Hoe kom je erbij dat de VS daar druk voor uitoefende?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:56 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Ja maar geef nou eens antwoord op mijn vraag? Wat had Turkije daar concreet aan, dat ze er zo'n punt van maakten om deze mannen naar het westen te sturen en daar kutbaantjes te laten doen? Dat ze er zelfs de VS voor druk hebben laten oefenen? Dan moet er toch meer aan de hand zijn, dan alleen dat kleine beetje geld. Ze hadden die jongemannen ook gewoon in hun eigen land klotebaantjes kunnen laten doen.
Denk toch eens één keer in je leven een klein beetje na...
Zeggen handelstekorten, balansen etc. je iets?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:56 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Ja maar geef nou eens antwoord op mijn vraag? Wat had Turkije daar concreet aan
Tuurlijk, in elk land liggen de banen altijd voor het oprapen.quote:Ze hadden die jongemannen ook gewoon in hun eigen land klotebaantjes kunnen laten doen.
Ja, maar het gaat slechts om heel weinig geld, en het meeste hadden die lui natuurlijk gewoon zelf nodig om van te leven. En wat dat verwesteren betreft: dat is natuurlijk ook onzin aangezien de meeste van die lui hier gebleven zijn en zelfs hun hele familie hier naartoe gehaald hebben, met toestemming van Turkije zelf.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:58 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Ik denk dat geld gewoon geld is en altijd handig om het te hebben, en het kan ook om een
NAVO land als Turkije misschien iets te verwesteren zoals ataturk het wilde.
Godverdomme, dat wordt hierboven toch gesteld door user Gulo? Daar gaat het nou net allemaal om.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de VS daar druk voor uitoefende?
Maar jij denkt dat het een islamitisch complot is?quote:Op maandag 25 juli 2011 00:01 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat slechts om heel weinig geld, en het meeste hadden die lui natuurlijk gewoon zelf nodig om van te leven. En wat dat verwesteren betreft: dat is natuurlijk ook onzin aangezien de meeste van die lui hier gebleven zijn en zelfs hun hele familie hier naartoe gehaald hebben, met toestemming van Turkije zelf.
Dat lees ik heus wel. Maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:02 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Godverdomme, dat wordt hierboven toch gesteld door user Gulo? Daar gaat het nou net allemaal om.
Lees je in of blijf anders weg ofzo. Met je bijdehandte opmerkingen over BNW.
Het was ook een wilde gok van mij. maar goed meneer Anders hij goed werk gedaan anders hadden we deze topic nietquote:Op maandag 25 juli 2011 00:01 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat slechts om heel weinig geld, en het meeste hadden die lui natuurlijk gewoon zelf nodig om van te leven. En wat dat verwesteren betreft: dat is natuurlijk ook onzin aangezien de meeste van die lui hier gebleven zijn en zelfs hun hele familie hier naartoe gehaald hebben, met toestemming van Turkije zelf.
Nee, ik wil weten wat de achterliggende reden is. Maar niemand heeft me daar tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven. En dus denk ik dat hetquote:Op maandag 25 juli 2011 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar jij denkt dat het een islamitisch complot is?
Dankjequote:Op maandag 25 juli 2011 00:04 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Nee, ik wil weten wat de achterliggende reden is. Maar niemand heeft me daar tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven.
RTFM ofwel het manuscript.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:04 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Nee, ik wil weten wat de achterliggende reden is. Maar niemand heeft me daar tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven. En dus denk ik dat het
óf dikke bullshit is wat Gulo hierboven beweert,
óf er iets meer aan de hand is dat inderdaad te maken heeft met de verspreiding van de islam.
Maar ik ga vooralsnog uit van het eerste, zolang ik geen zinnige bron heb gezien die het tweede bevestigt.
Ik ben bang dat de dader een lange tijd op een eenzijdige manier - vrijwel kritiekloos en enkel op zoek naar wat hij kon gebruiken - "informatie" heeft verzameld. Als je alles gelooft wat mensen op internet plaatsen, zonder daarbij bronnen te raadplegen of zelf onderzoek te doen, dan heb je altijd "gelijk" en kun je "zeggen" en "horen" wat je maar wilt.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:54 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet. Zoals gezegd: volgens mij niet meer dan extreem-rechts complotdenken, zoals je dat ook op sites als hetvrijevolk.com terugvindt.
quote:Op maandag 25 juli 2011 00:08 schreef AlfredJodocus het volgende:
Idiote complotten hier weer. Ik ben Turks en mijn opa kwam hier werken door puur geldgrebrek.
Hij is zelf teruggekeerd maar zijn kinderen waren hier eenmaal opgegroeid en zijn kleinkinderen hier geboren.
Wie gelooft er in hemelsnaam zo een idiote complottheorie over arbeidsmigratie.
En de meeste Marokkanen die hier kwamen waren ook nog analfabeet. Wat nou complottheorieën om de islam te verspreiden..quote:Op maandag 25 juli 2011 00:08 schreef AlfredJodocus het volgende:
Idiote complotten hier weer. Ik ben Turks en mijn opa kwam hier werken door puur geldgrebrek.
Hij is zelf teruggekeerd maar zijn kinderen waren hier eenmaal opgegroeid en zijn kleinkinderen hier geboren.
Je kunt er zijn motivatie wel uithalen ja. En die is min of meer wel congruent. Dit is geen complot of false-flag operatie, dat geloof ik niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:07 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Bevat dat manuscript de waarheid dan?
Meer mensen dan ons lief is.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:08 schreef AlfredJodocus het volgende:
Ik hoor net pas voor het eerst van die absurde theorie. Ik betwijfel dat er daadwerkelijk veel mensen zijn die geloven dat de gastarbeiders hierheen gekomen om de Islam te verspreiden.quote:
quote:Op maandag 25 juli 2011 00:10 schreef AlfredJodocus het volgende:
Sowieso in de jaren '70 werd de islam in Marokko en Turkije erg in toom gehouden.
De Turkse overheid was streng seculier. En ook was het volk minder gelovig toenterijd.
Wat zou de toenmalige overheid hebben daaraan?
Dat ik hier serieus op inga ook..
Ik heb me laten vertellen (dus ik weet het niet zeker) dat de Arabische elite in Marokko graag van de "lastige" berbers af wilde. Die waren veelal woonachtig in de bergen en arm, ongeletterd, gelovig en werkeloos.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:10 schreef AlfredJodocus het volgende:
Sowieso in de jaren '70 werd de islam in Marokko en Turkije erg in toom gehouden.
De Turkse overheid was streng seculier. En ook was het volk minder gelovig toenterijd.
Wat zou de toenmalige overheid hebben daaraan?
Dat ik hier serieus op inga ook..
Eén persoon bleek al te veel.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:17 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik hoor net pas voor het eerst van die absurde theorie. Ik betwijfel dat er daadwerkelijk veel mensen zijn die geloven dat de gastarbeiders hierheen gekomen om de Islam te verspreiden.
Maar wellicht heb ik het mis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |