Daar ben ik het ook niet mee eens, ik vind niet dat meer overheidsuitgaven de zorg echt ten bate komen. Het is altijd een vicieuze cirkel geweest waarin een overheid meer uitgeeft dat de laksheid toeslaat, met name m.b.t. budget en optimalisatie van het beschikbare.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:06 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
EN : betere zorg is uitgestelde MEER-zorg...
Ik bedoel het anders: betere zorg > oudere mensen > oudere mensen > toch weer meer zorg nodig.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:07 schreef Voorschrift het volgende:
Daar ben ik het ook niet mee eens, ik vind niet dat meer overheidsuitgaven de zorg echt ten bate komen. Het is altijd een vicieuze cirkel geweest waarin een overheid meer uitgeeft dat de laksheid toeslaat, met name m.b.t. budget en optimalisatie van het beschikbare.
Ah op die manier, ja maar dat is een kwaal n.a.v. de explosieve populatiegroei een halve eeuw terug, echt een perpetueel probleem zie ik er niet in. Tegen de tijd dat ik oud ben zal dat er heel anders uit zien dan nu, daarom zie ik buiten een incidentele injectie van financiën geen lange termijn oplossing in meer overheidsbemoeienis.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:08 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik bedoel het anders: betere zorg > oudere mensen > oudere mensen > toch weer meer zorg nodig.
Zeker, bij de zorg zit je nou eenmaal met kwesties van leven en dood. Je zult in zekere zin ook de waarde van een mensenleven moeten kwantificeren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het bij zorg nog een gradatie sterker is; dat heeft ook wat meer een heilige status dan cultuur of zelfs veiligheid.
Die bepaal je n.a.v. baten-kosten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker, bij de zorg zit je nou eenmaal met kwesties van leven en dood. Je zult in zekere zin ook de waarde van een mensenleven moeten kwantificeren.
Nep-Luthor.quote:
jij bent een Oprah Winfrey fan van het eerste uur zeker?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:13 schreef Voorschrift het volgende:
Superman is sowieso niks aan, de strips niet, de films niet.
Ik kijk sowieso weinig tot geen tv.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:14 schreef betyar het volgende:
[..]
jij bent een Oprah Winfrey fan van het eerste uur zeker?
Returns was oke.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:13 schreef Voorschrift het volgende:
Superman is sowieso niks aan, de strips niet, de films niet.
quote:
Lijkt me leuk... zullen we het eens proberen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker, bij de zorg zit je nou eenmaal met kwesties van leven en dood. Je zult in zekere zin ook de waarde van een mensenleven moeten kwantificeren.
Persoonlijk vind ik 't over de top met een oninteressante verhaallijn, meer een kinderfilm dan wat anders.quote:
Ja en nee. Toen al waren de gezinnen kleiner dan voorheen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:09 schreef Voorschrift het volgende:
Ah op die manier, ja maar dat is een kwaal n.a.v. de explosieve populatiegroei een halve eeuw terug,
Dat is het dan ook gewoon.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik 't over de top met een oninteressante verhaallijn, meer een kinderfilm dan wat anders.
Cultuur is altijd een elite-aangelegenheid geweest, en tot niet zo gek lang geleden was het Nederlandse politieke stelsel erg sterk elite-georiënteerd. Met de steeds sterkere oriëntatie op het direct dienen van de kiezer is ook de status van meer "volkse" onderwerpen als de zorg toegenomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoewel ik me afvraag waarom, gezien het feit dat het nooit een pijler der samenleving geweest is tot enkele decennia geleden. Zorg is nooit een publieke last geweest tot de "culturele revolutie" der jaren 60 en 70.
Waarom komt die treurwilg in hp de tijd ?quote:
Vooral door medicijnenpakketten (tipje van de sluier: mijn oma slikt iedere maand vijftienhonderd euro aan medicijnen door) en persoonsgebonden budgets, hoor. Niet zozeer door grotere ouderenpensions of een toenemend aantal spoedeisende operaties.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:08 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik bedoel het anders: betere zorg > oudere mensen > oudere mensen > toch weer meer zorg nodig.
Hihihi, daar kan ik je hele verhalen over vertellen, aangezien ik juist met dit onderwerp momenteel veel bezig ben, je hebt geen idee hoe dicht bij de waarheid je zit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook niet mee eens, ik vind niet dat meer overheidsuitgaven de zorg echt ten bate komen. Het is altijd een vicieuze cirkel geweest waarin een overheid meer uitgeeft dat de laksheid toeslaat, met name m.b.t. budget en optimalisatie van het beschikbare.
Waar positieve en negatieve kanten aan zitten, ik vind niet dat "het volk" als zijnde een grote groepering (mijzelf incluis dus) beslissingen kan maken op nationaal niveau op alle vlakken met dergelijke verstrekkende gevolgen, zeker gezien de wijze van bekostiging. Het is inderdaad een leuk ideaal om naar te streven, maar het volk wil altijd wat anders en elke dag iets nieuws, om de politiek te verschuiven van rationaliteit naar populisme des volks zie ik niet als een positieve ontwikkeling.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Cultuur is altijd een elite-aangelegenheid geweest, en tot niet zo gek lang geleden was het Nederlandse politieke stelsel erg sterk elite-georiënteerd. Met de steeds sterkere oriëntatie op het direct dienen van de kiezer is ook de status van meer "volkse" onderwerpen als de zorg toegenomen.
Is dat niet ook omdat de markt voor medicijnen niet geheel vrij is, c.q. de branche geen prikkel heeft om goedkope medicijnen te produceren?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:20 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
(tipje van de sluier: mijn oma slikt iedere maand vijftienhonderd euro aan medicijnen door)
Jah duh, het is een superhelden film.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik 't over de top met een oninteressante verhaallijn, meer een kinderfilm dan wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |