Zal ik een certificaat voor je maken? En waarom is ze niet blij?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:56 schreef SilkTie het volgende:
[..]
![]()
Kan je dat ook even mijn vrouw vertellen, weet ze dat er tenminste één iemand blij is om mij weer te treffen.
BTW, waarom heb je een hekel aan Hollanders?
Aannemende dat je soldaten uit de VSvA bedoelt:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Amerikanen zijn ook besneden toch?
Precies.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onzin.
Verder hebben de Joden gewoon groot gelijk dat ze hun volk/ras dat 5000 jaar oud is en altijd heeft gevochten voor zijn voortbestaan niet in één generatie te grabbel gooien aan een tijdelijke multikul-hysterie.
Verder hebben de Joden duizenden jaren lang in de diaspora gewoond en hun identiteit en 'ras' weten te behouden, dus hen zal het dit keer ook wel lukken.
Dat is toch precies hetzelfde als wat deze Joden doen? De dames mogen alleen met het eigen volk neuken, maar over de heren geen woord! Zo gaat het altijd in macho-culturen..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:19 schreef StefanP het volgende:
[..]
Precies.
Het hoeft altijd maar van één kant te komen van het multicultituig: de kant van de joden en gentiles. Hoe te meer vermenging, hoe te beter ze het vinden. Het westen is namelijk verdorven en onze cultuur en geschiedenis is niks waard. Het tegenovergestelde niet natuurlijk, dat is racisme, en "hun" cultuur moet je respecteren en moet behouden blijven. Dat van het blanke westen en de joden daarentegen: weg ermee! Vandaar ook dat onze nieuwe medelanders zoveel mogelijk westerse hoertjes neuken en voor het raam zetten... maar het omgekeerde? Dan is de wereld te klein.
Totale bullshit.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt je culturele identiteit ook behouden zonder uitsluitend met rasgenoten te huwen.
Opzich heb je best wel gelijk, maar het boeit weinig toch? De provincies stellen namelijk weinig voor als bestuurlijke entiteit en als de randstad het goed doet, profiteert heel Nederland mee want dan komen er meer belastingcenten binnen die uiteindelijk weer naar de periferie vloeien. Als regio's als Limburg en Friesland op zichzelf zouden staan zouden ze een stuk slechter af zijn. Het zijn geen wingewesten ofzo..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:06 schreef Kees22 het volgende:
*zeurverhaal over Holland en andere provincies*
Het gaat ook niet per se over de provincies. En er zijn inderdaad landstreken waar het minder goed gaat. Maar je veronderstelling dat de belastingcenten vanuit Holland opgebracht uiteindelijk naar de periferie vloeien, klopt op een aantal plaatsen niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:26 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Opzich heb je best wel gelijk, maar het boeit weinig toch? De provincies stellen namelijk weinig voor als bestuurlijke entiteit en als de randstad het goed doet, profiteert heel Nederland mee want dan komen er meer belastingcenten binnen die uiteindelijk weer naar de periferie vloeien. Als regio's als Limburg en Friesland op zichzelf zouden staan zouden ze een stuk slechter af zijn. Het zijn geen wingewesten ofzo..
Hm, daar heb ik ook weer niet zoveel behoefte aan en het is nogal offtopic dus laten we het hier maar bij laten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het gaat ook niet per se over de provincies. En er zijn inderdaad landstreken waar het minder goed gaat. Maar je veronderstelling dat de belastingcenten vanuit Holland opgebracht uiteindelijk naar de periferie vloeien, klopt op een aantal plaatsen niet.
De meest productieve streken verschuiven wel over Nederland. Met name het zuidoosten van Brabant, zo rond Eindhoven, is de laatste jaren nogal eens koploper geweest.
Verder: ik antwoordde op een vraag aan mij persoonlijk. Die eigenlijk buiten de orde was. We kunnen hier wel een apart topic over beginnen.
Met die laatste zin raak je een reflex: inderdaad, ik voel me Nederlander. Tot iemand Hollander zegt, dan voel ik me meteen niet-Hollander.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:40 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Hm, daar heb ik ook weer niet zoveel behoefte aan en het is nogal offtopic dus laten we het hier maar bij laten.
Ik vond alleen dat het niet echt zin heeft om verschillende streken zo tegen elkaar af te zetten als de meeste dingen toch op nationaal niveau geregeld worden en de meeste mensen zich veel meer Nederlander dan Gelderlander/Brabander/Hollander/etc voelen. Tenminste, dat geldt voor mij wel..
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nog steeds: onbesneden soldaten in Irak kregen echt wel problemen! De mannetjes dan.
Het gebruik van het woord 'multicultuig' impliceert dat je het samenleven van meerdere verschillende culturen afwijst? Dus met andere woorden: culturen kunnen beter met elkaar versmelten. Maar uit de rest van je posts lijk je te impliceren dat je de joden gelijk geeft als ze hun ras 'zuiver' willen houden, om zo hun culturele identiteit te bewaren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:19 schreef StefanP het volgende:
[..]
Precies.
Het hoeft altijd maar van één kant te komen van het multicultituig: de kant van de joden en gentiles. Hoe te meer vermenging, hoe te beter ze het vinden. Het westen is namelijk verdorven en onze cultuur en geschiedenis zijn niks waard. Het tegenovergestelde niet natuurlijk, dat is racisme, en "hun" cultuur moet je respecteren en moet behouden blijven. Dat van het blanke westen en de joden daarentegen: weg ermee! Vandaar ook dat onze nieuwe medelanders zoveel mogelijk westerse hoertjes neuken en voor het raam zetten... maar het omgekeerde? Dan is de wereld te klein.
Zoek hulp. Voordat je een echt gevaar voor de rest van je samenleving wordt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:19 schreef StefanP het volgende:
[..]
Precies.
Het hoeft altijd maar van één kant te komen van het multicultituig: de kant van de joden en gentiles. Hoe te meer vermenging, hoe te beter ze het vinden. Het westen is namelijk verdorven en onze cultuur en geschiedenis zijn niks waard. Het tegenovergestelde niet natuurlijk, dat is racisme, en "hun" cultuur moet je respecteren en moet behouden blijven. Dat van het blanke westen en de joden daarentegen: weg ermee! Vandaar ook dat onze nieuwe medelanders zoveel mogelijk westerse hoertjes neuken en voor het raam zetten... maar het omgekeerde? Dan is de wereld te klein.
Chinezen zijn lang niet zo herkenbaar als negers, hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Negers en Chinezen zijn nog lang te herkennen, daarom verbaas ik me daar ook minder over.
Dan is het frappant dat de Holocaust werd gepleegd door het land waar de Joden grotendeels geassimileerd waren. De Roma hebben trouwens zelden de kans gekregen om op te gaan in de bevolking.quote:Joden en Roma kunnen binnen enkele generaties naadloos opgaan in een Europese bevolking, behalve misschien in de Scandinavische landen waar iedereen hoogblond is.
Het prijskaartje van Hans Frank.quote:En dat mag natuurlijk ook, dat moeten ze zelf weten. Maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan.
Misschien ook omdat 'neger' niet zo'n specifiek etiketje is?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:16 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Chinezen zijn lang niet zo herkenbaar als negers, hoor.
En vervolgens wel ellenlange epistels vol met Frits Sissing-rancune schrijven.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zal ik een certificaat voor je maken? En waarom is ze niet blij?
Daar zijn verschillende redenen voor, die elkaar deels overlappen.
In de eerste plaats stel ik prijs op een juiste betiteling: Nederland en niet Holland, het Verenigd Koninkrijk en niet Engeland, de VSvA en niet Amerika. Gewoon omdat het verwarring voorkomt.
Het is erg genant om Balkenende Holland te horen zeggen, waarna Merkel het heeft over die Niederlände. Dat is toch een afgang, als je als regeringsleider de naam van je eigen land in je eigen taal niet eens goed gebruikt!
Overigens heeft elke Europese taal aparte woorden voor Nederland en voor Holland. En Duitsland heeft een hele serie verschillende namen in allerlei talen.
Verder zit er vaak een soort randstedelijke arrogantie in verscholen, alsof Holland het centrum van Nederland is en de rest er eigenlijk niet toe doet.
Of een vorm van onterechte toeëigening: Limburgs goud wordt dan Hollandse asperges, Zeeuwse roem worden Hollandse mosselen, Groninger blaarkoppen zijn opeens een oud-Hollands ras
Frappant is bovendien, dat veel dingen die als typisch Hollands gezien worden, helemaal niet zo Hollands zijn. Klompen worden gemaakt in Brabant en Gelderland, molens staan verspreid over heel Nederland, koeien lopen er in Holland juist vrij weinig rond en in Brabant, Gelderland en Overijssel juist veel. Land dat op de zee gewonnen is vinden we in Groningen, Friesland en Zeeland en uiteraard in Flevoland. Veel Hollandse polders zijn voormalige veenpolders. Philips, Unilever en Akzo zijn ontstaan buiten Holland.
Van diverse grote projecten gaan de baten naar Holland, terwijl de kosten door andere delen van Nederland opgebracht worden. De Betuwelijn: grotendeels betaald uit de nationale belastingopbrengsten, de voornamelijk Gelderse Betuwe draagt de hinder en onteigeningen en de tekorten zullen ongetwijfeld bijgepast worden uit de rijksbegroting. Als er een batig saldo is, komt dat ten goede van de Rotterdamse zakenlieden. De HSL een vergelijkbaar verhaal. Om Holland in de winter warm te houden, wordt er in Drenthe een gasopslag aangelegd voor het Gronings aardgas.
En dan: ik vind het niet van intelligentie getuigen om ergens te gaan wonen, waar voortdurend energie nodig is om alleen al te kunnen wonen. Als er niet voortdurend water uitgemalen wordt, loopt half Holland onder.
Maar goed: dit is wel buiten de orde, vrees ik.
Natuurlijk, maar Chinezen werden gedurende aanzienlijke tijd beschouwd als blanken.quote:Misschien ook omdat 'neger' niet zo'n specifiek etiketje is?
Er mist iets in je post, nl: PvdA.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:19 schreef StefanP het volgende:
[..]
Precies.
Hoge posities of functies bekleden staat zeker niet gelijk aan "volledige assimilatie", mocht je dat denken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:16 schreef TitusPullo het volgende:
Dan is het frappant dat de Holocaust werd gepleegd door het land waar de Joden grotendeels geassimileerd waren. De Roma hebben trouwens zelden de kans gekregen om op te gaan in de bevolking.
Dan is het maar goed dat ik dat niet bedoelde.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoge posities of functies bekleden staat zeker niet gelijk aan "volledige assimilatie", mocht je dat denken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |