quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:44 schreef waht het volgende:
[..]
Dat soort landen hebben dat trekje nog niet. Dat komt pas als gezinnen slechts 1 of 2 kinderen krijgen en dus niet zoals vroeger er 'wel eentje kunnen missen'.
Niet iedereen heeft echter de kwaliteiten om een papiertje te halen waardoor zijn kansen op de arbeidsmarkt worden verkleind. Of die persoon moet werken voor een habbekrats waar hij nauwelijks van rond kan komen. Beetje zoals nu in de VS gebeurt. Daar is alles koek en ei als je hoogopgeleid bent, maar alles daaronder heeft dikke pech.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat maakt het uit. Zoek het maar op, moeten wij ook.
Hoe je het ook wendt of keert, het maakt een wereld van verschil of je 10 of 2 kinderen hebt. Elk verlies van een kind is tragisch, daar bestaat geen twijfel over, maar als ouders slechts 1 of 2 kinderen hebben zullen ze daar vanzelfsprekend meer waarde aan hechten, en dus feller tegen een baan als militair zijn gezien de risico's die dat meebrengt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:45 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Zo wordt er niet over het verlies van kinderen gedacht. Dat deden "wij" ook niet vroeger.
Daar heb ik het toch helemaal niet over?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:48 schreef GSbrder het volgende:
Waarom zou je beroepen in stand willen houden waar geen vraag naar is?
Moeten we ook kopieermachines verbieden omdat typistes nu geen inkomen meer hebben?
En dat wil jij voorkomen door mensen te dwingen schilderwerk duur te kopen. Het gevolg zal zijn dat een hoop amateurs geen zin hebben 30 euro neer te tellen voor een witte, officiele, Hollandse schilder en daarom zelf de steiger op gaan. Slecht voor de economie.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft echter de kwaliteiten om een papiertje te halen waardoor zijn kansen op de arbeidsmarkt worden verkleind. Of die persoon moet werken voor een habbekrats waar hij nauwelijks van rond kan komen. Beetje zoals nu in de VS gebeurt. Daar is alles koek en ei als je hoogopgeleid bent, maar alles daaronder heeft dikke pech.
Jouw boek Economics in One Lesson (o.i.d.) beschreef anders (jaja, vakantieleesvoer in het vliegtuig) dat het verdwijnen van typistes in principe 10 keer zoveel typistes in dienst heeft laten komen doordat computers sneller verwerken dan een mens, en er dus ook meer werk door opgeleverd wordt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:48 schreef GSbrder het volgende:
Moeten we ook kopieermachines verbieden omdat typistes nu geen inkomen meer hebben?
Jawel. Vervang in mijn verhaaltje kopieerapparaat voor Pool en typiste voor Nederlander.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch helemaal niet over?
Geef het volk brood en spelen, wil je het tevreden houden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:48 schreef GSbrder het volgende:
Bovendien is het ook gewoon hun eigen schuld, hadden ze maar wat vredelievender moeten zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:48 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, het maakt een wereld van verschil of je 10 of 2 kinderen hebt. Elk verlies van een kind is tragisch, daar bestaat geen twijfel over, maar als ouders slechts 1 of 2 kinderen hebben zullen ze daar vanzelfsprekend meer waarde aan hechten, en dus feller tegen een baan als militair zijn gezien de risico's die dat meebrengt.
Daar kunnen schilders zich aan aanpassen, uiteraard. Bodemprijzen gaan hanteren, wat mogelijk is als de markt wordt overvallen door extreem goedkope Polen, is echter concurrentievervalsing.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En dat wil jij voorkomen door mensen te dwingen schilderwerk duur te kopen. Het gevolg zal zijn dat een hoop amateurs geen zin hebben 30 euro neer te tellen voor een witte, officiele, Hollandse schilder en daarom zelf de steiger op gaan. Slecht voor de economie.
Klopt. Als je het toestaat polen te laten schilderen, stimuleer je daarmee de Nederlandse schildersector. Mensen nemen niet langer een dagje vrij om hun huis te verven, maar laten een pool komen. Die dag zijn er twee mensen economisch efficient bezig in de taak waar ze het beste in zijn. Goed voor de economie en dus ook voor de Nederlandse schilder die deze opdracht niet, maar een gedetailleerde en secure opdracht later, wel uit mag voeren.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jouw boek Economics in One Lesson (o.i.d.) beschreef anders (jaja, vakantieleesvoer in het vliegtuig) dat het verdwijnen van typistes in principe 10 keer zoveel typistes in dienst heeft laten komen doordat computers sneller verwerken dan een mens, en er dus ook meer werk door opgeleverd wordt.
Zijn de Polen concurrentievervalsingquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar kunnen schilders zich aan aanpassen, uiteraard. Bodemprijzen gaan hanteren, wat mogelijk is als de markt wordt overvallen door extreem goedkope Polen, is echter concurrentievervalsing.
In jouw paradijs is geen plek voor laagopgeleiden, of wel?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jawel. Vervang in mijn verhaaltje kopieerapparaat voor Pool en typiste voor Nederlander.
Het voorbeeld in de literatuur ging meer over technologische vooruitgang dan over outsourcen, maar het zou kunnen werken. Maar dan moet je er wel van uitgaan in deze dat het binnenhalen van polen in z'n algemeenheid meer schilderwerk zou moeten opleveren (net zoals een machine meer productie oplevert en dus verwerking vereist).quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Als je het toestaat polen te laten schilderen, stimuleer je daarmee de Nederlandse schildersector. Mensen nemen niet langer een dagje vrij om hun huis te verven, maar laten een pool komen. Die dag zijn er twee mensen economisch efficient bezig in de taak waar ze het beste in zijn. Goed voor de economie en dus ook voor de Nederlandse schilder die deze opdracht niet, maar een gedetailleerde en secure opdracht later, wel uit mag voeren.
Mijn paradijs is geen plek voor luiaards.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In jouw paradijs is geen plek voor laagopgeleiden, of wel?
Schilderbedrijven hebben zich te houden aan de Nederlandse CAO. Dat geldt niet voor de Polen. Vandaar. Nu is jouw oplossing uiteraard om het minimumloon en de CAO's af te schaffen, maar ik voel er meer voor om de Polen aan dezelfde regels te onderwerpen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zijn de Polen concurrentievervalsing?
Wat doen ze nu helemaal verkeerd?
Het trickle down principe?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mijn paradijs is geen plek voor luiaards.
Wel voor laagopgeleiden, want hoe beter het gaat met de economie, hoe meer onschoolde arbeid gedaan moet worden en hoe gunstiger het is voor de laagopgeleiden.
Mocht het zo zijn dat polen niet meer schilderwerk opleveren, is het een verlies voor de schilderbranche, maar pure winst voor de rest van de economie. Dan zullen minder schilders schilder worden en bijvoorbeeld gaan timmeren, of metselen, of stukjes schrijven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het voorbeeld in de literatuur ging meer over technologische vooruitgang dan over outsourcen, maar het zou kunnen werken. Maar dan moet je er wel van uitgaan in deze dat het binnenhalen van polen in z'n algemeenheid meer schilderwerk zou moeten opleveren (net zoals een machine meer productie oplevert en dus verwerking vereist).
En daar twijfel ik aan.
Niet per se. Dit is niet hetzelfde als het trickle-down effect.quote:
Wat gaan die mensen dan doen? En wat voor loon kunnen zij verwachten?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet per se. Dit is niet hetzelfde als het trickle-down effect.
Nou nee. In elk geval is voor Engeland eind 19e, begin 20e eeuw aangetoond dat armoede het proces van rouw juist versterkte, ondanks, of misschien wel dankzij, de hoge sterfte onder kinderen. Het meer in contact komen met de dood maakt de mens er niet ongevoeliger voor, ook al is dat de eerste gedachte die opkomt erbij.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:48 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, het maakt een wereld van verschil of je 10 of 2 kinderen hebt. Elk verlies van een kind is tragisch, daar bestaat geen twijfel over, maar als ouders slechts 1 of 2 kinderen hebben zullen ze daar vanzelfsprekend meer waarde aan hechten, en dus feller tegen een baan als militair zijn gezien de risico's die dat meebrengt.
Ze kunnen het loon verwachten dat hun productie waard is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat gaan die mensen dan doen? En wat voor loon kunnen zij verwachten?
Enkel wanneer er andere arbeid beschikbaar is en eventueel redelijk verdienende Nederlandse schilders niet vervallen in lopende band werk of de werkloosheid. Tot nu toe hebben we dat opgelost met de kennis-economie door meer mensen op te leiden tot managers en consultants, maar daar zit ook een grens aan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mocht het zo zijn dat polen niet meer schilderwerk opleveren, is het een verlies voor de schilderbranche, maar pure winst voor de rest van de economie. Dan zullen minder schilders schilder worden en bijvoorbeeld gaan timmeren, of metselen, of stukjes schrijven.
Je denkt aan een zero-sum game?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Enkel wanneer er andere arbeid beschikbaar is en eventueel redelijk verdienende Nederlandse schilders niet vervallen in lopende band werk of de werkloosheid. Tot nu toe hebben we dat opgelost met de kennis-economie door meer mensen op te leiden tot managers en consultants, maar daar zit ook een grens aan.
Oh gut, meneer gooit er maar een van zn tekstboekwijsheden uit. Kortom: fuck de mensen zonder diploma. Ik geloof graag dat jouw wereldje draait en dat het de economie ten goede komt, maar tegelijkertijd denk ik dat we teruggaan naar een tijd waar de Jan met de Pet zich kapot werkt voor een lullig loon.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze kunnen het loon verwachten dat hun productie waard is.
Dank VS, dit stel ik serieus op prijs, vind het echt een vet filmpje. Kan nu al helemaal niet meer wachten op de 50-uurs oefening.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:54 schreef Voorschrift het volgende:
V_P, dit vind ik wel wat voor je, zeker gezien de tekst en plaatjes.
Liever tekstboekwijsheden dan wat onderbuikgevoelens, Koosquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh gut, meneer gooit er maar een van zn tekstboekwijsheden uit. Kortom: fuck de mensen zonder diploma. Ik geloof graag dat jouw wereldje draait en dat het de economie ten goede komt, maar tegelijkertijd denk ik dat we teruggaan naar een tijd waar de Jan met de Pet zich kapot werkt voor een lullig loon.
Hihi, die liijkt op dat tankje van Grüber:quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee nee nee, zwaarst gepantserde voertuig is nu dit:
[ afbeelding ]
Wat je ermee kan is niet geheel duidelijk, maar hij heet wel heel toepasselijk de "BARV".
Maak je niet teveel zorgen Koos, wij weten allemaal wat er gebeurd als de belangen van het arbeidersvolk teveel vertrapt worden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh gut, meneer gooit er maar een van zn tekstboekwijsheden uit. Kortom: fuck de mensen zonder diploma. Ik geloof graag dat jouw wereldje draait en dat het de economie ten goede komt, maar tegelijkertijd denk ik dat we teruggaan naar een tijd waar de Jan met de Pet zich kapot werkt voor een lullig loon.
Inderdaad. Dit:quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maak je niet teveel zorgen Koos, wij weten allemaal wat er gebeurd als de belangen van het arbeidersvolk teveel vertrapt worden.
Dat weet ik, maar het schilderen van huizen levert geen netto arbeid op, het vervult enkel plekken. Het zal managementplekken opleveren, opties voor ondernemers zich te verdiepen in uitzendbureau's en ga zo maar door, maar de simpele arbeider (de schilder) zal vrij weinig anders kunnen dan z'n werk verliezen of zichzelf trainen binnen een andere sector.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je denkt aan een zero-sum game?
Arbeid is niet beschikbaar, arbeid wordt gecreeerd. Er is niet 1 miljoen eenheden arbeid beschikbaar in Nederland, of 100,000 eenheden management.
Wordt the sixties all over again.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maak je niet teveel zorgen Koos, wij weten allemaal wat er gebeurd als de belangen van het arbeidersvolk teveel vertrapt worden.
Probleem met mensen als Gsbrder is dat ze de economie puur cijfermatig opvatten, en als het cijfertje groeit concludeert dat iedereen profiteert. Beetje het "a rising tide lifts all boats"-idee, maar dan vergetend dat het gros van de mensen geen boot heeft (en dus verzuipt).quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik prijs mijzelf gelukkig weerbaar te zijn, iets wat het grootste deel van Nederland niet van zichzelf kan zeggen.quote:
In het gunstigste geval ja, in het slechste geval eerder 1917 of de jaren 30.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wordt the sixties all over again.
Het moet natuurlijk dit zijn:quote:
Het is ook een prachtig filmpje, krijg er iedere keer weer kippenvel van.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dank VS, dit stel ik serieus op prijs, vind het echt een vet filmpje. Kan nu al helemaal niet meer wachten op de 50-uurs oefening.![]()
Op een dag zal men weer de kans krijgen om glorieus van het slagveld terug naar huis te keren.
Hoezo onderbuikgevoelens? Het is simpelweg een feit dat werkgevers altijd streven naar zo laag mogelijke personeelskosten. In een wereld zonder loonwetten wordt de sociaal-economische onderlaag daarvan de dupe.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liever tekstboekwijsheden dan wat onderbuikgevoelens, Koos
Onzin, remlof. In de jaren zestig waren het jouw linkse broeders die vochten voor betere arbeidsvoorwaarden.quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:58 schreef von_Preussen het volgende:
Op een dag zal men weer de kans krijgen om glorieus van het slagveld te strompelen omdat een been is afgeknald.
* Hoest * , dan weet je ook een beetje hoe het voelt om met Prinsjesdag deel te uit maken van al die militaire pracht en praal.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is ook een prachtig filmpje, krijg er iedere keer weer kippenvel van.
Ook een mogelijkheid inderdaad.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In het gunstigste geval ja, in het slechste geval eerder 1917 of de jaren 30.
Oh zeker wel, ambieerde altijd al een baan bij Defensie, maar verdient gewoon te weinig.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
* Hoest * , dan weet je ook een beetje hoe het voelt om met Prinsjesdag deel te uit maken van al die militaire pracht en praal.
Het is ook een feit dat werknemers streven naar zo min mogelijke inspanningen en zoveel mogelijk zekerheid. In een wereld vol loonwetten worden de productieven + ondernemers en werkgevers daarvan de dupe.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo onderbuikgevoelens? Het is simpelweg een feit dat werkgevers altijd streven naar zo laag mogelijke personeelskosten. In een wereld zonder loonwetten wordt de sociaal-economische onderlaag daarvan de dupe.
Oh ja, tuurlijk ben jij er zo heen. Op internet oorlog verheerlijken maar anderen de dood insturen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daarvoor heb je dienstplichtigen, dat weet jij ook.
De PvdA is in de jaren negentig helaas teveel meegegaan in het neoliberalisme, "the third way", weet je nog wel?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onzin, remlof. In de jaren zestig waren het jouw linkse broeders die vochten voor betere arbeidsvoorwaarden.
Ik ben realistisch genoeg om te weten dat ik dan gewoon dood ga.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik prijs mijzelf gelukkig weerbaar te zijn, iets wat het grootste deel van Nederland niet van zichzelf kan zeggen.
Als ze de deuren langsgaan wil ik jouw nog wel eens zien met je textboekwijsheden? Naja, als de boeken zwaar genoeg zijn kan je het altijd nog als slagwapen gebruiken.
Waarom denk je dat ik voor een carriere in het bedrijfsleven heb gekozen? Precies om dezelfde reden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh zeker wel, ambieerde altijd al een baan bij Defensie, maar verdient gewoon te weinig.
Is 't me niet waard.
Dat is gewoon onzin.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is ook een feit dat werknemers streven naar zo min mogelijke inspanningen.
Niemand verheerlijkt oorlog, maar in jouw ogen is oorlog verfoeien de enige juiste weg.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:04 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oh ja, tuurlijk ben jij er zo heen. Op internet oorlog verheerlijken maar anderen de dood insturen.
Je klinkt nu net een Jood die zich zonder slag of stoot naar de trein richting Polen laat afvoeren.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben realistisch genoeg om te weten dat ik dan gewoon dood ga.
Uiteraard, daar probeer ik GS dan ook voor te behoeden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En uiteindelijk heb je je als sociale bovenklasse alleen maar zelf mee.
Dood insturen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:04 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oh ja, tuurlijk ben jij er zo heen. Op internet oorlog verheerlijken maar anderen de dood insturen.
Voor jou persoonlijk misschien, niet voor onze samenleving als geheel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:04 schreef von_Preussen het volgende:
Vind het jammer dat de Koude Oorlog voorbij was, die situatie was ideaal
Jaja, een weg die op dat moment geweldig leek, maar toch lelijk heeft gebackfired. Ik verlang terug naar de opstanden van de sixtiesquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:04 schreef remlof het volgende:
[..]
De PvdA is in de jaren negentig helaas teveel meegegaan in het neoliberalisme, "the third way", weet je nog wel?
Ik heb het niet over armoede of iets dergelijks, puur en alleen over het gemiddeld aantal kinderen per gezin. Aan het begin van de vorige eeuw was dat tussen de 5 en 10 of iets dergelijks, en nu is het tussen de 1 en 2 kinderen per gezin.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:55 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nou nee. In elk geval is voor Engeland eind 19e, begin 20e eeuw aangetoond dat armoede het proces van rouw juist versterkte, ondanks, of misschien wel dankzij, de hoge sterfte onder kinderen. Het meer in contact komen met de dood maakt de mens er niet ongevoeliger voor, ook al is dat de eerste gedachte die opkomt erbij.
Jij verheerlijkt oorlog dan ook. Je hebt echt geen flauw idee wat het is (je pist al in je broek van angst als je een zwart persoon ziet), maar je zit op internet wel heel stoer te doen en te fantaseren hoe je als een oorlogsheld terugkomt. Triester gedrag zie ik weinig op Fok dan dat gegeil op oorlog en geweld van V_P en jou.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niemand verheerlijkt oorlog, maar in jouw ogen is oorlog verfoeien de enige juiste weg.
Alles wat er anders naar kijkt is het aan het verheerlijken.
Hahahahaha. Echt gast, wanneer ga je die grote bek van je eens met daden ondersteunen en het leger in? Oh wacht, daar ben je te schijterig voor, liever ga je op internet fantaseren hoe je mensen doodschiet, onderwijl hard masturberend onder je bureautje.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dood insturen?
Ik had het over invalide worden, de dood ingaan is natuurlijk het grootste goed.
Je bedoelt op de Dam joints roken en onder vrije hemel slapen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, een weg die op dat moment geweldig leek, maar toch lelijk heeft gebackfired. Ik verlang terug naar de opstanden van de sixties
Mwoah, er is in die jaren toch flink gevochten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je bedoelt op de Dam joints roken en onder vrije hemel slapen?
Ook saai hoor.
Maar als we ons blijven richten op hen die niet meekunnen, hen die zich niet kunnen omscholen of specialiseren en de sociaal-zwakkeren, zullen zij de sterkeren meetrekken in een vicieuze cirkel naar beneden. Het schilderen van huizen kan wel zeker plekken opleveren, zoals ik al aangaf, is het een elastisch product. Kost het 0 euro (subsidie) wilt iedereen zijn huis gratis laten schilderen (∞-arbeidsplekken) en kost het 100 euro wilt niemand het doen. De prijs is dus van invloed op het aantal arbeidsplaatsen, evenals de effectiviteit.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar het schilderen van huizen levert geen netto arbeid op, het vervult enkel plekken. Het zal managementplekken opleveren, opties voor ondernemers zich te verdiepen in uitzendbureau's en ga zo maar door, maar de simpele arbeider (de schilder) zal vrij weinig anders kunnen dan z'n werk verliezen of zichzelf trainen binnen een andere sector.
Het is in kleine mate wel wenselijk, maar een vloedgolf aan goedkope arbeid binnen onze landsgrenzen is niet wenselijk. Alles met mate, omdat we gewoonweg niet de tijd hebben onze arbeiders om te scholen of ons met die snelheid wederom te specialiseren.
Oh?quote:
Ik kan ook dood gaan doordat ik invader nr 1, 2 en 3 doodschiet, maar overmeesterd wordt door nummer 4, 5 en 6.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je klinkt nu net een Jood die zich zonder slag of stoot naar de trein richting Polen laat afvoeren.
Uiteraard kom ik alleen in een kist terug, soit.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:07 schreef dotCommunism het volgende:
Jij verheerlijkt oorlog dan ook. Je hebt echt geen flauw idee wat het is (je pist al in je broek van angst als je een zwart persoon ziet), maar je zit op internet wel heel stoer te doen en te fantaseren hoe je als een oorlogsheld terugkomt. Triester gedrag zie ik weinig op Fok dan dat gegeil op oorlog en geweld van V_P en jou.
Hihihi, waar schrijf ik iets over mensen doodschieten dan? Je weet zelfs ook dondersgoed dat de oorlog tegenwoordig grotendeels gedepersonaliseerd is.quote:Hahahahaha. Echt gast, wanneer ga je die grote bek van je eens met daden ondersteunen en het leger in? Oh wacht, daar ben je te schijterig voor, liever ga je op internet fantaseren hoe je mensen doodschiet, onderwijl hard masturberend onder je bureautje.
Wat zou jij in een dergelijke situatie doen dan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik kan ook dood gaan doordat ik invader nr 1, 2 en 3 doodschiet, maar overmeesterd wordt door nummer 4, 5 en 6.
De veronderstelling dat ik opgepakt ben?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat zou jij in een dergelijke situatie doen dan?
Zelfmoord plegen of wachten totdat je voor een volksgerecht gebracht gaat worden?
Laat ik het zo zeggen: je hebt een beetje gelijk. Maar dat hebben de werkgevers aan zichzelf te danken. Door het hedendaagse korte termijn-denken en het op beperkt niveau uitdelen van vaste contracten (hier niet zozeer, wel in de VS) verliest de werknemer zijn band met het bedrijf waar hij voor werkt. Dat gaat ook ten koste van de loyaliteit en daardoor ook de inzet.quote:
Nee nee nee, zoals ik zeg, dat de communistische brigaden alle dure villa's afgaan om de bewoners op te halen teneinde deze in een showproces wegens misdaden jegens het proletariaat te executeren.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De veronderstelling dat ik opgepakt ben?
Hm. Ik denk dat ik wel een schijnprocesje zou kunnen uitzingen.
Het is een absolute wisselwerking. Iedere mens is van nature egoistisch. De werknemer wilt niet meer doen dan noodzakelijk (zelfs overwerk doet hij uit egoistisch oogpunt) en de werkgever niet meer betalen dan noodzakelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: je hebt een beetje gelijk. Maar dat hebben de werkgevers aan zichzelf te danken. Door het hedendaagse korte termijn-denken en het op beperkt niveau uitdelen van vaste contracten (hier niet zozeer, wel in de VS) verliest de werknemer zijn band met het bedrijf waar hij voor werkt. Dat gaat ook ten koste van de loyaliteit en daardoor ook de inzet.
Ik zou een geweldige death-row speech voorbereidenquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee nee nee, zoals ik zeg, dat de communistische brigaden alle dure villa's afgaan om de bewoners op te halen teneinde deze in een showproces wegens misdaden jegens het proletariaat te executeren.
Je hebt meerdere keren, samen met VS, zitten posten over hoe je "verraders" wilt doodschieten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:09 schreef von_Preussen het volgende:
Hihihi, waar schrijf ik iets over mensen doodschieten dan? Je weet zelfs ook dondersgoed dat de oorlog tegenwoordig grotendeels gedepersonaliseerd is.
Ja, hell, ik stemde toen VVD zelfs, we moesten een nieuw equilibrium vinden na de Koude Oorlog en de Third Way leek ideaal. Maar met de kennis van nu moet ik toch bij de PvdA zijn ipv de VVD om die fouten te herstellen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, een weg die op dat moment geweldig leek, maar toch lelijk heeft gebackfired. Ik verlang terug naar de opstanden van de sixties
Dat zie je dus verkeerd. En ook ik lees wel eens een boekje waar dat uit blijkt. Sterker, ik ervaar het in de praktijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is een absolute wisselwerking. Iedere mens is van nature egoistisch. De werknemer wilt niet meer doen dan noodzakelijk (zelfs overwerk doet hij uit egoistisch oogpunt) en de werkgever niet meer betalen dan noodzakelijk.
Ik lees weleens een boek waaruit blijkt dat het wel waar is. Sterker, ik ervaar het ook in de praktijk. Jouw gelijk vs. mijn gelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zie je dus verkeerd. En ook ik lees wel eens een boekje waar dat uit blijkt. Sterker, ik ervaar het in de praktijk.
En met zo ongeveer die mentaliteit gingen ze in bijvoorbeeld 1914 wel de oorlog inquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:12 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je hebt meerdere keren, samen met VS, zitten posten over hoe je "verraders" wilt doodschieten.
En je vindt het hilarisch dat ik "jank" over oorlog? Misschien doe ik dat omdat ik geen totale sociopaat ben en begrijp dat er niks heroïsch of moois oorlog is, in tegenstelling tot jij, wiens complete beeld van oorlog lijkt te komen van Amerikaanse films die het inderdaad verheerlijken. Of uit wat Duitse propaganda uit de Tweede Wereldoorlog, dat zou ook nog kunnen dat je daar wat te verknipt door bent geworden.
Maar goed, wanneer ga je het leger in? Of ben je daar inderdaad te schijterig voor en geil je liever op wat plaatjes van wapens?
Overigens kun je arbeiders ook een hogere beloning geven Dan weet je zeker dat zij zich inzetten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik lees weleens een boek waaruit blijkt dat het wel waar is. Sterker, ik ervaar het ook in de praktijk. Jouw gelijk vs. mijn gelijk.
Heb ik ergens gezegd dat de oorlog mooi is? Nee, maar op het moment dat het erop aankomt ga ik niet zitten janken dat het zo vreselijk is en laat anderen de kastanje's uit het vuur halen. Maar goed, als jij in Libië gewoond had dan zou jij natuurlijk alle rebellen gaan aangeven teneinde zelf buiten de vuurlinie te blijven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:12 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je hebt meerdere keren, samen met VS, zitten posten over hoe je "verraders" wilt doodschieten.
En je vindt het hilarisch dat ik "jank" over oorlog? Misschien doe ik dat omdat ik geen totale sociopaat ben en begrijp dat er niks heroïsch of moois oorlog is, in tegenstelling tot jij, wiens complete beeld van oorlog lijkt te komen van Amerikaanse films die het inderdaad verheerlijken. Of tot wat Duitse propaganda uit de Tweede Wereldoorlog, dat zou ook nog kunnen dat je daar wat te verknipt door bent geworden.
Maar goed, wanneer ga je het leger in? Of ben je daar inderdaad te schijterig voor en geil je liever op wat plaatjes van wapens?
Nee, alleen meer geld geven staat niet gelijk aan productiviteit.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens kun je arbeiders ook een hogere beloning geven Dan weet je zeker dat zij zich inzetten.
Dat kan. En dat doen werkgevers nu ook, ondanks de minimumlonen geven zij sommige arbeiders enorme beloningen. Waarom zou dat verdwijnen met de afschaffing van een wet?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens kun je arbeiders ook een hogere beloning geven Dan weet je zeker dat zij zich inzetten.
In de VS bestaan bedrijven waar de buit evenredig wordt verdeeld en waar de regel geldt: hoe meer je werkt, hoe meer geld je opstrijkt. Een simpele inpakker kan daar een inkomen verdienen van 60k. Wedden dat zo'n vent zich uit de naad werkt?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, alleen meer geld geven staat niet gelijk aan productiviteit.
Mensen een serieuze blijk van waardering geven kan wat dat aangaat een beter effect hebben dan financiële incentives.
Zo kan ik ook een praktijkvoorbeeld uit Luxemburg geven waar hele goede medewerkers in een verslechterd bedrijfsklimaat terecht zijn gekomen, de topmanager heeft nog geprobeerd ze financieël te paaien maar ze hebben beide vrij snel achter elkaar het bedrijf verlaten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de VS bestaan bedrijven waar de buit evenredig wordt verdeeld en waar de regel geldt: hoe meer je werkt, hoe meer geld je opstrijkt. Een simpele inpakker kan daar een inkomen verdienen van 60k. Wedden dat zo'n vent zich uit de naad werkt?
Dat kan. Waarom zou je dat doen, uit economisch oogpunt?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de VS bestaan bedrijven waar de buit evenredig wordt verdeeld en waar de regel geldt: hoe meer je werkt, hoe meer geld je opstrijkt. Een simpele inpakker kan daar een inkomen verdienen van 60k. Wedden dat zo'n vent zich uit de naad werkt?
Het is mogelijk doordat de top van het bedrijf niet 20 keer meer verdient dan de doorsnee werknemer. De opbrengsten worden dus evenrediger verdeeld. Ik weet het; waanzin.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat kan. Waarom zou je dat doen, uit economisch oogpunt?
Hallooquote:
Jezus wat een golven :|quote:
Ik begrijp niet goed waarom, maar ze zijn volkomen vrij daarin.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is mogelijk doordat de top van het bedrijf niet 20 keer meer verdient dan de doorsnee werknemer. De opbrengsten worden dus evenrediger verdeeld. Ik weet het; waanzin.
Naar wat ik begrijp wel. Op zich is het ook geen gekke gedachte. Durf niet te zeggen of het ook werkt bij enorme concerns, maar bij middelgrote bedrijven schijnt het te werken. Nivellering kan natuurlijk prima werken binnen een bedrijf. Met name in de VS wil het nog wel eens voorkomen dat een topman vele malen meer verdient dan de doorsnee werknemer. Als je het salarisniveau van de top omlaag brengt en dat van de gewone arbeider omhoog, dan kom je uiteindelijk op dezelfde personeelskosten uit. Het heeft dus geen invloed op je concurrentiepositie. En ik vermoed dat de werknemers ook meer gemotiveerd zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik begrijp niet goed waarom, maar ze zijn volkomen vrij daarin.
Presteren ze ook zo goed als normale bedrijven?
Je moet natuurlijk ook niet overdrijven en de schoonmaker 60k per jaar geven, maar de taart eerlijker verdelen kan natuurlijk geen kwaad. Dit geniet bovendien ook de voorkeur boven nivellering die is opgelegd door de overheid, nietwaar? Persoonlijk vond ik het wel een charmant initiatief. De CEO van het bedrijfje in kwestie liet dan ook optekenen: 'Why do you have to be so freaking greedy?' De beste man had genoeg aan een salaris van rond de 100k per jaar.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:56 schreef GSbrder het volgende:
Een CEO is ook een werknemer hè?
Als de eigenaren van het bedrijf liever overbetaalde schoonmakers willen en onderbetaalde CEOs, kunnen ze voor zulke constructies kiezen. Maar ik denk dat ze het liever andersom hebben. Een overgemotiveerde (en overbetaalde) topman en onderbetaald en ongemotiveerd voetvolk is minder schadelijk.
Dat is ook goedquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook niet overdrijven en de schoonmaker 60k per jaar geven, maar de taart eerlijker verdelen kan natuurlijk geen kwaad. Dit geniet bovendien ook de voorkeur boven nivellering die is opgelegd door de overheid, nietwaar? Persoonlijk vond ik het wel een charmant initiatief. De CEO van het bedrijfje in kwestie liet dan ook optekenen: 'Why do you have to be so freaking greedy?' De beste man had genoeg aan een salaris van rond de 100k per jaar.
Tsja....
Zolang er een overheid is bijna niet nee, zijn de belastingen lager dan zal het wel gecompenseerd worden met huur en zorgtoeslagenquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is ook goed
Liever dit dan opgelegde nivellatie. Helaas is daar niet onderuit te komen.
quote:
Hallo. Morgen, hm?quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zolang er een overheid is bijna niet nee, zijn de belastingen lager dan zal het wel gecompenseerd worden met huur en zorgtoeslagen
Tevens, hallo
Ik ben er heilig van overtuigd dat je een meer harmonieuze samenleving creeert als alle bedrijven zo te werk gaan. In het huidige model gaat het niet werken, omdat een bedrijf ook mensen met verstand nodig heeft. En niet iedereen is zoals de man uit het genoemde voorbeeld. Die laten zich verleiden door het grote geld. Bedrijven spelen daar weer op in. En als je je CEO enkele miljoenen geeft, dan moet je dat ergens anders wegsnijden binnen de personeelskosten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is ook goed
Liever dit dan opgelegde nivellatie. Helaas is daar niet onderuit te komen.
Ik ben er dus uit. Parfum is te duur, maar vaak kan je wat goedkoper van die Body Lotions o.i.d. ook van die grote merken kopenquote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben er dus uit. Parfum is te duur, maar vaak kan je wat goedkoper van die Body Lotions o.i.d. ook van die grote merken kopen
Ach, doe eerder Rituals of Lush i.p.v. bodylotions van de grote merken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben er dus uit. Parfum is te duur, maar vaak kan je wat goedkoper van die Body Lotions o.i.d. ook van die grote merken kopen
Ook megaduurquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, doe eerder Rituals of Lush i.p.v. bodylotions van de grote merken.
Bodylotions van Armani of Burberry zijn echt niet beter dan standaard etos-troep en hebben maar een vaag vleugje parfum in zich. Geef haar een cadeaubon “one-night-with-robin”
Hmm.. lastig allemaalquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, doe eerder Rituals of Lush i.p.v. bodylotions van de grote merken.
Bodylotions van Armani of Burberry zijn echt niet beter dan standaard etos-troep en hebben maar een vaag vleugje parfum in zich. Geef haar een cadeaubon “one-night-with-robin”
Ik ben te porren voor zo’n opzet, zolang alle partijen maar in vrijheid de contracten kunnen aangaan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ben je te porren voor zo'n opzet, GS? Als je de taart eerlijk verdeelt, kun je minimumlonen, CAO's en vakbonden ook direct afschaffen.
Eurootje of 15 - 20?quote:
Ik denk dat Google een goed voorbeeld is van hoe het zijn vruchten werpt!quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben te porren voor zo’n opzet, zolang alle partijen maar in vrijheid de contracten kunnen aangaan.
Als iemand meer dan dit eist, dus een groter stuk van de taart verlangt, mag hij afgewezen worden, maar als hij zoveel bijdraagt dat een bedrijf dit alsnog voor je overheeft, kan het voorkomen dat hij het krijgt.
Helaas is het een utopie. Mensen met astronomische inkomens hebben simpelweg geen zin om een deel van hun taart af te staan. Verder ben ik het overigens met je eens. Het zou ook niet opgelegd moeten worden in mijn optiek, maar voort moeten komen uit de bedrijven zelf.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben te porren voor zo’n opzet, zolang alle partijen maar in vrijheid de contracten kunnen aangaan.
Als iemand meer dan dit eist, dus een groter stuk van de taart verlangt, mag hij afgewezen worden, maar als hij zoveel bijdraagt dat een bedrijf dit alsnog voor je overheeft, kan het voorkomen dat hij het krijgt.
Voor een achterlijk klein stukje zeepquote:
Veel van die mensen met astronomische salarissen hebben dat wel en doen dat ook. Maar ook al zijn er een paar asociale gierigaards, is dat geen misdaad. Niemand heeft recht op jouw centen en zo zou het inkomen ook niet moeten worden gezien; als iets collectiefs.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas is het een utopie. Mensen met astronomische inkomens hebben simpelweg geen zin om een deel van hun taart af te staan. Verder ben ik het overigens met je eens. Het zou ook niet opgelegd moeten worden in mijn optiek, maar voort moeten komen uit de bedrijven zelf.
Ik beweer ook niet dat het een misdaad is. Ik heb gewoon een ander beeld bij de ideale wereld.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Veel van die mensen met astronomische salarissen hebben dat wel en doen dat ook. Maar ook al zijn er een paar asociale gierigaards, is dat geen misdaad. Niemand heeft recht op jouw centen en zo zou het inkomen ook niet moeten worden gezien; als iets collectiefs.
Neuh, ze gaan zo slapenquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen jullie nou echt enkel en alleen over achterlijke shit ouwehoeren?
Ik ken er nog maar netquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:22 schreef GSbrder het volgende:
Weet je echt niet wat ze leuk vindt robin?
Ik heb ook een ander beeld van een ideale wereld, maar nog meer dan mijn eigen normen over het goed en fout vind ik het belangrijk dat iedereen invulling kan geven aan de zijne.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat het een misdaad is. Ik heb gewoon een ander beeld bij de ideale wereld.
Nee, het draait niet om het cadeau. Jouw aanwezigheid is al een cadeau.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ken er nog maar net
Maar ik doe het wel goed blijkbaar. Eerst kende ze me niet en nu zie ik haar op een feestje en ben gelijk uitgenodigd voor haar verjaardag/party
En ik heb werkelijk geen idee, maar ik moet me er maar niet druk om maken.
Helaas willen wijven gewoon een materiële investering in wat dan ook.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, het draait niet om het cadeau. Jouw aanwezigheid is al een cadeau.
Je merkt het welquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er meer ervaring in heeft dan mij
Ligt er aan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Helaas willen wijven gewoon een materiële investering in wat dan ook.
Jawel.quote:
Wijven wellicht welquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Helaas willen wijven gewoon een materiële investering in wat dan ook.
Niet?? Je bent way te jong, maarquote:
Jij ook Whiskers. Ontken het maar niet.quote:
Ik vind het altijd lastig om spullen te kopen voor iemand aangezien je iemand dus een waarde moet geven in geldquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij ook Whiskers. Ontken het maar niet.
"Mijn cadeau is een kusje voor jou."
"Maar.. maar.. WAT KOOP IK DAAR NOU VOOR."
Een kusjequote:Op woensdag 20 juli 2011 23:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Joh, wat jij wil denken hoorquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, je geeft iemand geen waarde in geld, je geeft jouw aandacht een bepaalde waarde.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik vind het altijd lastig om spullen te kopen voor iemand aangezien je iemand dus een waarde moet geven in geld
Een leuke handeling of simpel gebaar is ook efficient.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Of och, wissel het in voor een mooi idee, eeuwige liefde of andere meer abstracte zaken.
Hmm, ik blijf het lastig vinden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, je geeft iemand geen waarde in geld, je geeft jouw aandacht een bepaalde waarde.
Noemde je je vrouw zo voor de seks?quote:
Zolang het maar geld gekost heeft!quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een leuke handeling of simpel gebaar is ook efficient.
Lazer op Friek_, niet iedereen is als jouw sletjesquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zolang het maar geld gekost heeft!
Al is het laatste cadeau wat ik heb gegeven aan een vriendin een cd met zelf uitgetypte songteksten van een Nederlands artiest. Ze was wel vereerd met zoveel moeite.
Nou danquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zolang het maar geld gekost heeft!
Al is het laatste cadeau wat ik heb gegeven aan een vriendin een cd met zelf uitgetypte songteksten van een Nederlands artiest. Ze was wel vereerd met zoveel moeite.
Dat heeft me inderdaad vrijwel niets gekost, materieel gezien. Dus ja, ik heb mezelf alweer weersproken.quote:
Sta ik op negeer??quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat heeft me inderdaad vrijwel niets gekost, materieel gezien. Dus ja, ik heb mezelf alweer weersproken.
Wat gaat dat toch vlug met een paar biertjes.
quote:
Zei je iets?quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lazer op Friek_, niet iedereen is als jouw sletjes
quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zei je iets?Nee hoor, lieve Whiskas. Whiskers
To.much.infoquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Niks mis met homo's, die weten tenminste hoe ze moeten pijpen, the "magic".
quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:47 schreef betyar het volgende:
[..]
'quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Jij bent heul niet leifquote:
Dat weet je heul niet.quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Behalve Henk en Ingrid, die zijn gewoon dom.
Die zijn ook lief.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Behalve Henk en Ingrid, die zijn gewoon dom.
Nee jij is een klootzak, maar ik mag je nog wel een beetje hoor GS, somsquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat weet je heul niet.
Ik ben fet linkz.
Ik is geen klootzak.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee jij is een klootzak, maar ik mag je nog wel een beetje hoor GS, soms
Nietr?? Ik merk er niks vanquote:
Dan bitchslap ik 'm gewoonquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wacht maar tot 'ie z'n bitchy homofiele trekjes toont.
Mijn vriendin welquote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:55 schreef robin007bond het volgende:
ATTENTIE[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Rebecca Black heeft een nieuw nummer.
Nog steeds niet goed, maar wat een vooruitgang. Ze ziet er ook een stuk beter uit dan in de vorige
Ga je nu ook vertellen dat je voor de eerste keer gaat ervaren hoe het is om met je gebalde hand over je penis heen en weer te gaan en te denken dat Rebecca het doet?quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:55 schreef robin007bond het volgende:
ATTENTIE[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Rebecca Black heeft een nieuw nummer.
Nog steeds niet goed, maar wat een vooruitgang. Ze ziet er ook een stuk beter uit dan in de vorige
Nope.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Ga je nu ook vertellen dat je voor de eerste keer gaat ervaren hoe het is om met je gebalde hand over je penis heen en weer te gaan en te denken dat Rebecca het doet?
Dat mag ik gvd hopen jaquote:
Een beetje maar hoor.quote:
quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:00 schreef betyar het volgende:
Ik verheug me op het moment dat Clint Eastwood Rebecca Black neerschiet en een doodskist extra besteld.
Denk je?? Hij vergeeft het me welquote:
Een belletje naar de Heer en het is weer goedquote:Op donderdag 21 juli 2011 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Denk je?? Hij vergeeft het me wel
Geen idee. Ik weet alleen dat het een acteur isquote:Op donderdag 21 juli 2011 00:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Appeltje eitje:
Welke film besteld Clint in den beginne 3 doodskisten?
Wordt tijd dat je echte films gaat bekijken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet alleen dat het een acteur is
Een vuistvol dollars.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Appeltje eitje:
quote:
A Fistful of Dollars? weet het niet zekerquote:Op donderdag 21 juli 2011 00:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Appeltje eitje:
quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
A Fistful of Dollars? weet het niet zeker
Fuck, dus toch
quote:
Ik geef je helemaal niets.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
GS, die zoete shit moet ik ook niet, geef me een droge witte wijn
Welnee, maar waarom moet ik jou een Montrachet geven?quote:
Precies. My question exactly.quote:
Mach schon, versüß mir den Tag!quote:
Nee, we gaan het niet eens zijn hoorquote:
WTFBBQquote:
quote:
Post blijft hetzelfdequote:Op donderdag 21 juli 2011 00:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij had het volgens mij over mij![]()
En bescheiden valt best mee
Geniaalquote:Op donderdag 21 juli 2011 00:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
om een of zndere reden komt deze intro niet uit mijn hoofd
Deze heb ik ook zo vaak in mijn hoofd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
om een of zndere reden komt deze intro niet uit mijn hoofd
quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Deze heb ik ook zo vaak in mijn hoofd.
Boeiend. Nooit te laat om je er in te verdiepen toch?quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:41 schreef GSbrder het volgende:
Oei, na twaalven anime-uurtje. Daar weet ik dus echt niets vanaf
Nee, maar... Ik snap het nietquote:Op donderdag 21 juli 2011 00:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Boeiend. Nooit te laat om je er in te verdiepen toch?
Mwah, dat is niet echt waar. Er zijn series met een heel uitgebreid verhaal in maar 13 afleveringen o.i.d. En stills wil ik het niet echt noemenquote:Op donderdag 21 juli 2011 00:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, maar... Ik snap het niet
Het verhaal gaat trager dan soaps en de series zijn in feite stills uit strips.
Maar hetalia gaat dan weer te snel, terwijl het wel een leuke en zelfs politiek/geschiedenis gerelateerde parodie is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, maar... Ik snap het niet
Het verhaal gaat trager dan soaps en de series zijn in feite stills uit strips.
Dat oranje overhemdquote:Op donderdag 21 juli 2011 00:51 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die Beense lust wel een snackje.
Verrek, je bent het niet!quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:51 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die Beense lust wel een snackje.
Waarom nou weer die flauwe gedoe op dit tijdstip. Ik heb ook gevoelens!!quote:
Ik ook. Gevoelens voor humor.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom nou weer die flauwe gedoe op dit tijdstip. Ik heb ook gevoelens!!
Weet je uberhaupt wel waar het over gaat, dikkerd?quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:58 schreef eriksd het volgende:
Reken jij even af met Koos, dan ga ik maffen.
ik ben meer een liefhebber van de eerste opening, maar die is idd ook vet jaquote:
We hebben je nodig snoesquote:Op donderdag 21 juli 2011 01:01 schreef eriksd het volgende:
Nee, sorry. Ik ben geheel onbekend met fiscale faciliteiten.
Ik heb het over dat een aftrekpost een voordeeltje is en jij begint over een nadeel in de zin van een marktverstorende maatregel. Rara politiepetje.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:01 schreef eriksd het volgende:
Nee, sorry. Ik ben geheel onbekend met fiscale faciliteiten.
Wat is uberhaupt je probleem als je stelt dat niemand er nadeel van ondervindt. Wat zit je dan te miepen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het over dat een aftrekpost een voordeeltje is en jij begint over een nadeel in de zin van een marktverstorende maatregel. Rara politiepetje.
een aftrekpost kan nadelig zijn voor prostituees.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is uberhaupt je probleem als je stelt dat niemand er nadeel van ondervindt. Wat zit je dan te miepen?
Ga lekker zelf teruglezen, anus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is uberhaupt je probleem als je stelt dat niemand er nadeel van ondervindt. Wat zit je dan te miepen?
Nee, sorry. Ben op een rol wc-papier in slaap aan het vallen. Oh wacht, het is de ochtendeditie van de Stentor.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga lekker zelf teruglezen, anus.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 21 juli 2011 01:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
een aftrekpost kan nadelig zijn voor prostituees.
Wat liefquote:Op donderdag 21 juli 2011 01:07 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, ik hoop dat erik stikt in een bitterbal en dat GS een enorme belastingaanslag aan zn broek krijgt.
Tabee.
Ik moest lachen. Dat laatste lijkt mij ook wel grappig trouwens.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:07 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, ik hoop dat erik stikt in een bitterbal en dat GS een enorme belastingaanslag aan zn broek krijgt.
Tabee.
Ik krijg graag te horen dat ik veel belasting moet betalen. Dan ben ik namelijk rijkquote:Op donderdag 21 juli 2011 01:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik moest lachen. Dat laatste lijkt mij ook wel grappig trouwens.
Nah, gewoon zo'n joekel van een naheffing voor de SW. Echt prachtig lijkt me dat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik krijg graag te horen dat ik veel belasting moet betalen. Dan ben ik namelijk rijk.
Meestal bel ik gewoon met mensen uit de business, mn beste. Laatst nog een makelaar horen zaniken dat de HRA moet blijven.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:07 schreef GSbrder het volgende:
Koos, soms ben je wel een schatje.
Maar het doet me pijn te weten dat 200k lezers afhankelijk zijn van jouw berichtgeving betreffende de woningmarkt. Van zo’n HRA-toeter wetende dat hij een invloedrijke functie bekleed in midden-Nederland, doet pijn aan mijn liberale hart.
Jij gaat verder dan koosquote:Op donderdag 21 juli 2011 01:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nah, gewoon zo'n joekel van een naheffing voor de SW. Echt prachtig lijkt me dat.
Jij bent zoooo real estate scene hè, boefjequote:Op donderdag 21 juli 2011 01:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meestal bel ik gewoon met mensen uit de business, mn beste. Laatst nog een makelaar horen zaniken dat de HRA moet blijven.
Over het huis van je ouders ofzo. En dat niemand het dan koopt en jij het bokje bent.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij gaat verder dan koos
Hij gunde me een ordinaire belastingaanslag. Dat is niet erg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |