abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99827419

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Mogelijk 20 tot 30 doden op Noors eiland Utøya

Volgens ooggetuigen zijn er mogelijk twintig tot dertig doden op het Noorse eilandje Utøya. Dat lieten ooggetuigen vrijdagavond weten aan de kranten VG en Dagbladet. Een als politieagent vermomde man schoot tijdens een AUF-jeugdkamp - de Noorse arbeiderspartij - op Utøya wild om zich heen. Dat meldt de Noorse krant Dagbladet.

Ooggetuigen maakten eerder al melding van een rij van minstens zeven lijken langs de oever van het eiland. Jongeren probeerden zwemmend het eiland af te komen en anderen verstopten zich. De Noorse premier Jens Stoltenberg spreekt van een dramatische situatie, meldt de Noorse tv-zender TV2. Oud-premier Gro Harlem Brundtland zou één van de aanwezigen zijn en premier Stoltenberg zou zelf zaterdag een toespraak houden bij de jongerenbijeenkomst, meldde hij.

Noors uiterlijk

Volgens een verslaggever van de Noorse publieke televisiezender NRK gaat het om een lange man met een stevig postuur en een Noors uiterlijk. Er zouden al vier dodelijke slachtoffers zijn, melden Noorse media. Het is nog niet bekend of er een direct verband is met de bomaanslag in Oslo. Volgens Reuters, de BBC en NRK is de man gearresteerd.

Toespraak premier

Op het eiland op ongeveer dertig kilometer van Oslo zouden meer dan 500 mensen bijeen zijn gekomen, onder wie oud-premier Gro Harlem Brundtland. De nep-agent stapte het traditionele zomerfeest van de AUF binnen, zogenaamd voor een routinecontrole in verband met de bomaanslag eerder op de middag in Oslo. Noorse anti-terrorismetroepen spoedden zich meteen naar het eiland, waar de vermoedelijke dader door de politie werd aangehouden.
quote:
Bomaanslag bij overheidsgebouw Oslo
OSLO – Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn minstens twee mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar.

Volgens de politie was de aanslag gericht op het ministerie van Olie.

Het Noorse persbureau NTB meldde aanvankelijk dat de Noorse premier Jens Stoltenberg onder de gewonden was. Later werd dat ontkend. De premier zou niet in de regeringswijk zijn geweest op het moment van de ontploffing.

Volgens een woorvoerder van de Noorse overheid zitten er nog steeds mensen ingesloten in het gebouw. Over hun situatie is nog niets bekend.

Op foto's zijn hevig bloedende mensen te zien.

Treinstation

Het belangrijkste treinstation van Oslo is ontruimd in verband met de vondst van een verdacht object. Het gaat om een tas, zo meldde de staatsomroep NRK.

Het gebouw van de tv-zender TV2 is eveneens ontruimd op last van de politie. Agenten doorzoeken het centrum van de hoofdstad van Noorwegen, omdat nog niet valt uit te sluiten dat er meer explosieven zijn geplaatst.

De politie heeft de bevolking van Oslo opgeroepen om grote groepen mensen voorlopig te mijden. Bewoners van het centrum kunnen zich beter naar elders begeven.

Auto

De Noorse krant Dagbladet meldt op basis van verschillende bronnen dat de bomaanslag op het regeringsgebouw is uitgevoerd met een auto waarin meerdere bommen zouden zijn ontploft.

Getuigen hebben een autowrak voor een van de gebouwen zien staan. De politie bevestigt tegenover de krant Aftenposten dat er nog twee bommen gezocht worden.

Bijna alle ramen zijn weggeblazen uit het 17 verdiepingen tellende overheidsgebouw. Mensen renden in paniek weg.

''Het is een chaos hier'', stelde een getuige bij het gebouw aan de Akersgata, een belangrijke doorgaande weg in het centrum van Oslo. Hier staan de gebouwen van het parlement, ministeries, grote kranten en een belangrijk theater.

De buurt ligt bezaaid met glasscherven en brokstukken. "Ik hoorde een verschrikkelijke klap, en zag rook omhoog komen. Ik voelde een reusachtige druk, die me tegen de grond sloeg. Het was verschrikkelijk'', zei een ooggetuige tegen de krant Aftenposten.

Autowrak

In het ministerie is brand uitgebroken. De politie heeft de omgeving afgezet. De explosie was in grote delen van de stad te horen.

De krant Dagbladet sprak met een vader die door zijn gewonde dochter werd gebeld. "Ze zei me dat ze amper kon ademen omdat er stuk glas vast zat in haar keel", aldus Ashang Afshar over zijn 16-jarige dochter Amosha.

Ministers

De Noorse ministers van Justitie (Knut Storberget), Olie en Energie (Ola Borten Moe) en Financiën (Sigbjörn Johnsen) hadden vrijdag geen afspraken in het regeringskwartier van Oslo en zijn net als de overige leden van de regering in veiligheid.

Hun kantoren liggen wel, net als dat van premier Stoltenberg, in het getroffen gebied. Dat meldt de ambtelijke staf van de Noorse minister-president.

Geheim

Stoltenberg houdt zijn verblijfplaats geheim in verband met de bomaanslag. Hij doet dat op advies van de politie.

Stoltenberg zei in een interview met de staatsomroep dat het te vroeg is om te concluderen dat de bomaanslag bij het ministerie van Olie een terroristische aanslag is. De politicus zei ook dat hij en zijn ministers veilig lijken te zijn.

Wraakacties

Noorwegen is lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa. Noorwegen is in het verleden ook bedreigd door het terreurnetwerk al-Qaeda wegens de acties in Afghanistan.

Ook komt de aanslag op een moment dat Noorwegen worstelt met een aan Al-Qaeda gelieerd terreurplan. Twee verdachten zitten op het moment in de gevangenis in afwachting van de tenlastelegging. Vorige week klaagde een Noorse aanklager de van oorsprong Iraakse geestelijke Mullah Krekar aan voor het bedreigen van politici. De man had gezegd politici te zullen doden als hij wordt uitgezet.

Politiek geweld is zeer zeldzaam in Noorwegen.

Islamitische terroristen

Volgens de Noorse terreurexpert Atle Mesoy is de aanslag in Oslo waarschijnlijk gepleegd door islamitische terroristen. ''Na de dood van Osama bin Laden heeft al-Qaeda nieuwe terreuraanslagen in het Westen aangekondigd. Bovendien neemt Noorwegen deel aan militaire acties in Afghanistan en Libië'', zei hij tegen de staatsomroep.

Volgens Mesoy is het ministerie van Olie en Energie een logisch doelwit voor een aanslag. ''Dat is hét symbool van de Noorse politieke macht.''
quote:
Ook schietpartij nabij Oslo op jeugdkamp van Noorse arbeiderspartij
Een als politieagent verklede man heeft schoten gelost op een jeugdkamp van de Noorse arbeiderspartij op Utøya. De eerste berichten spreken van vijf dodelijke slachtoffers. Op het Noorse eiland zijn ongeveer 560 jonge sociaal-democraten aanwezig. De schietpartij vond plaats ndat in Oslo een autobom afging bij het ministerie van Olie. Daarbij kwamen minstens vier personen om en raakten zeker negen mensen zwaargewond.

De agent was het traditionele zomerfeest van de partij AUF binnengestapt met de mededeling dat het een routinecontrole was, wegens de aanslag in Oslo. Daarna begon hij te schieten. Een aantal jongeren sprong hierop in het water rond het eilandje en zwommen naar de wal, zo'n 750 meter verderop.

De politie ging massaal naar het kleine eiland (circa 500 bij 500 meter groot). Een Sea-King helikopter met artsen kon aanvankelijk niet landen, omdat er nog geschoten werd. Kort daarna hield de politie één verdachte aan. Het was de bedoeling dat premier Jens Stoltenberg een toespraak zou houden tijdens het evenement.
quote:
Leger ingezet in centrum Oslo
OSLO - De autoriteiten in Noorwegen hebben vrijdagavond militairen ingezet om het centrum van de hoofdstad Oslo te beveiligen. Dat gebeurde in verband met de bomaanslag eerder op de dag, waarbij zeker zeven mensen om het leven kwamen

Het leger levert bijstand aan de politie, die leiding geeft aan de veiligheidsoperatie. Politieagenten staan strategisch opgesteld bij ziekenhuizen en bij het hoofdkwartier van de politie in Oslo.

De politie heeft de bagagecontrole overgenomen op de internationale luchthaven van Oslo.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld

Zie ook voor laatste nieuws en updates
[Upd] Explosie en schietpartij in Noorwegen

Deze meneer deed het allemaal:

pi_99827427
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:33 schreef Staal het volgende:

[..]

Sacha, weet je het echt zeker? Het hoef nl. niet he.
Het idee begint me steeds meer aan te spreken.
pi_99827432
Armin van Buuren krijgt dus een extreem-rechtse aanhang, de Jopie Heesters van de 21ste eeuw.
pi_99827433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Leugens. Die zit met Gert aan de wijn.
Laten we geen grove rellen gaan trappen in deze reeks.
pi_99827435
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:33 schreef Absurditeit het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat er vriendschappen voor het leven aan het ontstaan zijn in dit topic.
Ik ben een vatsige kalende,brildragende,schetenlatende dertiger en zo lelijk als de nacht.
Het is dat je het weet..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99827442
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Leugens. Die zit met Gert aan de wijn.
Hopelijk gaan we Gert terugzien in VI.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99827443
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:37 schreef eight het volgende:

[..]

Ik ben een vatsige kalende,brildragende,schetenlatende dertiger en zo lelijk als de nacht.
Het is dat je het weet..
En ik luister naar jazz en techno.
pi_99827454
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:38 schreef Staal het volgende:
Je moet dat haar allen omhoog denken, en wat zonnebank en rimpels.
En er een paar gram speed ingooien.
pi_99827469
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:40 schreef Staal het volgende:
Nu snap ik wel dat hier users zijn die snakken naar Sacha de Boer. Zelfs ik ga snakken naar Sacha de Boer.

Serieus, tis net Kraay jr.
Ik denk dat jij het best goed met Sacha zou kunnen vinden in haar waterbed.
pi_99827472
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:40 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

En er een paar gram speed ingooien.
Heeft ze niet nodig, die is al bloedgeil..
pi_99827480
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:41 schreef eight het volgende:

[..]

Heeft ze niet nodig, die is al bloedgeil..
Het gaat om die Noorse knakker die door de speed net zo hyper als Hansie wordt.
pi_99827483
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Kun je beter tegen de OP gaan roepen.
Met die OP is niks mis. Die had DrDrenthe al vakkundig gemaakt.
pi_99827485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:41 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Jammer dat de neger weer in de minderheid is tijdens de dans terwijl die toch het meest gevoel voor ritme heeft.
Het was eerst een blanke maar na enkele klachten moest er een neger in meedoen..
pi_99827486
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Met die OP is niks mis. Die had DrDrenthe al vakkundig gemaakt.
Keurig OPtje, niks mis mee.
pi_99827493
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:42 schreef Staal het volgende:

[..]

Als ze maar opschuift. :).
Er hoeft ook niets spectaculairs te gebeuren. Al zou je maar vlechtjes bij haar maken en een prettig gesprek voeren.
pi_99827503
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat was Frutsel overigens. Moet idd OP titel zijn.
Of TT, voor mensen die minimaal opletten.
pi_99827538
Wat vindt onze modequeen dan van gele klompen onder een blauwe overall?
pi_99827541
Had het net met vrienden en familie er over dat ik een 'shooting' enger zou vinden dan een bom aanslag: Zo'n shooting kan zomaar 20 minuten duren, met een gek die achter je aanzit ipv een klap die gelijk is afgelopen.

Daarnaast had ik een theorie dat als ik zou willen, je met gemak een vliegtuig kan kapen/paniek veroorzaken: 80% strorum/sterke drank kopen, aansteker, molotov cocktail. Done.

Uiteraard is dit geen dreigement, maar een aanslag plegen kan heel makkelijk zijn.
pi_99827547
Bij de vierdaagse hadden ze informatieborden langs de weg zodat mensen het konden lezen, militairen hielden 1 minuut stilte, als ik me niet vergis liepen er zo'n 400 Noorse militairen mee.
Haha
pi_99827554
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:50 schreef Philip10 het volgende:
Daarnaast had ik een theorie dat als ik zou willen, je met gemak een vliegtuig kan kapen/paniek veroorzaken: 80% strorum/sterke drank kopen, aansteker, molotov cocktail. Done.
Je hebt goed opgelet bij Undercover in Nederland.
pi_99827562
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:52 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Je hebt goed opgelet bij Undercover in Nederland.
Volgens mij is het Alberto Stegeman himself :{w
pi_99827565
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:51 schreef Staal het volgende:

[..]

Het kleurt.
Je gaat er wellicht niet direct mee naar een bruiloft, maar het schijnt comfortabel te zitten en het kleurt idd erg goed. Als sokken lijkt grijs me prima.
pi_99827566
It's on in dit topic.
pi_99827591
Ik vraag me soms wel eens af waarom er eigenlijk nooit echt een supercrimineel is opgestaan, uiteraard heb je bekende criminelen en misdaadbazen, terroristen, moordenaars en ga zo maar door. Maar nooit zoals in die tekenfilms, wel apart uiteraard want je zou denken dat er toch best wat mee te halen is voor iemand waar een steekje bij los zit, al is het als dreigement.
Haha
pi_99827600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:50 schreef Philip10 het volgende:
Uiteraard is dit geen dreigement, maar een aanslag plegen kan heel makkelijk zijn.
Maar een bom met een dergelijke kracht op een veilige en geheime manier tot ontploffing brengen? Dat vereist toch echt wel grote skills. En vervolgens jezelf naar een eiland verplaatsen om daar nog even de boel af te slachten. Dan moet je wel heel koelbloedig en gedisciplineerd zijn. Jammer dat die gast zijn intelligentie op zo'n destructieve manier heeft gebruikt.
pi_99827603
Wow, minimaal 80 doden op het eilandje, volgens de Noorse politie!
pi_99827608
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:57 schreef Recce het volgende:
bron?
pi_99827613
quote:
????Bron????

http://www.minervanett.no/2010/01/27/det-imperfektes-politikk/

Een essay van de dader als iemand misschien de moeite kan nemen het te vertalen. Dan kunnen we misschien voor de NOS en voor de krantenkoppen zelf al het motief gaan achterhalen.
Haha
pi_99827616
quote:
Volgens mij hebben ze gezegd 17 doden in totaal (Oslo + dat eilandje) en de verwachting uitgesproken dat het aantal nog zal oplopen. Waar haal jij het absurde aantal 80 vandaan dan?
pi_99827622
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:59 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze gezegd 17 doden in totaal (Oslo + dat eilandje) en de verwachting uitgesproken dat het aantal nog zal oplopen. Waar haal jij het absurde aantal 80 vandaan dan?
http://www.breakingnews.com/
pi_99827623
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:59 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ik lees het nu ook bron is van Reuters.
http://www.breakingnews.com/
Haha
  zaterdag 23 juli 2011 @ 04:00:45 #32
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_99827631
quote:
UPDATE 8:13 p.m. ET: Norwegian television is reporting the identity of the suspect in the Norwegian attacks.
TV2, the country's largest broadcaster, identified him as Anders Behring Breivik, 32, describing him as a member of "right-wing extremist groups in eastern Norway." Shortly thereafter, The Telegraph newspaper of London reported the same information, quoting Norwegian Justice Minister Knut Storberget.
A man of the same name and age is identified in government business records as sole director of a company called Breivik Geofarm. In the records, the company says its business is the "growing of vegetables, melons, roots and tubers" and reports that it has 790 employees.

UPDATE 7:38 p.m. ET: Norwegian authorities are tightening security at the nation's borders and airports, Dagbladet reports. Citing police, it says Norwegians are asked to limit their use of mobile phones and have ramped up security for the royal family. It quotes a new government statement:
"Norway is characterized by an uncertain and difficult situation in connection with explosions in the city center and the shooting of young people. It is important that the citizens of Norway, to the greatest extent possible, preserve the peace in spite of the tragedies. It is important that people also follow instructions from police and other authorities."
http://worldblog.msnbc.ms(...)ioned-no-charges-yet

is dus geen hoax
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_99827634
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:58 schreef Joker89 het volgende:

[..]

????Bron????

Een essay van de dader als iemand misschien de moeite kan nemen het te vertalen. Dan kunnen we misschien voor de NOS en voor de krantenkoppen zelf al het motief gaan achterhalen.
google translate:
quote:
Omdat conservatisme is gebaseerd op de reële bestaande maatschappij, niet utopieën of abstracties, kan worden gesteld dat er gewoon niet is een ideologie in de normale zin.

Conservatisme werd genoemd 'de politiek van imperfectie' van de Britse akadmikeren Anthony Quinton 1978. Het woord conservatisme komt van het Latijnse Conservare. We hebben natuurlijk te maken met een idéretning niet veranderen hebben als hun primaire doel, maar wil delen van de status quo te handhaven. Maar het concept van conservering is niet meteen duidelijk. Want wat moet worden bewaard en waarom? De meest voor de hand liggende plaats om te beginnen is om te kijken naar wat de conservatieven in de geschiedenis hebben willen behouden. Op verschillende tijden en in verschillende landen, conservatieven verdedigd absolute monarchie, constitutionele monarchie, aristocratie, de representatieve democratie en de republikeinse dictatuur, hoge tarieven en vrije handel, nationalisme en internationalisme, centralisme en federalisme, een samenleving waarin de landadel een centrale rol gespeeld, het kapitalisme, en diverse versies van de verzorgingsstaat. Ze hebben verdedigde de religie in het algemeen, bijzondere religieuze gemeenschappen en de staat nodig heeft om zich te verdedigen tegen religieuze extremisten. De lijst kon gaan, maar we waarschijnlijk niet zijn wijzer.

Conservatisme is geen fasttømret ideologie in de zin van een reeks van absolute doelstellingen die van toepassing zijn, ongeacht de historische context

Ik zal in plaats daarvan een korte beschrijving een andere aanpak, namelijk om te kijken naar conservatisme niet als een fasttømret ideologie in de zin van een reeks van absolute doelstellingen die van toepassing zijn, ongeacht de historische context, maar eerder als een set van aannames en aanleg.

De recurrente conservatieve aannames en aanleg vormen een soort van grootste gemene deler van de conservatieve denken in de geschiedenis. In een dergelijk perspectief wordt verstaan ​​conservatisme als een soort van "geestelijke familie": het is een brede ideologische stroming met een aantal gemeenschappelijke kenmerken, maar ook een aantal grote interne conflicten. Het is zo'n groot verschil tussen liberaal conservatieve en autoritaire conservatieven, maar de onderdelen nog een aantal gemeenschappelijke aanpak.

Dit geeft ook een duidelijke afbakening van een meer algemene vorm van conservatisme die scepsis over elke wijziging, een houding die tot op zekere hoogte, gedeeld door de meeste mensen, maar die aanpak is zo algemeen dat het nauwelijks kan worden gebruikt om iets substantieels te zeggen over het conservatisme als een politieke filosofie. I is gebaseerd op vijf van zulke veronderstellingen: menselijke onvolmaaktheden, beperkte betekenis, instellingen, traditie en culturele identiteit.

Human imperfeksjon.For de eerste gok conservatieven, dat de mens onvolmaakt is in de natuur, en hierdoor is de utopie van de goede samenleving onmogelijk maakt. Deze visie heeft wortels in de christelijke idee van de erfzonde, die inhoudt dat de mens vanaf de geboorte zijn vatbaar voor zowel goed als kwaad.

Beperkte zin. Ten tweede, de menselijke rede is beperkt. Niet alleen is de gemeenschap complex dat elk individu kan je een compleet overzicht, maar onze zin is de reikwijdte is beperkt van aard. Er zijn geen absolute grenzen aan wat we kunnen ontdekken, leren en kennis vergaren van. Deze epistomologiske bescheidenheid van conservatisme kan worden gebaseerd op filosofisch scepticisme dat van Hume, religieus gebaseerd als die van Burke of de Maistre, of in een algemeen gevoel van de feilbaarheid van de menselijke rede, zoals in Hayek.

De waarde van instituties. Ten derde, de conservatieve overtuiging dat de verzamelde wijsheid rust in de samenleving van de instellingen, "verweven in de overgeërfde wetten en instellingen" (A. Quinton). Alleen door vastgestelde samenleving tradities en normen kan worden genoemd van de mens 'tweede natuur' verwerkt. De mens de eerste natuur is natuurlijk en gedreven door instinct, en het zou ondraaglijk gevolgen als het wel vrij te uiten. Eerste tot en met de tradities en normen in de instellingen van de samenleving op te vangen, de menselijke gekweekt, zodat ze kunnen leven in relatieve vrede en verdraagzaamheid.

Traditie, gewoonte en vooroordeel. Edmund Burke gebruikt de term "de rechter" om te verwijzen naar regels die een product van de historische ervaring, en dat is verworven door gewoonte. Hij stelt dat mensen moeten vertrouwen op gewoontes, zelfs als ze niet zijn onderworpen aan kritisch licht van de rede. Niet alleen ontbreekt iedere tijd, energie en het vermogen om elke situatie te evalueren als uniek, maar de gewoonten en tradities bevatten opgebouwde kennis die het individu onbewust toegang. Dit is de reden waarom het concept van de rechten sterk conservatieve benadering, als een uitdrukking van de sociale regels die een samenleving regeren.

Een pure rechten liberalisme zou beweren het tegenovergestelde: er zijn een aantal waarden die zijn heilig, ongeacht tijd, plaats en geografische locatie.

Respect voor geschiedenis en culturele identiteit. Veel waardevolle instellingen zijn niet het gevolg van contracten of natuurlijke rechten, maar van de historische ontwikkeling. In de mate dat groepen en samenlevingen verschillend te ontwikkelen, zullen instellingen ook verschillend zijn. "In het licht van andere instellingen dan hun eigen wil, de conservatieve, in tegenstelling tot de orthodoxe of liberale, niet van uit dat er iets mis met de instellingen, maar dat ze reflecteren een andere historische ervaring, en kan nuttig zijn in die context." . Als deze instellingen worden gegeven enkele normatieve waarde op basis van een argument dat verschillende oplossingen passend kan zijn op verschillende tijdstippen, dan is niet alleen de schakelaar met een groot deel van de liberale universalistische denken - maar zorgt voor een bepaalde relativisme. Een pure rechten liberalisme zou beweren het tegenovergestelde: er zijn een aantal waarden die zijn heilig, ongeacht tijd, plaats en geografische locatie.

Aan de hand van de schets is zeer duidelijk wat conservatieven niet kan ondersteunen. Zowel de radicale liberalisme en radicaal socialisme zijn tegenpolen van conservatisme. Het is echter niet altijd gemakkelijk om af te leiden een hervormingsprogramma van deze aannames. Het lijkt niet duidelijk wat moet worden een "conservatief beleid vooruitgang", zoals hij zegt in de Conservatieve Partij van de principes, geschreven door Lars Roar Langslet. Ook is dit korte artikel om de taak te bespreken. Laat ik mij beperken om te zeggen dat als mensen zijn feilbaar, en de menselijke rede is beperkt, het beperkingen op het gebied van het uitzicht op de markt en staat toevoegt. Noch kapitalistisch of bureaucraat is zonder fouten.
pi_99827635
quote:
Ik zie het ja. Dat zou echt insane zijn.
pi_99827642
MSNBC heeft het ook over 80+ doden ...

http://www.msnbc.msn.com/id/43854355/ns/world_news-europe/
pi_99827643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Meid, je hoeft hier niet met ons jouw carrière perspectieven te delen. Wellicht dat je met je bijstandssoortgenoten een boek kunt uitgeven waarin je tips vermeldt om net als jij bij te klussen.

De plaatselijke schoonmakers zoeken nog steeds arbeidskrachten ^O^ . Pas jij goed tussenin.
Is het nu klaar?
pi_99827666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:01 schreef eight het volgende:

[..]

google translate:

[..]

Als ik het lees is dit een redelijk gematigd essay als ik me niet vergis.
Niet elk woordje gelezen overigens, maar, ik denk wel het belangrijkste gedeelte.
Haha
pi_99827667
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:02 schreef DrDentz het volgende:
Dries Roelvink in de TT en meteen verviervoudigt het aantal slachtoffers.
Gister zijn er ook weer 3 mensen aan acute ooraids gestorven.
pi_99827669
van waarschijnlijk 30 doden opeens 80 doden kan toch haast niet waar zijn? Waar hebben die gasten leren inschatten?
pi_99827695
80 mensen doodgeschoten op dat eiland tering :{
pi_99827697
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:04 schreef eight het volgende:
van waarschijnlijk 30 doden opeens 80 doden kan toch haast niet waar zijn? Waar hebben die gasten leren inschatten?
Volgens mij hebben ze er weinig over gezegd, het is telkens de media die speculeert, maar ontzettend raar inderdaad ook doordat er maar een schutter is.
Haha
pi_99827700
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Iedere avond hetzelfde liedje? Klaarblijkelijk ben je naast je stompzinnigheid ook nog schizofreen. Grappig trouwens dat je het over minderwaardigheidscomplex hebt. Terwijl jij diegene bent die zich daar druk over maakt. Ik heb het met je te doen droeftoeter. Maagd sterven is ook niet echt iets om naar uit te kijken, nietwaar. Met zo'n kutkop zoals jij die hebt.
Misschien moet jij ook even een bom plaatsen ergens, of wat mensen afslachten. Hoef je die opgekropte emoties niet meer op fok! te uiten om 4 uur 's ochtends. :W
pi_99827705
quote:
SLO, Norway — At least 80 people were killed in a shooting attack on a youth camp in Norway, police said, a devastating elevation of the death toll in twin attacks that included a bomb attack in Oslo.

Police arrested a 32-year-old Norwegian man at the youth camp on the island and linked him to both assaults but said they did not know the motive.
Norwegian media identified him as Anders Behring Breivik and said authorities searched his home.

At least seven people were killed when the bomb exploded in the Norwegian capital in mid-afternoon, blowing out the windows of the prime minister's building and damaging the finance and oil ministry building. Prime Minister Jens Stoltenberg was not in the building at the time. The blast scattered glass, shattered masonry and twisted steel across the streets.

Hours later, a gunman opened fire at the youth camp on Utoya island, about 25 miles northwest of Oslo. After early reports of nine deaths, Norwegian police reported early Saturday that at least 80 had died there.

"You will not destroy us," Stoltenberg, who had been scheduled to appear at an event on the island, said at an emotional press conference. "You will not destroy our democracy or our ideals for a better world."

Island terror
The camp on the small, wooded island in Tyrifjord lake was full of youngsters 14 to 18 years old, attending an event run by the Labor Party.

Astrid Randen, a reporter for Norwegian broadcaster NRK, quoted witnesses as saying the man — described as "tall, blond and Nordic-looking" and speaking Norwegian — wore a police uniform and summoned youth at the political gathering to gather around him before he "just executed them."

Jorgen Benone recounted a terrifying ordeal to Sky News. He said he was about to sit down with others to eat when they heard a loud commotion by the water.

"People were wondering, what's happening?... Then people began understanding that people had been shot," he said. "People started jumping out of windows, running everywhere, all directions — they were terrified for their life.
Bing / msnbc.com

"Most people ran toward the water, hiding behind stones... The guy was dressed like a policeman. It was total chaos, people were jumping into the water trying to swim to the other side."

He told the British media outlet he saw the shooter about 60 feet away and didn't dare make a move. "I thought, I'm terrified for my life," he said. "I thought about all the people I love and I just wanted to go home."
pi_99827711
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:04 schreef eight het volgende:
Heeft niks met inschatten te maken maar met vinden, als de cijfers kloppen.
pi_99827714
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:07 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze er weinig over gezegd, het is telkens de media die speculeert, maar ontzettend raar inderdaad ook doordat er maar een schutter is.
Ik kan het inderdaad amper geloven dat een man met een pistool zoveel slachtoffers kan maken.
pi_99827718
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:09 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Ik kan het inderdaad amper geloven dat een man met een pistool zoveel slachtoffers kan maken.
Had hij alleen een pistool?
Haha
pi_99827722
Ik vind wel dat er echt ontzettend veel bizarre dingen kleven aan deze zaak. Een extreme explosie waarbij weliswaar vrij weinig mensen overlijden en niet veel later een bijna ongeevenaard bloedbad op een jeugdkampje.
pi_99827724
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:09 schreef Doler12 het volgende:

Hij had toch een automatisch geweer?
pi_99827733
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:10 schreef eight het volgende:

[..]

Maar zelfs dan, die schutters in Bombay, volgens mij maakten die veel minder slachtoffers bizar.
Haha
pi_99827735
quote:

[..]

Er werd toch eerste gesproken over een man gewapend met een Pistool? Zal vast weer veranderd zijn.
pi_99827741
quote:

[..]

3 wapens, hagel, hand en semi-automatisch als ik het goed heb gelezen.
pi_99827744
Ik heb ergens gelezen dat hij de eerste groep mensen naar ze toe heeft geroepen omdat hij-vermomd als politieagent- een mededeling wilde doen over de bomaanslag.
Vervolgens heeft hij het vuur op de groep geopend.

Als dat waar is dan heb je meteen al een hele groep slachtoffers, maar waarschijnlijk was het dodental ook veel sneller bekend geweest..
pi_99827748
80 doden is nog nooit voorgekomen bij zoiets..
pi_99827756
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

3 wapens, hagel, hand en semi-automatisch als ik het goed heb gelezen.
Er werd toch ook al gesproken eerder over een tweede schutter, ik ben benieuwd, misschien dood.
Haha
pi_99827760
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:57 schreef Mercer het volgende:

[..]

Maar een bom met een dergelijke kracht op een veilige en geheime manier tot ontploffing brengen? Dat vereist toch echt wel grote skills. En vervolgens jezelf naar een eiland verplaatsen om daar nog even de boel af te slachten. Dan moet je wel heel koelbloedig en gedisciplineerd zijn. Jammer dat die gast zijn intelligentie op zo'n destructieve manier heeft gebruikt.
't ging me niet direct om een bom, maar ik bedacht me (No Aberto S.) dat het via een vliegtuig wel kan. Nogal krom dat je een deodorant niet mag meenemen, maar wel 80% strorum. Daarnaast: Een Tristan vd Vlist-manier (dus niet een manier met grote skills) is ook mogelijk om veel slachtoffers te maken.

Een 'simpel' bommetje bij een groot feest op het Museumplein/Amsterdam (WK, Ajax kampioen, Gay pride, etc.) kan effectief zijn, waar voor je niet gestudeerd hoeft te hebben. Het kan makkelijker en effectiever dan je denkt.
pi_99827762
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:11 schreef Doler12 het volgende:

Er werd toch eerste gesproken over een man gewapend met een Pistool? Zal vast weer veranderd zijn.
Waarschijnlijk had hij gewoon meerdere wapens. Bovendien is er in Noorwegen nog altijd een dienstplicht dus hij heeft geleerd om gericht te schieten.
pi_99827768
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:12 schreef eight het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat hij de eerste groep mensen naar ze toe heeft geroepen omdat hij-vermomd als politieagent- een mededeling wilde doen over de bomaanslag.
Vervolgens heeft hij het vuur op de groep geopend.

Als dat waar is dan heb je meteen al een hele groep slachtoffers, maar waarschijnlijk was het dodental ook veel sneller bekend geweest..
Maar zelfs dan, dan heb je nog niet 80 doden, en mensen rennen weg en als je alleen met een pistool staat proberen ze je te overmeesteren, moet iets meer zijn, afwachten dus.
Haha
pi_99827769
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:12 schreef DrDentz het volgende:
80 doden is nog nooit voorgekomen bij zoiets..
Raar ja.
Haha
pi_99827773
Het is nu bevestigd kennelijk 80 doden op dat eiland ;(
pi_99827775
En dan zeggen ze ook nog 'minimaal 80'. Het zal toch niet zo zijn dat ze uiteindelijk komen melden dat 1 doorgedraaide Noor even 100 pubers omlegt op een bewolkte vrijdagmiddag in juli?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 04:15:49 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99827776
80 doden..... door 1 enkele rechtse anti-islamist.

Niet te geloven. Noorwegen zal straks ontwaken met een hele dikke kater.

:'(
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_99827778
CNN bericht er ook over, een tweede schutter, wordt overigens niet uitgesloten nu!
Haha
pi_99827788
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Waar lees jij dat? Niet dat ik twijfel aan wat je post maar ik vraag het me af. Tachtig doden? :{.
http://www.msnbc.msn.com/id/43854355/ns/world_news-europe/
pi_99827790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:58 schreef Joker89 het volgende:

:? De schrijver van dit essay heet Torbjørn Røe Isaksen, maar de dader is geidentificeerd als Anders Behring Breivik. Er is wel op het essay gereageerd door ene Anders B en Anders Behring (zo te zien een en dezelfde persoon).
pi_99827791
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Waar lees jij dat? Niet dat ik twijfel aan wat je post maar ik vraag het me af. Tachtig doden? :{.
CNN en bevestigt door de Noorse politie
pi_99827793
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, groeten aan je papa. w/ .
Je moet he? :D.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
En de groeten aan jouw pa :W.
Hou is op allebei.
pi_99827797
Hebben we ook ergens een Noorse bron?
pi_99827798
Ook nog eens heel erg veel gewonden, dit kan bijna niet, het werk van een schutter zijn moeten bijna wel meer schutters zijn.
Haha
pi_99827806
Dan mogen we Anders feliciteren met de meest 'succesvolle' spree killing ooit, waar hij het zelf ook nog eens levend vanaf gebracht heeft.
pi_99827807
Thuis gaat net het alarm af.. Ik gooi stoer m'n slaapkamer deur open en kijk als Rambo in een donkere kamer, denk aan die wacko in Noorwegen en smijt mezelf als een pussy mn deur dicht en deuk in een feutus-houding de hoek in. :P
pi_99827808
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:17 schreef chibibo het volgende:

[..]

:? De schrijver van dit essay heet Torbjørn Røe Isaksen, maar de dader is geidentificeerd als Anders Behring Breivik. Er is wel op het essay gereageerd door ene Anders B en Anders Behring (zo te zien een en dezelfde persoon).
Ow ok, kan je quoten misschien wat die personen dan hebben gezegd, of hij als het dezelfde persoon is.
Haha
pi_99827811
Opmerkelijk dat er nog geen getuigenverslagen zijn van mensen die het overleefd hebben. Of begeleiders of wie dan ook die op dat eilandje was.
pi_99827815
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:15 schreef maartena het volgende:
80 doden..... door 1 enkele rechtse anti-islamist.
Niemand weet echt iets zeker, behalve de Noorse justitie maar die laten niks of te weinig los.
pi_99827818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:17 schreef Joker89 het volgende:
Ook nog eens heel erg veel gewonden, dit kan bijna niet, het werk van een schutter zijn moeten bijna wel meer schutters zijn.
Als er idd een 2de schutter is, waarom houden ze dat dan geheim? Als hij nog op de vlucht is wordt normaal gesproken de bevolking gewaarschuwd en indien hij gearresteerd zou zijn hadden ze geen statement uitgegeven dat de dader waarschijnlijk alleen opereerde.
pi_99827831
NOS:

Op eiland mogelijk 80 mensen gedood

Toegevoegd: zaterdag 23 jul 2011, 04:11

Volgens de Noorse politie zijn bij de schietpartij gisteren op een eilandje bij Oslo zeker 80 doden gevallen. Eerder was sprake van tien doden, maar er zijn nu veel meer lichamen gevonden.

De aanslag op het jeugdkamp van de Noorse sociaal-democratische partij is volgens de chef van de politie een gebeurtenis van " catastrofale omvang".
pi_99827832
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:20 schreef eight het volgende:

[..]

Als er idd een 2de schutter is, waarom houden ze dat dan geheim? Als hij nog op de vlucht is wordt normaal gesproken de bevolking gewaarschuwd en indien hij gearresteerd zou zijn hadden ze geen statement uitgegeven dat de dader waarschijnlijk alleen opereerde.
We horen ook nu pas over 80 doden terwijl het aantal eerst tussen de 10 en 30 zat, nog al een verschil, een andere dader, of misschien daders, kunnen ook doodgeschoten zijn door de politie.
Haha
  zaterdag 23 juli 2011 @ 04:22:25 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99827836
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:17 schreef eight het volgende:
Hebben we ook ergens een Noorse bron?
http://www.folkebladet.no(...)ks/article471926.ece
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_99827839
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hadden ze niet in het begin nog aangegeven op de BBC dat ervan een directe 'getuigen' te kennen was gegeven dat er meerdere mensen op dat eiland waren die het vuur openden? Althans volgens een betrokken jongere.
Klopt. Net op CNN werd het ook niet uitgesloten door degene met wie ze in gesprek waren, het aantal staat los van het totaal, dus de slachtoffers van de bom worden niet meegerekend.
Haha
pi_99827841
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:19 schreef Absurditeit het volgende:
Opmerkelijk dat er nog geen getuigenverslagen zijn van mensen die het overleefd hebben. Of begeleiders of wie dan ook die op dat eilandje was.
eh, ik heb er al wat gezien hoor, evenals een interview met een 16-jarig meisje dat zag hoe anderen werden doodgeschoten :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99827843
quote:
In het bericht staat dat er een persconferentie is geweest waarin dit gezegd werd.. :{
pi_99827847
Zo extreem 'succesvol' zijn als killer op een locatie die al redelijk absurd lijkt. Roept vele vragen op...
pi_99827856
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:21 schreef Joker89 het volgende:

We horen ook nu pas over 80 doden terwijl het aantal eerst tussen de 10 en 30 zat, nog al een verschil, een andere dader, of misschien daders, kunnen ook doodgeschoten zijn door de politie.
Het is natuurlijk een best groot eiland en gezien de chaos kan ik me indenken dat het voor de politie niet duidelijk is hoeveel daders er zijn.
pi_99827857
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:24 schreef Staal het volgende:
NOS houdt ook een slag om de arm.
Op teletekst wordt anders wel al groot uitgepakt.
Haha
  zaterdag 23 juli 2011 @ 04:26:24 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99827860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:17 schreef Joker89 het volgende:
Het is een klein eilandje, tjokvol met 700 mensen, voornamelijk jongeren. Je kunt geen kant op, behalve zwemmen, en nu wordt ook duidelijk waarom zoveel mensen dat gedaan hebben. Er nauwelijks gebouwen, het is voor een persoon met waarschijnlijk het enige wapen op het eiland, totdat de politie arriveerde vanaf het land, enorm eenvoudig om op mensen te blijven jagen.
-
pi_99827861
quote:
Iedereen dus blijkbaar.

Zo help je complottheorieen de wereld in. Noorwegen mag weleens iets duidelijker zijn.
pi_99827863
quote:
Ze hebben net toegevoegd: "Het dodental kan nog verder oplopen omdat een aantal gewonden er slecht aan toe is" :{
pi_99827868
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:25 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Op teletekst wordt anders wel al groot uitgepakt.
Capslock aan zegt geen reet.

Een doorlopend extra journaal (ja, zelfs snachts) zou meer helpen.
pi_99827869
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:25 schreef eight het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een best groot eiland en gezien de chaos kan ik me indenken dat het voor de politie niet duidelijk is hoeveel daders er zijn.
Zeker, daarom is het afwachten tot ze uitsluitsel geven, maar er lijken verder geen explosies geweest te zijn op het eiland, wel explosieven, misschien is er toch wat af gegaan ergens.
Haha
pi_99827870
Ik wil echt nooit meer horen dat "de kogel van links" kwam. Godverdomme zeg. Moge het tenminste het einde inluiden van het moedwillig polariseren van de samenleving (door het hele politieke spectrum).
Ja nee
pi_99827873
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:18 schreef Joker89 het volgende:
Ow ok, kan je quoten misschien wat die personen dan hebben gezegd, of hij als het dezelfde persoon is.
Quoten of vertalen? Je kunt de reacties op dezelfde pagina lezen, onder het essay zelf. Vertalen gaat helaas niet lukken; aangezien het vrij uitgebreide reacties zijn en ik geen Noors spreek maar Deens (qua schrijftaal vrijwel gelijk, maar toch de nodige verschillen wat het vertalen een stuk lastiger en tijdsintensiever maakt).
pi_99827874
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is een klein eilandje, tjokvol met 700 mensen, voornamelijk jongeren. Je
enige idee wat de oppervlakte is?
  Redactie Games zaterdag 23 juli 2011 @ 04:28:30 #92
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_99827875
Grote kans dat heel veel kinderen zijn verdronken toen ze probeerde te vluchten.
.....Kennedy
  Redactie Games zaterdag 23 juli 2011 @ 04:28:56 #93
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_99827878
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:28 schreef eight het volgende:

[..]

500x500 meter
.....Kennedy
pi_99827887
quote:

[..]

Kun je aan de foto wel een beetje inschatten, tentjes, huizen.
pi_99827889
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is een klein eilandje, tjokvol met 700 mensen, voornamelijk jongeren. Je kunt geen kant op, behalve zwemmen, en nu wordt ook duidelijk waarom zoveel mensen dat gedaan hebben. Er nauwelijks gebouwen, het is voor een persoon met waarschijnlijk het enige wapen op het eiland, totdat de politie arriveerde vanaf het land, enorm eenvoudig om op mensen te blijven jagen.
Hij moet ook herladen, ze moeten er toch ook over nagedacht hebben denk ik hem proberen te overmeesteren, het blijft uiteindelijk dan wel 500 tegen 1 of met hoeveel ze dan ook waren.
Haha
  zaterdag 23 juli 2011 @ 04:31:09 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99827894
quote:
Niet precies, maar met Google Earth kun je kijken naar de gebouwen, de pier, en de bomen, en wordt het wel duidelijk dat dit een vrij klein eiland is.

http://maps.google.com/ma(...)559,0.01192&t=h&z=17
-
pi_99827897
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

eh, ik heb er al wat gezien hoor, evenals een interview met een 16-jarig meisje dat zag hoe anderen werden doodgeschoten :?
Nergens tegengekomen en ook niemand hier over gehoord. Post het eens zou ik zeggen.
pi_99827899
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:30 schreef Joker89 het volgende:

Hij moet ook herladen, ze moeten er toch ook over nagedacht hebben denk ik hem proberen te overmeesteren, het blijft uiteindelijk dan wel 500 tegen 1 of met hoeveel ze dan ook waren.
Ik neem aan dat het instinct van de meeste tieners 'vluchten' is en niet 'laten we in de richting van de schutter rennen'. Volgens een ooggetuige stond hij ook wat hoger, op een soort klif, ten opzichte van de rest.

Het zijn geen Rambo's hè, het waren kinderen tussen de 14 en 18.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99827900
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:28 schreef chibibo het volgende:

[..]

Quoten of vertalen? Je kunt de reacties op dezelfde pagina lezen, onder het essay zelf. Vertalen gaat helaas niet lukken; aangezien het vrij uitgebreide reacties zijn en ik geen Noors spreek maar Deens (qua schrijftaal vrijwel gelijk, maar toch de nodige verschillen wat het vertalen een stuk lastiger en tijdsintensiever maakt).
Mijn Noors is inderdaad ook niet wat het in dit geval had moeten zijn :P :P.
Haha
pi_99827903
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:31 schreef Absurditeit het volgende:

Nergens tegengekomen en ook niemand hier over gehoord. Post het eens zou ik zeggen.
Pfff, je kan ook zelf dingen zoeken, wat een moeite zeg.
pi_99827904
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Niet precies, maar met Google Earth kun je kijken naar de gebouwen, de pier, en de bomen, en wordt het wel duidelijk dat dit een vrij klein eiland is.

http://maps.google.com/ma(...)559,0.01192&t=h&z=17
Veel bos waar je verdekt staat. Misschien heeft een 2de schutter staan snipen..
pi_99827910
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het instinct van de meeste tieners 'vluchten' is en niet 'laten we in de richting van de schutter rennen'. Volgens een ooggetuige stond hij ook wat hoger, op een soort klif, ten opzichte van de rest.

Het zijn geen Rambo's hè, het waren kinderen tussen de 14 en 18.
Tussen de 14 en 28 lijkt me, volgens mij niet heel anders dan de JS, en uiteraard is het instinct vluchten maar een dergelijke schutter krijgt zelden de kans om ongestoord door te blijven gaan met zo veel slachtoffers. Maar het blijft inderdaad lichtelijk onduidelijk, laten we hopen dat het een verkeerd bericht is, het lijkt er echter niet op.
Haha
pi_99827911
quote:

[..]

Een wapen (lees:zwaarbewapend zijn) kan de machtsverhoudingen compleet veranderen.
Daarbij had ie blijkbaar meerdere wapens, en als niemand weg kan komen is het makkelijk
om te prijsschieten.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 04:33:58 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99827913
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:32 schreef eight het volgende:
Veel bos waar je verdekt staat. Misschien heeft een 2de schutter staan snipen..
Misschien.

Maar ik denk toch dat het om 1 dader gaat in dit geval.... maar de tijd zal het leren.
-
pi_99827916
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Pfff, je kan ook zelf dingen zoeken, wat een moeite zeg.
Ik heb vele sites bekeken, blogs etc. en ben het niet tegengekomen. En blijkbaar weinig mensen. Maar als je te beroerd bent om een linkje te droppen, is het ook prima.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14255004
pi_99827922
WTF 80 doden?

Sorry ben na 2 uur ff weggeweest, volg het nu pas weer.
pi_99827923
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:34 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat geeft niks, iedereen is blij met je verslaggeving.
Hij was toch van Clingendael?
pi_99827929
CNN nu.... at least 80 people... :(
  zaterdag 23 juli 2011 @ 04:36:06 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99827930
quote:
Niet iedereen is een held. En wie weet is het geprobeerd.... en meerdere malen mislukt. Dan sta je niet meer als eerste in de rij om het nog een keer te proberen, en wil je zo snel mogelijk maken dat je weg komt.
-
pi_99827935
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een wapen (lees:zwaarbewapend zijn) kan de machtsverhoudingen compleet veranderen.
Daarbij had ie blijkbaar meerdere wapens, en als niemand weg kan komen is het makkelijk
om te prijsschieten.
Uiteraard, maar zelfs dan, blijf ik tachtig absurd veel vinden maar het is sowieso een bizarre actie.

quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:34 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat geeft niks, iedereen is blij met je verslaggeving.
No problemo ;) ;).
Haha
pi_99827936
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:35 schreef MrVanBraun het volgende:
WTF 80 doden?

Sorry ben na 2 uur ff weggeweest, volg het nu pas weer.
Kun je nagaan als je vanmiddag wakker wordt.
pi_99827938
Die ouders, die familie, vrienden.... al die nabestaanden.... pffff
pi_99827942
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:33 schreef Joker89 het volgende:

Tussen de 14 en 28 lijkt me, volgens mij niet heel anders dan de JS, en uiteraard is het instinct vluchten maar een dergelijke schutter krijgt zelden de kans om ongestoord door te blijven gaan met zo veel slachtoffers. Maar het blijft inderdaad lichtelijk onduidelijk, laten we hopen dat het een verkeerd bericht is, het lijkt er echter niet op.
Maar er zijn toch ook volwassen op dit kamp aanwezig? Bij kinderen kan ik het me nog voorstellen dat als er paar vluchten iedereen op de vlucht gaat maar die kerel moet idd een keertje herladen.
pi_99827943
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:34 schreef Absurditeit het volgende:

Ik heb vele sites bekeken, blogs etc. en ben het niet tegengekomen. En blijkbaar weinig mensen. Maar als je te beroerd bent om een linkje te droppen, is het ook prima.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14255004
Ik was aan het zoeken voor je :)

Hier bijv: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14258493
pi_99827944
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Niet iedereen is een held. En wie weet is het geprobeerd.... en meerdere malen mislukt. Dan sta je niet meer als eerste in de rij om het nog een keer te proberen, en wil je zo snel mogelijk maken dat je weg komt.
Vergeet niet dat er nu ook berichten zijn dat hij iets van 90 mensen verwond heeft. Die hij dus ook heeft proberen dood te schieten neem ik aan.
Haha
pi_99827946
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:36 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ja man... ik dacht nog, zullen er zeker 30 zijn..

Maar 80..
Zal nog verder oplopen morgen middag.
pi_99827948
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:36 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar zelfs dan, blijf ik tachtig absurd veel vinden maar het is sowieso een bizarre actie.
Het speelt natuurlijk wel mee dat het in dit geval waarsch. langer duurde voordat er politie arriveerde. Als je dit geintje in een voorstadje van Boston uithaalt, heb je een stuk minder tijd iig.
pi_99827949
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:31 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Staat hier misschien bij?

http://edition.cnn.com/vi(...)vivors.tv2?hpt=hp_t1
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_99827950
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

Iedereen dus blijkbaar.

Zo help je complottheorieen de wereld in. Noorwegen mag weleens iets duidelijker zijn.
Waar denk jij mee bezig te zijn?

Jij wil het gedegen staaltje politiewerk overslaan en meteen de "thuisbasis" van elke groep radicalen carpetbomben die de schuld krijgt van de massamedia?

9/11 Style?

18 Saoedi's de schuld geven en dan Afghanistan invaden?

Fuck jou dan !
pi_99827951
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:37 schreef eight het volgende:

[..]

Maar er zijn toch ook volwassen op dit kamp aanwezig? Bij kinderen kan ik het me nog voorstellen dat als er paar vluchten iedereen op de vlucht gaat maar die kerel moet idd een keertje herladen.
Het is geen film hoor en een wapen heb je zo geladen
pi_99827952
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:36 schreef Absurditeit het volgende:

Dit dus. Dan staat de teller op 100.
pi_99827953
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:36 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Het aantal verbaast me ook nogal.

Zal morgen pas meer duidelijkheid over zijn.
pi_99827958
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:37 schreef eight het volgende:

[..]

Precies, ik zeg niet dat het niet kan, maar het klinkt zo onwaarschijnlijk dat er maar een schutter is. Bovendien ook heeft hij waarschijnlijk iets van 90 mensen verwond, dus nog meer schoten, zo.
Haha
pi_99827964
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:37 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Waar denk jij mee bezig te zijn?

Jij wil het gedegen staaltje politiewerk overslaan en meteen de "thuisbasis" van elke groep radicalen carpetbomben die de schuld krijgt van de massamedia?

9/11 Style?

18 Saoedi's de schuld geven en dan Afghanistan invaden?

Fuck jou dan !
:')

Is ie weer hoor.
pi_99827974
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:37 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Het speelt natuurlijk wel mee dat het in dit geval waarsch. langer duurde voordat er politie arriveered. Als je dit geintje in een voorstadje van Boston uithaalt, heb je een stuk minder tijd iig.
Hij had alle tijd van de wereld. Ergens rond kwart over kwamen de eerste berichten over de schietpartij en om kwart voor was het nog steeds bezig..
pi_99827977
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja inderdaad.
Het is nu wat vaag nog.
Haha
pi_99827979
:(
pi_99827981
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Is ie weer hoor.
Ik was er al een tijdje, maar kan wel begrijpen dat iemand als jij mijn vorige post over slaat.
pi_99827983
Zou die bomaanslag dan een afleidertje zijn geweest? 'De premier is omgekomen bij een bomaanslag' terwijl hij helemaal los gaat op het eilandje.
pi_99827984
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:37 schreef Specularium het volgende:

Bij dit soort aanslagen vind ik het aantal doden meestal nog wel meevallen vergeleken met bijv het aantal mensen dat aanwezig is. Maar hier gaan we van 'ongeveer 9-10 doden' naar 'minimaal 80' WTF? Wat was dat voor wapen??
pi_99827986
Ik ga maffen, zie het vanmiddag wel. :W
pi_99827989
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:41 schreef eight het volgende:

[..]

Hij had alle tijd van de wereld. Ergens rond kwart over kwamen de eerste berichten over de schietpartij en om kwart voor was het nog steeds bezig..
Dat verklaart het bizarre aantal doden wel aardig. En ook het enorme verschil met een standaard spree killing.

En uiteraard ook dat mensen geen kant op konden. Overal waar hij heenliep moeten mensen hebben gelopen / gerend etc.
pi_99827990
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik was er al een tijdje, maar kan wel begrijpen dat iemand als jij mijn vorige post over slaat.
Ik doe niet mee aan dat BNW geneuzel.
pi_99827993
Lijkt een beetje op die aanslagen in Mumbai in 2008 dat ze de boel lieten ontploffen en iedereen gingen doodschieten.

Sick world.
pi_99827995
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:43 schreef Absurditeit het volgende:

Dat verklaart het bizarre aantal doden wel aardig. En ook het enorme verschil met een standaard spree killing.
Er werd zelfs in de media opgeroepen om vooral niet met je kind proberen te bellen omdat dat misschien een schuilplaats zou verraden. Toen dacht ik ook al: hoe lang heeft dat dan wel niet geduurd als de media dit soort berichten actueel naar buiten kan brengen.
pi_99827996
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:43 schreef DrDentz het volgende:
Zou die bomaanslag dan een afleidertje zijn geweest? 'De premier is omgekomen bij een bomaanslag' terwijl hij helemaal los gaat op het eilandje.
Zeer waarschijnlijk wel ja
pi_99827998
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik doe niet mee aan dat BNW geneuzel.
Als jij Wallstreet Journal, Daily Mail & Reuters BNW geneuzel vindt moet je dat vooral niet doen.

Met al je vrienden.
pi_99828000
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij dit soort aanslagen vind ik het aantal doden meestal nog wel meevallen vergeleken met bijv het aantal mensen dat aanwezig is. Maar hier gaan we van 'ongeveer 9-10 doden' naar 'minimaal 80' WTF? Wat was dat voor wapen??
Misschien ligt het niet aan het wapen maar aan het aantal daders.

Nu ligt ook half Noorwegen dronken in zijn/haar bed dus duidelijker wordt het er niet op.
pi_99828010
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien ligt het niet aan het wapen maar aan het aantal daders.

Nu ligt ook half Noorwegen dronken in zijn/haar bed dus duidelijker wordt het er niet op.
De Noren lijken me dal wel niet de heftigste drinkers van Europa, maar idd.
  Redactie Games zaterdag 23 juli 2011 @ 04:51:06 #140
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_99828019
Nogmaals in het kort:

.....Kennedy
pi_99828020
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:45 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als jij Wallstreet Journal, Daily Mail & Reuters BNW geneuzel vindt moet je dat vooral niet doen.

Met al je vrienden.
Ik heb geen vrienden, staat de Bilderbergconferentie niet toe.
pi_99828026
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:51 schreef Wessiej het volgende:
Nogmaals in het kort:

[ afbeelding ]
Ziek vriend...
pi_99828032
Gelukkig was hij na 3 uur toch maar ff ingerekend. Levend.
pi_99828034
Dus jongens wat doe je als je met 500 man op een eiland zit en 1 iemand begint te schieten? Allemaal tegelijk op hem afrennen. Oké hij molt er 2/3. Maar door weg te zwemmen ga je er allemaal aan.
pi_99828037
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:54 schreef DrDentz het volgende:
Dus jongens wat doe je als je met 500 man op een eiland zit en 1 iemand begint te schieten? Allemaal tegelijk op hem afrennen. Oké hij molt er 2/3. Maar door weg te zwemmen ga je er allemaal aan.
Dan kan de meeste Fokkers nog weleens goed van pas komen.
  Redactie Games zaterdag 23 juli 2011 @ 04:55:49 #146
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_99828038
quote:
Uiteraard denk je daaraan als je 14 jaar bent en je word uit het niets onder schot genomen. Je schiet dan toch in totale paniek...
.....Kennedy
pi_99828043
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Is ie weer hoor.
Ik vroeg me al af of ik de enige was die dat dacht. Godzijdank ben ik niet alleen :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_99828047
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:55 schreef Wessiej het volgende:

[..]

Uiteraard denk je daaraan als je 14 jaar bent en je word uit het niets onder schot genomen. Je schiet dan toch in totale paniek...
Ook als je 30 bent en je wordt van dichtbij beschoten met automatische assault rifles ga je echt niet stoer doen.
pi_99828050
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af of ik de enige was die dat dacht. Godzijdank ben ik niet alleen :')
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik heb geen vrienden, staat de Bilderbergconferentie niet toe.
O+
pi_99828053
quote:
Ja dat is makkelijk praten achter af :')
pi_99828058
quote:
Bedankt voor de tip. Maar ik denk dat ik liever wat struikgewas opzoek.
pi_99828062
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:58 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ook als je 30 bent en je wordt van dichtbij beschoten met automatische assault rifles ga je echt niet stoer doen.
Zo werkt het bij heel veel mensen idd. Echte helden van nature zoals een Maxime Verhagen en Jort Kelder hadden hem toch zeker even een lesje geleerd en erna keurig afgeleverd bij de politie.
  Redactie Games zaterdag 23 juli 2011 @ 05:01:26 #153
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_99828063
quote:

[..]

Dat klopt, totaal vreemde uitspraak van hem, captain hindsight is dat. Je bent gewoon zo erg gevangen op dat eiland, dat is niet meer normaal. En als ik dan hoor dat men dus in koud water meer dan 2 kilometer moesten zwemmen in best hevig water met hun kleren aan, dat redden de meeste ook niet.... daar zijn denk ik ook veel slachtoffers gevallen.
.....Kennedy
pi_99828068
quote:

[..]

[..]

O+
Verbroederen in topics, alles.

Het Kneveltopic had dit effect ook al.
pi_99828069
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:01 schreef Wessiej het volgende:
[..]
En als ik dan hoor dat men dus in koud water meer dan 2 kilometer moesten zwemmen in best hevig water met hun kleren aan, dat redden de meeste ook niet.... daar zijn denk ik ook veel slachtoffers gevallen.
Ja want het was echt ver zwemmen. Daar zal die creep ook wel over nagedacht hebben van tevoren.
pi_99828071
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:00 schreef Mercer het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Maar ik denk dat ik liever wat struikgewas opzoek.
Ik vind dit een beetje angsthazengedrag. Gewoon erop af lopen.
pi_99828073
quote:
Inderdaad. Daarom ga ik wederom iets met aluminiumfolie in de oven doen.
  Redactie Games zaterdag 23 juli 2011 @ 05:03:53 #158
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_99828075
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:03 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja want het was echt ver zwemmen. Dar zal die creep ook wel over nagedacht hebben van tevoren.
Tja het was natuurlijk voor hem zijn ultieme doel. Het gebouw van het parlement opblazen als cover, en daarna jongeren slachten......vreselijk.
.....Kennedy
pi_99828077
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:01 schreef Wessiej het volgende:

[..]

Dat klopt, totaal vreemde uitspraak van hem, captain hindsight is dat. Je bent gewoon zo erg gevangen op dat eiland, dat is niet meer normaal. En als ik dan hoor dat men dus in koud water meer dan 2 kilometer moesten zwemmen in best hevig water met hun kleren aan, dat redden de meeste ook niet.... daar zijn denk ik ook veel slachtoffers gevallen.
Het was toch "maar" 700 meter?
pi_99828081
Video. Survivor Jorgen Benone 'Happy To Be Alive'

Young survivor of the Utoya Island attack, Jorgen Benone, talks about his ordeal and how he hid behind rocks from the gunman.

http://news.sky.com/skyne(...)ideo/201107416035891
pi_99828082
Dus één dude heeft besloten om op kinderjacht te gaan op een eiland met wapens van militaire gradatie, na een heel kantoorblok op te blazen?

Laat me raden.

Hij zat in een "psychiatrisch traject" in één of ander schimmig instituut in het verleden, waar hij onlangs uit los is gelaten.
pi_99828084
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarom ga ik wederom iets met aluminiumfolie in de oven doen.
Ik heb ineens zin in een halve haan brother.
pi_99828090
quote:
Ik vroeg me toevallig vorige week nog af hoe Noorse Guido's er nou eigenlijk uitzien.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:09:17 #164
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828103
holy holy moses zo veel doden. Wat intens triest, en allemaal zo jong... -O-
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99828106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:09 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Yep. :{
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_99828108
In en in triest
pi_99828113
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:04 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ik heb ineens zin in een halve haan brother.
Ik ga die shit over een paar uur gewoon halen, ouwe.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:12:15 #168
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828119
Jezus ben er helemaal stil van. Zo ontzettend veel
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99828124
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ff de poelier aan het werk zetten?
pi_99828130
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
pi_99828131
Wow lees nu ook pas 80, dat is bizar veel, als je vergelijkbare incidenten ziet dan zie je vaak max 20, of het was een bizar goede schutter, of hij had extreem veel minutie bij zich....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:14:23 #172
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828134
He kom op jullie hebben genoeg gebaggerd/ge sc'ed.
Live from Chicago
pi_99828135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Jezus ben er helemaal stil van. Zo ontzettend veel
Ik ook, het feit dat ik kwart Noors ben okeee.
Maar gisteren was m'n Noorse opa nog gezellig eten met familie, en maandag gaatie voor 2 weken naar Bergen.
Paar dagen voordat ie vertrekt ziet hij dit...
pi_99828137
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:09 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Doet die leeftijd er echt toe?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:14:49 #175
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828139
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:14 schreef raptorix het volgende:
Wow lees nu ook pas 80, dat is bizar veel, als je vergelijkbare incidenten ziet dan zie je vaak max 20, of het was een bizar goede schutter, of hij had extreem veel minutie bij zich....
Ja precies, daar zat ik dus ook over te denken... Hoe rent hij rond met stapels munitie?
Live from Chicago
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:15:35 #176
19840 Libris
Live from Singapore
pi_99828142
Noorwegen heeft trouwens wel een levenslange gevangenisstraf, maar het is nog nooit gebruikt

http://en.wikipedia.org/wiki/Life_imprisonment_in_Norway
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:16:06 #177
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828144
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:14 schreef Specularium het volgende:

[..]

Doet die leeftijd er echt toe?
Ja, ik vind van wel. Om eerder genoemde redenen, hebben echt niks kunnen doen om iemand over de zeik te krijgen, nog zo weinig kansen gehad etc. etc. allemaal al gezegd door anderen. Hoed je het niet mee eens te zijn, maar een discussie daar over is hier niet gepast. Ieder z'n eigen, zeg maar.
Live from Chicago
pi_99828145
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
He kom op jullie hebben genoeg gebaggerd/ge sc'ed.
We zijn 1 en al oor.
pi_99828148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja precies, daar zat ik dus ook over te denken... Hoe rent hij rond met stapels munitie?
In een tas?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:16 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
We zijn 1 en al oor.
Haha en dat dus. ^O^
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:18:55 #180
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828156
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:16 schreef Mercer het volgende:

[..]

In een tas?

Is dat spul niet zwaar?
Live from Chicago
pi_99828172
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Is dat spul niet zwaar?
Een gevulde patroonhouder (30 patronen) weegt zo'n 500 gram.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:23:36 #183
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:21 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

oh dat valt mee... Maar jij moet dit wel weten, hoeveel moet hij ongeveer afschieten om zoveel mensen te raken? Aangenomen dat hij geen briljante scherpschutter is?
Live from Chicago
pi_99828182
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:21 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Verwaarloosbaar dus voor een volwassen vent. Al zou hij 500 patronen bij zich hebben gehad.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:24:17 #185
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828183
De schutter zou dus een petje gedragen hebben
Live from Chicago
pi_99828186
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:
:o
pi_99828187
Petjesvolk :{w
pi_99828188
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja dat verklaart een hoop.
pi_99828190
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:24 schreef DrDentz het volgende:
Petjesvolk :{w
Kom vechten dan.

Mijn haar zit niet elke dag even goed.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:26:24 #190
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828193
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:25 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja dat verklaart een hoop.
nahja het kan helpen als we weer foto's van de "schutter" op de scene tegen komen :*
Live from Chicago
pi_99828196
Of was het een politiepet?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:27:07 #192
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:26 schreef DrDentz het volgende:
Of was het een politiepet?
nee daar had ie dus zn munitie zitten
Live from Chicago
pi_99828199
Hoe groot moet die bom zijn geweest? Heb je daar een hele auto vol met springstof voor nodig? Of hoe zit dat?
pi_99828203
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:27 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

nee daar had ie dus zn munitie zitten
Dus geen snicker in zijn zak?
pi_99828204
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:26 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
nahja het kan helpen als we weer foto's van de "schutter" op de scene tegen komen :*
Die had geen petje op toch?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:29:05 #196
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828208
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:27 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dus geen snicker in zijn zak?
een mars!

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:27 schreef Mercer het volgende:

[..]

Die had geen petje op toch?
Ik geloof het niet nee
Live from Chicago
pi_99828209
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

oh dat valt mee... Maar jij moet dit wel weten, hoeveel moet hij ongeveer afschieten om zoveel mensen te raken? Aangenomen dat hij geen briljante scherpschutter is?
Heel moeilijk te zeggen. Zeker omdat ik de omstandigheden niet ken. Maar schietend op een grote groep mensen kan elk schot raak zijn. Het is dan zelfs mogelijk om met één schot meerdere mensen te verwonden of doden.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:29:41 #198
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828211
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:29 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Heel moeilijk te zeggen. Zeker omdat ik de omstandigheden niet ken. Maar schietend op een grote groep mensen kan elk schot raak zijn. Het is dan zelfs mogelijk om met één schot meerdere mensen te verwonden of doden.
oh ew... echt? door één heen zo de volgende in?
Live from Chicago
pi_99828214
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:29 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ja.
pi_99828218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:27 schreef Mercer het volgende:
Hoe groot moet die bom zijn geweest? Heb je daar een hele auto vol met springstof voor nodig? Of hoe zit dat?
Ik weet best veel over terrosme, veel over gestudeerd enzo, maar ik schat toch wel minimaal 100 kilo hoogwaardige meuk.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:31:21 #201
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_99828226
Terin wat een zieke shit op dat eiland :{

Volgens mij mag je nog ff doorleren overigens...maar goed.
pi_99828233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet best veel over terrosme, veel over gestudeerd enzo, maar ik schat toch wel minimaal 100 kilo hoogwaardige meuk.
Of een kofferbak vol meuk van mindere kwaliteit.
pi_99828238
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:29 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Zou systematisch kunnen zijn. Eerst een beetje sprayshooting met die hagel en daarna gericht schieten.
pi_99828244
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:32 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zou systematisch kunnen zijn. Eerst een beetje sprayshooting met die hagel en daarna gericht schieten.
Hagel op korte afstand heeft inderdaad flink wat effect. Zeker de patronen met grote hagelkorrels.
pi_99828248
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:29 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Haha je bent een echte vrouw. :P
pi_99828251
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:32 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Of een kofferbak vol meuk van mindere kwaliteit.
Kan ook, maar het waren niet even paar kilootjes, maar in europa is het relatief makkelijk om aan hoogwaardige explosieven te komen, heb begrepen dat je in voormalige oostblok semptex voor 50 euro per kilo kan kopen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:36:32 #207
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828254
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:35 schreef Mercer het volgende:

[..]

Haha je bent een echte vrouw. :P
gelukkig wel ^O^
Live from Chicago
pi_99828257
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

semptex
Jij had toch terrorisme gestudeerd?
pi_99828264
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je verwart terrorisme met zijn studie terrosme.
pi_99828267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:34 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Hagel op korte afstand heeft inderdaad flink wat effect. Zeker de patronen met grote hagelkorrels.
Iedereen eerst zwaar verwonden, dan executeren.

Maar dit was natuurlijk niet door 1 figuur.
pi_99828269
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:37 schreef Specularium het volgende:

Hij bedoelde daarmee dat hij wel eens een topicje op fok over het onderwerp heeft gelezen.
pi_99828277
We zijn het er inmiddels wel over eens dat Gert Jakobs in de volgende TT moet?
pi_99828279
Maar het is waarschijnlijk dat hij van die fertilizer meuk heeft gebruikt, aangezien hij een bedrijf had in die richting. Ik had echt gedacht dat je voor zo'n explosie als dit een hele vrachtwagen nodig zou hebben.
pi_99828280
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:39 schreef DrDentz het volgende:
We zijn het er inmiddels wel over eens dat Gert Jakobs in de volgende TT moet?
Absoluut, iig een verwijzing naar iets kaals.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:41:56 #215
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_99828289
Lading kunstmest zou het zijn geweest ofzo
pi_99828291
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:41 schreef PLAE@ het volgende:
Dan hoort Gert Jakobs zeker in de TT.
pi_99828296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:41 schreef PLAE@ het volgende:
Dat eiland was wel vrij groen.
pi_99828299
Dit topic gaat weer ongelooflijk hard over een paar uurtjes. Nog even genieten dat het zo rustig is hier. O+
pi_99828301
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kan ook, maar het waren niet even paar kilootjes, maar in europa is het relatief makkelijk om aan hoogwaardige explosieven te komen, heb begrepen dat je in voormalige oostblok semptex voor 50 euro per kilo kan kopen.
Semtex is volledig te traceren naar de fabrikant en dus de koper. Bij de oude Semtex was dat niet mogelijk, maar die voorraad is nu onbruikbaar omdat Semtex een houdbaarheidsdatum heeft.
pi_99828303
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij bedoelde daarmee dat hij wel eens een topicje op fok over het onderwerp heeft gelezen.
:') :') je bedoeld dat ik ongeveer 500 boeken over internationaal terrorisme thuis heb staan.
pi_99828304
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:44 schreef Mercer het volgende:
Dit topic gaat weer ongelooflijk hard over een paar uurtjes. Nog even genieten dat het zo rustig is hier. O+
Al die idiots die op zaterdag voor 12:00 wakker worden. :')
pi_99828309
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:44 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Semtex is volledig te traceren naar de fabrikant en dus de koper. Bij de oude Semtex was dat niet mogelijk, maar die voorraad is nu onbruikbaar omdat Semtex een houdbaarheidsdatum heeft.
Ja en er valt nooit iets van de vrachtwagen af, en er word nooit iets gestolen, volgens mij niet te lang terug in belgie nog hele opslag als ik me niet vergis.
pi_99828310
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

:') :') je bedoeld dat ik ongeveer 500 boeken over internationaal terrorisme thuis heb staan.
pi_99828320
quote:

Over nationaal terrorisme zijn vast geen 500 boeken te vinden :7
pi_99828325
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Over nationaal terrorisme zijn vast geen 500 boeken te vinden :7
Principes zijn iets anders, maar ook veel raakvlakken.
pi_99828327
quote:

[..]

En de AIVD is nog nooit langsgeweest?

Of krijg je met zo'n studie een uitzonderingspositie?
pi_99828331
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:45 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Die oorbellen pasten zeker niet in het format van Tour du Jour.
Volgens mij moest dat uit vanwege die microfoonhengel om zijn hoofd.

Weet ik niet zeker.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:49:51 #228
350640 Brosef_Mengele
Wieder auferstehen
pi_99828332
Kan het niet gewoon de combo van Timothy McVeigh zijn geweest?
quote:
The bomb consisted of about 5,000 pounds (2,300 kg) of ammonium nitrate and nitromethane, a motor-racing fuel. bron
Die zooi is sindsdien in de ban maar als hij een bedrijf had dat er mee mocht werken zou het makkelijk kunnen.
pi_99828337
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:49 schreef Brosef_Mengele het volgende:

[..]

Die zooi is sindsdien in de ban maar als hij een bedrijf had dat er mee mocht werken zou het makkelijk kunnen.
Weet niet, moet je even aan raptorix vragen, die heeft 500 boeken vol over deze materie.
pi_99828338
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en er valt nooit iets van de vrachtwagen af, en er word nooit iets gestolen, volgens mij niet te lang terug in belgie nog hele opslag als ik me niet vergis.
Het verschil is nu dat de producenten geen tonnen meer stiekem verkopen aan bv Libië omdat men weet dat het te traceren is.

En die diefstal, dat was 3 jaar geleden in Frankrijk. 30 kilo gestolen van een bouwterrein.
pi_99828344
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:49 schreef Brosef_Mengele het volgende:

[..]

2300 kg?

Dat kon ook hij makkelijk in zijn eentje.
pi_99828353
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:50 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Weet niet, moet je even aan raptorix vragen, die heeft 500 boeken vol over deze materie.
Hij doet een hele studie naar hoe het kan dat er bommen zijn. En wie welke boeken er over geschreven heeft.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:55:47 #233
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_99828364
Wat een zieke geesten lopen er toch rond... ik snap niet waarom je zoiets een medemens wilt aandoen
<hr>
  zaterdag 23 juli 2011 @ 05:57:42 #234
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_99828374
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 04:33 schreef Staal het volgende:

[..]

En ander berichten van de NOS geven aan dat het wel een one man show is geweest.

Een andere user vond het onzin maar ik word echt naar dat dit kinderen moet overkomen. Het wegvluchten en andere kinderen doodgeschoten zien worden. Te afschuwelijk voor woorden.
Dat is het ook: bij die bomaanslag ben je gewond of je bent er geweest, klaar. Bij een schietpartij ren je weg. Maar hier, hier kan je niet weg, je gaat dood en je kan er niets tegen doen. Zeker niet omdat het bijna allemaal kinderen zijn...
Gewoon heel erg verschrikkelijk.

Trouwens ook wel handig voor enig inzicht: het is een eilandje omringd door koud water (zwemmen is niet verstandig), politie kan er niet helpen.
700 aanwezigen, 80+ doden en 90+ gewonden = bijna 1/3 van de aanwezigen is dus geraakt ;(
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_99828389
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:57 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat is het ook: bij die bomaanslag ben je gewond of je bent er geweest, klaar. Bij een schietpartij ren je weg. Maar hier, hier kan je niet weg, je gaat dood en je kan er niets tegen doen. Zeker niet omdat het bijna allemaal kinderen zijn...
Gewoon heel erg verschrikkelijk.
Ik vraag me soms af of ik bij een eventueel overleven van zoiets niet liever dood was.

Doet me een beetje (half, in de verte) denken aan Battle Royale.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 06:00:25 #236
350640 Brosef_Mengele
Wieder auferstehen
pi_99828390
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 05:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

2300 kg?

Dat kon ook hij makkelijk in zijn eentje.
McVeigh had volgens mij ook nog grote flessen vloeibare waterstof in het busje geladen als complimentaire stof als ik het me goed herinner.
Lang geleden dat ik het op Discovery Channel zag dus pin me er niet op vast.
Al met al een bizar project (en een verhaal dat heel veel onbeantwoorde vragen achterliet) maar wel te realiseren door één persoon vermoed ik.
pi_99828392
Ok vage shit dat hij al zijn accounts (fb, youtube) vorige week heeft geopend en nog gewoon hardop neerzet wat z'n favo games, muziek etc. zijn.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 06:02:01 #238
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828401
Ja hoe lang zou hij dit al geweten hebben?
Live from Chicago
pi_99828409
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:00 schreef Brosef_Mengele het volgende:

[..]

McVeigh had volgens mij ook nog grote flessen vloeibare waterstof in het busje geladen als complimentaire stof als ik het me goed herinner.
Lang geleden dat ik het op Discovery Channel zag dus pin me er niet op vast.
Al met al een bizar project maar wel te realiseren door één persoon vermoed ik.
Ja, wel te realiseren maar niet geloofwaardig genoeg om als theorie stand te houden.

[/noBNW]
pi_99828410
Ben wel benieuwd naar zijn pleidooi.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 06:05:27 #241
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:04 schreef DrDentz het volgende:
ik gok er op dat hij gaat zwijgen
Live from Chicago
  zaterdag 23 juli 2011 @ 06:05:39 #242
350640 Brosef_Mengele
Wieder auferstehen
pi_99828420
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja, wel te realiseren maar niet geloofwaardig genoeg om als theorie stand te houden.

[/noBNW]
Had al een edit gedaan mbt de controverse.
Ik ga er ook verder niet op in omdat ik er te weinig over weet en het verder ook niet terzake doet. :)
pi_99828421
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:04 schreef DrDentz het volgende:
Hij zal geen sorry zeggen. Zou ook vrij ongeloofwaardig zijn.
pi_99828423
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:02 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja hoe lang zou hij dit al geweten hebben?
Lang, dit kan je echt niet een week van tevoren plannen. Meer dan een jaar lijkt me, misschien wel jaren? Kan zijn dat hij het bijgesteld heeft op een gegeven moment, maar het idee van een bomaanslag is zeker langer dan een jaar geleden, anders kan je zoiets nooit zo precies uitvoeren.
pi_99828424
Ik weet het niet maar ik heb het gevoel dat er meer gaat gebeuren....
Waarom heeft hij er zelf geen einde aangemaakt.

Zal me niets verbazen dat er morgen of overmorgen nog iets gebeurd.
pi_99828430
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:05 schreef Brosef_Mengele het volgende:

[..]

Had al een edit gedaan mbt de controverse.
Ik ga er ook verder niet op in omdat ik er te weinig over af weet en het verder ook niet terzake doet. :)
Niet direct relevant.
Deze hele zaak is ook onduidelijk, en dat terwijl het al 14 uur geleden heeft plaatsgevonden.
pi_99828434
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:06 schreef MrVanBraun het volgende:

So y'all need to hide your kids, hide your wife, and hide your husband
  zaterdag 23 juli 2011 @ 06:07:53 #248
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828435
quote:

ja dat kan ik ook wel zien ja...
Live from Chicago
pi_99828436
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:

ik gok er op dat hij gaat zwijgen
Daar gok ik ook op :Y Het wordt hoogstwaarschijnlijk sowieso erg onbevredigend voor de nabestaanden van de 87 (tot nu toe) slachtoffers.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 06:08:39 #250
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828437
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:06 schreef Mercer het volgende:

[..]

Lang, dit kan je echt niet een week van tevoren plannen. Meer dan een jaar lijkt me, misschien wel jaren? Kan zijn dat hij het bijgesteld heeft op een gegeven moment, maar het idee van een bomaanslag is zeker langer dan een jaar geleden, anders kan je zoiets nooit zo precies uitvoeren.
Ja toch? Dat maakt die Facebook zo raar. Bijna alsof hij nog even een laatste muziekles aan de wereld wilde geven :')
Live from Chicago
pi_99828442
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:08 schreef Puntenslijpsel het volgende:

Ja toch? Dat maakt die Facebook zo raar. Bijna alsof hij nog even een laatste muziekles aan de wereld wilde geven :')
En laten zien dat hij Dexter keek en WoW speelde (of leuk vond).
pi_99828445
quote:
Gek genoeg viel me dat het meest op.
pi_99828449
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:08 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja daar zat ik ook aan te denken toen ik dat typte. Haha, toch nog een beetje roem. Kijk wat een goede smaak ik heb jongens. :')
  zaterdag 23 juli 2011 @ 06:11:23 #254
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99828452
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:10 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja daar zat ik ook aan te denken toen ik dat typte. Haha, toch nog een beetje roem. Kijk wat een goede smaak ik heb jongens.
precies. Een beetje heel drastische manier om de wereld zijn muzieksmaak op te dringen :')
Live from Chicago
pi_99828455
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:11 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
precies. Een beetje heel drastische manier om de wereld zijn muzieksmaak op te dringen :')
Hij had zeker een fok account gehad als hij nederlander was geweest. :Y
pi_99828457
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:11 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Als het klopt dat hij die facebook pas een paar dagen terug online heeft gezet geloof ik er steeds minder van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')