abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2011 @ 21:08:32 #241
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99893984
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:05 schreef samvirus het volgende:

[..]

Strand + raciale hygiëne
Nja. Een belangrijk aspect van het bordje wat je daar ziet is dat de overheid dus een verbod op legt. Terwijl dit verhaal gaat over mensen die hun persoonlijke meningen doorspelen.

Het verschil tussen ongelijkheid op justitieel niveau en het gebruik maken van je recht tot vrijheid van meningsuiting.

Of denk je dat het verboden is hier om te doen wat deze mensen doen? Mensen gaan er wel moeilijk over doen maar infeite doen ze niks echt fouts.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 24 juli 2011 @ 21:18:18 #242
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_99894516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Niets mis mee. Die conservatieven zijn maar angstige wezens.

[..]

Vergis je niet, ik ben redelijk conservatief. Ik ben, zoals we dat hier noemen, modern-orthodox. D.w.z. religieus, maar leef in de moderne wereld.

Ik zou het erg prettig vinden als mijn kinderen met een Joodse partner zouden trouwen, maar als zij een andere keuze maken, zal ik dat respecteren en mijn schoonkind (m/v) zal toch welkom zijn.

Joods leven is een mix van religie, traditie, cultuur. Om op die manier met een niet-Joodse partner te leven, is moeilijk (let wel: ik zeg niet 'onmogelijk'), ook als je niet religieus bent. Zeker voor een man omdat je kinderen niet Joods zullen zijn. Dat wordt een lastig huishouden.

Assimilatie? Dat betekent alles opgeven, geen Jodendom meer.
Integratie? Dat is wat de Joden door de eeuwen heen in Nederland hebben gedaan. Onderdeel uitmaken van de algemene gemeenschap, opgaan in alle beroepsgroepen, zonder de eigen Joodse identiteit op te geven. Makelaars, verzekeringsagenten, vakbondsbonzen, politici, handelsvertegenwoordigers, schoenverkopers, architecten, rechters, fabrieksarbeiders etc. net zoals alle andere Nederlanders maar toevallig bewust Joods, religieus of niet.

Toen ik student was, was ik lid van zowel een 'normale' als van een Joodse studentenvereniging. En binnen beiden ben ik even actief geweest. Voor mij was het 'normale' studentenleven even belangrijk als het 'Joodse' studentenleven. Beide sociale kringen hadden een plaats in mijn leven en gaven uiting aan mijn identiteit. Ik was in de kroeg te vinden met een glas bier in mijn hand en een keppel op mijn hoofd. Het enige dat mij deed verschillen van de anderen was dat ik niet alles at: zij konden de bitterballen etc. wel eten, voor mij waren het alleen de borrelnootjes en dergelijke. Maar, voor zover ik weet, heeft het de 'normale' studenten nooit gehinderd dat ik mijn grenzen stelde zoals door de Joodse regels opgelegd. Ik was gewoon een van de groep, net zo idioot en lallend als de rest, zonder mijn Joods-zijn te verbergen of te ontkennen.
Dat is in mijn optiek integratie: meedoen met de rest, je niet afzijdig houden, maar wel je grenzen stellen om je eigen identiteit te bewaren.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_99912750
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:18 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Vergis je niet, ik ben redelijk conservatief. Ik ben, zoals we dat hier noemen, modern-orthodox. D.w.z. religieus, maar leef in de moderne wereld.

Ik zou het erg prettig vinden als mijn kinderen met een Joodse partner zouden trouwen, maar als zij een andere keuze maken, zal ik dat respecteren en mijn schoonkind (m/v) zal toch welkom zijn.

Joods leven is een mix van religie, traditie, cultuur. Om op die manier met een niet-Joodse partner te leven, is moeilijk (let wel: ik zeg niet 'onmogelijk'), ook als je niet religieus bent. Zeker voor een man omdat je kinderen niet Joods zullen zijn. Dat wordt een lastig huishouden.

Integratie? Dat is wat de Joden door de eeuwen heen in Nederland hebben gedaan. Onderdeel uitmaken van de algemene gemeenschap, opgaan in alle beroepsgroepen, zonder de eigen Joodse identiteit op te geven. Makelaars, verzekeringsagenten, vakbondsbonzen, politici, handelsvertegenwoordigers, schoenverkopers, architecten, rechters, fabrieksarbeiders etc. net zoals alle andere Nederlanders maar toevallig bewust Joods, religieus of niet.

Toen ik student was, was ik lid van zowel een 'normale' als van een Joodse studentenvereniging. En binnen beiden ben ik even actief geweest. Voor mij was het 'normale' studentenleven even belangrijk als het 'Joodse' studentenleven. Beide sociale kringen hadden een plaats in mijn leven en gaven uiting aan mijn identiteit. Ik was in de kroeg te vinden met een glas bier in mijn hand en een keppel op mijn hoofd. Het enige dat mij deed verschillen van de anderen was dat ik niet alles at: zij konden de bitterballen etc. wel eten, voor mij waren het alleen de borrelnootjes en dergelijke. Maar, voor zover ik weet, heeft het de 'normale' studenten nooit gehinderd dat ik mijn grenzen stelde zoals door de Joodse regels opgelegd. Ik was gewoon een van de groep, net zo idioot en lallend als de rest, zonder mijn Joods-zijn te verbergen of te ontkennen.
Dat is in mijn optiek integratie: meedoen met de rest, je niet afzijdig houden, maar wel je grenzen stellen om je eigen identiteit te bewaren.
:')

Koop een taart en ga het lekker vieren...
pi_99985767
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:43 schreef Nibb-it het volgende:
Kees ik vraag me toch af waarom ik jou altijd alleen in 'joods'-gerelateerde topics zie posten in NWS :')
Tja. Heb je niks beters te doen?
En welk antwoord heb je verzonnen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_99986752
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:18 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Vet van mij.
Waarom zou dat lastiger voor een jood dan voor een Duitser, Arabier, moslim, katholiek, Brabander, Koerd, Armeniër, Afrikaner, indiaan of wie dan ook?

De manier waarop iemand zichzelf definieert is tijdens zijn/haar kindertijd natuurlijk grotendeels afhankelijk van de ouders en later van de school en de speelkameraadjes.
Maar volwassen mensen kunnen daarin toch zelf een keuze maken. Erfelijkheid maakt ongeveer de helft uit van een persoonlijkheid, opvoeding en omgeving de andere helft. En ook erfelijkheid is te interpreteren.

Je zegt van jezelf dat je modern-orthodox bent. Dat is een keuze, een persoonlijke keuze. Met consequenties.
En een lastig huishouden? Ach, een huishouden waar de helft vleesliefhebber is en de andere helft vegetariër is ook lastig.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100004766
@ SilkTie

Je zegt dus eigenlijk dat je niet vanuit racistische motieven, maar eerder uit praktische motieven een niet-joodse als huwelijkspartner uitsluit. Ik begrijp het wel, maar ik vraag me het nut af van dergelijke mentale constructies.

Daarbij spreek je over een 'eigen' identiteit die je wil behouden. Is dat nog wel een 'eigen' identiteit als je vast blijft houden aan het dogma wat je ouders je hebben meegegeven?

Moslims doen het ook en ik heb dat nooit begrepen. Meestal speelt sociale druk wel mee.
pi_100015021
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nja. Een belangrijk aspect van het bordje wat je daar ziet is dat de overheid dus een verbod op legt. Terwijl dit verhaal gaat over mensen die hun persoonlijke meningen doorspelen.

Het verschil tussen ongelijkheid op justitieel niveau ...
Tja, in Israël bestaat geen verbod, daar is het gewoon onmogelijk om buiten je eigen geloofsgemeenschap te trouwen. Dat is inderdaad net even anders maar komt toch op hetzelfde neer, als je met je verschillende achtergrond of huidskleur wil gaan trouwen of samen zwemmen zal je dat in het buitenland moeten doen. Op zich best absurd, dat je in een seculiere staat alleen kan trouwen als je gelovig bent, dat de overheid die mogelijkheid niet aanbiedt voor ongelovigen en/of gemengde huwelijken.

quote:
.. en het gebruik maken van je recht tot vrijheid van meningsuiting. Of denk je dat het verboden is hier om te doen wat deze mensen doen? Mensen gaan er wel moeilijk over doen maar infeite doen ze niks echt fouts.
Verboden .. nee .. fout .. JA! Net zo fout als een stormfronter of KKK'er die zit te vertellen dat jij als Arisch vrouwtje een gezonde Arische man hoort te trouwen om gezonde Arische kinderen te krijgen, je hoort immers bij het superieure blanke ras .. white power en meer van dat soort racistische gif.
pleased to meet you
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:29:30 #248
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_100016038
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, in Israël bestaat geen verbod, daar is het gewoon onmogelijk om buiten je eigen geloofsgemeenschap te trouwen. Dat is inderdaad net even anders maar komt toch op hetzelfde neer, als je met je verschillende achtergrond of huidskleur wil gaan trouwen of samen zwemmen zal je dat in het buitenland moeten doen. Op zich best absurd, dat je in een seculiere staat alleen kan trouwen als je gelovig bent, dat de overheid die mogelijkheid niet aanbiedt voor ongelovigen en/of gemengde huwelijken.
Kan je dit onderbouwen met bronnen?

quote:
[..]

Verboden .. nee .. fout .. JA! Net zo fout als een stormfronter of KKK'er die zit te vertellen dat jij als Arisch vrouwtje een gezonde Arische man hoort te trouwen om gezonde Arische kinderen te krijgen, je hoort immers bij het superieure blanke ras .. white power en meer van dat soort racistische gif.
Ik zie niet waarom dit meer aandacht verdient dan die 2 idioten (1 neger en een gestoord wijf) die bij Amsterdam centraal staan te verkondigen dat je moet knielen voor Jeeeezus.

Ik heb persoonlijk ondanks het geconfronteerd worden met types die vinden dat je binnen je eigen ras moet blijven met je relaties mijn Thaise vriendin er geen keer minder door geneukt.

Ik denk dat het een goed idee is als meer mensen meer gingen neuken en zich minder druk gingen maken om mensen die jou toch niks kunnen opdragen. Laat iedereen lekker zijn/haar (eventueel zielige) meningkjes hebben en verkondigen. Kan jou het schelen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_100017568
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:29 schreef SpecialK het volgende:
Kan je dit onderbouwen met bronnen?
"Pas op voor nep-joden op het strand!"

quote:
Ik zie niet waarom dit meer aandacht verdient dan die 2 idioten (1 neger en een gestoord wijf) die bij Amsterdam centraal staan te verkondigen dat je moet knielen voor Jeeeezus.

Ik heb persoonlijk ondanks het geconfronteerd worden met types die vinden dat je binnen je eigen ras moet blijven met je relaties mijn Thaise vriendin er geen keer minder door geneukt.

Ik denk dat het een goed idee is als meer mensen meer gingen neuken en zich minder druk gingen maken om mensen die jou toch niks kunnen opdragen. Laat iedereen lekker zijn/haar (eventueel zielige) meningkjes hebben en verkondigen. Kan jou het schelen.
Een fanatieke enkeling wordt dan ook niet zo snel als bedreigend ervaren, al is dat eigenlijk een drogbeeld waarmee je jezelf gerust wil stellen ..

Maar waarom dit meer aandacht verdient .. Levaha, de organisatie die dit doet, werkt samen met ex-Kach-leden, en dat is iets wat je altijd in de gaten hoort te houden ..
pleased to meet you
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:22:31 #250
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_100018179
quote:
Nee. Wat jij beweert is dat er geen verbod is in Israel op het trouwen met iemand van een ander geloof maar dat je daar niet kan trouwen met iemand van een ander geloof. Ik snap de zin niet en wil graag weten waar je deze gedachtegang vandaan haalt.

quote:
[..]

Een fanatieke enkeling wordt dan ook niet zo snel als bedreigend ervaren, al is dat eigenlijk een drogbeeld waarmee je jezelf gerust wil stellen ..

Maar waarom dit meer aandacht verdient .. Levaha, de organisatie die dit doet, werkt samen met ex-Kach-leden, en dat is iets wat je altijd in de gaten hoort te houden ..
Tjsa. Ik twijfel een beetje dat dat de reden is dat dit voor veel mensen fascinerender is dan iets anders. Discriminatie op basis van ras is gewoon iets waar veel mensen een onevenredige aandacht aan besteden terwijl er in de wereld op andere vlakken wel echt onrecht wordt aangedaan. Dit is gewoon zo'n typisch gevalletje "laat ze maar lekker in de zandbak spelen" (letterlijk en figuurlijk)
pi_100025099
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Wat jij beweert is dat er geen verbod is in Israel op het trouwen met iemand van een ander geloof maar dat je daar niet kan trouwen met iemand van een ander geloof. Ik snap de zin niet en wil graag weten waar je deze gedachtegang vandaan haalt.
Uit het simpele gegeven dat een rabbi je niet gaat trouwen als je christen/moslim/ongelovig bent, een imam je niet gaat trouwen als je jood/christen/ongelovig bent, en een priester je niet gaat trouwen als je jood/moslim/ongelovig bent .. en daar bovenop dan nog de interne stromingen, zoals protestant/katholiek ed.

quote:
Tjsa. Ik twijfel een beetje dat dat de reden is dat dit voor veel mensen fascinerender is dan iets anders. Discriminatie op basis van ras is gewoon iets waar veel mensen een onevenredige aandacht aan besteden terwijl er in de wereld op andere vlakken wel echt onrecht wordt aangedaan. Dit is gewoon zo'n typisch gevalletje "laat ze maar lekker in de zandbak spelen" (letterlijk en figuurlijk)
Ik kan uiteraard niet in het hoofd van een ander kijken, ik kan alleen voor mezelf spreken, en voor mij is dat de hoofdzakelijke reden, ik vind die lui gewoon gevaarlijke extremisten. Als je de geschiedenis een beetje kent, de moord op Rabin, de slachtpartij van Goldstein, dan weet je gewoon dat je die lui met argusogen in de gaten moet houden. Ik persoonlijk zou me iig niet meer veilig voelen op het strand als ik daar met een Arabische vriend zou zitten.
pleased to meet you
pi_100028560
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:23 schreef o.us het volgende:
Ik zag er geen topic over maar:

[..]

De flyer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:').
Toch nog een vraagje: een kind van een joodse vrouw is toch vanzelf ook joods? En Arabieren en joden verschillen toch genetisch amper van elkaar?
Wat is dan het probleem als een joodse vrouw kinderen krijgt met een Arabische man??

Trouwens: ik zou als meisje die zo'n pamflet aangereikt krijgt, neiging hebben om de gever tussen zijn benen te schoppen. Waar bemoeit zo'n lul zich mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')