Ik ben gewoon benieuwt wat de beleggers in dit topic hierover denkenquote:Op maandag 18 juli 2011 23:26 schreef Lucas15 het volgende:
Nog twee weken dalen en dan rustig omhoog?Wie zal het zeggen?
Je berekening lijkt te kloppen. Je kunt P/E en EV/EBITDA trouwens niet direkt met elkaar vergelijken. Je probeert hetzelfde te meten, namelijk wat je betaalt voor earnings, maar de schaal wordt onvergelijkbaar doordat je andere variabelen in de berekening betrekt.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:35 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Even snel gerekend met de resultaten van shell omdat ik aandelen hiervan heb.
huidige koers: 25,3
Earnings per share 1e kwartaal: 1.42
Market cap: 137.52
Total debt: 42.63
Total cash: 16.61
EBITDA: 45.86
Met P/E kom je dan dus op (even voor het gemak aangenomen dat in Q2 t/m Q4 de earnings ook 1,42 zijn, wat natuurlijk niet zo is): 25,3/(1,42*4) = 4.45
EV/EBITDA: (137.52 + 42.63 - 16.61) / 45.86 = 3.57
Dan is RDSA gebaseerd op deze cijfers eigenlijk 'goedkoop' of doe ik iets fout?
Toentertijd (begin 2009 was het dacht ik?) heb ik wel wat aandelen ingekocht, maar op een AEX van 250 de helft verkocht.quote:
Inderdaad! Altijd leuk om te weten wat mensen denken..quote:Op maandag 18 juli 2011 23:31 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwt wat de beleggers in dit topic hierover denken
Beetje speculeren is altijd leuk.
Had ik het een paar topics geleden ook al over, staat ook op mijn shortlist!quote:Op maandag 18 juli 2011 17:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zit overigens een beetje te loensen naar Vivendi, maar eerst eens uitdiepen welk deel van de activiteiten nou telecom zijn.... maar een P/E van iets op de zes en een redelijk stabiel dividend en kasstroom is wellicht wel wat.... (komt op de shortlist dus)
Het is een zekerheid dat Europa met een antwoord komt en dat de VS het schuldenplafond verhoogt. Tel daarbij op de goede kwartaalcijfers die gepresenteerd worden, dan heb je alle ingredienten voor een stijgende beurs klaar liggen.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:40 schreef LXIV het volgende:
Als er een antwoord komt op de schuldencrisis Europa (as donderdag), en het VS_schuldenplafond verhoogd wordt (2-aug), dan kan het wel weer omhoog. Tot die tijd weet ik het niet. Ik zou in ieder geval op geen van beiden willen gokken.
De vraag is eerder of het antwoord van Europa de beleggers tevreden zal stellen. De kwartaalcijfers zullen wel redelijk zijn, van de outlook weet ik dat nog niet zo zeker.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:07 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Het is een zekerheid dat Europa met een antwoord komt en dat de VS het schuldenplafond verhoogt. Tel daarbij op de goede kwartaalcijfers die gepresenteerd worden, dan heb je alle ingredienten voor een stijgende beurs klaar liggen.
Tijd om in te stappen dus.
Die lopen ook lekker achter de feiten aan. De koers van Tomtom is momenteel ¤3,327.quote:ING heeft het advies voor TomTom verlaagd naar 'hold' van 'buy' en verlaagde het koersdoel van 7,50 euro naar 3,75 euro.[...]
Mooi vak, beursanalist bij een grote bank.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:30 schreef WinningMood het volgende:
Lees trouwens net dit op de voorpagina van DFT:
[..]
Die lopen ook lekker achter de feiten aan. De koers van Tomtom is momenteel ¤3,327.
Als ze een halfjaar geleden een Sell advies hadden gegeven, met als doel ¤3,50, dan had je er wat mee gekund.
Jij dacht dat ze die adviezen gaven om de krantlezende belegger beter te maken?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:30 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Die lopen ook lekker achter de feiten aan. De koers van Tomtom is momenteel ¤3,327.
Als ze een halfjaar geleden een Sell advies hadden gegeven, met als doel ¤3,50, dan had je er wat mee gekund.
Wat als ze GB gaan pakken?quote:Op maandag 18 juli 2011 23:33 schreef Mercer het volgende:
Ik denk dat we heel dicht bij een bodem zitten, indien geen totale afstort.
Toen was het waarschijnlijk een BUY met koersdoel 8 euro. Wat dat betreft zitten analisten letterlijk vaker fout dan goed. Het is dus eerder een koop- dan een verkoopsignaal. TT stijgt vandaag dus ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:30 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Zie ook:quote:Een van de conclusies van hun onderzoek is dat je de beleggingsadviezen van deze financiële instellingen maar het best kunt negeren. 'Geen van de onderzochte adviseurs heeft statistisch significante voorspelkwaliteiten', schrijven de auteurs. Sterker, de adviezen van ABN Amro, ING Barings, IRIS en Van der Hoop werken averechts. Wie doet wat analisten van die instellingen adviseren, is slechter af dan wie niets doet.
Op zich is de constatering dat de beleggingsadviezen van analisten waardeloos zijn niet nieuw. Onderzoekers in binnen- en buitenland kwamen al vaker tot de conclusie dat hun nut nul is. Vorig jaar nog bleek uit onderzoek van de economen Roger Laeven en Ben Jacobsen dat wie de afgelopen jaren de adviezen van Nederlandse analisten zou hebben opgevolgd, het jaarlijks 6,5 procent slechter zou hebben gedaan dan wie heel passief in de Amsterdamse AEX-index had belegd.
Wel nieuw is hun conclusie is dat vooral de adviezen van grote banken gemiddeld veel te positief zijn. Neem nu ABN Amro. Momenteel geeft de bank op haar website voor 27 verschillende Nederlandse aandelen een koopadvies. Een koopadvies betekent dat de analist van ABN Amro verwacht dat het betreffende aandeel harder zal stijgen dan het beursgemiddelde. Tegenover die 27 outperformers staan slechts zeven fondsen die het naar verwachting minder goed zullen doen dan de index. Dat kan natuurlijk niet.
Misschien geven 'analisten' de adviezen vooral voor zichzelf en hun posities...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen was het waarschijnlijk een BUY met koersdoel 8 euro. Wat dat betreft zitten analisten letterlijk vaker fout dan goed. Het is dus eerder een koop- dan een verkoopsignaal. TT stijgt vandaag dus ook.
Zou je denken?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:02 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Misschien geven 'analisten' de adviezen vooral voor zichzelf en hun posities...
Denk inderdaad ook niet dat ze alleen die adviezen voor zichzelf geven..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou je denken?![]()
Alleen niet zo handig voor het imago van hun werkgever..
Ach joh, er zijn nog hele volksstammen die mensen, hun adviezen en hun werkgevers geloven als ze maar een pak dragen en in een groot gebouw werken. Neem deze bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou je denken?![]()
Alleen niet zo handig voor het imago van hun werkgever..
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:22 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Denk inderdaad ook niet dat ze alleen die adviezen voor zichzelf geven..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |