Je vind sociaal-democraten landverraders omdat ze vreemdelingen binnen laten". Dat laatste heb ik nooit gezegd, maar dat maak jij ervan.

Waarom zou ik iemand die mijn woorden zo durft te verdraaien, daarmee mij als een simpele racist wegzettend, nog iets willen uitleggen?

Afijn, het is al 1000 keer uitgelegd door mensen als Fortuyn en vele anderen, ook op dit forum. Als je het nu nog niet snapt, dan is dat gewoon jammer voor je.
Nou, zolang is sniesnasnuffie nog niet geregistreerd op fok. Dus leg je denkbeelden over sociaaldemocraten zijn landverraders nog maar eens uit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99901016
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

Sorry, je hebt gelijk, dat was een aanname. Ik dacht dat de reden was dat je sociaal-democraten landverraders vindt, maar blijkbaar heb je hier andere motieven voor?
  zondag 24 juli 2011 @ 23:11:51 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99901049
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:05 schreef Citrion het volgende:
Zitten de mensen met een ip ban van de Forum voor de Vrijheid opeens hier ofzo :?
Misselijkmakende reacties :r
Het valt me wel op dat er toch meer draagvlak is voor de denkbeelden van AV en dat mensen ook oprecht dit uiten dan ik verwacht had.
Eigenlijk had ik verwacht dat mensen zich een paar dagen onder de radar zouden houden en dat de discussies links-rechts, identiteit-multikul gewoon weer als vanouds zouden losbarsten.
The End Times are wild
pi_99901103
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is altijd het standpunt geweest dat Nederland geen immigratieland is. Een klein aantal is -voor tijdelijk- inderdaad gehaald om te werken. Maar de rest is toch echt binnen zonder kloppen. Niet dat dit zoveel aan de situatie veranderd, maar toch.
Ik heb sowieso een afwijkend standpunt (ons land kan m.i. max. 10 miljoen mensen herbergen om iedereen leuk te laten leven, dus we zouden emigratie en minder kind programma's moeten bevorderen), maar kolonisatie gelijk stellen aan immigratieproblematiek gaat volkomen scheef.

Er heeft hier nog nooit een leger uit Afrika voor de grens gestaan uit, terwijl dat andersom wel gebeurt is. Niet dat ik me daar verder schuldig over voel, maar een kansloze Ethiopiër vergelijken met een bezettingsleger is ridicuul.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:18:13 #221
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99901366
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:08 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Dan geef je hem

a) teveel eer.
b) precies wat hij wil.

Bovendien zou vanaf dat moment moord een legitieme manier zijn om je punten op de politieke agenda te krijgen.
Mijn punt is juist dat door zijn achterliggende motieven te blijven negeren, je meer mensen zoals AB krijgt. Dit is toch wat je niet wil?
:-)
  zondag 24 juli 2011 @ 23:18:23 #222
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99901371
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb sowieso een afwijkend standpunt (ons land kan m.i. max. 10 miljoen mensen herbergen om iedereen leuk te laten leven, dus we zouden emigratie en minder kind programma's moeten bevorderen), maar kolonisatie gelijk stellen aan immigratieproblematiek gaat volkomen scheef.

Er heeft hier nog nooit een leger uit Afrika voor de grens gestaan uit, terwijl dat andersom wel gebeurt is. Niet dat ik me daar verder schuldig over voel, maar een kansloze Ethiopiër vergelijken met een bezettingsleger is ridicuul.
Nog minder kinderen? We krijgen al minder dan 2 kinderen per ouder, dus 'de nederlander' sterft min of meer uit.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:18:25 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99901373
quote:

[..]

Dat is ook wel zo. Ik heb ook altijd gezegd dat het de Nederlands zelf zijn geweest (of tenminste de Nederlandse staat) die de immigratie hebben toegelaten en dat dit nooit door een externe macht afgedwongen is . (Muv de laatste jaren wellicht de EU, soit)
The End Times are wild
pi_99901393
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het valt me wel op dat er toch meer draagvlak is voor de denkbeelden van AV en dat mensen ook oprecht dit uiten dan ik verwacht had.
Eigenlijk had ik verwacht dat mensen zich een paar dagen onder de radar zouden houden en dat de discussies links-rechts, identiteit-multikul gewoon weer als vanouds zouden losbarsten.
Nouja, ik ken al z'n denkbeelden niet, maar ik zal het vast lang niet met alles eens zijn. Dat kan ook niet, want ik ben het sowieso al helemaal niet met die moorden eens.

Maar van bepaalde zaken die hij aankaart, zoals het te grabbel gooien van onze cultuur en onze normen en waarden, door de linkse gevestigde orde met haar verwerpelijke weg-met-ons-mentaliteit, daar baal ik net zo hard van als hij.

Verder heb ik helemaal niks met dat christenfundamentalisme van die kerel. Wat mij betreft is dat even erg als die islamitische fundi's. Alleen hebben we van die tweede groep de laatste jaren meer last gehad, dan van die eerste.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 23:18:56 #225
236264 crew  capricia
pi_99901398
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:18 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Mijn punt is juist dat door zijn achterliggende motieven te blijven negeren, je meer mensen zoals AB krijgt. Dit is toch wat je niet wil?
Wat moeten we volgens jou dan doen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99901465
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als deze schutter op een willekeurige school had rondgeschoten, dan hadden die mensen anders gereageerd als dat ze nu doen. Sociaal democraten zijn in hun ogen minderwaardige landverraders, dus echt erg kunnen ze het niet vinden. Bijna alsof ze blij zijn dat iemand ze heeft opgeruimd....zelf jarenlang fulminerend als er ergens feest gevierd wordt over een islamitische aanslag, maar ondertussen hetzelfde doen.

Eens kijken wat ze er van vinden als dit op een jeugdkamp van de PVV zou gebeuren....of ze dan ook zo genuanceerd en begripvol zijn.
pi_99901656
quote:

Waar baseer je die 10 miljoen dan op? Waarom geen 8 of 12?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99901668
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nog minder kinderen? We krijgen al minder dan 2 kinderen per ouder, dus 'de nederlander' sterft min of meer uit.
Als je naar de oppervlakte van ons landje kijkt, dan is 16-17 miljoen bewoners veel te veel. We leven te dicht op elkaar en alles slibt dicht (nou ja...bijna alles, hier in het Noorden valt het gelukkig nog mee).

Dan kun je met "opruim-oplossingen" komen, maar dat spreekt me niet echt aan, dus moet je het aan de andere kant zoeken. Heb je toevallig wel eens gelezen hoe Singapore dat gehandelt heeft? Binnen 50 jaar van sloppenland naar een behoorlijk welvarende natie op een piepklein gebied....eerste stap: geboortebeperking.

Nou kun je de situatie niet 1 op 1 vergelijken, maar in beginsel zeg ik ja....begin daar maar eens mee.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 23:24:53 #229
236264 crew  capricia
pi_99901688
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef eight het volgende:

[..]

De club van 10 miljoen:
http://www.overpopulation(...)stichting.html?rid=3
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 23:25:44 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99901719
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als deze schutter op een willekeurige school had rondgeschoten, dan hadden die mensen anders gereageerd als dat ze nu doen. Sociaal democraten zijn in hun ogen minderwaardige landverraders, dus echt erg kunnen ze het niet vinden. Bijna alsof ze blij zijn dat iemand ze heeft opgeruimd....zelf jarenlang fulminerend als er ergens feest gevierd wordt over een islamitische aanslag, maar ondertussen hetzelfde doen.

Eens kijken wat ze er van vinden als dit op een jeugdkamp van de PVV zou gebeuren....of ze dan ook zo genuanceerd en begripvol zijn.
Misschien is het wel zo, maar ik vind dat dan toch een hele rare gedachtengang. Zeker omdat het kinderen betreft. Henk en Ingrid heb ik gisteren nog gesproken en die vonden dat deze kerel levenslang gemarteld diende te worden. Het hele feit dat het een gerichte aanslag was op een sociaal-democratische partij komt in de reguliere media ook niet echt naar voren trouwens.
The End Times are wild
pi_99901826
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef eight het volgende:

[..]

Niet op eigen onderzoek ;) , maar er is ooit een stichting opgericht waar ik het in aanleg wel mee eens was (de club van 10 miljoen), dus het is meer een uitgangspunt.

Overigens beviel die club me bij nader inzien ook weer niet, maar het basisidee sprak me aan.
http://www.overpopulation(...)stichting.html?rid=3
pi_99901881
quote:
even offtopic:

quote:
De Stichting richt zich eerst en vooral op de situatie in Nederland. Ons land is één van de meest ernstig overbevolkte landen in de wereld en wij zijn ervan overtuigd dat onze bevolking van het huidige niveau van bijna 17 miljoen zal moeten worden teruggebracht naar een voorlopig streefgetal van 10 miljoen
Die stichting is opgericht in 1994 maar volgens mij inmiddels behoorlijk achterhaald. Het rijmt iig niet met de spooksteden die steeds meer in Nederland voorkomen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:29:46 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99901886
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als je naar de oppervlakte van ons landje kijkt, dan is 16-17 miljoen bewoners veel te veel. We leven te dicht op elkaar en alles slibt dicht (nou ja...bijna alles, hier in het Noorden valt het gelukkig nog mee).

Dan kun je met "opruim-oplossingen" komen, maar dat spreekt me niet echt aan, dus moet je het aan de andere kant zoeken. Heb je toevallig wel eens gelezen hoe Singapore dat gehandelt heeft? Binnen 50 jaar van sloppenland naar een behoorlijk welvarende natie op een piepklein gebied....eerste stap: geboortebeperking.

Nou kun je de situatie niet 1 op 1 vergelijken, maar in beginsel zeg ik ja....begin daar maar eens mee.
Opzich heb je een punt hoor dat wel. Alleen over Singapore, die willen de komende jaren hun bevolking verdubbelen met oa immigranten. Het wordt heel aantrekkelijk gemaakt momenteel om daar te gaan wonen en de overheid subsidieert dating programma's voor jongeren :D
pi_99901905
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:18 schreef LXIV het volgende:
Dat is ook wel zo. Ik heb ook altijd gezegd dat het de Nederlands zelf zijn geweest (of tenminste de Nederlandse staat) die de immigratie hebben toegelaten en dat dit nooit door een externe macht afgedwongen is . (Muv de laatste jaren wellicht de EU, soit)
Weet je dat zeker?

Ik ben niet zo bekend met de Nederlandse situatie, wel met die van Duitsland. En die lijkt me qua gastarbeiders wel enigszins vergelijkbaar met die van Duitsland.

Begin jaren 60 kwam het toelaten van gastarbeiders uit Turkije in Duitsland op de politieke agenda.

De leidende Duitse politici hebben toen echter besloten om NIET in zee te gaan met Turkse gastarbeiders (omdat ze de inschatting gemaakt hadden dat er een niet te overbruggen cultureel-religieuze brug was tussen Turken en Duitsers en dat dit tot conflicten zou kunnen leiden).

Waarom is dit er dan toch van gekomen zul je denken (er zijn nu 1,7 miljoen Turken in Duitsland by the way).

Wel nu, dit is gekomen na zware druk van de NAVO en de USA in het bijzonder.

Nogmaals, ik heb me nooit in de Nederlandse situatie verdiept maar in Duitsland is het dus wel degelijk zo dat die immigratie tot stand gekomen is door druk van een externe macht!
  zondag 24 juli 2011 @ 23:31:56 #235
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99901965
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:30 schreef Gulo het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Ik ben niet zo bekend met de Nederlandse situatie, wel met die van Duitsland. En die lijkt me qua gastarbeiders wel enigszins vergelijkbaar met die van Duitsland.

Begin jaren 60 kwam het toelaten van gastarbeiders uit Turkije in Duitsland op de politieke agenda.

De leidende Duitse politici hebben toen echter besloten om NIET in zee te gaan met Turkse gastarbeiders (omdat ze de inschatting gemaakt hadden dat er een niet te overbruggen cultureel-religieuze brug was tussen Turken en Duitsers en dat dit tot conflicten zou kunnen leiden).

Waarom is dit er dan toch van gekomen zul je denken (er zijn nu 1,7 miljoen Turken in Duitsland bu the way).

Wel nu, dit is gekomen na zware druk van de USA.

Nogmaals, ik heb me nooit in de Nederlandse situatie verdiept maar in Duitsland is het dus wel degelijk zo dat die immigratie tot stand gekomen is door druk van een externe macht!
Nooit geweten, interessant.
pi_99902007
quote:
Waarom is dit er dan toch van gekomen zul je denken (er zijn nu 1,7 miljoen Turken in Duitsland by the way).

Dit staat volgens mij ook op die website hetvrijevolk.com. Dat het uiteindelijk om de olie gaat en meer van die blabla. Ik daar toch wel m'n twijfels bij. Volgens mij is het niet veel meer dan extreem-rechts complotdenken.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:33:49 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99902034
quote:

[..]

Weet je dat zeker?

Ok, nooit geweten. Bedankt voor de informatie. Dat de USA dit heeft kunnen doordrukken!
The End Times are wild
pi_99902074
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Gulo op 25-07-2011 00:03:19 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 23:36:23 #239
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99902134
Kunnen we niet een eet clubje beginnen :) lijkt mij bijzonder interessant
pi_99902171
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien is het wel zo, maar ik vind dat dan toch een hele rare gedachtengang. Zeker omdat het kinderen betreft. Henk en Ingrid heb ik gisteren nog gesproken en die vonden dat deze kerel levenslang gemarteld diende te worden. Het hele feit dat het een gerichte aanslag was op een sociaal-democratische partij komt in de reguliere media ook niet echt naar voren trouwens.
Lol....je ziet nu de discussie al weer richting zwaarder straffen gaan ivm het 21 jaar maximum in Noorwegen en in die zin heeft de dader de rechtse agenda dus een dienst bewezen. Als je heel cynisch bent kun je stellen dat het in dit geval loont om je politieke tegenstanders af te knallen.

Het anti-islam standpunt van AB wordt idd het meeste benadrukt en dus gaat de discussie wederom vooral over immigratie problematiek en mss is dat ook wel de reden dat mensen niet onder de radar blijven.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:38:10 #241
207372 bastibro
I`ll get there
pi_99902200

Nou, met de kweekvijver van de culturele marxisten is hij dus begonnen.
Tsja, zo zie je maar dat extremisme overal, in ieder land kan opduiken.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:39:05 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99902240
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lol....je ziet nu de discussie al weer richting zwaarder straffen gaan ivm het 21 jaar maximum in Noorwegen en in die zin heeft de dader de rechtse agenda dus een dienst bewezen. Als je heel cynisch bent kun je stellen dat het in dit geval loont om je politieke tegenstanders af te knallen.

Het anti-islam standpunt van AB wordt idd het meeste benadrukt en dus gaat de discussie wederom vooral over immigratie problematiek en mss is dat ook wel de reden dat mensen niet onder de radar blijven.
Netto heeft hij 'de rechtse zaak' een slechte dienst bewezen, zowel op korte als lange termijn. Had hij een aanval gedaan op een moskee, en was hier een heftige tegenreactie op gekomen richting de Noorse bevolking dan was het effect op de langere termijn positief geweest voor het bereiken van zijn idealen.
The End Times are wild
pi_99902301
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok, nooit geweten. Bedankt voor de informatie. Dat de USA dit heeft kunnen doordrukken!
Ik moet er wel bij zeggen dat er in die eerste verdragen sprake van was dat het gastarbeiders zouden zijn. Van permanent vestiging was geen sprake. (ze wierven ook ongetrouwde Turken etc.)
  zondag 24 juli 2011 @ 23:40:58 #244
207372 bastibro
I`ll get there
pi_99902308
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Netto heeft hij 'de rechtse zaak' een slechte dienst bewezen, zowel op korte als lange termijn. Had hij een aanval gedaan op een moskee, en was hier een heftige tegenreactie op gekomen richting de Noorse bevolking dan was het effect op de langere termijn positief geweest voor het bereiken van zijn idealen.
Logisch ja
pi_99902365
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:34 schreef Gulo het volgende:

[..]

Vrije volk ben ik niet bekend mee. Dit heeft niets met extreem-rechts te maken. Zijn gewoon feiten die mij ten deel gevallen zijn toen ik geschiedenis studeerde.
En wat was dan de reden dat de VS dit zo graag wilden?

Afijn, als dit waar is, dan is het nog erger gesteld met "onze" gevestigde orde dan ik al dacht. Je laat toch niet je land vrijwillig overspoelen door armetierige lui die hier helemaal niks te zoeken hebben en waarvan je zelf al hebt vastgesteld dat het in de toekomst tot grote culturele problemen gaat leiden? Hoeveel geld steek je dan zelf in je zak, om dit goed te keuren?
  zondag 24 juli 2011 @ 23:42:44 #246
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99902386
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:40 schreef bastibro het volgende:

[..]

Logisch ja
valt wel mee, in zijn visie is de arbeiders partij het zelfde als de moslims (uitschot)
  zondag 24 juli 2011 @ 23:43:20 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99902410
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:40 schreef bastibro het volgende:

[..]

Logisch ja
basisbeginsel van terrorisme en guerilla.
The End Times are wild
pi_99902432
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

In dit geval doelde ik op het zwaarder willen straffen wat toch hoog op de rechtse agenda staat, want nu komen moordenaars er vanaf met 40 uur schoffelen. Ik weet dat dat niet zijn ideaal was, maar als linksen doodgeschoten worden en een belangrijk rechts item krijgt daardoor nog meer draagkracht, dan is dat wel uhm....wrang.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:45:40 #249
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99902494
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

basisbeginsel van terrorisme en guerilla.
Als hij een moskee had aangevallen dan zou hij precies op de zelfde lijn staan als (traditioneel) extreem-rechts,
Hij heeft een compleet andere stroming gecreëerd in het rechts-extremisme politiek vlak.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:45:52 #250
207372 bastibro
I`ll get there
pi_99902503
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:42 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

valt wel mee, in zijn visie is de arbeiders partij het zelfde als de moslims (uitschot)
Dat begrijp ik ja.

Ik had toch liever gezien dat hij een moskee vol extremistische moslims had gepakt ipv centrum-linkse kids.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:46:30 #251
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99902527
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:45 schreef bastibro het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ja.

Ik had toch liever gezien dat hij een moskee vol extremistische moslims had gepakt ipv centrum-linkse kids.
Begrijpelijk
pi_99902560
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:42 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

En wat was dan de reden dat de VS dit zo graag wilden?
Turkije was belangrijk om geostrategische redenen en was om die reden als 'ingelijfd' bij de NAVO. Dat gastarbeider-gebeuren werd door Turkije zelf geïnitieerd. Omdat Turkije geostrategisch gezien dus belangrijk was voor de USA, was hen er ook veel aangelegen de economische situatie van Turkije te stabiliseren. Dit plan voorzag daar in.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:48:17 #253
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99902586
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat moeten we volgens jou dan doen?
1. Immigratiewetten zo aanpassen dat alleen hoogopgeleide immigranten worden toegelaten die een baangarantie hebben van een in Nederland gevestigd bedrijf. Dit bedrijf moet aantonen dat in Nederland dergelijk personeel niet te vinden is.
2. Asielprocedure verkorten en maximum aantal asielzoekers verminderen, uitgeprocedeerde asielzoekers direct uitzetten naar land van herkomst.
3. Criminelen met een buitenlands paspoort uitzetten naar land van herkomst. Indien de crimineel ook nog een Nederlands paspoort heeft, dit Nederlandse paspoort afnemen.

Hiermee komen we al een heel eind. Als dit dan in de gehele Europese Unie doorgevoerd kan worden, zou het al helemaal mooi zijn.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:48:46 #254
207372 bastibro
I`ll get there
pi_99902605
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:46 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Begrijpelijk
Maar ja, hoop doet leven . .
  zondag 24 juli 2011 @ 23:49:04 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99902616
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:45 schreef bastibro het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ja.

Ik had liever gezien dat hij verder was gegaan met zijn succesvolle IT-bedrijfje, van die 500.000 euro 5.000.000 kronen had gemaakt, zo'n ontzettend lekkere Noorse had gehuwd en gewoon een gezin had gesticht.
Vooruit, dan mag hij iedere 4 jaar ook nog op de Noorse PVV stemmen!

(Tenminste, dat zou ik gedaan hebben!)
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 23:49:14 #256
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99902623
VS heeft wel meer naai streken geleverd bijvoorbeeld voormalig Joegoslavië, perfecte economie en ook nog socialistisch ze hebben het langzaam kapot gemaakt.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 23:49:27 #257
236264 crew  capricia
pi_99902632
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:48 schreef T.O.P het volgende:

[..]

1. Immigratiewetten zo aanpassen dat alleen hoogopgeleide immigranten worden toegelaten die een baangarantie hebben van een in Nederland gevestigd bedrijf. Dit bedrijf moet aantonen dat in Nederland dergelijk personeel niet te vinden is.
2. Asielprocedure verkorten en maximum aantal asielzoekers verminderen, uitgeprocedeerde asielzoekers direct uitzetten naar land van herkomst.
3. Criminelen met een buitenlands paspoort uitzetten naar land van herkomst. Indien de crimineel ook nog een Nederlands paspoort heeft, dit Nederlandse paspoort afnemen.

Hiermee komen we al een heel eind. Als dit dan in de gehele Europese Unie doorgevoerd kan worden, zou het al helemaal mooi zijn.
Daar los je de huidige problemen niet mee op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99902635
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:47 schreef Gulo het volgende:

[..]

Turkije was belangrijk om geostrategische redenen en was om die reden als 'ingelijfd' bij de NAVO. Dat gastarbeider-gebeuren werd door Turkije zelf geïnitieerd. Omdat Turkije geostrategisch gezien dus belangrijk was voor de USA, was hen er ook veel aangelegen de economische situatie van Turkije te stabiliseren. Dit plan voorzag daar in.
Maar wat hebben die gastarbeiders verder voor nut gehad voor Turkije, anders dan dat kleine beetje geld dat ze terug naar huis stuurden? Daar moet dan toch meer achter zitten? Zoals bijvoorbeeld de intentie om de islam in het westen te verspreiden?
  zondag 24 juli 2011 @ 23:50:32 #259
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99902673
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:49 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Maar wat hebben die gastarbeiders verder voor nut gehad voor Turkije, anders dan dat kleine beetje geld dat ze terug naar huis stuurden? Daar moet dan toch meer achter zitten? Zoals bijvoorbeeld de intentie om de islam in het westen te verspreiden?
Ik denk dat je nu erg ver gaat :P
pi_99902690
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:50 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu erg ver gaat :P
Ik denk dat dit een legitieme vraag is om te stellen.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:51:18 #261
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99902702
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar los je de huidige problemen niet mee op.
Met punten 2 en 3 los je een groot gedeelte wel op hoor.

Overlast in Nederland is voornamelijk van criminele allochtone jongeren. Het is niet voor niks dat de meesten bij de politie geregistreerd staan. Al die marokkaantjes hebben een dubbel paspoort. De marokkaanse nationaliteit kan je immers niet opzeggen.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 23:51:33 #262
236264 crew  capricia
pi_99902715
quote:

[..]

Ik verwijs je naar BNW.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 23:52:42 #263
207372 bastibro
I`ll get there
pi_99902751
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik had liever gezien dat hij verder was gegaan met zijn succesvolle IT-bedrijfje, van die 500.000 euro 5.000.000 kronen had gemaakt, zo'n ontzettend lekkere Noorse had gehuwd en gewoon een gezin had gesticht.
Vooruit, dan mag hij iedere 4 jaar ook nog op de Noorse PVV stemmen!

(Tenminste, dat zou ik gedaan hebben!)
Hier had hij denk ik een goed antwoord op gehad.
Was dat niet een quote in zijn manifest?
Wat jij beschrijft dat deden zijn vrienden en dat was wat hun bezighield.
Hij was een man met andere idealen.
pi_99902754
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik verwijs je naar BNW.
Waarom? Dit is gewoon een logische vraag, die automatisch voortvloeit uit eerdere beweringen. Er moet meer achter zitten, want het was blijkbaar erg belangrijk voor Turkije dat Turkse mannen hier naartoe konden komen. Leg me dan maar uit wat dat was.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:52:52 #265
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99902762
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:51 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Met punten 2 en 3 los je een groot gedeelte wel op hoor.

Overlast in Nederland is voornamelijk van criminele allochtone jongeren. Het is niet voor niks dat de meesten bij de politie geregistreerd staan.
Ja die kan je niet meer het land uit schoppen, en ik denk dat de volgende generatie die ook het nederlandse paspoort heeft de zelfde problemen gaat leveren. Jou oplossingen helpen daar niet bij
  zondag 24 juli 2011 @ 23:52:58 #266
302138 HuffTheTalbot
pi_99902770
quote:

[..]

Weet je dat zeker?

Wel nu, dit is gekomen na zware druk van de NAVO en de USA in het bijzonder.

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onderbouwing? Nee joh, hoeft niet. Ik vreet het zo wel. Bronvermelding, cijfers Laat maar zitten. Dit past prima in m'n straatje. Goh, het is me toch wat... :N
  zondag 24 juli 2011 @ 23:53:42 #267
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99902796
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:52 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Ja die kan je niet meer het land uit schoppen, en ik denk dat de volgende generatie die ook het nederlandse paspoort heeft de zelfde problemen gaat leveren. Jou oplossingen helpen daar niet bij
Een groot deel heeft gewoon een dubbel paspoort. Dus die kan je gewoon de Nederlandse nationaliteit afnemen als ze een crimineel delict plegen. Vervolgens kan je ze uitzetten.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:53:46 #268
207372 bastibro
I`ll get there
pi_99902801
DUBBEL
pi_99902804
quote:

[..]

Dát is nu extreem rechts complot denken. Het ging gewoon om handelsbalansen op orde te krijgen etc.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 23:54:02 #270
236264 crew  capricia
pi_99902813
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:52 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Waarom? Dit is gewoon een logische vraag, die automatisch voortvloeit uit eerdere beweringen. Er moet meer achter zitten, want het was blijkbaar erg belangrijk voor Turkije dat Turkse mannen hier naartoe konden komen. Leg me dan maar uit wat dat was.
Die mensen kwamen hier in eerste instantie helemaal niet om te blijven. Die kwamen hier gewoon geld verdienen.
Lees je eerst eens ff in of zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99902818
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:52 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

[..]

Onderbouwing? Nee joh, hoeft niet. Ik vreet het zo wel. Bronvermelding, cijfers Laat maar zitten. Dit past prima in m'n straatje. Goh, het is me toch wat... :N
Ik geloof het ook niet. Zoals gezegd: volgens mij niet meer dan extreem-rechts complotdenken, zoals je dat ook op sites als hetvrijevolk.com terugvindt.
pi_99902892
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:52 schreef HuffTheTalbot het volgende:

:')
pi_99902927
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Die mensen kwamen hier in eerste instantie helemaal niet om te blijven. Die kwamen hier gewoon geld verdienen.
Lees je eerst eens ff in of zo.
Ja maar geef nou eens antwoord op mijn vraag? Wat had Turkije daar concreet aan, dat ze er zo'n punt van maakten om deze mannen naar het westen te sturen en daar kutbaantjes te laten doen? Dat ze er zelfs de VS voor druk hebben laten oefenen? Dan moet er toch meer aan de hand zijn, dan alleen dat kleine beetje geld. Ze hadden die jongemannen ook gewoon in hun eigen land klotebaantjes kunnen laten doen.

Denk toch eens één keer in je leven een klein beetje na...
  zondag 24 juli 2011 @ 23:58:39 #274
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99902994
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:56 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ja maar geef nou eens antwoord op mijn vraag? Wat had Turkije daar concreet aan, dat ze er zo'n punt van maakten om deze mannen naar het westen te sturen en daar kutbaantjes te laten doen? Dat ze er zelfs de VS voor druk hebben laten oefenen? Dan moet er toch meer aan de hand zijn, dan alleen dat kleine beetje geld. Ze hadden die jongemannen ook gewoon in hun eigenland klotebaantjes kunnen laten doen.

Ik denk dat geld gewoon geld is en altijd handig om het te hebben, en het kan ook om een
NAVO land als Turkije misschien iets te verwesteren zoals ataturk het wilde. het is een wilde gok hoor correct me if im wrong
  zondag 24 juli 2011 @ 23:59:52 #275
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99903038

[ Bericht 100% gewijzigd door revolutionarymen op 25-07-2011 00:00:00 ]
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:00:22 #276
236264 crew  capricia
pi_99903056
quote:

[..]

Ja maar geef nou eens antwoord op mijn vraag? Wat had Turkije daar concreet aan, dat ze er zo'n punt van maakten om deze mannen naar het westen te sturen en daar kutbaantjes te laten doen? Dat ze er zelfs de VS voor druk hebben laten oefenen? Dan moet er toch meer aan de hand zijn, dan alleen dat kleine beetje geld. Ze hadden die jongemannen ook gewoon in hun eigen land klotebaantjes kunnen laten doen.

Hoe kom je erbij dat de VS daar druk voor uitoefende?
NL werkgevers hadden goedkope arbeidskrachten nodig. En die konden ze daar halen. Hebben ze ook met Italianen en Spanjaarden gedaan.
Het was alleen de bedoeling dat ze na een paar jaar weer naar huis zouden gaan.
Er was toen al discussie of NL geen immigratieland zou worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99903083
quote:

[..]

Ja maar geef nou eens antwoord op mijn vraag? Wat had Turkije daar concreet aan
Zeggen handelstekorten, balansen etc. je iets?

quote:
Ze hadden die jongemannen ook gewoon in hun eigen land klotebaantjes kunnen laten doen.
Tuurlijk, in elk land liggen de banen altijd voor het oprapen.
pi_99903088
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:58 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Ik denk dat geld gewoon geld is en altijd handig om het te hebben, en het kan ook om een
NAVO land als Turkije misschien iets te verwesteren zoals ataturk het wilde.
Ja, maar het gaat slechts om heel weinig geld, en het meeste hadden die lui natuurlijk gewoon zelf nodig om van te leven. En wat dat verwesteren betreft: dat is natuurlijk ook onzin aangezien de meeste van die lui hier gebleven zijn en zelfs hun hele familie hier naartoe gehaald hebben, met toestemming van Turkije zelf.
pi_99903137
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de VS daar druk voor uitoefende?
Godverdomme, dat wordt hierboven toch gesteld door user Gulo? Daar gaat het nou net allemaal om.

Lees je in of blijf anders weg ofzo. Met je bijdehandte opmerkingen over BNW.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:02:17 #280
236264 crew  capricia
pi_99903145
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:01 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat slechts om heel weinig geld, en het meeste hadden die lui natuurlijk gewoon zelf nodig om van te leven. En wat dat verwesteren betreft: dat is natuurlijk ook onzin aangezien de meeste van die lui hier gebleven zijn en zelfs hun hele familie hier naartoe gehaald hebben, met toestemming van Turkije zelf.
Maar jij denkt dat het een islamitisch complot is? :')
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:02:38 #281
236264 crew  capricia
pi_99903158
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:02 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Godverdomme, dat wordt hierboven toch gesteld door user Gulo? Daar gaat het nou net allemaal om.

Lees je in of blijf anders weg ofzo. Met je bijdehandte opmerkingen over BNW.
Dat lees ik heus wel. Maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.
Ik zie geen onderbouwing van wat Gulo zegt met feiten, bronnen etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 25 juli 2011 @ 00:03:04 #282
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99903174
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:01 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Het was ook een wilde gok van mij. maar goed meneer Anders hij goed werk gedaan anders hadden we deze topic niet :P
pi_99903222
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat het een islamitisch complot is? :')
Nee, ik wil weten wat de achterliggende reden is. Maar niemand heeft me daar tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven. En dus denk ik dat het

óf dikke bullshit is wat Gulo hierboven beweert,
óf er iets meer aan de hand is dat inderdaad te maken heeft met de verspreiding van de islam.

Maar ik ga vooralsnog uit van het eerste, zolang ik geen zinnige bron heb gezien die het tweede bevestigt.
  maandag 25 juli 2011 @ 00:05:38 #284
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99903261
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:04 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Nee, ik wil weten wat de achterliggende reden is. Maar niemand heeft me daar tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven.
Dankje :{
  maandag 25 juli 2011 @ 00:06:45 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99903321
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:04 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Nee, ik wil weten wat de achterliggende reden is. Maar niemand heeft me daar tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven. En dus denk ik dat het

óf dikke bullshit is wat Gulo hierboven beweert,
óf er iets meer aan de hand is dat inderdaad te maken heeft met de verspreiding van de islam.

Maar ik ga vooralsnog uit van het eerste, zolang ik geen zinnige bron heb gezien die het tweede bevestigt.
RTFM ofwel het manuscript.
The End Times are wild
pi_99903352
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

RTFM ofwel het manuscript.
Bevat dat manuscript de waarheid dan?
  maandag 25 juli 2011 @ 00:07:47 #287
302138 HuffTheTalbot
pi_99903357
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:54 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ik geloof het ook niet. Zoals gezegd: volgens mij niet meer dan extreem-rechts complotdenken, zoals je dat ook op sites als hetvrijevolk.com terugvindt.
Ik ben bang dat de dader een lange tijd op een eenzijdige manier - vrijwel kritiekloos en enkel op zoek naar wat hij kon gebruiken - "informatie" heeft verzameld. Als je alles gelooft wat mensen op internet plaatsen, zonder daarbij bronnen te raadplegen of zelf onderzoek te doen, dan heb je altijd "gelijk" en kun je "zeggen" en "horen" wat je maar wilt.

Alle mensen die een andere mening hebben zet je simpel weg als "Marxisten"; "Politiek Correcten"; "Onwetenden", of hoe je ze ook wilt noemen. Zij die het niet met je eens zijn hoef je niet eens serieus te nemen in hun mening en standpunten; ze weten immers niet beter - bovendien zijn ze vaak tegelijkertijd ook "de vijand" en de veroozaker van "het probleem".

Kort-Door-De-Bocht / Zwart-Wit / Good-Guys-Bad-Guys voor beginners. Een zorgwekkende trend.
pi_99903395
Idiote complotten hier weer. Ik ben Turks en mijn opa kwam hier werken door puur geldgrebrek.
Hij is zelf teruggekeerd maar zijn kinderen waren hier eenmaal opgegroeid en zijn kleinkinderen hier geboren.

Wie gelooft er in hemelsnaam zo een idiote complottheorie over arbeidsmigratie.
Spetterpieterpater
  maandag 25 juli 2011 @ 00:09:27 #289
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99903424
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:08 schreef AlfredJodocus het volgende:
Idiote complotten hier weer. Ik ben Turks en mijn opa kwam hier werken door puur geldgrebrek.
Hij is zelf teruggekeerd maar zijn kinderen waren hier eenmaal opgegroeid en zijn kleinkinderen hier geboren.

Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:10:19 #290
236264 crew  capricia
pi_99903459
quote:

En de meeste Marokkanen die hier kwamen waren ook nog analfabeet. Wat nou complottheorieën om de islam te verspreiden..
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 25 juli 2011 @ 00:10:44 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99903480
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:07 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Bevat dat manuscript de waarheid dan?
Je kunt er zijn motivatie wel uithalen ja. En die is min of meer wel congruent. Dit is geen complot of false-flag operatie, dat geloof ik niet.
The End Times are wild
pi_99903489
Sowieso in de jaren '70 werd de islam in Marokko en Turkije erg in toom gehouden.

De Turkse overheid was streng seculier. En ook was het volk minder gelovig toenterijd.

Wat zou de toenmalige overheid hebben daaraan?

Dat ik hier serieus op inga ook :') ..
Spetterpieterpater
pi_99903537
quote:

Meer mensen dan ons lief is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_99903541
En de Spanjaarden en Italinanen in Duitsland kwamen om het katolocisme stiekem te verspreiden zeker.
Spetterpieterpater
pi_99903554
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:12 schreef waht het volgende:

[..]

Jammer..
Spetterpieterpater
pi_99903755
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:12 schreef waht het volgende:

[..]

Ik hoor net pas voor het eerst van die absurde theorie. Ik betwijfel dat er daadwerkelijk veel mensen zijn die geloven dat de gastarbeiders hierheen gekomen om de Islam te verspreiden.

Maar wellicht heb ik het mis.
pi_99903773
Lekker offtopic weer. Is dit soms de wereldkampioenschappen topics verneuken of zo ;(
pi_99903819
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:10 schreef AlfredJodocus het volgende:
Sowieso in de jaren '70 werd de islam in Marokko en Turkije erg in toom gehouden.

De Turkse overheid was streng seculier. En ook was het volk minder gelovig toenterijd.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:10 schreef AlfredJodocus het volgende:

Ik heb me laten vertellen (dus ik weet het niet zeker) dat de Arabische elite in Marokko graag van de "lastige" berbers af wilde. Die waren veelal woonachtig in de bergen en arm, ongeletterd, gelovig en werkeloos.

Het kan in dat licht best zo zijn dat de Turkse regering van van de arme, conservatieve, gelovige en werkeloze plattelandsbevolking af wilde om de vooruitgang van de Turkse staat ruim baan te bieden.

Maarja t is slechts een aanname hé.
  maandag 25 juli 2011 @ 00:22:26 #299
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99903963
Maar goed niemand geïnteresseerd in een eet clubje :)
pi_99904074
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:17 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik hoor net pas voor het eerst van die absurde theorie. Ik betwijfel dat er daadwerkelijk veel mensen zijn die geloven dat de gastarbeiders hierheen gekomen om de Islam te verspreiden.

Maar wellicht heb ik het mis.
Eén persoon bleek al te veel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')