Als het een luie makelaar is, waarom niet?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Ninedarts het volgende:
Ik en mijn vriendin zijn nu bezig met een huis te zoeken, 2 keer voor onze neus is een huis verkocht aldus hetzelfde makelaar.
Maar op Funda staat erop dat het nog steeds te koop staat, eentje zelf nog na 6 weken!!
Niet eens "onder voorbehoud verkocht""
Kan dat wel??
Alles kan in dat wereldje..quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Ninedarts het volgende:
Ik en mijn vriendin zijn nu bezig met een huis te zoeken, 2 keer voor onze neus is een huis verkocht aldus hetzelfde makelaar.
Maar op Funda staat erop dat het nog steeds te koop staat, eentje zelf nog na 6 weken!!
Kan dat wel??
Dit lijkt een vereiste om in de makelaarsbranche aan de slag te gaanquote:Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het een luie makelaar is, waarom niet?
Ik heb ergens gelezen dat er ook sprake is van zogenaamde "dummy verkopen". Een huis wordt dan verkocht aan een nepkoper, om dan weer binnen een aantal weken op de markt te gooien. Dit om de verkoopcijfers fictief op te krikken en de markt het idee te geven dat er meer huizen worden verkocht. Weten jullie daar misschien meer over?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Ninedarts het volgende:
Kan dat wel??
Tuurlijk kan dat.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Ninedarts het volgende:
Kan dat wel??
Ik zou niet weten waarom men dat zou doen. Kost alleen maar klauwen vol met geld.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat er ook sprake is van zogenaamde "dummy verkopen". Een huis wordt dan verkocht aan een nepkoper, om dan weer binnen een aantal weken op de markt te gooien. Dit om de verkoopcijfers fictief op te krikken en de markt het idee te geven dat er meer huizen worden verkocht. Weten jullie daar misschien meer over?
* notitie maakt: vanmiddag alu-hoedje kopen.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat er ook sprake is van zogenaamde "dummy verkopen". Een huis wordt dan verkocht aan een nepkoper, om dan weer binnen een aantal weken op de markt te gooien. Dit om de verkoopcijfers fictief op te krikken en de markt het idee te geven dat er meer huizen worden verkocht. Weten jullie daar misschien meer over?
Ik moet de eerste makelaar nog tegenkomen die voor de algehele uitstraling van de woningmarkt zijn huizen gaat 'dummyverkopen'quote:Op maandag 25 juli 2011 10:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
* notitie maakt: vanmiddag alu-hoedje kopen.
Zou kunnen op zich, in de hoop dat iemand denkt "oei, iemand anders geeft al geld voor de woning, dan moet het wel een parel in de woestijn zijn, nou misschien kan ik vooraan staan als het niet doorgaat". Maar het kan net zo goed kopers afschrikken: "oh, al verkocht". Niet zo waarschijnlijk als strategie dus.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Toch corporaties verkopen heel erg goed nu, vooral de starters met garantie op terugkoop lopen goedquote:Op maandag 25 juli 2011 10:11 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Zou kunnen op zich, in de hoop dat iemand denkt "oei, iemand anders geeft al geld voor de woning, dan moet het wel een parel in de woestijn zijn, nou misschien kan ik vooraan staan als het niet doorgaat". Maar het kan net zo goed kopers afschrikken: "oh, al verkocht". Niet zo waarschijnlijk als strategie dus.
Maar wat ik wel heb gezien hier in de Pijp is dat ze 16 apartementen renoveren, en dan op 6 ervan een bordje "verkocht" zetten. Na een half jaar zie je nog steeds alles leegstaan. Dat riekt wel naar trukendoos. Of speculatie (succes). Maar kennelijk wordt er amper in getrapt in deze tijd.
Ik ben vooral benieuwd waar dat geld naartoe gaat... Corporaties kregen woningen cadeau van de overheid, corporaties bouwen amper bij, corporaties bouwen enorme eigen vermogens op, corporaties blijven huren verhogen voor oude huisjes, corporaties verkopen oude huisjes... Lijkt me een totaal verkeerde besteding van gemeenschapsgeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:
[..]
Toch corporaties verkopen heel erg goed nu, vooral de starters met garantie op terugkoop lopen goed
veel beleggingen in het buitenland, woningbouw in duitsland, hotels in turkije, de commerciele activiteiten in Nederland kosten dik geld, dus dat zal t zijnquote:Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waar dat geld naartoe gaat... Corporaties kregen woningen cadeau van de overheid, corporaties bouwen amper bij, corporaties bouwen enorme eigen vermogens op, corporaties blijven huren verhogen voor oude huisjes, corporaties verkopen oude huisjes... Lijkt me een totaal verkeerde besteding van gemeenschapsgeld.
quote:Woningcorporaties draaien 2 miljard verlies
Woningcorporatie hebben vorig jaar veel geld verloren. Dat blijkt uit de jaarverslagen, die door de NOS onderzocht zijn. Van de 430 corporaties heeft de NOS de jaarverslagen van 364 corporaties geanalyseerd.
166 corporaties maakten verlies. Bij sommigen gaat het om forse verliezen, die oplopen tot tientallen miljoenen. In totaal moesten zij voor bijna twee miljard euro afschrijven.
Saskia Groenewegen, vice-voorzitter van de raad van commissarissen van De Key (verlies vorig jaar 31 miljoen) verwacht dit jaar opnieuw verlies. "Minimaal 32 miljoen, waarschijnlijk meer. Alle projecten worden doorgerekend. Een aantal projecten zal worden vertraagd. Vooral op grondaankopen en projecten voor hoge huren zal verlies worden geleden. Het heeft alles met de kredietcrisis te maken."
Weggestuurd
De organisatie is volgens Groenewegen te enthousiast geweest. Er zijn te grote risico's genomen in sommige projecten. Corporatie De Key stuurt de directeur weg.
Ook bij Rentree in Deventer moet de bestuurder weg omdat hij de financiën niet op orde heeft. Inmiddels zijn er forensisch accountants aan het werk om te onderzoeken of er fraude is gepleegd.
http://nos.nl/artikel/159(...)ds-omvangrijker.html
SGBB, een corporatie met het hoofdkantoor in Hoofddorp, leed in 2008 een verlies van maar liefst 300 miljoen euro.
Wat er gebeurt is dat er woning van de markt worden afgehaald en een paar weken later weer in de markt gezet worden. Dit om de verkooptijd van een woning te manipuleren.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het zou wel beter zijn als de opbrengst van de verkopen in de schatkist vloeiden, nu loopt het weg naar allerlei vage bestemmingenquote:Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waar dat geld naartoe gaat... Corporaties kregen woningen cadeau van de overheid, corporaties bouwen amper bij, corporaties bouwen enorme eigen vermogens op, corporaties blijven huren verhogen voor oude huisjes, corporaties verkopen oude huisjes... Lijkt me een totaal verkeerde besteding van gemeenschapsgeld.
Bullshit. Een advertentie op Funda kost veel geld, die wis je niet voor de fun even een paar keer.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:13 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Wat er gebeurt is dat er woning van de markt worden afgehaald en een paar weken later weer in de markt gezet worden. Dit om de verkooptijd van een woning te manipuleren.
Vroegah...had ik veel contact met makelaars en deze " truc " werd toen regelmatig toegepast. Vooral de NVM had er een handje van. Zo konden zij "aantonen" dat zij een snelle omzetsnelheid hadden en dan konden zij weer adverteren met korte verkooptijden!
Klopt, voor de verkoper kost een advertentie veel geld. Maar wanneer de makelaar alle gegevens en foto's heeft dan is het gewoon even uploaden. Eén handeling. Immers de kosten zijn al gemaakt en betaald. Het kost de verkoper ook niets (alleen de eerste keer).quote:Op maandag 25 juli 2011 21:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bullshit. Een advertentie op Funda kost veel geld, die wis je niet voor de fun even een paar keer.
Ja, want Funda werkt gratis.....quote:Op maandag 25 juli 2011 21:53 schreef BeffJeck het volgende:
Klopt, voor de verkoper kost een advertentie veel geld. Maar wanneer de makelaar alle gegevens en foto's heeft dan is het gewoon even uploaden. Eén handeling. Immers de kosten zijn al gemaakt en betaald. Het kost de verkoper ook niets (alleen de eerste keer).
Probeer het eens bij marktplaats met een auto zou ik zeggen....quote:Gewoon een oude marketingtruc. Ik had van jou wel verwacht dat je die trucs zou kennen(zo naief ben je toch niet ). Gebeurd bij zoveel bedrijven.
Dat zijn vaste abonnementen, uploadkosten zijn te verwaarlozen, paar tientjes per woningquote:Op maandag 25 juli 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, want Funda werkt gratis.....![]()
We hebben niet over upload (bedoel je daar update mee?) kosten in dat geval maar over het plaatsen van een 'nieuwe' woning.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:01 schreef michaelmoore het volgende:
Dat zijn vaste abonnementen, uploadkosten zijn te verwaarlozen, paar tientjes per woning
En als dat maar een paar tientjes zou kosten, zou je geen woning op funda meer kunnen vinden die er langer dan 1,5 jaar opstaat....quote:Op maandag 25 juli 2011 22:04 schreef tjoptjop het volgende:
Gebeurt vaak zat dat een woning opeens weg is en er na een paar dagen/weken weer (als nieuw) opstaat. Al meerdere keren tegen gekomen in m'n huizen zoektocht.
nee neen nieuwe upload is een plaatsing zoals jij dat noemtquote:Op maandag 25 juli 2011 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
We hebben niet over upload (bedoel je daar update mee?) kosten in dat geval maar over het plaatsen van een 'nieuwe' woning.
En dan kun je vast ook uitleggen als dat maar een paar tientjes kost er woningen op Funda staan die aangeven > 2 jaar?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:09 schreef michaelmoore het volgende:
nee neen nieuwe upload is een plaatsing zoals jij dat noemt
Jammer van jouw reactie! Geeft aan hoe naief jij bent. En ja op marktplaats gebeurd dit ook.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, want Funda werkt gratis.....![]()
[..]
Probeer het eens bij marktplaats met een auto zou ik zeggen....![]()
Je hebt echt geen idee hoe het werkt he![]()
Heb je een nieuw woord ('naief') geleerd? En nee, op marktplaats lukt dat niet. Dan zul,je echt iedere keer weer opnieuw de plaatsingskosten moeten betalen.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:13 schreef BeffJeck het volgende:
Jammer van jouw reactie! Geeft aan hoe naief jij bent. En ja op marktplaats gebeurd dit ook.
Ik weet niet wat de achterliggende gedachte is, maar als je al een tijdje de woningmarkt in een bepaald gebied/budget volgt zie je het gewoon gebeuren. En ik kan me niet voorstellen dat dat alleen hier in de buurt gebeurt.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En als dat maar een paar tientjes zou kosten, zou je geen woning op funda meer kunnen vinden die er langer dan 1,5 jaar opstaat....
Ja inderdaad en dan maakt die paar euro niet uit, als je maar Nieuw bent en vooraan staatquote:Op maandag 25 juli 2011 22:13 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Jammer van jouw reactie! Geeft aan hoe naief jij bent. En ja op marktplaats gebeurd dit ook.
lol, wil je nu beweren dat het op Marktplaats niet gebeurtquote:Op maandag 25 juli 2011 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heb je een nieuw woord ('naief') geleerd? En nee, op marktplaats lukt dat niet. Dan zul,je echt iedere keer weer opnieuw de plaatsingskosten moeten betalen.
Bij de betaalde advertenties? Succes....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:12 schreef tjoptjop het volgende:
lol, wil je nu beweren dat het op Marktplaats niet gebeurt
Als het érgens loont om een nieuwe advertentie te zetten is het wel Marktplaats vanwege dat indexeringssysteem (nieuwste eerst)
Nee.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Betalen makelaars van de NVM niet gewoon een vaste bijdrage waarvoor ze onbeperkt mogen plaatsen op Funda?
Ja,quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bij de betaalde advertenties? Succes....![]()
![]()
Wel lezen voor je reageert he...
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:06 schreef michaelmoore het volgende:
Ja inderdaad en dan maakt die paar euro niet uit, als je maar Nieuw bent en vooraan staat
en sommige makelaars zullen dit niet doen , die hebben oude materiaal
Die ken ik prima zelfs. Adverteer jij dan morgen even een auto, en plaats hem na een week nog eens OPNIEUW. (Niet bovenaan plaatsen he, daar gaat het namelijk niet om...)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:19 schreef tjoptjop het volgende:
Ja,
Ken je uberhaupt de site Marktplaats.nl wel
Opnieuw als in verwijderen en een nieuwe maken?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die ken ik prima zelfs. Adverteer jij dan morgen even een auto, en plaats hem na een week nog eens OPNIEUW. (Niet bovenaan plaatsen he, daar gaat het namelijk niet om...)
En is het je opgevallen dat je dan elke weer de volle plaatsingskosten moest betalen? Of wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:26 schreef tjoptjop het volgende:
Opnieuw als in verwijderen en een nieuwe maken?
Vaak genoeg gedaan bij andere betaalde delen op marktplaats (nooit een auto verkocht)
Niet relevant.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En is het je opgevallen dat je dan elke weer de volle plaatsingskosten moest betalen? Of wat?
ja nou geeft datquote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En is het je opgevallen dat je dan elke weer de volle plaatsingskosten moest betalen? Of wat?
Nu laat je je wel heel erg kennen.....quote:
Bullshit, PC plaatsen is gratis.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:31 schreef michaelmoore het volgende:
ja nou geeft dat
als jee n PC wilde verkopen dan kwam die paar centen er dik uit , door de vele reacties voor de nieuwe advertentie
anders hoor je niets meer
Nee hoor, het gaat erom dat er gewoon nieuwe advertenties worden geplaatst om weer de aandacht te krijgen. En of dat geld kost is niet relevant. De tijd die je er aan besteed zijn in feite ook gewoon kosten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nu laat je je wel heel erg kennen.....
nou toen ik dat deed, was het alles boven de 200 euro wel 6 euro betalen, later moest je voor fietsen ed betalenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bullshit, PC plaatsen is gratis.
Ik hoorde anders dat een 'nieuwe' advertentie plaatsen op Funda maar enkele tientjes kostte... En op mijn vraag dat als dat zo zou zijn waarom er dan nog zoveel woningen opstaan met een vermelding > 1,5 jaar krijg ik alleen maar onzin retour.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:35 schreef tjoptjop het volgende:
Nee hoor, het gaat erom dat er gewoon nieuwe advertenties worden geplaatst om weer de aandacht te krijgen. En of dat geld kost is niet relevant. De tijd die je er aan besteed zijn in feite ook gewoon kosten.
luie mensen zijn overal ook makelaarsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik hoorde anders dat een 'nieuwe' advertentie plaatsen op Funda maar enkele tientjes kostte... En op mijn vraag dat als dat zo zou zijn waarom er dan nog zoveel woningen opstaan met een vermelding > 1,5 jaar krijg ik alleen maar onzin retour.
Ja, correct, dat was vroegah inderdaad zo. >200, betalen!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:36 schreef michaelmoore het volgende:
nou toen ik dat deed, was het alles boven de 200 euro wel 6 euro betalen, later moest je voor fietsen ed betalen
kreeg je soms ruzie als je spullen duurder waren of niet , dan zei ik, je mag het hebben voor 200 euro, maar dat deden ze niet![]()
Ik heb nergens gezegd dat het gratis is. En ik vind dat idd niet zo relevant. Want of de kosten nu in het plaatsen, of in tijd zitquote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik hoorde anders dat een 'nieuwe' advertentie plaatsen op Funda maar enkele tientjes kostte... En op mijn vraag dat als dat zo zou zijn waarom er dan nog zoveel woningen opstaan met een vermelding > 1,5 jaar krijg ik alleen maar onzin retour.
Dus blijkbaar is dat geld wat volgens jou niet relevant is toch relevant.
Ik ook niet. En ook niet dat jij dat gezegd zou hebben. Ik zeg alleen dat dat niet 'enkele tientjes' kost.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:41 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat het gratis is.
Ik zie net dat ik je verkeerd begrepen hebquote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ook niet. En ook niet dat jij dat gezegd zou hebben. Ik zeg alleen dat dat niet 'enkele tientjes' kost.
No problem..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:50 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zie net dat ik je verkeerd begrepen heb![]()
Niet eens het gratis ervan, maar het goedkope ervan als in 'enkele tientjes' ...quote:Ik dacht dat jij uberhaupt het hele bestaan van die nieuwe advertentie als 'marketingmiddel' ontkende, maar het ging louter om het gratis of niet ervan.
Van de NVM website:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
No problem..
[..]
Niet eens het gratis ervan, maar het goedkope ervan als in 'enkele tientjes' ...
Als dat zo zou zijn kun je op je vingers natellen dat er geen woning meer op Funda te vinden is die zogenaamd langer dan 6 maanden te koop staat. Toch?
(Google leert dat BOG bedrijfs onroerend goed is, en A&LV agrarisch)quote:Objectfee:
• objectfee Wonen: ¤ 25 per aangemeld object (betaling aan NVM)
• objectfee BOG ¤ 80 per object per jaar (betaling aan Funda)
• objectfee A&LV ¤ 77,50 per object per jaar (betaling aan Funda)
Heb je enig idee wat voor opties Marktplaats biedt voor (commerciele of particuliere) adverteerders?! Begin eens bij http://www.admarkt.nl/welkom , daar zitten geen plaatsingskosten aan vast, alleen betalen per klik. De advertentie verwijderen en opnieuw plaatsen is dus een kleine moeite die niets extra kost.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bij de betaalde advertenties? Succes....![]()
![]()
Wel lezen voor je reageert he...
is duidelijk vakantietijdquote:
nee wacht maar tot half augustus, vanaf dan gaat ie weer skyhighquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
244.964 huizen te koop
zo gaan we die 250k niet halen hoor...
We wachten af.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:52 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee wacht maar tot half augustus, vanaf dan gaat ie weer skyhigh
Vind dit trouwens wel weer een aardige stijging..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
244.964 huizen te koop
Ik gok op begin November en dan weer daling in December.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
244.964 huizen te koop
Tegenwoordig wordt ook daar op beknibbeld.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
Er is 1 partij die profiteert van deze situatie; de 'te koop'-bordenmaker!
Ik zie wel es wat vergeelde vellen hangen, das ook niet goed hoor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:08 schreef DRidder het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt ook daar op beknibbeld.In plaats van luxe uithangborden een armzalig a4 velletje achter het raam.
Komt het niet gewoon omdat ze er jaren hangen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:43 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik zie wel es wat vergeelde vellen hangen, das ook niet goed hoor.
Komt door de droogte binnen
Haha klopt inderdaadquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:08 schreef DRidder het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt ook daar op beknibbeld.In plaats van luxe uithangborden een armzalig a4 velletje achter het raam.
maar dan moeten ze vervangen, of ze zien het zelf niet, net als het gras dat ongemerkt doorgroeitquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:45 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Komt het niet gewoon omdat ze er jaren hangen?
Dan moeten er nog minstens anderhalf miljoen extra te koop staande huizen bij lijkt me. Ergens begin 2012 dus?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanaf wanneer kunnen we trouwens beter posters in de ramen hangen van huizen die niet te koop staan?
Dan moet er naast de vraagprijs , ook een zakkingspercentage op Funda komen zodat men de werkelijke vraagprijs kan uitrekenenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanaf wanneer kunnen we trouwens beter posters in de ramen hangen van huizen die niet te koop staan?
Dus iemands vraagprijs is niet de werkelijke vraagprijs? Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moet er naast de vraagprijs , ook een zakkingspercentage op Funda komen zodat men de werkelijke vraagprijs kan uitrekenen
Ja, naast de vraagprijs op funda nog een percentage zou handig zijn... Laatst bij een woning wezen kijken die zeer laag geprijsd was. Veel kandidaat kopers, en de opmerking: "vrijdag allemaal bieden, en er zal wel boven de vraagprijs geboden worden". Kijk, +15% zou dan een aardige indicatie zijn. Voor andere woningen kan juist een -20% indicatie goed zijn voor koper en verkoper.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moet er naast de vraagprijs , ook een zakkingspercentage op Funda komen zodat men de werkelijke vraagprijs kan uitrekenen
245.778 huizen te koopquote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:21 schreef michaelmoore het volgende:
245.762 huizen te koop
De eerste makelaar is weer aan het werk gegaan
Njah, een 'ranking'-overlay over de Funda pagina's zou genoeg zijn. Kun je gewoon 1tm5 sterren geven en een korte opmerking.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Ja, naast de vraagprijs op funda nog een percentage zou handig zijn... Laatst bij een woning wezen kijken die zeer laag geprijsd was. Veel kandidaat kopers, en de opmerking: "vrijdag allemaal bieden, en er zal wel boven de vraagprijs geboden worden". Kijk, +15% zou dan een aardige indicatie zijn. Voor andere woningen kan juist een -20% indicatie goed zijn voor koper en verkoper.
Eigenlijk moeten kopers zich verenigen... Samen een database van indicaties bakken, en die met een GreaseMonkey script oid funda verrijken.
245.979 huizen te koopquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:21 schreef meth77 het volgende:
245.806 huizen te koop
Maar de vakantie is wel korter geworden, vorig jaar ging men 8 weken Zuid-Frankrijk, nu een weekje Texel aan de grafiek te zien
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |