SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 08-08-2011 18:18:58 ]
Haha inderdaad, goeie TT! Best pittige oefening was datquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:43 schreef Dekatria het volgende:
Volgens mij had thenxero zo'n droom voor z'n AVB vandaag, dattie de halve draai met twee benen aan 1 kant moest doen
Dankje. Naja, het is ook niet alsof ik het met de hakken over de sloot gehaald heb. Gewoon 7/7 voldoende, het was gewoon een stom mannetjequote:Op donderdag 21 juli 2011 14:29 schreef Dekatria het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
gaat er ook niet om hóe je het haalt, maar dát je het haalt he
Nog gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:41 schreef thenxero het volgende:
Nog 8 uur AVD les en dan examen is toch niet zo gek? Werd net gebeld door de planner en die schrok er een beetje van dat ik dat wou en zei dat 16 uur normaal was. Ik zou er nog even over nadenken (lees: overleggen op Fok).
Ik heb 7 lessen van 2 uur gehad voor AVD, 14 uur dus. Eigenlijk had het na 10-12 uur ook wel gekund. Maar m'n instructeur ging op vakantie. Als ik die laatste lessen niet gehad zou hebben, dan zou ik 4 weken niet gereden hebben voor m'n examen. Dat leek me niet zo verstandigquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:41 schreef thenxero het volgende:
Nog 8 uur AVD les en dan examen is toch niet zo gek? Werd net gebeld door de planner en die schrok er een beetje van dat ik dat wou en zei dat 16 uur normaal was. Ik zou er nog even over nadenken (lees: overleggen op Fok).
Ja klopt, vind het zelf ook niet echt logisch. Het is wel makkelijk plannen voor ze. Omdat het voor mij ruim 20km reizen is is het ook wel weer handiger om wat langere lessen te nemen, maar 6 uur gaat me te ver.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:58 schreef Tankiej het volgende:
4 en 6 uur lange lessen
Dat vind ik wel erg lang.. Dan pik je op het einde inderdaad niet veel meer op. Aparte beslissing van de rijschool om het standaard zo aan te bieden (dat lees ik tenminste uit je bericht)
Dat is wel nice ja, vooral als je 20km moet reizenquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:03 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ja klopt, vind het zelf ook niet echt logisch. Het is wel makkelijk plannen voor ze. Omdat het voor mij ruim 20km reizen is is het ook wel weer handiger om wat langere lessen te nemen, maar 6 uur gaat me te ver.
Voordeel is wel dat ik nu in 1 week het hele AVB traject heb gehad. Van te voren word je examen al ingepland (tenzij je dat niet wil). Dus dan kom je voor je eerste echte les (na de intake) en dan heb je al binnen een week examen.
Tja het is maar net hoe snel je het op pikt. Bij mijn rijschool waren het lessen van 50 minuten die ze het liefst per 2 deden. Voor beide examens heb ik in totaal 16 * 50 minuten les gehad.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:41 schreef thenxero het volgende:
Nog 8 uur AVD les en dan examen is toch niet zo gek? Werd net gebeld door de planner en die schrok er een beetje van dat ik dat wou en zei dat 16 uur normaal was. Ik zou er nog even over nadenken (lees: overleggen op Fok).
Bij mij is het nu 2 jaar 25 kW of nieuwe regels als ik 21 ben ( ben nu 19 ) en dan ben je ook weer de Sjaak met 25 kW.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:13 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is wel nice ja, vooral als je 20km moet reizen
Als ik binnen een week nadat ik begon m'n examen kon doen dan had ik nu 2 jaar vastgezeten aan 25kw, of ik had later moeten beginnen. Maar beide wilde ik niet
Ga ik denk ik aanvragen idd, binnenkort 2 uurtjes, kijken hoe het gaat en dan de dagen voor het examen de lessen inplannen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:14 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Tja het is maar net hoe snel je het op pikt. Bij mijn rijschool waren het lessen van 50 minuten die ze het liefst per 2 deden. Voor beide examens heb ik in totaal 16 * 50 minuten les gehad.
Dus het is zeker mogelijk in 8 uurtjes het AVD te halen. Maar zoals hierboven al een keer gemeld met een uur of twee les zou de instructeur wel moeten kunnen beoordelen hoeveel je nog nodig hebt.
Nice, dat zal ook een flink zware motor zijn. Wat mij betreft is ie geslaagdquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:51 schreef Fishbowl het volgende:
AVB Skills: http://www.dumpert.nl/med(...)t_het_even_voor.html
quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:42 schreef thenxero het volgende:
[..]
Nice, dat zal ook een flink zware motor zijn. Wat mij betreft is ie geslaagd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het is patat
"Slow dragrace" - dat is ook iets wat die motoragenten graag doen op zulke evenementen. Twee motoragenten starten aan weerszijden van elkaar, en moeten dan zo langzaam mogelijk naar de overkant zonder voetje aan de grond te zetten. De eerste aan de overkant heeft verloren. (of, zoals hier, ze doen het in 1 team, waarin ze een zo traag mogelijke tijd pogen neer te zetten). Stapvoets rijden voor gevorderdenquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:51 schreef Fishbowl het volgende:
AVB Skills: http://www.dumpert.nl/med(...)t_het_even_voor.html
Jammer dat ze niet echt langzaam gaan, op de lesmotor kan ik dit beterquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
"Slow dragrace" - dat is ook iets wat die motoragenten graag doen op zulke evenementen. Twee motoragenten starten aan weerszijden van elkaar, en moeten dan zo langzaam mogelijk naar de overkant zonder voetje aan de grond te zetten. De eerste aan de overkant heeft verloren. (of, zoals hier, ze doen het in 1 team, waarin ze een zo traag mogelijke tijd pogen neer te zetten). Stapvoets rijden voor gevorderden
in de lesmotoren zitten gyroscopen, wist je dat niet?quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:33 schreef thenxero het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet echt langzaam gaan, op de lesmotor kan ik dit beter
De motor waarop jij lest is wel een kilootje of 150-200 lichter dan deze 1.2 liter monsters, besef je dat welquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:33 schreef thenxero het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet echt langzaam gaan, op de lesmotor kan ik dit beter
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:43 schreef TSI het volgende:
AVB gehaald vandaagTheorie vorige week donderda.
Wat een opluchting, maar had wel een enorm sympathieke examinator! (Amsterdam Arena)
Ik mag na m'n AVB pas de snelweg opquote:De snelweg vind ik overigens wel erg oncomfortabel, zo met die harde wind en een helm die gevoelsmatig afwaait!Hoe ervaren jullie dat?
Gefeliciteerd. Een sympathieke examinator zal ook wel erg fijn zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:43 schreef TSI het volgende:
AVB gehaald vandaagTheorie vorige week donderda.
Wat een opluchting, maar had wel een enorm sympathieke examinator! (Amsterdam Arena)
De snelweg vind ik overigens wel erg oncomfortabel, zo met die harde wind en een helm die gevoelsmatig afwaait!Hoe ervaren jullie dat?
Heb je een eigen helm of leen je een helm bij de rijschool?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:43 schreef TSI het volgende:
AVB gehaald vandaagTheorie vorige week donderda.
Wat een opluchting, maar had wel een enorm sympathieke examinator! (Amsterdam Arena)
De snelweg vind ik overigens wel erg oncomfortabel, zo met die harde wind en een helm die gevoelsmatig afwaait!Hoe ervaren jullie dat?
Dank. Ik moest voor het AVB examen van Zaandam naar de ArenA, dus snelweg was wel een beetje noodzakelijkquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:54 schreef mstx het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
[..]
Ik mag na m'n AVB pas de snelweg op
Dankje, succes en veel plezierquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:08 schreef thenxero het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Een sympathieke examinator zal ook wel erg fijn zijn. Ik moet ook nog voor het eerst de weg op... en wel over twee weekjes. Heb dan 10 uur les ingepland en dan examen over exact een maand
.
Bandje verstellen is hopeloos, en als ie veel strakker gaat dan stik ikquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:22 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Heb je een eigen helm of leen je een helm bij de rijschool?
Maar als je helm wat omhoog gaat op de snelweg dan heb je je bandje niet strak genoeg
Het is trouwens gewoon een kwestie van gewenning dat het een beetje waait. Wil je niet in de wind zitten neem dan de auto
Inderdaad. Heb op de rijschool 60, maar in de winkels 61/62. Die leendingen zijn dus al helemaal naar iedereen zijn hoofd gaan staanquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:24 schreef thenxero het volgende:
Bij mijn rijschool heb je volgens mij 52,54,...,64,(66?). Zit altijd wel iets bij wat je past.
Denk dat je er wel rekening mee moet houden dat je beter een helm koopt die een beetje aan de krappe kant zit. Want na veel gebruik zal die ongeveer zo worden als bij de rijschool.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:14 schreef TSI het volgende:
Inderdaad. Heb op de rijschool 60, maar in de winkels 61/62. Die leendingen zijn dus al helemaal naar iedereen zijn hoofd gaan staan
Dan zie je eruit als een hamsterquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:18 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb gelijk een eigen helm gekocht en die knelt vooral in de pasvorm.. het bandje zit nog aan de losse kant maar heb totaal niet het idee dat ie af kan waaien..zit lekker strak op mn koppie
Inderdaad, maar eerst even uitzoeken welke een goede bang-for-buck geeftquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:18 schreef thenxero het volgende:
[..]
Denk dat je er wel rekening mee moet houden dat je beter een helm koopt die een beetje aan de krappe kant zit. Want na veel gebruik zal die ongeveer zo worden als bij de rijschool.
Trek jij dat bandje zo straks dat je helm niet meer omhoog kan? Dan kan je dus ook niet meer praten als je een helm op je hoofd hebt?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:22 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Heb je een eigen helm of leen je een helm bij de rijschool?
Maar als je helm wat omhoog gaat op de snelweg dan heb je je bandje niet strak genoeg
Het is trouwens gewoon een kwestie van gewenning dat het een beetje waait. Wil je niet in de wind zitten neem dan de auto
Gefeliciteerd!!quote:
Het went, vind ik. En ik vind het ook wel een deel van de ervaringquote:De snelweg vind ik overigens wel erg oncomfortabel, zo met die harde wind en een helm die gevoelsmatig afwaait!Hoe ervaren jullie dat?
Je moet maar zo denken, des te sneller je weer opstapt des te sneller lukt het alsnogquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:23 schreef Yreal het volgende:
Pfff, morgen weer de eerste les nadat ik gezakt ben vorige week.
En ik heb er dus echt GEEN zin meer in..
Dat kloptquote:
Het is altijd goed als je een keer in de regen hebt gereden. Ik heb eigenlijk altijd goed weer gehad behalve de dag dat ik avb moest doen. Toen reed ik voor de eerste keer in de regen. Dat was best wel minder (om het netjes te houden).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:03 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
vanmorgen de eerste les in de regen gehad, heb me tot deze les mooi tussen de regenbuien door kunnen plannen, maar het was eigenlijk wel prima te doen
komende week nog 2 lessen bij mijn instructeur en dan ben ik door het pakket heen, dan nog een paar lessen bij een andere instructeur omdat hij op vakantie gaat en dan examen
ja klopt, vond het ook wel fijn om dat ook eens te hebben tijdens de rijlesquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:19 schreef bynnad het volgende:
[..]
Het is altijd goed als je een keer in de regen hebt gereden. Ik heb eigenlijk altijd goed weer gehad behalve de dag dat ik avb moest doen. Toen reed ik voor de eerste keer in de regen. Dat was best wel minder (om het netjes te houden).
Heb je al een datum wanneer je je examen moet doen?
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 24 juli 2011 23:30 schreef Devvie het volgende:
Ik heb gister mn theorie gehaald trouwens.. 3foutjes
Toch maar een extra afspraak gemaakt omdat ik anders mogelijk in de knoei kwam met mn AVD op 9augustuswel naar de andere kant van het land moeten treinen
Inderdaad, zolang je niet 2 uur lang vol beukende regen op je hebt zodat je pak zijn waterdichtheid verliestquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:03 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
vanmorgen de eerste les in de regen gehad, heb me tot deze les mooi tussen de regenbuien door kunnen plannen, maar het was eigenlijk wel prima te doen
Bedankt. Veel plezier weer morgen btwquote:
Inderdaad. 60 is wat breedte enzo groter geworden, maar kleiner (en dus groter geworden) zit mijn kin tegen de voorkantquote:
Misschien een domme vraag hoor, maar waarom ben je al sinds september bezig?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:33 schreef Yreal het volgende:
Het moet ook maar gewoon gebeuren hoor![]()
Maar ergens zijn dit toch weer 600.000 centjes die weer richting een motor hadden gekund
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 24 juli 2011 23:30 schreef Devvie het volgende:
Ik heb gister mn theorie gehaald trouwens.. 3foutjes
Toch maar een extra afspraak gemaakt omdat ik anders mogelijk in de knoei kwam met mn AVD op 9augustuswel naar de andere kant van het land moeten treinen
Gefeliciteerd! En succes vast @ hierboven!quote:Op zondag 24 juli 2011 23:30 schreef Devvie het volgende:
Ik heb gister mn theorie gehaald trouwens.. 3foutjes
Toch maar een extra afspraak gemaakt omdat ik anders mogelijk in de knoei kwam met mn AVD op 9augustuswel naar de andere kant van het land moeten treinen
Correctie: daarnet voor het eerst op de snelweg gereden.quote:
Na een paar keer ben je er wel aan gewendquote:Op dinsdag 26 juli 2011 04:40 schreef ibaneX het volgende:
Ik vond het rijden over de N33 (100weg) met harde wind toch echt wel een beetje vermoeiend, vooral aan de handen
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:23 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd, lekker afgereden in de regen ach wat maakt het uit. Op een paar slordigheid foutjes na niks bijzonders. Dat ik 20km te hard reed op een weg die 60 was dat maakte niet uit. Ze vonden dat je een motor moest rijden als een motor. kan iemand de OP effe aanpassen
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:23 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd, lekker afgereden in de regen ach wat maakt het uit. Op een paar slordigheid foutjes na niks bijzonders. Dat ik 20km te hard reed op een weg die 60 was dat maakte niet uit. Ze vonden dat je een motor moest rijden als een motor. kan iemand de OP effe aanpassen
Hoop niet te vaak naar Assen(cbr) te moetenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:51 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Na een paar keer ben je er wel aan gewend
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:23 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd, lekker afgereden in de regen ach wat maakt het uit. Op een paar slordigheid foutjes na niks bijzonders. Dat ik 20km te hard reed op een weg die 60 was dat maakte niet uit. Ze vonden dat je een motor moest rijden als een motor. kan iemand de OP effe aanpassen
Gefeliciteerd en al een motor ter beschikking?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:23 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd, lekker afgereden in de regen ach wat maakt het uit. Op een paar slordigheid foutjes na niks bijzonders. Dat ik 20km te hard reed op een weg die 60 was dat maakte niet uit. Ze vonden dat je een motor moest rijden als een motor. kan iemand de OP effe aanpassen
Nee, dat kan ik me voorstellenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:05 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Hoop niet te vaak naar Assen(cbr) te moeten
[..]
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:23 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd, lekker afgereden in de regen ach wat maakt het uit. Op een paar slordigheid foutjes na niks bijzonders. Dat ik 20km te hard reed op een weg die 60 was dat maakte niet uit. Ze vonden dat je een motor moest rijden als een motor. kan iemand de OP effe aanpassen
Succes!!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:15 schreef TyVole het volgende:
Morgen afrijden. Begin juni theorie gehaald, half juni AVB. Beide in één keer. AVB na 8 lessen. Nu voor het AVD heb ik er 10 lessen opzitten, 18 totaal dus. Had allemaal wel wat sneller gekund achteraf, maarja, dat weet je van te voren ook niet.
Nu hopen dat ik het morgen mooi kan afsluiten. Motor staat al klaar.
Succes!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:15 schreef TyVole het volgende:
Morgen afrijden. Begin juni theorie gehaald, half juni AVB. Beide in één keer. AVB na 8 lessen. Nu voor het AVD heb ik er 10 lessen opzitten, 18 totaal dus. Had allemaal wel wat sneller gekund achteraf, maarja, dat weet je van te voren ook niet.
Nu hopen dat ik het morgen mooi kan afsluiten. Motor staat al klaar.
Oh: Nijmegen, Yamaha Fazer, Paul Lam.
Jah heb een leuke honds vfr 750 staanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:20 schreef bynnad het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en al een motor ter beschikking?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:23 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd, lekker afgereden in de regen ach wat maakt het uit. Op een paar slordigheid foutjes na niks bijzonders. Dat ik 20km te hard reed op een weg die 60 was dat maakte niet uit. Ze vonden dat je een motor moest rijden als een motor. kan iemand de OP effe aanpassen
Niet slagen is geen optie. Mij lijkt een AVD een stuk chiller dan auto examen. Je hebt niet zo'n dikke zwetende trol in de passagiersstoel waarmee je een beleefde conversatie hoeft te onderhoudenquote:Op woensdag 27 juli 2011 23:18 schreef jesperrrrsss het volgende:
wat duurt 18 Augustes toch nog lang.
ik heb zin in m'n AVD examen, maar ook weer geen zin ,want ik hoop zo erg dat ik in 1 keer slaag.
en zou anders weer meer dan een maand moeten wachten voor een nieuwe AVD datum omdat ze het hier zo ongelofelijk druk hebben![]()
p.s gefeliciteerd aan de geslaagde (voor iets)
maar ik heb verhalen van kennissen gehoord dat ze nog net zo kut kunnen doen bij het examen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:55 schreef thenxero het volgende:
[..]
Niet slagen is geen optie. Mij lijkt een AVD een stuk chiller dan auto examen. Je hebt niet zo'n dikke zwetende trol in de passagiersstoel waarmee je een beleefde conversatie hoeft te onderhouden.
shag draaiende trollen kunnen toch ook motor rijden?quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:38 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
maar ik heb verhalen van kennissen gehoord dat ze nog net zo kut kunnen doen bij het examen.
Het viel me wel op dat als de examinator ook motor rijd je een stuk sneller slaagt dan als het een zwetende shag draaiende trol is.
hopen op een toffe gast
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:18 schreef TyVole het volgende:
Geslaagd!
Instructies niet goed gehoord, te lang doorgereden op de snelweg, dus uiteindelijk bijna een uur gereden totaal, maar ach... Twee keer een bocht iets te ruim, maar verder geen aanmerkingen.
Vandaag nieuwe rijbewijs aangevraagd, dus pas vanaf donderdag rijden... Yamaha Virago van mijn pa (gebruikt 'em nooit, staat bij hem in de weg) staat klaar.
Dit weekend even kleren kopen en ik ben er klaar voor.
Gefeliciteerd! En ook aan de rest van de geslaagden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:18 schreef TyVole het volgende:
Geslaagd!
Instructies niet goed gehoord, te lang doorgereden op de snelweg, dus uiteindelijk bijna een uur gereden totaal, maar ach... Twee keer een bocht iets te ruim, maar verder geen aanmerkingen.
Vandaag nieuwe rijbewijs aangevraagd, dus pas vanaf donderdag rijden... Yamaha Virago van mijn pa (gebruikt 'em nooit, staat bij hem in de weg) staat klaar.
Dit weekend even kleren kopen en ik ben er klaar voor.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:18 schreef TyVole het volgende:
Geslaagd!
Instructies niet goed gehoord, te lang doorgereden op de snelweg, dus uiteindelijk bijna een uur gereden totaal, maar ach... Twee keer een bocht iets te ruim, maar verder geen aanmerkingen.
Vandaag nieuwe rijbewijs aangevraagd, dus pas vanaf donderdag rijden... Yamaha Virago van mijn pa (gebruikt 'em nooit, staat bij hem in de weg) staat klaar.
Dit weekend even kleren kopen en ik ben er klaar voor.
Heb je het volume dan niet gewoon te laag staan? Ik had alleen op de snelweg moeite om te horen wat er gezegd werd vanwege de windruis, verder nooit. Gelukkig zei m'n instructeur na 2 AVD lessen elke keer voor het invoegen op de snelweg al welke afslag we gingen nemen, dat helpt ookquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:45 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En ook aan de rest van de geslaagden.
Het niet horen van instructies maak ik me nog wel enigszins zorgen over. Laatste les ook 3x iets anders gedaan dan gezegd werdKost me vaak toch echt veel moeite om precies te horen wat er nou gezegd wordt. Maandag weer les, dit keer zondag maar eens op tijd naar bed en hopen dat het kijkgedrag beter gaat.
Tja ik vind het al vrij snel te hard staan, dan hoor je het ook weer niet en schrik je je rot zodra er iets gezegd wordtquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:08 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Heb je het volume dan niet gewoon te laag staan? Ik had alleen op de snelweg moeite om te horen wat er gezegd werd vanwege de windruis, verder nooit. Gelukkig zei m'n instructeur na 2 AVD lessen elke keer voor het invoegen op de snelweg al welke afslag we gingen nemen, dat helpt ook
Herkenbaarquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:24 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Tja ik vind het al vrij snel te hard staan, dan hoor je het ook weer niet en schrik je je rot zodra er iets gezegd wordt
Thanks. Alleen vlak ervoor nog een uurtje ofzo.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Succes alvast! Heb je nog les ervoor?
Dat is altijd wel prettig. Wel vertrouwen erin?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:35 schreef mstx het volgende:
[..]
Thanks. Alleen vlak ervoor nog een uurtje ofzo.
Dat is heel fijn, kun je even de zenuwen eraf rijdenquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:35 schreef mstx het volgende:
[..]
Thanks. Alleen vlak ervoor nog een uurtje ofzo.
Bij de vorige les ging het meeste wel in 1x goed. Ik hoop alleen dat ik de goede motor kan gebruiken. Ze hebben er 2 en 1 daarvan heeft een brakke koppeling.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is altijd wel prettig. Wel vertrouwen erin?
Och, komt wel in orde danquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:37 schreef mstx het volgende:
[..]
Bij de vorige les ging het meeste wel in 1x goed.
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:34 schreef -Bubbles- het volgende:
Net geslaagd![]()
![]()
Heerlijk stukje gereden. Alle spanning verdween toen ik het CBR terrein afdraaide. Hij had geen op- of aanmerkingen. Prima stukje motorrijden laten zien
gefeliciteerdquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:34 schreef -Bubbles- het volgende:
Net geslaagd![]()
![]()
Heerlijk stukje gereden. Alle spanning verdween toen ik het CBR terrein afdraaide. Hij had geen op- of aanmerkingen. Prima stukje motorrijden laten zien
Ik heb geprobeerd je er een pm over te sturen, maar dat heb je uitstaan volgens mijquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:59 schreef mark_dabomb het volgende:
He, zou er nog een beginnersrit komen deze zomerZaterdag mijn VFR 800 FI ophalen dus ik kan weer toeren
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:56 schreef mstx het volgende:
AVB gehaald![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alles in 1x goed behalve precisiestop, die was de 2e keer pas goed.
Dankuquote:
Die halve draai lukt ook vaak wel. Maar hij zou nog een stuk meer afgeschuind kunnen worden. Maar als je hem gewoon binnen de pylonnen gedraaid krijgt is hij toch goed?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:10 schreef mstx het volgende:
Bij het 8je moet je gewoon schuiner gaan dan dat je in eerste instantie durft (vergeet niet tegen te sturen vlak voordat je naar links gaat, even een tikje naar rechts en hij valt zo naar links), als je het trucje eenmaal doorhebt is het een makkie![]()
En bij de halve draai moet je zover mogelijk de bocht door kijken, als je dat niet doet lukt 'ie niet
Dit dus ja, al hoef je niet zelf 'de andere kant op te leunen', maar meer je lichaam waterpas houden terwijl je de motor afschuint. In wezen leun je dan automatisch tegen t.o.v. de motor. Ik weet nog dat ik in het begin geforceerd ging tegenleunen, maar dat hielp natuurlijk niets als je met je knieën en heupen dat ding niet platlegtquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:20 schreef Thrilled het volgende:
Wat ik deed is echt zoveel mogelijk naar rechts (rechtop) leunen en de motor naar links drukken (bij een halve draai naar links uiteraard) .. Gelijk je hoofd omdraaien alsof je een uil bent..direct naar 'achteren' kijken dus en blijven drukken op je stuur om die motor schuin te houden.. had vaak ruimte over met de halve draai..
Inderdaad het gas constant houden, voordat hij straks het gas open gaat trekken tijdens de oefeningquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:09 schreef Sounddragon het volgende:
En gas blijven geven, anders gaat 'ie in de ligstand
En als je het haalt en gelijk een motor koopt:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:11 schreef knack het volgende:
Zo na een vakantie stop van 3 weken mag ik eindelijk vandaag ook weer lessen. Zo te lezen zijn er in de tussen tijd al weer veel mensen geslaagd voor avb en avd. Gefeliciteerd!![]()
Ikzelf kan ook al een beetje beginnen met aftellen: 17 augustes mag ik afrijden. Nog maar 4 lessen
sterkte, met deze temperaturenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:11 schreef blingbling11 het volgende:
We gaan het zo zien, zometeen examentraining
kan op zich wel, alleen als je gas geeft wil de motor zich gaan oprichten en haal je je bochtje nietquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
Inderdaad het gas constant houden, voordat hij straks het gas open gaat trekken tijdens de oefening
Heel flauw, maar dat mag volgens mij juist niet tijdens je AVB-oefeningen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kan op zich wel, alleen als je gas geeft wil de motor zich gaan oprichten en haal je je bochtje nietje zoekt de balans tussen trekken en sturen, tikkie op de achterrem blijven trappen, en met de koppeling spelen tot je precies de trekkracht hebt die je nodig hebt, en als je voelt dat 'ie wil 'vallen' laat je of je rem ietsje los, of je geeft ietsje meer gas.. Al naar gelang wat voor jou het lekkerste en subtielste te doseren is.
Je mag wel een beetje spelen met je gas hoor, deed ik ook bij langzame slalom en bij het achtje. Ook bij de halve draai gaf ik soms wat gas bij als je halverwege bent en genoeg ruimte overhebt. Nooit een opmerking over gehad. De enige eis is dat alles soepel en vloeiend gebeurt, wat natuurlijk ook wel een beetje subjectief is. Maar als je bij de snelle slalom van het gas af gaat en dan weer erop, ziet het er niet zo vloeiend uit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Heel flauw, maar dat mag volgens mij juist niet tijdens je AVB-oefeningen.
Je moet het gas constant houden.
Dat geldt eigenlijk voor alle oefeningen volgens mij. Bij mij werd om die reden de snelle slalom afgekeurd, ook al had ik wel de minimale snelheid die er gevraagd werd, ik hield geen constante snelheid.
Dus: van tevoren al de juiste snelheid hebben. Je mag daarom ook een 'aanloop' nemen.
In je bron staat juist bij een 8-je:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef thenxero het volgende:
[..]
Je mag wel een beetje spelen met je gas hoor, deed ik ook bij langzame slalom en bij het achtje. Ook bij de halve draai gaf ik soms wat gas bij als je halverwege bent en genoeg ruimte overhebt. Nooit een opmerking over gehad. De enige eis is dat alles soepel en vloeiend gebeurt, wat natuurlijk ook wel een beetje subjectief is. Maar als je bij de snelle slalom van het gas af gaat en dan weer erop, ziet het er niet zo vloeiend uit.
Bron: http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard906.pdf
Als je de motor platlegt dan wordt je wielomtrek effectief korter waardoor je langzamer gaat, wat je met wat gas weer een beetje kan compenseren waardoor je snelheid toch vrij constant blijft.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:16 schreef Anne het volgende:
[..]
In je bron staat juist bij een 8-je:
"Je rijdt met trekkende motor en houdt daarbij een gelijkmatige snelheid aan".
Bij de halve draai staat er verder eigenlijk niks bij.
Dankje, was lekker in zo'n leren jas, maar ik vond het weer erg leuk!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sterkte, met deze temperaturen
tip daarbij is om je benen om de tank te klemmen zodat je dat effect minder krijgt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:37 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Dankje, was lekker in zo'n leren jas, maar ik vond het weer erg leuk!
Mijn instructeur zei dat ik mijn snelheid moest regelen met mijn voetrem, maar ik kreeg dat gewoon niet goed voor elkaar. Dus ik probeerde dat achtje met slippende koppeling, en ging meteen goed. Halve draai ook, langzame slalom ook. Ik heb er vertrouwen in!
Nog wel wat spannends meegemaakt. Ik wilde naar de andere kant van het terrein en reed ongeveer 60. Opeens wilde een andere jongen die mij niet zag een 8je doen, dus ik moest VOL in de remnen. Resultaat: mijn achterwiel kwam een meter van de grond, en ik lande netjes weer, motor draaiende. Mijn instructeur zag het gebeuren en schrok ook ff. Hij had nog nooit zo'n mooie noodstop gezien
Bij de snelle slalom mocht ik wel langzaam sneller gaan, maar mocht niet langzamer gaan in de oefening. Het beste is constant ja, maar dat hoeft volgens mij nietquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Heel flauw, maar dat mag volgens mij juist niet tijdens je AVB-oefeningen.
Je moet het gas constant houden.
Dat geldt eigenlijk voor alle oefeningen volgens mij. Bij mij werd om die reden de snelle slalom afgekeurd, ook al had ik wel de minimale snelheid die er gevraagd werd, ik hield geen constante snelheid.
Dus: van tevoren al de juiste snelheid hebben. Je mag daarom ook een 'aanloop' nemen.
Telt volgens mij gewoon als mislukte oefeningquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:00 schreef Thrilled het volgende:
ik had trouwens nog een discussie met een maat van me die ook aan het lessen is.. zijn instructeur zei voor zn AVB dat als je je motor neerlegt tijdens een oefening, je automatisch al gezakt was.. ik was van mening dat het gewoon zou tellen als een 'mislukte' oefening en je dus de oefening opnieuw mocht doen..
Wat jullie?
Volgens mij ook ja. Maar het klinkt wel een beetje vreemd dat je dan je motor 8x kan laten vallen en dan toch nog kan slagenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Telt volgens mij gewoon als mislukte oefening
Als het 8 keer gebeurd dan slaag je vast niet (motor omleggen bij één van de stop oefeningen of lopen met de motor, is dat iemand ooit gebeurd?), maar als het één keer gebeurd dan maakt het vast niet heel veel uitquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:09 schreef thenxero het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja. Maar het klinkt wel een beetje vreemd dat je dan je motor 8x kan laten vallen en dan toch nog kan slagen.
In theorie kan hetquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:48 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als het 8 keer gebeurd dan slaag je vast niet (motor omleggen bij één van de stop oefeningen of lopen met de motor, is dat iemand ooit gebeurd?), maar als het één keer gebeurd dan maakt het vast niet heel veel uit
Op 2x na, je mag 2 oefeningen in verschillende clusters fout doenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:49 schreef thenxero het volgende:
[..]
In theorie kan het. Moet je wel steeds (op 1x na) de 2e keer de oefening wel goed doen
.
Het zal je maar gebeuren!quote:Motorrijder door stalen deuren bij Veemarkt
UTRECHT - Op het Veemarktterrein in Utrecht is vrijdagmorgen een bizar verkeersongeluk gebeurd. Een motorrijder die les kreeg is dwars door twee stalen deuren gereden.
Op het terrein worden vaak speciale verrichtingen geoefend. In dit geval verloor de motorrijder de controle en reed hij vol gas door de deuren heen.
De jonge man raakte gewond aan zijn rug met moest met de ambulance naar het ziekenhuis worden gebracht. De instructeur is flink geschrokken. Het is nog niet duidelijk hoe het zo fout kon gaan.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/380992
Ik vind die V-Stroms dan nooit zo mooi, al is het type motoren wel erg vetquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
Heb trouwens een Black rhino gezien bij goedhart motoren voor 8k![]()
[ link | afbeelding ] Best wel
Zonder de enduro koffers vind ik er ook geen zak aan hoorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:08 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik vind die V-Stroms dan nooit zo mooi, al is het type motoren wel erg vet
Met jou kan ik pratenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zonder de enduro koffers vind ik er ook geen zak aan hoor
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Met jou kan ik prateneen Enduro moet ook gewoon koffers hebben aan de zijkant, klaar.
En als het je eerste keer op een motor is en je schiet in de stress kan ik me wel voorstellen dat je de koppeling/noodknop niet kan vindenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:23 schreef Yreal het volgende:
Als de de gaskabel verslijt, of er komt vuil tussen kan hij blijven hangen en als je dan net vol gas geeft is het snel gebeurd..
Smaken verschillenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:42 schreef mstx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo zijn ze het mooiste
Dat is zo'n Super Ténéré toch?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:18 schreef Yreal het volgende:
[ http://img52.imageshack.us/img52/2663/47216081204003762966524.jpg (copy/paste deze link) ]
Natte plasser werk![]()
![]()
![]()
Een gewone xt660z tenere absquote:
Ik heb gisteren voor het eerst de KTM 990 Sm-t mogen aanschouwen, god wat een bloedgeil apparaatquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:25 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind het nog steeds net niks; hij doet ielig aan; heb er op de beurs op gezeten en zo voelt hij ook een beetje. Als je die koffers volstouwt geloof ik niet dat 'ie nog lekker rijdt![]()
Doe mij dan maar een mooie KTM 950 of 990 Adventure
Yes. Kan niet wachten om er een keer op te rijden. 1 pitters zijn meestal wel gruwelijk vette modellen. Xt660quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:31 schreef Dekatria het volgende:
Zo'n normale Ténéré is ook een 1-pitter toch? Dan liever een twinnetje...
Ik reed hier gisteravond de afrit af, zat er een Superduke voor me met 2 jonge knaapjes erop, allebei in een spijkerbroek met sneakersquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb gisteren voor het eerst de KTM 990 Sm-t mogen aanschouwen, god wat een bloedgeil apparaat![]()
. Ik heb die hele KTM stand niet echt gevonden op de beurs, maar die grote vind ik zo bruut.
KtmIk mag dinsdag afrijden, en nu gaat het lukken en daarna ga ik heel snel naar een dealer rennen
Daar hoor ik dus ook zulke ellendige dingen over, evenals over Ducatiquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik reed hier gisteravond de afrit af, zat er een Superduke voor me met 2 jonge knaapjes erop, allebei in een spijkerbroek met sneakers, de passagier zelfs zonder sokken en allebei knetterverzopen van een serieuze hoosbui, de bestuurder durfde niet harder als 70 door de S-bocht van de afrit en had de hele wegbreedte nodig. Voor het verkeerslicht zaten ze allebei steen en been te klagen dat ze zo nat waren en toen het groen werd bleek de motor nog in z'n 2 te staan, en ben ik ze maar gewoon voorbij gevlamd, geen groet voor zulke faalhazen
![]()
KTM schijnt kwalitatief wel een beetje tegen te vallen, en de onderdelen en onderhoudsprijzen schijnen ook niet mals te zijn. Tevens is zelfs een 950 niet geschikt om woon-werk op te doen ivbm betrouwbaarheid, aldus een KTM monteur die laatst mijn ketting geklonken heeft voor me. Mijn Twin is met 72.000 net ingereden, terwijl een KTM A dan al hoogbejaard zou zijn volgens hem.. tot zover mijn droommotor dus
Leuk ding, maar net zoals 90% van alle hedendaagse 'allroads' domweg niet geschikt om offroad mee te doen; check de USD vork, de balhoofdshoek en de korte veerweg.. die wil je echt niet over iets onverhards rijden, dan gaat alles kapoetskiquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:41 schreef Dekatria het volgende:
Als we het puur over geilheid gaan hebben heb ik altijd een zwak gehad voor Triumph. Zowel de Street Triple (met die ronde koplampen, niet met die nieuwe) als de Tiger
[ afbeelding ]
Ze heten niet voor niets 'Stukgaatie's'quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar hoor ik dus ook zulke ellendige dingen over, evenals over Ducati
Jaquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze heten niet voor niets 'Stukgaatie's'
Koop je d'r 2; heb je er altijd eentje om op te rijden, terwijl die andere gefikst wordtquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
JaEn ik vind de Monster, Hypermotard, sportfietsen, sportclassic en multistrada ook fucking mooi.
Dat is me duidelijk, maar daarom kan'ie nog wel geil zijnquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Leuk ding, maar net zoals 90% van alle hedendaagse 'allroads' domweg niet geschikt om offroad mee te doen; check de USD vork, de balhoofdshoek en de korte veerweg.. die wil je echt niet over iets onverhards rijden, dan gaat alles kapoetski
Werd je op die beurs niet raar aan gekeken? Toen ik op een kawa versys ging zitten kreeg ik allemaal rare blikken van mensen die er langs liepen. Die hadden volgens mij niet verwacht dat een destijds 18 jarige op een allroad zou gaan zittenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
Zo raar is het niet hoor. Als je gaskabel blijft hangen en je de killswitch niet weet te vinden...
Hoef je alleen maar goed te richten![]()
Trouwens weer lekker gereden vandaag, alleen weer wat te fanatiek op de snelweg.. lekker met 130 links racen , af en toen een audi of bmw erlangs laten en veel te laat uitvoegen.. verder wel goed.
Heb trouwens een Black rhino gezien bij goedhart motoren voor 8k![]()
[ link | afbeelding ] Best wel
Mjah, de Transalp is al vernieuwd toch? En voor de snelweg is de 'Dero, maar voor de Africa Twin is nog steeds geen fatsoenlijke vervanger, en omdat de Dakar alleen nog maar met lichte rommel gereden mag worden, heb ik er eerlijk gezegd weinig hoop op dat er ooit nog iets tofs gaat komen wat daarmee kan wedijverenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:53 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is me duidelijk, maar daarom kan'ie nog wel geil zijnecht een woon-werk ding is 't.
Ben overigens benieuwd wanneer Honda de Transalp weer eens een echte Transalp maakt. Na de eeuwwisseling werd het allemaal braaf en mat
De Alps van voor de eeuwwisseling hadden nog een beetje karakter, daarna ging het bergafwaarts. Volgens mij was dat ook rond de tijd dat de Dero kwam en ze stopten met de Africa Twinquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, de Transalp is al vernieuwd toch? En voor de snelweg is de 'Dero, maar voor de Africa Twin is nog steeds geen fatsoenlijke vervanger, en omdat de Dakar alleen nog maar met lichte rommel gereden mag worden, heb ik er eerlijk gezegd weinig hoop op dat er ooit nog iets tofs gaat komen wat daarmee kan wedijveren
Zijn mijn winterbandjes, hij staat nu op goudkleurige wielen met Anakee'squote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gaaaah very nice hoor![]()
Rijdt dat overigens niet volop irritant, zulke banden op de weg?
Eigenlijk wel hequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn mijn winterbandjes, hij staat nu op goudkleurige wielen met Anakee's![]()
Maarrehh, zitten we nu niet het RIJLEStopic te verbaggeren?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekkere campy motorfilm nu op RTL5 trouwens![]()
Ik durfde het niet te zeggen maar wat een afgrijselijke dingen inderdaad.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:44 schreef blingbling11 het volgende:
Hoe kan het dat iedereen zo geil word van dit soort fietsen? Die koffers ook![]()
Sorry maar ik heb daar echt niks mee.
Ik spaar liever voor deze![]()
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:44 schreef blingbling11 het volgende:
Hoe kan het dat iedereen zo geil word van dit soort fietsen? Die koffers ook![]()
Sorry maar ik heb daar echt niks mee.
Ik spaar liever voor deze![]()
[ afbeelding ]
Smaken hequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:50 schreef thenxero het volgende:
Misschien best vet om op te rijden hoor, maar voor de looks hoef je het niet te doen.
Das toch handigquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:59 schreef blingbling11 het volgende:
smaken verschillen idd. maar wat hebben mensen met koffers
Dat hoort m.i. echt bij de Enduro look. Als je op reis gaat neem je tenslotte wat meequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:59 schreef blingbling11 het volgende:
smaken verschillen idd. maar wat hebben mensen met koffers
Dat, hoort bij de looks.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:03 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat hoort m.i. echt bij de Enduro look. Als je op reis gaat neem je tenslotte wat meedie motoren zijn gebouwd om mee gereist te worden, en kunnen het dan ook hebben.
Ik heb weleens foto's gezien van nakeds met tassen e.d... nou, dat is pas ECHT geen porum
Die ziet er wel weer mooi uitquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat, hoort bij de looks.
Supersports vind ik gruwelijk bruut, maar je mag toch niet hard rijden, Ik krijg last van mijn pol;sen in de showroom en wil toch wel reizen
Nee dit dan [ afbeelding ]
Dan liever een ford ka
Last van je polsen in de showroom? Hoe lang zit je daar dan wel niet op de motor?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat, hoort bij de looks.
Supersports vind ik gruwelijk bruut, maar je mag toch niet hard rijden, Ik krijg last van mijn pol;sen in de showroom en wil toch wel reizen
Nee dit dan [ afbeelding ]
Dan liever een ford ka
Hij is gewoon het showmodel voor op de motor onderhandquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:57 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Last van je polsen in de showroom? Hoe lang zit je daar dan wel niet op de motor?Hahaha.. "verkoper: Uhmm meneer, ik ga even een bakje koffie doen, kom over een half uurtje wel kijken ok?"
Ik woon in de dealerquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:57 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Last van je polsen in de showroom? Hoe lang zit je daar dan wel niet op de motor?Hahaha.. "verkoper: Uhmm meneer, ik ga even een bakje koffie doen, kom over een half uurtje wel kijken ok?"
Mijn idee is om ook verschillende type motoren te huren en er een dagje mee op pad te gaan.. het liefste wil ik ook een supersport maar als ik daar inderdaad overal pijn van krijg lijkt me dat ook niet echt slim om te doen.. mn lesmotor (honda cb500f, naked 'tour' achtig) zit in ieder geval héél comfortabel..
Ik vind supersports ook niet zo geweldig zitten, alleen de daytona 675 zit goedquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik woon in de dealerEn als ik eruit word geflikkerd ga ik naar de volgende
![]()
Nee maar ik ben wel eens op een 1198 gaan zitten omdat die dingen fucking gruwelijk zijn, maar toen ik probeerde mijn stuur te pakken had ik al zo'n gevoel dat dit niet chil was en na 5 seconden deed mijn lichaam zeer.
Met een r6 of zx6r heb ik dat veel minder trouwens.
Ik ben ook best groot. Motoren als de GS1200, Multistrada, V-strom, KTM 990 zijn zeg maar motoren die voor mijn formaat bedoeld zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:46 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind supersports ook niet zo geweldig zitten, alleen de daytona 675 zit goed![]()
En de daytona 900 van m'n oom zit ook wel ok, alleen dat ding is best groot
Maar verder heb ik liever een naked
Wat is 'best groot'? Ik ben zelf rond de 1.94quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben ook best groot. Motoren als de GS1200, Multistrada, V-strom, KTM 990 zijn zeg maar motoren die voor mijn formaat bedoeld zijn.
Die lesmotoren zijn echt te klein hoor
[ afbeelding ]
En ik wil windbescherming. Als je lest in een storm vind ik deze toch echt niet chil !
2.01. Het is opzich wel te doen hoor om op dit ding te rijden, maar echt heel chil vind ik hem niet en het ziet er ook niet stoer uitquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:01 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat is 'best groot'? Ik ben zelf rond de 1.94
Ik had les op een CBF600, die is net iets groter dan de 500 dacht ik. Maar kreeg toch wat last van m'n knieën na een uurtje les.. Heb nu zelf een GS500, die is ook echt niet groter dan de lesmotor, maar de zit is heel anders. Daar kan ik wel goed op zitten
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
2.01. Het is opzich wel te doen hoor om op dit ding te rijden, maar echt heel chil vind ik hem niet en het ziet er ook niet stoer uit
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:39 schreef blingbling11 het volgende:
Ik ben 2 meter en ik kan op zich best wel 3 uur achter elkaar lessen op een CBF500.
Achja, het scheelt ook per persoon. Hangt van de lengte van je benen af enzoquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:10 schreef thenxero het volgende:
Met mijn 1.80 moet het juist niet veel groter worden dan een CBF500
Valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:04 schreef Yreal het volgende:
Zie de foto vorige paginaik vind hem echt te klein voor mijn omvang..
Zou wel willen, maar heb dan nog geen motor.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
En als je het haalt en gelijk een motor koopt:
[17 september 2011] Motorrijders newbierit
op de goeie of slechte manierquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:06 schreef lipjes het volgende:
vandaag gebeld met de rijschool, wordt nog even teruggebeld door de eigenaar.
even bespreken over de eerste les.
en ze kende me nog
slagen betekent niet een rijbewijs hebben he, dan krijg je het recht om er eentje aan te mogen vragen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:30 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
ik post echt veel te weinig..
woensdag AVD, en ik heb al de hele week kriebels![]()
zondag kijken voor een Suzuki Savage, zou mooi zijn als ik er ook gelijk mee naar huis kan rijden
Als je geluk heb kan je het pasje in twee dagen wel ophalenquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
slagen betekent niet een rijbewijs hebben he, dan krijg je het recht om er eentje aan te mogen vragen.
true true, maar als ik eenmaal geslaagd ben ga ik de gemeente wel plat bellen iedere dag met de vraag of hij al binnen is denk ikquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
slagen betekent niet een rijbewijs hebben he, dan krijg je het recht om er eentje aan te mogen vragen.
Newbieritquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:30 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
ik post echt veel te weinig..
woensdag AVD, en ik heb al de hele week kriebels![]()
zondag kijken voor een Suzuki Savage, zou mooi zijn als ik er ook gelijk mee naar huis kan rijden
fixedquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:46 schreef mstx het volgende:
Net een brief binnengekregen van het CBR... 13 september AVD.
eerst eens slagen en kijken of de motor bevaltquote:
Ligt eraan wat voor motor je wiltquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:29 schreef Devvie het volgende:
Ik heb morgen om 9uur mn avd![]()
Nu komt ook de tijd dat ik een motor ga kopen natuurlijkheb alleen geen idee welk model ik zou willlen.. en daarbij denk ik veel te veel dat een motor van rond de 1500/2000eu het nooit lang vol kan houden
Heb wel een zxr400 uit '91 op t oog, maar weet echt niet wat ik ervan moet verwachten voor 1250eu..quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:36 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor motor je wiltJe kan een prima motor kopen voor 1000 euro hoor.
Wat een bedrag nog voor een motor van 20 jaar oud, succes met het rondkijkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:48 schreef Devvie het volgende:
[..]
Heb wel een zxr400 uit '91 op t oog, maar weet echt niet wat ik ervan moet verwachten voor 1250eu..![]()
eerst dat Atje maar eens op mn pasje laten stempelen, dan zien we wel weer![]()
Als het maar niet te hard waait iddquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Succes!! Hopelijk hebbie het weer een beetje mee
Is het toevallig deze?quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:48 schreef Devvie het volgende:
[..]
Heb wel een zxr400 uit '91 op t oog, maar weet echt niet wat ik ervan moet verwachten voor 1250eu..![]()
eerst dat Atje maar eens op mn pasje laten stempelen, dan zien we wel weer![]()
Volgens mij daalt het bedrag van een motor nooit veel verder dan tot ¤1000 à ¤1500, zolang je hem netjes onderhoudt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:00 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat een bedrag nog voor een motor van 20 jaar oud, succes met het rondkijken
toevallig welquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:54 schreef thenxero het volgende:
[..]
Is het toevallig deze?
http://motoren.marktplaat(...)QKG9&fta_ind=22&fs=1
Hahaha... eventjes ¤1500 biedenquote:
Als er een motorgarage in de buurt zit kan je altijd even bellen of ze hem willen checken voor een paar tientjes. Heb dit ook met auto's altijd gedaan en was dan ongeveer 30 euro kwijt. Verder staan er op internet genoeg tips/handleidingen wat je allemaal al kan checkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:45 schreef thenxero het volgende:
[..]
Hahaha... eventjes ¤1500 bieden. Hij ziet er nog wel erg netjes uit moet ik zeggen.
Hoe doen jullie dat trouwens als je particulier een motor koopt... Hoe weet je "zeker" dat er niet van alles aan mankeert? Proefritje uiteraard, maar als je geen kenner bent is het moeilijk om alle gebreken te spotten. Kan je hem bijvoorbeeld even langs de garage brengen om hem te laten checken?
Ook ff de staat van de bandjes checken. Ik kwam er vorige week achter dat er allemaal hele kleine scheurtjes in de voorband van m'n motor zitten, terwijl ze er op een meter afstand nog goed uit zien.quote:
zal wel op de goeie zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:29 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
op de goeie of slechte manier
Ik ken eigenlijk helemaal niemand die motorrijdt, laat staan er verstand van heeftquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:53 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ook ff de staat van de bandjes checken. Ik kwam er vorige week achter dat er allemaal hele kleine scheurtjes in de voorband van m'n motor zitten, terwijl ze er op een meter afstand nog goed uit zien.
Om de gebreken te spotten zou ik iemand mee nemen die verstand van auto's of motoren heeft. Bij mij was m'n pa dat, maar een buurman of vriend zal ook vast wel mee willen.
Oh mooi, dat is wel handig dat dat kan jaquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Als er een motorgarage in de buurt zit kan je altijd even bellen of ze hem willen checken voor een paar tientjes. Heb dit ook met auto's altijd gedaan en was dan ongeveer 30 euro kwijt. Verder staan er op internet genoeg tips/handleidingen wat je allemaal al kan checken
quote:
Zo dat klinkt wel lekker makkelijk. Zo'n examen wil ik straks ook:) Wat was je route? Rondje rond het gebouwquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:56 schreef Devvie het volgende:
wat een simpel ritje had ik
in totaal maximaal 15minuten weggeweest..
Was net als met mn auto als eerste weer terug bij het CBR, en toen ik wegreed kwam de rest pas aan
vanaf het CBR rijswijk richting rotterdam gereden, afslag delft zuid eraf richting TU campus oid en toen via de calve fabriek weer terug naar het cbr terreinquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:52 schreef knack het volgende:
[..]
Zo dat klinkt wel lekker makkelijk. Zo'n examen wil ik straks ook:) Wat was je route? Rondje rond het gebouw![]()
Gefeliciteerd met je A-tje!!
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:36 schreef Yreal het volgende:
NEUK JAAAAAAAA
3 jaar na mijn eerste les heb ik hem dan gehaald![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ach, je hebt vast nog wel even te geen voor je me gaat evenarenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!![]()
Moet me een opluchting zijn
En nu ben ik de oudgediende hier
quote:
WTF, ik dacht dat je dan 100% zakkans had, als je 'm laat vallenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:58 schreef jesperrrrsss het volgende:
gefeliciflapstaart aan de geslaagd![]()
(maat van me is vandaag ook geslaagd, hij liet wel ze motor vallen aan het eind van de riten verder ging hij ook niet echt geweldig zei hij maar wel geslaagd. we gaan voor de 5.5 want voldoende is voldoende
![]()
)
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:45 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
yay ik ben ook geslaagd![]()
vent keek nog hardstikke boos toen we terug naar binnen liepen bij het CBR, zelfs een collega van hem dacht dat het echt een hels ritje was geweest, maar opeens klaarde zijn gezicht op en was ik geslaagd![]()
gefeliciteerd ook aan de andere geslaagden
Oh dat is wel naar. Reed je vrij hard of heel rustig?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:01 schreef TheTh1ng het volgende:
Pff, vandaag gevallen tijdens lessen..
Was m'n zoveelste les op de openbare weg, ineens lag ik tijdens het nemen van een rotonde.
Geen idee wat de oorzaak was, nat/regen/olie? vaag....
Het heeft m'n zelfvertrouwen iig wel een klein deukje gegeven omdat m'n examen toch al snel voor de deur staat.
Hoezo ruzie met je ouders? :Squote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:06 schreef Yreal het volgende:
Dan heb ik ruzie met mijn ouders![]()
![]()
En nu deelt mijn pa de kosten, dus ach
Die heb ik ook, wat tijdschriften en heeeeel veel kortingsbonnen zitten erin. Daarnaast nog een pen en lidmaatschap tot het einde van het jaarquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:50 schreef jesperrrrsss het volgende:
kreeg net te horen (van die maat die ze motor liet vallen op het examen) dat als je bij onze rijschool slaagt je een soort van knmv cadeaudoos krijgt aangezien m'n instructeur ook knmv raceles geeft op Assen/Zandvoort.
als het goed is zitten er cadeau bonnen in voor "iets"en een kaartje voor een TT race op assen.
nu maar hopen dat ik deze doos in ontvangst mag nemen komende donderdag![]()
edite heb de doos gevonden
(http://www.knmv.nl/rijopl(...)innende-motorrijders)
Ik heb m ook, allemaal troepquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die heb ik ook, wat tijdschriften en heeeeel veel kortingsbonnen zitten erin. Daarnaast nog een pen en lidmaatschap tot het einde van het jaar
Die heeft m'n broer gebruikt. Verder alleen maar dat hoesje voor de kentekenpapieren die erin zaten gebruikt. De rest zit er nog inquote:
AVD of AVB examen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:51 schreef lipjes het volgende:
zo, vandaag mijn 1e rijles gehad, maar als ik zo door ga mag ik 29 augustus op examen
dus tijd om te blokken voor theorie
Pics?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:19 schreef mstx het volgende:
Daarnet ff een nieuwe helm gekocht, eentje met zonnevizier dus eindelijk geen last meer van de zon
quote:
zal wel bijzondere verrichten zijnquote:
Hoax, een vent met ballen handled zoiets zonder moeite en problemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:26 schreef thenxero het volgende:
Ik had vandaag weer les... moest even een noodstopje maken, had een fietser van links even over het hoofd gezien. Dus ik ging van 15km/h naar 0 in een fractie van een seconde... dus ik vol met mn ballen in die tank. Pijn jonguh
Strakquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:51 schreef mstx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Links oud, rechts nieuw
Ik heb op mijn lesmotor héél eventjes 160 aangetikt in hartje-centrum-centrum van Rotterdam; we reden met zijn 2en op een verkeerslicht aan, en twee petjes in een Golfje GTi en nog iets medium vlot-achtigs moesten ons zonodig inhalen net voor de lichten en voor ons op beide banen gaan staan om een sprintje te doen bij groen, allebei flink gassen terwijl het licht nog rood was, en toen hoorde ik in mijn oor: "bij groen vlam jij er links- en ik rechts langs!" and so we did; het was een metertje of 300 naar het volgende verkeerslicht, en volgens mij stonden wij er al voordat die 2 flippo's goed en wel op de helft warenquote:Op zondag 14 augustus 2011 00:26 schreef thenxero het volgende:
160? En dat vond je instructeur wel best?
![]()
Volgens mij nemen die motorinstructeurs de snelheid ook niet al te letterlijk. Laatst reed ik op een 70 weg achter mijn instructeur aan. Oh jee, vrachtwagens die 70 rijden, dan gaan we er even voorbij met 95. Ik vind het best, maar ik doe het niet zo snel uit mezelf... ik weet niet waar de flitspalen staan
.
Sja, da's slordig idd, ik maakte me niet druk; wat je niet hebt, kun je niet kwijtraken ookquote:Op zondag 14 augustus 2011 00:57 schreef thenxero het volgende:
Haha grappig verhaal van die golf gti. Wel balen als tijdens de les je instructeur zijn rijbewijs kwijtraakt omdat hij >50 te hard gaat
.
Ook maar heel effe en toen moest het gas er weer af. Ook nog een auto eruit gereden die dacht dat die er nog wel even voor kon bij het invoegen. Moet wel oppassen dat ik niet te enthousiast word en dit ook op mijn examen ga doen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:26 schreef thenxero het volgende:
160? En dat vond je instructeur wel best?
![]()
...
Haha ja, lijkt me sowieso wel vervelend dat je er rekening mee moet houden dat er een auto achter je aanrijdt in plaats van een motor. Kan je niet even snel inhalen of hard wegtrekkenquote:Op zondag 14 augustus 2011 01:46 schreef Beastie_boys het volgende:
[..]
Ook maar heel effe en toen moest het gas er weer af. Ook nog een auto eruit gereden die dacht dat die er nog wel even voor kon bij het invoegen. Moet wel oppassen dat ik niet te enthousiast word en dit ook op mijn examen ga doen.
Wat een bazenverhaalquote:Op zondag 14 augustus 2011 00:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb op mijn lesmotor héél eventjes 160 aangetikt in hartje-centrum-centrum van Rotterdam; we reden met zijn 2en op een verkeerslicht aan, en twee petjes in een Golfje GTi en nog iets medium vlot-achtigs moesten ons zonodig inhalen net voor de lichten en voor ons op beide banen gaan staan om een sprintje te doen bij groen, allebei flink gassen terwijl het licht nog rood was, en toen hoorde ik in mijn oor: "bij groen vlam jij er links- en ik rechts langs!" and so we did; het was een metertje of 300 naar het volgende verkeerslicht, en volgens mij stonden wij er al voordat die 2 flippo's goed en wel op de helft waren![]()
Dat moet je ook niet doen tijdens je examen - het is de zorg van de examinator dat hij bij blijft. Rijd je te ver vooruit, dan zeggen ze wel dat je even moet wachten. Als je moet gaan rekening houden met dat je gevolgd wordt door een auto dan is dat ten nadele van je motorrijden, dus je moet het dan ook niet doen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 02:07 schreef thenxero het volgende:
[..]
Haha ja, lijkt me sowieso wel vervelend dat je er rekening mee moet houden dat er een auto achter je aanrijdt in plaats van een motor. Kan je niet even snel inhalen of hard wegtrekken.
Mwah, ben ik alweer een beetje verleerd eigenlijk; je wint toch altijdquote:Op zondag 14 augustus 2011 09:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat een bazenverhaalpetjes eruit sprinten is ook één van mijn favo bezigheden onderhand
Dacht eerst dat dat niet zo nodig wasquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Strakwaarom niet meteen met een zonnevizier gekocht toen?
Inderdaad, je wint toch welquote:Op zondag 14 augustus 2011 11:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, ben ik alweer een beetje verleerd eigenlijk; je wint toch altijd
Dat maakt het niet minder leukquote:Op zondag 14 augustus 2011 11:57 schreef Sounddragon het volgende:
Mwah, ben ik alweer een beetje verleerd eigenlijk; je wint toch altijd
Hier in Rotterdam zijn er bijna alleen maar stoplichten met 2 banen voor rechtdoorquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:15 schreef Tankiej het volgende:
Hier zijn bijna geen stoplichten met 2 banen voor rechtdoor, daarvoor moet ik eerst 25km rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |