kijk maar uit, blauwalg --> botulisme --> RIP aan de nabestaandenquote:Op donderdag 28 juli 2011 11:12 schreef Kreator het volgende:
Mijn aquarium loopt goed. Weinig last meer van blauwalg. ben er wel flink ziek van geweest toen ik per ongeluk wat water binnenkreeg bij het verversen..
ik heb zo'n eheim uitstroomset: daar past een standaard tuinslang inquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das ook een goeie! Alleen als ik em op mijn pomp lostrek wordt het een natte bende
Als ik em zou splitsen zou het wel makkelijk gaan... Handige tip iig!
ik had ooit eens een plaatje gemaakt over dat hevelen:quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:25 schreef Kreator het volgende:Overigens wil ik ook het afhevelen 'automatiseren'. Dat doe ik nu met een korte tuinslang. Aanzuigen met de mond en dan in emmers, maar daar kreeg ik dus een paar keer water door in mijn snufferd, waardoor ik ook ziek werd. ( i know:
)
Qua vissen bedoel je neem ik aan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:41 schreef Byte_Me het volgende:
kijk maar uit, blauwalg --> botulisme --> RIP aan de nabestaanden
maar het zal wel meevallen als de vissen nog leven.
Mooi dat het bijna weg is, maar ik bedoelde gevaarlijk voor jou. Niet voor niets is er altijd zwemverbod in water waarin blauwalg zit. Botulisme is extreem giftig. Behalve als je het in je gezicht injecteert kennelijkquote:Op donderdag 28 juli 2011 13:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Qua vissen bedoel je neem ik aan.. Nee dat gaat wel goed, tis onder controle. Op het hout komt het al niet meer terug, zit alleen nog op 1 plant en die maak ik 3 keer per week schoon.
dacht ik al: ik zie hem omdat ik bij die andere site ingelogt benquote:Op donderdag 28 juli 2011 13:31 schreef Kreator het volgende:
@Leipo: thx voor de tips! (plaatje doet het niet). Zal eens kijken of mijn Fluvalpomp zo'n uitgang heeft..
Mja valt mee hoor. Je krijgt er koorts, brandende ogen en een zere keel van. Ik tenminste. Voelde als een griep zonder verkoudheid.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:33 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Mooi dat het bijna weg is, maar ik bedoelde gevaarlijk voor jou. Niet voor niets is er altijd zwemverbod in water waarin blauwalg zit. Botulisme is extreem giftig. Behalve als je het in je gezicht injecteert kennelijk
Een andere foto staat er zo op, hoor!quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:12 schreef Kreator het volgende:
Coole plaatjes, Messina.(ook al is het niet de mooiste foto van mijn aquarium
)
Is ook wel goed zo.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:22 schreef Messina het volgende:
Een andere foto staat er zo op, hoor!
Stel wat voor, met datum van maken, en komt helemaal goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een van de mooiste levende hobbies, vind ikquote:Op donderdag 28 juli 2011 14:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
DankjeIk ben ook dolgelukkig met mijn bakken allemaal. Wel is het even flink wat bijhouden, maar ach, dat houdt het leuk
![]()
Ik ben ook dol op m'n hond en katten, maar die beschouw ik meer als gezinsleden dan als hobby
Ik kan soms uren naar m'n aquarium kijken en me verwonderen over het leuke gedrag van de vissen, over hoe mooi de planten erbij staan, etc.Je raekt an de dinge geweun.
Zo dan, dat is inderdaad een flinke buik! Maar naast die buik ziet ze er eigenlijk prima uit...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:59 schreef Byte_Me het volgende:
Wat is er met mijn ramirezi aan de hand, heeft ze gewoon veel eitjes of is ze ziek?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Buikwaterzucht is het niet, schubben staan niet open. Verder is het gedrag normaal, ze zwemt, ze eet, ze poept. Alleen is het gewoon eng, hoe dik ze is. Telkens als ik ernaar kijk, krijg ik het gevoel dat ze uit elkaar gaat spatten
Een foto geeft meer info.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:24 schreef rene90 het volgende:
Goeeedenavond,zo tijd geleden dat ik hier ben geweest. Druk met afstuderen en alles.
Maar even een vraag gelijk, ik heb een juwel rio 240, op een zelfgebouwde onderkast, eheim extern filter (80 euro, bon aanwezig+garantie). Mooi hout en een decoratiehoek stuk wat los 30 euro was, nog 2 tl balken extra en de nodige profito/carbon daarbij. Wat zou ik daarvoor kunnen vragen?
Ik zou er niet meer dan 50,= voor geven maar op MP zijn genoeg mafketels die er nog 200,= voor over hebbenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:24 schreef rene90 het volgende:
Goeeedenavond,zo tijd geleden dat ik hier ben geweest. Druk met afstuderen en alles.
Maar even een vraag gelijk, ik heb een juwel rio 240, op een zelfgebouwde onderkast, eheim extern filter (80 euro, bon aanwezig+garantie). Mooi hout en een decoratiehoek stuk wat los 30 euro was, nog 2 tl balken extra en de nodige profito/carbon daarbij. Wat zou ik daarvoor kunnen vragen?
Het boek "Het Rifaquarium" van Philip Hunt vond ik erg goed voor de basis.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:53 schreef lipper het volgende:
Wie kan mij helpen met een goed boek
Over het starten van een aquarium.
Ik wil een rifaquarium btw.
Daar hik ik al maanden tegenaanquote:Op maandag 1 augustus 2011 10:30 schreef JortK het volgende:
Gister mijn aquarium helemaal leeg gemaakt en vandaag nieuw grind halen zodat me nieuwe project kan gaan beginnen
Zal vandaag of morgen foto's plaatsen
Is dat koraal zo duur dan??quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Het boek "Het Rifaquarium" van Philip Hunt vond ik erg goed voor de basis.
Een dikke bankrekening is trouwens ook onontbeerbaar. Een leuk rifaquarium kost als gauw 2000-4000 euro.
Nou het lezen kan beginnenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Het boek "Het Rifaquarium" van Philip Hunt vond ik erg goed voor de basis.
Ook, maar de bak en de techniek zijn vooral erg duur daar er veel meer techniek bij een zee-aquarium komt kijken dan bij een zoetwateraquarium. Ook zijn vissen e.d. duurder. Tevens is aan te raden om niet te bezuinigen op pompen en afschuimers e.d.: duurdere modellen zijn vaak veel energiezuiniger dus die investering verdien je vaak al binnen een paar maanden terugquote:
Veel leesplezier!quote:
Voor cory's bijv neem ik gewoon altijd het fijnste zand (0,40 - 0,80mm).. Dichtslibben kan altijd wel gebeuren, maar als je puntslakken neemt bijv, die woelen er doorheen.. Daarnaast als je zelf af en toe een keer het zand omwoelt, slibt het ook niet dichtquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:05 schreef AchJa het volgende:
Even een vraag voor de mensen met een zandbodem in de bak, ik ben van plan om deze vakantie mijn grindbodem te vervangen voor een zandbodem, het grind zit er nu een paar jaar in en ik wil wat anders, na wat rondkijken is de keus gevallen op een zandbodem.
Na wat naspeuringen op internet is de keus gevallen op filterzand (er zit gelukkig een Wildkamp hier om de hoek.). Echter ik kan dat zand in drie verschillende korrelgroottes krijgen:
Filterzand
0,40 - 0,80 mm
0,71 - 1,25 mm
1,00 - 2,00 mm
Wat is nou de beste maat? Je leest allerlei tegenstrijdige verhalen over zo grof mogelijk ivm luchtig, zo dun mogelijk ivm planten, tussenin maat ivm inklinken/ dichtslibben etc. Is er iemand die ervaring heeft met dit zand?
En in hoeverre moet ik dit verhaal geloven? Want dat zou betekenen dat je verschillende groottes moet gaan mengen.
Het koraal en de vissen moeten worden geimporteerd daarom is het zo duur. Sommige koralen kan je wel kleiner kopen omdat het zich vermenigvuldigd maar het meeste koraal is daarom zo duur.quote:
Vet! Heb je foto's?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:05 schreef Cecelia het volgende:
Lees hier al een tijdje mee in dit topic en lijkt me leuk om mee te praten.
Vriend en ik hebben een 270x60x60 bak met daarin met 2 potamotrygon motoro's (man en vrouw) en nog wat kleine bijvissen. Willen er graag nog een arowana bijhebben, maar kunnen nog niet echt wat vinden wat goed bij de roggen past.
Ondertussen zijn we ook nog op zoek naar een groter aquarium, omdat de rogjes over een tijdje hier niet meer inpassen.
Heb ik, maar zijn wel van armzalige kwaliteit..quote:
K, ik heb zeker meer dan 100 Helena slakken, die zie ik ook meer onder dan op het grind zitten, dat zal wel goed komen dan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Voor cory's bijv neem ik gewoon altijd het fijnste zand (0,40 - 0,80mm).. Dichtslibben kan altijd wel gebeuren, maar als je puntslakken neemt bijv, die woelen er doorheen.. Daarnaast als je zelf af en toe een keer het zand omwoelt, slibt het ook niet dichtDus dat lijkt me geen probleem eerlijk gezegd.
I know! Hebben hiervoor ook een aro gehad maar hebben we helaas weg moeten doen omdat we geen tijdelijk onderkomen konden vinden toen we onze bak opnieuw in gingen richten. Zal even kijken of ik daar ook nog wat foto's van kan vinden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Roggen
Ben ook benieuwd naar de foto's.. Goede kwaliteit of niet, foto's!!
Een zilvere arowana wordt al gauw heel groot.. Een zwarte arowana wordt wat minder groot. Je leest vaker dat ze samen in een bak zitten, maar meer als dat kan ik er eigenlijk niet over vertellen. Kheb ze bij 'Aquabeek' in het plaatsje Handel ook samen gezien. Machtig mooi om te zien!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |