abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105448486
quote:
5s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:19 schreef JortK het volgende:

[..]

Define:grote lijsten ?
Een listview met 50 items gaat nog niet echt soepel op mobile devices ;)
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_105448531
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:40 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

Een listview met 50 items gaat nog niet echt soepel op mobile devices ;)
Onder iOS heb ik pas problemen met meer dan 150 items (iPhone 4/iPad 1). Ik heb het afgekapt tot 100 items in mijn iOS applicatie. :)
pi_105448562
In jQuery Mobile?
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_105448613
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:43 schreef Pizzalucht het volgende:
In jQuery Mobile?
Via XCode gewoon. :@
Ik heb dan een lijst die via SOAP (als XML) wordt opgehaald, en vervolgens wordt deze omgezet in een listview. :)

Maar een listview moet toch gewoon op dezelfde manier worden afgehandeld door het OS lijkt me...
pi_105448714
jQuery Mobile draait in je browser, dus dat is weer een heel ander verhaal.

jQuery Mobile is een mooi dingetje, maar nog erg traag. In iUI kan ik bijvoorbeeld makkelijk 50 items kwijt, zonder traag te worden.
Maar iUI is dan ook erg simpel.

Denk dat ik even http://www.kendoui.com/mobile.aspx uit ga proberen als deze uit is.
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_105448848
En het maken van een native-app geen optie?
pi_105448919
Is wel een optie, maar ik ben een web developer, ik kan wel Android apps maken, maar zal nooit zo mooi worden als een web app.

En ik mag Google Ads mobile alleen op een website gebruiken, AdMob is echt gewoon slecht...
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_105449135
Ah. Dan moet je dat inderdaad niet doen. Veel succes ermee verder. :)
pi_105449198
Thanks, ben er wel mee bezig, een native Android app.
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_106324582
Ik ben verder gegaan met mijn canvas (HTML5) starfighter spelletje. Er zijn nu verschillende vliegpatronen voor de vijanden, verschillende wapens, en meerdere 'waves' van vijanden. Je kan ook wapen-upgrades krijgen (krijg je bij elke 5e vijand van een wave).
De player kan wel geraakt worden, en een healthbar is aanwezig, alleen ga je momenteel nog niet dood.

http://www.developersonly.nl/canvas_test/

Feedback is gewenst :)
  maandag 9 januari 2012 @ 20:48:15 #136
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_106616429
Vandaag weer flink bezig geweest met een nieuwe versie van me wow kaart. Morgen aan me frogger clone werken (ook met html5 canvas :+).
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:59 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Ik ben verder gegaan met mijn canvas (HTML5) starfighter spelletje. Er zijn nu verschillende vliegpatronen voor de vijanden, verschillende wapens, en meerdere 'waves' van vijanden. Je kan ook wapen-upgrades krijgen (krijg je bij elke 5e vijand van een wave).
De player kan wel geraakt worden, en een healthbar is aanwezig, alleen ga je momenteel nog niet dood.

http://www.developersonly.nl/canvas_test/

Feedback is gewenst :)
Speelt lekker weg, heb steeds de neiging om met me pijltjes en spatiebalk te spelen ipv de muis. De roze raketjes lijken me wat overpowered. Zodra je die heb kan je rechts onderin de hoek gaan hangen en dan own je alles.
phluphy for president!
pi_106631454
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:59 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Ik ben verder gegaan met mijn canvas (HTML5) starfighter spelletje. Er zijn nu verschillende vliegpatronen voor de vijanden, verschillende wapens, en meerdere 'waves' van vijanden. Je kan ook wapen-upgrades krijgen (krijg je bij elke 5e vijand van een wave).
De player kan wel geraakt worden, en een healthbar is aanwezig, alleen ga je momenteel nog niet dood.

http://www.developersonly.nl/canvas_test/

Feedback is gewenst :)
Speelt soepel! Alleen jammer dat de besturing wegvalt zodra m'n muis buiten het canvas gaat.. maargoed dat is misschien lastig te voorkomen aangezien je events van buiten het browser window sowieso niet kan afvangen.
pi_106631477
Vandaag verder met het bouwen van een webapp met ExtJS 4, heb al vrij veel ervaring met 2 en 3, 4 is dan weer anders maar werkt wel fijner. @home bezig met een site voor mijn schoonfamilie te bouwen met HTML/CSS/jQuery, CakePHP en MySQL.
pi_106631523
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:30 schreef Pizzalucht het volgende:
Ik ben vandaag bezig met het maken van een realtime game-server control panel dmv nodejs en websockets :)
Wat vind jij van nodejs tot nu toe? Ik kan er nog niet echt mijn vinger op leggen wat het precies inhoudt en hoe het werkt. En al die plugins / uitbreidingen / obscure extra functionaliteit op github maakt het er niet makkelijker op.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:18:04 #140
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106815985
Agendasysteem bijna af.

Straks nog een boekhoudsysteem, allemaal in Qt.
pi_106921096
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:48 schreef WyriHaximus het volgende:

Speelt lekker weg, heb steeds de neiging om met me pijltjes en spatiebalk te spelen ipv de muis. De roze raketjes lijken me wat overpowered. Zodra je die heb kan je rechts onderin de hoek gaan hangen en dan own je alles.
Het was in eerste instantie keyboard-besturing, maar het nadeel daarvan is dat je lastig zowel kleine bewegingen als snelle/ploselinge bewegingen kan maken, wat je echt allebei in zo'n spel nodig hebt. Dat van die roze 'raketjes' was puur voor de test.. dit is slecht de basic engine voor het spel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:32 schreef Bigs het volgende:

Speelt soepel! Alleen jammer dat de besturing wegvalt zodra m'n muis buiten het canvas gaat.. maargoed dat is misschien lastig te voorkomen aangezien je events van buiten het browser window sowieso niet kan afvangen.
Ik zat er al aan te denken om eventueel in een strook rondom het spel ook mouse events af te vangen.

Bedankt voor de feedback iig :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:30:38 #142
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_106934971
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:48 schreef _Jeffrey_ het volgende:

[..]

Het was in eerste instantie keyboard-besturing, maar het nadeel daarvan is dat je lastig zowel kleine bewegingen als snelle/ploselinge bewegingen kan maken, wat je echt allebei in zo'n spel nodig hebt. Dat van die roze 'raketjes' was puur voor de test.. dit is slecht de basic engine voor het spel.
Ook met de blauw btw :P. Daar heb je gelijk in, met toetsenbord is het gelijk een stuk lastiger.
phluphy for president!
pi_106935706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat vind jij van nodejs tot nu toe? Ik kan er nog niet echt mijn vinger op leggen wat het precies inhoudt en hoe het werkt. En al die plugins / uitbreidingen / obscure extra functionaliteit op github maakt het er niet makkelijker op.
Werkt fijn, en het kunnen launchen van een event bij de client is ideaal!
Het is wel even wennen om alles async te doen, OnComplete functions etc, als je PHP gewend bent, waarin alles blocked is.

Heb het alleen nog maar in combinatie met websockets geprobeerd, maar voelt goed aan.
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_106935742
Nou dat launchen van een event bij de client ben ik dus ook wel geinteresseerd in. Toch maar eens in verdiepen.
pi_106939399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:48 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

Werkt fijn, en het kunnen launchen van een event bij de client is ideaal!
Het is wel even wennen om alles async te doen, OnComplete functions etc, als je PHP gewend bent, waarin alles blocked is.

Heb het alleen nog maar in combinatie met websockets geprobeerd, maar voelt goed aan.
Ik vind het asynchroon uitvoeren van code/script een zegen. Het is in het begin inderdaad even wennen als je de overstap maakt van synchroon naar asynchroon programmeren/scripten, maar het went heel snel. Ik vind dat je in web applicaties sowieso altijd zo veel mogelijk asynchroon moet doen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 09:09:26 #146
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_106940640
Wat houd asynchroon uitvoeren precies in?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_106940724
Dat je niet kan/hoeft te wachten op de terugkomst van een functie aanroep voordat deze complete is.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2012 09:14:46 ]
pi_106947285
In .NET 4.5 kan je zelfs asynchroon programmeren zonder callbacks _O_ .
pi_106948205
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:25 schreef Devv het volgende:
In .NET 4.5 kan je zelfs asynchroon programmeren zonder callbacks _O_ .
In Javascript ook :)
pi_107373264
Ik ben de afgelopen tijd hobbymatig aan het ontwikkelen met de Google+ en Facebook PHP API. Het is wel weer even wennen aan PHP. De laatste keer dat ik serieus iets in PHP heb gemaakt, is alweer een jaar of 8 geleden. Veder ben ik sinds een paar dagen met NodeXL bezig. Dit is ook weer gerelateerd aan het genoemde hobbyproject voor Google+ en Facebook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')