En gratis yogales.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Valt op zich ook wel wat voor te zeggen. Schenk mantelzorgers gewoon een jaarlijkse borrel in het gemeentehuis en je bent klaar.
Nou en?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:46 schreef eriksd het volgende:
Volgende maand interview met K-Spa in HP/ De tijd.
Het ligt nog gevoelig hé.quote:
De kern ligt uiteindelijk dieper, denk ik. Zorg is een dienst die aan reguliere economische wetmatigheden onderhevig is; één daarvan is schaarste (aan bepaalde vraag zal niet tegemoet worden gekomen omdat deze niet kan worden verbonden aan aanbod). Omdat zorg in de Nederlandse maatschappij als een fundamenteel recht wordt beschouwd, speelt de overheid een grote rol in de zorgsector: door middel van subsidies wordt de schaarste verlicht. Mensen die binnen een compleet liberale zorgmarkt minder of geen zorg zouden kunnen inkopen, kunnen dat nu wel. De economische fundamenten blijven echter ongewijzigd: er zal altijd een zekere zorgvraag onbeantwoord blijven, en er komt een punt waarop de overheid haar inspanning voor de zorg dient te limiteren ten gunste van terreinen met een grotere marginale opbrengst.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja in wezen is het volgens mij gewoon de claim dat zorg voor naasten vroeger ook niet vergoed werd door de overheid en dat dit dus nu ook niet zou moeten.
Yogataks. Mensen met yogalessen zijn blijkbaar onverschillig ten aanzien van het welzijn van hun omgeving. Dat moet worden aangepakt.quote:
Mooier kan je het niet hebben~!quote:
Met het woord blijkbaar haal je jezelf geheel onderuit, de tax komt er dus niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Yogataks. Mensen met yogalessen zijn blijkbaar onverschillig ten aanzien van het welzijn van hun omgeving. Dat moet worden aangepakt.
Weet mn god niet wie of wat K-Spa is.quote:
karin spainkquote:
Politiek gezien een gat in de markt. Kijk maar naar partijtjes als de 50+ Partij die kapitaliseert op dat thema. Daar kunnen we de komende jaren veel meer van gaan verwachten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat principe maar matig wordt begrepen onder zowel zorgverleners als zorgbehoeftigen. Iedereen wil uiteraard de meest perfecte, snelle en moderne zorg, maar ben je ook bereid om andere zaken daarvoor te laten staan? Het ondersteunen en subsidiëren van mantelzorg is wellicht een nobel doel, maar moet dat ten koste gaan van onderwijs, van kinderbijslag, van veiligheid? Zeker in tijden dat er niet snel meer financiële ruimte zal zijn, maar de zorgbehoefte blijft groeien, zijn dat vraagstukken die niet te vermijden zijn.
Dat zou meer een yogaplicht worden. Het gaat over mensen die zich ingeschreven hebben voor yogales, maar die spirituele verbinding met de leraar/lerares overboord gooien voor anderen. Dat is geen mantelzorg, dat is moedwillig iemand pijn aandoen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Yogataks. Mensen met yogalessen zijn blijkbaar onverschillig ten aanzien van het welzijn van hun omgeving. Dat moet worden aangepakt.
Kevin Spacey flapdrol.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet mn god niet wie of wat K-Spa is.
Ook niet origineel dan...quote:
Wat kan mij dat gegoogle van je rotten?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:00 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ook niet origineel dan...
From: Karin Spaink <kspa@xs4all.nl>
Don't know, don't care...quote:
Dit is natuurlijk het geval in elke sector waar de overheid ondersteunt en subsidieert. Cultuur is zo verschrikkelijk belangrijk, op het onderwijs kan echt niet bezuinigd worden, de politie moet meer krijgen, enzquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:53 schreef Reya het volgende:
Ik heb het idee dat dat principe maar matig wordt begrepen onder zowel zorgverleners als zorgbehoeftigen. Iedereen wil uiteraard de meest perfecte, snelle en moderne zorg, maar ben je ook bereid om andere zaken daarvoor te laten staan? Het ondersteunen en subsidiëren van mantelzorg is wellicht een nobel doel, maar moet dat ten koste gaan van onderwijs, van kinderbijslag, van veiligheid? Zeker in tijden dat er niet snel meer financiële ruimte zal zijn, maar de zorgbehoefte blijft groeien, zijn dat vraagstukken die niet te vermijden zijn.
Ik heb het idee dat het bij zorg nog een gradatie sterker is; dat heeft ook wat meer een heilige status dan cultuur of zelfs veiligheid.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk het geval in elke sector waar de overheid ondersteunt en subsidieert. Cultuur is zo verschrikkelijk belangrijk, op het onderwijs kan echt niet bezuinigd worden, de politie moet meer krijgen, enz
Over welk onderwerp?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:46 schreef eriksd het volgende:
Volgende maand interview met K-Spa in HP/ De tijd.
Hoewel ik me afvraag waarom, gezien het feit dat het nooit een pijler der samenleving geweest is tot enkele decennia geleden. Zorg is nooit een publieke last geweest tot de "culturele revolutie" der jaren 60 en 70.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het bij zorg nog een gradatie sterker is; dat heeft ook wat meer een heilige status dan cultuur of zelfs veiligheid.
EN : betere zorg is uitgestelde MEER-zorg...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:05 schreef Voorschrift het volgende:
Zorg is nooit een publieke last geweest tot de "culturele revolutie" der jaren 60 en 70.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |