WTFquote:Op dinsdag 19 juli 2011 07:32 schreef GI het volgende:
Even frustratie delen met jullie allemaal.
Ik moet wat gegevens converteren uit een Clarion database.
Clarion heeft als datumveld "Aantal dagen sinds 28-12-1800". Wat het meest wazige datumformaat is wat ik meegemaakt heb.
Daarnaast is een timeveld niet een echt timeveld. Maar het aantal 100sten van een seconde dat verstreken is sinds 0:00 op de dag.
*gromt*
Waarom silverlight? Zit daar nog toekomst in?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 07:55 schreef Devv het volgende:
Ik ben nu bezig met het ontwikkelen van webapplicaties in Silverlight.
Volgens mij ook ja, vanwege DRM. Hoewel volgens mij ook een aflopende zaak is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:36 schreef Scorpie het volgende:
Silverlight is volgens mij vooral sterk op het streaming vlak aanwezig toch?
Ah, dat zou een verklaring kunnen zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
Silverlight is natuurlijk ook voor het ontwikkelen van Phone 7 applicaties.
http://www.silverlight.net/getstarted/devices/windows-phone/
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:20 schreef JoshuaL het volgende:
Uren gezocht naar waarom mijn localStorage opeens leeg is, bleek dat ik zelf ergens in mijn code de localStorage deed wissen.
Ik ontwikkel onder andere voor Microsoft Dynamics CRM. En in die omgeving is Silverlight het enige managed framework waarin je kunt ontwikkelen. Ik had het ook liever in WPF gedaan, omdat Silverlight gewoon veel beperkingen heeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:32 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Waarom silverlight? Zit daar nog toekomst in?
Ik dacht dat zelfs microsoft daar vanaf stapte?
1 2 3 | .live('click',function(){ }); |
Ze gaan ook niet zo heel hard meer en de huidige IDE is echt om te huilen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:41 schreef twiFight het volgende:
Delphi, leeft dat al weer een beetje. Las laatst dat het weer aan het moderniseren is, terwijl ik een paar jaar geleden nog dacht dat Delphi dood zou bloeden.
Volgens de wiki :quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef Semoi het volgende:
Delphi? Op welke versie zitten ze nu?
Ik heb een boek van school: "Basiscursus Delphi 5" en het eerste hoofdstuk heet "Delphi 5 voor windows 98, 95 en NT". Brrr
Al mag ik niks zeggen, ik programmeer nog dagelijks in VB6.
quote:Delphi 1: 16-bits ontwikkelomgeving voor Windows 3.x.
Delphi 2: Eerste 32-bits omgeving. De vormgeving van componenten in de stijl van Windows 95/98.
Delphi 3: Stabielere versie dan Delphi 2, introductie van packages voor componenten.
Delphi 4: ADO-koppeling met databases naast BDE.
Delphi 5: Veel gebruikte versie, stabieler dan Delphi 4.
Delphi 6: Vormgeving van een aantal componenten aangepast aan de stijl van Windows 2000.
Delphi 7: Ondersteuning van XML en UML. Beperkte ondersteuning van .NET.
Delphi 8: Geheel nieuwe interface op basis van VisualStudio. Een .Net-compiler is opgenomen voor applicaties en er is een mogelijkheid om ASP.Net-applicaties te maken.
Delphi 2005 (Borland Developer Studio 2005): Ondersteunt meerdere programmeertalen (Object Pascal, C/C++, C#) ), uitsluitend 32-bits Windows, dit alles in een ontwikkelomgeving. Vereist .Net.
Delphi 2006 (Borland Developer Studio 2006): Nieuwe memory-manager, FastMM en performanceverbeteringen in de IDE.
Turbo Delphi: Delphi 2006, gratis voor particuliere ontwikkelaars (Delphi Explorer).
Delphi 2007 (CodeGear RAD Studio 2007): Delphi met ondersteuning voor Windows Vista.
Delphi 2009: Volledig unicode compatible.
Delphi 2010: Delphi met ondersteuning voor Windows 7, een sourcecode formatter en andere verbeteringen.
Delphi for PHP: Behalve de naam heeft dit product niets te maken met Delphi. Het is een PHP-IDE.
Delphi XE: Veel kleine wijzigingen ten opzichte van Delphi 2010.
Bij deze!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:
Vandaag op werk gebied een koppeling museumkaart in elkaar zetten.
Vanavond thuis weer verder met mijn RTS / SIM-game
Ik dev overigens ook in Delphi
[Edit]
Voor de RTS / SIM-game zou ik het leuk vinden om hier een gezamelijk project van te maken. De ontwikkeling zit compleet in de beginfase (gisteren een begin gemaakt)
PM me als je interesse hebt!
[/Edit]
Dat klopt ook wel ong. en nu dus Delphi XE2 die helemaal vanaf scratch geschreven is geloof ik..quote:
Ik heb een maandje geleden een first impression event van XE2 meegemaakt. Het ziet er goed uit en Delphi is dan ook eindelijk compleet 64bit compatible!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:42 schreef c0nd0r het volgende:
Dat klopt ook wel ong. en nu dus Delphi XE2 die helemaal vanaf scratch geschreven is geloof ik..
Hoop dat het een stuk beter is dan de Delphi 2009 waar we nu nog op zitten want dat is (IMHO) waardeloos. De IntelliSense werkt je eerder tegen dan mee, random crashes en gewoon algemene traagheid.
Ik zal 15 sept. de XE2 'world tour' bijwonen dus ik hoop dat ik aangenaam verrast zal worden!
We zouden zomaar collega's kunnen zijn. Hier werken ze namelijk ook nog met VB6...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef Semoi het volgende:
Al mag ik niks zeggen, ik programmeer nog dagelijks in VB6.
Dat is goed om te horen! Ben zeker benieuwd naar XE2 nu!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:54 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Ik heb een maandje geleden een first impression event van XE2 meegemaakt. Het ziet er goed uit en Delphi is dan ook eindelijk compleet 64bit compatible!
De toekomstplannen van Delphi spreken mij heel erg aan. Na XE2 willen ze verdergaan met native ondersteuning voor devven op IOS, Android, Blackberry, MacOS e.v.a. De bedoeling gaat dan zijn dat je je applicatie bouwt zoals je gewend bent en vervolgens een build-configuration kan aanklikken en de compiler zorgt er dan voor dat jouw app op het gewenste platform draait.. klinkt mooi toch
Overigens is Delphi XE al een flinke verbetering op Delphi 2009. Voor de boefjes is deze wel op een torrents site te vinden
Leuk idee, maar denk niet dat het cross-platform ontwikkelen echt mooie resultaten gaat leveren. Alle toolkits die dit nu aanbieden (Qt, wxWidgets, AIR, etc.) hebben als effect dat applicaties niet meer native aanvoelen. Sowieso vraag ik me af of de insteek van Delphi wel past bij de werking van mobiele applicaties zoals je die op bijvoorbeeld de iPhone ziet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:54 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Ik heb een maandje geleden een first impression event van XE2 meegemaakt. Het ziet er goed uit en Delphi is dan ook eindelijk compleet 64bit compatible!
De toekomstplannen van Delphi spreken mij heel erg aan. Na XE2 willen ze verdergaan met native ondersteuning voor devven op IOS, Android, Blackberry, MacOS e.v.a. De bedoeling gaat dan zijn dat je je applicatie bouwt zoals je gewend bent en vervolgens een build-configuration kan aanklikken en de compiler zorgt er dan voor dat jouw app op het gewenste platform draait.. klinkt mooi toch
Overigens is Delphi XE al een flinke verbetering op Delphi 2009. Voor de boefjes is deze wel op een torrents site te vinden
Als het levensvatbaar isquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:10 schreef c0nd0r het volgende:
Geloof dat er een apart Delphi topique gestart moet gaan worden
OT: Ik maak helaas weinig leuke tooltjes meer in mijn vrije tijd helaas
Een Twitter kloon natuurlijk!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Als het levensvatbaar is.
Zit iets simpel te bedenken om in node.js en redis te maken als experiment.
Het gaat bij ons gelukkig nog maar om één applicatie maar wel zo ongeveer de belangrijkste van het bedrijf. En ik heb de pech dat ik de enige ben die de code kent (en in VB6 kan programmeren) en dus in m'n eentje die hele applicatie moet onderhouden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
We zouden zomaar collega's kunnen zijn. Hier werken ze namelijk ook nog met VB6...
Onze core-applicatie draait in VB6. Alle andere software in C#.NET4.0. We zijn wel bezig met een conversie slag van VB6 naar VB.NET4.0.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:26 schreef Semoi het volgende:
[..]
Het gaat bij ons gelukkig nog maar om één applicatie maar wel zo ongeveer de belangrijkste van het bedrijf. En ik heb de pech dat ik de enige ben die de code kent (en in VB6 kan programmeren) en dus in m'n eentje die hele applicatie moet onderhouden.
Wij doorlopen een soortgelijk traject, al ontwikkelen we in .NET 3.5. Die ene applicatie gaan we echter niet converteren. Die code is namelijk zo ongelooflijk slecht geschreven (van voor mijn tijd!) dat ik liever van grond af aan een compleet nieuwe applicatie schrijf. Bij nieuwe ontwikkelingen houden we daar al wel rekening mee en proberen we het zo te schrijven dat het herbruikbaar is als we er ooit aan toe gaan komen om die applicatie inderdaad compleet te gaan vervangen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Onze core-applicatie draait in VB6. Alle andere software in C#.NET4.0. We zijn wel bezig met een conversie slag van VB6 naar VB.NET4.0.
Ook werken we hier nog met DTS (een feature van Sql 2000...). Maar dat probeer ik ook eruit te gooien door alles over te zetten naar C#, alleen krijg ik daar de tijd niet voor, dus van de 15 DTS-packages, heb ik er pas 2 om kunnen zetten in het afgelopen jaar...
Ligt eraan. Kan je al programmeren en zo ja, in welke talen? En wat wil je ermee gaan doen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:55 schreef Oplosthee het volgende:
Welke programmeertaal zou ik 'eens' gaan leren?
Objective-C.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:55 schreef Oplosthee het volgende:
Scala. Da's hip.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:55 schreef Oplosthee het volgende:
Je kan meerdere kanten op. Je kan bv. je Java kennis uitbreiden. Je kan dan websites (jsp) of applets voor op websites maken, platform onafhankelijk ontwikkelen, maar het is ook de taal voor Android telefoons.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:34 schreef Oplosthee het volgende:
Dat weet ik nog niet
Maar ik heb teveel vrije tijd, dus gewoon als 'voorbereiding'.
Tja, gooi dan maar een dobbelsteen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:34 schreef Oplosthee het volgende:
Dat weet ik nog niet
Maar ik heb teveel vrije tijd, dus gewoon als 'voorbereiding'.
Nou er zijn ook wel frameworks die een meer applicatiegerichte aanpak hebben voor het ontwikkelen van web-based software, zoals Google Web Toolkit (Java-based) of bv Cappuccino (met hun eigen Objective-J taal). Ik zag laatst nog een ander framework wat ook zoiets deed, maar dat kan ik zo snel even niet vinden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:12 schreef twiFight het volgende:
Ik ben zelf dol op stand alone applicaties en vrij Windows-minded (Delphi, Java, C#), maar met de verschuiving naar de mobiele markt zou wellicht kennis van CSS/HTML5/JavaScript handig zijn, alhoewel dat natuurlijk meer scripten dan programmeren is.
Ik ben zelf ook een beetje bezig met webapps die vrijwel volledig client-side zijn en dat werkt best leuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:19 schreef twiFight het volgende:
Nou ja dat applicatiegerichte ging meer over mijn voorkeur. En dat css/js/html5 vanwege de verschuiving naar mobiele apps en ook Windows 8 die daar mee schijnt te gaan werken. Dus wellicht dat die persoon (en/of ik) er wat aan heeft als in de toekomst die talen meer gevraagd gaan worden.
JavaScript is matig om de hele dag mee te werken, jQuery maakt het weer leuk.quote:Op zaterdag 3 september 2011 01:34 schreef Devv het volgende:
Ik ben vandaag bezig geweest met JavaScript in CRM 2011. Maar wat een ramp is JavaScript eigenlijk.
Heb je wellicht wat artikelen waar je uit geput hebt? Hier moet ik namelijk binnenkort ook aan de gang met Keyboard navigatie.quote:Op maandag 5 september 2011 07:12 schreef GI het volgende:
jQuery <3!!
Ik heb daar heerlijke dingen mee gedaan in een recentelijk project.
"spreadsheet" emulatie met automatische berekeningen. Keyboard navigatie enz.. enz..
Nope, heb het uiteindelijk allemaal zelf uit mogen vogelen.quote:Op maandag 5 september 2011 13:37 schreef JortK het volgende:
[..]
Heb je wellicht wat artikelen waar je uit geput hebt? Hier moet ik namelijk binnenkort ook aan de gang met Keyboard navigatie.
Het blijft toch noodzakelijk als je in een html pagina een beetje userinterface in wil bouwenquote:Op maandag 5 september 2011 17:50 schreef Devv het volgende:
jQuery kan het allemaal minder omslachtig maken, maar het blijft houtje-touwtje.
Geef mij dan maar een RIA in managed code. Ik probeer over het algemeen zo ver mogelijk van script talen te blijven. Al moet ik wel zeggen dat de debug ondersteuning voor script talen in Windows 8 iets beter wordt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 07:42 schreef GI het volgende:
[..]
Het blijft toch noodzakelijk als je in een html pagina een beetje userinterface in wil bouwen
Als je het een beetje opzet is het niet direct houtje-touwtje hoor...
Geef mij maar controle over wat er uitgepoept wordt door die server frameworksquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:10 schreef Devv het volgende:
[..]
Geef mij dan maar een RIA in managed code. Ik probeer over het algemeen zo ver mogelijk van script talen te blijven. Al moet ik wel zeggen dat de debug ondersteuning voor script talen in Windows 8 iets beter wordt.
Dat vooral. Maar als je RIA's moet ontwikkelen voor bestaande web applicaties, dan is dat soms wat lastig.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef mij maar controle over wat er uitgepoept wordt door die server frameworks
Best een goede kickquote:Op donderdag 10 november 2011 22:14 schreef Devv het volgende:
Ik heb vandaag iets cools gemaakt (ongegeneerde kick); een Silverlight applicatie die cross-domain web services aan kan roepen zonder dat er policy files op de betreffende server geplaatst hoeven te worden. Dit mag toch wel redelijk cutting-edge genoemd worden
.
Het is idd een leuke kickquote:Op vrijdag 11 november 2011 19:30 schreef JortK het volgende:
[..]
Best een goede kick
Hier nog steeds bezig met jQuery Mobile
Heb je zin om een demo te maken?quote:Op zondag 13 november 2011 15:14 schreef JortK het volgende:
Nog steeds bezig met jQuery Mobile. Echt een verademing om snel iets voor mobile devices te ontwikkelen
quote:Binding a .net application to a protocol to integrate my php/mysql application to a desktop based scan application that scans from network scanners. Fun stuff!
Ben een tijdje geleden ook met android begonnen, leuk spulquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:12 schreef remi1986 het volgende:
Heb van mijn baas toestemming gekregen om me te verdiepen in programmeren voor Android. Waar mijn normale werk eigenlijk PHP/MySQL is, lijkt het me leuk om hier mee te puzzelen (helemaal onder werktijd).
Heb op androidworld aantal handige tutorials gevonden. Kijken of ik er wat mee kan.
Ik denk dat je beter eerst de basis van java kan leren.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:12 schreef remi1986 het volgende:
Heb van mijn baas toestemming gekregen om me te verdiepen in programmeren voor Android. Waar mijn normale werk eigenlijk PHP/MySQL is, lijkt het me leuk om hier mee te puzzelen (helemaal onder werktijd).
Heb op androidworld aantal handige tutorials gevonden. Kijken of ik er wat mee kan.
Precies daar ben ik nu ook mee bezig voordat ik binnenkort me android development aan de gang ga. Maar ondertussen bezig met een google analytics pluginquote:Op vrijdag 18 november 2011 20:24 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter eerst de basis van java kan leren.
Misschien kun je ergens een simulator vinden, ik hik tegen hetzelfde probleem aan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 01:39 schreef Devv het volgende:
Ik wil ook wel gaan ontwikkelen voor de iPhone. Maar ik heb geen Mac, dus dat gaat moeilijk worden. Het is wel een beetje de toekomst (ontwikkelen voor mobiele platformen).
Bedankt voor de tip! Stom dat ik daar zelf nooit aan heb gedacht. En dat terwijl ik dagelijks in virtuele machines ontwikkel.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je kunt een OSX 10.6 of 10.7 virtual machine downloaden voor onder VMWare. En dan ergens een XCode programma downloaden en daarin installeren. Werkt perfect, dat heb ik ook een tijdje gedaan namelijk.
Sencha Charts gebruiken.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:54 schreef WyriHaximus het volgende:
Oops, ben met Raphael bezig Google Analytics data te graphen:
[ afbeelding ]
Dat zou ook kunnen, maar waarom een tool opgeven als je er nog maar net mee bezig bent om vervolgens met een andere voor jouw onbekende tool aan de gang te gaanquote:
haha leuk idee!!quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:21 schreef mitch013 het volgende:
Eindelijk klaar met devven van een twitter love calculator. Resultaat: www.fromtwitterwithlove.com
Oracle heeft zelf ook geen kaas gegeten van front ends hoorquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:56 schreef Scorpie het volgende:
Oracle Webcenter en het skinnen van een portal, maar Oracle heeft echt een hekel aan front end developers
Ik had hem draaien onder VMWare Player onder windows 7 32-bit.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:53 schreef Devv het volgende:
Hier is mijn poging om OS X in VMware aan de gang te krijgen [ afbeelding ].
[ afbeelding ]
Van wat ik op internet lees, kan ik opmaken dat een OS X Snow Leopard installatie in VMware niet altijd goed samengaat met het type CPU waaronder ik Windows 7 x64 draai (Core i7 875K).quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik had hem draaien onder VMWare Player onder windows 7 32-bit.
Dat is wel balen dan...quote:Op zondag 27 november 2011 00:20 schreef Devv het volgende:
[..]
Van wat ik op internet lees, kan ik opmaken dat een OS X Snow Leopard installatie in VMware niet altijd goed samengaat met het type CPU waaronder ik Windows 7 x64 draai (Core i7 875K).
Awesome idd, maar nog best traag met grote lijsten.quote:Op woensdag 30 november 2011 09:54 schreef JortK het volgende:
Vandaag weer aan de slag met jQueryMobile
Define:grote lijsten ?quote:Op woensdag 30 november 2011 16:40 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Awesome idd, maar nog best traag met grote lijsten.
Ik ben bezig een aantal phpBB functions over te zetten naar nodejs zodat we de forum authenticatie kunnen gebruiken. phpass functie van phpBB om wachtwoorden te genereren heb ik een uitbreiding gemaakt van de nodejs C++ hashlib module(https://github.com/brainfucker/hashlib)
Onder iOS heb ik pas problemen met meer dan 150 items (iPhone 4/iPad 1). Ik heb het afgekapt tot 100 items in mijn iOS applicatie.quote:Op zondag 11 december 2011 12:40 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Een listview met 50 items gaat nog niet echt soepel op mobile devices
Via XCode gewoon.quote:
Speelt lekker weg, heb steeds de neiging om met me pijltjes en spatiebalk te spelen ipv de muis. De roze raketjes lijken me wat overpowered. Zodra je die heb kan je rechts onderin de hoek gaan hangen en dan own je alles.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:59 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Ik ben verder gegaan met mijn canvas (HTML5) starfighter spelletje. Er zijn nu verschillende vliegpatronen voor de vijanden, verschillende wapens, en meerdere 'waves' van vijanden. Je kan ook wapen-upgrades krijgen (krijg je bij elke 5e vijand van een wave).
De player kan wel geraakt worden, en een healthbar is aanwezig, alleen ga je momenteel nog niet dood.
http://www.developersonly.nl/canvas_test/
Feedback is gewenst
Speelt soepel! Alleen jammer dat de besturing wegvalt zodra m'n muis buiten het canvas gaat.. maargoed dat is misschien lastig te voorkomen aangezien je events van buiten het browser window sowieso niet kan afvangen.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:59 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Ik ben verder gegaan met mijn canvas (HTML5) starfighter spelletje. Er zijn nu verschillende vliegpatronen voor de vijanden, verschillende wapens, en meerdere 'waves' van vijanden. Je kan ook wapen-upgrades krijgen (krijg je bij elke 5e vijand van een wave).
De player kan wel geraakt worden, en een healthbar is aanwezig, alleen ga je momenteel nog niet dood.
http://www.developersonly.nl/canvas_test/
Feedback is gewenst
Wat vind jij van nodejs tot nu toe? Ik kan er nog niet echt mijn vinger op leggen wat het precies inhoudt en hoe het werkt. En al die plugins / uitbreidingen / obscure extra functionaliteit op github maakt het er niet makkelijker op.quote:Op maandag 28 november 2011 14:30 schreef Pizzalucht het volgende:
Ik ben vandaag bezig met het maken van een realtime game-server control panel dmv nodejs en websockets
Het was in eerste instantie keyboard-besturing, maar het nadeel daarvan is dat je lastig zowel kleine bewegingen als snelle/ploselinge bewegingen kan maken, wat je echt allebei in zo'n spel nodig hebt. Dat van die roze 'raketjes' was puur voor de test.. dit is slecht de basic engine voor het spel.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:48 schreef WyriHaximus het volgende:
Speelt lekker weg, heb steeds de neiging om met me pijltjes en spatiebalk te spelen ipv de muis. De roze raketjes lijken me wat overpowered. Zodra je die heb kan je rechts onderin de hoek gaan hangen en dan own je alles.
Ik zat er al aan te denken om eventueel in een strook rondom het spel ook mouse events af te vangen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:32 schreef Bigs het volgende:
Speelt soepel! Alleen jammer dat de besturing wegvalt zodra m'n muis buiten het canvas gaat.. maargoed dat is misschien lastig te voorkomen aangezien je events van buiten het browser window sowieso niet kan afvangen.
Ook met de blauw btwquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:48 schreef _Jeffrey_ het volgende:
[..]
Het was in eerste instantie keyboard-besturing, maar het nadeel daarvan is dat je lastig zowel kleine bewegingen als snelle/ploselinge bewegingen kan maken, wat je echt allebei in zo'n spel nodig hebt. Dat van die roze 'raketjes' was puur voor de test.. dit is slecht de basic engine voor het spel.
Werkt fijn, en het kunnen launchen van een event bij de client is ideaal!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat vind jij van nodejs tot nu toe? Ik kan er nog niet echt mijn vinger op leggen wat het precies inhoudt en hoe het werkt. En al die plugins / uitbreidingen / obscure extra functionaliteit op github maakt het er niet makkelijker op.
Ik vind het asynchroon uitvoeren van code/script een zegen. Het is in het begin inderdaad even wennen als je de overstap maakt van synchroon naar asynchroon programmeren/scripten, maar het went heel snel. Ik vind dat je in web applicaties sowieso altijd zo veel mogelijk asynchroon moet doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:48 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Werkt fijn, en het kunnen launchen van een event bij de client is ideaal!
Het is wel even wennen om alles async te doen, OnComplete functions etc, als je PHP gewend bent, waarin alles blocked is.
Heb het alleen nog maar in combinatie met websockets geprobeerd, maar voelt goed aan.
In Javascript ookquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:25 schreef Devv het volgende:
In .NET 4.5 kan je zelfs asynchroon programmeren zonder callbacks.
Socket.io moet ik ook in gaan duiken voor mijn app, werkt dat een beetje?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:50 schreef Bigs het volgende:
Een live updatende web applicatie met Websockets (en Redis voor pubsub). Super vet.. bij elke update in de datalaag wordt er een evenement gepubliceerd in Redis, waarna de javascript clients hun data bijwerken. Het is echt flitsend snel. Voor browsers zonder Websockets wordt gebruik gemaakt van een Flash ding of een long-polling XHR's (met dank aan Socket.io).
Nou technisch gezien gebruik ik Juggernaut, maar de client communicatie daarvan leunt zwaar op Socket.io. Ik moet zeggen het werkt als een trein.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Socket.io moet ik ook in gaan duiken voor mijn app, werkt dat een beetje?
Voor de geïnteresseerden; de eerste gepublishedquote:
Hmmm hoe heb ik deze post gemist. Wat ben je precies aan het doen?quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:45 schreef webbyplus het volgende:
Hoewel niet helemaal volgens de Terms of Use, ben ik momenteel bezig met een tooltje die uit het spel World of Warcraft values uitleest/presenteert. Dat doe ik met Delphi(Pascal).
Niet iets heel bijzonders. Ben bezig met een simpele radar-lezer. Op mijn form toon ik een radar waarop alle NPC's, MOBs, etcetera af te lezen zijn.quote:Op maandag 2 april 2012 12:15 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Hmmm hoe heb ik deze post gemist. Wat ben je precies aan het doen?
Ah dat is idd behoorlijk tegen de ToS/ToU/EULAquote:Op donderdag 5 april 2012 17:01 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Niet iets heel bijzonders. Ben bezig met een simpele radar-lezer. Op mijn form toon ik een radar waarop alle NPC's, MOBs, etcetera af te lezen zijn.
Daarbij heb ik een lijstje gemaakt waaraan namen toegevoegd kunnen worden. Als een van de NPC’s/MOBS de betreffende naam heeft, gaat er een alarmpje af.
Ook heb ik een AFK-timer ingebouwd waardoor de character niet uitlogd.
Kortom; handig als je op zoek bent naar rare creatures als “Time-Lost Proto Drake” of “Aeonaxx”. Je krijgt dus simpelweg een signaaltje als ie voorbij komt. Je kunt dan je PC aan laten staan, het tooltje doet de rest en waarschuwt je op tijd.
Zoals eerder gezegd; wel tegen de ToU, maar goed, wat niet weet wat niet deert…
Heb veel info kunnen vinden op http://www.ownedcore.com/(...)/wow-memory-editing/
Daar worden telkens de laatste memory offsets gepost
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 | <?php session_start(); define("_THEPIRATEBAY_", "thepiratebay.se"); class BayProxy { private $content_headers = array ( "jpg" => "image/jpg", "png" => "image/png", "gif" => "image/gif", "css" => "text/css", "xml" => "application/opensearchdescription+xml", "js" => "text/javascript", "torrent" => "application/x-bittorrent" ); private $fqdn; function __construct() { } function run() { if (isset ($_GET["p"])) { if (!$this->isFile($_GET["p"])) { $this->fqdn = $this->getFQDN($_GET["p"]); $_SESSION["fqdn"] = $this->fqdn; print ("<html>" . $this->getParsedHTML($this->getData($_GET["p"])) . "</html>"); } else { $this->getFile($_GET["p"]); } } else { if (isset ($_GET["q"]) && isset ($_SESSION["fqdn"])) { $parsed_url = parse_url($_GET["q"]); $this->fqdn = !array_key_exists("host", $parsed_url) ? $_SESSION["fqdn"] : $parsed_url["host"]; print ("<html>" . $this->getParsedHTML($this->getData($this->fqdn . "/search/" . $_GET["q"])) . "</html>"); } else { header("Location: " . $_SERVER["PHP_SELF"] . "?p=" . _THEPIRATEBAY_); } } } private function getScheme($url) { $parsed = parse_url($url); if (!array_key_exists("scheme", $parsed)) { return "http://"; } else { return ""; } } private function getFile($url) { preg_match("/\.(" . $this->getExtensions() . ")$/i", $url, $matches); if (count($matches) >= 1) { $fp = fopen($this->getScheme($url) . $url, "rb"); header("Content-Type: " . $this->content_headers[$matches[1]]); fpassthru($fp); exit; } } private function isHost($host) { return count(explode(".", $host)) > 1 && !preg_match("/php|html|htm|asp|aspx/i", $host); } private function getParsedHTMLCallback($matches) { $match = $matches[3]; do { $match = trim($match, "/"); } while (preg_match("/^\/\/$/i", $match)); $host = $this->getHost($match); if ($this->isHost($host)) { if (preg_match("/" . $this->getHost($this->fqdn) . "/i", $host)) { return $matches[1] . '="' . $_SERVER["PHP_SELF"] . '?p=' . $match . '"'; } else { return $matches[1] . '="' . $match . '"'; } } else { return $matches[1] . '="' . $_SERVER["PHP_SELF"] . '?p=' . $this->fqdn . '/' . $match . '"'; } } private function getParsedHTML($data) { return preg_replace_callback('/(href|src|action)=("|\')((http:\/\/|https:\/\/)?([a-z0-9\.-]+)?(:[0-9]+)?[a-z0-9\._\/\-\?\=%&\(\)\[\]\+\!]+)("|\')/i', array ( $this, "getParsedHTMLCallback" ), $data); } private function getData($url) { $ch = curl_init(); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1); curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, "Opera/9.23 (Windows NT 5.1; U; en)"); curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url); curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 0); $data = curl_exec($ch); curl_close($ch); return $data; } private function getFQDN($url) { preg_match("/^(http:\/\/|https:\/\/)?([a-z0-9\._-]+(:[0-9]+)?)\/?/i", $url, $matches); if (count($matches) >= 2) { return $matches[2]; } die("Whoops, something went wrong. Please try again."); } private function getHost($url) { $host = ""; preg_match("/^(http:\/|https:\/)?(\/+)?([a-z0-9\.-]+)?(:[0-9]+)?\/?/i", $url, $matches); if (count($matches) >= 3) { $host = $matches[3]; if (count(explode(".", $host)) > 2) { preg_match("/([a-z0-9-]+)\.([a-z]{2,}|\.[a-z]{2,}\.[a-z]{2,})$/i", $host, $matches); if (count($matches) >= 1) { $host = $matches[0]; } } else { $host = $matches[3]; } } return $host; } private function getExtensionsCallback($value) { return $value . "|"; } private function getExtensions() { return trim(implode(array_map(array ( $this, "getExtensionsCallback" ), array_keys($this->content_headers))), "|"); } private function isFile($url) { return preg_match("/^(http:\/\/|https:\/\/)?[a-z0-9\.-]+(:[0-9]+)?[a-z0-9\._\/\-\?\=%&\(\)\[\]\+\!]+\.(" . $this->getExtensions() . ")$/i", $url); } } ?> <?php $proxy = new BayProxy(); $proxy->run(); ?> |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |