Maar dat is toch allemaal gebakken lucht als je ziet hoeveel miljarden er nodig zijn om dit sprookje in stand te houden?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:13 schreef HiZ het volgende:
Ik denk al sinds 1992 dat een eenheidsmunt voor de EU een prima idee is, ik denk daar nog steeds hetzelfde over; we zijn beter beschermd tegen financiele crises, de inflatie is bestendig laag en het is praktisch dat je niet elke 200 meter geld hoeft te wisselen.
Zonder de euro hadden wij na de sub-prime crisis hetzelfde gezeten als Ierland nu.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens mij worden de crises alleen maar groter.
De Grieken hebben gelogen en dat is een dure grap, alleen is dat niet de manier waarop de EMU normaliter fungeert. En als je de 'kosten' van de crisis afzet tegen het GDP van de eurozone gaat het over wisselgeld. De crisis is niet dat we het niet kunnen betalen maar dat we onwillig zijn omdat de Grieken gelogen hebben. Als de Grieken op dezelfde manier in de stont waren gekomen als de Ieren en Portugezen was er niet eens een crisis geweest, maar een 'buitengewone situatie'.quote:Op zondag 24 juli 2011 10:06 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar dat is toch allemaal gebakken lucht als je ziet hoeveel miljarden er nodig zijn om dit sprookje in stand te houden?
Je maakt mij niet wijs dat de Grieken hebben gelogen en dat alle experts op de wereld (tot aan Goldman&Sachs toe) daar met open ogen intrapten.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:37 schreef HiZ het volgende:
De Grieken hebben gelogen en dat is een dure grap, alleen is dat niet de manier waarop de EMU normaliter fungeert. En als je de 'kosten' van de crisis afzet tegen het GDP van de eurozone gaat het over wisselgeld. De crisis is niet dat we het niet kunnen betalen maar dat we onwillig zijn omdat de Grieken gelogen hebben. Als de Grieken op dezelfde manier in de stont waren gekomen als de Ieren en Portugezen was er niet eens een crisis geweest, maar een 'buitengewone situatie'.
Ierland is door de EU als voorbeeld gesteld voor Engeland als succesverhaal, middels een verlaging van de vennootschapsbelasting speciale EU voordelen en gratis bouwgrond zijn grote bedrijven als Apple en Google gelokt die nu weer vertrekkenquote:Op zondag 24 juli 2011 15:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zonder de euro hadden wij na de sub-prime crisis hetzelfde gezeten als Ierland nu.
Nou , big dealquote:Op zondag 24 juli 2011 07:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ok, de hoofdzaak is dat toeristen geen geld hoeven te wisselen.
O Ja , voor een munt moet er ook een land zijn, een economische eenheid die niet meer ieder zelfstandig geld lenen.quote:Je was vergeten te zeggen dat 17 geen munt kunnen hebben of zo.
Behalve als we die munt Deutschmark noemen natuurlijk. Die dan door een landje of 12 gebruikt wordt, officieel danwel onofficieel. Dan kan het weer wel? Sie haben blinde blasse eurohass, herr.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O Ja , voor een munt moet er ook een land zijn, een economische eenheid die niet meer ieder zelfstandig geld lenen.
En Europa zal nooit een land worden, zelfs België kan niet eens een land blijven
De zelfingenomen idioten.quote:Raad stelt valutakoersen vast voor elf deelnemers aan euro - Hoofdinhoud
31 december 1998
De Raad stelt vaste en onherroepelijke omrekeningskoersen vast voor de nationale valuta's van de elf lidstaten die deelnemen aan de euro.
Als landen een economisch en fiscale en politieke eenheid worden dan kan het welquote:Op zondag 24 juli 2011 16:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Behalve als we die munt Deutschmark noemen natuurlijk. Die dan door een landje of 12 gebruikt wordt, officieel danwel onofficieel. Dan kan het weer wel? Sie haben blinde blasse eurohass, herr.
.
In de balkan en oostblok hebben ze 40 jaar de Deutschmark gebruikt. Bij mijn weten was dat alleen tussen 1940 en 1945 een economische en fiscale een politieke eenheid.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als landen een economisch en fiscale en politieke eenheid worden dan kan het wel
Ja er is ook een surinaamse dollar maar die heeft niet dezelfde koers als de US dollarquote:Op zondag 24 juli 2011 16:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In de balkan en oostblok hebben ze 40 jaar de Deutschmark gebruikt. Bij mijn weten was dat alleen tussen 1940 en 1945 een economische en fiscale een politieke eenheid.
Kennelijk is dat toch niet zo'n belangrijke voorwaarde....
Iedere valutakoppeling is in het verleden mislukt, kan lang duren of kort, maar op een dag gaat het wrikken en is een van de landen niet meer instaat om te exporteren en wordt er veel te veel geïmporteerdquote:De Surinaamse dollar is sinds 1 januari 2004 het officiële betaalmiddel van Suriname. Het voormalig betaalmiddel is de Surinaamse gulden, SRG.
Bij de overschakeling van de SRG naar de SRD werden er drie nullen van het geld geschrapt. Duizend SRG van toen is dus nu 1 SRD.![]()
![]()
![]()
Je zou er natuurlijk ook op in kunnen gaan ipv diezelfde drie zinnen telkens te herhalen. Dát vind ik nou een zwaktebod.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja er is ook een surinaamse dollar maar die heeft niet dezelfde koers als de US dollar
[..]
Iedere valutakoppeling is in het verleden mislukt, kan lang duren of kort, maar op een dag gaat het wrikken en is een van de landen niet meer instaat om te exporteren en wordt er veel te veel geïmporteerd
En communistisch landen als voorbeeld stellen is wel een erg zwaktebod
quote:Op zondag 24 juli 2011 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je zou er natuurlijk ook op in kunnen gaan ipv diezelfde drie zinnen telkens te herhalen. Dát vind ik nou een zwaktebod.
Het Oostblok acht ik niet representatief voor een vlot draaiende kapitalistisch economie, net als de aboriginalstammenquote:In de balkan en oostblok hebben ze 40 jaar de Deutschmark gebruikt. Bij mijn weten was dat alleen tussen 1940 en 1945 een economische en fiscale een politieke eenheid.
Kennelijk is dat toch niet zo'n belangrijke voorwaarde....
quote:In het noorden van Australië werd schelpengeld gebruikt door verschillende Aboriginalstammen. Deze stammen gebruikten echter niet allemaal dezelfde schelpen en het zelfde systeem voor het bepalen van de waarde, waardoor schelpen die bij de ene stam veel waard waren vrijwel geen waarde konden hebben bij een andere stam.
Zegt die die elke keer Polen als walhalla omarmtquote:Op zondag 24 juli 2011 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Het Oostblok acht ik niet representatief voor een vlot draaiende kapitalistisch economie, net als de aboriginalstammen
[..]
Ja maar de Euro in de huidige vorm heeft geen bestaansrecht en zal weer verdwijnen, tenzij de EU een land gaat worden, en dat zal nooit kunnen met 17 talen en 17 eigenwijze parlementen en 17 verkiezingenquote:Op zondag 24 juli 2011 17:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zegt die die elke keer Polen als walhalla omarmt
Zeg, Reagan is dood. Die blinde haat is zooooo '80
De hele wereld zit in min of meerdere mate vastgeklonken aan USD, euro, en in de toekomst aan de RMB. Als je je dat realiseert, besef je direct wat het belang van de Euro is. Voor ons, dus.
De hele wereld lust mijn euros. Niemand wilde mijn guldens. Hoezo geen bestaansrecht?quote:Op zondag 24 juli 2011 17:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja maar de Euro in de huidige vorm heeft geen bestaansrecht en zal weer verdwijnen, tenzij de EU een land gaat worden, en dat zal nooit kunnen met 17 talen en 17 eigenwijze parlementen en 17 verkiezingen
Ik geef inderdaad Polen meer kans dan Portugal, Griekenland of Spanje
Ja je wilt het niet snappenquote:Op zondag 24 juli 2011 17:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De hele wereld lust mijn euros. Niemand wilde mijn guldens. Hoezo geen bestaansrecht?
Ja je wilt het niet snappen.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja je wilt het niet snappen
Je weet het wel, maar je doet net of je gek bent
Ik ben niet tegen de Euro, maar wel dat er geen fundament voor is
De volgende bijstandslanden zijn Italië en Spanje, gaan we dat ook financieren??quote:Op zondag 24 juli 2011 18:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja je wilt het niet snappen.
Je weet het wel, maar je doet net of je gek bent.
Je bent anti alles, maar besef wel dat er een fundament voor de euro is, en dat een dergelijke munt onzettend profijtelijk is voor een handelsland als mini mini Nederland.
Yep. En het huurwaardeforfait gaat ook niet omhoog.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De volgende bijstandslanden zijn Italië en Spanje, gaan we dat ook financieren??
Ieder jaar ????????
Leuk he als je niets hoeft aan te trekken van de realiteitquote:Op zondag 24 juli 2011 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Yep. En het huurwaardeforfait gaat ook niet omhoog.
Sorry, maar ik vertrouw deze gegevens niet. Wat is je bron? En waarom zie ik de VS er niet tussen staan?quote:Op zondag 24 juli 2011 17:56 schreef fedsingularity het volgende:
17 juli
[ afbeelding ]
24 juli
[ afbeelding ]
Op zich heeft de bailout zeker een effect gehad maar de meeste spreads staan nog steeds stukken hoger als een jaar of zelfs 3 maanden geleden.
http://www.cmavision.com/quote:Op zondag 24 juli 2011 19:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vertrouw deze gegevens niet. Wat is je bron?
Die staan vrij laag in de ranglijst, soms staan er wel afzonderlijke staten tussen maar ik heb de vs nog niet tussen deze top 10 zien staan. Iets met rating agencies?quote:En waarom zie ik de VS er niet tussen staan?
Ik vind het vrij onbetrouwbaar wat die Amerikaans/angelsaksische bedrijven laten zien.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:55 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
http://www.cmavision.com/
Ik heb verder ook geen manier om te checken of het allemaal klopt.
Als de spreads de pan uit rijzen in deze lijsten, dat kan ook bij bedrijven zijn, dan is er meestal wat aan de hand.
Je kan gewoon een account aanmaken en de dagelijkse 'movers' zien.
[..]
Die staan vrij laag in de ranglijst, soms staan er wel afzonderlijke staten tussen maar ik heb de vs nog niet tussen deze top 10 zien staan. Iets met rating agencies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |