abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99829217
De Fundateller, zo'n beetje iedere volger van AEX kent het fenomeen. De graadmeter voor de staat van de woningmarkt? Of gewoon een nietszeggend getal? Discussieer hier mee over de zin en onzin van deze graadmeter.

Topicreeks: Fundateller

Officiële teller:
http://www.funda.nl/koop/

Huidige aantal huizen te koop op Funda:

Zelf kijken

Oudere gegevens:

pi_99829221
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 08:25 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

245.361 huizen te koop
pi_99870153
245.380 huizen te koop
pi_99874074
Ik en mijn vriendin zijn nu bezig met een huis te zoeken, 2 keer voor onze neus is een huis verkocht aldus hetzelfde makelaar.

Maar op Funda staat erop dat het nog steeds te koop staat, eentje zelf nog na 6 weken!!
Niet eens "onder voorbehoud verkocht""

Kan dat wel??
pi_99874104
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Ninedarts het volgende:
Ik en mijn vriendin zijn nu bezig met een huis te zoeken, 2 keer voor onze neus is een huis verkocht aldus hetzelfde makelaar.

Maar op Funda staat erop dat het nog steeds te koop staat, eentje zelf nog na 6 weken!!

Kan dat wel??
Als het een luie makelaar is, waarom niet?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99876865
quote:

Kan dat wel??
Alles kan in dat wereldje..
  zondag 24 juli 2011 @ 15:25:35 #7
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_99878629
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als het een luie makelaar is, waarom niet?
Dit lijkt een vereiste om in de makelaarsbranche aan de slag te gaan ;) Na een jaar en tientallen contacten heb ik er geen goed woord meer voor over.
  maandag 25 juli 2011 @ 09:01:09 #8
324665 meth77
to do or not to do
pi_99911854
245.466 huizen te koop
  maandag 25 juli 2011 @ 09:58:05 #9
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99912786
quote:

Kan dat wel??
Ik heb ergens gelezen dat er ook sprake is van zogenaamde "dummy verkopen". Een huis wordt dan verkocht aan een nepkoper, om dan weer binnen een aantal weken op de markt te gooien. Dit om de verkoopcijfers fictief op te krikken en de markt het idee te geven dat er meer huizen worden verkocht. Weten jullie daar misschien meer over?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_99912840
quote:

Kan dat wel??
Tuurlijk kan dat.
pi_99912850
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat er ook sprake is van zogenaamde "dummy verkopen". Een huis wordt dan verkocht aan een nepkoper, om dan weer binnen een aantal weken op de markt te gooien. Dit om de verkoopcijfers fictief op te krikken en de markt het idee te geven dat er meer huizen worden verkocht. Weten jullie daar misschien meer over?
Ik zou niet weten waarom men dat zou doen. Kost alleen maar klauwen vol met geld.
pi_99912941
quote:
* notitie maakt: vanmiddag alu-hoedje kopen. :X
pi_99912966
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

* notitie maakt: vanmiddag alu-hoedje kopen. :X
Ik moet de eerste makelaar nog tegenkomen die voor de algehele uitstraling van de woningmarkt zijn huizen gaat 'dummyverkopen' :D
pi_99912976
Oja en in before de 'meth77 ik-ken-iemand-die-dit-heeft-meegemaakt' post.
pi_99913114
quote:

[..]

Zou kunnen op zich, in de hoop dat iemand denkt "oei, iemand anders geeft al geld voor de woning, dan moet het wel een parel in de woestijn zijn, nou misschien kan ik vooraan staan als het niet doorgaat". Maar het kan net zo goed kopers afschrikken: "oh, al verkocht". Niet zo waarschijnlijk als strategie dus.

Maar wat ik wel heb gezien hier in de Pijp is dat ze 16 apartementen renoveren, en dan op 6 ervan een bordje "verkocht" zetten. Na een half jaar zie je nog steeds alles leegstaan. Dat riekt wel naar trukendoos. Of speculatie (succes). Maar kennelijk wordt er amper in getrapt in deze tijd.
  maandag 25 juli 2011 @ 10:31:20 #16
324665 meth77
to do or not to do
pi_99913586
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:11 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Zou kunnen op zich, in de hoop dat iemand denkt "oei, iemand anders geeft al geld voor de woning, dan moet het wel een parel in de woestijn zijn, nou misschien kan ik vooraan staan als het niet doorgaat". Maar het kan net zo goed kopers afschrikken: "oh, al verkocht". Niet zo waarschijnlijk als strategie dus.

Maar wat ik wel heb gezien hier in de Pijp is dat ze 16 apartementen renoveren, en dan op 6 ervan een bordje "verkocht" zetten. Na een half jaar zie je nog steeds alles leegstaan. Dat riekt wel naar trukendoos. Of speculatie (succes). Maar kennelijk wordt er amper in getrapt in deze tijd.
Toch corporaties verkopen heel erg goed nu, vooral de starters met garantie op terugkoop lopen goed
  maandag 25 juli 2011 @ 10:41:59 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99913845
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:

[..]

Toch corporaties verkopen heel erg goed nu, vooral de starters met garantie op terugkoop lopen goed
Ik ben vooral benieuwd waar dat geld naartoe gaat... Corporaties kregen woningen cadeau van de overheid, corporaties bouwen amper bij, corporaties bouwen enorme eigen vermogens op, corporaties blijven huren verhogen voor oude huisjes, corporaties verkopen oude huisjes... Lijkt me een totaal verkeerde besteding van gemeenschapsgeld.
censuur :O
  maandag 25 juli 2011 @ 10:46:05 #18
324665 meth77
to do or not to do
pi_99913937
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd waar dat geld naartoe gaat... Corporaties kregen woningen cadeau van de overheid, corporaties bouwen amper bij, corporaties bouwen enorme eigen vermogens op, corporaties blijven huren verhogen voor oude huisjes, corporaties verkopen oude huisjes... Lijkt me een totaal verkeerde besteding van gemeenschapsgeld.
veel beleggingen in het buitenland, woningbouw in duitsland, hotels in turkije, de commerciele activiteiten in Nederland kosten dik geld, dus dat zal t zijn
Sinds de marktwerking hebben ze de vrije hand in commerciele activiteiten en grondspeculaties
Verder moeten ze sinds vorig jaar winstbelasting betalen over de winst vanwege wetgeving van Minister Bos in het vorig kabinet.

Verder zijn er wel wat verliezen op andere activiteiten als ook fraude met gemeenschapsgeld

quote:
Woningcorporaties draaien 2 miljard verlies
Woningcorporatie hebben vorig jaar veel geld verloren. Dat blijkt uit de jaarverslagen, die door de NOS onderzocht zijn. Van de 430 corporaties heeft de NOS de jaarverslagen van 364 corporaties geanalyseerd.

166 corporaties maakten verlies. Bij sommigen gaat het om forse verliezen, die oplopen tot tientallen miljoenen. In totaal moesten zij voor bijna twee miljard euro afschrijven.

Saskia Groenewegen, vice-voorzitter van de raad van commissarissen van De Key (verlies vorig jaar 31 miljoen) verwacht dit jaar opnieuw verlies. "Minimaal 32 miljoen, waarschijnlijk meer. Alle projecten worden doorgerekend. Een aantal projecten zal worden vertraagd. Vooral op grondaankopen en projecten voor hoge huren zal verlies worden geleden. Het heeft alles met de kredietcrisis te maken."

Weggestuurd
De organisatie is volgens Groenewegen te enthousiast geweest. Er zijn te grote risico's genomen in sommige projecten. Corporatie De Key stuurt de directeur weg.

Ook bij Rentree in Deventer moet de bestuurder weg omdat hij de financiën niet op orde heeft. Inmiddels zijn er forensisch accountants aan het werk om te onderzoeken of er fraude is gepleegd.
http://nos.nl/artikel/159(...)ds-omvangrijker.html
SGBB, een corporatie met het hoofdkantoor in Hoofddorp, leed in 2008 een verlies van maar liefst 300 miljoen euro.

[ Bericht 7% gewijzigd door meth77 op 25-07-2011 10:53:30 ]
pi_99935893
quote:

[..]

Wat er gebeurt is dat er woning van de markt worden afgehaald en een paar weken later weer in de markt gezet worden. Dit om de verkooptijd van een woning te manipuleren.

Vroegah...had ik veel contact met makelaars en deze " truc " werd toen regelmatig toegepast. Vooral de NVM had er een handje van. Zo konden zij "aantonen" dat zij een snelle omzetsnelheid hadden en dan konden zij weer adverteren met korte verkooptijden!
  maandag 25 juli 2011 @ 21:23:37 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99936383
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het zou wel beter zijn als de opbrengst van de verkopen in de schatkist vloeiden, nu loopt het weg naar allerlei vage bestemmingen

Het gaat wel om 2.000.000 woningen dus dat is een bak geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99937227
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:13 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Wat er gebeurt is dat er woning van de markt worden afgehaald en een paar weken later weer in de markt gezet worden. Dit om de verkooptijd van een woning te manipuleren.

Vroegah...had ik veel contact met makelaars en deze " truc " werd toen regelmatig toegepast. Vooral de NVM had er een handje van. Zo konden zij "aantonen" dat zij een snelle omzetsnelheid hadden en dan konden zij weer adverteren met korte verkooptijden!
Bullshit. Een advertentie op Funda kost veel geld, die wis je niet voor de fun even een paar keer.
pi_99937904
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bullshit. Een advertentie op Funda kost veel geld, die wis je niet voor de fun even een paar keer.
Klopt, voor de verkoper kost een advertentie veel geld. Maar wanneer de makelaar alle gegevens en foto's heeft dan is het gewoon even uploaden. Eén handeling. Immers de kosten zijn al gemaakt en betaald. Het kost de verkoper ook niets (alleen de eerste keer).

Het imago van de NVM heeft veel meer waarde.

Gewoon een oude marketingtruc. Ik had van jou wel verwacht dat je die trucs zou kennen(zo naief ben je toch niet ). Gebeurd bij zoveel bedrijven.
pi_99938115
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:53 schreef BeffJeck het volgende:
Klopt, voor de verkoper kost een advertentie veel geld. Maar wanneer de makelaar alle gegevens en foto's heeft dan is het gewoon even uploaden. Eén handeling. Immers de kosten zijn al gemaakt en betaald. Het kost de verkoper ook niets (alleen de eerste keer).
Ja, want Funda werkt gratis..... |:(

quote:
Gewoon een oude marketingtruc. Ik had van jou wel verwacht dat je die trucs zou kennen(zo naief ben je toch niet ). Gebeurd bij zoveel bedrijven.
Probeer het eens bij marktplaats met een auto zou ik zeggen.... :W

Je hebt echt geen idee hoe het werkt he :?
  maandag 25 juli 2011 @ 22:01:34 #24
323876 michaelmoore
pi_99938284
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zijn vaste abonnementen, uploadkosten zijn te verwaarlozen, paar tientjes per woning
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99938430
Gebeurt vaak zat dat een woning opeens weg is en er na een paar dagen/weken weer (als nieuw) opstaat. Al meerdere keren tegen gekomen in m'n huizen zoektocht.
pi_99938545
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:01 schreef michaelmoore het volgende:
Dat zijn vaste abonnementen, uploadkosten zijn te verwaarlozen, paar tientjes per woning
We hebben niet over upload (bedoel je daar update mee?) kosten in dat geval maar over het plaatsen van een 'nieuwe' woning.
pi_99938589
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:04 schreef tjoptjop het volgende:
Gebeurt vaak zat dat een woning opeens weg is en er na een paar dagen/weken weer (als nieuw) opstaat. Al meerdere keren tegen gekomen in m'n huizen zoektocht.
En als dat maar een paar tientjes zou kosten, zou je geen woning op funda meer kunnen vinden die er langer dan 1,5 jaar opstaat....
  maandag 25 juli 2011 @ 22:09:33 #28
323876 michaelmoore
pi_99938663
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

We hebben niet over upload (bedoel je daar update mee?) kosten in dat geval maar over het plaatsen van een 'nieuwe' woning.
nee neen nieuwe upload is een plaatsing zoals jij dat noemt
pi_99938798
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:09 schreef michaelmoore het volgende:
nee neen nieuwe upload is een plaatsing zoals jij dat noemt
En dan kun je vast ook uitleggen als dat maar een paar tientjes kost er woningen op Funda staan die aangeven > 2 jaar?

Zou het dan niet beter zijn om standaard na 6 maanden opnieuw te plaatsen? Voor die 'paar' tientjes? Of zit er een addertje onder het gras en gaat dat dus overduidelijk niet zo makkelijk?
pi_99938876
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Probeer het eens bij marktplaats met een auto zou ik zeggen.... :W

Je hebt echt geen idee hoe het werkt he :?
Jammer van jouw reactie! Geeft aan hoe naief jij bent. En ja op marktplaats gebeurd dit ook.
pi_99938962
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:13 schreef BeffJeck het volgende:
Jammer van jouw reactie! Geeft aan hoe naief jij bent. En ja op marktplaats gebeurd dit ook.
Heb je een nieuw woord ('naief') geleerd? En nee, op marktplaats lukt dat niet. Dan zul,je echt iedere keer weer opnieuw de plaatsingskosten moeten betalen.
pi_99941184
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En als dat maar een paar tientjes zou kosten, zou je geen woning op funda meer kunnen vinden die er langer dan 1,5 jaar opstaat....
Ik weet niet wat de achterliggende gedachte is, maar als je al een tijdje de woningmarkt in een bepaald gebied/budget volgt zie je het gewoon gebeuren. En ik kan me niet voorstellen dat dat alleen hier in de buurt gebeurt.

Ik vraag me ook af of het werkt, dat betwijfel ik.
pi_99944036
Betalen makelaars van de NVM niet gewoon een vaste bijdrage waarvoor ze onbeperkt mogen plaatsen op Funda?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:06:45 #34
323876 michaelmoore
pi_99944151
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:13 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Ja inderdaad en dan maakt die paar euro niet uit, als je maar Nieuw bent en vooraan staat
en sommige makelaars zullen dit niet doen , die hebben oude materiaal
pi_99944336
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Heb je een nieuw woord ('naief') geleerd? En nee, op marktplaats lukt dat niet. Dan zul,je echt iedere keer weer opnieuw de plaatsingskosten moeten betalen.
lol, wil je nu beweren dat het op Marktplaats niet gebeurt :')

Als het érgens loont om een nieuwe advertentie te zetten is het wel Marktplaats vanwege dat indexeringssysteem (nieuwste eerst)
pi_99944570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:12 schreef tjoptjop het volgende:
lol, wil je nu beweren dat het op Marktplaats niet gebeurt :')

Als het érgens loont om een nieuwe advertentie te zetten is het wel Marktplaats vanwege dat indexeringssysteem (nieuwste eerst)
Bij de betaalde advertenties? Succes.... _O- :W

Wel lezen voor je reageert he...
pi_99944589
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Betalen makelaars van de NVM niet gewoon een vaste bijdrage waarvoor ze onbeperkt mogen plaatsen op Funda?
Nee.
pi_99944613
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja,

Ken je uberhaupt de site Marktplaats.nl wel :')
pi_99944639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:06 schreef michaelmoore het volgende:
Ja inderdaad en dan maakt die paar euro niet uit, als je maar Nieuw bent en vooraan staat
en sommige makelaars zullen dit niet doen , die hebben oude materiaal
:') Jij geeft ook gewoon iedereen blind gelijk die ongeveer in de richting van je straatje praat is het niet?
pi_99944686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:19 schreef tjoptjop het volgende:
Ja,

Ken je uberhaupt de site Marktplaats.nl wel :')
Die ken ik prima zelfs. Adverteer jij dan morgen even een auto, en plaats hem na een week nog eens OPNIEUW. (Niet bovenaan plaatsen he, daar gaat het namelijk niet om...)
pi_99944876
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die ken ik prima zelfs. Adverteer jij dan morgen even een auto, en plaats hem na een week nog eens OPNIEUW. (Niet bovenaan plaatsen he, daar gaat het namelijk niet om...)
Opnieuw als in verwijderen en een nieuwe maken?

Vaak genoeg gedaan bij andere betaalde delen op marktplaats (nooit een auto verkocht)
pi_99945002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:26 schreef tjoptjop het volgende:
Opnieuw als in verwijderen en een nieuwe maken?

Vaak genoeg gedaan bij andere betaalde delen op marktplaats (nooit een auto verkocht)
En is het je opgevallen dat je dan elke weer de volle plaatsingskosten moest betalen? Of wat?
pi_99945045
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En is het je opgevallen dat je dan elke weer de volle plaatsingskosten moest betalen? Of wat?
Niet relevant.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:31:19 #44
323876 michaelmoore
pi_99945046
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

ja nou geeft dat
als jee n PC wilde verkopen dan kwam die paar centen er dik uit , door de vele reacties voor de nieuwe advertentie
anders hoor je niets meer
pi_99945158
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:31 schreef tjoptjop het volgende:
Niet relevant.
Nu laat je je wel heel erg kennen.....
pi_99945177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:31 schreef michaelmoore het volgende:
ja nou geeft dat
als jee n PC wilde verkopen dan kwam die paar centen er dik uit , door de vele reacties voor de nieuwe advertentie
anders hoor je niets meer
Bullshit, PC plaatsen is gratis.
pi_99945211
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nu laat je je wel heel erg kennen.....
Nee hoor, het gaat erom dat er gewoon nieuwe advertenties worden geplaatst om weer de aandacht te krijgen. En of dat geld kost is niet relevant. De tijd die je er aan besteed zijn in feite ook gewoon kosten.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:36:51 #48
323876 michaelmoore
pi_99945237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bullshit, PC plaatsen is gratis.
nou toen ik dat deed, was het alles boven de 200 euro wel 6 euro betalen, later moest je voor fietsen ed betalen
kreeg je soms ruzie als je spullen duurder waren of niet , dan zei ik, je mag het hebben voor 200 euro, maar dat deden ze niet :)
pi_99945310
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:35 schreef tjoptjop het volgende:
Nee hoor, het gaat erom dat er gewoon nieuwe advertenties worden geplaatst om weer de aandacht te krijgen. En of dat geld kost is niet relevant. De tijd die je er aan besteed zijn in feite ook gewoon kosten.
Ik hoorde anders dat een 'nieuwe' advertentie plaatsen op Funda maar enkele tientjes kostte... En op mijn vraag dat als dat zo zou zijn waarom er dan nog zoveel woningen opstaan met een vermelding > 1,5 jaar krijg ik alleen maar onzin retour.

Dus blijkbaar is dat geld wat volgens jou niet relevant is toch relevant. :Y
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:39:50 #50
323876 michaelmoore
pi_99945336
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik hoorde anders dat een 'nieuwe' advertentie plaatsen op Funda maar enkele tientjes kostte... En op mijn vraag dat als dat zo zou zijn waarom er dan nog zoveel woningen opstaan met een vermelding > 1,5 jaar krijg ik alleen maar onzin retour.
luie mensen zijn overal ook makelaars
pi_99945342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:36 schreef michaelmoore het volgende:
nou toen ik dat deed, was het alles boven de 200 euro wel 6 euro betalen, later moest je voor fietsen ed betalen
kreeg je soms ruzie als je spullen duurder waren of niet , dan zei ik, je mag het hebben voor 200 euro, maar dat deden ze niet :)
Ja, correct, dat was vroegah inderdaad zo. >200, betalen!

Al waren dat volgens mij nog harde guldens...
pi_99945369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus blijkbaar is dat geld wat volgens jou niet relevant is toch relevant. :Y
Ik heb nergens gezegd dat het gratis is. En ik vind dat idd niet zo relevant. Want of de kosten nu in het plaatsen, of in tijd zit

Daarnaast betwijfel ik het effect ervan ook op Funda, mocht ik een huis verkopen zou ik het ook niet doen.
pi_99945395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:41 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat het gratis is.
Ik ook niet. En ook niet dat jij dat gezegd zou hebben. Ik zeg alleen dat dat niet 'enkele tientjes' kost.
pi_99945572
Familielid van me is makelaar, die zie ik over een paar weken weer eens op de jaarlijkse familiedag

Ik zal eens kijken of ik hem kan uithoren wat zijn kosten voor Funda zijn. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar geworden. Ik denk dat een paar tientjes ook wel erg weinig is, zeker gezien de noodzaak van Funda.
pi_99945613
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ook niet. En ook niet dat jij dat gezegd zou hebben. Ik zeg alleen dat dat niet 'enkele tientjes' kost.
Ik zie net dat ik je verkeerd begrepen heb :@
Ik dacht dat jij uberhaupt het hele bestaan van die nieuwe advertentie als 'marketingmiddel' ontkende, maar het ging louter om het gratis of niet ervan.
pi_99945784
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:50 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zie net dat ik je verkeerd begrepen heb :@
No problem.. ;)

quote:
Ik dacht dat jij uberhaupt het hele bestaan van die nieuwe advertentie als 'marketingmiddel' ontkende, maar het ging louter om het gratis of niet ervan.
Niet eens het gratis ervan, maar het goedkope ervan als in 'enkele tientjes' ...

Als dat zo zou zijn kun je op je vingers natellen dat er geen woning meer op Funda te vinden is die zogenaamd langer dan 6 maanden te koop staat. Toch?
pi_99946353
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

No problem.. ;)

[..]

Niet eens het gratis ervan, maar het goedkope ervan als in 'enkele tientjes' ...

Als dat zo zou zijn kun je op je vingers natellen dat er geen woning meer op Funda te vinden is die zogenaamd langer dan 6 maanden te koop staat. Toch?
Van de NVM website:

quote:
Objectfee:
• objectfee Wonen: ¤ 25 per aangemeld object (betaling aan NVM)
• objectfee BOG ¤ 80 per object per jaar (betaling aan Funda)
• objectfee A&LV ¤ 77,50 per object per jaar (betaling aan Funda)
(Google leert dat BOG bedrijfs onroerend goed is, en A&LV agrarisch)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 07:45:55 #58
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99949755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat voor opties Marktplaats biedt voor (commerciele of particuliere) adverteerders?! Begin eens bij http://www.admarkt.nl/welkom , daar zitten geen plaatsingskosten aan vast, alleen betalen per klik. De advertentie verwijderen en opnieuw plaatsen is dus een kleine moeite die niets extra kost.
Er is meer dan alleen 25 euro betalen om eenmalig een advertentie te mogen zetten...
pi_99953180
245.321 huizen te koop
  woensdag 27 juli 2011 @ 08:47:48 #60
324665 meth77
to do or not to do
pi_99992657
245.182 huizen te koop
pi_100036629
245.144 huizen te koop
pi_100075382
Het aantal in de verkoop staande woningen is sinds vorige zomer in mijn wijk met 40% toegenomen, het overgrote merendeel daarvan staat niet leeg voor zover ik kan zien dus de trend dat men eerst het oude huis verkoopt neemt rap toe.

Wel negatief is dat het laatste jaar het aantal langdurig leeg staande kantoorpanden/restaurants/winkels rap toeneemt -O-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:07:07 #63
323876 michaelmoore
pi_100104827
245.306 huizen te koop

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 30-07-2011 02:14:03 ]
pi_100166334
245.312 huizen te koop
  zondag 31 juli 2011 @ 20:41:06 #65
323876 michaelmoore
pi_100167933
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:53 schreef antfukker het volgende:
245.312 huizen te koop
is duidelijk vakantietijd
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:24:39 #66
324665 meth77
to do or not to do
pi_100183772
245.365 huizen te koop
pi_100186310
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is duidelijk vakantietijd
Makelaartjes moeten ook op vakantie ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 01:29:58 #68
323876 michaelmoore
pi_100219854
245.460 huizen te koop
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:02:44 #69
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100223468
244.964 huizen te koop

zo gaan we die 250k niet halen hoor... :'(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:52:56 #70
324665 meth77
to do or not to do
pi_100224424
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
244.964 huizen te koop

nee wacht maar tot half augustus, vanaf dan gaat ie weer skyhigh
pi_100225603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:52 schreef meth77 het volgende:

[..]

nee wacht maar tot half augustus, vanaf dan gaat ie weer skyhigh
We wachten af.
pi_100229935
quote:
244.964 huizen te koop

Vind dit trouwens wel weer een aardige stijging..
pi_100240407
quote:
244.964 huizen te koop

Ik gok op begin November en dan weer daling in December.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 00:15:27 #74
323876 michaelmoore
pi_100255471
245.122 huizen te koop
schiet niet op, allemaal admin aanpassingen
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:34:13 #75
324665 meth77
to do or not to do
pi_100303897
245.228 huizen te koop
pi_100347178
245.370 huizen te koop
pi_100349309
Misschien dat dit geholpen heeft.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-in-koopwoning.dhtml
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:01:25 #78
323876 michaelmoore
pi_100382738
245.569 huizen te koop
pi_100454186
245.644 huizen te koop
pi_100460092
Er gebeurt gewoon minder op het moment vanwege de vakantie. Als je op funda zoekt op "Land Nederland" en links onderaan kijkt, dan zie je:

Sinds 10 dagen (5.826)

Nou dat was voor de zomervakantie boven de 8.000. Over een paar weken wordt het weer interessanter!
  FOK!fotograaf maandag 8 augustus 2011 @ 14:54:04 #81
13368 NiGeLaToR
pi_100462659
Er is 1 partij die profiteert van deze situatie; de 'te koop'-bordenmaker! :7
pi_100463129
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
Er is 1 partij die profiteert van deze situatie; de 'te koop'-bordenmaker! :7
Tegenwoordig wordt ook daar op beknibbeld. :{ In plaats van luxe uithangborden een armzalig a4 velletje achter het raam.
  FOK!fotograaf maandag 8 augustus 2011 @ 15:23:09 #83
13368 NiGeLaToR
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:43:56 #84
324665 meth77
to do or not to do
pi_100464376
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:08 schreef DRidder het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt ook daar op beknibbeld. :{ In plaats van luxe uithangborden een armzalig a4 velletje achter het raam.
Ik zie wel es wat vergeelde vellen hangen, das ook niet goed hoor.
Komt door de droogte binnen
pi_100464429
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:43 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik zie wel es wat vergeelde vellen hangen, das ook niet goed hoor.
Komt door de droogte binnen
Komt het niet gewoon omdat ze er jaren hangen? :D
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_100465118
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:08 schreef DRidder het volgende:

[..]

Haha klopt inderdaad :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:16:45 #87
324665 meth77
to do or not to do
pi_100465766
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:45 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Komt het niet gewoon omdat ze er jaren hangen? :D
maar dan moeten ze vervangen, of ze zien het zelf niet, net als het gras dat ongemerkt doorgroeit
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 01:24:30 #88
323876 michaelmoore
pi_100492831
245.685 huizen te koop
  woensdag 10 augustus 2011 @ 08:21:35 #89
323876 michaelmoore
pi_100540331
245.762 huizen te koop

De eerste makelaar is weer aan het werk gegaan
pi_100540376
Vanaf wanneer kunnen we trouwens beter posters in de ramen hangen van huizen die niet te koop staan? :+
pi_100540495
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanaf wanneer kunnen we trouwens beter posters in de ramen hangen van huizen die niet te koop staan? :+
Dan moeten er nog minstens anderhalf miljoen extra te koop staande huizen bij lijkt me. Ergens begin 2012 dus? :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 08:39:57 #92
323876 michaelmoore
pi_100540556
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dan moet er naast de vraagprijs , ook een zakkingspercentage op Funda komen zodat men de werkelijke vraagprijs kan uitrekenen
pi_100540598
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan moet er naast de vraagprijs , ook een zakkingspercentage op Funda komen zodat men de werkelijke vraagprijs kan uitrekenen
Dus iemands vraagprijs is niet de werkelijke vraagprijs? Hoe zie je dat voor je?
Ik: Ik wil graag 250k voor dit huis
Michael: De werkelijke vraagprijs is 150k
Ik: ... ik vroeg toch echt net 250k...
Michael: Nee. De werkelijke vraagprijs is 150k
Ik: 8)7
Michael: dus. ik bied 150k!
Ik: :W
pi_100543778
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, naast de vraagprijs op funda nog een percentage zou handig zijn... Laatst bij een woning wezen kijken die zeer laag geprijsd was. Veel kandidaat kopers, en de opmerking: "vrijdag allemaal bieden, en er zal wel boven de vraagprijs geboden worden". Kijk, +15% zou dan een aardige indicatie zijn. Voor andere woningen kan juist een -20% indicatie goed zijn voor koper en verkoper.

Eigenlijk moeten kopers zich verenigen... Samen een database van indicaties bakken, en die met een GreaseMonkey script oid funda verrijken.
pi_100545694
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:21 schreef michaelmoore het volgende:
245.762 huizen te koop

De eerste makelaar is weer aan het werk gegaan
245.778 huizen te koop
Hard aan het werk :)
pi_100546604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Ja, naast de vraagprijs op funda nog een percentage zou handig zijn... Laatst bij een woning wezen kijken die zeer laag geprijsd was. Veel kandidaat kopers, en de opmerking: "vrijdag allemaal bieden, en er zal wel boven de vraagprijs geboden worden". Kijk, +15% zou dan een aardige indicatie zijn. Voor andere woningen kan juist een -20% indicatie goed zijn voor koper en verkoper.

Eigenlijk moeten kopers zich verenigen... Samen een database van indicaties bakken, en die met een GreaseMonkey script oid funda verrijken.
Njah, een 'ranking'-overlay over de Funda pagina's zou genoeg zijn. Kun je gewoon 1tm5 sterren geven en een korte opmerking.

Maargoed, uiteindelijk mag iedereen vragen wat ie wil en mag iedereen bieden wat ie wil, ongeacht de ongeschreven regels waar je steeds op gewezen wordt die niet bestaan en niet jouw belang dienen :+
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:21:11 #97
324665 meth77
to do or not to do
pi_100589140
245.806 huizen te koop

Maar de vakantie is wel korter geworden, vorig jaar ging men 8 weken Zuid-Frankrijk, nu een weekje Texel aan de grafiek te zien
pi_100632788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:21 schreef meth77 het volgende:
245.806 huizen te koop

Maar de vakantie is wel korter geworden, vorig jaar ging men 8 weken Zuid-Frankrijk, nu een weekje Texel aan de grafiek te zien
[ afbeelding ]
245.979 huizen te koop
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:04:47 #99
323876 michaelmoore
pi_100650151
245.993 huizen te koop
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 02:33:41 #100
323876 michaelmoore
pi_100667474
246.061 huizen te koop
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:33:44 #101
323876 michaelmoore
pi_100692588
246.124 huizen te koop
pi_100695790
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 02:33 schreef michaelmoore het volgende:
246.061 huizen te koop
Weer 63 hutten erbij. 246.124 w/

Het stijgt ongeveer met 500-600 per week. Eind volgend jaar zitten we rond de 300.000 w/

Wel makkelijk voor bezichtigingen, kun op 1 dag 10 woningen in dezelfde straat bekijken als je een beetje tempo maakt.
pi_100695924
Op JAAP staat de teller trouwens op 295K
pi_100696022
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:51 schreef PierreBetfair het volgende:
Op JAAP staat de teller trouwens op 295K
Dus volgens je eigen woorden kun je nu: op 1 dag 10 woningen in dezelfde straat bekijken als je een beetje tempo maakt. *O*
pi_100696201
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus volgens je eigen woorden kun je nu: op 1 dag 10 woningen in dezelfde straat bekijken als je een beetje tempo maakt. *O*
Op de Laan van Meerdervoort wel ja. :')
pi_100696332
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hier lukt dat al een tijdje. Ik heb al 2 jaar geen buren. Lekker rustig w/
pi_100696568
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:59 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik heb al 2 jaar geen buren. Lekker rustig w/
Ik gelukkig wel, maar hier is het ook lekker rustig hoor.

pi_100699295
Het gaat precies volgens schema. November wordt 250K.
pi_100739912
Zoals eerder beschreven het huis van Anouk, mooie hut maar wat jammer van het niet beschikken over een parkeerplaats.

quote:
Anouk zet huis in de uitverkoop
Anouk heeft de vraagprijs voor haar woning in Amsterdam met 3 ton verlaagd.

In plaats van 2,2 miljoen vraagt de zangeres nu 1,9 miljoen voor haar herenhuis aan het Vondelpark. Het statige pand heeft 11 kamers en telt zo’n 430 m².

De zangeres kocht het herenhuis in 2007. Volgens Quote betaalde ze 1,6 miljoen euro voor de woning. Lang heeft Anouk er geen plezier van gehad, want een jaar later zette ze het huis weer terug op de markt. De 2,2 miljoen euro die ze er toe al voor vroeg wilde echter niemand betalen, waardoor ze het huis weer uit de verkoop haalde.

Sinds februari heeft ze haar woning weer te koop gezet voor 2,2 miljoen, maar blijkbaar is dat toch iets te hoog gegrepen.
http://www.shownieuws.tv/(...)is-in-de-uitverkoop/

Nuja, uitverkoop is ook wat overdreven van SBS. :')

http://www.funda.nl/koop/(...)27-vondelstraat-128/
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:21:54 #110
324665 meth77
to do or not to do
pi_100748888
246.227 huizen te koop

erg hard gaan ze nog niet aaan het werk
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:43:58 #111
323876 michaelmoore
pi_100779481
246.259 huizen te koop
pi_100788513
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:21 schreef meth77 het volgende:
246.227 huizen te koop

erg hard gaan ze nog niet aaan het werk
[ afbeelding ]
Shit, heb de dip gemist.

Buy the *** dip, had ik hier ergens gelezen...
  woensdag 17 augustus 2011 @ 07:34:35 #113
323876 michaelmoore
pi_100841170
245.966 huizen te koop
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:59:36 #114
323876 michaelmoore
pi_100930892
246.240 huizen te koop
all quit on the western front
pi_100932287
Wij hebben net ook bijgedragen aan de rally naar 250k, we hebben de hut te koop gezet
live your fears, fear your live
pi_100934643
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:35 schreef refro het volgende:
Wij hebben net ook bijgedragen aan de rally naar 250k, we hebben de hut te koop gezet
Goede daad.
pi_100935149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:35 schreef refro het volgende:
Toch wel tegen de prijs die de buren in 2007 betaalden plus minstens 20%?

Die dingen worden alleen maar meer waard hè...
pi_100935230
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Zoals eerder beschreven het huis van Anouk, mooie hut maar wat jammer van het niet beschikken over een parkeerplaats.

[..]

http://www.shownieuws.tv/(...)is-in-de-uitverkoop/

Nuja, uitverkoop is ook wat overdreven van SBS. :')

http://www.funda.nl/koop/(...)27-vondelstraat-128/
Korting geven op een huis is zéér ongehoord hè.

Prijzen kunnen enkel up. Lokatie, lokatie, lokatie - je weet toch?

Dus dit is wel degelijk uitverkoop >:)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:37:58 #119
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_100936624
Rabobank ziet het somber in voor de huizenmarkt. De bank voorziet een prijsdaling van 2,5 procent in 2011. Economen stellen dat er veel te veel huizen, veel te lang te koop staan.

,,De dalende transactieaantallen en de verdere toename van het aantal te koop staande woningen laten zien dat kopers en verkopers nog steeds niet of zeer moeizaam overeenstemming kunnen bereiken'', aldus Rabobank, de grootste hypotheekverstrekker in Nederland. In het tweede kwartaal werden er 29.532 woningen verkocht, een daling van 7,4 procent.

Daarmee komt het totaal aantal transacties dit jaar uit op 124.381, ,,een nieuw dieptepunt voor de markt''.

Ook voor 2013 ziet Rabo-econoom Hans Stegeman nog geen herstel, mede omdat potentiële kopers wachten op meer duidelijkheid over wat er met de hypotheekrenteaftrek gaat gebeuren. Ook aarzelen ze door de aangescherpte kredietregels, de bezuinigingsmaatregelen van de overheden en de opgelopen rente. ,,Er is helaas geen reden om optimistisch te worden'', aldus Stegeman. Ook de schuldencrisis in Europa is slecht voor het vertrouwen.

,,Aan de andere kant zijn veel verkopers tot op heden niet bereid hun prijzen aan te passen aan de huidige marktomstandigheden'', aldus Rabo.

Door de verlaging van de overdrachtsbelasting zullen er volgens Rabo wel wat meer huizen worden verkocht, maar dat zal niet zorgen voor een ommezwaai van de prijsontwikkeling.

Met andere woorden met de huizenmarkt wordt het een heel stuk slechter want alles wat de Rozebrillen Rabobank zegt is in realiteit nooit waar en altijd een stuk slechter. Zoek alle huizenmarkt-prognose berichten van de Rabobank door de jaren heen maar eens op. Zouden ze aandeelhouder zijn bij goed gevoel makelaars NVM? _O-
pi_100940976
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:59 schreef michaelmoore het volgende:
246.240 huizen te koop
all quit on the western front
^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:49 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Weer 63 hutten erbij. 246.124 w/

Het stijgt ongeveer met 500-600 per week. Eind volgend jaar zitten we rond de 300.000 w/

Wel makkelijk voor bezichtigingen, kun op 1 dag 10 woningen in dezelfde straat bekijken als je een beetje tempo maakt.
Nu lukt het al gemakkelijk met gemiddeld 5 woningen in een straat.

[ Bericht 26% gewijzigd door StephanL op 19-08-2011 16:04:50 ]
pi_100941528
dubbel
pi_100942498
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:46 schreef StephanL het volgende:
Nu lukt het al gemakkelijk met gemiddeld 5 woningen in een straat.
Er zijn 246.000 straten in NL. ;)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:46:45 #123
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100943277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:37 schreef luckyb1rd het volgende:
,,Aan de andere kant zijn veel verkopers tot op heden niet bereid hun prijzen aan te passen aan de huidige marktomstandigheden'', aldus Rabo.
Hoog tijd dus voor de overheid om te stoppen met steunmaatregelen: weg met de HRA voor mensen met twee huizen (die ondertussen de boel onderverhuren) bijvoorbeeld.
pi_100943489
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Toch wel tegen de prijs die de buren in 2007 betaalden plus minstens 20%?

Die dingen worden alleen maar meer waard hè...
Ze hebben eigenlijk meer waarde dan goud, je kunt er in wonen bijvoorbeeld, dat maakt een huis zeer nuttig en waardevol.
Over 10/15 jaar lachen we om de prijzen van vandaag mischien, dat zie ik goudbezitters die nu kopen niet doen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 06:24:59 #125
323876 michaelmoore
pi_100964963
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:53 schreef bedachtzaam het volgende:

Over 10/15 jaar lachen we om de prijzen van vandaag mischien, dat zie ik goudbezitters die nu kopen niet doen.
Het zijn wel heel andere tijden, en met een krimpende bevolking
pi_100965838
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 06:24 schreef michaelmoore het volgende:
Het zijn wel heel andere tijden, en met een krimpende bevolking
:?
quote:
Zal de bevolking in Nederland blijven toenemen?

In ieder geval neemt de bevolking in de komende decennia toe. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) verwacht in de prognose van 2009 dat het aantal inwoners tot 2038 nog toeneemt, van de huidige 16,5 miljoen inwoners tot een maximum van bijna 17,5 miljoen in 2038. Na 2038 verwacht het CBS een afname van de bevolking. Aangezien het gemiddelde aantal kinderen per vrouw op 1,7 kinderen ligt, zal op termijn de natuurlijke aanwas afnemen. De positieve migratiesaldi droegen het afgelopen decennium bij aan bevolkingsgroei. De laatste jaren is er wel een duidelijke afname zichtbaar.
Bron
pi_100965987
Ach, als die voorspellingen van de overheid over de bevolking al evengoed zijn als die over de huizenprijzen...
pi_100966192
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:05 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ach, als die voorspellingen van de overheid over de bevolking al evengoed zijn als die over de huizenprijzen...
Welke voorspellingen over de huizenprijzen heeft de overheid dan zoal gedaan? :?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:43:14 #129
323876 michaelmoore
pi_100967685
246.636 huizen te koop
pi_100967956
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
246.636 huizen te koop
Wow gaat hard ineens
pi_100968079
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:05 schreef GoudIsEcht het volgende:
Dat er steeds meer 1 persoonshuishoudens komen klopt dan ook al niet :?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:13:44 #132
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100968454
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef Frezer het volgende:

[..]

Voor zover ik weet klopt dat wel. Tijd voor verplicht samenwonen :P
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:27:39 #133
323876 michaelmoore
pi_100968780
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel, hier worden vijf- en zeskamerflats ook gesplitst in drie stuks, brengt een bak meer geld op voor de sociale woningcorporatie

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2011 12:50:31 ]
pi_100969210
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voor zover ik weet klopt dat wel. Tijd voor verplicht samenwonen :P
Ah ja, inderdaad, al die extra woningen zijn helemaal nergens goed voor! :P .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:59:10 #135
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100969494
Even volgen dit. Over 2 jaar wordt het denk ik wel aantrekkelijk om een huis te kopen :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:09:20 #136
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100969789
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:59 schreef Falco het volgende:
Even volgen dit. Over 2 jaar wordt het denk ik wel aantrekkelijk om een huis te kopen :Y.
In het huidige tempo van 2 tot 5% prijsdaling per jaar duurt dat nog wel langer...
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:12:28 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100969863
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In het huidige tempo van 2 tot 5% prijsdaling per jaar duurt dat nog wel langer...
Huidige tempo zal wel richting de 10% per jaar worden. Nog steeds denken mensen een huis voor de hoofdprijs te kunnen verkopen... Het duurt een tijdje voordat die gevallen uit de markt vallen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:18:50 #138
323876 michaelmoore
pi_100970027
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En door de angst bij de banken om tophypotheken aan starters te geven, zal het nog verergeren, ik zie dit niet meer goed komen voor 2015, en dan loopt de wereldbevolking terug de volgende tien jaar , terwijl er leuk doorgebouwd zal worden want gemeentes willen grond blijven verkopen

En steeds meer babyboomers willen cashen, door falende pensioenfondsen, ofwel the perfect storm is here

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2011 17:34:00 ]
pi_100973134
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Huidige tempo zal wel richting de 10% per jaar worden. Nog steeds denken mensen een huis voor de hoofdprijs te kunnen verkopen... Het duurt een tijdje voordat die gevallen uit de markt vallen.
Waarom denk je dat, in tegenstelling tot de afgelopen 5 jaar, de daling nu opeens wel meer dan 5% per jaar zal gaan worden?
pi_100973321
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat, in tegenstelling tot de afgelopen 5 jaar, de daling nu opeens wel meer dan 5% per jaar zal gaan worden?
Lees jij wel eens een krant? Zoja, dan zou je deze vraag niet hoeven stellen.
pi_100973471
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:34 schreef Mercer het volgende:

[..]

Lees jij wel eens een krant? Zoja, dan zou je deze vraag niet hoeven stellen.
Ik ben vrij aardig op de hoogte ja, dus geef maar even het antwoord of hou je mondje dicht.
pi_100973577
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben vrij aardig op de hoogte ja, dus geef maar even het antwoord of hou je mondje dicht.
Dan weet je ook dat het er economisch nu slecht voor staat. Of dat gaat leiden tot flinke prijsdalingen op de huizenmarkt? Zou goed kunnen. Jij doet net alsof er niets aan de hand is, daar ben ik het niet mee eens en dat is ook niet zo.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:49:14 #143
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100973646
De huidige prijsdalingen zijn uit de tijd dat makelaars en banken de prijsdaling ontkenden. Nu zelfs de Rabobank zegt voor 2012 een daling te verwachten, zou het me niets verbazen als de daadwerkelijke daling daar 5% onder zit.
pi_100973790
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:45 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dan weet je ook dat het er economisch nu slecht voor staat. Of dat gaat leiden tot flinke prijsdalingen op de huizenmarkt? Zou goed kunnen. Jij doet net alsof er niets aan de hand is, daar ben ik het niet mee eens en dat is ook niet zo.
Je kan blijkbaar niet lezen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
De huidige prijsdalingen zijn uit de tijd dat makelaars en banken de prijsdaling ontkenden. Nu zelfs de Rabobank zegt voor 2012 een daling te verwachten, zou het me niets verbazen als de daadwerkelijke daling daar 5% onder zit.
Ik weet het niet. Denk dat er nog wel meer maatregelen zullen komen uit de hoed van de regering om de dalende tendens te proberen te temperen.
pi_100973841
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan blijkbaar niet lezen?
Want? Misschien kan je het even toelichten? Je denkt dat prijzen wel gaan dalen, maar niet meer dan 5% per jaar?
pi_100973975
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:59 schreef Mercer het volgende:

[..]

Want? Misschien kan je het even toelichten? Je denkt dat prijzen wel gaan dalen, maar niet meer dan 5% per jaar?
Correct. Dat is toch een heel andere opvatting dan "Jij doet net alsof er niets aan de hand is", zoals jij claimt dat ik zou doen.

Verder heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag waarom prijzen nu opeens wel meer dan 5%, ja, zelfs meer dan 10% per jaar zouden gaan dalen, geheel tegen de daling van de afgelopen 3jaar in.
pi_100974217
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct. Dat is toch een heel andere opvatting dan "Jij doet net alsof er niets aan de hand is", zoals jij claimt dat ik zou doen.

Verder heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag waarom prijzen nu opeens wel meer dan 5%, ja, zelfs meer dan 10% per jaar zouden gaan dalen, geheel tegen de daling van de afgelopen 3jaar in.
Oke dat was een verkeerde aanname dan. En ik had inderdaad niet goed gelezen.

Waarom het nu ineens sterker zal gaan dalen? Omdat onroerend goed vaak een stuk langzamer reageert op economische veranderingen. Ik weet niet of het meer dan 5% gaat dalen, in tegenstelling wat ik hierboven zei. Maar als je ziet hoe het in de VS is gegaan, dan is het (goed) mogelijk dat hier in NL een zelfde soort situatie gaat komen van flink dalende huizenprijzen. Daarbij heb je nu ook de crisis in Europa, het lijkt me dat zoiets de markt geen goed zal doen. En of dat nu 5, 10, 20, of 30 procent gaat worden, geen idee, dat zullen we zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mercer op 20-08-2011 16:28:25 ]
pi_100976251
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef Mercer het volgende:
Maar als je ziet hoe het in de VS is gegaan, dan is het (goed) mogelijk dat hier in NL een zelfde soort situatie gaat komen van flink dalende huizenprijzen.
De VS is het minst vergelijkbare voorbeeld met Nederland van een huizenmarkt die je kunt bedenken. Daar kun je namelijk op een regenachtige dag je sleutels inleveren bij de bank waardoor je onmiddellijk van je hypotheek af bent en dezelfde dag in het huis aan de overkant van de straat trekken dat net even goedkoper is per maand. Je hebt daar geen restschuld op je hypotheek zoals in NL.
pi_100978308
Dit kan nog leuk worden als de aex weer naar 200 pleurt.

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_100978374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:06 schreef fedsingularity het volgende:
Dit kan nog leuk worden als de aex weer naar 200 pleurt.

[ afbeelding ]
Je denkt aan een herhaling van de relatie van de periode tussen 2000 en 2003?
pi_100978412
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je denkt aan een herhaling van de relatie van de periode tussen 2000 en 2003?
Damn kan jij gedachtenlezen?? :D
pi_100978580
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:09 schreef fedsingularity het volgende:
Damn kan jij gedachtenlezen?? :D
Nee, gewoon gebruik gemaakt van een Trojan. :+
pi_100978773
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, gewoon gebruik gemaakt van een Trojan. :+
Ik dacht eigenlijk meer aan een undershoot ten opzichte van de aex.
Veel huizen zijn gekocht met geleend geld, en zijn dus zwaar geleveraged.
Het enige wat nu nog positief is voor de huizenmarkt is dat de Nederlandse staatsobligaties erg gewild zijn en dat de rente vrij laag is.
pi_100978877
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:24 schreef fedsingularity het volgende:
Ik dacht eigenlijk meer aan een undershoot ten opzichte van de aex.
Veel huizen zijn gekocht met geleend geld, en zijn dus zwaar geleveraged.
Het enige wat nu nog positief is voor de huizenmarkt is dat de Nederlandse staatsobligaties erg gewild zijn en dat de rente vrij laag is.
Er wordt hier al jaaaaren voorspeld dat de huizenmarkt ineenstort (en vreemd genoeg denken de mensen die nu niet kunnen kopen, dat op dat moment dan wel te kunnen).

Ik lees de grafiek anders. Die geeft m.i. aan dat zodra het echt beroerd gaat met de AEX, beleggers ergens anders hun geld in stoppen. ;)
pi_100979086
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Er wordt hier al jaaaaren voorspeld dat de huizenmarkt ineenstort (en vreemd genoeg denken de mensen die nu niet kunnen kopen, dat op dat moment dan wel te kunnen).

Ik lees de grafiek anders. Die geeft m.i. aan dat zodra het echt beroerd gaat met de AEX, beleggers ergens anders hun geld in stoppen. ;)
Dat iets al jaren voorspeld wordt en nog niet uitgekomen is zegt toch niets?
Nu is de huizenprijs gegarandeerd omdat de voorspelling niet uitgekomen is?

Het is je goed recht om die grafiek anders te lezen, ik zie erin dat de huizenmarkt niet meegecorrigeerd is en dat een correctie veel te lang op zich heeft laten wachten.
Maar goed, we zien het wel in de volgende kwartaalberichten van de rabo.
pi_100979268
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:36 schreef fedsingularity het volgende:
Dat iets al jaren voorspeld wordt en nog niet uitgekomen is zegt toch niets?
Nu is de huizenprijs gegarandeerd omdat de voorspelling niet uitgekomen is?
Dat zeg ik toch niet? Ze zullen vast nog wel even doordalen. Maar het blijven herhalen van doemscenario's en het zoeken van correlaties in een en dezelfde grafiek die zowel bij daling van de AEX een opwaartse als een neerwaartse trend laat zien geeft ook geen garantie dat ze uitkomen. Wat dat betreft loopt de 'oogst' van mijn walnotenboom vele malen beter mee in de pas met de huizenmarkt. (Geen geintje!)
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:24:53 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100987730
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Ze zullen vast nog wel even doordalen. Maar het blijven herhalen van doemscenario's en het zoeken van correlaties in een en dezelfde grafiek die zowel bij daling van de AEX een opwaartse als een neerwaartse trend laat zien geeft ook geen garantie dat ze uitkomen. Wat dat betreft loopt de 'oogst' van mijn walnotenboom vele malen beter mee in de pas met de huizenmarkt. (Geen geintje!)
Zolang er nog mensen zijn die prijsdalingen een "doemscenario" noemen i.p.v. het met open armen te ontvangen, is de lucht duidelijk nog niet uit de huizenprijzen.
pi_100999395
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Zolang er nog mensen zijn die prijsdalingen een "doemscenario" noemen i.p.v. het met open armen te ontvangen, is de lucht duidelijk nog niet uit de huizenprijzen.
Zolang er nog mensen zijn die de ellende van anderen met open armen ontvangen schort er duidelijk nog heel wat aan de gemiddelde opvoeding qua bijbrengen van normen en waarden.
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:21:32 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101000239
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zolang er nog mensen zijn die de ellende van anderen met open armen ontvangen schort er duidelijk nog heel wat aan de gemiddelde opvoeding qua bijbrengen van normen en waarden.
Je doet je usericoon eer aan. Als een huis voor 300k te koop staat, maar vindt het maar 200k waard, staat het mij vrij om die 200k te bieden. Eventueel hoongelach neem ik op de koop toe, ik vond het huis in ieder geval 200k waard. Zo gaat dat nu eenmaal in een vrije markt-economie ^O^.
pi_101001598
quote:

[..]

Zoek eerst eens op wat normen en waarden zijn want dit is holle retoriek en dom.

Het gaat ook niet over de ellende van mensen maar over huizen die te duur zijn. Hoge huizenprijzen leiden tot hoge huisvestingskosten en die hoge kosten leiden weer tot veel ellende.

Het is niet voor niets dat halve vinexwijken aan de antidepressiva zitten.
pi_101006116
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:00 schreef machtpen het volgende:
Het is niet voor niets dat halve vinexwijken aan de antidepressiva zitten.
Bron? Over holle retoriek gesproken..... 8)7

quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:21 schreef Falco het volgende:
Als een huis voor 300k te koop staat, maar vindt het maar 200k waard, staat het mij vrij om die 200k te bieden.
Bieden wat je het waard vind is natuurlijk wat anders dan hopen dat de hele huizenmarkt in elkaar stort en honderdduizenden mensen in de problemen komen zodat je als een aasgier de lijken kunt pikken.

Maar ergens begreep je dat vast wel... Hoop ik.

NB: Om enigzins ontopic te blijven: 246.741 huizen te koop

[ Bericht 2% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-08-2011 16:53:11 ]
  zondag 21 augustus 2011 @ 16:59:26 #162
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101006712
quote:

[..]

Mwa, heeft weinig te maken met opvoeding. We hoeven het toch ook niet erg te vinden voor de Philips TV-schermen divisie dat we betere schermen tegenwoordig goedkoper elders halen? Of voor banken dat zij nat gaan op (kennelijk) overgewaardeerde Griekse obligaties? Zo werkt de wereld gewoon.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 21 augustus 2011 @ 17:40:32 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101008204
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bron? Over holle retoriek gesproken..... 8)7

[..]

Bieden wat je het waard vind is natuurlijk wat anders dan hopen dat de hele huizenmarkt in elkaar stort en honderdduizenden mensen in de problemen komen zodat je als een aasgier de lijken kunt pikken.

Maar ergens begreep je dat vast wel... Hoop ik.

NB: Om enigzins ontopic te blijven: 246.741 huizen te koop
Ik zal eerlijk zijn, maar hoop inderdaad dat er zo'n 20 a 30% van de huizenprijzen afgaat, ook omdat ik veel huizen qua waarde nu zwaar overgewaardeerd vind. Dat levert de komende jaren logischerwijs een hoop persoonlijke drama's voor anderen op. Maar men moet natuurlijk ook beseffen dat het kopen van een huis en afsluiten van een hypotheek iets anders is dan het kopen van een nieuwe LCD-televisie.
pi_101008481
Hopen mag altijd, of het reëel is of niet moet men afwachten. Maar "de huzenprijzen" bestaat niet. Er zijn categorieeen waarvan de een anders reageert dan de ander.
pi_101008562
Als er nu weer een recessie komt, denk ik dat de huizenprijzen nog wel meer gaan dalen. Zelfs de rabobank verwacht dat..
pi_101008608
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2011 17:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zal eerlijk zijn, maar hoop inderdaad dat er zo'n 20 a 30% van de huizenprijzen afgaat, ook omdat ik veel huizen qua waarde nu zwaar overgewaardeerd vind. Dat levert de komende jaren logischerwijs een hoop persoonlijke drama's voor anderen op. Maar men moet natuurlijk ook beseffen dat het kopen van een huis en afsluiten van een hypotheek iets anders is dan het kopen van een nieuwe LCD-televisie.
Doorstromen naar een andere woning wordt lastiger voor een hoop mensen. Dat zie ik niet per se als drama. Als je netjes je hypotheek blijft betalen is er niks aan de hand.
  maandag 22 augustus 2011 @ 00:18:58 #167
323876 michaelmoore
pi_101025434
246.741 huizen te koop
pi_101073882
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 00:18 schreef michaelmoore het volgende:
246.741 huizen te koop
246.651 huizen te koop
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:39:02 #169
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_101074559
Ik zal eerlijk zijn, maar hoop dat er zo'n 20 a 30% bij de huizenprijzen bijkomt, ook omdat ik veel huizen qua waarde nu zwaar ondergewaardeerd vind.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_101074595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je leest uit de grafiek dat in 2008 huizenprijzen rap stegen?

Lijkt mij wat twijfelachtig hoor.
pi_101074602
Laat maar.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:38:06 #172
324665 meth77
to do or not to do
pi_101075964
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:39 schreef Bayswater het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, maar hoop dat er zo'n 20 a 30% bij de huizenprijzen bijkomt, ook omdat ik veel huizen qua waarde nu zwaar ondergewaardeerd vind.
wel eens in de USA gekeken??
En toch is er nog vraag naar nieuwbouw
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:49:28 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101076250
Het hobbelt allemaal wel terug, maar het gaat toch erg langzaam. Als je dat vergelijkt met de volatiliteit op de beurzen!
Belangrijkste reden is toch het inherente tekort aan kwalitatieve woonruimte.
The End Times are wild
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:50:30 #174
43642 Bayswater
pi_101076280
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:38 schreef meth77 het volgende:

[..]

wel eens in de USA gekeken??
En toch is er nog vraag naar nieuwbouw
Het ging mij er meer om dat wat men vindt irrelevant is.
Life lies a slow suicide
pi_101076592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:49 schreef LXIV het volgende:
Het hobbelt allemaal wel terug, maar het gaat toch erg langzaam. Als je dat vergelijkt met de volatiliteit op de beurzen!
Belangrijkste reden is toch het inherente tekort aan kwalitatieve woonruimte.
Dat tekort... hoe kunnen we dat nou meten?
pi_101077315
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:39 schreef Bayswater het volgende:
Wat je vind mag je houden :')
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:29:13 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101077506
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:01 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat tekort... hoe kunnen we dat nou meten?
Dat is niet te meten, want het is een rekbaar begrip. Er zijn altijd ook nog keuze's of gedwongen situaties. Iemand van 22 die eigenlijk geen woonruimte kan betalen kan ook nog bij z'n ouders blijven wonen, etc etc.

Maar gezien de prijs/kwaliteitsverhouding van woonruimte in Nederland, ten opzichte van het gemiddelde inkomen, kun je denk ik wel stellen dat er schaarste is. Iemand die 40% van zijn inkomen kwijt is aan een 'studio' van 80m2 doet dit vast niet voor de lol!
The End Times are wild
pi_101077722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is niet te meten, want het is een rekbaar begrip. Er zijn altijd ook nog keuze's of gedwongen situaties. Iemand van 22 die eigenlijk geen woonruimte kan betalen kan ook nog bij z'n ouders blijven wonen, etc etc.

Maar gezien de prijs/kwaliteitsverhouding van woonruimte in Nederland, ten opzichte van het gemiddelde inkomen, kun je denk ik wel stellen dat er schaarste is. Iemand die 40% van zijn inkomen kwijt is aan een 'studio' van 80m2 doet dit vast niet voor de lol!
Ja daar valt iets voor te zeggen.

Maar het blijft een beetje een cirkelredenatie..

• De prijs is zo hoog omdat het schaars is.
• -Hoe weet je dat het schaars is?
• Kijk maar eens naar de hoge prijzen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:01:14 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101078669
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:35 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja daar valt iets voor te zeggen.

Maar het blijft een beetje een cirkelredenatie..

• De prijs is zo hoog omdat het schaars is.
• -Hoe weet je dat het schaars is?
• Kijk maar eens naar de hoge prijzen.
Dat is geen cirkelredenatie, dat is basiseconomie. Als er 10% meer goede woonruimte zou zijn in Nederland, dan lagen de prijzen 20% lager.
The End Times are wild
pi_101078792
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is geen cirkelredenatie, dat is basiseconomie. Als er 10% meer goede woonruimte zou zijn in Nederland, dan lagen de prijzen 20% lager.
Basiseconomie is niet zo geweldig hoor.

Feit blijft dat je schaarste eventueel aan de prijs kan afleiden, maar er ook andere factoren op de prijs van invloed zijn.

Echt een objectieve maat biedt de prijs dus niet en er is wel degelijk kans op een cirkelredenatie.

Dezelfde cirkelredenatie waarmee luchtbellen wel eens worden goedgepraat.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:15:54 #181
323876 michaelmoore
pi_101098636
246.743 huizen te koop
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:44:26 #182
324665 meth77
to do or not to do
pi_101117463
246.847 huizen te koop :7
Weer twee straatjes en een corporatieflat
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:49:22 #183
43642 Bayswater
pi_101128214
245.584 huizen te koop

In een ochtend een heel dorp verkocht. :)
Life lies a slow suicide
pi_101157386
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:49 schreef Bayswater het volgende:
245.584 huizen te koop

:D
pi_101159924
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:49 schreef Bayswater het volgende:
245.584 huizen te koop

Ik heb het dorp gekocht waarin ik woon. Gewoon omdat het kon. :P
pi_101162903
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 06:48 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik heb het dorp gekocht waarin ik woon. Gewoon omdat het kon. :P
Dus de huizen in jouw dorp zijn in feite waardeloos geworden :P

Ik ben benieuwd wanneer de makelaars weer terug zijn van vakantie en de na zomerse rally weer in volle vaart losbreekt :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101164124
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus de huizen in jouw dorp zijn in feite waardeloos geworden :P

Ik ben benieuwd wanneer de makelaars weer terug zijn van vakantie en de na zomerse rally weer in volle vaart losbreekt :Y
Ik denk nu.. die daling is wel fors :)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:09:49 #188
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101165838
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
Je valt uit je rol... Jouw rol was: "ik heb een tophypotheek".
pi_101195190
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je valt uit je rol... Jouw rol was: "ik heb een tophypotheek".
Ach mijn beleggingshypotheek valt toch niet meer te redden, het is beter om te lachen dan te huilen :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:02:29 #190
324665 meth77
to do or not to do
pi_101218425
245.909 huizen te koop
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:32:50 #191
323876 michaelmoore
pi_101246181
246.370 huizen te koop
De vakantie is nu echt over
pi_101248396
Kun je ook ergens zien hoe lang een huis al te koop staat en het verloop van de vraagprijs? Op Funda gaat de looptijd maar tot 6 maanden, en kun je alleen de oorspronkelijke (de vorige of de eerste?) vraagprijs zien.
pi_101250615
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 11:35 schreef Sloggi het volgende:
Kun je ook ergens zien hoe lang een huis al te koop staat en het verloop van de vraagprijs? Op Funda gaat de looptijd maar tot 6 maanden, en kun je alleen de oorspronkelijke (de vorige of de eerste?) vraagprijs zien.
Even googlen, meestal vind je meer informatie op andere huizensites b.v. huizenzoeker.nl
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:40:33 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101251484
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Even googlen, meestal vind je meer informatie op andere huizensites b.v. huizenzoeker.nl
En Google Streetview: als het bord "te koop" daar opstaat, staat-ie in ieder geval al een tijdje.
pi_101251489
Bedankt, ik heb al iets meer gevonden.

Een huis dat sinds 11-2009 te koop staat is in bijna twee jaar van 695000 naar 645000 gezakt.

Anders huis, zelfde straat, ook sinds 11-2009: van 1.095000 naar 995000.

Allebei minder dan 10% gezakt in bijna twee jaar tijd, lijkt me niet erg veel.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:52:57 #196
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101251821
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:40 schreef Sloggi het volgende:

Een huis dat sinds 11-2009 te koop staat is in bijna twee jaar van 695000 naar 645000 gezakt.

Ze staan niet voor niets nog te koop...
pi_101251958
Remco, je mag onderhand wel opschieten met een huis kopen, over een paar jaar kan je geen hypotheek meer krijgen omdat je dan te oud bent w/

Of wil je je leven lang blijven huren?
pi_101252309
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ze staan niet voor niets nog te koop...
Klopt. Aan de andere kant, ik weet dat beide huizen nog gewoon bewoond zijn, en er kan altijd iemand verliefd worden op je huis.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:11:51 #199
323876 michaelmoore
pi_101254268
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:40 schreef Sloggi het volgende:

Ik ken mensen die jouw graag nog eens 15% kado geven als je hun huis komt kopen, dan heb je dus al 20 a 25%
pi_101256908
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 08:32 schreef michaelmoore het volgende:
246.370 huizen te koop
De vakantie is nu echt over
De elders op deze pagina genoemde dorp heeft hun huis maar weer terug gegooid in de immer uitdijende poel van te koop staande huizen.
pi_101261645
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:57 schreef PierreBetfair het volgende:
Remco, je mag onderhand wel opschieten met een huis kopen, over een paar jaar kan je geen hypotheek meer krijgen omdat je dan te oud bent w/

Of wil je je leven lang blijven huren?
Gewoon door gaan met sparen, die huizen gaan vroeg of laat tegen marktprijzen weg. De markt denkt nog steeds de hoofdprijs te kunnen krijgen, helaas voor de wannabe verkopers word die kans met de dag kleiner. Over 5 jaar zal menig wannebe verkoper spijt als haren op zijn hoofd hebben dat hij/zij destijds niet direct 20% van de vraagprijs af had gedaan.
pi_101261777
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gewoon door gaan met sparen, die huizen gaan vroeg of laat tegen marktprijzen weg. De markt denkt nog steeds de hoofdprijs te kunnen krijgen, helaas voor de wannabe verkopers word die kans met de dag kleiner. Over 5 jaar zal menig wannebe verkoper spijt als haren op zijn hoofd hebben dat hij/zij destijds niet direct 20% van de vraagprijs af had gedaan.
Of ze woonden nog lang en gelukkig.... :+
pi_101261939
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Of ze woonden nog lang en gelukkig.... :+
Absoluut niet... de werkeloosheid zal de komende jaren exploderen. Veel mensen zullen aan het staatsinfuus komen te liggen. Het probleem zit zal hem met name zitten bij mensen die niets substantieels produceren. Banken, verzekeraars, tussenpersonen al dat soort beroepen waar sinds het instorten van de fantasie economie steeds minder vraag naar is ^O^
pi_101261998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Absoluut niet... de werkeloosheid zal de komende jaren exploderen. Veel mensen zullen aan het staatsinfuus komen te liggen. Het probleem zit zal hem met name zitten bij mensen die niets substantieels produceren. Banken, verzekeraars, tussenpersonen al dat soort beroepen waar sinds het instorten van de fantasie economie steeds minder vraag naar is ^O^
Ja Xeno, nou weet ik het onderhand allemaal wel... :D
pi_101262038
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

:D _O- ik heb je gemist kerel :s)
pi_101263398
quote:
Het probleem zit zal hem met name zitten bij mensen die niets substantieels produceren.
Kill a Xeno, solve (part of) the problem! :D _O-
pi_101286205
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:45 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Kill a Xeno, solve (part of) the problem! :D _O-
Wat is er mis met Xeno? Ik heb een paar posts van hem gelezen, maar zie niet direct iets dat vol gaten geschoten kan worden...
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_101288055
In dat laatste Rabo rapport van 11-aug-2011 over de Nederlandse woningmarkt werd gesproken over een bestand van "gemiste transacties".

nu zitten we bij funda op 250.000 van deze soort bij een gemiddelde waarde van zo'n 250.000 euro per woning; dus een onbenut kapitaalvolume van permanent jaarlijks zo'n 62 miljard Euro; dit alleen al geeft voor dit deel van de economie een maatschappelijke verliespost van zo'n 10 miljard euro jaarlijks in directe zin:

Rente: 4 miljard
Afschrijving: 1,5 miljard
Onderhoud: 1,5 miljard
Verzekeringen: 0,5 miljard
Gemiste opbrengsten aan vruchtgebruik/gebruiksnut: 1 miljard
Beheer en schoonmaak: 0,5 miljard
Energie & stookkosten: 0,5 miljard
Infrastructuurlasten, riolering e.d.: 0,5 miljard

Dat is enorm, vooral als die fundateller naar de 300.000 gaat, en wie weet zijn er nog veel meer woningen te koop dan alleen op funda. De liquiditeit is helemaal weg. Als de rente en/of risicopremies gaan stijgen is er een nog groter probleem.
pi_101288440
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:03 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Wat is er mis met Xeno? Ik heb een paar posts van hem gelezen, maar zie niet direct iets dat vol gaten geschoten kan worden...
Dat is het probleem.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_101288675
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:03 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Behalve dat hij een glazen bol heeft, waarin hij de toekomst ziet, zie ik ook niks verkeerd in zijn berichten.
Het rare is, deze toekomst is altijd een doom-scenario.... en vaak in zijn voordeel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:13:39 #211
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101289088
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Behalve dat hij een glazen bol heeft, waarin hij de toekomst ziet, zie ik ook niks verkeerd in zijn berichten.
Het rare is, deze toekomst is altijd een doom-scenario.... en vaak in zijn voordeel.
Prijsverlagingen een doom-scenario noemen... 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoDelft op 28-08-2011 15:47:13 ]
pi_101289119
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:46 schreef Bankfurt het volgende:
In dat laatste Rabo rapport van 11-aug-2011 over de Nederlandse woningmarkt werd gesproken over een bestand van "gemiste transacties".

nu zitten we bij funda op 250.000 van deze soort bij een gemiddelde waarde van zo'n 250.000 euro per woning; dus een onbenut kapitaalvolume van permanent jaarlijks zo'n 62 miljard Euro; dit alleen al geeft voor dit deel van de economie een maatschappelijke verliespost van zo'n 10 miljard euro jaarlijks in directe zin:

Rente: 4 miljard
Afschrijving: 1,5 miljard
Onderhoud: 1,5 miljard
Verzekeringen: 0,5 miljard
Gemiste opbrengsten aan vruchtgebruik/gebruiksnut: 1 miljard
Beheer en schoonmaak: 0,5 miljard
Energie & stookkosten: 0,5 miljard
Infrastructuurlasten, riolering e.d.: 0,5 miljard

Dat is enorm, vooral als die fundateller naar de 300.000 gaat, en wie weet zijn er nog veel meer woningen te koop dan alleen op funda. De liquiditeit is helemaal weg. Als de rente en/of risicopremies gaan stijgen is er een nog groter probleem.
Jij denkt dat al die woningen leeg staan? 8)7
pi_101293064
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij denkt dat al die woningen leeg staan? 8)7
Voordat je met zo'n stom smilie aan komt zetten, LEZEN.

Het zijn de directe (veelal vaste) gedragen kosten (conservatief ingeschat) voor de maatschappij/economie waar geen opbrengsten of dekking tegenover staan; d.w.z. geen toegevoegde waarde of doorbelasting.

Ik verwees naar het Rabobank kwartaal rapport woningmarkt; zie de begrippen cumulatief gemiste transacties sedert 2008 en het latente aanbod dat de pan uitrijst.

Dan is er verder nog sprake van (eenmalig) gerealiseerde waardedaling; alleen al over die cumulatief aantal gemiste transacties sedert 2008 is dit 15% van 62 mld Euro; dus nog eens eenmalig 10 miljard Euro;
pi_101293283
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:48 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het zijn de directe (veelal vaste) gedragen kosten (conservatief ingeschat) voor de maatschappij/economie waar geen opbrengsten of dekking tegenover staan; d.w.z. geen toegevoegde waarde of doorbelasting.

Ik verwees naar het Rabobank kwartaal rapport woningmarkt; zie de begrippen cumulatief gemiste transacties sedert 2008 en het latente aanbod dat de pan uitrijst.
OK. Stel ik ben van plan om binnen nu en 5 jaar te gaan verhuizen, dus ik zet mijn woning op Funda. Op welke manier kost dat de maatschappij geld?

5 jaar geleden had er een kern van waarheid in je uitspraak gezeten, maar tegenwoordig kopen de mensen niet meer 'alvast' een woning, ze blijven gewoon wonen tot het huis verkocht is.
pi_101293516
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OK. Stel ik ben van plan om binnen nu en 5 jaar te gaan verhuizen, dus ik zet mijn woning op Funda. Op welke manier kost dat de maatschappij geld?
Dat is niet relevant voor de berekening die ik gaf.
pi_101293552
quote:

[..]..5 jaar geleden had er een kern van waarheid in je uitspraak gezeten, maar tegenwoordig kopen de mensen niet meer 'alvast' een woning, ze blijven gewoon wonen tot het huis verkocht is.
De Rabobank ziet het kennelijk anders dan jij.
pi_101293933
Ok, nog iets:

de Rabobank in haar rapport verwacht dat door de verlaging van de overdrachtsbelasting dat het AANBOD van woningen hiermee extra wordt gestimuleerd; dus we krijgen hiermee nog meer druk op de verkoopkant van de woningmarkt; en dus heeft dit uiteraard een extra neerwaarts effect op de verkoopprijs.

Verder heeft het Rabo-rapport nog geen rekening gehouden met de snel verslechtende omstandigheden op de financiele markten sinds deze maand.
  zondag 28 augustus 2011 @ 17:42:50 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101295465
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:48 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dan is er verder nog sprake van (eenmalig) gerealiseerde waardedaling; alleen al over die cumulatief aantal gemiste transacties sedert 2008 is dit 15% van 62 mld Euro; dus nog eens eenmalig 10 miljard Euro;
Je hebt het dus over papieren verliezen op iets wat sowieso nooit bestaan heeft?!
Beetje zinloos om van 20 miljard verlies te spreken voor 250.000 huizen, als je bedenkt dat het daadwerkelijk bouwen van 250.000 huizen slechts 34,5 miljard zou kosten...
pi_101300172
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:58 schreef Bankfurt het volgende:
Dat is niet relevant voor de berekening die ik gaf.
Jouw berekening ging uit van 250.000 woningen die volgens jou representatief zijn voor 'een onbenut kapitaalvolume van permanent jaarlijks zo'n 62 miljard Euro'. Denk eens na... Hoeveel % van die woningen staat daadwerkelijk leeg? 10%, 15% of zullen we eens gek doen met 20%? Wat blijft er dan over van jouw 250.000 stuks en je angst voor 300.000 stuks op Funda? Wel degelijk relevant dus.

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:58 schreef Bankfurt het volgende:
De Rabobank ziet het kennelijk anders dan jij.
Er zijn wel meer dingen die de Rabobank anders ziet dan ik.... En?
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:06 schreef Bankfurt het volgende:
Ok, nog iets:

de Rabobank in haar rapport verwacht dat door de verlaging van de overdrachtsbelasting dat het AANBOD van woningen hiermee extra wordt gestimuleerd; dus we krijgen hiermee nog meer druk op de verkoopkant van de woningmarkt; en dus heeft dit uiteraard een extra neerwaarts effect op de verkoopprijs.
Je doelt nu weer op de 'waardedaling'? Waar je oorspronkelijke bericht totaal niet over ging?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 28-08-2011 19:51:45 ]
pi_101301014
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je hebt het dus over papieren verliezen op iets wat sowieso nooit bestaan heeft?!
Verliezen idd van waarde; d.w.z. o.a. taxatiewaarde, maar wel reeel omdat het om echte beoogde transacties gaat. Nou heeft dit wel degelijk bestaan, en het is niet alleen papier omdat bijv. de financiering van de vroegere koop vaak pas rond kan komen na een taxatie (die wel gebakken lucht- gehalte kan hebben idd), het maakt het leed er niet minder op.

quote:
Beetje zinloos om van 20 miljard verlies te spreken voor 250.000 huizen, als je bedenkt dat het daadwerkelijk bouwen van 250.000 huizen slechts 34,5 miljard zou kosten...
10 miljard Euro is eenmalig als waardedaling ; een aanzienlijk deel tot 100% is dit in dit geval ongetwijfeld waardedaling in gebakken lucht , zoals jij het wil.

Resteert: dan zou je op 10 miljard jaarlijkse kosten spreken voor het beheer van 34,5 miljard aan bouwwaarde (excl. grond e.d.); (jouw gegevens).

incl. grond, BTW, infrastructuur en formaliteiten e.d. kom je dan in jouw opzet snel op een te beheren bruto-onroerend goed-waarde van Euro 60 tot 80 miljard jaarlijks;

Om deze kosten te dragen (voor particulieren) komt dit al aardig overeen met de situatie die ik schetste.
pi_101301416
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jouw berekening ging uit van 250.000 woningen die volgens jou representatief zijn voor 'een onbenut kapitaalvolume van permanent jaarlijks zo'n 62 miljard Euro'. Denk eens na... Hoeveel % van die woningen staat daadwerkelijk leeg? 10%, 15% of zullen we eens gek doen met 20%? Wat blijft er dan over van jouw 250.000 stuks en je angst voor 300.000 stuks op Funda? Wel degelijk relevant dus.

[..]
Als ze NIET leeg staan, zijn de kosten nog VEEL HOGER.

quote:
Er zijn wel meer dingen die de Rabobank anders ziet dan ik.... En?

[..]
en ?

quote:
Je doelt nu weer op de 'waardedaling'? Waar je oorspronkelijke bericht totaal niet over ging?
Alles hangt ermee samen.

De snelle waardedaling die we nu kennen is iets anders dan daling van economische waarde a.g.v. afschrijving.

We zitten bijvoorbeeld nu in een marktsituatie waarin in jaar t een huis verbouwd en/of verbeterd kan worden, terwijl er dan toch sprake kan zijn van waardedaling (aankoop/verkoop waarde) van hetzelfde huis een jaar later t.o.v. tijdstip t.
pi_101301808
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:08 schreef Bankfurt het volgende:
Als ze NIET leeg staan, zijn de kosten nog VEEL HOGER.
Opgelost. Dus niet de 250.000 woningen die op Funda te koop staan zijn het probleem... Het zijn die 3,9 miljoen anderen die niet wensen te verhuizen die de kosten onnodig verhogen. :')
pi_101301936
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Opgelost. Dus niet de 250.000 woningen die op Funda te koop staan zijn het probleem... Het zijn die 3,9 miljoen anderen die niet wensen te verhuizen die de kosten onnodig verhogen. :')
Wat een niveau. :{
pi_101301993
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:19 schreef Bankfurt het volgende:
Wat een niveau. :{
Leg het eens uit dan: Als ze NIET leeg staan, zijn de kosten nog VEEL HOGER.

Ik ben nooit te beroerd om wat bij te leren hoor.
pi_101302470
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Leg het eens uit dan: Als ze NIET leeg staan, zijn de kosten nog VEEL HOGER.

Ik ben nooit te beroerd om wat bij te leren hoor.
Bij verhuur:

Meer slijtage, meer risico, meer stookkosten, meer heffingen, meer afschrijving, meer onderhoud, meubileren, administratie, inkomensheffingen, minder flexibiliteit, meer verzekeringspremie, meer infrastructuurkosten, g-w-e, tuinonderhoud, huurdersconflicten, en ga zo maar door.
pi_101302697
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:28 schreef Bankfurt het volgende:
Bij verhuur:
Wie heeft het in godsnaam over verhuur? 80 a 90% van de woningen op Funda worden nog gewoon bewoond door, jawel, de bewoners. (De eigenaren dus)

Over niveau gesproken....
pi_101303208
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wie heeft het in godsnaam over verhuur? 80 a 90% van de woningen op Funda worden nog gewoon bewoond door, jawel, de bewoners. (De eigenaren dus)

Over niveau gesproken....
Dan ga je er van uit dat ze nog geen andere woning hebben gekocht ?

De Rabobank ziet het toch anders.
pi_101303439
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:38 schreef Bankfurt het volgende:
:')

quote:
5 jaar geleden had er een kern van waarheid in je uitspraak gezeten, maar tegenwoordig kopen de mensen niet meer 'alvast' een woning, ze blijven gewoon wonen tot het huis verkocht is.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:45:28 #229
43642 Bayswater
pi_101303634
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:38 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

De Rabobank ziet het toch anders.
Als ik zulke rekensommetjes op mijn werk maak als de Rabobank sta ik binnen een jaar op straat. Nattevingerwerk als reden waarschijnlijk.
Life lies a slow suicide
pi_101303746
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:')

[..]

? Is funda nou wel of niet representatief voor de woningmarkt ?; de Rabo komt op een gegroeid extra aantal van 250.000 aangeboden woningen sinds 2008. (gemiste transacties, evenveel als er op funda staan).
pi_101303826
..
pi_101303985
Blijkbaar is funda een andere soort markt dan de woningmarkt.

Laat ik dan funda maar niet meer als uitgangspunt nemen voor de berekening, maar gewoon het rapport van de Rabobank; het blijven er nog steeds onverkochte 250.000 woningen die jaarlijks onverkoopbaar zijn..

250.000 woningen krijgt men nu (ondanks alle inspanningen en druk) maar niet verkocht.

Dit kost geld, heel veel geld.

[ Bericht 99% gewijzigd door Bankfurt op 28-08-2011 20:56:56 ]
pi_101304311
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:50 schreef Bankfurt het volgende:
? Is funda nou wel of niet represenatief voor de woningmarkt; de Rabo komt op een gegroeid extra aantal van 250.000 aangeboden woningen sinds 2008. (gemiste transacties, evenveel als er op funda staan).
Normaliter stonden er (volgens mij...) zo'n 120.000. Nu in totaal 250.000. Dus 130.000 extra.

En een deel daarvan komt gewoon doordat verkopers voorzichtiger zijn geworden en dus niet op de bonnefooi alvast een nieuw huis kopen zoals vroeger. (Toen was dat nog normaal, je huis werd toch wel binnen 6 maanden verkocht)
pi_101304724
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Normaliter stonden er (volgens mij...) zo'n 120.000. Nu in totaal 250.000. Dus 130.000 extra.

En een deel daarvan komt gewoon doordat verkopers voorzichtiger zijn geworden en dus niet op de bonnefooi alvast een nieuw huis kopen zoals vroeger. (Toen was dat nog normaal, je huis werd toch wel binnen 6 maanden verkocht)
Maar als ze echt voorzichtig zijn, dan ga je toch niet massaal je huis op funda zetten, zo verpest je als groepsmassa toch je eigen markt ?

zie hier het verschil tussen individueel gedrag met een beoogd effect en het afgeleide groepsgedrag dat juist het tegendeel van het individuele beoogde effect veroorzaakt.
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:02:14 #235
43642 Bayswater
pi_101304762
En de banken zijn ook wat voorzichtiger worden, die zien liever/eisen ook een koopovereenkomst van je huidige woning voordat je een nieuwe koopt.
Life lies a slow suicide
pi_101305083
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:01 schreef Bankfurt het volgende:
Maar als ze echt voorzichtig zijn, dan ga je toch niet massaal je huis op funda zetten, zo verpest je als groepsmassa toch je eigen markt ?
Nee, want ze laten toch niet de prijs massaal zakken? En dat zou wel gebeuren als al die mensen op de schopstoel zaten. Het merendeel zet hun huis op funda onder het mom van take it or leave it. En ondertussen wonen ze gewoon door hoor. Ongeacht wat de Rabobank beweert.

quote:
zie hier het verschil tussen individueel gedrag met een beoogd effect en het afgeleide groepsgedrag dat juist het tegendeel van het individuele beoogde effect veroorzaakt.
Los de file's ook gelijk even op... ^O^
pi_101305595
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, want ze laten toch niet de prijs massaal zakken? En dat zou wel gebeuren als al die mensen op de schopstoel zaten. Het merendeel zet hun huis op funda onder het mom van take it or leave it. En ondertussen wonen ze gewoon door hoor. Ongeacht wat de Rabobank beweert.

[..]
Ja, maar de percepte in de markt is "meer aanbod" en de verkoper ervaart meer concurrentie hierdoor, en dan kunnen de prijzen niet anders dan zakken, zakken, zakken...

Als de verkopers nu slim zijn op funda, gaan ze als groep een koop-funda site beginnen; d.w.z. een site waarin potentiele kopers zeggen een huis te willen kopen in een bep. prijsklasse.

quote:
Tja. Beter openbaar vervoer.
pi_101306070
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:14 schreef Bankfurt het volgende:
Ja, maar de percepte in de markt is "meer aanbod" en de verkoper ervaart meer concurrentie hierdoor, en dan kunnen de prijzen niet anders dan zakken, zakken, zakken...
Denkfout. Als ik prima woon maar bv graag iets groters zou willen, en mijn woning is mij een bepaald bedrag waard, dan is dat de prijs die de koper betaald, of hij koopt hem maar niet. Dan blijf ik zelf wel wonen. Mensen die denken 60K van een 250K woning af te kunnen praten vergeten dat die 60K uit de zak van de verkoper moet komen. Dus tenzij de woning door extreme omstandigheden verkocht MOET worden ben je domweg kansloos.

En dat blijkt ook wel, de prijzen dalen wel iets, maar niet echt noemenswaardig. In ieder geval niet zoveel als dat je zou mogen verwachten bij een verdubbeling van het aanbod.
pi_101306144
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

De prijzen zakken al een jaartje of wat. Het kost gewoon tijd voor dat het stabaliseert, en dit zal wel een extra duw naar beden worden. Minder kunnen lenen = lagere prijzen.
pi_101306843
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De prijzen zakken al een jaartje of wat. Het kost gewoon tijd voor dat het stabaliseert, en dit zal wel een extra duw naar beden worden. Minder kunnen lenen = lagere prijzen.
Hoop doet leven. Blijkbaar. :+

Maar feitelijk zeg je dat als het 'stabaliseert' het dus een extra duw naar beneden krijgt :?
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:36:10 #241
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_101307155
Minder kunnen lenen + verminderde inkomensgarantie == veel lagere woningprijzen w/
pi_101307318
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Minder kunnen lenen + verminderde inkomensgarantie == veel lagere woningprijzen w/
Ik help je hopen dat de huren omlaag gaan, maar zolang dat niet gebeurd....
pi_101317313
246.488 huizen te koop
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:14:25 #244
323876 michaelmoore
pi_101321457
246.509 huizen te koop
pi_101335219
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geen verwachte waardestijging = Minder speculatie in onroerend goed = nog lagere prijzen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:41:48 #246
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_101341775
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:49 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Geen verwachte waardestijging = Minder speculatie in onroerend goed = nog lagere prijzen.
Zodra de pensioenfondsen straks moeten cashen zal de commerciele vastgoedbubble zijn ware omvang laten zien. Keer op keer zal blijken dat de mensen die besloten hebben te blijven investeren in onroerend goed, eigenlijk knettergek waren. "Maar het ging altijd goed" zal een veel gehoord excuus zijn :D
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:15:19 #247
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101343565
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zodra de pensioenfondsen straks moeten cashen zal de commerciele vastgoedbubble zijn ware omvang laten zien. Keer op keer zal blijken dat de mensen die besloten hebben te blijven investeren in onroerend goed, eigenlijk knettergek waren. "Maar het ging altijd goed" zal een veel gehoord excuus zijn :D
Juist voor pensioenfondsen is een piramidespel-achtige constructie ongeschikt: ze willen al hun geld eruithalen, en zodra ze ook maar een fractie opnemen, stort het in.
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:28:42 #248
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_101344432
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Juist voor pensioenfondsen is een piramidespel-achtige constructie ongeschikt: ze willen al hun geld eruithalen, en zodra ze ook maar een fractie opnemen, stort het in.
Maar vastgoed was toch altijd een goede investering :')
Het geeft goed aan hoe corrupt de verzekeraars en pensioenfondsen zijn, het is een ongezonde relatie tussen deze en de vastgoedwereld. De zakken zijn jarenlang goed gevuld, tijd om te vertrekken met de noorderzon w/
pi_101349886
Onroerend goed doet het als belegging ontroerend slecht. :')
pi_101353441
246.511 huizen te koop
pi_101361449
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik help je hopen dat de huren omlaag gaan, maar zolang dat niet gebeurd....
Huren omhoog, huizenprijzen omlaag. Gaat een rare tijd worden de komende paar jaar..
pi_101361458
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:57 schreef Terrorizer het volgende:
246.511 huizen te koop
246.380 huizen te koop
pi_101397696
246.383 huizen te koop

Wanneer wordt de woningaanbod plafond omhoog gegooid?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 01:29:08 #254
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_101398205
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 01:03 schreef Terrorizer het volgende:
246.383 huizen te koop

Wanneer wordt de woningaanbod plafond omhoog gegooid?
Op de dag dat makelaars eerlijk worden _O-
  woensdag 31 augustus 2011 @ 02:28:02 #255
323876 michaelmoore
pi_101398988
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:54 schreef antfukker het volgende:

[..]

Huren omhoog, huizenprijzen omlaag. Gaat een rare tijd worden de komende paar jaar..
Ik zie inmiddels een hoog aanbod van huurwoningen
pi_101401668
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 02:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zie inmiddels een hoog aanbod van huurwoningen
Dat is wat anders dan dat de huren omlaag/omhoog gaan :)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:30:24 #257
323876 michaelmoore
pi_101421015
246.387 huizen te koop

alll quit on the front
pi_101432782
57.576 huizen te huur
pi_101434405
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:22 schreef Terrorizer het volgende:
57.576 huizen te huur
Dat aantal zal nog wel fors gaan stijgen... (gezien de jaarlijkse huursverhogingen... :+ )
pi_101434593
Een maandelijks terugkerend beeld van huurders.

pi_101438878
Een maandelijkse ritueel voor de hypotheekeigenaars: de rentevergoeding aan de bank ;)

pi_101438938
In mijn wijk gaan de huren nu ook omlaag, vrije sector that is.
Het aantal lege kantoorpanden neemt ook gestaag toe, jammer is dat.
  donderdag 1 september 2011 @ 08:48:10 #263
324665 meth77
to do or not to do
pi_101439860
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 05:30 schreef WammesWaggel het volgende:
In mijn wijk gaan de huren nu ook omlaag, vrije sector that is.
Het aantal lege kantoorpanden neemt ook gestaag toe, jammer is dat.
Ja ze krijgen hier ook de nieuwe huurflats niet vol
  donderdag 1 september 2011 @ 09:14:23 #264
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101440266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:48 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ja ze krijgen hier ook de nieuwe huurflats niet vol
En dat heeft ongetwijfeld alles met de prijs te maken...
  donderdag 1 september 2011 @ 10:08:31 #265
324665 meth77
to do or not to do
pi_101441193
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dat heeft ongetwijfeld alles met de prijs te maken...
Ja en leegstand daar hebben verhuurders de pest aan, behalve bij kantoren op de een of andere manier
pi_101442568
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:08 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ja en leegstand daar hebben verhuurders de pest aan, behalve bij kantoren op de een of andere manier
Volgens mij staat er enorm veel huur leeg. Men vraagt gewoon onrealistische prijzen, in de boeken staan die pandjes net als het commerciele vastgoed voor te grote bedragen op de balans.
Zodra men die waarde naar beneden gaat bijstellen zal men moeten toegeven dat de markt echt in een neerwaartse spiraal zit. De realiteit onder ogen zien is natuurlijk niet niks voor mensen die decennia lang in een fantasie geleefd hebben.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:20:24 #267
324665 meth77
to do or not to do
pi_101442907
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens mij staat er enorm veel huur leeg. Men vraagt gewoon onrealistische prijzen, in de boeken staan die pandjes net als het commerciele vastgoed voor te grote bedragen op de balans.
Heeft niets met onrealistische prijzen te maken , er staat zoveel leeg, dat er onvoldoende vraag naar ruimte tegenover staat
Maar vergis je niet in de kosten van leegstand, want belastingen en verwarming en bewaking gaan toch door, er wordt nog steeds gebouwd omdat lichte moderne energiezuinige gebouwen wel goed te verhuren zijn
  donderdag 1 september 2011 @ 19:23:24 #268
323876 michaelmoore
pi_101457355
246.514 huizen te koop
pi_101475764
57.543 huizen te huur
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:52:05 #270
323876 michaelmoore
pi_101483277
246.719 huizen te koop
pi_101519066
247.136 _O- Er is nog steeds 'n tekort in nederland.. moeten..blijven..bouwen!!!
  zaterdag 3 september 2011 @ 09:01:30 #272
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101519967
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 03:35 schreef Suncatcher het volgende:
247.136 _O- Er is nog steeds 'n tekort in nederland.. moeten..blijven..bouwen!!!
Er liggen momenteel enkele miljoenen broden in de winkels! Laten we stoppen met bakken...
En stoppen met auto's bouwen, er staan er nog veel meer te koop dan huizen!
pi_101520054
We zijn de oude top weer voorbij, maar ik denk niet dat we in dit topic nog de 250.000 gaan halen.
Echt een rally kan ik het niet meer noemen, meer een sukkelgangetje.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 3 september 2011 @ 10:58:58 #274
323876 michaelmoore
pi_101521245
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er liggen momenteel enkele miljoenen broden in de winkels! Laten we stoppen met bakken...
stoppen met LCD schermen maken, dat lijkt meer zinvol

Komende jaren komt er (of is er al) een enorme innovatie in de bouw van start, van appartementen zonder energieverbruik, ook zonder centrale blokverwarming

Waarbij het terras als warmtebuffer dienst doet
  zaterdag 3 september 2011 @ 12:47:03 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101523173
Nou, aanstaande maandag is de eerste echte werkdag van september. Dan kan de opmars weer hervat worden, na de jaarlijkse 2-maandse pauze.
10.000 kunnen er wel bij, dus op naar de 255K.
De 'magische' 250K zal deze maand al wel doorbroken worden.
The End Times are wild
pi_101526555
Is die regeling voor mensen met een dubbele hypotheek dit jaar eigenlijk nog verlengd of blijft het max. 3 jaar?

Edit: Verlenging regeling dubbele lasten

Verhuizing kan ertoe leiden dat tijdelijk sprake is van dubbele hypotheeklasten.
Dit kan zijn wanneer na verhuizing naar de nieuwe woning de oude woning nog te koop staat of als men nog in de oude woning woont terwijl de nieuwe woning in aanbouw is of om een andere
reden nog niet is betrokken.
In die situaties heeft men een periode recht op aftrek van de hypotheekrente van beide woningen. Deze wordt tijdelijk verlengd van twee naar drie jaar.
De regeling is bedoeld voor mensen die sinds 2008 of 2009 te maken hebben met dubbele hypotheeklasten.
Na 2012 wordt de maximale termijn weer twee jaar.

Voorbeeld:
U hebt in 2008 een nieuw huis gekocht, maar uw oude woning staat nog steeds te koop.
Op basis van de oude regels zou het recht op dubbele hypotheekrenteaftrek eind 2010 aflopen. Met deze wijziging heeft u ook in 2011 recht op dubbele aftrek.
Voor mensen die sinds 2009 te maken hebben met dubbele hypotheeklasten omdat ze het oude huis niet kunnen verkopen, loopt het recht op dubbele renteaftrek door tot eind 2012.

Als de regels nu op Prinsjesdag weer veranderen kan je dit kabinet toch niet meer serieus nemen? Na 3 jaar subsidie wordt het toch wel eens tijd om een reële prijs te vragen.

[ Bericht 45% gewijzigd door fedsingularity op 03-09-2011 18:17:05 ]
pi_101537591
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog niets gehoord over de vastgoed bubbel dus ik laat je maar in de ontwetendheid :')
pi_101538178
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:27 schreef Suncatcher het volgende:
Jij hebt duidelijk nog niets gehoord over de vastgoed bubbel dus ik laat je maar in de ontwetendheid :')
Je begrijpt dat RemcoDelft bedoelt dat als er niet meer wordt bijgebouwd, de prijs van de woningen rap zal gaan stijgen?
  zondag 4 september 2011 @ 09:10:34 #279
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101546161
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Komende jaren komt er (of is er al) een enorme innovatie in de bouw van start, van appartementen zonder energieverbruik, ook zonder centrale blokverwarming
Enkele jaren terug las ik de schatting dat een nieuwbouwhuis energie-neutraal gebouwd kan worden, tegen een meerprijs van 80.000 euro. M.a.w. als de grond niet zo schandalig duur zou zijn, hadden we serieus milieuvriendelijke huizen kunnen bouwen, tegen dezelfde prijs...
pi_101566041
Grond moet ook wel duur blijven.. Anders kan het budget-technisch niet bij de gemeenten :')
pi_101566905
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:30 schreef antfukker het volgende:
Grond moet ook wel duur blijven.. Anders kan het budget-technisch niet bij de gemeenten :')
Jawel hoor. Maar dan moet er een ingezetenen belasting komen waar ook de huurders aan mee moeten betalen. Maar die willen dat niet, die verhalen liever de kosten van de gemeente op alleen de kopers. _O-
  zondag 4 september 2011 @ 21:40:29 #282
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101570319
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
, die verhalen liever de kosten van de gemeente op alleen de kopers. _O-
Niet eens op alle kopers, alleen op de NIEUWE kopers... Een beetje symbolisch voor jongeren die ouderen moeten financieren...
pi_101570695
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Niet eens op alle kopers, alleen op de NIEUWE kopers...
? Onzin natuurlijk, ook de oude kopers hebben hun deel al betaalt.

Wees trouwens maar blij dat de grond zo duur is, anders gaat de gemeente zijn inkomsten ergens anders vandaan halen, want de begroting moet wel blijven kloppen. Nu heb je nog vrijwillig de keus of je de gemeente steunt, met een beetje pech wordt het jaarlijks verplicht.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 04-09-2011 21:59:53 ]
  maandag 5 september 2011 @ 08:41:38 #284
324665 meth77
to do or not to do
pi_101582600
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:30 schreef antfukker het volgende:
Bouwgrond gaat bij veel gemeentes goedkoper worden heb ik gehoord, kennelijk hebben ze nu onvoldoende inkomsten

Budget-technisch is het grondbedrijf al decaden lang de grote moneymaker, die kunnen niet draaien op 20 kaveltjes per jaar

/ontopic
247.255 huizen te koop

[ Bericht 17% gewijzigd door meth77 op 05-09-2011 08:58:06 ]
  maandag 5 september 2011 @ 08:45:27 #285
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_101582640
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 08:41 schreef meth77 het volgende:

[..]

Bouwgrond gaat bij veel gemeentes goedkoper worden heb ik gehoord
Dezelfde persoon die jou dat vertelde, vertelde mij dat de huizenprijzen de komende jaren met 40% gaan stijgen. Hij kwam betrouwbaar over!
pi_101582664
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

? Onzin natuurlijk, ook de oude kopers hebben hun deel al betaalt.
Niet echt. Oude kopers hebben hun deel absoluut niet betaalD. Ze hebben hun woningen voor een prikkie gekregen, en misschien nog met premie a/b/c/ ook.

Er is een soort van houding bij sommige huizenbezitters om alle argumenten van Remco, Censuur etc direct van weerwoord te voorzien, zelfs als het om waarheden als een koe gaat.
quote:
Wees trouwens maar blij dat de grond zo duur is, anders gaat de gemeente zijn inkomsten ergens anders vandaan halen, want de begroting moet wel blijven kloppen. Nu heb je nog vrijwillig de keus of je de gemeente steunt, met een beetje pech wordt het jaarlijks verplicht.
Alle boomers lekker laten freeriden, alle 30-ers dubbel laten betalen?
pi_101583986
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 08:46 schreef Istrilyin het volgende:
Niet echt. Oude kopers hebben hun deel absoluut niet betaalD. Ze hebben hun woningen voor een prikkie gekregen, en misschien nog met premie a/b/c/ ook.
Ik ben ook een oude koper. Gekocht in 2005. Jij denkt dat ik de grond goedkoop had?
  maandag 5 september 2011 @ 10:52:26 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101585118
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ben ook een oude koper. Gekocht in 2005. Jij denkt dat ik de grond goedkoop had?
Het overgrote deel van de huizen is veel ouder dan 10-20 jaar. Die mensen hebben de grond zeker goedkoop gehad ja.
  maandag 5 september 2011 @ 11:10:50 #289
324665 meth77
to do or not to do
pi_101585551
quote:

[..]

nee jij niet
mijn eerste huis was in 1977, das oud
  maandag 5 september 2011 @ 11:43:21 #290
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_101586312
quote:

[..]

Aah... een topkoper (zou xeno gezegd hebben) :D
  maandag 5 september 2011 @ 12:29:03 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_101587606
247.257 huizen te koop

Nieuwe ATH?
pi_101591618
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Aah... een topkoper (zou xeno gezegd hebben) :D
Valt wel mee, mijn WOZ ligt inmiddels een kleine 40K hoger dan destijds, mijn hypotheek uiteraard niet. :)

Voor Xeno is er ook een gepaste oplossing zag ik net, heb je maar een perceel voor nodig van 15 m2: Het smalste huis ter wereld
  maandag 5 september 2011 @ 15:06:13 #293
324665 meth77
to do or not to do
pi_101592217
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Valt wel mee, mijn WOZ ligt inmiddels een kleine 40K hoger dan destijds, mijn hypotheek uiteraard niet. :)
ik ken iemand met een huis in de verkoop voor 465.000 die heeft een WOZ van 525.000
pi_101592546
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:06 schreef meth77 het volgende:
ik ken iemand met een huis in de verkoop voor 465.000 die heeft een WOZ van 525.000
Ik ken iemand die nooit meer van zijn huis af wil. :D
  maandag 5 september 2011 @ 15:57:26 #295
324665 meth77
to do or not to do
pi_101593725
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ken iemand die nooit meer van zijn huis af wil. :D
tot ie gaat scheiden of dood gaat
pi_101593811
Wat heeft WOZ met de verkoopprijs te maken?
  maandag 5 september 2011 @ 17:45:49 #297
323876 michaelmoore
pi_101597598
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:00 schreef antfukker het volgende:
Wat heeft WOZ met de verkoopprijs te maken?
nou als het goed is, dan is dat hetzelfde
pi_101599223
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:06 schreef meth77 het volgende:

[..]

Mijn oud-collega had een client met een woning van 650.000 euro k.k, in de verkoop.

Deze man ging uiteindelijk overstag bij een bod van 350.000 euro k.k. Dat was eind 2009.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  maandag 5 september 2011 @ 18:59:42 #299
323876 michaelmoore
pi_101599989
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 18:39 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Mijn oud-collega had een client met een woning van 650.000 euro k.k, in de verkoop.

Deze man ging uiteindelijk overstag bij een bod van 350.000 euro k.k. Dat was eind 2009.
Hier staat een huis te koop voor +2.000.000 euro
Ik denk dat hij een reële verkoop kans heeft van 500.000 euro

Of er moet een gouwe fundering onder zitten
pi_101614479
Ik ken iemand die had zijn huis te koop staan voor 230, die ging uiteindelijk voor 255 weg.
Locatie locatie!
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  maandag 5 september 2011 @ 22:48:58 #301
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_101614794
en ik ken iemand die twee jaar terug een nieuwbouw rijwoning heeft gekocht voor 220.000 en het een paar maanden terug verkocht heeft voor 285.000. De verkoop duurde slechts 4 weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')