Beste bergop, het moet nog blijken. Ze hebben hem twee keer laten rijden en vandaag was hij de minste van de drie besten. Ik verwacht dat Andy en Basso op langere beklimmingen ook nog boven hem staan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
In die afdaling was meer te verliezen dan te winnen. Evans besloot dat risico wel te nemen, Sammy niet.
Zonde dat Sammy in zo'n matig team rijdt. Is zo'n beetje de beste bergop, maar verliest het in de TTT (en een keer achter een valpartij).
Denk ik ook. Trouwens, wellicht weer een fantastisch duel tussen Contador en Andy Schleck, zoals vorig jaar. Of zijn beiden nu minder dan vorig jaar. De grinta bij Contador zie ik toch weer, het dansen op de pedalen ook. Bij Schleck is het toch allemaal was minder dan vorig jaar is mijn bescheiden mening.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet kunnen, duidelijk. Langere beklimmingen liggen hem beter, dus het kan donderdag en vrijdag anders zijn. Maar hij moet nog flink wat goedmaken, net als Contador.
Denk nog steeds dat Contador en Andy de besten zijn bergop, maar de marges zijn veel kleiner geworden, dat is duidelijk. We zullen geen sur place bergop zien zoals vorig jaarquote:Op woensdag 20 juli 2011 00:26 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Denk ik ook. Trouwens, wellicht weer een fantastisch duel tussen Contador en Andy Schleck, zoals vorig jaar. Of zijn beiden nu minder dan vorig jaar. De grinta bij Contador zie ik toch weer, het dansen op de pedalen ook. Bij Schleck is het toch allemaal was minder dan vorig jaar is mijn bescheiden mening.
Ja, dat is zo. Sur place is idd geen optie. Zowel Contador als Andy Schleck zullen moeten aanvallen en zoveel mogelijk tijd pakken op elkaar en de andere favorieten. Contador is bepaald beter in de tijdrit, dus Andy Schleck zou beter moeten zijn in de bergen dan Contador.Tot nu toe 1-0 voor Contador, maar het kan morgen of op de Galibier zo keren. Dat vind ik ook wel het mooie van wielrennen. Het is elke keer weer een strijd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Denk nog steeds dat Contador en Andy de besten zijn bergop, maar de marges zijn veel kleiner geworden, dat is duidelijk. We zullen geen sur place bergop zien zoals vorig jaar
Ze komen nu van de andere kant.. dus dan zouden ze van de onverharde kant moeten afdalen, en dat gaat zelfs in de Giro niet gebeuren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:09 schreef Gitank2 het volgende:
Hopelijk een herhaling van vandaag, maar dan Samuel Sanchez ouderwets in de afdaling.
Oja: Bij Fenestrelle ligt nog een legendarische klim, hadden ze ook eens kunnen opnemen in de Tour
Ach, hij zit in de ploeg bij de (zeur)Schlecks... waar je mee omgaat wordt je mee besmetquote:Op woensdag 20 juli 2011 02:20 schreef Lagrinta het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)lo/2.11417/1.1070429
Is dit een grap? Het hotel is zo slecht dat Cancellara in de bus wil slapen.
Andy houdt nou eenmaal niet van afdalingen en regen, schandalig dat ze er doorheen fietsen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 07:35 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ach, hij zit in de ploeg bij de (zeur)Schlecks... waar je mee omgaat wordt je mee besmet
quote:Op woensdag 20 juli 2011 07:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Andy houdt nou eenmaal niet van afdalingen en regen, schandalig dat ze er doorheen fietsen.
Klopt, ik had nog ergens de alternatieve route bedacht, via de afdaling van Montgenevre en Susa, waar de onverharde klim begintquote:Op woensdag 20 juli 2011 01:00 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ze komen nu van de andere kant.. dus dan zouden ze van de onverharde kant moeten afdalen, en dat gaat zelfs in de Giro niet gebeuren.
De rit lijkt nu verdacht veel op de etappe die Di Luca won in de Giro van 2009.
edit. en natuurlijk de legendarische etappe van Fausto Coppi in 1949
Misschien had ie beter kunnen tennissen of champcar racen op ovals, dat wordt gestopt als het regent.quote:Op woensdag 20 juli 2011 07:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Andy houdt nou eenmaal niet van afdalingen en regen, schandalig dat ze er doorheen fietsen.
Contador heeft in een baskische opleidingsploeg gezeten en daarom mag hij net als Sammy uitkomen voor Euskaltel. Bertje heeft Euskaltel ook een paar keer ruimte gegeven in de Giro en daar staat dus nog een vriendendienst open.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant, waarom hebben we dat dan niet eerder gezien.Ik kan er ook niks over vinden op Google dus ik denk niet dat het klopt dat Contador bij de Basken gezeten heeft.
hij had Sammy onderweg ook al verteld dat hij ging aanvallenquote:Op woensdag 20 juli 2011 08:28 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Contador heeft in een baskische opleidingsploeg gezeten en daarom mag hij net als Sammy uitkomen voor Euskaltel. Bertje heeft Euskaltel ook een paar keer ruimte gegeven in de Giro en daar staat dus nog een vriendendienst open.
Verschil is ook dat in de Giro-rit er nog een klein pukkeltje in de weg zat na de laatste afdaling, en het was daar dat Di Luca wegreed, in de Tour hebben ze die eruit gehaald.quote:Op woensdag 20 juli 2011 07:41 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Klopt, ik had nog ergens de alternatieve route bedacht, via de afdaling van Montgenevre en Susa, waar de onverharde klim begint
[ afbeelding ]
En inderdaad dezelfde finale, enige verschil is dat ze nu vanuit Frankrijk komen en via een andere weg de sestrieres aansnijden.
Vooral rijden om niet te verliezen denk ik, Basso is geen geweldige daler natuurlijk. Cunego moet je in ieder geval niet meenemen naar de finish, die legt ze er allemaal op als de favorieten vandaag al hun slag willen slaan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:09 schreef DeMessias het volgende:
Benieuwd wat de Italianen (Cunego, Basso) vandaag gaan doen!
Go Gilbert Go!quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:18 schreef Ajacied422 het volgende:
andremeganck
#tdf #sporza-Daarnet met motor de finale verkend-de cote de Pramartino 2e cat-technische en gevaarlijke afdaling- gelukkig regent het niet !
Gesink is nou niet meteen echt een geweldige daler.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Nou Gesink ik zou zeggen probeer het vandaag een keer.
Gesink , ten Dam en Mollema gaan voor Alpe d'Huez denk ikquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Nou Gesink ik zou zeggen probeer het vandaag een keer.
Of Petacchiquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:09 schreef DeMessias het volgende:
Benieuwd wat de Italianen (Cunego, Basso) vandaag gaan doen!
Ten Dam met zn face die doorgemold is?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gesink , ten Dam en Mollema gaan voor Alpe d'Huez denk ik
Ten Dam hoopt op uitschieter in de Alpenquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ten Dam met zn face die doorgemold is?![]()
quote:De afdaling van de Pramartino is erg steil, de haarspeldbochten bieden geen overzicht en draaien telkens erg scherp. Je kan maximaal 30 meter vooruit kijken. Sommige buitenkanten van de smalle weg zijn zelfs verzakt.
En dat allemaal in het bos, waar de felle zonnestralen witte lichtpunten op de weg projecteren. Een bijkomende moeilijkheid dus, in een afdaling die opperste concentratie vereist. Gelukkig is het droog want anders
Andy Schleck was gisteren al de grote verliezer van de dag omdat hij daalde als een oude vrouw. Hij heeft de afdaling van de Pramartino drie keer verkend en weet dus wat hem te wachten staat. Mentaal een enorme dobber. Andy heeft gelijk. Deze veredelde bosweg heeft weinig te maken met koers.
Dat kan idd zo zijn, maar vantevoren zo zeuren. Waarom deed hij dat niet al veel eerder. Het parcours is al zolang bekend. Maar idd, hij kan een punt hebben.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:20 schreef DeMessias het volgende:
Andy Schleck heeft misschien toch een punt:
Vandegoor: "Afdaling is veredelde bosweg"
[..]
Het is dus gewoon een asfaltweg?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:20 schreef DeMessias het volgende:
Andy Schleck heeft misschien toch een punt:
Vandegoor: "Afdaling is veredelde bosweg"
[..]
Ja dat denk ik serieus ook.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gesink , ten Dam en Mollema gaan voor Alpe d'Huez denk ik
Hier is een ticker: http://gaps.letour.fr/us.php, een livestream is nu nog niet te vinden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:38 schreef StateOfMind het volgende:
Ergens een goede livestream te vinden?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:39 schreef M.rak het volgende:
[..]
Hier is een ticker: http://gaps.letour.fr/us.php, een livestream is nu nog niet te vinden.
Laten we hopen dat het ditmaal welke favoriet dan ook bespaard blijft.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:41 schreef Ericr het volgende:
Denk overigens dat er nog wel een drama ala het kettingincident gaat plaats vinden deze TDF. Een valpartij van een favoriet of een gemiste bocht zonder al teveel kleurscheuren maar wel 1 waarbij de andere favorieten vol doortrekken en degene die de mist in ging op achterstand zetten.
F. Schleck is nog niet gevallen deze tour.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:41 schreef Ericr het volgende:
Denk overigens dat er nog wel een drama ala het kettingincident gaat plaats vinden deze TDF. Een valpartij van een favoriet of een gemiste bocht zonder al teveel kleurscheuren maar wel 1 waarbij de andere favorieten vol doortrekken en degene die de mist in ging op achterstand zetten.
Ik weet het maar heb niet het vertrouwen dat Gesink goed genoeg is voor de etappes van donderdag en vrijdag.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Gesink is nou niet meteen echt een geweldige daler.
gaat nog gebeuren.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
F. Schleck is nog niet gevallen deze tour.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |