abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99661750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:02 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Kuijt, Bosvelt ?
Er is gewoon te vaak verkeerd gescout en tegenwoordig worden er nog maar weinig van dat soort figuren geboren.
Dat zeg ik, je moet ook niet scouten op zo'n voetballer. Kuijt en Bosvelt waren incidenteel, vooral Bosvelt kon ook erg goed voetballen. Als hij slechts een gemiddelde profvoetballer was geweest, dan had hij nooit in de basis gestaan bij Feyenoord. En Kuijt was naast een harde werker ook een redelijke aanvaller natuurlijk.
pi_99661770
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:04 schreef Typisch het volgende:

[..]

Voorop gesteld, ik ben een Feyenoorder. Maar als ik mocht kiezen heb ik toch liever een Sneijder dan een Bosvelt. Of een Kluivert dan een Dirk Kuyt. Of een Litmanen in plaats van insert cultheld.
Precies. Al ben ik dan geen Feyenoorder.
pi_99661787
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:04 schreef Typisch het volgende:

[..]

Voorop gesteld, ik ben een Feyenoorder. Maar als ik mocht kiezen heb ik toch liever een Sneijder dan een Bosvelt. Of een Kluivert dan een Dirk Kuyt. Of een Litmanen in plaats van insert cultheld.
Ik niet. :)
pi_99661812
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Strijd, strijd. Laten we nou eens beginnen met een fatsoenlijke inzet?
Als dat niet teveel gevraagd is voor de heren voetbalmiljonairs.

Als je ziet hoe idioot ze soms al aan een wedstrijd beginnen, dan weet een beetje Feyenoordsupporter dat het weer 'zo'n middag' gaat worden.
Ach, inzet, strijd... je snapt wat ik bedoel met mijn verhaal? Gretig voetballen hoort bij goed voetbal, en dat 'lijkt' op strijd. Dat is het minste wat je kunt doen. Maar denken dat de spelers bij Feyenoord eerst hard moeten knokken en dan komt de rest vanzelf is naïef, en ergens ook wel schattig.
pi_99661831
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:05 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Dan zou jij dus genoegen moeten nemen met het feit dat er weinig voor de prijzen gespeeld wordt, maar dat er wel spelers zijn om je mee te identificeren.
pi_99661847
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:04 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Dat zeg ik, je moet ook niet scouten op zo'n voetballer. Kuijt en Bosvelt waren incidenteel, vooral Bosvelt kon ook erg goed voetballen. Als hij slechts een gemiddelde profvoetballer was geweest, dan had hij nooit in de basis gestaan bij Feyenoord. En Kuijt was naast een harde werker ook een redelijke aanvaller natuurlijk.
Nu heb je bijv. een Strootman die had goed bij Feyenoord gepast of Ruud Vormer.
Hollandse jongens die altijd tot het uiterste gaan en trots zijn om voor Feyenoord te spelen.
pi_99661874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:06 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Dan zou jij dus genoegen moeten nemen met het feit dat er weinig voor de prijzen gespeeld wordt, maar dat er wel spelers zijn om je mee te identificeren.
Ik ben dan ook geen Feyenoorder om de prijzen.
pi_99661901
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hee maar jij weet het allemaal zo goed he.
Wie moeten ze volgens jou komend seizoen voor die groep gooien dan?
Ik zou 'gewoon' Van Gastel met Van Hanegem benaderen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:08:23 #184
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99661902
quote:

[..]

Ach, je hebt gewoon een mix nodig van de typische Feyenoord-speler (hard, inzet, teringlijer, volksjongen) en de prachtvoetballer om een goed team te hebben.
Nu hebben we teveel mooi-weer voetballers en te weinig gasten met 'ballen' die er vol inklappen en de lijnen uitzetten en missen we inderdaad die typische Feyenoorders.
pi_99661906
quote:

[..]

Dat geeft ook niet. Komt denk ik omdat ik uit een Ajax familie kom, maar op de een of andere manier ben ik altijd voor Feyenoord geweest. Maar met zulke spelers pak je (veel) sneller prijzen dan met bikkelaars die voor de rest weinig toevoegen.
pi_99661915
quote:

[..]

Qua profiel was Danny Buijs bijvoorbeeld perfect, in de praktijk kwam het er niet van.
BFF met GGMM
pi_99661917
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:07 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.
pi_99661974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:08 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ach, je hebt gewoon een mix nodig van de typische Feyenoord-speler (hard, inzet, teringlijer, volksjongen) en de prachtvoetballer om een goed team te hebben.
Nu hebben we teveel mooi-weer voetballers en te weinig gasten met 'ballen' die er vol inklappen en de lijnen uitzetten en missen we inderdaad die typische Feyenoorders.
Veel te zwart wit joh. Prachtvoetballers? Nee, gewoon goede voetballers die als team kunnen en willen presteren. Dat cijfert elk individu weg. Een team vormen uit een aantal balkunstenaars en de rest harde werkers is jaren 90 stijl. Kom je nooit meer mee weg, en zou dit Feyenoord absoluut niet verder brengen.
pi_99662005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:06 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Ach, inzet, strijd... je snapt wat ik bedoel met mijn verhaal? Gretig voetballen hoort bij goed voetbal, en dat 'lijkt' op strijd. Dat is het minste wat je kunt doen. Maar denken dat de spelers bij Feyenoord eerst hard moeten knokken en dan komt de rest vanzelf is naïef, en ergens ook wel schattig.
Als jij iets wilt bereiken in je leven maar gewoon je best niet doet bereik je ook geen klote.
Dat staat los van talent of kwaliteit. We hebben/hadden genoeg gasten die prima kunnen voetballen, alleen keer op keer verzaken en zelfs hun meest basale taken stelselmatig laten versloffen.

Die mentaliteit moet gewoon veranderen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_99662027
quote:

[..]

Nu heb je bijv. een Strootman die had goed bij Feyenoord gepast of Ruud Vormer.
Hollandse jongens die altijd tot het uiterste gaan en trots zijn om voor Feyenoord te spelen.
Wie zegt dat Strootman voor Feyenoord zou willen spelen? En dan laat je je wel makkelijk beïnvloeden door imago/houding van een speler moet ik zeggen, want allereerst dien je te kijken naar speltechnische kwaliteiten. Laten beide spelers nou goede passers zijn met een redelijk inzicht.
pi_99662044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Als jij iets wilt bereiken in je leven maar gewoon je best niet doet bereik je ook geen klote.
Dat staat los van talent of kwaliteit. We hebben/hadden genoeg gasten die prima kunnen voetballen, alleen keer op keer verzaken en zelfs hun meest basale taken stelselmatig laten versloffen.

Die mentaliteit moet gewoon veranderen.
Wij begrijpen elkaar niet he? Je zegt nu heel iets anders dan waar ik het over heb.
pi_99662104
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:11 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Wie zegt dat Strootman voor Feyenoord zou willen spelen? En dan laat je je wel makkelijk beïnvloeden door imago/houding van een speler moet ik zeggen, want allereerst dien je te kijken naar speltechnische kwaliteiten. Laten beide spelers nou goede passers zijn met een redelijk inzicht.
Het is een combinatie van kwaliteiten en uitstraling/houding.
pi_99662137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:11 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Wij begrijpen elkaar niet he? Je zegt nu heel iets anders dan waar ik het over heb.
Jij zegt:

quote:
Maar denken dat de spelers bij Feyenoord eerst hard moeten knokken en dan komt de rest vanzelf is naïef, en ergens ook wel schattig.
Knokken voor een resultaat houdt ook in scherp blijven en niet verzaken. Daar ontbreekt het nu gewoon aan.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_99662198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:13 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Jij zegt:

[..]

Knokken voor een resultaat houdt ook in scherp blijven en niet verzaken. Daar ontbreekt het nu gewoon aan.
Dan begrijpen we elkaar blijkbaar wel, want scherp zijn noem ik 'bewust' zijn en gretig voetballen. Dan kun je ook meer op balbezit voetballen, en een ploeg scheppen die die bal vervolgens sneller terug heeft. OF je moet gaan counteren, kan ook werken, maar is zonde van je jeugdopleiding waar je specifieke posities op kunt leiden en dat is schaars.
pi_99662225
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:13 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Jij zegt:

[..]

Juist: Knokken voor resultaat, niet knokken omdat dat het stadsmotto is. Ook technisch begaafde spelers kunnen indien nodig de mouwen opstropen.
BFF met GGMM
pi_99662254
quote:

[..]

Geen enkele Feyenoorder is Feyenoorder om te prijzen..
Feyenoord zit in je bloed..
een bezoekje op jonge leeftijd naar de Kuip en je bent voor je leven verkocht.
prijzen of niet.

maar dat wil dus niet zeggen dat Feyenoorders niet van mooi verzorgd voetbal houden.
jarenlang hebben we dat gewoon voorgeschoteld gekregen , met spelers als Pablo Sanchez, Julio Cruz en Shinji Ono..
Vind het altijd erg onzinnig dat de indruk bestaat dat er alleen maar "werk" voetbal word gespeeld.

en 4-3-3 werd door Mario vastgehouden omdat de gehele jeugd in dat systeem speelt.
als je als eerste elftal van systeem verandert zul je die verandering ook in je jeugd moeten doorvoeren, anders leid je spelers op waar je niks aan hebt omdat die positie er bijvoorbeeld niet is of anders ingevuld moet worden.

dat vond ik juist een van de winstpunten van de afgelopen jaren..
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_99662278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:12 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Het is een combinatie van kwaliteiten en uitstraling/houding.
Sightorsson zou voetballend geweldig zijn voor Feyenoord, niet zozeer om kwaliteiten (heeft ie ook) maar des te meer om zijn capaciteiten. En zijn houding is vrij koel, niet iets waardoor het hart van Feyenoorders sneller gaat kloppen waarschijnlijk. Dan zou ik daar toch liever voor kiezen dan voor een John De Wolf-achtige ruwe bolster.
pi_99662300
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:15 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Juist: Knokken voor resultaat, niet knokken omdat dat het stadsmotto is. Ook technisch begaafde spelers kunnen indien nodig de mouwen opstropen.
Precies. Kijk de CL finale maar eens. Zoveel "mooie" voetballers, die zonder bal als een dolle over het veld gaan. Dat is gretig voetballen, daar heb je meer aan dan die tackelende sjonnie uit de volkswijk.
pi_99662326
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:16 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Sightorsson zou voetballend geweldig zijn voor Feyenoord, niet zozeer om kwaliteiten (heeft ie ook) maar des te meer om zijn capaciteiten. En zijn houding is vrij koel, niet iets waardoor het hart van Feyenoorders sneller gaat kloppen waarschijnlijk. Dan zou ik daar toch liever voor kiezen dan voor een John De Wolf-achtige ruwe bolster.
Ik zou dan eerder voor een type Vleminckx gaan.
pi_99662364
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:18 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Ik zou dan eerder voor een type Vleminckx gaan.
Ongelooflijk, dat sadomasochisme van jullie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')