quote:Op maandag 18 juli 2011 14:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meisje is een klimgeit:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 juli 2011 14:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meisje is een klimgeit:
[ afbeelding ]
Prachtige foto dit zeg.quote:
Mogen Hakim en ik daarmee in de OP?quote:
Welk filmpje?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb net weer even Saffier's filmpje gezien en nu wil ik ook zo'n valkje!![]()
Staat in je OPquote:
At your service.quote:
Thanks! Ik was ook meteen verliefdquote:
Wat een lieverd zeg. Lief snuitje vooral.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:58 schreef Andiamo het volgende:
Even beter voorstellen trouwens:
Leia
[ afbeelding ]
Vandaar ook dat ik zo moest lachen om dat Starwars deuntje... dat moet ik Leia ooit leren!quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ze zit er ook net zo parmantig bij als Princess Leia, zo van: "Puh! Ik ben lekker een prinses!"
Ik wens je veel geluk daarmee, hopen dat het luktquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:05 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ik zo moest lachen om dat Starwars deuntje... dat moet ik Leia ooit leren!
Awwwww.. Ik kan haar op het schommeltje zetten (vanaf mijn vinger) en dan schommelen aan boven of onderkantquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik wens je veel geluk daarmee, hopen dat het lukt![]()
Ik krijg mijn meisjes niks aangeleerd helaas, alleen Meisje reageert op het volgende:
Ik steek mijn duim tussen 2 spijlen vlak boven een stokje en zeg: "Meisje, omnomnom!" (), vervolgens weet ze niet HOE snel ze rond moet klimmen om bij m'n duim te komen om eraan te gaan knabbelen
![]()
Mara is nog altijd vrij bang, al vloog ze vanmiddag spontaan zelf m'n slaapkamer binnen, waardoor ik, uiteraard, in de deuropening bleef staan. Toen had ze geen andere keuze dan naar mij toe te komen. Ze landde op m'n schouder, ik mocht m'n neus in haar nekje duwen en even later kwam ze op m'n vinger zitten
Parkieten zijn zo easy-going wat zulke dingen betreftquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:32 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Awwwww.. Ik kan haar op het schommeltje zetten (vanaf mijn vinger) en dan schommelen aan boven of onderkantvindt ze geweldig!
Stom genoeg lukte dat de eerste keer dat ik het probeerde en sindsdien laat ze het toe...
Ik heb haar nu net iets meer dan 3 weken hedat snap ik echt niet
Het was een grap.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:42 schreef Thaboel het volgende:
Foutje in de OP. Hakim zit in het kooitje niet ik
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was een grap.Mag ik het laten staan?
Anders moet het in de volgende OP worden angepast, want ik heb geen aanpasmogelijkheid meer omdat het te lang geleden is.
Zie ook mijn topic met slechte zelfbedachte grappen: slechte zelfbedachte grappen, deel 28
Ik zoek een goeie kweeker in de buurt van Den Haag. Ik wil wanneer ik eenmaal verhuist ben een vriendje voor Koes, en dat moet(!) een mannetje zijn. Heeft iemand tips?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:14 schreef Thaboel het volgende:
[..]Laat dan maar staan
MAar hoe gaat het met de parkietjes?
Ja, i weet wel iemand, maar dan moetik even informeren. Mijn 'eigen kweker', in Den Haag kwekt namelijk geen parkieten meer maar zij is heel goed en ik ben ervan overtuigd dat zij nog wel en goede kweker weet in Den Haag. Zal ik even informeren?quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:43 schreef warrel het volgende:
[..]
Ik zoek een goeie kweeker in de buurt van Den Haag. Ik wil wanneer ik eenmaal verhuist ben een vriendje voor Koes, en dat moet(!) een mannetje zijn. Heeft iemand tips?
Laat je haar dan een heel weekend alleen en zet je dan voer neer voor twee dagen? Ga je dan op vrijdagavond al weg of op zaterdagochtend? Ik vraag het omdat ik binnenkort ook een weekend wegga?quote:Koes is zo lief, ze was zo blij dat ik na een weekend weg weer thuis ben
Ja, graag! Het is duurt echter nog wel even voordat het zover is hoor. Ik heb nog geen huis om naar te verhuizen, en er zal ook eerst geklust moeten wordenquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:49 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, i weet wel iemand, maar dan moetik even informeren. Mijn 'eigen kweker', in Den Haag kwekt namelijk geen parkieten meer maar zij is heel goed en ik ben ervan overtuigd dat zij nog wel en goede kweker weet in Den Haag. Zal ik even informeren?
M'n huisgenoot heeft voor d'r gezorgd. Meestal laat hij Koes er overdag wel even uit. Voor 't geval dat hij haar zou vergeten te voeren had ze wel extra vers water, wat meer zaadjes en een tak gerst.quote:[..]
Laat je haar dan een heel weekend alleen en zet je dan voer neer voor twee dagen? Ga je dan op vrijdagavond al weg of op zaterdagochtend? Ik vraag het omdat ik binnenkort ook een weekend wegga?
Wat erg dat die kweker zo hardhandig was. Die man mogen ze van mij opsluiten. Ik vind dierenmishandeling zo ongeveer het ergste wat er is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:03 schreef Greys het volgende:
Misschien iemand die hiermee kan helpen?
Help Help
Dat heeft Bennie ook bij Noddie. Als Noddie (v) aan mijn neus/haar knabbelt, komt Bennie (m) er meteen bij om Noddie te knuffelen. Het gekke is, Noddie zoekt meer contact met me dan Bennie maar Noddie laat zich niet aaien en Bennie wel.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mara is trouwens wel heel erg aanhankelijk naar Meisje toeWaar laatstgenoemde ook naartoe gaat (stokje in de kooi, op m'n schouder, onder m'n bed), Mara moet erbij zijn
Was ze maar zo aanhankelijk naar mij toe, maar ze is nog steeds bangig![]()
quote:
Hoe is het inmiddels? Geen idee wat het zou kunnen zijn. Hoe lang heeft ze dit al? Vandaag voor het eerst?quote:Op donderdag 1 september 2011 16:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hmm, Meisje zit al een uur of twee op één pootje en hupt maar wat rond op dat ene pootje... bij het klimmen gebruikt ze die tweede ook niet. Ik haalde haar net even uit de kooi om te kijken en zag dat haar rechterpootje (die ze ingetrokken houdt) wat lichter van kleur is dan de linker
Geweldig nieuws!quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ze zit gelukkig nu weer gewoon op beide pootjes, ze hebben ook weer dezelfde rozige kleur
Zijn ze wel even groot? Jimmie (mijn eerste parkiet) was ook een slag kleiner dan zowel Noddie als Bennie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Apart eigenlijk, Meisje is veel kleiner (en lichter!) dan Mara terwijl het allebei gewone grasparkietjes zijn... Mara weegt puur op gevoel zeker 2x zoveel als Meisje en dat kan echt niet alleen in de vleugels en staart zitten (die Meisje dus niet heeft).
Die van mij bedoel je? Nee, het zijn allebei gewone, maar beiden dus een slag groter dan mijn vorige gewone parkiet.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:28 schreef piepkuiken21 het volgende:
is de een een Engelse en de ander een gewone?
Ze spuiten tegenwoordig stiekem anabolen enzo in de eierenquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die van mij bedoel je? Nee, het zijn allebei gewone, maar beiden dus een slag groter dan mijn vorige gewone parkiet.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ze spuiten tegenwoordig stiekem anabolen enzo in de eieren
Wat dacht van je van gewichtheffen? Hier Noddie op 29 mei 2010, op zijn tweede verjaardag, met zijn basketbal- en fitnessspel:quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Over een paar jaar zitten er enorm gespierde beesten op de stokjes die grunten ipv piepen
Nee, want Bennie heeft nooit zin om hem te spotten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zodra men niet kijkt ligt 'ie zeker op z'n rug te heffen?
Leuk hoor! Maar heb je er nu dan drie?quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:54 schreef joyvke het volgende:
Heb een nieuw parkietje gekocht vandaag. Hij zat zo schattig te beboppen in de kooi en hij beet zachtjes op mijn vinger. Nu zit hij me te bestuderen vanuit de kooi. Het is een echte grasparkiet (zo'n groene). Ik denk in ieder geval dat het een mannetje is. Blauwe neusdop en meer blauw dan Aya (zij heeft rond de gaatjes blauw zitten). edit: alhoewel ik nu toch aan het twijfelen sla ><.
Slechte kwaliteit foto. Moet nog een naam verzinnen die bij Aya en Shanji past :p
[ afbeelding ]
Yea op het moment heb ik er nu 3 (en dat gaat prima aangezien ze ook lekker los mogen vliegen). Als het 2 mannetjes en een vrouwtje zijn kan het in principe bij elkaar. Heb genoeg ruimte om er 4(in totaal) te nemen en wilde eigenlijk 2 jongere erbij, maar ik zag deze zitten en ik was eigenlijk verkochtquote:Op zaterdag 17 september 2011 17:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Leuk hoor! Maar heb je er nu dan drie?
Wist ik niet, dat je er ook drie kunt nemen als het twee mannetjes en een vrouwtje zijn. Ik zou meer dan twee echt te veel vinden, omdat ik steeds wil weten waar ze zijn als ik de kamer binnenkom. Maar jij bent het misschien al gewend.quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:14 schreef joyvke het volgende:
[..]
Yea op het moment heb ik er nu 3 (en dat gaat prima aangezien ze ook lekker los mogen vliegen). Als het 2 mannetjes en een vrouwtje zijn kan het in principe bij elkaar. Heb genoeg ruimte om er 4(in totaal) te nemen en wilde eigenlijk 2 jongere erbij, maar ik zag deze zitten en ik was eigenlijk verkocht. Niet helemaal de bedoeling, maar zij/ hij lijkt al vrij happy te zijn(al wassen, knarsen met bekje, op 1 pootje slapen, lekker opgebold etc).
(zit trouwens apart nu voor vandaag, zodat hij/ zij kan wennen en tot rust kan komen).
Ik sluit me hierbij aan. Sterkte!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat sneu... Maar 11 jaar is wel een zeer respectabele leeftijd
Wat erg. Ik wens je veel sterkte toe. Maar inderdaad een mooie leeftijd. En ik hoop dat je daaruit en uit het feit dat hij ongetwijfeld een mooi leven heeft gehad troost put.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:59 schreef Gala6183 het volgende:
Mijn vriendje Bo is niet meer. Hij is 11 jaar geworden.
[ afbeelding ]
Graag gedaan. Wat naar. Wie paste er op Bo?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:21 schreef Gala6183 het volgende:
Dank voor jullie lieve berichtjes. Het is tijdens mijn vakantie gebeurdDat maakt het extra sneu.
Vrienden die de afgelopen 3 jaar altijd op hem gepast hebben als we op vakantie gingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Graag gedaan. Wat naar. Wie paste er op Bo?
Het is wel een van de redenen dat ik niet op vakantie ga. Wil ze gewoon niet aan iemand anders toevertrouen. Mijn huis enzo wel, maar voor mijn jongens wil ik het liefst altijd zelf zorgen.
Naar hoor. Vertelden ze het na of tijdens je vakantie?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:51 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Vrienden die de afgelopen 3 jaar altijd op hem gepast hebben als we op vakantie gingen.
Meisje is een kruipertje jaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:29 schreef joyvke het volgende:
Sterkte Gala. Ik zag net pas je berichtje.
Trouwens Drizz, is Meisje een kruipertje? Ik weet niet of ik het heb gemist in een van de vorige topics.
Tijdje terug heb ik er een 4e parkietje bijgehaald toen Zayla een vrouwtje bleek te zijn. Hij heet Chrono. Zayla is nu wel heel tam, en Aya en Shanji apen dat wel na, maar Chrono blijft nog huiverig. Binnenkort een grotere kooi kopen waar ze met z'n vieren in kunnen, ze zitten nu nog in 2 aparte kooien. Overdag gaan ze bij elkaar in de grote kooi zitten en in de avond gaan Zayla en Chrono terug naar hun eigen kootje.
Gewoon van die plastic knijpers? En hang je die aan de spijlen van de kooi ofzo?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[...]
edit: en de favoriete speeltjes zijn hier nog altijd doodgewone (gekleurde) wasknijpersEen LOL dat ze daarmee hebben
Yup, gebruik ze ook om de 2 luikjes open te houden zodat ze naar believen rond kunnen fladderen. Meestal gaan ze meteen aan de wasknijpers hangen en eraan knagen en en...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Gewoon van die plastic knijpers? En hang je die aan de spijlen van de kooi ofzo?
Een hele beste.quote:
Wanneer komen ze weer bij elkaar, of alleen als je ze loslaat? En kunnen ze elkaar niet tussen de tralies door knuffelen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het was gisteravond weer eens raak tussen de damesDit keer heb ik Meisje uit de grote kooi gehaald en in de kleine gezet en deurtje dicht zodat Mara er niet bij kon. Meisje schijnt het allemaal wel best te vinden, maar Mara is al de hele ochtend heen en weer aan het wippen op d'r stokje want ze wil zo graag naar Meisje toe!
Ain't gonna happen, dat wordt toch weer lawaai en gekrijs dus ze blijven maar mooi waar ze zitten
Tussen de 8 en de 14 kunnen ze worden, dus zeg gemiddeld 11. Maar, en dat klinkt als een open deur en het is het niet, hoe ouder ze worden, hoe groter de kans is dat ze nog ouder worden. Zo'n gemiddelde komt natuurlijk tot stand op basis van beestjes die heel oud worden en beestjes die heel jong worden. Mijn eerste parkiet werd maar dertien weken (waarvan hij er zes bij mij was), maar je hebt ook vogeltjes nodig die een stuk ouder worden dan dat gemiddelde, anders zou het gemiddelde veel lager zijn. Snap je wat ik bedoel?quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:46 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik begin me zorgen te maken Croco is nu al 10. Hoe oud worden ze als je ze gewoon goed onderhoud en los laat vliegen?
Wordt het al minder zwaar of nog niet? En moet je er nog veel om huilen? De beste troost lijkt het mij dat hij vast een heel fijn leven heeft gehad en dat jij veel plezier van hem hebt gehad.quote:Op zondag 6 november 2011 12:14 schreef Gala6183 het volgende:
Ik roep nog elke ochtend vrolijk "Goedemorgen Bo!" voor ik besef dat hij er niet meer isHet is erg stil zonder hem.
Heb je gewacht tot je verdriet wat naar de achtergrond was verdwenen voordat je een nieuwe kocht?quote:Op zondag 6 november 2011 12:17 schreef Empathologica het volgende:
Dat hadden wij ook, elke keer die stilte als je 's ochtends beneden komt.. Gelukkig nu weer een herriemakertje.
Ja hoiquote:Op zondag 6 november 2011 11:11 schreef Federer-fan het volgende:
Wie is hier weleens een parkiet kwijtgeraakt en hoe ging je daarmee om?
En hoe ging je daarmee om? Ben je er lang verdrietig over geweest of viel dat wel meequote:Op zondag 6 november 2011 14:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ja hoi
Ruiz: vloog weg
Henkie: lag met de pootjes omhoog na een week of 8 (en 2 nadat Ruiz weg was)
Dakkie: vluchtte na lawaai een stikdonkere kamer in en wrong zich door een opening bij het raam van 2 á 3 cm
Dat is ook precies de reden dat ik eigenlijk geen huisdieren meer wil.quote:Op zondag 6 november 2011 15:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
De reden dat ik het allemaal vraag: ik denk er vaak over na hoe we deze dieren in ons leven brengen en er veel geluk voor terugkrijgen maar ook uiteindelijk verdriet en dat ik dat bepaald niet makkelijk vind.
Het is moeilijk hè. Want door het uiteindelijke verdriet te vermijden mis je ook al het plezier.quote:Op zondag 6 november 2011 15:47 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden dat ik eigenlijk geen huisdieren meer wil.
Woon nog thuis dus het was vooral afhankelijk van ons mam of er weer een kwam. De vorige keren was juist de komst van een nieuwe de mogelijkheid het verdriet een plek te geven. Alleen na de laatste valkparkiet hebben we 1,5 jaar niks gehad omdat 's mam het ff niet meer wou. Toen via via Kiwi gekregenquote:Op zondag 6 november 2011 14:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je gewacht tot je verdriet wat naar de achtergrond was verdwenen voordat je een nieuwe kocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |