Ja jij doet er niet moeilijk over, maar de mensen waar jij het over hebt (de niggers) in Nederland die vinden dat totaal niet ok. Waarschijnlijk heb je alleen maar blanke mensen in je eigen kring.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:46 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Dan nog, in DWDD zei iedereen gewoon vrolijk "nigger", wij doen hier niet zo moeilijk over. En da's maar goed ook.
Ja, daar zitten ook fantastische dingen inquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:06 schreef DeHovenier het volgende:
Heeft iemand het origineel gezien?
Deze dus: Django (1966) - IMDb
Het viel me op hoe vies het wordt als je zo prompt dat bierschenken in beeld brengt. Volgens mij is dat ook Tarantino's handelsmerk (een van de vele), want in Pulp Fiction komt die Bakuna Burger nadrukkelijk in beeld. Eigenlijk geeft dat dan een mooi contrast: alledaagse dingen als eten wordt vies, controversiële onderwerpen als slavernij worden behapbaar...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die Beugel ja.
(al kwam die blijkbaar uit de film Rio Bravo)
Sowieso hoe Schultz Tarantino met bier omging, briljant!
Als je in Nederland in een interview met Samuel L. Jackson zegt "er wordt wel vaak het woord neger gebruikt, wat vind je daar van?", is dat heel normaal. In de VS wilde de interviewer het na aandringen niet eens zeggen, dat is onmogelijk in Nederland.quote:Op zondag 20 januari 2013 00:26 schreef Obama het volgende:
[..]
Ja jij doet er niet moeilijk over, maar de mensen waar jij het over hebt (de niggers) in Nederland die vinden dat totaal niet ok. Waarschijnlijk heb je alleen maar blanke mensen in je eigen kring.
Ja,maar het ging dus niet over negroe, maar over nigger. Die interviewer had misschien best negroe willen zeggen, maar Samuel vroeg hem nikker te zeggen. Had ie geen zin in.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je in Nederland in een interview met Samuel L. Jackson zegt "er wordt wel vaak het woord neger gebruikt, wat vind je daar van?", is dat heel normaal. In de VS wilde de interviewer het na aandringen niet eens zeggen, dat is onmogelijk in Nederland.
Hier zit er gewoon veel minder achter dan daar.
wat is dezequote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/261861/
Neger is iets anders dan nikker. Dat zou hier ook niet zomaar kunnen. kijk bv naar nikker simon uit een nl tv programma. Is heel snel van de buis gehaald.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je in Nederland in een interview met Samuel L. Jackson zegt "er wordt wel vaak het woord neger gebruikt, wat vind je daar van?", is dat heel normaal. In de VS wilde de interviewer het na aandringen niet eens zeggen, dat is onmogelijk in Nederland.
Ja klopt, maar hier wordt het niet gebliept, dat is het verschil.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nigger was onderdeel van de discussie
Ja, maar daar worden alle scheldwoorden gebliept, en hier niet. Dus heeft verder niks met dat specifieke woord te maken.quote:Op zondag 20 januari 2013 04:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hier wordt het niet gebliept, dat is het verschil.
Nee inderdaad het benoemen is ok, maar het gebruik is niet ok ( in het dagelijks leven).quote:Op zondag 20 januari 2013 03:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
http://blogs.suntimes.com/ebert/2013/01/django_unchained.htmlquote:Op zondag 20 januari 2013 17:45 schreef AmaninFull het volgende:
Ik ga em kijken deze week, iemand een recensie voor me? (ik bedoel van een kwaliteitskrant, niet twee zinnetjes van een poster hier)
oh?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:45 schreef AmaninFull het volgende:
Neger betekent niet meer "iemand die zwart is (zoals de letterlijke betekenis), maar veeleerder "zwarte slaaf/minderwaardig iemand " etc,
Maar in Nederland zouden ze het wel gewoon op tv zeggen en ZEKER als het in een film 100x werd gebruikt en je die film bespreekt.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:19 schreef Nagil het volgende:
Nikker daarentegen is wel een scheldwoord.
Die discussie ga ik niet eens meer aan, dat is off-topic.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:45 schreef AmaninFull het volgende:
En overigens wat betreft de discussie om het gebruik van het woord nigger of neger. Belachelijk. Het zit heel simpel, voor de film moet dat gewoon kunnen, het gaat nu eenmaal over de slavernij en dat woord hoort daarbij als mes en vork. Een ander verhaal is het in normaal taalgebruik, ik vind het neger (en helemaal 'nikker) niet kunnen vanwege de connotaties die daar onvermijdelijk bijhoren. Het heeft gewoon een te beladen lading.
Een baan buiten de televisiewereld?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar het staat toch buiten kijf dat een interviewer die het woord niet 'durft' te gebruiken terwijl hij het over de film heeft, zoals in dat interview met Samuel L. Jackson, beter een andere baan kan gaan zoeken?
Iets waarbij hij geen films hoeft te bespreken die over controversiële onderwerpen gaanquote:Op zondag 20 januari 2013 18:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een baan buiten de televisiewereld?
Fuck "mag" normaal toch ook niet? Dat werd niet weggepiept... dat vond ik wel vreemd.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:26 schreef Specularium het volgende:
Maar die interviewer heeft de regels niet bedacht.
Oh, hij 'mocht' natuurlijk niet van het netwerk. Maar Sam L. dwong hem en ze konden het wegbliepen. Zoals Sam al zei: het was op deze manier een slechte vraag.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:26 schreef Specularium het volgende:
Maar die interviewer heeft de regels niet bedacht.
Hier hebben we ook een Bible-Belt (loopt van Zeeland via Utrecht naar Overijssel), maar daar hebben ze gelukkig geen TVquote:Op zondag 20 januari 2013 19:55 schreef BankAardappel het volgende:
Die TV kanalen in de VS bliepen veel niet zozeer omdat ze zelf vinden dat iets gevoelig ligt ofzo, maar omdat ze klachten van kijkers willen vermijden, wat weer tot flinke boetes leidt. Hier is dat geen probleem, maar daar blijkbaar wel. Zal ook wel met de vreemde aanklaag cultuur te maken hebben die daar heerst, de gevolgen zijn financieel een stuk groter. En in vergelijking met hier heb je daar een veel grotere groep mensen, de bible belt, die een probleem hebben met bepaalde woorden.
Ben ik met je eens, in deze context moet je daar niet moeilijk over doen.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die discussie ga ik niet eens meer aan, dat is off-topic.
Maar het staat toch buiten kijf dat een interviewer die het woord niet 'durft' te gebruiken terwijl hij het over de film heeft, zoals in dat interview met Samuel L. Jackson, beter een andere baan kan gaan zoeken?
En reviews vind je op rottentomatoes.
Neger is in Nederland wel beladen, als land met een forse slavernijachtergrond is dat woord ook hier met die zwarte geschiedenis vervlochten. Het gaat het er niet om wat jij persoonlijk vindt, ik denk dat er een groot genoege groep is in Nederland die zich toch ongemakkelijk vindt bij het horen van dit woord, dus het kan niet. Nikker is al helemaal ongepast.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:19 schreef Nagil het volgende:
Zelf geen recensie online kunnen vinden en dan even aan iedereen verkondigen wat het woord 'neger' betekent, lol.
Het woord neger heeft in Nederland helemaal geen zwaar beladen betekenis. Als je een beetje kranten leest en tv-programma's kijkt komt dit woord gewoon vaak voor. Nikker daarentegen is wel een scheldwoord.
quote:Op zondag 20 januari 2013 23:31 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Neger is in Nederland wel beladen, als land met een forse slavernijachtergrond is dat woord ook hier met die zwarte geschiedenis vervlochten. Het gaat het er niet om wat jij persoonlijk vindt, ik denk dat er een groot genoege groep is in Nederland die zich toch ongemakkelijk vindt bij het horen van dit woord, dus het kan niet. Nikker is al helemaal ongepast.
Dat is echt de minderheid van de minderheid hoor, zonder TVquote:Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hier hebben we ook een Bible-Belt (loopt van Zeeland via Utrecht naar Overijssel), maar daar hebben ze gelukkig geen TV
Daar hou ik altijd wel van. Mensen die dit soort films niet begrijpen.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:24 schreef Stefan het volgende:
Rare film
Was t comedy, een parodie? Met rapmuziek en grolsch bier
Oh ik begrijp t wel, het is een ode. Maar de ene keer was het actie, dan weer slapstick.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar hou ik altijd wel van. Mensen die dit soort films niet begrijpen.
True. Geen klasieker? Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:33 schreef Stefan het volgende:
Het is niet QT sterkste film,
Geen klassieker
Homagequote:Op maandag 21 januari 2013 01:24 schreef Stefan het volgende:
Rare film
Jeetje, heb je ze nog gesproken? Zijn ze te spreken over je humor?quote:Op maandag 21 januari 2013 02:08 schreef Stefan het volgende:
Ik hoorde in de zaal vrouwen reageren op de enorme ballen van Fox
Wat lul jij nou weerquote:Op maandag 21 januari 2013 07:23 schreef Rogan het volgende:
[..]
Jeetje, heb je ze nog gesproken? Zijn ze te spreken over je humor?
Want heb het gevoel dat jij denkt dat je heel grappig bent.
Het was 100% entertainment.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:24 schreef Stefan het volgende:
Rare film
Omdat pubertjes denken dat grolsch de enige beugelfles is.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:27 schreef HostiMeister het volgende:
Enige wat ik zag was een beugel, waarom gaat iedereen hier er van uit dat het Grolsch was?
En de kleur van het flesje, en de nadruk op het "plop" laten doen. Alles dus.quote:
Omdat we in Nederland Grolsch kennen als het beugelmerk. De fles was duidelijk anders, en natuurlijk is er daar geen Grolsch, maar wie weet was het een hintje naar Nederland.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:27 schreef HostiMeister het volgende:
Enige wat ik zag was een beugel, waarom gaat iedereen hier er van uit dat het Grolsch was?
Het was een bruin flesje johquote:Op maandag 21 januari 2013 08:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
En de kleur van het flesje, en de nadruk op het "plop" laten doen. Alles dus.
Of niet natuurlijkquote:Op maandag 21 januari 2013 08:53 schreef Breuls het volgende:
[..]
Omdat we in Nederland Grolsch kennen als het beugelmerk. De fles was duidelijk anders, en natuurlijk is er daar geen Grolsch, maar wie weet was het een hintje naar Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |