abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:00:22 #276
236264 crew  capricia
pi_99903056
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:56 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ja maar geef nou eens antwoord op mijn vraag? Wat had Turkije daar concreet aan, dat ze er zo'n punt van maakten om deze mannen naar het westen te sturen en daar kutbaantjes te laten doen? Dat ze er zelfs de VS voor druk hebben laten oefenen? Dan moet er toch meer aan de hand zijn, dan alleen dat kleine beetje geld. Ze hadden die jongemannen ook gewoon in hun eigen land klotebaantjes kunnen laten doen.

Denk toch eens één keer in je leven een klein beetje na...
Hoe kom je erbij dat de VS daar druk voor uitoefende?
NL werkgevers hadden goedkope arbeidskrachten nodig. En die konden ze daar halen. Hebben ze ook met Italianen en Spanjaarden gedaan.
Het was alleen de bedoeling dat ze na een paar jaar weer naar huis zouden gaan.
Er was toen al discussie of NL geen immigratieland zou worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99903083
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:56 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ja maar geef nou eens antwoord op mijn vraag? Wat had Turkije daar concreet aan
Zeggen handelstekorten, balansen etc. je iets?

quote:
Ze hadden die jongemannen ook gewoon in hun eigen land klotebaantjes kunnen laten doen.
Tuurlijk, in elk land liggen de banen altijd voor het oprapen.
pi_99903088
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:58 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Ik denk dat geld gewoon geld is en altijd handig om het te hebben, en het kan ook om een
NAVO land als Turkije misschien iets te verwesteren zoals ataturk het wilde.
Ja, maar het gaat slechts om heel weinig geld, en het meeste hadden die lui natuurlijk gewoon zelf nodig om van te leven. En wat dat verwesteren betreft: dat is natuurlijk ook onzin aangezien de meeste van die lui hier gebleven zijn en zelfs hun hele familie hier naartoe gehaald hebben, met toestemming van Turkije zelf.
pi_99903137
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de VS daar druk voor uitoefende?
Godverdomme, dat wordt hierboven toch gesteld door user Gulo? Daar gaat het nou net allemaal om.

Lees je in of blijf anders weg ofzo. Met je bijdehandte opmerkingen over BNW.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:02:17 #280
236264 crew  capricia
pi_99903145
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:01 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat slechts om heel weinig geld, en het meeste hadden die lui natuurlijk gewoon zelf nodig om van te leven. En wat dat verwesteren betreft: dat is natuurlijk ook onzin aangezien de meeste van die lui hier gebleven zijn en zelfs hun hele familie hier naartoe gehaald hebben, met toestemming van Turkije zelf.
Maar jij denkt dat het een islamitisch complot is? :')
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:02:38 #281
236264 crew  capricia
pi_99903158
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:02 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Godverdomme, dat wordt hierboven toch gesteld door user Gulo? Daar gaat het nou net allemaal om.

Lees je in of blijf anders weg ofzo. Met je bijdehandte opmerkingen over BNW.
Dat lees ik heus wel. Maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.
Ik zie geen onderbouwing van wat Gulo zegt met feiten, bronnen etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 25 juli 2011 @ 00:03:04 #282
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99903174
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:01 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Het was ook een wilde gok van mij. maar goed meneer Anders hij goed werk gedaan anders hadden we deze topic niet :P
pi_99903222
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat het een islamitisch complot is? :')
Nee, ik wil weten wat de achterliggende reden is. Maar niemand heeft me daar tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven. En dus denk ik dat het

óf dikke bullshit is wat Gulo hierboven beweert,
óf er iets meer aan de hand is dat inderdaad te maken heeft met de verspreiding van de islam.

Maar ik ga vooralsnog uit van het eerste, zolang ik geen zinnige bron heb gezien die het tweede bevestigt.
  maandag 25 juli 2011 @ 00:05:38 #284
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99903261
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:04 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Nee, ik wil weten wat de achterliggende reden is. Maar niemand heeft me daar tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven.
Dankje :{
  maandag 25 juli 2011 @ 00:06:45 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99903321
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:04 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Nee, ik wil weten wat de achterliggende reden is. Maar niemand heeft me daar tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven. En dus denk ik dat het

óf dikke bullshit is wat Gulo hierboven beweert,
óf er iets meer aan de hand is dat inderdaad te maken heeft met de verspreiding van de islam.

Maar ik ga vooralsnog uit van het eerste, zolang ik geen zinnige bron heb gezien die het tweede bevestigt.
RTFM ofwel het manuscript.
The End Times are wild
pi_99903352
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

RTFM ofwel het manuscript.
Bevat dat manuscript de waarheid dan?
  maandag 25 juli 2011 @ 00:07:47 #287
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_99903357
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:54 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ik geloof het ook niet. Zoals gezegd: volgens mij niet meer dan extreem-rechts complotdenken, zoals je dat ook op sites als hetvrijevolk.com terugvindt.
Ik ben bang dat de dader een lange tijd op een eenzijdige manier - vrijwel kritiekloos en enkel op zoek naar wat hij kon gebruiken - "informatie" heeft verzameld. Als je alles gelooft wat mensen op internet plaatsen, zonder daarbij bronnen te raadplegen of zelf onderzoek te doen, dan heb je altijd "gelijk" en kun je "zeggen" en "horen" wat je maar wilt.

Alle mensen die een andere mening hebben zet je simpel weg als "Marxisten"; "Politiek Correcten"; "Onwetenden", of hoe je ze ook wilt noemen. Zij die het niet met je eens zijn hoef je niet eens serieus te nemen in hun mening en standpunten; ze weten immers niet beter - bovendien zijn ze vaak tegelijkertijd ook "de vijand" en de veroozaker van "het probleem".

Kort-Door-De-Bocht / Zwart-Wit / Good-Guys-Bad-Guys voor beginners. Een zorgwekkende trend.
Look behind you! It's your ass!
pi_99903395
Idiote complotten hier weer. Ik ben Turks en mijn opa kwam hier werken door puur geldgrebrek.
Hij is zelf teruggekeerd maar zijn kinderen waren hier eenmaal opgegroeid en zijn kleinkinderen hier geboren.

Wie gelooft er in hemelsnaam zo een idiote complottheorie over arbeidsmigratie.
Spetterpieterpater
  maandag 25 juli 2011 @ 00:09:27 #289
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99903424
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:08 schreef AlfredJodocus het volgende:
Idiote complotten hier weer. Ik ben Turks en mijn opa kwam hier werken door puur geldgrebrek.
Hij is zelf teruggekeerd maar zijn kinderen waren hier eenmaal opgegroeid en zijn kleinkinderen hier geboren.

Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:10:19 #290
236264 crew  capricia
pi_99903459
quote:

En de meeste Marokkanen die hier kwamen waren ook nog analfabeet. Wat nou complottheorieën om de islam te verspreiden..
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 25 juli 2011 @ 00:10:44 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99903480
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:07 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Bevat dat manuscript de waarheid dan?
Je kunt er zijn motivatie wel uithalen ja. En die is min of meer wel congruent. Dit is geen complot of false-flag operatie, dat geloof ik niet.
The End Times are wild
pi_99903489
Sowieso in de jaren '70 werd de islam in Marokko en Turkije erg in toom gehouden.

De Turkse overheid was streng seculier. En ook was het volk minder gelovig toenterijd.

Wat zou de toenmalige overheid hebben daaraan?

Dat ik hier serieus op inga ook :') ..
Spetterpieterpater
pi_99903537
quote:

Meer mensen dan ons lief is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_99903541
En de Spanjaarden en Italinanen in Duitsland kwamen om het katolocisme stiekem te verspreiden zeker.
Spetterpieterpater
pi_99903554
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:12 schreef waht het volgende:

[..]

Jammer..
Spetterpieterpater
pi_99903755
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:12 schreef waht het volgende:

[..]

Ik hoor net pas voor het eerst van die absurde theorie. Ik betwijfel dat er daadwerkelijk veel mensen zijn die geloven dat de gastarbeiders hierheen gekomen om de Islam te verspreiden.

Maar wellicht heb ik het mis.
pi_99903773
Lekker offtopic weer. Is dit soms de wereldkampioenschappen topics verneuken of zo ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99903819
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:10 schreef AlfredJodocus het volgende:
Sowieso in de jaren '70 werd de islam in Marokko en Turkije erg in toom gehouden.

De Turkse overheid was streng seculier. En ook was het volk minder gelovig toenterijd.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:10 schreef AlfredJodocus het volgende:

Ik heb me laten vertellen (dus ik weet het niet zeker) dat de Arabische elite in Marokko graag van de "lastige" berbers af wilde. Die waren veelal woonachtig in de bergen en arm, ongeletterd, gelovig en werkeloos.

Het kan in dat licht best zo zijn dat de Turkse regering van van de arme, conservatieve, gelovige en werkeloze plattelandsbevolking af wilde om de vooruitgang van de Turkse staat ruim baan te bieden.

Maarja t is slechts een aanname hé.
  maandag 25 juli 2011 @ 00:22:26 #299
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99903963
Maar goed niemand geïnteresseerd in een eet clubje :)
pi_99904074
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:17 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik hoor net pas voor het eerst van die absurde theorie. Ik betwijfel dat er daadwerkelijk veel mensen zijn die geloven dat de gastarbeiders hierheen gekomen om de Islam te verspreiden.

Maar wellicht heb ik het mis.
Eén persoon bleek al te veel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')