abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99850529
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En toch voelt zoiets veiliger dan op het eiland blijven, waar je niet weet of die engerd je besluipt.
Een beetje schijnveiligheid wellicht. Het is natuurlijk ook makkelijk praten vanachter onze computers. Op zo'n moment is het paniek en zijn er maar weinig mensen die rustig en rationeel de beste uitweg kunnen becijferen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:19:01 #152
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99850544
Maar er was dus niemand anders op dat eiland die een pistool had?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_99850559
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een beetje schijnveiligheid wellicht. Het is natuurlijk ook makkelijk praten vanachter onze computers. Op zo'n moment is het paniek en zijn er maar weinig mensen die rustig en rationeel de beste uitweg kunnen becijferen.
Nee uiteraard. Eerste reactie is wegrennen. Verder kan je niet voorspellen hoe je zou handelen in zo'n situatie.
pi_99850565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou liever dat dan me verstoppen achter een boom of in een tent.
Ik zit liever in een bebost gebied dan ergens in het water waar je geen kant op kan als hij begint te schieten. Camoufleren en ingraven, plus je zit in een open genoeg gebied om te blijven rennen. Richten en schieten is voor hem sowieso moeilijker met een hele hoop bomen erbij want hij gaat niet zomaar in het wilde weg rondmaaien op burst want dan raakt z'n ammunitie op.
Ron Paul 2012
pi_99850568
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:16 schreef timmmmm het volgende:
Er had ongetwijfeld beter gehandeld kunnen worden door de autoriteiten. Maar heel gek, die zijn niet allemaal op deze situaties gewend. Nu wordt er weer een onzerzoekscommite aangesteld, hoe het allemaal beter kan, terwijl het er gewoon op neerkomt dat ze dit in geen 100 jaar verwacht hadden, en zo goed en snel mogelijk gereageerd hebben.

Hier KAN je gewoon niet op anticiperen
Het kan natuurlijk altijd beter, maar blijkbaar waren er geen waarschuwingen vooraf waardoor het nationaal veiligheidsniveau ook niet verhoogt is. Bovendien heeft de dader uiterst slim gehandeld.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:19:50 #156
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99850578
quote:

[..]

Ik heb wel een keer in een benauwde situatie gezeten (lang niet zo erg als dit natuurlijk) en het enige wat je benen willen doen is rennen. Nadenken is er werkelijk niet bij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_99850582
quote:

[..]

Inderdaad. En voor hetzelfde geld heb je gezien dat er zwemmende mensen werden beschoten, dan voelt gaan zwemmen ook niet meer veilig.
pi_99850596
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:19 schreef Madame_Paon het volgende:
Door alle stress waarschijnlijk niet goed gezien...net als toen in alphen.

Oh je bedoelt van de jongeren? Het is Amerika niet. ;)
pi_99850603
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:16 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Vraag me nog steeds af of er pogingen waren om hem neer te slaan met een object of hem te un-armen.
Kinderen van een jaar of 14-16? Denk het niet, dat zal enorme paniek zijn geweest.
pi_99850622
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:18 schreef TWP het volgende:

[..]

Het is Noorwegen. Dat water is niet warmer dan een graad of 10.
Kijk nu gaat dus de discussie bijvoorbeeld over de temperatuur van het water bij Noorwegen, en binnen een dag is het hete hangijzer in de discussies, niet alleen op fok, of de dader misschien nepblond was...

Trouwens, los even van dit hele onderwerp. Leer hiervan, meneer wilders, en "geloofsgenoten"
"Niets is helemaal waar, en zelfs dat niet..."
;-)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:20:55 #161
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99850632
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:19 schreef Madame_Paon het volgende:
Waarom zouden ze?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:21:03 #162
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99850636
Wat een verschrikkelijk kutcommentaar van het NOS journaal zeg :r :r
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_99850646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:19 schreef eight het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk altijd beter, maar blijkbaar waren er geen waarschuwingen vooraf waardoor het nationaal veiligheidsniveau ook niet verhoogt is. Bovendien heeft de dader uiterst slim gehandeld.
Ik denk dat men uit die hoek ook niet zozeer dreiging verwachtte, de meeste terreurdaden worden over het algemeen toch verwacht uit moslim-extremistische hoek.
pi_99850655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:19 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ik zit liever in een bebost gebied dan ergens in het water waar je geen kant op kan als hij begint te schieten. Camoufleren en ingraven, plus je zit in een open genoeg gebied om te blijven rennen. Richten en schieten is voor hem sowieso moeilijker met een hele hoop bomen erbij want hij gaat niet zomaar in het wilde weg rondmaaien op burst want dan raakt z'n ammunitie op.
Tja, maar in het water komt hij je vrijwel zeker niet achterna.

Nogal een non-discussie natuurlijk. Je hebt vast gelijk als het water niet handig is ivm onderkoeling. Maar er zijn wel een hoop mensen uit het water gevist levend en al.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:21:33 #165
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_99850659
Anders politieke manifest die hij naar honderden mensen verstuurde vlak voor de aanslagen:

http://www.2shared.com/fi(...)eclarationofInd.html
pi_99850663
quote:

[..]

En het is zomer, en een meer. Ik kan me echt niet voorstellen dat het zó koud is.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:21:42 #167
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99850669
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:14 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Ik heb alleen vandaag je posts gelezen, maar je lijkt Wilders en rechtse stemmers als vijanden te zien. Misschien niet zo erg als die poster op dat andere forum, maar het begint altijd met zo'n wij/zij mentaliteit.

Om die reden heb ik politiek en religie al vaker vergeleken: beide bieden een hapklare identiteit voor onzekere mensen die niet zelf nadenken en ergens bij willen horen...

Dat je de dader vanwege één post ergens een PVV-aanhanger noemt zegt al genoeg over hoe ver heen je bent.
Nouja inmiddels is ook op RTL z nieuws bevestigd dat hij fan van de PVV was.

En ik weet heel goed meningen en emoties te scheiden. Ik kan bijv. prima samenwerken met rechtse mensen.

Ik vind het alleen zuur dat rechtsheid en met name extreem-rechts vaak met geweld gepaard gaat. Het heeft regelmatig een onsolidair en polariserend karakter, rechts gedachtegoed.
pi_99850674
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:21 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik denk dat men uit die hoek ook niet zozeer dreiging verwachtte, de meeste terreurdaden worden over het algemeen toch verwacht uit moslim-extremistische hoek.
Lol...I rest my case....
"Niets is helemaal waar, en zelfs dat niet..."
;-)
pi_99850697
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:19 schreef MaLo het volgende:

[..]

Inderdaad. En voor hetzelfde geld heb je gezien dat er zwemmende mensen werden beschoten, dan voelt gaan zwemmen ook niet meer veilig.
100% zekerheid om te overleven heb je in zo'n situatie gewoonweg niet. Het besef om te vluchten dringt ook pas door op het moment dat je 'm ziet of hoort. Met zwemmen kom je dan gewoon niet ver meer. In elk geval niet ver genoeg. Je moet dan al direct een flink stuk onder water zwemmen en hopen dat je niet wordt geraakt.
pi_99850715
quote:

[..]

Ik heb gisteren tabellen gezien waar stond dat het ongeveer 12 graden was.
Bij die temperatuur raak je ongeveer na 1 uur en 45 min. onderkoeld. Vooral paniek/shock zal een grote rol hebben gespeeld.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99850716
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nogal een non-discussie natuurlijk. Je hebt vast gelijk als het water niet handig is ivm onderkoeling. Maar er zijn wel een hoop mensen uit het water gevist levend en al.
En er zijn er een hoop teruggezwommen omdat ze de tijd niet hadden zich uit te kleden en de kleren/schoenen ondoenlijk waren om mee te zwemmen. Het was 15 graden, en volgens mij bijna een kilometer in natuurwater zwemmen, wat je niet zomaar doet. Dus nee, zwemmen is niet persé de beste optie.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:22:54 #172
283085 TWP
kassalade
pi_99850725
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:20 schreef ConstanteVerandering het volgende:

[..]

Kijk nu gaat dus de discussie bijvoorbeeld over de temperatuur van het water bij Noorwegen, en binnen een dag is het hete hangijzer in de discussies, niet alleen op fok, of de dader misschien nepblond was...

Trouwens, los even van dit hele onderwerp. Leer hiervan, meneer wilders, en "geloofsgenoten"
Mijn reactie heeft nog steeds betrekking op de schietpartij en de doodsoorzaken van de jongeren op het eiland. Ik snap je punt dus niet.

Er zijn meerdere jongeren omgekomen door verdrinking. Een andere user vraagt zich af of dit wel echt waar is en ik reageer hierop door te stellen dat de omstandigheden daar zeker naar waren.
:)
  Redactie Frontpage zaterdag 23 juli 2011 @ 20:23:01 #173
145738 superworm
is erbij
pi_99850730
FYI MaLo, 1 procent van de aanslagen in de EU wordt door moslims gepleegd. Moslims zijn meer dan 5 procent van de totale bevolking. Kortom, ze zijn in de EU een factor vijf minder gewelddadig dan 'de rest'.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:23:09 #174
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99850738
CNN: NEW: There are still bodies inside the blasted buildings, police say
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_99850741
quote:

[..]

Hij hoeft toch ook niet achter je aan te zwemmen. Hij blijft aan de kust staan en kan prijs schieten want er is geen bescherming voor je in het water tenzij je onderwater gaat.
Ron Paul 2012
pi_99850748
quote:

[..]

Dat hoeft ook niet. Als je doel is om zoveel mogelijk mensen dood te schieten, dan blijf je wel aan de kant staan. Snelheid bij zwemmen ligt laag en de mogelijkheden om uit de baan van het schot te zigzaggen zijn behoorlijk beperkt.
pi_99850749
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Fan? Lijkt me nogal een groot woord. Hij kon zich wel vinden in hun ideeën, omdat ze ook conservatie zijn en tegen de islam/linkse kerk. Maar verder was hij toch niet zo met die partij bezig?
pi_99850756
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:21 schreef ConstanteVerandering het volgende:

[..]

Lol...I rest my case....
Ik snap het niet helemaal, kom je nou op voor moslims of juist niet? :P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:23:47 #179
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99850766
Rechtse mensen willen bijvoorbeeld dat ik als blanke Nederlander negatief aan ga kijken tegen moslims omdat zij niet bij ons ras zouden horen.

Nouja ik bepaal zelf wel hoe ik met culturele diversiteit om ga. Zwart, geel of rood, ik vind het de wereld er alleen maar mooier op maken.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:23:59 #180
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_99850771
Utøya is een eilandje in een meer.
10 graden vinden de Noren al een beste temperatuur om te zwemmen ( echt waar!)
Er was een soort vakantiekamp voor de Noorse PvdA-jongeren.
Geen enkele reden dus om een pistool mee te nemen.

(Er wordt nu wel gesproken over een mogelijke 2e dader omdat veel jongeren een beschrijving van een dader gaven die niet als politie-man was verkleed.)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_99850775
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Als je doel is om zoveel mogelijk mensen dood te schieten, dan blijf je wel aan de kant staan. Snelheid bij zwemmen ligt laag en de mogelijkheden om uit de baan van het schot te zigzaggen zijn behoorlijk beperkt.
Als hij al zo dichtbij staat is het niet handig nee. Maar hoor je schoten van een afstand, dan heb je wel even de tijd om een eind weg te zwemmen.
pi_99850791
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:23 schreef Mishu het volgende:
Rechtse mensen willen bijvoorbeeld dat ik als blanke Nederlander negatief aan ga kijken tegen moslims omdat zij niet bij ons ras zouden horen.

Nouja ik bepaal zelf wel hoe ik met culturele diversiteit om ga. Zwart, geel of rood, ik vind het de wereld er alleen maar mooier op maken.
Allemaal?
pi_99850793
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:16 schreef MaLo het volgende:

Ik denk dus dat ze wel eerder dan 45 minuten een bericht hebben gekregen, maar toen niet direct de ernst van de situatie hebben ingeschat. Dat men op dat moment een hogere prioriteit aan de bomaanslag gaf. En dat de politie daarom pas na 45 minuten echt uitrukte en er toen dus nog 45 minuten voor nodig had om er te komen.
Van Oslo naar dat eiland is 30km. Ik weet niet hoe de weg daar is maar je zou verwachten dat ze sneller ter plaatste zijn. Bovendien betekend dit dat werkelijk alle politie in Oslo zat en niet dichterbij.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:24:54 #184
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99850806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Fan? Lijkt me nogal een groot woord. Hij kon zich wel vinden in hun ideeën, omdat ze ook conservatie zijn en tegen de islam/linkse kerk. Maar verder was hij toch niet zo met die partij bezig?
Hij zei dat het de enige goede 'ware' christen-conservatieve partij was. Andere partijen waren niet rechts conservatief genoeg.
pi_99850809
quote:

[..]

Één post mens, doe eens redelijk.
quote:
En ik weet heel goed meningen en emoties te scheiden. Ik kan bijv. prima samenwerken met rechtse mensen.

Ik vind het alleen zuur dat rechtsheid en met name extreem-rechts vaak met geweld gepaard gaat. Het heeft regelmatig een onsolidair en polariserend karakter, rechts gedachtegoed.
Ja want links en geweld is nooit voorgekomen nee... Ben je 12 of gewoon dom? Je geeft weer precies aan waarom religie en politiek hetzelfde zijn met je zelfvoldaanheid...
pi_99850811
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als hij al zo dichtbij staat is het niet handig nee. Maar hoor je schoten van een afstand, dan heb je wel even de tijd om een eind weg te zwemmen.
Niet iedereen zal direct beseffen dat het schoten zijn en dat er zoiets aan de hand was. Tijd terug was ik op een paar meter van een stevige schietpartij (3 doden) en ik had ook pas door wat er aan de hand was toen ik mensen zag rennen en een paar mensen op straat zag liggen.
pi_99850815
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

hij was tot een paar jaar geleden wel lid van een Noorse partij die in die hoek zit
  Donald Duck held zaterdag 23 juli 2011 @ 20:25:47 #188
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99850834
quote:

Als er een groep is die geweld niet schuwt, dan is het juist extreem-links wel. Alles is maar geoorloofd om hun zogenaamd superieure idealen na te streven
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:25:56 #189
283085 TWP
kassalade
pi_99850843
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij zei dat het de enige goede 'ware' christen-conservatieve partij was. Andere partijen waren niet rechts conservatief genoeg.
Fan en sympathie vind ik wel een groot verschil. Hij had sympathie voor de denkbeelden van de PVV maar hij was niet idolaat ervan.
:)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:25:57 #190
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99850845
quote:

[..]

Allemaal?
Degene die op fora en het internet polariserende teksten schrijven om islamieten af te schilderen als slecht en blanke Nederlanders als goed.
pi_99850849
quote:

[..]

Ik heb schoten van een meter of 20 afstand gehoord zonder te weten wat het was, en dacht oprecht dat een auto backfirede. Als 17-jarige op kamp ga je niet uit van schoten. Daarnaast was het eerste wat ze hoorden 'een politie-agent komt met ons praten over wat er in Oslo is gebeurd'.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:26:07 #192
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_99850850
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:23 schreef Mishu het volgende:

Daar denkt rechts heel anders over, die zullen wel even bepalen wat jij wel of niet mag denken.
En helaas, er is een hele grote groep mensen die dat daadwerkelijk ook denken.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_99850851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:23 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Hij hoeft toch ook niet achter je aan te zwemmen. Hij blijft aan de kust staan en kan prijs schieten want er is geen bescherming voor je in het water tenzij je onderwater gaat.
Dan is het niet handig nee.

Maar als hij nog een eind verderop schoten lost zou ik wel het water ingaan ipv op het eiland blijven. Anders zijn bomen of andere beschutting zoeken betere alternatieven. Maar eigenlijk ben je gewoon nergens veilig op zo'n moment.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:26:38 #194
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99850872
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:25 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als er een groep is die geweld niet schuwt, dan is het juist extreem-links wel. Alles is maar geoorloofd om hun zogenaamd superieure idealen na te streven
Extreem-rechts ook. Alle extremisten trouwens.
pi_99850873
Ik vraag me af waarom een vriendin zonder Noorse kennissen dit doortwittert..

SarahKSilverman Sarah Silverman
If ur in #Oslo #norway &have O NEG BLOODTYPE go to Ullevaal Hospital call 2211 8900 eller 2211 8865
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_99850875
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan is het niet handig nee.

Maar als hij nog een eind verderop schoten lost zou ik wel het water ingaan ipv op het eiland blijven. Anders zijn bomen of andere beschutting zoeken betere alternatieven. Maar eigenlijk ben je gewoon nergens veilig op zo'n moment.
Jij weet direct dat het schoten zijn en dat er zoiets aan de hand is? Geloof me, grote kans dat je je dat niet beseft op dat moment.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:26:56 #197
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99850884
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:25 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Neo-nazi's lijken meer geweldadige teksten te gebruiken dan linkse zittende hippies.
pi_99850893
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:23 schreef superworm het volgende:
FYI MaLo, 1 procent van de aanslagen in de EU wordt door moslims gepleegd. Moslims zijn meer dan 5 procent van de totale bevolking. Kortom, ze zijn in de EU een factor vijf minder gewelddadig dan 'de rest'.
Ik weet het :). Toch wordt de "terreurdreiging", (die in kleuren wordt weergegeven) toch meestal naar boven bijgesteld als er in een ander land een aanslag is gepleegd door moslim-extremisten (denk aan Madrid | Al Quaida).
Je ziet het nu ook, de terreurdreiging wordt nu nergens bijgesteld.

Dit wekt bij mij de indruk dat de plannen die de regeringen tegen terreuraanslagen hebben liggen, met name gericht zijn op aanvallen vanuit die hoek.

Maar ik speculeer nu te veel volgens mij, hoort in een ander topic thuis.
pi_99850900
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:26 schreef Mishu het volgende:

[..]

Neo-nazi's lijken meer geweldadige teksten te gebruiken dan linkse zittende hippies.
Da's onzin.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:27:42 #200
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99850907
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:27 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Je bent geen haar beter dan de moordenaar zelf, zie je niet dat je zelf net zo vijandig doet naar andersdenkenden? Blijf uit de buurt van scherpe voorwerpen aub.
Dat is echt een achterlijke opmerking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')