Dat lot zal u nog altijd eerder treffen, daar ik de fiscale kunde van papa erik minder hoog acht dan die van papa GS.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Over het huis van je ouders ofzo. En dat niemand het dan koopt en jij het bokje bent.
Hihi
Waarom altijd dat neerbuigende toontje, narcisje? Ik bel gewoon met de zogenaamde experts en die geven mij hun visie. Klaar.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij bent zoooo real estate scene hè, boefje
Zolang je studeert en op de staat of te portemonnee van je ouders teert, kun je weinig goede argumenten maken waarom liberlaisme wel werkt,zeker met de huidige onderwijsmethoden van tegenwoordig.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij gaat verder dan koos
Hij gunde me een ordinaire belastingaanslag. Dat is niet erg.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat lot zal u nog altijd eerder treffen, daar ik de fiscale kunde van papa erik minder hoog acht dan die van papa GS.
GOED ZO ZEG HET HEM DIE OMHOOGGEVALLEN BRABO HIJ DENKT DAT HIJ HEEL WAT IS NOU NU ZULLEN WE HET KRIJGEN HEEL GOED TOPPIEJOPPIE GEEF HEM ERVAN LANGS ZO HÉquote:Op donderdag 21 juli 2011 01:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Zolang je studeert en op de staat of te portemonnee van je ouders teert, kun je weinig goede argumenten maken waarom liberlaisme wel werkt,zeker met de huidige onderwijsmethoden van tegenwoordig.
Ach kom, nu wentel je jezelf gewoon in het underdog-rolletje.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom altijd dat neerbuigende toontje, narcisje? Ik bel gewoon met de zogenaamde experts en die geven mij hun visie. Klaar.
Hier stopte ik met lezenquote:Op donderdag 21 juli 2011 01:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
GOED ZO ZEG HET HEM DIE OMHOOGGEVALLEN BRABO
Verstandig.quote:
Zolang zelfs mijn belabberde spelling nog beter is dan die van jou, is het toch al ondermaatse staatsonderwijs goed genoeg geweest voor me. En ik haat argumenten-op-ervaring, net zoals ik het vreselijk vind dat al die hypocriete studenten nu links stemmen uit angst voor hun stufi en OV, om straks te vloeken op de hoge belastingtarieven. Vinden ze het gek, met hun aanvullende beurs, collegegeldkrediet en studenten-leningen. Voor niets gaat de zon op.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Zolang je studeert en op de staat of te portemonnee van je ouders teert, kun je weinig goede argumenten maken waarom liberlaisme wel werkt,zeker met de huidige onderwijsmethoden van tegenwoordig.
Boer.quote:
Hihi GS verlaagt zich tot mijn niveau.quote:
Oei, straks word ik net zo rechts als jij. Rechtse freak!quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hihi GS verlaagt zich tot mijn niveau.
Introverte triesteling.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oei, straks word ik net zo rechts als jij. Rechtse freak!
Ik hoop wel dat jij mij dat gaat vertellen mocht ik je aan de lijn krijgen en ik heb commentaar nodig voor een artikel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach kom, nu wentel je jezelf gewoon in het underdog-rolletje.
Omdat jij met een onuitstaanbare makelaar spreekt dat de HRA moet blijven, ben je eveneens gekleurd. En experts horen een zakelijke mening over politiek ingrijpen in de woningmarkt te houden. Of denk je dat investeerders, makelaars en stakeholders in de vastgoedmarkt ideologisch gaan roepen dat belasting diefstal is en de overheid georganiseerde mafia?
Onder de naam van GS mag dat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat jij mij dat gaat vertellen mocht ik je aan de lijn krijgen en ik heb commentaar nodig voor een artikel.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang zelfs mijn belabberde spelling nog beter is dan die van jou, is het toch al ondermaatse staatsonderwijs goed genoeg geweest voor me. En ik haat argumenten-op-ervaring, net zoals ik het vreselijk vind dat al die hypocriete studenten nu links stemmen uit angst voor hun stufi en OV, om straks te vloeken op de hoge belastingtarieven. Vinden ze het gek, met hun aanvullende beurs, collegegeldkrediet en studenten-leningen. Voor niets gaat de zon op.
Das ook wel waar natuurlijk. Een beetje de onderkant van de samenleving zien, ertussen staan en ook eens zien dat het voor mensen een en ander minder vanzelfsprekend is, is een grote deugd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Net als dat mensen hier soms zeggen dat ik zelf eens gewerkt moet hebben
Ja, jij bent nog vaker lijdend onderwerp van dit soort spot, puur omdat je een keer je leeftijd noemde.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Net als dat mensen hier soms zeggen dat ik zelf eens gewerkt moet hebben
Maar een noodzaak? Dubieus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Das ook wel waar natuurlijk. Een beetje de onderkant van de samenleving zien, ertussen staan en ook eens zien dat het voor mensen een en ander minder vanzelfsprekend is, is een grote deugd.
Lafbek. Bezorg mij een leuke dag en ga los.quote:
Nu klink je als een vrouw voor coitus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lafbek. Bezorg mij een leuke dag en ga los.
Mwoah. De praktijk is weerbarstig.quote:
Argumenten-op-ervaring vallen meestal serieuzer te nemen dan hypothetische theorieen, ongeacht spelfouten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang zelfs mijn belabberde spelling nog beter is dan die van jou, is het toch al ondermaatse staatsonderwijs goed genoeg geweest voor me. En ik haat argumenten-op-ervaring, net zoals ik het vreselijk vind dat al die hypocriete studenten nu links stemmen uit angst voor hun stufi en OV, om straks te vloeken op de hoge belastingtarieven. Vinden ze het gek, met hun aanvullende beurs, collegegeldkrediet en studenten-leningen. Voor niets gaat de zon op.
Hm, je hebt gelijk. Dan is het echt tijd voor bed.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu klink je als een vrouw voor coitus.
Maar de mensen die de kranten bezorgen die klagen altijd over mensen die meer verdienen, de hoge directeuren etc. Zij hebben ook geen hoog inkomen, dus ik ben in zekere zin wel in aanraking met de onderkant van de samenlevingquote:Op donderdag 21 juli 2011 01:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Das ook wel waar natuurlijk. Een beetje de onderkant van de samenleving zien, ertussen staan en ook eens zien dat het voor mensen een en ander minder vanzelfsprekend is, is een grote deugd.
Jazeker. Boeken helpen je een eind op weg, maar de wereld gedraagt zich niet zoals een studieboek.quote:
Och, kom nou. Een gespreid bedje staat altijd klaar.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar de mensen die de kranten bezorgen die klagen altijd over mensen die meer verdienen, de hoge directeuren etc. Zij hebben ook geen hoog inkomen, dus ik ben in zekere zin wel in aanraking met de onderkant van de samenleving
Dat is juist, je moet jezelf bewust zijn van je eigen tekortkomingen, maar gek genoeg zie ik die nog vaker terug bij jonge studenten, scholieren of anderen die het nat achter de oren hebben zitten, dan een stel vastgeroeste 40-jarigen. Die vergeten, door hun geniale portie levenservaring, wel eens dat hun kant van het verhaal niet het verhaal is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah. De praktijk is weerbarstig.
Doet mij altijd een beetje denken aan van die 24 jarige beleidsmedewerkers bij een partij.
Misschien is het ook meer een ideaal dan dat ik daadwerkelijk weet dat het werkt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, kom nou. Een gespreid bedje staat altijd klaar.
Dat collectief omhelzen van bijv. totale marktwerking vind ik nou gewoon getuigen van een gebrek aan realiteitszin.
Dat pretendeert dan ook niemand.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jazeker. Boeken helpen je een eind op weg, maar de wereld gedraagt zich niet zoals een studieboek.
Kom kom, ik heb altijd gelijk.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat pretendeert dan ook niemand.
De wereld gedraagt zich ook niet zoals hij zich geopenbaard heeft aan jou, dat is slechts een perceptie van een onmetelijk klein mechanisme in het onmetelijk grote systeem.
Het individueel omhelzen van totale collectiviteit is net zo ireeel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, kom nou. Een gespreid bedje staat altijd klaar.
Dat collectief omhelzen van bijv. totale marktwerking vind ik nou gewoon getuigen van een gebrek aan realiteitszin.
Als we naar levenservaring kijken, zou betyar altijd gelijk hebben.quote:
Tsja...quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als we naar levenservaring kijken, zou betyar altijd gelijk hebben.
Dus.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus.
Misschien dat dat komt omdat deze studenten nog een vangnet hebben als ze een misstap maken, terwijl die 40-jarigen weinig mogelijkheden meer hebben om op kosten van de staat of hun ouders er nog even een of andere bachelor aan vast te koppelen, als ze er sowieso al tijd voor hebben naast hun baan en/of gezinsleven.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is juist, je moet jezelf bewust zijn van je eigen tekortkomingen, maar gek genoeg zie ik die nog vaker terug bij jonge studenten, scholieren of anderen die het nat achter de oren hebben zitten, dan een stel vastgeroeste 40-jarigen. Die vergeten, door hun geniale portie levenservaring, wel eens dat hun kant van het verhaal niet het verhaal is.
Dan kan je beter een oprecht onwetende scholier hebben met slechts theoretische kennis, dan een praktische boer die alles af doet als boekenwijsheid en meent dat zijn jaartjes “met de poten in de modder” hem de wijsheid in pacht gaven.
Daar verdient de overheid juist goed geld mee, namelijk voor nakkes nada het geld lenen en het vervolgens tegen een nog steeds laag tarief, maar wel hoger tarief weer aan studenten uitlenen (1,5 vs 3,5%, precies weet ik het niet).quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of die hypocriete studenten die ervan uitgaan een topbaan te krijgen er vervolgens achter komen gewoon werknemertje met 2 keer modaal te zijn en als een stuk stront worden behandeld omdat de baas teveel macht heeft, en dat de door hun zo geliefde VVD en CO. de sociale zekerheid aan banden hebben gelegd waardoor ze in een groot gat vallen als ze worden verwisseld door goedkopere krachten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus.
quote:
Dat heb ik dan ook gewoon.quote:
quote:After several reports of pet capitalists violently attacking, injuring, and even killing citizens, there has been growing pressure from public safety activists for the government to take action.
The Debate
"These creatures are a danger to the public and must be destroyed!" says Pip Mistletoe, representative of the Public Institution for Social Safety, Equality, and Direction. "I was attacked by one just on the way here and I nearly lost my life! They're a public menace. We must shoot and burn them!"
"Why punish the poor things?" asks animal-lover Johann Li, covered in scars from previous encounters with capitalists. "All they need is good hands to care and rehabilitate them. We need a government education programme to tame them and turn them into loveable pets. The one I'm holding right now shows that it can be done. They are all good, kind creatures deep d- argh!"
"I agree that we shouldn't kill them," says Jazz Rifkin, a famous lawyer. "But I don't think the owner should get away with breaking the law! This is clearly a case of 'intent to greviously harm' if I ever saw it. All citizens should be held accountable of their pet's actions as if they had done the act themselves. It's the only way to be fair - after all, they're just dumb animals."
"Who cares!?" screams Jack Shiomi as he sends out his pirate radio station broadcast. "Just repeal any laws preventing us from shooting the things when they attack and we'll be able to save ourselves without this stupid, authoritarian, overbearing government and legal system wasting our tax money!"
pff heb bagger geslapen dus veel zin heb ik ook nietquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:22 schreef Monolith het volgende:
Vandaag ziet er veel te mooi uit om te werken.
Daarom is het ook nationale feestdagquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:22 schreef Monolith het volgende:
Vandaag ziet er veel te mooi uit om te werken.
Dat kan. Dan zijn het gewoon losers.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Of die hypocriete studenten die ervan uitgaan een topbaan te krijgen er vervolgens achter komen gewoon werknemertje met 2 keer modaal te zijn en als een stuk stront worden behandeld omdat de baas teveel macht heeft, en dat de door hun zo geliefde VVD en CO. de sociale zekerheid aan banden hebben gelegd waardoor ze in een groot gat vallen als ze worden verwisseld door goedkopere krachten.
En ja iedereen is inwisselbaar.
Dooddoener.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat kan. Dan zijn het gewoon losers.
De feiten bestaan niet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Dooddoener.
Nee, dat zijn hardwerkende mensen die met hun neus op de feiten worden gedrukt.
Dat men weinig verdient wil nog lang niet altijd zeggen dat ze hard werken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Dooddoener.
Nee, dat zijn hardwerkende mensen die met hun neus op de feiten worden gedrukt.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat men weinig verdient wil nog lang niet altijd zeggen dat ze hard werken.
Nee, het is altijd met een bepaalde bril of vanuit een bepaald perspectief kijkende naar het politieke klimaat en de persoonlijke gevolgen van besluitvorming. Tegenover de werknemer die 2 keer modaal verdient en als een stuk stront behandeld wordt, staat er ook de beginnende ondernemer die merkt hoe lastig het is goed personeel te vinden en de hardwerkende werknemer die zijn ongemotiveerde collega’s graag ontslagen ziet worden.quote:
Quatsch.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, het is altijd met een bepaalde bril of vanuit een bepaald perspectief kijkende naar het politieke klimaat en de persoonlijke gevolgen van besluitvorming. Tegenover de werknemer die 2 keer modaal verdient en als een stuk stront behandeld wordt, staat er ook de beginnende ondernemer die merkt hoe lastig het is goed personeel te vinden en de hardwerkende werknemer die zijn ongemotiveerde collega’s graag ontslagen ziet worden.
Dat zou u inderdaad als muziek in de oren moeten klinken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat de 400ste dag van anarchie is overschreden?
Ik begrijp je zin niet. Sociale zekerheid en vakbonden behoeden de werkgever ervan baas te worden? Waarom zou je socialiteit in je bedrijf willen? De werknemer heeft nog altijd net zoveel vrijheid met of zonder vakbonden, en minder sociale zekerheid zorgt er voor dat de risico’s lager zijn voor de werkgever, waardoor de werknemer makkelijker aan een contract komt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Quatsch.
Je vergelijkt nu appels en peren. Een goede werkgever zal goed personeel behouden. Een werkgever die personeel als stront behandeld zal op den duur het onderspit delven, dankzij de macht die de werknemer heeft via de sociale zekerheid en vakbonden. Deze laatst genoemde zijn een doorn in het oog voor bazen en rechts kiezend Nederland, waarom is mij een raadsel het behoedt de werkgever baas te worden en behoudt de socialiteit in het bedrijf.
Eerder omdat zijn werknemers bij de eerste de beste gelegenheid het schip zullen verlaten, en omdat zijn werknemers geen enkele prikkel voelen om meer te doen dan strikt noodzakelijk is. Een werkgever die wel goed met zijn werknemers omgaat, wat niet eens bakken met geld hoeft te kosten, ziet de productiviteit van zijn organisatie omhoog schieten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:55 schreef betyar het volgende:
Een werkgever die personeel als stront behandeld zal op den duur het onderspit delven, dankzij de macht die de werknemer heeft via de sociale zekerheid en vakbonden.
Een werknemer heeft een werkgever, een hond heeft een baas. Als de werknemer nog steeds net zoveel vrijheid heeft maar met de bond en sociale zekerheid een sterkere ruggengraat heeft laat hij zich niet zo vlug ondersneeuwen door een werkgever, hij durft zijn mondje open te doen zonder angstig te zijn om zijn baan te verliezen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik begrijp je zin niet. Sociale zekerheid en vakbonden behoeden de werkgever ervan baas te worden? Waarom zou je socialiteit in je bedrijf willen? De werknemer heeft nog altijd net zoveel vrijheid met of zonder vakbonden, en minder sociale zekerheid zorgt er voor dat de risico’s lager zijn voor de werkgever, waardoor de werknemer makkelijker aan een contract komt.
Verder kijken dan je eigen belang.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Quatsch.
Je vergelijkt nu appels en peren. Een goede werkgever zal goed personeel behouden. Een werkgever die personeel als stront behandeld zal op den duur het onderspit delven, dankzij de macht die de werknemer heeft via de sociale zekerheid en vakbonden.
Deze laatst genoemde zijn een doorn in het oog voor bazen en rechts kiezend Nederland, waarom is mij een raadsel het behoedt de werkgever baas te worden en behoudt de socialiteit in het bedrijf.
Welke suffe werknemer heeft dat soort dreigmiddelen nodig?quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Een werknemer heeft een werkgever, een hond heeft een baas. Als de werknemer nog steeds net zoveel vrijheid heeft maar met de bond en sociale zekerheid een sterkere ruggengraat heeft laat hij zich niet zo vlug ondersneeuwen door een werkgever, hij durft zijn mondje open te doen zonder angstig te zijn om zijn baan te verliezen.
Zonder sociale zekerheid en tussenkomst van vakbonden worden werknemers weer loonslaven, ongemotiveerd personeel dat bang is zijn zekerheid te verliezen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Eerder omdat zijn werknemers bij de eerste de beste gelegenheid het schip zullen verlaten, en omdat zijn werknemers geen enkele prikkel voelen om meer te doen dan strikt noodzakelijk is. Een werkgever die wel goed met zijn werknemers omgaat, wat niet eens bakken met geld hoeft te kosten, ziet de productiviteit van zijn organisatie omhoog schieten.
Wat voor baat hebben werkgevers bij ongemotiveerde werknemers?quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Zonder sociale zekerheid en tussenkomst van vakbonden worden werknemers weer loonslaven, ongemotiveerd personeel dat bang is zijn zekerheid te verliezen.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat voor baat hebben werkgevers bij ongemotiveerde werknemers?
Vooral met dat laatste ben ik het eens.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:05 schreef Reya het volgende:
Overigens hebben vakbonden best een nuttige rol, maar verregaande verweving met de politiek zou ontmoedigd dienen te worden.
Meer als jij denkt. De hardwerkende ja knikkende werknemer die zal zelfs vaker worden misbruikt door de werkgever als er geen mensen achter hem staan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke suffe werknemer heeft dat soort dreigmiddelen nodig?
Dan voeg je dus blijkbaar echt geen drol toe, als je de baas met zulke pressiemiddelen onder druk moet zetten.
Waarom pikt die hardwerkende werknemer dat?quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Meer als jij denkt. De hardwerkende ja knikkende werknemer die zal zelfs vaker worden misbruikt door de werkgever als er geen mensen achter hem staan.
Geen. Als het werk maar afkomt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat voor baat hebben werkgevers bij ongemotiveerde werknemers?
Die kans neemt dus af, als je werknemers als stront zou behandelen.quote:
Nee, zo werkt dat helaas niet. Het is een vicieuze cirkel. Een werkgever zal altijd proberen meer uit je te persen ook al gaat het ten kostte van je gezondheid of vrijheid.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom pikt die hardwerkende werknemer dat?
Zijn er niet evenveel (of meer) concurrenten die hem willen hebben en bij slecht gedrag van de werkgever zo overnemen?
En jij zal altijd proberen je werkgever uit te persen. Het is een machtsevenwicht.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat helaas niet. Het is een vicieuze cirkel. Een werkgever zal altijd proberen meer uit je te persen ook al gaat het ten kostte van je gezondheid of vrijheid.
Nee, zeker niet als je flink kunt dreigen. Niet iedereen kan zomaar naar een andere werkgever huppen, die hebben er de ballen niet voor, en dat zijn er meer dan jij en ik denken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die kans neemt dus af, als je werknemers als stront zou behandelen.
Dus we moeten de lafheid van angstige werknemers belonen door ze schijnzekerheid te bieden waar ze uiteindelijk zelf voor moeten betalen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, zeker niet als je flink kunt dreigen. Niet iedereen kan zomaar naar een andere werkgever huppen, die hebben er de ballen niet voor, en dat zijn er meer dan jij en ik denken.
Dit is gewoon nonsens. Wellicht zijn er werkgevers die zich zo gedragen, en sectoren die zich voor dit gedrag lenen, maar veel werkgevers hebben uberhaupt niet de intentie dit te doen, laat staan dat ze in de positie zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat helaas niet. Het is een vicieuze cirkel. Een werkgever zal altijd proberen meer uit je te persen ook al gaat het ten kostte van je gezondheid of vrijheid.
Nee hoor, als ik plezier heb ik mijn werk en rond kan komen vind ik het wel prima en die zijn er ook meer dan jij en ik denken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En jij zal altijd proberen je werkgever uit te persen. Het is een machtsevenwicht.
En werkgevers willen niet dat hun werknemers gelukkig zijn? Je bekijkt het weer veel te eenzijdig; werkgevers zijn reeel en geven je voorwaarden en salaris waardoor de werknemers zich goed voelen, werknemers willen prima hun best doen als ze daar navenant voor betaald worden.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, als ik plezier heb ik mijn werk en rond kan komen vind ik het wel prima en die zijn er ook meer dan jij en ik denken.
Met afbraak van de sociale zekerheden komt die positie wel dicht in de buurt, de werknemer wordt volledig afhankelijk van de werkgever of in dit geval de baas.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit is gewoon nonsens. Wellicht zijn er werkgevers die zich zo gedragen, en sectoren die zich voor dit gedrag lenen, maar veel werkgevers hebben uberhaupt niet de intentie dit te doen, laat staan dat ze in de positie zijn.
In veel gevallen heeft het niets te maken met sociale zekerheid, maar veel meer met personeelsbeleid en het gezond houden van je organisatie. Dat doe je niet door je werknemers als schroot te behandelen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Met afbraak van de sociale zekerheden komt die positie wel dicht in de buurt, de werknemer wordt volledig afhankelijk van de werkgever of in dit geval de baas.
Ik zie het liever andersom:quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En werkgevers willen niet dat hun werknemers gelukkig zijn? Je bekijkt het weer veel te eenzijdig; werkgevers zijn reeel en geven je voorwaarden en salaris waardoor de werknemers zich goed voelen, werknemers willen prima hun best doen als ze daar navenant voor betaald worden.
Jij redelijk, baas redelijk.
Jij onredelijk, baas onredelijk.
Dat gebeurt meer dan jij denkt. Mensen jobhoppen niet graag.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:17 schreef Reya het volgende:
[..]
In veel gevallen heeft het niets te maken met sociale zekerheid, maar veel meer met personeelsbeleid en het gezond houden van je organisatie. Dat doe je niet door je werknemers als schroot te behandelen.
Ik heb geen flauw idee hoeveel het gebeurt, het is alleen geen goede manier van bedrijfsvoering.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat gebeurt meer dan jij denkt. Mensen jobhoppen niet graag.
Dat kan, ik zie het liever zo dat ik onredelijk kan zijn en de werkgever redelijk blijft.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie het liever andersom:
Werkgever redelijk, ik redelijk
Werkgever onredelijk, ik onredelijk
Dat hoeft dan nog niet beloond te worden. Mensen werken niet graag op feestdagen, dat is dan jammer.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat gebeurt meer dan jij denkt. Mensen jobhoppen niet graag.
Ik heb helemaal geen behoefte aan onredelijk zijn. Als het echt moet, misschien, maar ik ben er niet op uit constant het onderste uit de kan te halen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat kan, ik zie het liever zo dat ik onredelijk kan zijn en de werkgever redelijk blijft.
Jammer genoeg leven we niet in een sprookjeswereld.
Ook omdat je weet dat je er niet mee weg komt en het niet prettig voelt?quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen behoefte aan onredelijk zijn. Als het echt moet, misschien, maar ik ben er niet op uit constant het onderste uit de kan te halen.
inzet van werknemers heeft minder met de hoeveelheid geld te maken en meer met zaken als gewaardeerd worden, vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen en het gevoel te hebben iets zinvols te doen. Meer geld geven levert niet automatisch betere of harder werkende mensen op. Je moet genoeg betalen dat ze niet constant over geld denken (bonussen hebben wat dat betreft ook een vrij negatief effect op werkprestaties), maar daarna zijn andere zaken belangrijker om prestaties te verbeteren.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En werkgevers willen niet dat hun werknemers gelukkig zijn? Je bekijkt het weer veel te eenzijdig; werkgevers zijn reeel en geven je voorwaarden en salaris waardoor de werknemers zich goed voelen, werknemers willen prima hun best doen als ze daar navenant voor betaald worden.
Jij redelijk, baas redelijk.
Jij onredelijk, baas onredelijk.
Slaapvaakquote:
Ik slaap met een horloge om, maar vandaag mocht dat niet batenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |