abonnement Unibet Coolblue
pi_100309079
Zo na een vakantie stop van 3 weken mag ik eindelijk vandaag ook weer lessen. Zo te lezen zijn er in de tussen tijd al weer veel mensen geslaagd voor avb en avd. Gefeliciteerd! *O*

Ikzelf kan ook al een beetje beginnen met aftellen: 17 augustes mag ik afrijden. Nog maar 4 lessen :X
pi_100309104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:11 schreef knack het volgende:
Zo na een vakantie stop van 3 weken mag ik eindelijk vandaag ook weer lessen. Zo te lezen zijn er in de tussen tijd al weer veel mensen geslaagd voor avb en avd. Gefeliciteerd! *O*

Ikzelf kan ook al een beetje beginnen met aftellen: 17 augustes mag ik afrijden. Nog maar 4 lessen :X
En als je het haalt en gelijk een motor koopt:
[17 september 2011] Motorrijders newbierit
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:41:26 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100311902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:11 schreef blingbling11 het volgende:
We gaan het zo zien, zometeen examentraining :)
sterkte, met deze temperaturen ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:49:40 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_100312153
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef rene90 het volgende:

[..]

Inderdaad het gas constant houden, voordat hij straks het gas open gaat trekken tijdens de oefening :7
kan op zich wel, alleen als je gas geeft wil de motor zich gaan oprichten en haal je je bochtje niet ;) je zoekt de balans tussen trekken en sturen, tikkie op de achterrem blijven trappen, en met de koppeling spelen tot je precies de trekkracht hebt die je nodig hebt, en als je voelt dat 'ie wil 'vallen' laat je of je rem ietsje los, of je geeft ietsje meer gas.. Al naar gelang wat voor jou het lekkerste en subtielste te doseren is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_100312433
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

kan op zich wel, alleen als je gas geeft wil de motor zich gaan oprichten en haal je je bochtje niet ;) je zoekt de balans tussen trekken en sturen, tikkie op de achterrem blijven trappen, en met de koppeling spelen tot je precies de trekkracht hebt die je nodig hebt, en als je voelt dat 'ie wil 'vallen' laat je of je rem ietsje los, of je geeft ietsje meer gas.. Al naar gelang wat voor jou het lekkerste en subtielste te doseren is.
Heel flauw, maar dat mag volgens mij juist niet tijdens je AVB-oefeningen.
Je moet het gas constant houden.

Dat geldt eigenlijk voor alle oefeningen volgens mij B-). Bij mij werd om die reden de snelle slalom afgekeurd, ook al had ik wel de minimale snelheid die er gevraagd werd, ik hield geen constante snelheid.

Dus: van tevoren al de juiste snelheid hebben. Je mag daarom ook een 'aanloop' nemen.
pi_100312927
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Heel flauw, maar dat mag volgens mij juist niet tijdens je AVB-oefeningen.
Je moet het gas constant houden.

Dat geldt eigenlijk voor alle oefeningen volgens mij B-). Bij mij werd om die reden de snelle slalom afgekeurd, ook al had ik wel de minimale snelheid die er gevraagd werd, ik hield geen constante snelheid.

Dus: van tevoren al de juiste snelheid hebben. Je mag daarom ook een 'aanloop' nemen.
Je mag wel een beetje spelen met je gas hoor, deed ik ook bij langzame slalom en bij het achtje. Ook bij de halve draai gaf ik soms wat gas bij als je halverwege bent en genoeg ruimte overhebt. Nooit een opmerking over gehad. De enige eis is dat alles soepel en vloeiend gebeurt, wat natuurlijk ook wel een beetje subjectief is. Maar als je bij de snelle slalom van het gas af gaat en dan weer erop, ziet het er niet zo vloeiend uit.

Bron: http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard906.pdf
pi_100313010
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef thenxero het volgende:

[..]

Je mag wel een beetje spelen met je gas hoor, deed ik ook bij langzame slalom en bij het achtje. Ook bij de halve draai gaf ik soms wat gas bij als je halverwege bent en genoeg ruimte overhebt. Nooit een opmerking over gehad. De enige eis is dat alles soepel en vloeiend gebeurt, wat natuurlijk ook wel een beetje subjectief is. Maar als je bij de snelle slalom van het gas af gaat en dan weer erop, ziet het er niet zo vloeiend uit.

Bron: http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard906.pdf
In je bron staat juist bij een 8-je:

"Je rijdt met trekkende motor en houdt daarbij een gelijkmatige snelheid aan".

Bij de halve draai staat er verder eigenlijk niks bij.
pi_100313298
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:16 schreef Anne het volgende:

[..]

In je bron staat juist bij een 8-je:

"Je rijdt met trekkende motor en houdt daarbij een gelijkmatige snelheid aan".

Bij de halve draai staat er verder eigenlijk niks bij.
Als je de motor platlegt dan wordt je wielomtrek effectief korter waardoor je langzamer gaat, wat je met wat gas weer een beetje kan compenseren waardoor je snelheid toch vrij constant blijft.

Of je compenseert weer door harder op je achterrem te trappen.
pi_100321925
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

sterkte, met deze temperaturen ;)
Dankje, was lekker in zo'n leren jas, maar ik vond het weer erg leuk!
Mijn instructeur zei dat ik mijn snelheid moest regelen met mijn voetrem, maar ik kreeg dat gewoon niet goed voor elkaar. Dus ik probeerde dat achtje met slippende koppeling, en ging meteen goed. Halve draai ook, langzame slalom ook. Ik heb er vertrouwen in! :7

Nog wel wat spannends meegemaakt. Ik wilde naar de andere kant van het terrein en reed ongeveer 60. Opeens wilde een andere jongen die mij niet zag een 8je doen, dus ik moest VOL in de remnen. Resultaat: mijn achterwiel kwam een meter van de grond, en ik lande netjes weer, motor draaiende. Mijn instructeur zag het gebeuren en schrok ook ff. Hij had nog nooit zo'n mooie noodstop gezien :7
pi_100322578
ik had trouwens nog een discussie met een maat van me die ook aan het lessen is.. zijn instructeur zei voor zn AVB dat als je je motor neerlegt tijdens een oefening, je automatisch al gezakt was.. ik was van mening dat het gewoon zou tellen als een 'mislukte' oefening en je dus de oefening opnieuw mocht doen..

Wat jullie?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:08:49 #136
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100322927
Voor zover ik weet telt het dan louter als mislukte oefening ja.
pi_100323386
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:37 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Dankje, was lekker in zo'n leren jas, maar ik vond het weer erg leuk!
Mijn instructeur zei dat ik mijn snelheid moest regelen met mijn voetrem, maar ik kreeg dat gewoon niet goed voor elkaar. Dus ik probeerde dat achtje met slippende koppeling, en ging meteen goed. Halve draai ook, langzame slalom ook. Ik heb er vertrouwen in! :7

Nog wel wat spannends meegemaakt. Ik wilde naar de andere kant van het terrein en reed ongeveer 60. Opeens wilde een andere jongen die mij niet zag een 8je doen, dus ik moest VOL in de remnen. Resultaat: mijn achterwiel kwam een meter van de grond, en ik lande netjes weer, motor draaiende. Mijn instructeur zag het gebeuren en schrok ook ff. Hij had nog nooit zo'n mooie noodstop gezien :7
tip daarbij is om je benen om de tank te klemmen zodat je dat effect minder krijgt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_100323967
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Heel flauw, maar dat mag volgens mij juist niet tijdens je AVB-oefeningen.
Je moet het gas constant houden.

Dat geldt eigenlijk voor alle oefeningen volgens mij B-). Bij mij werd om die reden de snelle slalom afgekeurd, ook al had ik wel de minimale snelheid die er gevraagd werd, ik hield geen constante snelheid.

Dus: van tevoren al de juiste snelheid hebben. Je mag daarom ook een 'aanloop' nemen.
Bij de snelle slalom mocht ik wel langzaam sneller gaan, maar mocht niet langzamer gaan in de oefening. Het beste is constant ja, maar dat hoeft volgens mij niet :o

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:00 schreef Thrilled het volgende:
ik had trouwens nog een discussie met een maat van me die ook aan het lessen is.. zijn instructeur zei voor zn AVB dat als je je motor neerlegt tijdens een oefening, je automatisch al gezakt was.. ik was van mening dat het gewoon zou tellen als een 'mislukte' oefening en je dus de oefening opnieuw mocht doen..

Wat jullie?
Telt volgens mij gewoon als mislukte oefening :Y
pi_100331067
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]

Telt volgens mij gewoon als mislukte oefening :Y
Volgens mij ook ja. Maar het klinkt wel een beetje vreemd dat je dan je motor 8x kan laten vallen en dan toch nog kan slagen :') .
pi_100346269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:09 schreef thenxero het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja. Maar het klinkt wel een beetje vreemd dat je dan je motor 8x kan laten vallen en dan toch nog kan slagen :') .
Als het 8 keer gebeurd dan slaag je vast niet (motor omleggen bij één van de stop oefeningen of lopen met de motor, is dat iemand ooit gebeurd?), maar als het één keer gebeurd dan maakt het vast niet heel veel uit :)
pi_100351957
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:48 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als het 8 keer gebeurd dan slaag je vast niet (motor omleggen bij één van de stop oefeningen of lopen met de motor, is dat iemand ooit gebeurd?), maar als het één keer gebeurd dan maakt het vast niet heel veel uit :)
In theorie kan het :P . Moet je wel steeds (op 1x na) de 2e keer de oefening wel goed doen ;) .
pi_100352071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:49 schreef thenxero het volgende:

[..]

In theorie kan het :P . Moet je wel steeds (op 1x na) de 2e keer de oefening wel goed doen ;) .
Op 2x na, je mag 2 oefeningen in verschillende clusters fout doen ;)

Maar ja, in theorie zou het moeten kunnen :o
pi_100360118
quote:
Motorrijder door stalen deuren bij Veemarkt

UTRECHT - Op het Veemarktterrein in Utrecht is vrijdagmorgen een bizar verkeersongeluk gebeurd. Een motorrijder die les kreeg is dwars door twee stalen deuren gereden.

Op het terrein worden vaak speciale verrichtingen geoefend. In dit geval verloor de motorrijder de controle en reed hij vol gas door de deuren heen.

De jonge man raakte gewond aan zijn rug met moest met de ambulance naar het ziekenhuis worden gebracht. De instructeur is flink geschrokken. Het is nog niet duidelijk hoe het zo fout kon gaan.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/380992
Het zal je maar gebeuren!
pi_100360510
Ik vind het knap
pi_100360777
Like WTF. Heb zelf vorige maand daar m'n bijzondere verrichtingen gehaald, maar het is toch een prestatie om zo de controle te verliezen _O-
Too much is never enough!
pi_100360833
Zo raar is het niet hoor. Als je gaskabel blijft hangen en je de killswitch niet weet te vinden...

Hoef je alleen maar goed te richten :D

Trouwens weer lekker gereden vandaag, alleen weer wat te fanatiek op de snelweg.. lekker met 130 links racen , af en toen een audi of bmw erlangs laten en veel te laat uitvoegen.. verder wel goed.

Heb trouwens een Black rhino gezien bij goedhart motoren voor 8k :o
Best wel :9~
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:08:49 #147
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100361711
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
Heb trouwens een Black rhino gezien bij goedhart motoren voor 8k :o
[ link | afbeelding ] Best wel :9~
Ik vind die V-Stroms dan nooit zo mooi, al is het type motoren wel erg vet ^O^
pi_100361744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:08 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik vind die V-Stroms dan nooit zo mooi, al is het type motoren wel erg vet ^O^
Zonder de enduro koffers vind ik er ook geen zak aan hoor :P
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:10:52 #149
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100361790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zonder de enduro koffers vind ik er ook geen zak aan hoor :P
Met jou kan ik praten :) een Enduro moet ook gewoon koffers hebben aan de zijkant, klaar.

We zijn trouwens de twee oudgedienden in dit topic, zie ik :@
pi_100361835
Ik mag dinsdag weer..

3 fucking jaar na mijn eerste les :'( :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')