Damn kan jij gedachtenlezen??quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je denkt aan een herhaling van de relatie van de periode tussen 2000 en 2003?
Nee, gewoon gebruik gemaakt van een Trojan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:09 schreef fedsingularity het volgende:
Damn kan jij gedachtenlezen??
Ik dacht eigenlijk meer aan een undershoot ten opzichte van de aex.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, gewoon gebruik gemaakt van een Trojan.
Er wordt hier al jaaaaren voorspeld dat de huizenmarkt ineenstort (en vreemd genoeg denken de mensen die nu niet kunnen kopen, dat op dat moment dan wel te kunnen).quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:24 schreef fedsingularity het volgende:
Ik dacht eigenlijk meer aan een undershoot ten opzichte van de aex.
Veel huizen zijn gekocht met geleend geld, en zijn dus zwaar geleveraged.
Het enige wat nu nog positief is voor de huizenmarkt is dat de Nederlandse staatsobligaties erg gewild zijn en dat de rente vrij laag is.
Dat iets al jaren voorspeld wordt en nog niet uitgekomen is zegt toch niets?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er wordt hier al jaaaaren voorspeld dat de huizenmarkt ineenstort (en vreemd genoeg denken de mensen die nu niet kunnen kopen, dat op dat moment dan wel te kunnen).
Ik lees de grafiek anders. Die geeft m.i. aan dat zodra het echt beroerd gaat met de AEX, beleggers ergens anders hun geld in stoppen.
Dat zeg ik toch niet? Ze zullen vast nog wel even doordalen. Maar het blijven herhalen van doemscenario's en het zoeken van correlaties in een en dezelfde grafiek die zowel bij daling van de AEX een opwaartse als een neerwaartse trend laat zien geeft ook geen garantie dat ze uitkomen. Wat dat betreft loopt de 'oogst' van mijn walnotenboom vele malen beter mee in de pas met de huizenmarkt. (Geen geintje!)quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:36 schreef fedsingularity het volgende:
Dat iets al jaren voorspeld wordt en nog niet uitgekomen is zegt toch niets?
Nu is de huizenprijs gegarandeerd omdat de voorspelling niet uitgekomen is?
Zolang er nog mensen zijn die prijsdalingen een "doemscenario" noemen i.p.v. het met open armen te ontvangen, is de lucht duidelijk nog niet uit de huizenprijzen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Ze zullen vast nog wel even doordalen. Maar het blijven herhalen van doemscenario's en het zoeken van correlaties in een en dezelfde grafiek die zowel bij daling van de AEX een opwaartse als een neerwaartse trend laat zien geeft ook geen garantie dat ze uitkomen. Wat dat betreft loopt de 'oogst' van mijn walnotenboom vele malen beter mee in de pas met de huizenmarkt. (Geen geintje!)
Zolang er nog mensen zijn die de ellende van anderen met open armen ontvangen schort er duidelijk nog heel wat aan de gemiddelde opvoeding qua bijbrengen van normen en waarden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Zolang er nog mensen zijn die prijsdalingen een "doemscenario" noemen i.p.v. het met open armen te ontvangen, is de lucht duidelijk nog niet uit de huizenprijzen.
Je doet je usericoon eer aan. Als een huis voor 300k te koop staat, maar vindt het maar 200k waard, staat het mij vrij om die 200k te bieden. Eventueel hoongelach neem ik op de koop toe, ik vond het huis in ieder geval 200k waard. Zo gaat dat nu eenmaal in een vrije markt-economiequote:Op zondag 21 augustus 2011 13:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zolang er nog mensen zijn die de ellende van anderen met open armen ontvangen schort er duidelijk nog heel wat aan de gemiddelde opvoeding qua bijbrengen van normen en waarden.
Zoek eerst eens op wat normen en waarden zijn want dit is holle retoriek en dom.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zolang er nog mensen zijn die de ellende van anderen met open armen ontvangen schort er duidelijk nog heel wat aan de gemiddelde opvoeding qua bijbrengen van normen en waarden.
Bron? Over holle retoriek gesproken.....quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:00 schreef machtpen het volgende:
Het is niet voor niets dat halve vinexwijken aan de antidepressiva zitten.
Bieden wat je het waard vind is natuurlijk wat anders dan hopen dat de hele huizenmarkt in elkaar stort en honderdduizenden mensen in de problemen komen zodat je als een aasgier de lijken kunt pikken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:21 schreef Falco het volgende:
Als een huis voor 300k te koop staat, maar vindt het maar 200k waard, staat het mij vrij om die 200k te bieden.
Mwa, heeft weinig te maken met opvoeding. We hoeven het toch ook niet erg te vinden voor de Philips TV-schermen divisie dat we betere schermen tegenwoordig goedkoper elders halen? Of voor banken dat zij nat gaan op (kennelijk) overgewaardeerde Griekse obligaties? Zo werkt de wereld gewoon.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn, maar hoop inderdaad dat er zo'n 20 a 30% van de huizenprijzen afgaat, ook omdat ik veel huizen qua waarde nu zwaar overgewaardeerd vind. Dat levert de komende jaren logischerwijs een hoop persoonlijke drama's voor anderen op. Maar men moet natuurlijk ook beseffen dat het kopen van een huis en afsluiten van een hypotheek iets anders is dan het kopen van een nieuwe LCD-televisie.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bron? Over holle retoriek gesproken.....![]()
[..]
Bieden wat je het waard vind is natuurlijk wat anders dan hopen dat de hele huizenmarkt in elkaar stort en honderdduizenden mensen in de problemen komen zodat je als een aasgier de lijken kunt pikken.
Maar ergens begreep je dat vast wel... Hoop ik.
NB: Om enigzins ontopic te blijven: 246.741 huizen te koop
Doorstromen naar een andere woning wordt lastiger voor een hoop mensen. Dat zie ik niet per se als drama. Als je netjes je hypotheek blijft betalen is er niks aan de hand.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn, maar hoop inderdaad dat er zo'n 20 a 30% van de huizenprijzen afgaat, ook omdat ik veel huizen qua waarde nu zwaar overgewaardeerd vind. Dat levert de komende jaren logischerwijs een hoop persoonlijke drama's voor anderen op. Maar men moet natuurlijk ook beseffen dat het kopen van een huis en afsluiten van een hypotheek iets anders is dan het kopen van een nieuwe LCD-televisie.
Je leest uit de grafiek dat in 2008 huizenprijzen rap stegen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er wordt hier al jaaaaren voorspeld dat de huizenmarkt ineenstort (en vreemd genoeg denken de mensen die nu niet kunnen kopen, dat op dat moment dan wel te kunnen).
Ik lees de grafiek anders. Die geeft m.i. aan dat zodra het echt beroerd gaat met de AEX, beleggers ergens anders hun geld in stoppen.
wel eens in de USA gekeken??quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:39 schreef Bayswater het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, maar hoop dat er zo'n 20 a 30% bij de huizenprijzen bijkomt, ook omdat ik veel huizen qua waarde nu zwaar ondergewaardeerd vind.
Het ging mij er meer om dat wat men vindt irrelevant is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:38 schreef meth77 het volgende:
[..]
wel eens in de USA gekeken??
En toch is er nog vraag naar nieuwbouw
Dat tekort... hoe kunnen we dat nou meten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:49 schreef LXIV het volgende:
Het hobbelt allemaal wel terug, maar het gaat toch erg langzaam. Als je dat vergelijkt met de volatiliteit op de beurzen!
Belangrijkste reden is toch het inherente tekort aan kwalitatieve woonruimte.
Wat je vind mag je houdenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:39 schreef Bayswater het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, maar hoop dat er zo'n 20 a 30% bij de huizenprijzen bijkomt, ook omdat ik veel huizen qua waarde nu zwaar ondergewaardeerd vind.
Dat is niet te meten, want het is een rekbaar begrip. Er zijn altijd ook nog keuze's of gedwongen situaties. Iemand van 22 die eigenlijk geen woonruimte kan betalen kan ook nog bij z'n ouders blijven wonen, etc etc.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:01 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat tekort... hoe kunnen we dat nou meten?
Ja daar valt iets voor te zeggen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is niet te meten, want het is een rekbaar begrip. Er zijn altijd ook nog keuze's of gedwongen situaties. Iemand van 22 die eigenlijk geen woonruimte kan betalen kan ook nog bij z'n ouders blijven wonen, etc etc.
Maar gezien de prijs/kwaliteitsverhouding van woonruimte in Nederland, ten opzichte van het gemiddelde inkomen, kun je denk ik wel stellen dat er schaarste is. Iemand die 40% van zijn inkomen kwijt is aan een 'studio' van 80m2 doet dit vast niet voor de lol!
Dat is geen cirkelredenatie, dat is basiseconomie. Als er 10% meer goede woonruimte zou zijn in Nederland, dan lagen de prijzen 20% lager.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:35 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja daar valt iets voor te zeggen.
Maar het blijft een beetje een cirkelredenatie..
• De prijs is zo hoog omdat het schaars is.
• -Hoe weet je dat het schaars is?
• Kijk maar eens naar de hoge prijzen.
Basiseconomie is niet zo geweldig hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is geen cirkelredenatie, dat is basiseconomie. Als er 10% meer goede woonruimte zou zijn in Nederland, dan lagen de prijzen 20% lager.
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:49 schreef Bayswater het volgende:
245.584 huizen te koop
In een ochtend een heel dorp verkocht.
Ik heb het dorp gekocht waarin ik woon. Gewoon omdat het kon.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:49 schreef Bayswater het volgende:
245.584 huizen te koop
In een ochtend een heel dorp verkocht.
Dus de huizen in jouw dorp zijn in feite waardeloos gewordenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 06:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik heb het dorp gekocht waarin ik woon. Gewoon omdat het kon.
Ik denk nu.. die daling is wel forsquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus de huizen in jouw dorp zijn in feite waardeloos geworden![]()
Ik ben benieuwd wanneer de makelaars weer terug zijn van vakantie en de na zomerse rally weer in volle vaart losbreekt
Je valt uit je rol... Jouw rol was: "ik heb een tophypotheek".quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wanneer de makelaars weer terug zijn van vakantie en de na zomerse rally weer in volle vaart losbreekt
Ach mijn beleggingshypotheek valt toch niet meer te redden, het is beter om te lachen dan te huilenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je valt uit je rol... Jouw rol was: "ik heb een tophypotheek".
Even googlen, meestal vind je meer informatie op andere huizensites b.v. huizenzoeker.nlquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:35 schreef Sloggi het volgende:
Kun je ook ergens zien hoe lang een huis al te koop staat en het verloop van de vraagprijs? Op Funda gaat de looptijd maar tot 6 maanden, en kun je alleen de oorspronkelijke (de vorige of de eerste?) vraagprijs zien.
En Google Streetview: als het bord "te koop" daar opstaat, staat-ie in ieder geval al een tijdje.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Even googlen, meestal vind je meer informatie op andere huizensites b.v. huizenzoeker.nl
Ze staan niet voor niets nog te koop...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:40 schreef Sloggi het volgende:
Bedankt, ik heb al iets meer gevonden.
Een huis dat sinds 11-2009 te koop staat is in bijna twee jaar van 695000 naar 645000 gezakt.
Anders huis, zelfde straat, ook sinds 11-2009: van 1.095000 naar 995000.
Allebei minder dan 10% gezakt in bijna twee jaar tijd, lijkt me niet erg veel.
Klopt. Aan de andere kant, ik weet dat beide huizen nog gewoon bewoond zijn, en er kan altijd iemand verliefd worden op je huis.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ze staan niet voor niets nog te koop...
Ik ken mensen die jouw graag nog eens 15% kado geven als je hun huis komt kopen, dan heb je dus al 20 a 25%quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:40 schreef Sloggi het volgende:
Bedankt, ik heb al iets meer gevonden.
Een huis dat sinds 11-2009 te koop staat is in bijna twee jaar van 695000 naar 645000 gezakt.
Anders huis, zelfde straat, ook sinds 11-2009: van 1.095000 naar 995000.
Allebei minder dan 10% gezakt in bijna twee jaar tijd, lijkt me niet erg veel.
De elders op deze pagina genoemde dorp heeft hun huis maar weer terug gegooid in de immer uitdijende poel van te koop staande huizen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 08:32 schreef michaelmoore het volgende:
246.370 huizen te koop
De vakantie is nu echt over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |