Als deze schutter op een willekeurige school had rondgeschoten, dan hadden die mensen anders gereageerd als dat ze nu doen. Sociaal democraten zijn in hun ogen minderwaardige landverraders, dus echt erg kunnen ze het niet vinden. Bijna alsof ze blij zijn dat iemand ze heeft opgeruimd....zelf jarenlang fulminerend als er ergens feest gevierd wordt over een islamitische aanslag, maar ondertussen hetzelfde doen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat er toch meer draagvlak is voor de denkbeelden van AV en dat mensen ook oprecht dit uiten dan ik verwacht had.
Eigenlijk had ik verwacht dat mensen zich een paar dagen onder de radar zouden houden en dat de discussies links-rechts, identiteit-multikul gewoon weer als vanouds zouden losbarsten.
Waar baseer je die 10 miljoen dan op? Waarom geen 8 of 12?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:13 schreef Kingstown het volgende:
Ik heb sowieso een afwijkend standpunt (ons land kan m.i. max. 10 miljoen mensen herbergen om iedereen leuk te laten leven, dus we zouden emigratie en minder kind programma's moeten bevorderen), maar kolonisatie gelijk stellen aan immigratieproblematiek gaat volkomen scheef.
Als je naar de oppervlakte van ons landje kijkt, dan is 16-17 miljoen bewoners veel te veel. We leven te dicht op elkaar en alles slibt dicht (nou ja...bijna alles, hier in het Noorden valt het gelukkig nog mee).quote:Op zondag 24 juli 2011 23:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog minder kinderen? We krijgen al minder dan 2 kinderen per ouder, dus 'de nederlander' sterft min of meer uit.
De club van 10 miljoen:quote:Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef eight het volgende:
[..]
Waar baseer je die 10 miljoen dan op? Waarom geen 8 of 12?
Misschien is het wel zo, maar ik vind dat dan toch een hele rare gedachtengang. Zeker omdat het kinderen betreft. Henk en Ingrid heb ik gisteren nog gesproken en die vonden dat deze kerel levenslang gemarteld diende te worden. Het hele feit dat het een gerichte aanslag was op een sociaal-democratische partij komt in de reguliere media ook niet echt naar voren trouwens.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als deze schutter op een willekeurige school had rondgeschoten, dan hadden die mensen anders gereageerd als dat ze nu doen. Sociaal democraten zijn in hun ogen minderwaardige landverraders, dus echt erg kunnen ze het niet vinden. Bijna alsof ze blij zijn dat iemand ze heeft opgeruimd....zelf jarenlang fulminerend als er ergens feest gevierd wordt over een islamitische aanslag, maar ondertussen hetzelfde doen.
Eens kijken wat ze er van vinden als dit op een jeugdkamp van de PVV zou gebeuren....of ze dan ook zo genuanceerd en begripvol zijn.
Niet op eigen onderzoekquote:Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef eight het volgende:
[..]
Waar baseer je die 10 miljoen dan op? Waarom geen 8 of 12?
even offtopic:quote:Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
De club van 10 miljoen:
http://www.overpopulation(...)stichting.html?rid=3
Die stichting is opgericht in 1994 maar volgens mij inmiddels behoorlijk achterhaald. Het rijmt iig niet met de spooksteden die steeds meer in Nederland voorkomen.quote:De Stichting richt zich eerst en vooral op de situatie in Nederland. Ons land is één van de meest ernstig overbevolkte landen in de wereld en wij zijn ervan overtuigd dat onze bevolking van het huidige niveau van bijna 17 miljoen zal moeten worden teruggebracht naar een voorlopig streefgetal van 10 miljoen
Opzich heb je een punt hoor dat wel. Alleen over Singapore, die willen de komende jaren hun bevolking verdubbelen met oa immigranten. Het wordt heel aantrekkelijk gemaakt momenteel om daar te gaan wonen en de overheid subsidieert dating programma's voor jongerenquote:Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je naar de oppervlakte van ons landje kijkt, dan is 16-17 miljoen bewoners veel te veel. We leven te dicht op elkaar en alles slibt dicht (nou ja...bijna alles, hier in het Noorden valt het gelukkig nog mee).
Dan kun je met "opruim-oplossingen" komen, maar dat spreekt me niet echt aan, dus moet je het aan de andere kant zoeken. Heb je toevallig wel eens gelezen hoe Singapore dat gehandelt heeft? Binnen 50 jaar van sloppenland naar een behoorlijk welvarende natie op een piepklein gebied....eerste stap: geboortebeperking.
Nou kun je de situatie niet 1 op 1 vergelijken, maar in beginsel zeg ik ja....begin daar maar eens mee.
Weet je dat zeker?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:18 schreef LXIV het volgende:
Dat is ook wel zo. Ik heb ook altijd gezegd dat het de Nederlands zelf zijn geweest (of tenminste de Nederlandse staat) die de immigratie hebben toegelaten en dat dit nooit door een externe macht afgedwongen is . (Muv de laatste jaren wellicht de EU, soit)
Nooit geweten, interessant.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Ik ben niet zo bekend met de Nederlandse situatie, wel met die van Duitsland. En die lijkt me qua gastarbeiders wel enigszins vergelijkbaar met die van Duitsland.
Begin jaren 60 kwam het toelaten van gastarbeiders uit Turkije in Duitsland op de politieke agenda.
De leidende Duitse politici hebben toen echter besloten om NIET in zee te gaan met Turkse gastarbeiders (omdat ze de inschatting gemaakt hadden dat er een niet te overbruggen cultureel-religieuze brug was tussen Turken en Duitsers en dat dit tot conflicten zou kunnen leiden).
Waarom is dit er dan toch van gekomen zul je denken (er zijn nu 1,7 miljoen Turken in Duitsland bu the way).
Wel nu, dit is gekomen na zware druk van de USA.
Nogmaals, ik heb me nooit in de Nederlandse situatie verdiept maar in Duitsland is het dus wel degelijk zo dat die immigratie tot stand gekomen is door druk van een externe macht!
Dit staat volgens mij ook op die website hetvrijevolk.com. Dat het uiteindelijk om de olie gaat en meer van die blabla. Ik daar toch wel m'n twijfels bij. Volgens mij is het niet veel meer dan extreem-rechts complotdenken.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:30 schreef Gulo het volgende:
Waarom is dit er dan toch van gekomen zul je denken (er zijn nu 1,7 miljoen Turken in Duitsland by the way).
Nogmaals, ik heb me nooit in de Nederlandse situatie verdiept maar in Duitsland is het dus wel degelijk zo dat die immigratie tot stand gekomen is door druk van een externe macht!
Ok, nooit geweten. Bedankt voor de informatie. Dat de USA dit heeft kunnen doordrukken!quote:Op zondag 24 juli 2011 23:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Ik ben niet zo bekend met de Nederlandse situatie, wel met die van Duitsland. En die lijkt me qua gastarbeiders wel enigszins vergelijkbaar met die van Duitsland.
Begin jaren 60 kwam het toelaten van gastarbeiders uit Turkije in Duitsland op de politieke agenda.
De leidende Duitse politici hebben toen echter besloten om NIET in zee te gaan met Turkse gastarbeiders (omdat ze de inschatting gemaakt hadden dat er een niet te overbruggen cultureel-religieuze brug was tussen Turken en Duitsers en dat dit tot conflicten zou kunnen leiden).
Waarom is dit er dan toch van gekomen zul je denken (er zijn nu 1,7 miljoen Turken in Duitsland by the way).
Lol....je ziet nu de discussie al weer richting zwaarder straffen gaan ivm het 21 jaar maximum in Noorwegen en in die zin heeft de dader de rechtse agenda dus een dienst bewezen. Als je heel cynisch bent kun je stellen dat het in dit geval loont om je politieke tegenstanders af te knallen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is het wel zo, maar ik vind dat dan toch een hele rare gedachtengang. Zeker omdat het kinderen betreft. Henk en Ingrid heb ik gisteren nog gesproken en die vonden dat deze kerel levenslang gemarteld diende te worden. Het hele feit dat het een gerichte aanslag was op een sociaal-democratische partij komt in de reguliere media ook niet echt naar voren trouwens.
Netto heeft hij 'de rechtse zaak' een slechte dienst bewezen, zowel op korte als lange termijn. Had hij een aanval gedaan op een moskee, en was hier een heftige tegenreactie op gekomen richting de Noorse bevolking dan was het effect op de langere termijn positief geweest voor het bereiken van zijn idealen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol....je ziet nu de discussie al weer richting zwaarder straffen gaan ivm het 21 jaar maximum in Noorwegen en in die zin heeft de dader de rechtse agenda dus een dienst bewezen. Als je heel cynisch bent kun je stellen dat het in dit geval loont om je politieke tegenstanders af te knallen.
Het anti-islam standpunt van AB wordt idd het meeste benadrukt en dus gaat de discussie wederom vooral over immigratie problematiek en mss is dat ook wel de reden dat mensen niet onder de radar blijven.
Ik moet er wel bij zeggen dat er in die eerste verdragen sprake van was dat het gastarbeiders zouden zijn. Van permanent vestiging was geen sprake. (ze wierven ook ongetrouwde Turken etc.)quote:Op zondag 24 juli 2011 23:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, nooit geweten. Bedankt voor de informatie. Dat de USA dit heeft kunnen doordrukken!
Logisch jaquote:Op zondag 24 juli 2011 23:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Netto heeft hij 'de rechtse zaak' een slechte dienst bewezen, zowel op korte als lange termijn. Had hij een aanval gedaan op een moskee, en was hier een heftige tegenreactie op gekomen richting de Noorse bevolking dan was het effect op de langere termijn positief geweest voor het bereiken van zijn idealen.
En wat was dan de reden dat de VS dit zo graag wilden?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:34 schreef Gulo het volgende:
[..]
Vrije volk ben ik niet bekend mee. Dit heeft niets met extreem-rechts te maken. Zijn gewoon feiten die mij ten deel gevallen zijn toen ik geschiedenis studeerde.
In dit geval doelde ik op het zwaarder willen straffen wat toch hoog op de rechtse agenda staat, want nu komen moordenaars er vanaf met 40 uur schoffelen. Ik weet dat dat niet zijn ideaal was, maar als linksen doodgeschoten worden en een belangrijk rechts item krijgt daardoor nog meer draagkracht, dan is dat wel uhm....wrang.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Netto heeft hij 'de rechtse zaak' een slechte dienst bewezen, zowel op korte als lange termijn. Had hij een aanval gedaan op een moskee, en was hier een heftige tegenreactie op gekomen richting de Noorse bevolking dan was het effect op de langere termijn positief geweest voor het bereiken van zijn idealen.
Als hij een moskee had aangevallen dan zou hij precies op de zelfde lijn staan als (traditioneel) extreem-rechts,quote:Op zondag 24 juli 2011 23:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
basisbeginsel van terrorisme en guerilla.
Dat begrijp ik ja.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:42 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
valt wel mee, in zijn visie is de arbeiders partij het zelfde als de moslims (uitschot)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |