En als je het haalt en gelijk een motor koopt:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:11 schreef knack het volgende:
Zo na een vakantie stop van 3 weken mag ik eindelijk vandaag ook weer lessen. Zo te lezen zijn er in de tussen tijd al weer veel mensen geslaagd voor avb en avd. Gefeliciteerd!
Ikzelf kan ook al een beetje beginnen met aftellen: 17 augustes mag ik afrijden. Nog maar 4 lessen
sterkte, met deze temperaturenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:11 schreef blingbling11 het volgende:
We gaan het zo zien, zometeen examentraining
kan op zich wel, alleen als je gas geeft wil de motor zich gaan oprichten en haal je je bochtje niet je zoekt de balans tussen trekken en sturen, tikkie op de achterrem blijven trappen, en met de koppeling spelen tot je precies de trekkracht hebt die je nodig hebt, en als je voelt dat 'ie wil 'vallen' laat je of je rem ietsje los, of je geeft ietsje meer gas.. Al naar gelang wat voor jou het lekkerste en subtielste te doseren is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
Inderdaad het gas constant houden, voordat hij straks het gas open gaat trekken tijdens de oefening
Heel flauw, maar dat mag volgens mij juist niet tijdens je AVB-oefeningen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kan op zich wel, alleen als je gas geeft wil de motor zich gaan oprichten en haal je je bochtje niet je zoekt de balans tussen trekken en sturen, tikkie op de achterrem blijven trappen, en met de koppeling spelen tot je precies de trekkracht hebt die je nodig hebt, en als je voelt dat 'ie wil 'vallen' laat je of je rem ietsje los, of je geeft ietsje meer gas.. Al naar gelang wat voor jou het lekkerste en subtielste te doseren is.
Je mag wel een beetje spelen met je gas hoor, deed ik ook bij langzame slalom en bij het achtje. Ook bij de halve draai gaf ik soms wat gas bij als je halverwege bent en genoeg ruimte overhebt. Nooit een opmerking over gehad. De enige eis is dat alles soepel en vloeiend gebeurt, wat natuurlijk ook wel een beetje subjectief is. Maar als je bij de snelle slalom van het gas af gaat en dan weer erop, ziet het er niet zo vloeiend uit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Heel flauw, maar dat mag volgens mij juist niet tijdens je AVB-oefeningen.
Je moet het gas constant houden.
Dat geldt eigenlijk voor alle oefeningen volgens mij . Bij mij werd om die reden de snelle slalom afgekeurd, ook al had ik wel de minimale snelheid die er gevraagd werd, ik hield geen constante snelheid.
Dus: van tevoren al de juiste snelheid hebben. Je mag daarom ook een 'aanloop' nemen.
In je bron staat juist bij een 8-je:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef thenxero het volgende:
[..]
Je mag wel een beetje spelen met je gas hoor, deed ik ook bij langzame slalom en bij het achtje. Ook bij de halve draai gaf ik soms wat gas bij als je halverwege bent en genoeg ruimte overhebt. Nooit een opmerking over gehad. De enige eis is dat alles soepel en vloeiend gebeurt, wat natuurlijk ook wel een beetje subjectief is. Maar als je bij de snelle slalom van het gas af gaat en dan weer erop, ziet het er niet zo vloeiend uit.
Bron: http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard906.pdf
Als je de motor platlegt dan wordt je wielomtrek effectief korter waardoor je langzamer gaat, wat je met wat gas weer een beetje kan compenseren waardoor je snelheid toch vrij constant blijft.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:16 schreef Anne het volgende:
[..]
In je bron staat juist bij een 8-je:
"Je rijdt met trekkende motor en houdt daarbij een gelijkmatige snelheid aan".
Bij de halve draai staat er verder eigenlijk niks bij.
Dankje, was lekker in zo'n leren jas, maar ik vond het weer erg leuk!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sterkte, met deze temperaturen
tip daarbij is om je benen om de tank te klemmen zodat je dat effect minder krijgt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:37 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Dankje, was lekker in zo'n leren jas, maar ik vond het weer erg leuk!
Mijn instructeur zei dat ik mijn snelheid moest regelen met mijn voetrem, maar ik kreeg dat gewoon niet goed voor elkaar. Dus ik probeerde dat achtje met slippende koppeling, en ging meteen goed. Halve draai ook, langzame slalom ook. Ik heb er vertrouwen in!
Nog wel wat spannends meegemaakt. Ik wilde naar de andere kant van het terrein en reed ongeveer 60. Opeens wilde een andere jongen die mij niet zag een 8je doen, dus ik moest VOL in de remnen. Resultaat: mijn achterwiel kwam een meter van de grond, en ik lande netjes weer, motor draaiende. Mijn instructeur zag het gebeuren en schrok ook ff. Hij had nog nooit zo'n mooie noodstop gezien
Bij de snelle slalom mocht ik wel langzaam sneller gaan, maar mocht niet langzamer gaan in de oefening. Het beste is constant ja, maar dat hoeft volgens mij nietquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Heel flauw, maar dat mag volgens mij juist niet tijdens je AVB-oefeningen.
Je moet het gas constant houden.
Dat geldt eigenlijk voor alle oefeningen volgens mij . Bij mij werd om die reden de snelle slalom afgekeurd, ook al had ik wel de minimale snelheid die er gevraagd werd, ik hield geen constante snelheid.
Dus: van tevoren al de juiste snelheid hebben. Je mag daarom ook een 'aanloop' nemen.
Telt volgens mij gewoon als mislukte oefeningquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:00 schreef Thrilled het volgende:
ik had trouwens nog een discussie met een maat van me die ook aan het lessen is.. zijn instructeur zei voor zn AVB dat als je je motor neerlegt tijdens een oefening, je automatisch al gezakt was.. ik was van mening dat het gewoon zou tellen als een 'mislukte' oefening en je dus de oefening opnieuw mocht doen..
Wat jullie?
Volgens mij ook ja. Maar het klinkt wel een beetje vreemd dat je dan je motor 8x kan laten vallen en dan toch nog kan slagen .quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Telt volgens mij gewoon als mislukte oefening
Als het 8 keer gebeurd dan slaag je vast niet (motor omleggen bij één van de stop oefeningen of lopen met de motor, is dat iemand ooit gebeurd?), maar als het één keer gebeurd dan maakt het vast niet heel veel uitquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:09 schreef thenxero het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja. Maar het klinkt wel een beetje vreemd dat je dan je motor 8x kan laten vallen en dan toch nog kan slagen .
In theorie kan het . Moet je wel steeds (op 1x na) de 2e keer de oefening wel goed doen .quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:48 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als het 8 keer gebeurd dan slaag je vast niet (motor omleggen bij één van de stop oefeningen of lopen met de motor, is dat iemand ooit gebeurd?), maar als het één keer gebeurd dan maakt het vast niet heel veel uit
Op 2x na, je mag 2 oefeningen in verschillende clusters fout doenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:49 schreef thenxero het volgende:
[..]
In theorie kan het . Moet je wel steeds (op 1x na) de 2e keer de oefening wel goed doen .
Het zal je maar gebeuren!quote:Motorrijder door stalen deuren bij Veemarkt
UTRECHT - Op het Veemarktterrein in Utrecht is vrijdagmorgen een bizar verkeersongeluk gebeurd. Een motorrijder die les kreeg is dwars door twee stalen deuren gereden.
Op het terrein worden vaak speciale verrichtingen geoefend. In dit geval verloor de motorrijder de controle en reed hij vol gas door de deuren heen.
De jonge man raakte gewond aan zijn rug met moest met de ambulance naar het ziekenhuis worden gebracht. De instructeur is flink geschrokken. Het is nog niet duidelijk hoe het zo fout kon gaan.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/380992
Ik vind die V-Stroms dan nooit zo mooi, al is het type motoren wel erg vetquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
Heb trouwens een Black rhino gezien bij goedhart motoren voor 8k
[ link | afbeelding ] Best wel
Zonder de enduro koffers vind ik er ook geen zak aan hoorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:08 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik vind die V-Stroms dan nooit zo mooi, al is het type motoren wel erg vet
Met jou kan ik praten een Enduro moet ook gewoon koffers hebben aan de zijkant, klaar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zonder de enduro koffers vind ik er ook geen zak aan hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |