Je kan meerdere kanten op. Je kan bv. je Java kennis uitbreiden. Je kan dan websites (jsp) of applets voor op websites maken, platform onafhankelijk ontwikkelen, maar het is ook de taal voor Android telefoons.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:34 schreef Oplosthee het volgende:
Dat weet ik nog niet
Maar ik heb teveel vrije tijd, dus gewoon als 'voorbereiding'.
Tja, gooi dan maar een dobbelsteen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:34 schreef Oplosthee het volgende:
Dat weet ik nog niet
Maar ik heb teveel vrije tijd, dus gewoon als 'voorbereiding'.
Nou er zijn ook wel frameworks die een meer applicatiegerichte aanpak hebben voor het ontwikkelen van web-based software, zoals Google Web Toolkit (Java-based) of bv Cappuccino (met hun eigen Objective-J taal). Ik zag laatst nog een ander framework wat ook zoiets deed, maar dat kan ik zo snel even niet vinden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:12 schreef twiFight het volgende:
Ik ben zelf dol op stand alone applicaties en vrij Windows-minded (Delphi, Java, C#), maar met de verschuiving naar de mobiele markt zou wellicht kennis van CSS/HTML5/JavaScript handig zijn, alhoewel dat natuurlijk meer scripten dan programmeren is.
Ik ben zelf ook een beetje bezig met webapps die vrijwel volledig client-side zijn en dat werkt best leuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:19 schreef twiFight het volgende:
Nou ja dat applicatiegerichte ging meer over mijn voorkeur. En dat css/js/html5 vanwege de verschuiving naar mobiele apps en ook Windows 8 die daar mee schijnt te gaan werken. Dus wellicht dat die persoon (en/of ik) er wat aan heeft als in de toekomst die talen meer gevraagd gaan worden.
JavaScript is matig om de hele dag mee te werken, jQuery maakt het weer leuk.quote:Op zaterdag 3 september 2011 01:34 schreef Devv het volgende:
Ik ben vandaag bezig geweest met JavaScript in CRM 2011. Maar wat een ramp is JavaScript eigenlijk.
Heb je wellicht wat artikelen waar je uit geput hebt? Hier moet ik namelijk binnenkort ook aan de gang met Keyboard navigatie.quote:Op maandag 5 september 2011 07:12 schreef GI het volgende:
jQuery <3!!
Ik heb daar heerlijke dingen mee gedaan in een recentelijk project.
"spreadsheet" emulatie met automatische berekeningen. Keyboard navigatie enz.. enz..
Nope, heb het uiteindelijk allemaal zelf uit mogen vogelen.quote:Op maandag 5 september 2011 13:37 schreef JortK het volgende:
[..]
Heb je wellicht wat artikelen waar je uit geput hebt? Hier moet ik namelijk binnenkort ook aan de gang met Keyboard navigatie.
Het blijft toch noodzakelijk als je in een html pagina een beetje userinterface in wil bouwenquote:Op maandag 5 september 2011 17:50 schreef Devv het volgende:
jQuery kan het allemaal minder omslachtig maken, maar het blijft houtje-touwtje.
Geef mij dan maar een RIA in managed code. Ik probeer over het algemeen zo ver mogelijk van script talen te blijven. Al moet ik wel zeggen dat de debug ondersteuning voor script talen in Windows 8 iets beter wordt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 07:42 schreef GI het volgende:
[..]
Het blijft toch noodzakelijk als je in een html pagina een beetje userinterface in wil bouwen
Als je het een beetje opzet is het niet direct houtje-touwtje hoor...
Geef mij maar controle over wat er uitgepoept wordt door die server frameworksquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:10 schreef Devv het volgende:
[..]
Geef mij dan maar een RIA in managed code. Ik probeer over het algemeen zo ver mogelijk van script talen te blijven. Al moet ik wel zeggen dat de debug ondersteuning voor script talen in Windows 8 iets beter wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |