abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer zaterdag 3 september 2011 @ 15:15:44 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_101525970
Overigens ben ik van een slakkenplaag met honderden slakjes naar een overschot aan Anatoma Helena's gegaan (dacht dat die beestjes langzaam fokten, maar dat gaat echt hard. :') )
pi_101528567
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 september 2011 15:15 schreef Kreator het volgende:
Overigens ben ik van een slakkenplaag met honderden slakjes naar een overschot aan Anatoma Helena's gegaan (dacht dat die beestjes langzaam fokten, maar dat gaat echt hard. :') )
dat is vaak zo: je lost de ene plaag op met een andere plaag :+

en je bent niet de enige: kijk maar eens naar de wereldwijde problemen van diersoorten die uitgezet zijn en uiteindelijk zelf een plaag geworden zijn en de lokale flora en fauna vernietigen :P
En dat gebeurt dan door mensen die ervoor gestudeert hebben 8)7
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101528960
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 september 2011 15:15 schreef Kreator het volgende:
Echter zijn de Helena's wel leuk om te zien.

(Ik heb er ook een goeie honderd denk ik... :') )
pi_101529319
Mijn slakken overschot is mooi opgegeten door mijn neolamprologus tretocephalus.

De mijne is mooi helder blauw en 13 a 14 cm groot. Pracht beest om te zien ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloria op 03-09-2011 18:05:40 ]
pi_101531912
Mooi, allebei.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:34:27 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101746625
Hey luitjes.

Tijdje niet geweest, maar ik ben er weer :P

Vraagje: Ik heb een nieuw filter systeem nodig in mijn hoek aquarium (ong 170L).
Heeft er iemand een mooi idee?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101746711
Wat voor vissen heb je in je bak (sterke vervuilers of niet?)
Wil je een intern filter, of een extern filter?

Persoonlijk zou ik een mooi extern filter plaatsen, zoals bijv een JBL e700 of een e900 (als je wat overcapaciteit wilt), dan kom je er goedkoop vanaf en heb je toch een degelijk systeem dat niet erg duur is, maar wel functioneert en ook geluidsarm is.

Je kan ook een duurdere Eheim oplossing nemen bijv, maar dat is maar net wat je er aan uit wilt geven :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:28:50 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101748061
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat voor vissen heb je in je bak (sterke vervuilers of niet?)
Wil je een intern filter, of een extern filter?

Persoonlijk zou ik een mooi extern filter plaatsen, zoals bijv een JBL e700 of een e900 (als je wat overcapaciteit wilt), dan kom je er goedkoop vanaf en heb je toch een degelijk systeem dat niet erg duur is, maar wel functioneert en ook geluidsarm is.

Je kan ook een duurdere Eheim oplossing nemen bijv, maar dat is maar net wat je er aan uit wilt geven :P
Ik ben hem opnieuw aan het opzetten. Dat wilde ik al een half jaar geleden doen, maar financiën en tijdsgebrek zorgen voor het uitstellen ervan.

Maar het filter is kapot dus moet ik een nieuwe hebben. Ik ben niet van plan om er heel spannende vissen in te doen. Zullen waarschijnlijk voornamelijk siervissen worden in de vorm van Gourami's, tretra's, een paar algeneters en misschien nog wat dingetjes die ook een beetje in die richting zitten.
Ik moet nog even kijken wat precies, maar het zal voornamelijk in die richting zijn. Voornamelijk veel kleine vissen in ieder geval :)

Ik vind trouwens een filter van 80 euro (JBL e700 ) nog best een hoop geld :@
In dat opzicht zijn interne filters wel wat goedkoper...
Wat is het voordeel van een externe filter? Buiten dat het wat meer ruimte oplevert in het aquarium.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_101748186
Extra ruimte, maar ook het schoonmaken van het filter hoeft stukken minder, omdat je externe filter meer als een half bioloog werkt. Daarnaast als je em schoon wil maken, hoef je em maar los te koppelen, en maak je em in je gootsteen ofzo schoon. Dus er komt er nauwelijks troep in je aquarium, want dat zit allemaal in je filter, en later in je gootsteen.

Ik heb zelf een e1500 (600liter bak), en ben daar echt uitmate tevreden over..
Eens per 3/4 maanden zie ik dat de uitstroom minder wordt, en dan maak ik het filter weer schoon en klaar :P

Tis eenmalig een aardige investering, maar het biedt wel voordelen. Vooral als het 'mooi' moet zijn, zou ik eerder een extern filter nemen ipv intern.

Wel kan ik aanraden om zwarte slangen te kopen, of de slangen af te tapen. Dan krijg je geen algvorming in je slangen, die de in/uitstroom niet kunnen beinvloeden.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_101748748
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Wel kan ik aanraden om zwarte slangen te kopen, of de slangen af te tapen. Dan krijg je geen algvorming in je slangen, die de in/uitstroom niet kunnen beinvloeden.
Wat een geweldige tip! ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:26:10 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101749641
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Extra ruimte, maar ook het schoonmaken van het filter hoeft stukken minder, omdat je externe filter meer als een half bioloog werkt. Daarnaast als je em schoon wil maken, hoef je em maar los te koppelen, en maak je em in je gootsteen ofzo schoon. Dus er komt er nauwelijks troep in je aquarium, want dat zit allemaal in je filter, en later in je gootsteen.

Ik heb zelf een e1500 (600liter bak), en ben daar echt uitmate tevreden over..
Eens per 3/4 maanden zie ik dat de uitstroom minder wordt, en dan maak ik het filter weer schoon en klaar :P

Tis eenmalig een aardige investering, maar het biedt wel voordelen. Vooral als het 'mooi' moet zijn, zou ik eerder een extern filter nemen ipv intern.

Hoe zit dat dan met de verwarming?
Ik heb nu zo'n zwarte vierkante "kamer" waar aan de ene kant het filter zit en de andere kant de verwarming. Ik neem aan dat de verwarming niet in het filter gaat of wel?

Het klinkt op zich wel interessant :)
pi_101750517
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat een geweldige tip! ^O^
Anders kun je ze steeds schoonmaken..
Ipv schoonmaken vervang ik die van mij nu, en tape ik ze af als de leverancier geen zwarte slangen heeft liggen :P

Komakie, de verwarming zit meestal los in je interne filter. Deze kun je ook los in de bak hangen. Dat wordt meestal zo gedaan. Ik heb wel iets eens gehoord over een verwarming in een extern filter, maar daar kan ik verder weinig over vertellen.

Ik wil nooit meer zonder extern filter voor de grote bak. Mijn kleine bakjes hebben allemaal interne, maar dit geeft telkens een natte/rommelige bende in de bak, en rondom de bak :P
Prrrrttt
pi_101750714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb wel iets eens gehoord over een verwarming in een extern filter, maar daar kan ik verder weinig over vertellen.
dat zijn de enige filters die ik nog gebruik :Y

heb zelf 2x een Eheim 2322 en een Eheim 2180 staan
mijn vader heeft op zijn bak de Eheim 2128 zitten

allemaal met ingebouwde verwarming en dat werkt perfect + dat je geen lelijke verwarmingsstaaf weg hoeft te werken in je bak :P

wel iets duurder, maar van Eheim weet je tenminste ook dat je overal reserve-onderdelen kan krijgen (wel belangrijk als je pomp er ineens mee ophoudt ;) )
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:16:44 #214
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101751181
Het is dat ik geen extern filter kwijt kan. Anders had ik dat ook zeker genomen!

Even over die slang, waarom de kleur zwart? Waarom heb je daar geen algen groei op dan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_101751235
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:16 schreef ook_gek het volgende:
Even over die slang, waarom de kleur zwart? Waarom heb je daar geen algen groei op dan?
die zijn niet doorzichtig dus kan er geen (zon)licht in de slang komen en groeien er dus ook geen algen in :P
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:35:07 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101751690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Anders kun je ze steeds schoonmaken..
Ipv schoonmaken vervang ik die van mij nu, en tape ik ze af als de leverancier geen zwarte slangen heeft liggen :P

Komakie, de verwarming zit meestal los in je interne filter. Deze kun je ook los in de bak hangen. Dat wordt meestal zo gedaan. Ik heb wel iets eens gehoord over een verwarming in een extern filter, maar daar kan ik verder weinig over vertellen.

Ik wil nooit meer zonder extern filter voor de grote bak. Mijn kleine bakjes hebben allemaal interne, maar dit geeft telkens een natte/rommelige bende in de bak, en rondom de bak :P
Hmm ik ga morgen naar de visboer dus ik zal eens kijken (en vragen) wat ze er allemaal hebben :) Het klinkt wel interessant.

Btw, in je bak moet het toch altijd een natte bende zijn? :P
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:39:14 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_101751803
Ik heb na een jaar aanmodderen met verschillende interne filters ook een extern filter aangeschaft (Jbl E700). Wat een verademing vergeleken met interne filters. Ik heb geen grote bak (60 l) maar dat gaat prima met het filter op halve kracht (uitstroom). Overigens is die tip van zwarte slangen wel een goeie, ik heb nu de standaard doorzichtige jbl slangen maar daar zie ik al redelijk wat alg in zitten.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:52:45 #218
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101752148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:18 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

die zijn niet doorzichtig dus kan er geen (zon)licht in de slang komen en groeien er dus ook geen algen in :P
Ah oke, had ik best zelf kunnen bedenken :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:01:47 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101752371
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:39 schreef AchJa het volgende:
Ik heb na een jaar aanmodderen met verschillende interne filters ook een extern filter aangeschaft (Jbl E700). Wat een verademing vergeleken met interne filters. Ik heb geen grote bak (60 l) maar dat gaat prima met het filter op halve kracht (uitstroom). Overigens is die tip van zwarte slangen wel een goeie, ik heb nu de standaard doorzichtige jbl slangen maar daar zie ik al redelijk wat alg in zitten.
Ik heb op zich een intern filter in mijn 60L bak die het al jaren prima doet.
Wat bedoel je met aanmodderen dan en wat is het grootste voordeel in jouw ogen van extern? Behalve dan wat Perry al zei :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:30:22 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_101753148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb op zich een intern filter in mijn 60L bak die het al jaren prima doet.
Wat bedoel je met aanmodderen dan en wat is het grootste voordeel in jouw ogen van extern? Behalve dan wat Perry al zei :)
Het grootste voordeel is onderhoud en het minder ruimte innemen in de bak zelf, maar dat zei Perry ook al.

Ook is mijn ervaring dat een extern filter het water helderder krijgt dan een intern filter. Een extern filter heeft een veel groter totaal filteroppervlak.

En je kunt ook veel makkelijker ander filtermateriaal gebruiken, zou je bv willen filteren over turf oid is dat met een intern filter weer een hoop gepruts.
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:35:21 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101788153
Vandaag naar Nemo in Almere geweest.
Een winkel met 100 alleen maar vissen. De man die me geholpen heeft was ook heel aardig en had heel veel kennis van zaken. Daarnaast probeerde hij niet het duurste van het duurste aan te smeren, maar ben ik echt goed geholpen (voor mijn idee)

Ik ben in ieder geval trotse eigenaar van een buitenfilter *O*
Een Sera 130

Daarnaast gelijk wanden gekocht. Het filter is klaar voor gebruik en de wanden zitten erin, maar de kit moet nog drogen.

In ieder geval een mooi projectje :)
pi_101793044
Dat zijn ook leuke filters :) Zelf geen ervaring mee, maar wel wat over gehoord.
Succes ermee, en foto's zien we hier graag he :D
Prrrrttt
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:28:40 #223
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101796603
Project houten aquarium2 is stil komen te liggen i.v.m. aanleg rookkanaal in woning. :{ :{
  zondag 11 september 2011 @ 00:40:10 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101803639
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat zijn ook leuke filters :) Zelf geen ervaring mee, maar wel wat over gehoord.
Succes ermee, en foto's zien we hier graag he :D
We gaan het zien hoe het allemaal werkt :)

Even nog wel een foto'tje gemaakt vanmiddag.

Het is door de spiegeling een beetje lastig om te bekijken jammer genoeg, maar goed het is een idee van wat ik aan het maken ben :P

Btw, ik vind het wel cool dat er bij het filter een buis zit met allemaal gaatjes erin waardoor het gefilterde water geleidelijker de bak in stroomt.

Wat wel een beetje jammer is, is dat je met een hoekaquarium je bijna nergens wat op het glas kwijt kunt. Bijvoorbeeld een verwarmingselement met een zuignap vast maken is niet zo relaxt aangezien hij dan gelijk aan de voorkant van je aquarium zit. Net als dat de buis van het filter niet helemaal vast te maken is doordat die langs een wand hangt waar geen zuignap aan vast kan.
pi_101807494
Das idd lastig.. Je kan de verwarming achter je wand maken, door het één en ander te faken. Hou ons op de hoogte :D
Prrrrttt
  zondag 11 september 2011 @ 09:25:53 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101807833
Ik had altijd een biologische filter met een compartiment voor de verwarming.
  zondag 11 september 2011 @ 09:31:21 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101807862
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 08:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das idd lastig.. Je kan de verwarming achter je wand maken, door het één en ander te faken. Hou ons op de hoogte :D
De wand zit er al vast in dus veel daar aan veranderen kan ik niet meer.
Ik zit er aan te denken om hem gewoon zo veel mogelijk rechts in de hoek te doen. Als je via die hoek het aquarium in wil kijken staat de televisie redelijk in de weg dus dan zie je hem wel door het andere glas, maar je kijkt er in ieder niet recht tegen aan. Een andere oplossing kan ik niet echt beenken.
Of iemand anders moet nog een idee hebben :)
  zondag 11 september 2011 @ 09:54:43 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 11 september 2011 @ 11:41:18 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101809853
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 09:54 schreef AchJa het volgende:
Dit kan ook nog.

[ afbeelding ]

Extern verwarmings element met ingebouwd PTC systeem.
Geschikt voor alle externe potfilters.

HIer bv.
Op zich een mooi systeem, maar ik vind het een beetje zonde om weer wat nieuws te kopen als ik nog 2 verwamrings elementen heb liggen. Daarnaast moet ik ook een beetje op de financien denken. Ik probeer het eerst in de hoek van het aquarium en dan kan ik altijd nog wat anders verzinnen als het me niet bevalt.

Filter vanmorgen aangezet en werkt als een tierelier :)
  zondag 11 september 2011 @ 18:29:25 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101825062
Inmiddels alweer een stapje verder.
Water en plantjes zitten erin.

Ik heb de verwarming aan de rechterkant gedaan. Zie je bijna nooit zitten als je er gewoon naar kijkt dus op zich prima genoeg :)

Ik heb trouwens lampen waardoor ik wel een beetje een wit/paars licht krijg. Is dat het meest ideaal voor planten? In mijn andere aquarium heb ik geel licht en dat vind ik wel net iets mooier denk ik. Nu blijft er toch een beetje een witte waas in het water hangen.

[edit]mocht er iemand zijn die denkt dat er een ander plaatje staat dan vanmiddag.... klopt ik heb een nieuwe gemaakt :P[/edit]

[ Bericht 18% gewijzigd door Komakie op 11-09-2011 22:45:39 ]
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:08:58 #231
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101891297
Ziet er top uit!!

Ik zit te denken aan een appel slak, maar wel zeker weten dat ze niet me planten opeten :D

Iemand nog een paar kleintjes over?
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:28:20 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101891723
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:08 schreef ook_gek het volgende:
Ziet er top uit!!

Ik zit te denken aan een appel slak, maar wel zeker weten dat ze niet me planten opeten :D

Iemand nog een paar kleintjes over?
Dank je wel :)

Nu maar eens gaan nadenken wat ik er preuts in wil. Natuurlijk iets wat in deze omgeving kan leven, maar daar zijn genoeg opties voor.

Wel stom trouwens. Ik heb de verwarming aangezet in de bak, maar ik had nog geen thermometer. Dus ik hem op dezelfde stand gezet als de verwarming van mijn andere aquarium. Er zaten namelijk geen cijfertjes op om de temperatuur in te stellen.
Een beetje op de gok dus en na een paar uur voelde ik even in het water. Voelde veel te warm aan. Nog maar eens vergelijken met het andere aquarium, maar klopte duidelijk niet. Gelijk naar de dierenwinkel gegaan voor een thermometer en touren ik thuis kwam bleek het water dik over de 30 graden te zitten. Blijkbaar zijn niet alle verwarmingselementen hetzelfde. Ik had het natuurlijk kunnen weten, maar hij stond pas halverwege de maximale warmte dus ik had het idee dat het werk goed moest gaan.
Gelijk terug gezet naar de minimale stand en nu draait hij al een dag netjes stabiel op 27 graden :)
Ik ga er vanuit dat het zo blijft.

De verkoper zei trouwens dat ik door het externe filter en de aquarium opstarter die erin gaat al heel snel visjes erin kon hebben. Hij zei dat 30 jaar geleden je een aquarium 3 werken moest laten staan, maar het tegenwoordig ook veel sneller kan. Iemand ervaring mee? Voorlopig ben ik nog even voorzichtig en laat ik het geheel even draaien. Van die foutjes zoals met de verwarming moet je als er vis in zit natuurlijk al helemaal niet hebben. Hoewel het ongetwijfeld ook niet goed zal zijn voor de planten...
pi_101892022
met die flesjes bacteriestarter zou het inderdaad sneller kunnen, maar ik ben liever ouderwets en voorzichtig: ik wacht dus altijd een paar weken. In die tijd kun je nog lekker rommelen met de indeling en alvast wat planten en dergelijke in je bak zetten :)

aquaria is een hobby van geduld: daar kun je dus niet snel genoeg mee beginnen ;)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 13 september 2011 @ 10:55:04 #234
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_101892263
Een filter met kleine gaatjes in de uitvoer vond ik juist onhandig. minder stroming en verstopt vaak. heb nu sterke stroming en de vissen vinden dat veel fijner.

Mooi hoekaqua trouwens.
pi_101892629
mijn ervaring is dat de stroming uit die kleine gaatjes verder komt in het aquarium dan 1 grote opening. In mijn bak heb ik dan ook alleen 1 grote uitstroomopening: dat zorgde voor iets meer rust in de planten (die werden anders aan de andere kant van mijn bak nog heen en weer geblazen :P )
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:11:27 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101896167
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:44 schreef Leipo666 het volgende:
met die flesjes bacteriestarter zou het inderdaad sneller kunnen, maar ik ben liever ouderwets en voorzichtig: ik wacht dus altijd een paar weken. In die tijd kun je nog lekker rommelen met de indeling en alvast wat planten en dergelijke in je bak zetten :)

aquaria is een hobby van geduld: daar kun je dus niet snel genoeg mee beginnen ;)
Ik weet het. Met mijn andere aquarium was het ook een paar weken rustig wachten en daarna pas voorzichtig stuk voor stuk vissen erin doen.

Op zich is mijn indeling wel klaar. Zoals ik het in het plaatje heb staan vind ik het wel mooi. Genoeg beplanting en je kunt prima de vissen zien zwemmen. Ondertussen hebben ze door de stenen genoeg beschutting mochten ze daar behoefte aan hebben :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:13:58 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101896265
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:55 schreef Kreator het volgende:
Een filter met kleine gaatjes in de uitvoer vond ik juist onhandig. minder stroming en verstopt vaak. heb nu sterke stroming en de vissen vinden dat veel fijner.

Mooi hoekaqua trouwens.
Thnx :)

Ik hou voorlopig de kleine gaatjes, maar mocht die verstopt raken of iets in die richting kan ik altijd nog overstappen op de grotere uitvoer die ook bij het pakket zat.

Alleen jammer dat er bij het filter geen zwarte slangen zaten, maar doorzichtige. Ik snap eigenlijk niet dat ze dat niet standaard doen met het oog op alg.
Aan de andere kant ligt de slang voornamelijk in de kast en achter het aquarium waar nooit direct licht op staat. Dus wat alg betreft zal het niet zo heel snel gaan denk ik :)
pi_101896602
mijn slangen (groene eheim) zitten nu alweer ruim 3,5jaar op hun plek en er zit wel een klein laagje algen in, maar niets om me zorgen om te maken :) een filter die aan een schoonmaak toe is heeft meer effect op de uitstroomsnelheid dan die miniscule laag algen :P
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:41:48 #239
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101897348
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:22 schreef Leipo666 het volgende:
mijn slangen (groene eheim) zitten nu alweer ruim 3,5jaar op hun plek en er zit wel een klein laagje algen in, maar niets om me zorgen om te maken :) een filter die aan een schoonmaak toe is heeft meer effect op de uitstroomsnelheid dan die miniscule laag algen :P
De vraag is alleen wel, als het er eenmaal zit, hoe krijg je het in vredesnaam schoon :?
Of is het dan gewoon een kwestie van nieuwe kabels kopen?
pi_101897638
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

De vraag is alleen wel, als het er eenmaal zit, hoe krijg je het in vredesnaam schoon :?
Of is het dan gewoon een kwestie van nieuwe kabels kopen?
je hebt van die schoonmaak setjes: een soort lange veer met aan het uiteinde borstelhaartjes: die kan je dan een paar keer heen en weer halen door de slang en dan is ie weer schoon.

ik heb zo'n setje, maar ik vind het teveel werk alles los te moeten halen en ik heb er dus eigenlijk helemaal geen last van :P
pi_101908027

Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:43:58 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101909606
quote:
Mis ik iets :?
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:46:45 #243
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101909704
Zo te zien een barst :(
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:51:46 #244
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101909941
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:46 schreef ook_gek het volgende:
Zo te zien een barst :(
Die steeds groter wordt.
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:03:53 #245
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101910543
Dan ben je fucked. :{.

En nu?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:18:04 #246
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101911247
is het nou 1 scheur of meerdere?

trouwens als er een lijst om heen zou zitten had je de scheur nooit gezien :o
pi_101911355
quote:
Je hebt nou niet bepaald geluk met je aquaria, of heb ik het mis? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:24:08 #248
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101911563
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:18 schreef ook_gek het volgende:
is het nou 1 scheur of meerdere?

trouwens als er een lijst om heen zou zitten had je de scheur nooit gezien :o
Aan de planten te zien meerdere scheuren.

En inderdaad, wat je zegt over die lijst.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101912032
Zo dat ziet er eng uit !
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:58:49 #250
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_101913265
Maar.. hoe kan dat dan? ineens?
En toen was er niets!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: