Sowieso. Anonieme bronnen, en die ook eens vermelden dat op de valreep allerlei rigoreuze kunstgrepen gepleegd moesten worden om de besprekingen gaande te houden. Dat gecombineerd met de deelname van de PvdA maakt dit topic tot een lachwekkend verwijt.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:07 schreef 3-voud het volgende:
Laten we eerlijk wezen: dit is gewoon een knasloos topic.
Nou, wat leuk voor je. Heb je wat te doen aankomende tijd.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:10 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Over een kansloze partij: de VVD.
Ik begin laatste tijd nog meer respect te krijgen voor de consistente domheid van de PVV.
De VVD staat ook op flinke winst in de peilingen. Als grootste regeringspartij. Nuff said.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:30 schreef skrn het volgende:
Ach, de huidige regering kan zich meer profileren dan PaarsPlus dat ooit zou kunnen doen. Daar ben ik wel van overtuigd.
Het is maar van De Hond maar 1 zetel winst omschrijven als flink is ook wat overdreven misschienquote:Op zondag 24 juli 2011 17:39 schreef nikk het volgende:
[..]
De VVD staat ook op flinke winst in de peilingen. Als grootste regeringspartij. Nuff said.
De peilingen zijn momentopnames. Er kan van alles gebeuren.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:39 schreef nikk het volgende:
[..]
De VVD staat ook op flinke winst in de peilingen. Als grootste regeringspartij. Nuff said.
Ach, een tijdelijke dip (vanwege Griekenland) in de flinke winst die de VVD al een jaar liet zien. Eigenlijk wel knap dat ze zelfs nu nog op winst staan.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is maar van De Hond maar 1 zetel winst omschrijven als flink is ook wat overdreven misschienhttp://www.nu.nl/politiek(...)rder-in-peiling.html
Als D66 en zij nou nog even flink doorwinnen, kunnen ze straks aan PaarsMin, met GL, zonder PvdA, dat zou pas een regeer akkoord zijn om je vingers bij af te likken!quote:Op zondag 24 juli 2011 17:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, een tijdelijke dip (vanwege Griekenland) in de flinke winst die de VVD al een jaar liet zien. Eigenlijk wel knap dat ze zelfs nu nog op winst staan eigenlijk.
Ze hebben een voordeel met Mark Rutte die als premier zeer goed afstraalt tegenover flapdrol Balkenende.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, een tijdelijke dip (vanwege Griekenland) in de flinke winst die de VVD al een jaar liet zien. Eigenlijk wel knap dat ze zelfs nu nog op winst staan.
Veelzeggend is dan ook dat de (op het nippertje) grootste partij liever kiest voor animal cops, stoere taal zonder inhoud, een brakke constructie met een bende criminelen en het sluiten van dealtjes met fundamentalistische godsdienstwaanzinnigen. Met waar ze voor zeggen te staan had het dus niks te maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:13 schreef __Saviour__ het volgende:
De grootste partij zal uiteraard alles op alles zetten om tot een coalitie te komen die het het meeste aanstaat. PaarsPlus was dat gewoon niet, simpel.
Is nog altijd goedkoper dan die zelfverrijkers van de PvdA en aangezien Nederland flink moet bezuinigen...quote:Op zondag 24 juli 2011 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Veelzeggend is dan ook dat de (op het nippertje) grootste partij liever kiest voor animal cops, stoere taal zonder inhoud, een brakke constructie met een bende criminelen en het sluiten van dealtjes met fundamentalistische godsdienstwaanzinnigen. Met waar ze voor zeggen te staan had het dus niks te maken.
Meneer gooit met modder en gaat zich erover beklagen in dezelfde postquote:Op zondag 24 juli 2011 18:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is nog altijd goedkoper dan die zelfverrijkers van de PvdA en aangezien Nederland flink moet bezuinigen...
Bah, flauwe modderklontjes over en weer. Ondanks de mijne sterker en beter was.
Dat is het politieke aspect, dat zal ook wel hebben meegespeeld.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:01 schreef Reya het volgende:
Ik betwijfel of PaarsPlus een stabiele coalitie had kunnen zijn. Centrumcoalities, of coalities die het politieke spectrum overbruggen, blijven erg kwetsbaar voor interne onenigheden en voor concurrentie van de flankpartijen. Een VVD die in een coalitie met de PvdA, GroenLinks en D66 stapt, vormt al snel een sitting duck voor de PVV en misschien zelfs het CDA; aan de andere kant zullen PvdA en - in iets mindere mate - GroenLinks druk van de SP voelen om zo min mogelijk op wensen van de VVD, vooral op economisch gebied, in te gaan. Dat lijkt me geen recept voor succes.
Persoonlijk zie ik D66 niet als een typisch linkse partij. D66 wil (i.t.t. de VVD) structureel 15 miljard bezuinigen per jaar bezuinigen. Verschil is uiteraard ook dat D66 wat slimmer bezuinigt.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inhoudelijk gezien is het natuurlijk niet echt een optie om een strakke bezuinigingsbegroting op te gaan stellen met alleen maar linkse partijen.
D'66 is niet echt een linkse partij. Het is economisch bijvoorbeeld veel liberaler dan de VVD. Op de meeste punten eigenlijk wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik D66 niet als een typisch linkse partij. D66 wil (i.t.t. de VVD) structureel 15 miljard bezuinigen per jaar bezuinigen. Verschil is uiteraard ook dat D66 wat slimmer bezuinigt.
Helaas is ook bij D66 (i.t.t. de VVD) het verschil tussen bezuinigen en de belastingen verhogen niet geheel duidelijk.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik D66 niet als een typisch linkse partij. D66 wil (i.t.t. de VVD) structureel 15 miljard bezuinigen per jaar bezuinigen. Verschil is uiteraard ook dat D66 wat slimmer bezuinigt.
Gratis kinderopvang e.d. van D66 is niet economisch liberaal.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:31 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
D'66 is niet echt een linkse partij. Het is economisch bijvoorbeeld veel liberaler dan de VVD. Op de meeste punten eigenlijk wel.
Het eerste jaar krijgt men meestal wel cadeau van de kiezerquote:Op zondag 24 juli 2011 17:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, een tijdelijke dip (vanwege Griekenland) in de flinke winst die de VVD al een jaar liet zien. Eigenlijk wel knap dat ze zelfs nu nog op winst staan.
Dat is een subsidie die een marginaal effect heeft op de desbetreffende markt. Een subsidie als de HRA verandert een markt fundamenteel.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gratis kinderopvang e.d. van D66 is niet economisch liberaal.
Mogelijk, aan de andere kant was Paars 1 de laatste coalitie die wel de rit heeft uitgezeten in tegenstelling tot veel van de coalities over de flanken die men daarna vaak zag.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:01 schreef Reya het volgende:
Ik betwijfel of PaarsPlus een stabiele coalitie had kunnen zijn. Centrumcoalities, of coalities die het politieke spectrum overbruggen, blijven erg kwetsbaar voor interne onenigheden en voor concurrentie van de flankpartijen. Een VVD die in een coalitie met de PvdA, GroenLinks en D66 stapt, vormt al snel een sitting duck voor de PVV en misschien zelfs het CDA; aan de andere kant zullen PvdA en - in iets mindere mate - GroenLinks druk van de SP voelen om zo min mogelijk op wensen van de VVD, vooral op economisch gebied, in te gaan. Dat lijkt me geen recept voor succes.
Dan liever de PVV nietwaarquote:Op zondag 24 juli 2011 19:34 schreef robin007bond het volgende:
Ik zou als VVD ook niet zo staan te springen van de PvdA.
Tja...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |