abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:30:31 #251
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100280689
Samen met YUR gezellig les 10 van de nieuwe Evy gelopen. Ging best makkelijk, op t einde ipv 2 min, 6 min oid gelopen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:38:24 #252
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100280994
Voor mensen die een app op hun telefoon gebruiken: We hebben in Endomondo een team aangemaakt genaamd Fok! . Kunnen we elkaar een beetje motiveren en in de gaten houden,
Wie doet er mee?
F means you're fucked
pi_100290770
Na een half jaar niks doen ben ik sinds 2 weken weer begonnen met hardlopen. Vorige keer was ik gestrand rond les 16 van Evy. Nu bouw ik het wel voorzichtiger op, want de opbouw van Evy vond ik destijds best zwaar. En dan niet vanwege m'n uithoudingsvermogen, maar echt de pijn in m'n benen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ohai :W

ik 'moet' vandaag weer lopen, maar heb echt enorme spierpijn van gisteren (squats, lunges, etc.) en vraag me nu af of ik wel moet gaan lopen :') moet sowieso wel even wachten tot later op de avond, want het is hier ontzettend benauwd, maar denk niet dat dan de spierpijn al weg is :+
Komt me bekend voor en ik heb de fout gemaakt om gewoon met spierpijn te gaan lopen, want ik ben geen watje die afhaakt om een beetje pijn ;(

De spierpijn werd alleen maar erger en erger na iedere les die daarna volgt, omdat er gewoon iedere 2-3 dagen "moet" worden gelopen volgens schema wat veel te weinig rust is bij spierpijn. Uiteindelijk moest ik na een aantal lessen afhaken omdat de pijn gewoon te erg werd.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:37:10 #254
351949 GreenHell
Feel it burning in your cereal
pi_100295880
Zo, net een rondje gelopen.
8,35km in 00:45:33. Gemiddelde snelheid: 11,00km/uur :D
Het gaat als een speer zo, als je me 3 maanden geleden had verteld dat ik dit 3 maanden vanaf toen zou doen zou ik het niet geloofd hebben.

Het enige vervelende is de spierpijn, lopen met beginnende/lichte pijn is al niet fijn maar ik vermoed dat dit het niet echt goed gedaan heeft.
pi_100295931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:03 schreef abhinnaya het volgende:
Na een half jaar niks doen ben ik sinds 2 weken weer begonnen met hardlopen. Vorige keer was ik gestrand rond les 16 van Evy. Nu bouw ik het wel voorzichtiger op, want de opbouw van Evy vond ik destijds best zwaar. En dan niet vanwege m'n uithoudingsvermogen, maar echt de pijn in m'n benen :)

[..]

Komt me bekend voor en ik heb de fout gemaakt om gewoon met spierpijn te gaan lopen, want ik ben geen watje die afhaakt om een beetje pijn ;(

De spierpijn werd alleen maar erger en erger na iedere les die daarna volgt, omdat er gewoon iedere 2-3 dagen "moet" worden gelopen volgens schema wat veel te weinig rust is bij spierpijn. Uiteindelijk moest ik na een aantal lessen afhaken omdat de pijn gewoon te erg werd.
Ik heb netjes niet gelopen, wat weertechnisch ook goed uitkwam: onweer en stortregen :') Morgen weer een dag :Y
Ja doei.
pi_100296861
Ik meld me ook maar even in dit topic. Ik loop niet via schema's zoals hier of met muziek. Af en toe heb ik zo'n periode dat ik gewoon wat meer hardloop. Zo deed ik het een anderhalve maand terug een keer 4x keer in een week, terwijl ik daarna weer 3 weken niks doe. Tja dan bouw je geen conditie op natuurlijk :p

Ik heb wel het idee dat ik op zich een goede conditie van mijzelf heb. 2 weken geleden heb ik in totaal meer dan een uur gelopen in anderhalf uur tijd en had ik bijna geen spierpijn achteraf. Gisteravond was het van dat benauwde weer en leek het mij wel goed om te gaan hardlopen. Toen heb ik ook iets van 40 minuten gelopen in een uur tijd en nu heb ik nergens last van. Terwijl het retebenauwd was en mijn t-shirt bijna helemaal nat was van het zweet.

Op een gegeven moment was het wel gewoon zwaar, maar daarna kwam ik op het punt van dat ik er voldoening uithaalde dat ik mijzelf aan het afmatten (uitdagen) was. Ik beloof mijzelf in het begin dan een klein rondje en dat rondje wordt dan maar groter en groter. Op die manier kan ik mijzelf motiveren, dat verbaasde mij wel omdat ik in het begin dacht blij te zijn als ik eindelijk weer thuis was. Maar nu merk ik dat als ik dan eenmaal naar de klote aan het gaan ben, dat ik het dan ook wil afmaken.

Maar of ik op deze manier nou echt conditie opbouw... dat niet denk ik. Dan moet ik het vaker doen.

Morgenochtend om 8 uur dan maar denk ik, en vrijdag ben ik de hele dag vrij dus dan ook maar weer rond 8 uur 's ochtends. Heb d'r nu echt zin in.

[ Bericht 5% gewijzigd door pennedop2 op 04-08-2011 00:09:53 ]
  donderdag 4 augustus 2011 @ 00:30:39 #257
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_100298205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:57 schreef pennedop2 het volgende:
Ik meld me ook maar even in dit topic. Ik loop niet via schema's zoals hier of met muziek. Af en toe heb ik zo'n periode dat ik gewoon wat meer hardloop. Zo deed ik het een anderhalve maand terug een keer 4x keer in een week, terwijl ik daarna weer 3 weken niks doe. Tja dan bouw je geen conditie op natuurlijk :p

Ik heb wel het idee dat ik op zich een goede conditie van mijzelf heb. 2 weken geleden heb ik in totaal meer dan een uur gelopen in anderhalf uur tijd en had ik bijna geen spierpijn achteraf. Gisteravond was het van dat benauwde weer en leek het mij wel goed om te gaan hardlopen. Toen heb ik ook iets van 40 minuten gelopen in een uur tijd en nu heb ik nergens last van. Terwijl het retebenauwd was en mijn t-shirt bijna helemaal nat was van het zweet.

Op een gegeven moment was het wel gewoon zwaar, maar daarna kwam ik op het punt van dat ik er voldoening uithaalde dat ik mijzelf aan het afmatten (uitdagen) was. Ik beloof mijzelf in het begin dan een klein rondje en dat rondje wordt dan maar groter en groter. Op die manier kan ik mijzelf motiveren, dat verbaasde mij wel omdat ik in het begin dacht blij te zijn als ik eindelijk weer thuis was. Maar nu merk ik dat als ik dan eenmaal naar de klote aan het gaan ben, dat ik het dan ook wil afmaken.

Maar of ik op deze manier nou echt conditie opbouw... dat niet denk ik. Dan moet ik het vaker doen.

Morgenochtend om 8 uur dan maar denk ik, en vrijdag ben ik de hele dag vrij dus dan ook maar weer rond 8 uur 's ochtends. Heb d'r nu echt zin in.
Conditie opbouw gaat het snel als je korte sprintjes doet met steeds pauzes. Je bent dan helemaal gesloopt maar gaat het snelst qua conditie, oftewel intervaltraining (of veel voetballen, dan heb je hetzelfde :)). Spieropbouw heb je dan wel weer meer/sneller bij langere afstanden op een regelmatig tempo en paar dagen per week.

Ik heb al een dikke maand niet meer gelopen, vakanties en vreemd weer zijn daar de oorzaak van. En tsja, geen regelmatig ritme qua lopen dus dan al helemaal niet. Als school begint maar weer lopen, qua structuur zit het dan toch beter :)
pi_100298564
Een paar weken geleden voor het eerst (buiten) hard gelopen, voorheen wel eens af en toe 10 minuutjes op de loopband binnen in een warme sportschool.

Halverwege kreeg ik opeens gruwelijk last van mijn keel, buik + ijzer smaak in mijn mond.

Wat kan ik doen om dit te voorkomen? 4.8 km de eerste keer zonder iets te drinken was misschien iets te enthousiast ondanks dat ik totaal geen last had van mijn benen / uithoudingsvermogen.

Zat zelf te denken om iets van een sjaal om te doen zodat ik geen koude lucht direct inadem + zo'n wielrenner trui te kopen waar je bidons in kan doen op je rug.

Iemand anders nog bidon draag tips?

Hoe moet ik trouwens testen op welk niveau ik moet beginnen met trainen?, ik fiets veel(heel veel) mijn benen + uithoudingsvermogen kunnen dus wel een stootje hebben.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  donderdag 4 augustus 2011 @ 00:50:18 #259
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100298909
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:40 schreef Flepke het volgende:
Iemand anders nog bidon draag tips?
Deze twee modellen zag ik in een hardloopwinkel

Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 05:32:17 #260
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100302860
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:40 schreef Flepke het volgende:
Een paar weken geleden voor het eerst (buiten) hard gelopen, voorheen wel eens af en toe 10 minuutjes op de loopband binnen in een warme sportschool.

Halverwege kreeg ik opeens gruwelijk last van mijn keel, buik + ijzer smaak in mijn mond.

Wat kan ik doen om dit te voorkomen? 4.8 km de eerste keer zonder iets te drinken was misschien iets te enthousiast ondanks dat ik totaal geen last had van mijn benen / uithoudingsvermogen.

Zat zelf te denken om iets van een sjaal om te doen zodat ik geen koude lucht direct inadem + zo'n wielrenner trui te kopen waar je bidons in kan doen op je rug.

volgens mij heb je te lang op Fok gezeten zonder buiten te komen ;)

ik loop max. 15km zonder wat te drinken, ik drink wel gedurende de dag voordat ik ga lopen.
Maar om nu al te zeggen dat je geen 5km kan lopen zonder te drinken vind ik bijzonder.

en in de zomer moet je natuurlijk gewoon de lucht in kunnen ademen zonder kunst en vliegwerk, ik (en met mij nog vele mensen) loop gedurende de winter gewoon door en heb nergens last van terwijl dan de lucht veel kouder is, zeker als het vriest.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:44:18 #261
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_100304016
Gisteren les 21 gelopen. Voor mij was dat 6 kilometer.
Eigenlijk geen behoefte aan drinken gehad.. maar wel gezorgd dat ik voor dat ik begon gedronken had. Het miezerde wel, dus misschien kwam het daardoor :P
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:03:36 #262
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100304261
Ik liep ook een uur zonder tijdens het lopen te drinken...ging prima

maar nu begin ik weer zo'n beetje bij het begin met lopen :@
F means you're fucked
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:12:12 #263
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_100304395
gisteren even een kort rondje gelopen op hogere snelheid (+4km).
toch wel even lekker om gewoon een snel rondje te doen, ga hem zaterdagochtend weer doen en wil kijken of ik deze de komende paar weken 3x in de week kan doen.
daarna langzaam weer opbouwen naar langere afstanden, afwisselend met korte afstanden.

Ik zou graag schema´s volgen, maar ik ben daar niet gedisciplineerd genoeg voor. wil gewoon thuiskomen uit werk en als ik me goed voel even een rondje rennen.
pi_100306262
:W Vorig jaar Evy deel 1 uitgelopen, maar wegens ijs op de straten in ons durp gestopt toen. En toen het ijs weg was had ik geen zin meer. Nu weer begonnen, morgen les 5.

Een uur lopen zonder drinken lukte me wel, als het erg heet was nam ik wel een flesje mee in de hand.

[ Bericht 20% gewijzigd door prinseszondererwt op 04-08-2011 11:08:33 (:)) ]
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:43:31 #265
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100306438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 05:32 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]
Maar om nu al te zeggen dat je geen 5km kan lopen zonder te drinken vind ik bijzonder.
Ik loop ook voor geen meter zonder drinken moet ik zeggen, nu had ik dit niet in het verleden toen ik nog gewoon gezond verklaard werd dus ik kan dat wel linken aan mijn huidige gezondheids problematiek.
Hoe dan ook, als ik iedere zoveel meter geen slok water neem blokkeer ik nogal snel. ;(

Heb trouwens ook nogal last van die 'droge' spuug des te meer ik gelopen heb, nog tips om dat te voorkomen? :+
pi_100306862
Ik wil binnenkort beginnen :D

Heb alleen geen hardloopschoenen, wel fitness schoenen.. kan dat ook?

[ Bericht 9% gewijzigd door roos85 op 04-08-2011 11:10:58 ]
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:15:17 #267
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100307298
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:47 schreef Neraice het volgende:
Zijn hardloopschoenen per se noodzakelijk?
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als je je knieën etc wilt vernaggelen niet, maar verder wel... :)
pi_100307680
mmm, wil eigenlijk eerst een testen of hardlopen wel wat is, voordat ik dure aankopen ga doen.
pi_100307736
Heb ik zelf ook gedaan, maar achteraf gezien had ik liever meteen gekozen voor hardloopschoenen.
Had nog een paar tennisschoenen en ben daar dus op begonnen, maar het verschil toen ik overstapte was zó groot dat ik wellicht mee plezier had gehad in de eerste meters dan met m'n tennisschoenen..
Ja doei.
pi_100307917
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ik zelf ook gedaan, maar achteraf gezien had ik liever meteen gekozen voor hardloopschoenen.
Had nog een paar tennisschoenen en ben daar dus op begonnen, maar het verschil toen ik overstapte was zó groot dat ik wellicht mee plezier had gehad in de eerste meters dan met m'n tennisschoenen..
Oke :)

Het probleem is dat ik op dit moment gewoon weinig geld heb, dus geen dure schoenen kan veroorloven..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:36:46 #271
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100308069
Begrijpelijk, maar je kunt beter even doorsparen en gelijk goede schoenen kopen dan rennen op 'verkeerde' schoenen, last krijgen van je benen en daardoor misschien zelfs afhaken.
pi_100308129
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:36 schreef Maraca het volgende:
Begrijpelijk, maar je kunt beter even doorsparen en gelijk goede schoenen kopen dan rennen op 'verkeerde' schoenen, last krijgen van je benen en daardoor misschien zelfs afhaken.
Dat is ook eigenlijk mijn bedoeling, maar goed dan heb ik op dit moment alleen die fitness schoenen tot mijn beschikking...
pi_100308601
Ik heb al een tijdje de hardloopschoenen van het eigen merk van Perry Sport. Waren niet duur en hebben toch (imho) voldoende demping... Misschien een tussenoplossing? Ik ga in elk geval vanavond weer nieuwe kopen, ik vind ze prima.
pi_100309568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:31 schreef roos85 het volgende:

[..]

Oke :)

Het probleem is dat ik op dit moment gewoon weinig geld heb, dus geen dure schoenen kan veroorloven..
Ik heb als tussenoplossing running schoenen gekocht van nike met demping was kwijt inclusief gratis bezorgen 47 euro bij avantisport.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:46:01 #275
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100310078
Runkeeper verliest geen signaal tijdens het rennen en heeft de hele rit dus geregistreerd _O_

Alleen, allemachtig wat is het warm :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')