Die kans is klein, want ik heb een hekel aan Hollanders. Mijn moeder komt uit 's-Gravenhage en is dus zelf een Hollandse. En zij zou het dus misschien wel toejuichen als ik met een Hollandse thuiskwam.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:06 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Hoe zou jouw moeder het vinden als je met flinke Hollandse meid zou thuiskomen?
Uitstekende vergelijking, Kees. Je weet wel Hollanders van andere Nederlands te onderscheiden, maar andere bijzonderheden ken je niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:18 schreef Kees22 het volgende:
Ik verbaas me er al tijden over dat joden, net als roma, zich na 2000 jaar (!) nog steeds als afzonderlijke groep presenteren.
De Hugenoten die naar Nederland gevlucht zijn, zijn al lang niet meer als zodanig te herkennen.
Je geeft zelf het antwoord al: de Joden (en de Roma) zijn genetisch een andere groep, met ook een hele andere achtergrond. Dat gold voor de Hugenoten niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een nieuwe groep die ergens komt om zich te vestigen is zelden welkom. Dat is het lot van nieuwkomers. Maar na een of twee generaties zijn ze geďntegreerd, als ze dat willen.
Ik verbaas me er al tijden over dat joden, net als roma, zich na 2000 jaar (!) nog steeds als afzonderlijke groep presenteren.
De Hugenoten die naar Nederland gevlucht zijn, zijn al lang niet meer als zodanig te herkennen.
De huidige joden blijken ook genetisch dichter bij Palestijnen te staan dan bij Indo-Europeanen. Dat is best wel knap, maar heeft blijkbaar en logischerwijs ook een prijs.
Gezellig hč, al die nationaliteiten? Hebben wij in onze familie ook last van, met Hollanders, Limburgers, Friezen, Tunesiërs, Engelsen, etc.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ SilkTie
Als ik met een Hollandse thuis zou komen? Jij projecteert misschien je eigen moeder op anderen, mijn moeder zou daar niet moeilijk over doen. Mijn neef is getrouwd met een Belgische, mijn oom met een Franse vrouw.
Mensen selecteren om hun afkomst is een btje 1941.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Uitstekende vergelijking, Kees. Je weet wel Hollanders van andere Nederlands te onderscheiden, maar andere bijzonderheden ken je niet.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die kans is klein, want ik heb een hekel aan Hollanders. Mijn moeder komt uit 's-Gravenhage en is dus zelf een Hollandse. En zij zou het dus misschien wel toejuichen als ik met een Hollandse thuiskwam.
Overigens ben ik wel blij je weer te treffen. En ik zie goede argumentatie van jouw kant, dat is ook wel een verademing.
Morgen verder.
Nee hoor, gebeurde daarvoor ook al en nu ook nog. Niet alleen in de (orthodox-)Joodse gemeenschap overigens, maar juist ook onder Marokkanen en Turken (ook in Nederland). Wat dat betreft is het wel weer typerend hypocriet om te zien welke mensen het meest opzichtig en met de meest walgelijke vergelijkingen aanstoot nemen aan dit nieuwsbericht. Het zal me benieuwen of zijn (hun mede-)Marokkanen of Turken die alleen binnen de eigen gemeenschap willen trouwen ook als nazi's beschouwen, of dat ze dergelijke kretologie bewaren voor Joden (maar o wee als je constateert dat ze antisemitisch zijnquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Mensen selecteren om hun afkomst is een btje 1941.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:52 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Gezellig hč, al die nationaliteiten? Hebben wij in onze familie ook last van, met Hollanders, Limburgers, Friezen, Tunesiërs, Engelsen, etc.
Moet ik hier ook een rijtje neerzetten van met welke personen mijn broer, neven, nichten, ooms en tantes getrouwd zijn? Ik volsta met te stellen dat we zowel Joden als niet-Joden in de familie hebben, Asjekenaziem en Sefaradiem, Katholieken en Nederlands Hervormden.Niets mis mee. Die conservatieven zijn maar angstige wezens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet perse als nazi's, maar ik maak wel duidelijk dat ik die praktijken verwerp. Als je mensen erop wijst dat het 'discrimineren' van huwelijkspartners in lijn is met de Nazi-ideologie, dan vertel je geen onwaarheid. Dit alles is trouwens alleen maar om die mensen duidelijk te maken hoe absurd hun ideetjes over huwelijk en relaties eigenlijk zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:00 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Nee hoor, gebeurde daarvoor ook al en nu ook nog. Niet alleen in de (orthodox-)Joodse gemeenschap overigens, maar juist ook onder Marokkanen en Turken (ook in Nederland). Wat dat betreft is het wel weer typerend hypocriet om te zien welke mensen het meest opzichtig en met de meest walgelijke vergelijkingen aanstoot nemen aan dit nieuwsbericht. Het zal me benieuwen of zijn (hun mede-)Marokkanen of Turken die alleen binnen de eigen gemeenschap willen trouwen ook als nazi's beschouwen, of dat ze dergelijke kretologie bewaren voor Joden (maar o wee als je constateert dat ze antisemitisch zijn).
Ik vind achterlijkheid, vanuit welke religie/dogma dan ook, gewoon achterlijkheid. Wie/wat is niet zo relevant.
Ze bepaalt dat nog altijd zelf lijkt mij.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:08 schreef Nielsch het volgende:
Terecht overigens, ik wil ook niet dat mijn dochter met een jood zou trouwen (of moslim, of neger).
Het is typerend noch exclusief voor de nazi-ideologie.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Als je mensen erop wijst dat het 'discrimineren' van huwelijkspartners in lijn is met de Nazi-ideologie, dan vertel je geen onwaarheid.
Oké, die motivatie kan ik nog wel begrijpen. (Al zullen de meesten in dit topic die Joden met nazi's vergelijken een heel andere motivatie hebben.)quote:Dit alles is trouwens alleen maar om die mensen duidelijk te maken hoe absurd hun ideetjes over huwelijk en relaties eigenlijk zijn.
Dat wel natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:15 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Ze bepaalt dat nog altijd zelf lijkt mij.
Negers en Chinezen zijn nog lang te herkennen, daarom verbaas ik me daar ook minder over.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al: de Joden (en de Roma) zijn genetisch een andere groep, met ook een hele andere achtergrond. Dat gold voor de Hugenoten niet.
Negers in de VS zijn ook een andere groep.
Nog steeds: onbesneden soldaten in Irak kregen echt wel problemen! De mannetjes dan.quote:
De Romeinen hadden altijd respect voor de joden als volk en cultuur. Maar als je het zwaard opneemt tegen Rome voel je de pijn van de reactie, ongeacht geloof, huidskleur etc. Er was geen sprake van dat de Romeinen zich bedreigd voelden door de joden omdat deze op zichzelf bleven en zich niet wilden vermengen met andere volkeren.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:43 schreef Sicstus het volgende:
De Romeinen begonnen de joden juist te vervolgen omdat ze zo op zichzelf waren. Hun weigering zich aan te passen aan de Romeinse samenleving zagen de Romeinen als ondermijning ervan.
Amerikanen zijn ook besneden toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nog steeds: onbesneden soldaten in Irak kregen echt wel problemen! De mannetjes dan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |