Goed punt, en ja, eigenlijk is dat wel zo. We dreigen af te dwalen, maar ik ken een onderzoek naar de bijwerkingen van of liever de zogenaamde overgevoeligheid voor ve-tsin, waar er slechts 1 persoon de bijwerkingen kreeg maar die in de controlegroep zat en een placebo kreeg.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:55 schreef Re het volgende:
[..]
naar analogie zou jij dus zeggen dat als een medicijn niet verschilt qua bijwerkingen van placebo er geen bijwerkingen zijn
er zijn idd wel studies met erg vreemde placebo resultatenquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed punt, en ja, eigenlijk is dat wel zo. We dreigen af te dwalen, maar ik ken een onderzoek naar de bijwerkingen van of liever de zogenaamde overgevoeligheid voor ve-tsin, waar er slechts 1 persoon de bijwerkingen kreeg maar die in de controlegroep zat en een placebo kreeg.
waarom n iet in homeopathie is veel medicatie ook van planten gemaakt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
Alleen heeft dat niks met het principe van homeopathie te maken.
Homeopathie is een flesje water met een te verwaarlozen kans op 1 molecuul geneeskrachtige stof. Het is niet te vergelijken met geneeskrachtige planten (zoals in fytotherapie gebruikt bv.). Maar dit is in topic 2 volgens mij al uitgebreid aan de orde geweest (het ronduit belachelijke verdunningsproces)quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:17 schreef mousy31 het volgende:
[..]
waarom n iet in homeopathie is veel medicatie ook van planten gemaakt.
Ja dat klopt daar heb je gelijk in k heb t ooit ook eens geprobeerd voor mn adhd wat gekocht (40 gulden voor 2 flesjes) en t werkte voor geen meter werd dr alleen maar drukker en onrustiger van.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
Homeopathie is een flesje water met een te verwaarlozen kans op 1 molecuul geneeskrachtige stof. Het is niet te vergelijken met geneeskrachtige planten (zoals in fytotherapie gebruikt bv.). Maar dit is in topic 2 volgens mij al uitgebreid aan de orde geweest (het ronduit belachelijke verdunningsproces)
Heb daar een uitgebreid gedachtenexperiment over beschreven, een stukje terug.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:24 schreef Re het volgende:
gewoon om even te polsen, er zijn metalen bekend die een geheugen hebben (zgn shape memory alloy), waarom zou dat met water dan ook niet kunnen?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
[..]
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.
Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen.
Maar toch, tromgeroffel, zou het de oneindig verdunde eend zijn die je griepgevoel zou verminderen.
Is er serieus iemand die dit met droge ogen gelooft?
Dus water kan vormen onthouden of hoe moet ik het zien? Even in concreto als het kanquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:24 schreef Re het volgende:
gewoon om even te polsen, er zijn metalen bekend die een geheugen hebben (zgn shape memory alloy), waarom zou dat met water dan ook niet kunnen?
Het is het meest verkochte homepatische middel, en kent een enorme verdunning, dus vind het een prima voorbeeldquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:34 schreef Re het volgende:
een lever is natuurlijk een verkeerd voorbeeld aangezien we het over moleculen hebben dus zou je het meer over bijvoorbeeld een transaminase (ik neem aan dat we het over wat grotere moleculen hebben geextraheerd uit planten/dieren whatever, dus niet een natrium-ion iod), verontreinigeingen op dat moleculair niveau zijn wel makkelijk weg te filteren denk ik
ik weet het niet, vanderwaalskrachten maken het wie weet mogelijk of juist weer nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus water kan vormen onthouden of hoe moet ik het zien? Even in concreto als het kan
ik snap wel wat je bedoelt maar ik bedoel meer dat je niet de eendelever verdund maar de moleculen die in een eendenlever zittenquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is het meest verkochte homepatische middel, en kent een enorme verdunning, dus vind het een prima voorbeeld
Denk je serieus dat het wat uitmaakt? Bij een verdunning van 10-400quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:39 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap wel wat je bedoelt maar ik bedoel meer dat je niet de eendelever verdund maar de moleculen die in een eendenlever zitten
als water zich grote moleculen zou kunnen herinneren wie weet, maar idd hoe lang zou dat geheugen dan moeten duren, als dat eeuwig is heb je wel een probleem jaquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je serieus dat het wat uitmaakt? Bij een verdunning van 10-400
En als het niet eeuwig is? Zit er dan een bepaalde tijd op het geheugen van water? In dat geval kun je best bekaaid er vanaf komen als je een flesje koopt en de uiterste houdbaarheiddatum van het geheugen al overschreden is ofzoquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:42 schreef Re het volgende:
[..]
als water zich grote moleculen zou kunnen herinneren wie weet, maar idd hoe lang zou dat geheugen dan moeten duren, als dat eeuwig is heb je wel een probleem ja
Niet alleen dat, maar ook de zuiverheid van je oplosmateriaal, de omgeving waarin je werkt, en zelfs als dat allemaal okay zou zijn (wat gewoon natuurkundig, biologisch en chemisch niet kan) dan is de verpakking nog een punt, het uit de verpakking halen, en het oplossen in je lichaam.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:42 schreef Re het volgende:
[..]
als water zich grote moleculen zou kunnen herinneren wie weet, maar idd hoe lang zou dat geheugen dan moeten duren, als dat eeuwig is heb je wel een probleem ja
en dan moet het water ook nog eens allerlei celmembranen heen en dat gaat volgens mij toch gepaard met een verstoring van dat geheugenquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
En als het niet eeuwig is? Zit er dan een bepaalde tijd op het geheugen van water? In dat geval kun je best bekaaid er vanaf komen als je een flesje koopt en de uiterste houdbaarheiddatum van het geheugen al overschreden is ofzoAls het eeuwig is, slaat het bij voorbaat al weinig hout, denk ik zelf dan.
Je zou dus je productiemethode moeten testen, of je het geheugen daadwerkelijk reset tijdens de bereiding, dus maak je het met en zonder resetten, 10 keer schudden of 100 keer schudden en moet je kijken of dat effect heeft. Ik bedoel maar, hoe doe je kwaliteitscontrole in een fabriek van homeopatische middelen. Hoe wil je vaststellen of de verdunning daadwerkelijk 10-400 is, of 10-500 of 10-50quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
En als het niet eeuwig is? Zit er dan een bepaalde tijd op het geheugen van water? In dat geval kun je best bekaaid er vanaf komen als je een flesje koopt en de uiterste houdbaarheiddatum van het geheugen al overschreden is ofzoAls het eeuwig is, slaat het bij voorbaat al weinig hout, denk ik zelf dan.
Maar het is de oneindig verdunde eendenlever die het zou doen, niet de oneindig verdunde arseen of goudsbloemquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:46 schreef Re het volgende:
[..]
en dan moet het water ook nog eens allerlei celmembranen heen en dat gaat volgens mij toch gepaard met een verstoring van dat geheugen
Maar alle tegenstanders hier zijn natuurlijk onmiddelijk om zodra dat onderzoek netjes gepubliceerd is toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
'Vanzelfsprekend zijn ook wij verheugd met de uitkomsten van deze studie. Het bevestigt dat homeopathische behandelingen werken en veilig zijn. Het Nederlandse publiek weet dat trouwens al heel lang: bij 2 van de 3 gezinnen staat een homeopathisch geneesmiddel in huis*3. Bovendien stappen consumenten ook steeds vaker met hun klachten naar een homeopathisch behandelaar ”, aldus Jaap Andriesse van de patiëntenvereniging KVHN.'
Uit :
http://www.medicalfacts.n(...)guliere-geneeskunde/
Wij van wc-eend..
Nee, dan moet het nog een aantal maal herhaald worden, en is er een verklaring nodig waarom het niet overeenstemt met andere onderzoeken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar alle tegenstanders hier zijn natuurlijk onmiddelijk om zodra dat onderzoek netjes gepubliceerd is toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |