Komt me bekend voor en ik heb de fout gemaakt om gewoon met spierpijn te gaan lopen, want ik ben geen watje die afhaakt om een beetje pijnquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ohai
ik 'moet' vandaag weer lopen, maar heb echt enorme spierpijn van gisteren (squats, lunges, etc.) en vraag me nu af of ik wel moet gaan lopenmoet sowieso wel even wachten tot later op de avond, want het is hier ontzettend benauwd, maar denk niet dat dan de spierpijn al weg is
Ik heb netjes niet gelopen, wat weertechnisch ook goed uitkwam: onweer en stortregenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:03 schreef abhinnaya het volgende:
Na een half jaar niks doen ben ik sinds 2 weken weer begonnen met hardlopen. Vorige keer was ik gestrand rond les 16 van Evy. Nu bouw ik het wel voorzichtiger op, want de opbouw van Evy vond ik destijds best zwaar. En dan niet vanwege m'n uithoudingsvermogen, maar echt de pijn in m'n benen
[..]
Komt me bekend voor en ik heb de fout gemaakt om gewoon met spierpijn te gaan lopen, want ik ben geen watje die afhaakt om een beetje pijn
De spierpijn werd alleen maar erger en erger na iedere les die daarna volgt, omdat er gewoon iedere 2-3 dagen "moet" worden gelopen volgens schema wat veel te weinig rust is bij spierpijn. Uiteindelijk moest ik na een aantal lessen afhaken omdat de pijn gewoon te erg werd.
Conditie opbouw gaat het snel als je korte sprintjes doet met steeds pauzes. Je bent dan helemaal gesloopt maar gaat het snelst qua conditie, oftewel intervaltraining (of veel voetballen, dan heb je hetzelfdequote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:57 schreef pennedop2 het volgende:
Ik meld me ook maar even in dit topic. Ik loop niet via schema's zoals hier of met muziek. Af en toe heb ik zo'n periode dat ik gewoon wat meer hardloop. Zo deed ik het een anderhalve maand terug een keer 4x keer in een week, terwijl ik daarna weer 3 weken niks doe. Tja dan bouw je geen conditie op natuurlijk :p
Ik heb wel het idee dat ik op zich een goede conditie van mijzelf heb. 2 weken geleden heb ik in totaal meer dan een uur gelopen in anderhalf uur tijd en had ik bijna geen spierpijn achteraf. Gisteravond was het van dat benauwde weer en leek het mij wel goed om te gaan hardlopen. Toen heb ik ook iets van 40 minuten gelopen in een uur tijd en nu heb ik nergens last van. Terwijl het retebenauwd was en mijn t-shirt bijna helemaal nat was van het zweet.
Op een gegeven moment was het wel gewoon zwaar, maar daarna kwam ik op het punt van dat ik er voldoening uithaalde dat ik mijzelf aan het afmatten (uitdagen) was. Ik beloof mijzelf in het begin dan een klein rondje en dat rondje wordt dan maar groter en groter. Op die manier kan ik mijzelf motiveren, dat verbaasde mij wel omdat ik in het begin dacht blij te zijn als ik eindelijk weer thuis was. Maar nu merk ik dat als ik dan eenmaal naar de klote aan het gaan ben, dat ik het dan ook wil afmaken.
Maar of ik op deze manier nou echt conditie opbouw... dat niet denk ik. Dan moet ik het vaker doen.
Morgenochtend om 8 uur dan maar denk ik, en vrijdag ben ik de hele dag vrij dus dan ook maar weer rond 8 uur 's ochtends. Heb d'r nu echt zin in.
Deze twee modellen zag ik in een hardloopwinkelquote:
volgens mij heb je te lang op Fok gezeten zonder buiten te komenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:40 schreef Flepke het volgende:
Een paar weken geleden voor het eerst (buiten) hard gelopen, voorheen wel eens af en toe 10 minuutjes op de loopband binnen in een warme sportschool.
Halverwege kreeg ik opeens gruwelijk last van mijn keel, buik + ijzer smaak in mijn mond.
Wat kan ik doen om dit te voorkomen? 4.8 km de eerste keer zonder iets te drinken was misschien iets te enthousiast ondanks dat ik totaal geen last had van mijn benen / uithoudingsvermogen.
Zat zelf te denken om iets van een sjaal om te doen zodat ik geen koude lucht direct inadem + zo'n wielrenner trui te kopen waar je bidons in kan doen op je rug.
Ik loop ook voor geen meter zonder drinken moet ik zeggen, nu had ik dit niet in het verleden toen ik nog gewoon gezond verklaard werd dus ik kan dat wel linken aan mijn huidige gezondheids problematiek.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 05:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Maar om nu al te zeggen dat je geen 5km kan lopen zonder te drinken vind ik bijzonder.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:47 schreef Neraice het volgende:
Zijn hardloopschoenen per se noodzakelijk?
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als je je knieën etc wilt vernaggelen niet, maar verder wel...
Okequote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ik zelf ook gedaan, maar achteraf gezien had ik liever meteen gekozen voor hardloopschoenen.
Had nog een paar tennisschoenen en ben daar dus op begonnen, maar het verschil toen ik overstapte was zó groot dat ik wellicht mee plezier had gehad in de eerste meters dan met m'n tennisschoenen..
Dat is ook eigenlijk mijn bedoeling, maar goed dan heb ik op dit moment alleen die fitness schoenen tot mijn beschikking...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:36 schreef Maraca het volgende:
Begrijpelijk, maar je kunt beter even doorsparen en gelijk goede schoenen kopen dan rennen op 'verkeerde' schoenen, last krijgen van je benen en daardoor misschien zelfs afhaken.
Ik heb als tussenoplossing running schoenen gekocht van nike met demping was kwijt inclusief gratis bezorgen 47 euro bij avantisport.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:31 schreef roos85 het volgende:
[..]
Oke
Het probleem is dat ik op dit moment gewoon weinig geld heb, dus geen dure schoenen kan veroorloven..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |