Goed gesproken, K22; wat moet je ermee?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee hoor, zie de reacties boven de jouwe.
Het stuk is onbegrijpelijk, want staat bol van de tegenstrijdigheden.
Dat zou kunnen, ik ben niet bekend met de details van die geschiedenis.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:16 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Chinezen zijn lang niet zo herkenbaar als negers, hoor.
[..]
Dan is het frappant dat de Holocaust werd gepleegd door het land waar de Joden grotendeels geassimileerd waren. De Roma hebben trouwens zelden de kans gekregen om op te gaan in de bevolking.
In uiterste instantie: ja, inderdaad.quote:[..]
Het prijskaartje van Hans Frank.
Je spreekt nu over een situatie van de eerste helft van de vorige eeuw, de jaren 1920 tot 1940. De joden zijn verdreven uit hun land pakweg 1900 jaar eerder, door de Romeinen. (Al zijn er ook (joodse) bronnen die zeggen dat ze vrijwillig de hort op gingen.)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, ze hadden een andere Joodse identiteit dan de Oost-Europese Joden. Dezelfde tegenstellingen zijn ook aanwezig in huidig Israel, zoals ik al eerder zei. Neemt niet weg dat hun eigen culturele en religieuze uitingen en tradities uiteraard aanwezig waren. Je kan dus prima spreken van integratie, maar assimilatie is natuurlijk een fors "zwaarder" woord.
Ja, Emmett Till vroeg er gewoon om.quote:Maar je kunt toch zelf ook wel zien dat de mate van problemen van een kleinere bevolkingsgroep in een groter geheel min of meer evenredig is met de mate waarin zij zich als apart wenst te manifesteren.
Leg mij eens uit wat dit met het topic temaken heeft?quote:
Strand + raciale hygiënequote:Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat dit met het topic temaken heeft?
Nja. Een belangrijk aspect van het bordje wat je daar ziet is dat de overheid dus een verbod op legt. Terwijl dit verhaal gaat over mensen die hun persoonlijke meningen doorspelen.quote:
Vergis je niet, ik ben redelijk conservatief. Ik ben, zoals we dat hier noemen, modern-orthodox. D.w.z. religieus, maar leef in de moderne wereld.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Niets mis mee. Die conservatieven zijn maar angstige wezens.
[..]
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:18 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Vergis je niet, ik ben redelijk conservatief. Ik ben, zoals we dat hier noemen, modern-orthodox. D.w.z. religieus, maar leef in de moderne wereld.
Ik zou het erg prettig vinden als mijn kinderen met een Joodse partner zouden trouwen, maar als zij een andere keuze maken, zal ik dat respecteren en mijn schoonkind (m/v) zal toch welkom zijn.
Joods leven is een mix van religie, traditie, cultuur. Om op die manier met een niet-Joodse partner te leven, is moeilijk (let wel: ik zeg niet 'onmogelijk'), ook als je niet religieus bent. Zeker voor een man omdat je kinderen niet Joods zullen zijn. Dat wordt een lastig huishouden.
Assimilatie? Dat betekent alles opgeven, geen Jodendom meer.
Integratie? Dat is wat de Joden door de eeuwen heen in Nederland hebben gedaan. Onderdeel uitmaken van de algemene gemeenschap, opgaan in alle beroepsgroepen, zonder de eigen Joodse identiteit op te geven. Makelaars, verzekeringsagenten, vakbondsbonzen, politici, handelsvertegenwoordigers, schoenverkopers, architecten, rechters, fabrieksarbeiders etc. net zoals alle andere Nederlanders maar toevallig bewust Joods, religieus of niet.
Toen ik student was, was ik lid van zowel een 'normale' als van een Joodse studentenvereniging. En binnen beiden ben ik even actief geweest. Voor mij was het 'normale' studentenleven even belangrijk als het 'Joodse' studentenleven. Beide sociale kringen hadden een plaats in mijn leven en gaven uiting aan mijn identiteit. Ik was in de kroeg te vinden met een glas bier in mijn hand en een keppel op mijn hoofd. Het enige dat mij deed verschillen van de anderen was dat ik niet alles at: zij konden de bitterballen etc. wel eten, voor mij waren het alleen de borrelnootjes en dergelijke. Maar, voor zover ik weet, heeft het de 'normale' studenten nooit gehinderd dat ik mijn grenzen stelde zoals door de Joodse regels opgelegd. Ik was gewoon een van de groep, net zo idioot en lallend als de rest, zonder mijn Joods-zijn te verbergen of te ontkennen.
Dat is in mijn optiek integratie: meedoen met de rest, je niet afzijdig houden, maar wel je grenzen stellen om je eigen identiteit te bewaren.
Tja. Heb je niks beters te doen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:43 schreef Nibb-it het volgende:
Kees ik vraag me toch af waarom ik jou altijd alleen in 'joods'-gerelateerde topics zie posten in NWS
Vet van mij.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:18 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Vergis je niet, ik ben redelijk conservatief. Ik ben, zoals we dat hier noemen, modern-orthodox. D.w.z. religieus, maar leef in de moderne wereld.
Ik zou het erg prettig vinden als mijn kinderen met een Joodse partner zouden trouwen, maar als zij een andere keuze maken, zal ik dat respecteren en mijn schoonkind (m/v) zal toch welkom zijn.
Joods leven is een mix van religie, traditie, cultuur. Om op die manier met een niet-Joodse partner te leven, is moeilijk (let wel: ik zeg niet 'onmogelijk'), ook als je niet religieus bent. Zeker voor een man omdat je kinderen niet Joods zullen zijn. Dat wordt een lastig huishouden.
Assimilatie? Dat betekent alles opgeven, geen Jodendom meer.
Integratie? Dat is wat de Joden door de eeuwen heen in Nederland hebben gedaan. Onderdeel uitmaken van de algemene gemeenschap, opgaan in alle beroepsgroepen, zonder de eigen Joodse identiteit op te geven. Makelaars, verzekeringsagenten, vakbondsbonzen, politici, handelsvertegenwoordigers, schoenverkopers, architecten, rechters, fabrieksarbeiders etc. net zoals alle andere Nederlanders maar toevallig bewust Joods, religieus of niet.
Toen ik student was, was ik lid van zowel een 'normale' als van een Joodse studentenvereniging. En binnen beiden ben ik even actief geweest. Voor mij was het 'normale' studentenleven even belangrijk als het 'Joodse' studentenleven. Beide sociale kringen hadden een plaats in mijn leven en gaven uiting aan mijn identiteit. Ik was in de kroeg te vinden met een glas bier in mijn hand en een keppel op mijn hoofd. Het enige dat mij deed verschillen van de anderen was dat ik niet alles at: zij konden de bitterballen etc. wel eten, voor mij waren het alleen de borrelnootjes en dergelijke. Maar, voor zover ik weet, heeft het de 'normale' studenten nooit gehinderd dat ik mijn grenzen stelde zoals door de Joodse regels opgelegd. Ik was gewoon een van de groep, net zo idioot en lallend als de rest, zonder mijn Joods-zijn te verbergen of te ontkennen.
Dat is in mijn optiek integratie: meedoen met de rest, je niet afzijdig houden, maar wel je grenzen stellen om je eigen identiteit te bewaren.
Tja, in Israël bestaat geen verbod, daar is het gewoon onmogelijk om buiten je eigen geloofsgemeenschap te trouwen. Dat is inderdaad net even anders maar komt toch op hetzelfde neer, als je met je verschillende achtergrond of huidskleur wil gaan trouwen of samen zwemmen zal je dat in het buitenland moeten doen. Op zich best absurd, dat je in een seculiere staat alleen kan trouwen als je gelovig bent, dat de overheid die mogelijkheid niet aanbiedt voor ongelovigen en/of gemengde huwelijken.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nja. Een belangrijk aspect van het bordje wat je daar ziet is dat de overheid dus een verbod op legt. Terwijl dit verhaal gaat over mensen die hun persoonlijke meningen doorspelen.
Het verschil tussen ongelijkheid op justitieel niveau ...
Verboden .. nee .. fout .. JA! Net zo fout als een stormfronter of KKK'er die zit te vertellen dat jij als Arisch vrouwtje een gezonde Arische man hoort te trouwen om gezonde Arische kinderen te krijgen, je hoort immers bij het superieure blanke ras .. white power en meer van dat soort racistische gif.quote:.. en het gebruik maken van je recht tot vrijheid van meningsuiting. Of denk je dat het verboden is hier om te doen wat deze mensen doen? Mensen gaan er wel moeilijk over doen maar infeite doen ze niks echt fouts.
Kan je dit onderbouwen met bronnen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, in Israël bestaat geen verbod, daar is het gewoon onmogelijk om buiten je eigen geloofsgemeenschap te trouwen. Dat is inderdaad net even anders maar komt toch op hetzelfde neer, als je met je verschillende achtergrond of huidskleur wil gaan trouwen of samen zwemmen zal je dat in het buitenland moeten doen. Op zich best absurd, dat je in een seculiere staat alleen kan trouwen als je gelovig bent, dat de overheid die mogelijkheid niet aanbiedt voor ongelovigen en/of gemengde huwelijken.
Ik zie niet waarom dit meer aandacht verdient dan die 2 idioten (1 neger en een gestoord wijf) die bij Amsterdam centraal staan te verkondigen dat je moet knielen voor Jeeeezus.quote:[..]
Verboden .. nee .. fout .. JA! Net zo fout als een stormfronter of KKK'er die zit te vertellen dat jij als Arisch vrouwtje een gezonde Arische man hoort te trouwen om gezonde Arische kinderen te krijgen, je hoort immers bij het superieure blanke ras .. white power en meer van dat soort racistische gif.
"Pas op voor nep-joden op het strand!"quote:
Een fanatieke enkeling wordt dan ook niet zo snel als bedreigend ervaren, al is dat eigenlijk een drogbeeld waarmee je jezelf gerust wil stellen ..quote:Ik zie niet waarom dit meer aandacht verdient dan die 2 idioten (1 neger en een gestoord wijf) die bij Amsterdam centraal staan te verkondigen dat je moet knielen voor Jeeeezus.
Ik heb persoonlijk ondanks het geconfronteerd worden met types die vinden dat je binnen je eigen ras moet blijven met je relaties mijn Thaise vriendin er geen keer minder door geneukt.
Ik denk dat het een goed idee is als meer mensen meer gingen neuken en zich minder druk gingen maken om mensen die jou toch niks kunnen opdragen. Laat iedereen lekker zijn/haar (eventueel zielige) meningkjes hebben en verkondigen. Kan jou het schelen.
Nee. Wat jij beweert is dat er geen verbod is in Israel op het trouwen met iemand van een ander geloof maar dat je daar niet kan trouwen met iemand van een ander geloof. Ik snap de zin niet en wil graag weten waar je deze gedachtegang vandaan haalt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:07 schreef moussie het volgende:
[..]
"Pas op voor nep-joden op het strand!"
Tjsa. Ik twijfel een beetje dat dat de reden is dat dit voor veel mensen fascinerender is dan iets anders. Discriminatie op basis van ras is gewoon iets waar veel mensen een onevenredige aandacht aan besteden terwijl er in de wereld op andere vlakken wel echt onrecht wordt aangedaan. Dit is gewoon zo'n typisch gevalletje "laat ze maar lekker in de zandbak spelen" (letterlijk en figuurlijk)quote:[..]
Een fanatieke enkeling wordt dan ook niet zo snel als bedreigend ervaren, al is dat eigenlijk een drogbeeld waarmee je jezelf gerust wil stellen ..
Maar waarom dit meer aandacht verdient .. Levaha, de organisatie die dit doet, werkt samen met ex-Kach-leden, en dat is iets wat je altijd in de gaten hoort te houden ..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |