abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99649437
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:06 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Hoe zou jouw moeder het vinden als je met flinke Hollandse meid zou thuiskomen?
Die kans is klein, want ik heb een hekel aan Hollanders. Mijn moeder komt uit 's-Gravenhage en is dus zelf een Hollandse. En zij zou het dus misschien wel toejuichen als ik met een Hollandse thuiskwam.

Overigens ben ik wel blij je weer te treffen. En ik zie goede argumentatie van jouw kant, dat is ook wel een verademing.
Morgen verder.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:14:14 #182
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_99671863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:18 schreef Kees22 het volgende:
Ik verbaas me er al tijden over dat joden, net als roma, zich na 2000 jaar (!) nog steeds als afzonderlijke groep presenteren.
De Hugenoten die naar Nederland gevlucht zijn, zijn al lang niet meer als zodanig te herkennen.
Uitstekende vergelijking, Kees. Je weet wel Hollanders van andere Nederlands te onderscheiden, maar andere bijzonderheden ken je niet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:29:46 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99672337
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een nieuwe groep die ergens komt om zich te vestigen is zelden welkom. Dat is het lot van nieuwkomers. Maar na een of twee generaties zijn ze geďntegreerd, als ze dat willen.

Ik verbaas me er al tijden over dat joden, net als roma, zich na 2000 jaar (!) nog steeds als afzonderlijke groep presenteren.
De Hugenoten die naar Nederland gevlucht zijn, zijn al lang niet meer als zodanig te herkennen.
De huidige joden blijken ook genetisch dichter bij Palestijnen te staan dan bij Indo-Europeanen. Dat is best wel knap, maar heeft blijkbaar en logischerwijs ook een prijs.
Je geeft zelf het antwoord al: de Joden (en de Roma) zijn genetisch een andere groep, met ook een hele andere achtergrond. Dat gold voor de Hugenoten niet.

Negers in de VS zijn ook een andere groep.
The End Times are wild
pi_99674027
@ SilkTie

Als ik met een Hollandse thuis zou komen? Jij projecteert misschien je eigen moeder op anderen, mijn moeder zou daar niet moeilijk over doen. Mijn neef is getrouwd met een Belgische, mijn oom met een Franse vrouw.

Mensen selecteren om hun afkomst is een btje 1941.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:52:33 #185
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_99705397
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ SilkTie

Als ik met een Hollandse thuis zou komen? Jij projecteert misschien je eigen moeder op anderen, mijn moeder zou daar niet moeilijk over doen. Mijn neef is getrouwd met een Belgische, mijn oom met een Franse vrouw.

Gezellig hč, al die nationaliteiten? Hebben wij in onze familie ook last van, met Hollanders, Limburgers, Friezen, Tunesiërs, Engelsen, etc. ;)

Moet ik hier ook een rijtje neerzetten van met welke personen mijn broer, neven, nichten, ooms en tantes getrouwd zijn? Ik volsta met te stellen dat we zowel Joden als niet-Joden in de familie hebben, Asjekenaziem en Sefaradiem, Katholieken en Nederlands Hervormden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:53:58 #186
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_99705459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:14 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Uitstekende vergelijking, Kees. Je weet wel Hollanders van andere Nederlands te onderscheiden, maar andere bijzonderheden ken je niet.
:D
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:56:59 #187
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_99705602
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die kans is klein, want ik heb een hekel aan Hollanders. Mijn moeder komt uit 's-Gravenhage en is dus zelf een Hollandse. En zij zou het dus misschien wel toejuichen als ik met een Hollandse thuiskwam.

Overigens ben ik wel blij je weer te treffen. En ik zie goede argumentatie van jouw kant, dat is ook wel een verademing.
Morgen verder.
:W
Kan je dat ook even mijn vrouw vertellen, weet ze dat er tenminste één iemand blij is om mij weer te treffen :P .

BTW, waarom heb je een hekel aan Hollanders?
pi_99708489
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Nee hoor, gebeurde daarvoor ook al en nu ook nog. Niet alleen in de (orthodox-)Joodse gemeenschap overigens, maar juist ook onder Marokkanen en Turken (ook in Nederland). Wat dat betreft is het wel weer typerend hypocriet om te zien welke mensen het meest opzichtig en met de meest walgelijke vergelijkingen aanstoot nemen aan dit nieuwsbericht. Het zal me benieuwen of zijn (hun mede-)Marokkanen of Turken die alleen binnen de eigen gemeenschap willen trouwen ook als nazi's beschouwen, of dat ze dergelijke kretologie bewaren voor Joden (maar o wee als je constateert dat ze antisemitisch zijn :')).
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:18:02 #189
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99709263
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hygiene.
4000 jaar geleden ja.
pi_99711059
Zeg tegen hem dat hij hier niets te zoeken heeft. Het is immers jouw huis. Als je de volgende dag terugkomt van je werk en hij heeft jouw huis geclaimd is er al een redelijke verdenking dat het een echte is. Als je vervolgens boos wordt, je een steen gooit en hij vervolgens met een bulldozer het huis van je moeder komt slopen, dan is het echt een echte!
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:00:51 #191
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99711548
Wat minder antisemitisch mag best
Laffe huichelaar
pi_99711815
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:52 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Gezellig hč, al die nationaliteiten? Hebben wij in onze familie ook last van, met Hollanders, Limburgers, Friezen, Tunesiërs, Engelsen, etc. ;)

Moet ik hier ook een rijtje neerzetten van met welke personen mijn broer, neven, nichten, ooms en tantes getrouwd zijn? Ik volsta met te stellen dat we zowel Joden als niet-Joden in de familie hebben, Asjekenaziem en Sefaradiem, Katholieken en Nederlands Hervormden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niets mis mee. Die conservatieven zijn maar angstige wezens.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:00 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Nee hoor, gebeurde daarvoor ook al en nu ook nog. Niet alleen in de (orthodox-)Joodse gemeenschap overigens, maar juist ook onder Marokkanen en Turken (ook in Nederland). Wat dat betreft is het wel weer typerend hypocriet om te zien welke mensen het meest opzichtig en met de meest walgelijke vergelijkingen aanstoot nemen aan dit nieuwsbericht. Het zal me benieuwen of zijn (hun mede-)Marokkanen of Turken die alleen binnen de eigen gemeenschap willen trouwen ook als nazi's beschouwen, of dat ze dergelijke kretologie bewaren voor Joden (maar o wee als je constateert dat ze antisemitisch zijn :')).
Niet perse als nazi's, maar ik maak wel duidelijk dat ik die praktijken verwerp. Als je mensen erop wijst dat het 'discrimineren' van huwelijkspartners in lijn is met de Nazi-ideologie, dan vertel je geen onwaarheid. Dit alles is trouwens alleen maar om die mensen duidelijk te maken hoe absurd hun ideetjes over huwelijk en relaties eigenlijk zijn.

Ik vind achterlijkheid, vanuit welke religie/dogma dan ook, gewoon achterlijkheid. Wie/wat is niet zo relevant.
pi_99711965
Terecht overigens, ik wil ook niet dat mijn dochter met een jood zou trouwen (of moslim, of neger).
pi_99712256
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:08 schreef Nielsch het volgende:
Terecht overigens, ik wil ook niet dat mijn dochter met een jood zou trouwen (of moslim, of neger).
Ze bepaalt dat nog altijd zelf lijkt mij.
pi_99712684
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Als je mensen erop wijst dat het 'discrimineren' van huwelijkspartners in lijn is met de Nazi-ideologie, dan vertel je geen onwaarheid.
Het is typerend noch exclusief voor de nazi-ideologie.
quote:
Dit alles is trouwens alleen maar om die mensen duidelijk te maken hoe absurd hun ideetjes over huwelijk en relaties eigenlijk zijn.
Oké, die motivatie kan ik nog wel begrijpen. (Al zullen de meesten in dit topic die Joden met nazi's vergelijken een heel andere motivatie hebben.)
pi_99713572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:15 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Ze bepaalt dat nog altijd zelf lijkt mij.
Dat wel natuurlijk.
pi_99781759
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al: de Joden (en de Roma) zijn genetisch een andere groep, met ook een hele andere achtergrond. Dat gold voor de Hugenoten niet.

Negers in de VS zijn ook een andere groep.
Negers en Chinezen zijn nog lang te herkennen, daarom verbaas ik me daar ook minder over.
Joden en Roma kunnen binnen enkele generaties naadloos opgaan in een Europese bevolking, behalve misschien in de Scandinavische landen waar iedereen hoogblond is.
Verder hebben de joden zich ook in een Semitische omgeving, dus met vergelijkbare genen als zijzelf, blijvend afgezonderd. Dat moet een eeuwenlange, voortdurende inspanning hebben gekost. En dat mag natuurlijk ook, dat moeten ze zelf weten. Maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_99781836
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

4000 jaar geleden ja.
Nog steeds: onbesneden soldaten in Irak kregen echt wel problemen! De mannetjes dan.
pi_99782152
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:43 schreef Sicstus het volgende:

De Romeinen begonnen de joden juist te vervolgen omdat ze zo op zichzelf waren. Hun weigering zich aan te passen aan de Romeinse samenleving zagen de Romeinen als ondermijning ervan.
De Romeinen hadden altijd respect voor de joden als volk en cultuur. Maar als je het zwaard opneemt tegen Rome voel je de pijn van de reactie, ongeacht geloof, huidskleur etc. Er was geen sprake van dat de Romeinen zich bedreigd voelden door de joden omdat deze op zichzelf bleven en zich niet wilden vermengen met andere volkeren.

itt een andere ideologische plagen/pestepidemies van wannebees.
pi_99782183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 02:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nog steeds: onbesneden soldaten in Irak kregen echt wel problemen! De mannetjes dan.
Amerikanen zijn ook besneden toch? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')