Idd, en met de introductie van de linear activators weet ik ook niet of pneumatic nou zo verstandig was.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:18 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik vind de afwerking van de unimog niet helemaal geweldig. Hij lijkt niet helemaal af, vooral dat deel tussen de wielen...
Dat wel ja, vond ik eigenlijk best zonde, ik had van die kraan iets meer verwacht qua constructie! Ik moet wel zeggen dat ze er verder weinig anders van hadden kunnen maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:22 schreef GX3 het volgende:
Het is zeker niet het mooiste model, maar wel het grootste model tot nu toe? Meende ik ergens gelezen te hebben. Maar ik had dat met de 8258, ik vond hem achterop zo leeg, en het was eigenlijk zo'n simpel kraantje..
Mwa... simpel kraantje?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:22 schreef GX3 het volgende:
Het is zeker niet het mooiste model, maar wel het grootste model tot nu toe? Meende ik ergens gelezen te hebben. Maar ik had dat met de 8258, ik vond hem achterop zo leeg, en het was eigenlijk zo'n simpel kraantje..
de 8043 was leuk om te bouwen, aardig wat tandwielen gebruikt..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:26 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat wel ja, vond ik eigenlijk best zonde, ik had van die kraan iets meer verwacht qua constructie! Ik moet wel zeggen dat ze er verder weinig anders van hadden kunnen maken.
Nu ik trouwens op de site kijk moet ik 8049 ook hebben, ik houd van tractoren! Iemand misschien nog een andere aanrader die nog goed te verkrijgen is? Het liefst een complexe
Tof!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:27 schreef BasOne het volgende:
[..]
Mwa... simpel kraantje?
Want vind je dan van dit
hmmm die heb ik dus zo staan alleen is de oplegger nog niet af....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:27 schreef BasOne het volgende:
[..]
Mwa... simpel kraantje?
Want vind je dan van dit
Ziet er inderdaad wel goed uit, de 8053 is zo op het eerste gezicht wat simpeler qua techniek, bedankt voor de tip, ik zal eens rondneuzen en het topic in de gaten houdenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:28 schreef GX3 het volgende:
[..]
de 8043 was leuk om te bouwen, aardig wat tandwielen gebruikt..
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:37 schreef bleiblei het volgende:
Welke ik wel echt fantastisch blijf vinden is deze:
Gebouwd door een Nederlander.
Pneumatic vind ik persoonlijk leuker, wellicht omdat ik ermee ben opgegroeid en het is realistischer. Gewoon een leuke techniek, vooral icm de compressor. Ongelooflijk dat het 15 jaar heeft geduurd voordat Lego weer met een model met pneumatic compressor kwam: imo geniaal systeemquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:23 schreef BasOne het volgende:
[..]
Idd, en met de introductie van de linear activators weet ik ook niet of pneumatic nou zo verstandig was.
Hoewel het wel leuk is vind ik de pneumatiek altijd heel schokkerig.
Ik kwam er gisteren achter dat ik meer geld over heb gehouden de afgelopen dagen dan ik vtv had berekend. Dus nu ben ik echt heel erg aan het twijfelen... Zal ik een mooie set halen of niet..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:42 schreef Borizzz het volgende:
Vandaag ga ik deze bouwen!![]()
[ afbeelding ]
Ik begrijp niet waarom je twijfelt: doen!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:49 schreef theKiD het volgende:
[..]
Ik kwam er gisteren achter dat ik meer geld over heb gehouden de afgelopen dagen dan ik vtv had berekend. Dus nu ben ik echt heel erg aan het twijfelen... Zal ik een mooie set halen of niet..
Ik heb ook me zinnen gezet op iets anders... Dus nu ff afwegen wat belangrijker is..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:54 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je twijfelt: doen!
Laat je weten welke set je gaat halen?
Koop een mooie set Technic Lego, krijg je echt geen spijt vanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:08 schreef theKiD het volgende:
[..]
Ik heb ook me zinnen gezet op iets anders... Dus nu ff afwegen wat belangrijker is..
zie je toevallig een partnumber op de plaat?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:06 schreef valek het volgende:
Heb ondanks een hoop Lego gekocht. Er zit ook een groene plaat bij met een kleine weg. Nu vraag ik me af waar dit bij hoort.
Het is de rechtse plaat in deze link
http://kind-baby.marktpla(...)rse-lego-platen.html
Een plaat voor Lego City tankstation denk ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:06 schreef valek het volgende:
Heb ondanks een hoop Lego gekocht. Er zit ook een groene plaat bij met een kleine weg. Nu vraag ik me af waar dit bij hoort.
Het is de rechtse plaat in deze link
http://kind-baby.marktpla(...)rse-lego-platen.html
30225quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:07 schreef mschol het volgende:
[..]
zie je toevallig een partnumber op de plaat?
400 op marktplaats, 280 op BLquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:29 schreef mschol het volgende:
ik las dat er hier mensen nog wel intresse hadden in de 8480 FOS Light Space shuttle
op Marktplaats staat hij te koop
zit de sticker op de motor of op een apart stukje (ik denk dat laatste, en dan op een plate van 1x2, in wit?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:40 schreef valek het volgende:
Nu ik toch bezig ben![]()
Weet iemand bij welke set deze politiemotor hoort?
http://www.google.nl/imgr(...)31,s:134&tx=60&ty=30
1 van deze setsquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:40 schreef valek het volgende:
Nu ik toch bezig ben![]()
Weet iemand bij welke set deze politiemotor hoort?
http://www.google.nl/imgr(...)31,s:134&tx=60&ty=30
deze is preciezer: (mits dat stukje er daadwerkelijk opzit..)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
1 van deze sets
http://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=x81c02&in=S
Het is iig 1 van die oude politie motorenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:53 schreef mschol het volgende:
[..]
deze is preciezer: (mits dat stukje er daadwerkelijk opzit..)
http://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=3069bpx29&in=S
Dat zit er los op.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:47 schreef mschol het volgende:
[..]
zit de sticker op de motor of op een apart stukje (ik denk dat laatste, en dan op een plate van 1x2, in wit?
hmmm... check je topicquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:34 schreef Khadgar het volgende:
Ik moet noodgedwongen een beetje opruimen bij m'n Lego Technik modellen:
[TK] Lego Technik modellen (8295, 8265, 8047, 8045, 8259)
Iemand interesse? Ik wil er graag van af (ruimtegebrek)
das wel een deal ja..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:16 schreef BasOne het volgende:
De lokale speelgoedzaak is ruimte aan het maken voor de nieuwe collectie 2de helft 2011 en heeft een hoop afgeprijsd staan
[ afbeelding ]
Voor 75 Euries
Gna, gna, gna.
Was ook gelijk de laatste
de stad heeft dus een BS + IT maar die zijn qua echte koopjes echt enorm beperkt en zeldzaam..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:34 schreef BasOne het volgende:
Hier ook een Intertoys hoor
Maar de eigenaar bepaald zijn eigen koopjes
wel mooi.. das wel het jammere van een grote stad, dat soort zaken zal je niet tegenkomenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:09 schreef BasOne het volgende:
We hadden in dit dorpje tot een jaar of 10 terug 3 zaken die speelgoed verkochten, dus dat concurreerde wel lekker.
Nu is er alleen de Interyoys.
Maar de eigenaar van die zaak is niet helemaal 100%, echt niet, die mist een paar steekjes, die bepaald gewoon zelf wat ie in de aanbieding doet
Ik weet nog dat ik een jaar of 7 geleden een doos lego wou hebben en daar had ik 40 euro te weinig voor bij me.
"Neem maar mee"
Klantenbinding, dat wel
Krijg nu nog regelmatig korting terwijl er geen korting op hoort
Tja voordeel van kleine ons-kent-ons dorpjesquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:18 schreef mschol het volgende:
[..]
wel mooi.. das wel het jammere van een grote stad, dat soort zaken zal je niet tegenkomen
mijn telescopic handler maar even uit elkaar gehaald, eens kijken hoe groot/onhandig het 2de model is
Dat is een eeuwenoude discussie op Eurobricks.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:22 schreef mschol het volgende:
valt me trouwens op dat de handleidingen op de lego site beduidend slechter van kwaliteit zijn...
tevens mag lego wel eens wat doen aan z'n kleur stellingen in de boekjes, met weinig licht is het bij een aantal modellen echt goed kijken of je de juiste kleur hebt...
tering das snel..quote:Op zondag 24 juli 2011 01:04 schreef BasOne het volgende:
Mijn god hij is eindelijk klaar
[ afbeelding ]
Half vijf vanmiddag mee begonnen........
Echt een aanradertje, wat een machine, wat een model zeg
Er is iets kaput in m'n monitor, RGB blijft iedere keer naar rood overhevelen, paar keer meppen op m'n buro en dan heb ik weer normaal beeldquote:Op zondag 24 juli 2011 02:39 schreef mschol het volgende:
[..]
tering das snel..
wat is je beeld trouwens verschrikkelijk roze..
Kabelbreuk of printbaanbreuk. Wiebel maar eens met de kabelquote:Op zondag 24 juli 2011 02:51 schreef BasOne het volgende:
[..]
Er is iets kaput in m'n monitor, RGB blijft iedere keer naar rood overhevelen, paar keer meppen op m'n buro en dan heb ik weer normaal beeld
En snel?
Snel?
8258 heb ik korter over gedaan.... denk ik... niet veel korter
Maar wil je als bouwer een uitdaging.. naast 8258 is dit er zeker 1.
Ben helemaal weg van de spoiler die in en uit klapt![]()
Heeft m'n pa ook, alleen wordt z'n scherm dan geelquote:Op zondag 24 juli 2011 11:43 schreef Khadgar het volgende:
[..]
Kabelbreuk of printbaanbreuk. Wiebel maar eens met de kabel.
heb ik alquote:Op zondag 24 juli 2011 17:24 schreef GX3 het volgende:
Irritante uitvinding, dat Marktplaats, gasten die bieden op je Lego-set en dan vervolgens niet meer reageren![]()
Iemand nog belang bij set 8043?![]()
[ afbeelding ]
Vraagprijs ?quote:Op zondag 24 juli 2011 17:24 schreef GX3 het volgende:
Irritante uitvinding, dat Marktplaats, gasten die bieden op je Lego-set en dan vervolgens niet meer reageren![]()
Iemand nog belang bij set 8043?![]()
[ afbeelding ]
wie zegt dat ik daar de ruimte voor heb?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:12 schreef GX3 het volgende:
[..]
Als je 2 van die sets hebt kun je het A-model _en_ het B-model op de plank hebben staan
Eh nu moet ik even goed nadenken, had je mij een PM gestuurd?quote:Op maandag 25 juli 2011 10:44 schreef stinow het volgende:
Hoi GX3, ik zet hier nog een soort TVP neer voor je 8043.
Ben nu op vakantie, maar ik blijf eraan denken ^_^.
Grt,
Stijn
Totaal mee eens! Ik vind space / city / trein / pirates Lego ook het leukst. Technisch is weleens grappig om te zien wat je er allemaal mee kunt, maar ik krijg er niet zo'n 'Sim City' gevoel bijquote:Op woensdag 27 juli 2011 10:38 schreef valek het volgende:
Ik doe ook veel met Lego. En als ik het er ooit met iemand over heb vragen ze altijd "technisch Lego?". En als ik vertel dat ik dat niet veel aan vind en met de treinen en Lego City bezig ben komt er altijd een glimlach op het gezicht. Net of technisch Lego voor volwassenen is en de rest voor kinderen.
de designer is idd erg duur.. beter kan je iets maken in b.v. Ldraw (meer parts) en dan via bricklink de stukjes zoeken..quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:38 schreef splendor het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan om t.z.t. nog een keer een leuke set (of meerdere sets) aan te schaffen, in elkaar te zetten, en dan in een vitrine te stoppen.. gewoon leuk om naar te kijken.Allerlei leuke details erin verwerken enzo.
Nou leek de Tower Bridge in combinatie met bijvoorbeeld dat schip van Maerk me wel leuk.. tot ik de prijzen (en het formaat) zag.
Maar wat zijn ze mooi!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nouja, dan misschien maar voor een goedkopere maar toch ook wel leuk huisje.
[ afbeelding ]
Zijn er eigenlijk mensen die écht iets moois hebben gemaakt met de Designer en dat ook hebben besteld? Ik vond het assortiment niet heel erg groot en bovendien werd het erg prijzig. Toch blijft het knagen om zelf iets te bouwen en te bestellen.
Vrienden van mij hebben op hun kantoor heel cool het logo van hun bedrijf in LEGO gemaakt via Digital Designer http://q42.nl/q42-lego-logoquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:38 schreef splendor het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen die écht iets moois hebben gemaakt met de Designer en dat ook hebben besteld? Ik vond het assortiment niet heel erg groot en bovendien werd het erg prijzig. Toch blijft het knagen om zelf iets te bouwen en te bestellen.
Het zijn schitterende sets inderdaad; ik ben bezig met het bouwen van een echte lego city. Waarin de grotere city dozen, creator dozen en ook de modulaire huizen een plek krijgen. Verder ook een trein, lampjes, gracht etc.. Natuurlijk erg prijzig, maar stapje voor stapje wordt het wel wat moois.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:38 schreef splendor het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan om t.z.t. nog een keer een leuke set (of meerdere sets) aan te schaffen, in elkaar te zetten, en dan in een vitrine te stoppen.. gewoon leuk om naar te kijken.Allerlei leuke details erin verwerken enzo.
Nou leek de Tower Bridge in combinatie met bijvoorbeeld dat schip van Maerk me wel leuk.. tot ik de prijzen (en het formaat) zag.
Maar wat zijn ze mooi!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nouja, dan misschien maar voor een goedkopere maar toch ook wel leuk huisje.
[ afbeelding ]
Simcity gevoel. Jij bewoort het perfect.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:10 schreef stinow het volgende:
[..]
Totaal mee eens! Ik vind space / city / trein / pirates Lego ook het leukst. Technisch is weleens grappig om te zien wat je er allemaal mee kunt, maar ik krijg er niet zo'n 'Sim City' gevoel bij.
ik wou dat ik de ruimte hadquote:Op woensdag 27 juli 2011 19:30 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Het zijn schitterende sets inderdaad; ik ben bezig met het bouwen van een echte lego city. Waarin de grotere city dozen, creator dozen en ook de modulaire huizen een plek krijgen. Verder ook een trein, lampjes, gracht etc.. Natuurlijk erg prijzig, maar stapje voor stapje wordt het wel wat moois.
Tower bridge etc is wat te groot hiervoor....
Heb wel de ruimte, maar niet het geld (nog). Damn vaste lasten!quote:
ik heb nog gedacht aan een zwik roman soldiers.. heb er nu 3 of 4 ofzo.. maar die zijn echt geniaal voor een enorm legerquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:23 schreef Khadgar het volgende:
Ik kon mezelf niet beheersen vandaag met de minifigs series 4: ik heb 3 hazmat guys uitgezocht, en nog wat lossen. Ik zou graag een heleboel zombies uit series 1 willen hebben maar die zijn erg duur helaas om nu nog te scoren.
maar dies toch nog niet uit?quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:34 schreef Niveath het volgende:
Morgen is het eindelijk zover. Ik ga mijn Unimog ophalen!
als het de collectable figuren zijn dan is het de normale prijsquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:20 schreef bobbernaut het volgende:
ik zag in andorra minifigs liggen, 2 euro per stuk, is dat duur?
dat zal zowiezo wel niet, aangezien ze pas in september worden verwachtquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:36 schreef BasOne het volgende:
Dat zijn dus de collectible minifigs, en dan is 2 euro per stuk de normale prijs
En als het daadwerkelijk die blauwe zijn van het plaatje dan is dat Serie 5 die verder nog nergens verkrijgbaar is.
ligt aan jou hier doet ie tquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:59 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zal zowiezo wel niet, aangezien ze pas in september worden verwacht
lego site dood?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |