Misschien omdat de overleden eigenaar van de erfenis er hard voor gewerkt heeft (en er al belasting over heeft betaald) en dat graag wil nalaten aan zijn eega of kinderen, in plaats van het te storten in de bodemloze put van de staat?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gevoelsmatig vind ik die ook onredelijk, maar ik heb nog steeds niet kunnen beargumenteren waarom erfgenamen er wel recht op hebben. Eigendomsovergang puur vanwege overlijden naar de overheid vind ik per definitie onwenselijk, maar mensen die roepen dat ze "recht hebben op een erfenis" heb ik altijd zo iets van: waarom dan.
Klopt, de staat is inderdaad een onwaardig erfgenaam, niet in de laatste plaats vanwege het slechte uitgavenpatroon.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien omdat de overleden eigenaar van de erfenis er hard voor gewerkt heeft (en er al belasting over heeft betaald) en dat graag wil nalaten aan zijn eega of kinderen, in plaats van het te storten in de bodemloze put van de staat?
Ik kan werken, of ik kan voor mijn kinderen zorgen. Als ik hard werk om extra geld voor hen te verdienen, ben ik er minder voor ze als vader.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klopt, de staat is inderdaad een onwaardig erfgenaam, niet in de laatste plaats vanwege het slechte uitgavenpatroon.
Dat laat onverlet dat het feit dat de overledene er hard voor gewerkt heeft natuurlijk niets met de kinderen te maken heeft.
Rutte zou eigenlijk de nobelprijs van de vrede moeten krijgen. De PvdA uit de regering is een zegen voor de veiligheid en vrijheid in Nederland.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:01 schreef Hexagon het volgende:
Dit was welbekend maar niet uitgesproken
Mark Rutte is gewoon een opportunist
Tuurlijk, elke partij is egoïstisch. Geen nieuws. Maar punt blijft nog steeds dat de VVD opties had, maar bewust niet voor bepaalde opties koos. Daar mogen ze zeker op aangesproken worden.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Friek heeft een naiviteitsdrankje gedronken ofzo. Ik kan dit niet helemaal plaatsen eigenlijk
Links loop nog eens over met die rancune. Laten we alvast uitkijken dat er niet die Noorse toestanden van komen. En ik schat die kans groot aanwezig aangezien in tegenstelling tot Noorwegen, hier al iemand eraan moest geloven.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:09 schreef Cerbie het volgende:
Er valt weinig nieuws over te zeggen als 99% van de posters toch niet het volledige artikel kunnen lezen. Dan wordt dit topic gewoon een herhaling van zetten uit de vorige paarsplus-topics.
Wut?quote:Op zondag 24 juli 2011 15:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, elke partij is egoïstisch. Geen nieuws. Maar punt blijft nog steeds dat de VVD opties had, maar bewust niet voor bepaalde opties koos. Daar mogen ze zeker op aangesproken worden.
Een kabinet met een ruim draagvlak in de samenleving is natuurlijk maar erg vervelend.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wut?
Want hun keuzes mochten enkel uitmonden ten voordele van links?
Krijg nou wat zeg...
In de Kamer. Niet bij de stemmers van diezelfde (of andere wat dat betreft) partijen.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een kabinet met een ruim draagvlak in de samenleving is natuurlijk maar erg vervelend.
Het probleem is eigenlijk dat de huidige regering weinig markten liberaler maakt. Onder PaarsPlus zou dat blijkbaar wel meer het geval zijn(ontslagrecht, mogelijk HRA etc.) Maar soit, blijkbaar is een niet bestaande cultuurprobleem belangrijker dan de economie.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:41 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat weet je niet maar enorm hard bezuinigd wordt er niet. En cultuursubsidies afschaffen zet eigenlijk niet echt zoden aan de dijk (hoewel ik vind dat er wel genoeg cultuursubsidies in Nederland waren, eigenlijk te veel). Een miljard of defensie hier, wat bij de zorg daar, wat bij de gemeentes, maar echt buitengewoon hard bezuinigd wordt er niet.
De VVD wilt gewoon niet met de PvdA samen regeren. Waar overigens wel wat voor te begrijpen valt, dunkt mij. We hebben niets aan sociaal-democraten. C'est la.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:02 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Bron
We kunnen concluderen dat de VVD geen fatsoenlijke en dappere partij meer is.
Op die fiets. Jij wil dat, dus is het humaan verantwoord.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een kabinet met een ruim draagvlak in de samenleving is natuurlijk maar erg vervelend.
Je slaat de spijker op zijn kop. De genoemde punten zoals het ontslagrecht en de HRA zouden de punten moeten zijn waaraan iets gedaan moet worden. Dit zijn punten die in mijn ogen belangrijker zijn dan de islamisering of een caviapolitie.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:00 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Het probleem is eigenlijk dat de huidige regering weinig markten liberaler maakt. Onder PaarsPlus zou dat blijkbaar wel meer het geval zijn(ontslagrecht, mogelijk HRA etc.) Maar soit, blijkbaar is een niet bestaande cultuurprobleem belangrijker dan de economie.
Punt is alleen dat je met betrekking tot de HRA met een PvdA in de coalitie nooit uit was gekomen op een verlaging van de IB.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. De genoemde punten zoals het ontslagrecht en de HRA zouden de punten moeten zijn waaraan iets gedaan moet worden. Dit zijn punten die in mijn ogen belangrijker zijn dan de islamisering of een caviapolitie.
Daar moet ik je gelijk in geven.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Punt is alleen dat je met betrekking tot de HRA met een PvdA in de coalitie nooit uit was gekomen op een verlaging van de IB.
Maar in plaats daarvan pompen we liever geld in de honden- en kattenpolitie onder leiding van het heldere licht van een Dion Graus. Denk trouwens wel dat de PvdA nog wel tot zaken in staat waren. Het punt blijft staan dat de onderhandeling niets anders was dan een toneelstuk van de VVD om later te kunnen verkopen dat ze het geprobeerd hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Punt is alleen dat je met betrekking tot de HRA met een PvdA in de coalitie nooit uit was gekomen op een verlaging van de IB.
Over een kansloze partij: de VVD.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:07 schreef 3-voud het volgende:
Laten we eerlijk wezen: dit is gewoon een knasloos topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |