abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99571702
Heey forummers!

Dit zal denk ik een kort maar krachtig onderwerp worden. Niet qua hoeveelheid tekst, maar mijn bedoeling is om vanmiddag een beslissing genomen te hebben. Probleemje is dat ik het een lastige keuze vind, vandaar dat ik ook graag jullie mening erover zou willen horen! :)

Nou, zo'n anderhalve maand geleden kregen we een nieuwe collega erbij. En je raad het al... Ik vond haar wel leuk, zij mij ook dacht ik. De roddels over ons waren een 'hot-item' in het bedrijf, want iedereen zag dat we elkaar leuk vonden.
We waren steeds op en neer aan het mailen, totdat ze opeens zei dat die roddels klopte en dat ze mij leuk vind. Ik zei natuurlijk dat ik haar ook leuk vind. :Y

Het duurde niet lang voordat ik zag dat er iets met haar was en ik vroeg er ook naar. En haar antwoord is eigenlijk ook de kern van het probleem. Ze zei dat ze net een relatie achter haar rug had en nog met haar ex zat. Ze vroeg of ik haar tijd wilde geven en we spraken af leuke dingen met elkaar te gaan doen en te kijken waar het schip strand. Dat vond ik prima! (een maand geleden ongeveer).

Toen ik op een gegeven moment vroeg of ze nog vaak aan haar ex dacht, kreeg ik een antwoord dat ik niet had verwacht "Ik weet niet zeker of ik jou ècht leuk vind, maar daar wil ik wel heel graag achterkomen!" en daar schrok ik wel van.
De tijd verstreek, we spraken af, belden regelmatig, praatten soms urenlang, complete avonden met elkaar.

Ook gisteren en eergisteren is ze bij mij thuis geweest (ouders op vakantie :P ) en gister vertelde ze tegen me dat ze waarschijnlijk haar ex had gezien. Ze zat vol woede zei ze en voelde zich behoorlijk shit nu. Ik kon hier lastig over praten met haar, want je raad het al. Het stadium leuk vinden ben ik al gepasseert, ik ben ondertussen verliefd op haar geworden!!
Als we bij elkaar zijn, krijg ik ook echt het gevoel dat ze me ook leuk vind, maar soms doet of zegt ze iets, waardoor ik toch weer begin te twijfelen. Hoewel ik genoeg argumenten kan geven dat ze me leuk vind (hoewel dat geen zekerheidje is), wreet die onzekerheid aan mij.

Op het moment heb ik 3 weken vakantie en zal ik haar een stuk minder vaak zien (ook omdat ik zelf op vakantie ga). En mijn probleem is:
Ik slaap slecht en wil eigenlijk tegen haar vertellen dat ik haar nu méér dan leuk vind. Ik krijg gewoon hoofdpijn van die onzekerheid (ik heb soms het gevoel dat ik die 'negatieve dingen' overdrijf). Maar aan de andere kant heeft ze gevraagd of ik haar de tijd wilde geven (ruim een halve maand geleden).
Ik ben bang dat ik al mijn kansen verspeel als ik dit tegen haar zeg, maar ik ben verliefd op haar en zit er op het moment best vol van eigenlijk en wil het daarom ook weer graag tegen haar zeggen.

Ik zie het niet zitten om wekenlang in onzekerheid te leven, slecht te slapen en constant eraan te zitten denken. Maar ik wil ook niet mijn kansen verspelen.....
En mede door jullie reacties, kan het zijn dat ik haar vanmiddag opbel, vraag of ze wil komen en het dan opbiecht.... Maar hoe slim is dat?

Bedankt alvast!!!
  zondag 17 juli 2011 @ 10:22:16 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99571779
Dit is wel een heel duidelijke rebound. Zonder smoesjes van haar kant, ze geeft het gewoon onomwonden toe.
Ik zou daarom niks zeggen en genieten totdat het schip met averij strandt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_99571785
Ik zou dat niet doen, je legt teveel druk op haar.
Je hoeft ook niet wekenlang in onzekerheid te zitten, je kan toch af en toe smsen terwijl je op vakantie bent.
Probeer het luchtig te houden allemaal, anders rent ze gillend weg.
  zondag 17 juli 2011 @ 10:36:31 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_99571945
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:22 schreef Copycat het volgende:

Ik zou daarom niks zeggen en genieten totdat het schip met averij strandt.
en wellicht blijft het gewoon prima.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_99572441
geef het de tijd en doe geen overhaaste dingen, want dan zet je haar teveel onder druk.
ze vind je leuk, en wil graag ontdekken of ze je leuk genoeg vind om een relatie aan te gaan.
geniet van het samenzijn en heb geduld, ik zit zelf ook in een soortgelijke situatie, we hebben alle twee een relatie achter de rug en willen niet de fout maken van overhaast beslissingen nemen.
ik ken haar nu ongeveer 1/2 jaar en geniet van de momenten van het samen zijn en het lange bellen wat we dagelijks doen.
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
  zondag 17 juli 2011 @ 11:12:09 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_99572527
Ik zou haar uit mijn hoofd zetten, ze heeft nog teveel issues met dr ex en misschien krijg je even iets met haar, erna zit je met een niet werkbare situatie op je werk omdat ze je collega is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_99572666
Copycat:
Waarom denk je dat dit een rebound is? Ben ik dan soms zo blind dat ik dat niet zo zie?

Blossom86:
Ik zal haar soms ook wel opbellen hoor. Ik wil geen valse hoop, heb ik al te vaak meegemaakt. Ik wil haar best de tijd geven, maar ik wil ook graag duidelijkheid.

En ook al bel / sms ik haar, die twijfel blijft nog steeds hangen, want ik heb dan nog geen antwoord. Ik heb alleen maar even met haar gepraat dan.

Skull-splitter:
Ik hoop het!

Dutchtubby:
Het lastige van de hele situatie is dat ik verliefd op haar ben en dat ik dat eigenlijk graag duidelijk wil maken. Ik zit hier met best opgekropte gevoelens voor haar. Ik kan het lastig uitleggen.
Wat je zegt, leek mij ook het beste, maar mijn gevoel blijft aankloppen en dat is het lastige van de hele situatie. Ik moet me soms echt inhouden om mezelf niet te verpraten bij haar, lastig!

Controlaltdelete:
Eind augustus gaat ze al weg bij ons, vanwege school. Dus dat zal niet zo'n probleem worden, mocht dat gebeuren.
  zondag 17 juli 2011 @ 11:26:35 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99572779
... Omdat ze het zelf onomwonden zegt, wellicht?
quote:
Ze zei dat ze net een relatie achter haar rug had en nog met haar ex zat. Ze vroeg of ik haar tijd wilde geven en we spraken af leuke dingen met elkaar te gaan doen en te kijken waar het schip strand. Dat vond ik prima! (een maand geleden ongeveer).

Toen ik op een gegeven moment vroeg of ze nog vaak aan haar ex dacht, kreeg ik een antwoord dat ik niet had verwacht "Ik weet niet zeker of ik jou ècht leuk vind, maar daar wil ik wel heel graag achterkomen!" en daar schrok ik wel van.
pi_99572904
Het klinkt alsof het redelijk duidelijk is dat je haar echt leuk vindt. Dat hoef je niet perse expliciet te zeggen.

Ook leg je daarmee alleen maar meer druk op haar. Wat voor een verliefde persoon lang lijkt, is voor een niet-verliefde persoon slechts een korte tijd. Dus ga gewoon verder met flirten (over de telefoon als jullie op vakantie zijn) en zie wat het wordt.
Raak en plezierig.
pi_99573433
Copycat:
Betekent rebound niet dat je iemand gebruikt om over een ander heen te komen, te verwerken? Ik heb namelijk niet het idee dat ze me daarvoor gebruikt namelijk. Ze heeft weliswaar toegegeven dat ze nog met haar ex zit, maar dat ik onderdeel van het verwerkingsproces, dat idee heb ik niet.
Ze praat er zelden over, gisteren was een uitzondering dan.
Vandaar dat ik niet het idee had dat ik al rebound gebruikt word.

Ik weet niet of het klopt, maar een rebound, betekent dat ook niet dat je diegene niet leuk vind, of denkt dat je hem leuk vind, maar diegene eigenlijk alleen maar aan het lijntje houd? Omdat je diegene alleen maar gebruikt om het verwerken te versnellen?

Ik ben benieuwd hoe jij ertegenaan kijkt, misschien kijk ik wel met een roze bril!?!

Annatralala:
Klopt, ik vind haar ook echt leuk, ben zelfs verliefd! Je hebt gelijk, als je verliefd bent kan iets een lange tijd lijken, wat voor een niet-verliefde en korte tijd lijkt. Een week is voor mij namelijk al ècht lang.

Nu ik jullie reacties lees, denk ik ergens anders aan. Als ik haar dalijk opbel en stel nou voor dat ze komt. Misschien is het een ideetje dat ik dan met overduidelijke signalen aangeef wat ik wil zeggen. Een tussenweg als het ware. Ik zeg het niet letterlijk, maar ik maak het wel duidelijk.

Of moet ik gewoon mijn gevoel verdrukken en afwachten wat er gaat komen? Want dat wil ik nou ook weer niet...
  zondag 17 juli 2011 @ 12:06:03 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99573620
Ik vind het als een textbook case rebound klinken. En denk dat rebound ook vaak onbewust gebeurt. Hoeveel prettiger is het immers om over een relatie heen te komen door je gedachten te verzetten met een nieuwe affaire. Je weer gewild te voelen.

Ze zit nog met haar vriend in haar hoofd, imo is er dan weinig ruimte voor totale overgave aan een nieuwe relatie. En voor mij is liefde vooral gevoel en emotie, geen berekening.
  zondag 17 juli 2011 @ 12:06:47 #12
341812 Mr.Blue_Eyes
Blue dabbe dee
pi_99573640
Hoe oud ben je? 15 of zo?

Nodig haar uit om bij je langs te komen. Neem haar mee naar je slaapkamer en doe daar waar god je voor op deze aarde heeft gezet.

Dat je verliefd op haar bent is mooi, maar hou dat vooral voor jezelf.

Als je je haar leuk vindt dan toon je dat, maar je zegt het niet.

Tip: Voordat je wat doet, ga voor een spiegel staan en vraag jezelf af wat een echte man zou doen, en doe dat!
  zondag 17 juli 2011 @ 12:24:05 #13
12888 Skull-splitter
pi_99574135
Ik heb iig pas laat geleerd dat je het beste gewoon een leuke tijd kunt hebben en dan te kijken of het iets voor langere tijd is. Blijken er wederzijds toch wat haken en ogen aan te zitten dan even goede vrienden, maar dan hang je er voor jezelf gewoon niet direct het label "relatie" aan vast, wat de boel gezelliger houdt.
pi_99574608
Nee, ik ben geen 15, een stukkie ouder. Maarja, verliefd, je weet het wel.

Die rebound. Misschien heb je daar wel gelijk in, ik hoop het niet, zou dat wel echt ... vinden.
Ik heb zelf nog nooit iemand gebruikt dmv een rebound en weet er ook weinig vanaf eigenlijk.
Je hebt gelijk dat het prettig is als je nadat het is uitgegaan, dat het fijn is je gewild te voelen.
Zijn er misschien ook kenmerken die een rebound aan kunnen geven?

De kans zit er in inderdaad, hoewel ik niet overtuigd ben dat het een rebound is, houd ik er wel rekening mee!
Ze toont namelijk best veel initiatief, en als ik kijk naar de dingen die ze zegt en doet, denk ik 'zoiets zeg / doe je toch niet al je me niet leuk vind?' Ik kan veel voorbeelden noemen en daarom blijf ik twijfelen of het een rebound is. Zo af en toe lijkt het alsof ze een negatief signaal geeft, maar die compenseer ik als het ware gemakkelijk met de positieve. Snap je?

Ik besloten het niet letterlijk op te biechten. Ik zal het ongetwijfeld binnenkort met haar hebben over die rebound. Na jullie reacties gelezen te hebben, denk ik dat het misschien toch het slimste is om met signalen duidelijker aan te geven dat ik haar wel erg leuk vind (ik ben soms nogal vaag in die signalen).
Dan kan ik kijken hoe ze daarop reageert en dan heb ik eigenlijk ook al grotendeels een antwoord denk ik. En gewoon een leuke tijd hebben samen, ook al wil ik stiekem al wel meer, misschien moet ik haar gewoon de tijd geven en haar niet onder druk zetten.
pi_99575594
Doe geen overhaaste dingen. Ga lekker op vakantie en spreek na je vakantie weer met haar af. Keep it cool. Als ze je echt leuk vind dan zal ze heus wel breken met die ex, maar dat heeft misschien zn tijd nodig.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:20:58 #16
12888 Skull-splitter
pi_99575708
Ik zou het niet hebben over rebound :')

Gewoon gaan met die banaan en geniet er van hoe lang het duurt, of dat nu twee weken is of 15 jaar. Ga leuke dingen doen en gooi je onzekerheid overboord.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:23:32 #17
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_99575794
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:17 schreef Creayi het volgende:
....
Ook gisteren en eergisteren is ze bij mij thuis geweest (ouders op vakantie :P ) en gister vertelde ze tegen me dat ze waarschijnlijk haar ex had gezien. Ze zat vol woede zei ze en voelde zich behoorlijk shit nu. ...
Waarschijnlijk? Ze vernoedt het? Ze weet niet zeker of ze het nu gedroomd heeft of dat het echt was?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_99578036
Ze had hem waarschijnlijk gezien ja, ze wist niet zeker of het hem was. Hij liep langs haar, zei niets, zij verder ook niet.

Misschien ga ik er een paar vragen over stellen, dat kan altijd. Ik wil wel graag meer duidelijkheid, dat sowieso. En ik denk dat de beste manier is om die te krijgen om te vragen en naar haar lichaamstaal te kijken. Dus niet opbiechten.

En dan gewoon niet bang zijn en gaan met die banaan ja!
Normaal gesproken vind ik het niet eng om stappen te ondernemen / flirten weet ik wat. Maar als ik iemand leuk vind, of meer dan leuk, dan gaat het allemaal niet zo vlotjes meer..
pi_99578157
Vrouwen... Ik zou er gelijk klaar mee zijn geweest. Denk jij dat ze andersom zo geduldig zou zijn? Nee. Vrouwen die het 'moeilijk' met hun ex hebben :')
  zondag 17 juli 2011 @ 14:38:14 #20
12888 Skull-splitter
pi_99578336
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:29 schreef Creayi het volgende:
Misschien ga ik er een paar vragen over stellen, dat kan altijd. Ik wil wel graag meer duidelijkheid, dat sowieso. En ik denk dat de beste manier is om die te krijgen om te vragen en naar haar lichaamstaal te kijken. Dus niet opbiechten.
"zeg, zit je nog veel met je ex in je hoofd?"
-"nou ja, veel... Maar wtf gaat dat jou verder aan?"
"Euh, laten we een terrasje pikken"

Zie je het al voor je, zo'n heerlijk ongedwongen dwingend gesprek? Gewoon loslaten joh. Ze kiest voor jou als jij leuk bent en zij je leuk vindt (vooral dat laatste), maar stiekem duidelijkheid eisen werkt niet.

Niet over hebben, gaat om jullie, jullie gaan leuke dingen doen, daar heeft die ex geen zak mee te maken. Hoe meer jij dr gewoon een leuke tijd laat meemaken zonder gepor in dr verleden of dr gevoel, hoe meer zij dr ex kan vergeten en gewoon de tijd met je deelt.
  zondag 17 juli 2011 @ 15:19:27 #21
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99579568
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:17 schreef Creayi het volgende:
Heey forummers!

Dit zal denk ik een kort maar krachtig onderwerp worden. Niet qua hoeveelheid tekst, maar mijn bedoeling is om vanmiddag een beslissing genomen te hebben. Probleemje is dat ik het een lastige keuze vind, vandaar dat ik ook graag jullie mening erover zou willen horen! :)

Nou, zo'n anderhalve maand geleden kregen we een nieuwe collega erbij. En je raad het al... Ik vond haar wel leuk, zij mij ook dacht ik. De roddels over ons waren een 'hot-item' in het bedrijf, want iedereen zag dat we elkaar leuk vonden.
We waren steeds op en neer aan het mailen, totdat ze opeens zei dat die roddels klopte en dat ze mij leuk vind. Ik zei natuurlijk dat ik haar ook leuk vind. :Y

Het duurde niet lang voordat ik zag dat er iets met haar was en ik vroeg er ook naar. En haar antwoord is eigenlijk ook de kern van het probleem. Ze zei dat ze net een relatie achter haar rug had en nog met haar ex zat. Ze vroeg of ik haar tijd wilde geven en we spraken af leuke dingen met elkaar te gaan doen en te kijken waar het schip strand. Dat vond ik prima! (een maand geleden ongeveer).

De tijd verstreek, we spraken af, belden regelmatig, praatten soms urenlang, complete avonden met elkaar.

Ook gisteren en eergisteren is ze bij mij thuis geweest (ouders op vakantie :P ) en gister vertelde ze tegen me dat ze waarschijnlijk haar ex had gezien. Ze zat vol woede zei ze en voelde zich behoorlijk shit nu. Ik kon hier lastig over praten met haar, want je raad het al. Het stadium leuk vinden ben ik al gepasseert, ik ben ondertussen verliefd op haar geworden!!
Als we bij elkaar zijn, krijg ik ook echt het gevoel dat ze me ook leuk vind, maar soms doet of zegt ze iets, waardoor ik toch weer begin te twijfelen. Hoewel ik genoeg argumenten kan geven dat ze me leuk vind (hoewel dat geen zekerheidje is), wreet die onzekerheid aan mij.

Op het moment heb ik 3 weken vakantie en zal ik haar een stuk minder vaak zien (ook omdat ik zelf op vakantie ga). En mijn probleem is:
Ik slaap slecht en wil eigenlijk tegen haar vertellen dat ik haar nu méér dan leuk vind. Ik krijg gewoon hoofdpijn van die onzekerheid (ik heb soms het gevoel dat ik die 'negatieve dingen' overdrijf). Maar aan de andere kant heeft ze gevraagd of ik haar de tijd wilde geven (ruim een halve maand geleden).
Ik ben bang dat ik al mijn kansen verspeel als ik dit tegen haar zeg, maar ik ben verliefd op haar en zit er op het moment best vol van eigenlijk en wil het daarom ook weer graag tegen haar zeggen.

Ik zie het niet zitten om wekenlang in onzekerheid te leven, slecht te slapen en constant eraan te zitten denken. Maar ik wil ook niet mijn kansen verspelen.....
En mede door jullie reacties, kan het zijn dat ik haar vanmiddag opbel, vraag of ze wil komen en het dan opbiecht.... Maar hoe slim is dat?

Bedankt alvast!!!
Ik herken een trend.

Zij zit nog vol met haar gevoelens over haar ex en kan het niet loslaten maar wil anderzijds jou ook niet echt
kwijt want dan heeft zij helemaal niemand. (zij zoekt gewoon een steun zonder zich vol te geven)
Jij bent gewoon al verliefd op haar en gaat er vol voor alleen laat zij dat nou niet echt blijken.

Beste oplossing?

Verbreek het contact,mijdt haar en als zij dan naar jou toekomt met vragen vertel haar dan dat ook jij gemengde gevoelens hebt over haar gedrag als geheel. Zij zal zich dan verdedigen met allerlei verhalen over haar verleden maar dat is meer een afweer mechanisme dan dat zij het serieus meent,want als dat laatste het geval was dan gedroeg zij zich heel anders.

Zoals het nu gaat is het een ongelijk strijd waar jij er vol voor wilt gaan (de relatie) en zij een beetje er tussenin hangt met allerlei excuses dat jij maar moet begrijpen.
pi_99579682
Nooit verliefd worden op collega's of naaste familie.
pi_99580734
Deze laatste reacties hebben mij werkelijk kippenvel bezorgd. Waarom? Omdat ik denk dat het wel klopt en het is hard om te lezen.

Ik begin steeds meer te neigen dat ik als rebound wordt gebruikt, zoals copycat al zei.

Het zag er op het begin zo mooi en leuk uit. Totdat ze opeens met die ex op de proppen kwam en nu lijkt het alsof alles in de soep begint te lopen...
Wat Zolder zegt "Zou zij andersom zo geduldig zijn?" Wat ik denk:"Nee, denk het niet"

Ik zal even opsommen, waarom ik dacht dat ze me weleens leuk kon vinden:
- Na het werk nog urenlang praten
- Als zij is afgewerkt en ik niet, altijd nog een halfuurtje met mij babbelen
- Vaak op en neer mailen
- Ze belt redelijk vaak op
- Ik heb het gevoel dat ze soms zenuwachtig is als ik in de buurt ben (dat denk ik, weet ik niet zeker)
- Toont initiatief
- Onthoud heel veel wat ik heb gezegd
- Haar vriendinnen zijn weleens langsgekomen om mij te 'checken' (heeft ze zelf ook bevestigd)
- Ze is een paar keer met een vriendin van haar langs ons huis gelopen
- Ze raakt me vaak aan
- Ze bevestigd de 'roddels' over ons op het werk
Er zijn nog wel meer dingen, maar hier denk ik op het moment aan. Als ze zulke dingen doet, lijkt het mij toch echt dat ze geïnteresseerd was...

Wat ik bedoel met 'de dingen waardoor ik weer twijfel', zijn bijvoorbeeld het volgende:
- Ze reageert altijd, maar soms erg laat (dan bedoel ik bijvoorbeeld 1 hele dag, dat vind ik persoonlijk lang)
- Ze geeft soms twijfelende antwoorden als ik bijvoorbeeld vraag of ze iets wil doen "Denk het wel", "Misschien". Uiteindelijk is het altijd een 'ja' geworden, maar vantevoren gaf ze vaak zo'n misschien antwoord.
- Soms komt ze wat ongeïnteresseerd over. Niet vaak, soms.

Ik weet niet of dit de kijk op de situatie voor jullie veranderd? Maar ik vraag mezelf soms af of ik die 'negatieve dingen' niet overdrijf? En als ze me niet leuk zou vinden, waarom deed ze dan het bovenstaande? Daarom twijfel ik ook over die rebound, dan doe je toch niet zo? Dan ben je toch passiever?

Wat galtfactory zegt. "Ik wil er vol voor gaan, maar zij hangt er een beetje tussenin en dat is een ongelijke strijd" Dat klopt ja. Verbreek het contact vind ik, natuurlijk, erg lastig. Ook al waardeer ik je reactie, dit behoort bij mij tot een van de latere 'oplossingen' denk ik. Ik wil eerst vanavond afwachten, als ze weer langskomt.

Ik hoop dat ik vanavond iets wijzer wordt, maar ik weet het niet. Ben er bang voor dat ik onduidelijke antwoorden / reacties zal krijgen. Maar ik kijk eerst naar vanavond en dan kijk ik daarna weer verder. Vanavond ga ik sowieso proberen wat meer duidelijkheid te krijgen, want van die onzekerheid wil ik (grotendeels) af. Zo is het niet leuk.

Krijg ik geen antwoorden of negatieve reacties, wie weet volg ik dan wel het advies van galtfactory op en laat ik de komende tijd even niets meer van mij horen.

Misschien zie je het al aan mijn bericht, maar ik ben eigenlijk behoorlijk verward nu....

Sorry voor zo'n lang bericht
  zondag 17 juli 2011 @ 16:02:39 #24
12888 Skull-splitter
pi_99580886
You worry too much.
  zondag 17 juli 2011 @ 16:39:28 #25
279054 WARE_HEIDEN
pi_99582140
je kent haar nu 1.5 maand en nu wil je al duidelijkheid

ze vind je leuk maar je merkt vanzelf wel of het wat word je moet dat niet gaan forceren en je kan ook niet van haar verwachten dat ze zoiets al weet na zo'n korte tijd (voor jou misschien lang maar ik vind 1.5 maand echt kort en zeker omdat ze net uit een relatie komt)

al ging het nou 1.5 jaar zo dan had je wel recht op wat duidelijkheid maar in dit geval moet je gewoon je mond houden en haar niet afschrikken

Klinkt misschien een beetje hard tegenover jou maar zo bedoel ik het niet ;)
pi_99603561
Skull-splitter:
Klopt, ik maar me soms echt te druk om dingen. Ik weet het, maar toch doe ik het!

Ware_heiden:
Ik snap wat je bedoelt en ik vind het overigens niet hard hoor. Ze is langs gekomen en ik heb mijn mond gehouden. Ik zal het even samenvatten:

Ze smsde of het goed was als ze <beste vriendin> meenam. Dat vond ik prima, die vriendin weet natuurlijk ook dat er iets speelt tussen ons.

Ze had dus haar beste vriendin meegenomen, daar had ik verder ook geen moeite mee. Die vriendin weet van de situatie af overigens. We gingen met z'n 3en op de bank zitten. Ik in het midden. M. was best rustig, ze zei weinig, reageerde nauwelijks ergens op. Ik vroeg waarom ze zo stil was en ze liet sms'jes zien van haar ex, waar ze dus nog mee zat. Ze liet zien dat ze korte, botte sms'jes terugstuurde en zei dat ze klaar met hem was. Ik pakte haar bij haar schouder vast en zei dat het shit was allemaal. Ze duwde mijn hand niet weg.....

Na een klein uurtje begon ze gelukkig weer te praten en begonnen we elkaar weer te plagen. Ditmaal waren die plagerijen wel echt erg zeg, in positieve zin dan! Soms lagen we op elkaar in de bank, waarop die vriendin reageerde "Oké, dit ziet er heel fout uit". Op de raarste manieren zaten / lagen we in elkaar gevouwen op de bank, steeds elkaar plagend. Dan hielden we 10 minuutjes op en daarna begon het weer.

Op een gegeven moment wilde ik naar de keuken lopen om wat te drinken te pakken en M. stond ook op om mee te helpen. We prikten elkaar in de zij en M. stond achter mij. Ze pakte mij om mijn middel stevig vast en drukte me tegen haar aan. Volgens mij legde ze haar hoofd op mijn schouder, maar dat weet ik niet zeker meer. Later op de avond deed ze dit nog een keer!! Zo bleven we dan even staan. Ik deed mijn armen naar achter en pakte haar heupen vast.

Naderhand gingen we weer op de bank zitten en bij een van die plagerijen had ze haar knie bezeerd. Ik hapte gelijk toe, legde mijn hand op haar been en aaide haar. En dit vond ze blijkbaar goed

Die vriendin van haar was constant naar mij aan het kijken. Ik heb er niks van gezegd, maar soms vond ik het wel irritant. Ik zag haar constant naar mij staren. Als ik terugkeek, keek ze gauw weg.
Ook zei M. dat haar vader vandaag jarig was (het was 12 uur geweest) en ik pakte haar hand en feliciteerde haar. Ik wilde haar op haar wang kussen en ik zag dat ze me twijfelend en met grote ogen aankeek. Ik kuste haar op haar wang, toen op haar andere wang en gauw draaide ze haar hoofd weer de andere kant op. Zo kuste ik niet op haar mond, maar nogmaals op haar wang.

Toen ze naar huis ging hebben we elkaar ditmaal geen knuffel gegeven.

We hebben nu geen afspraken meer samen en zullen er binnenkort weer eentje moeten plannen. Volgend weekend ben ik op vakantie en ik zit eraan te denken om aanstaande donderdag, net voordat ik wegga, nog iets te gaan doen samen.

Wat jullie zeggen inderdaad. Ik houd nu gewoon mijn mond en kijk het wel allemaal aan. Het is dag en nacht verschil met hoe ik me nu voel en vanmorgen. Nu voel ik me er goed over en die vakantie kom ik wel door denk ik!
pi_99604929
Heb e haar al gezoend? Waag eens een poging op leuk moment. Schept vaak duidelijkheid
pi_99605058
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:49 schreef Creayi het volgende:

Ook zei M. dat haar vader vandaag jarig was (het was 12 uur geweest) en ik pakte haar hand en feliciteerde haar. Ik wilde haar op haar wang kussen en ik zag dat ze me twijfelend en met grote ogen aankeek. Ik kuste haar op haar wang, toen op haar andere wang en gauw draaide ze haar hoofd weer de andere kant op. Zo kuste ik niet op haar mond, maar nogmaals op haar wang.

:') NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Dom en desperate. Heel fout. In het kwadraat.

Zou je een maat van je ook uitbundig met hand feliciteren als zn vader jarig was? Ik gok zomaar van niet.
Je grijpt dus zo'n dom moment aan om een domme actie te doen. Dit komt echt heel fout over. Nooit meer doen.
pi_99605592
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 01:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

:') NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Dom en desperate. Heel fout. In het kwadraat.

Zou je een maat van je ook uitbundig met hand feliciteren als zn vader jarig was? Ik gok zomaar van niet.
Je grijpt dus zo'n dom moment aan om een domme actie te doen. Dit komt echt heel fout over. Nooit meer doen.
Wat bedoel je precies? Ik snap niet wat er zo stom aan is, ik geef mensen altijd een hand als iemand jarig is en vrouwen kus ik dan altijd op de wang.
Hoe had ik het dan moeten doen? :o
pi_99606440
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:58 schreef Creayi het volgende:
- Als zij is afgewerkt en ik niet, altijd nog een halfuurtje met mij babbelen
:')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_99606581
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 02:26 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

:')
_O-
pi_99606655
Huh? Wat is er grappig? Snap hem niet :o
pi_99606707
"Afgewerkt". :')

Dat betekent niet "klaar zijn met werken". :')
  maandag 18 juli 2011 @ 02:42:44 #34
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_99606728
Maar de TS heeft nog nooit met haar gezoend of seks gehad met haar?
pi_99606840
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar wat ik zou doen is haar een keer uitnodigen, samen koken, ondertussen wijn drinken, eten, praten, meer wijn drinken en dan zoenen.

Oh en stiekem ben ik het ook eens met Copycat's reboundtheorie.
pi_99606965
Haha oké.... afgewerkt :P

Klopt, ik heb nog niet met haar gezoent / seks gehad. Ik moet toegeven dat ik een schijtluis ben op het zoengebied.

Ik zou haar wel graag willen zoenen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben namelijk bang dat ik het fout doe of een klap in mijn gezicht krijg...

Maar nu ga ik slapen, ben best moe zeg!

Nou, welterusten allemaal!
pi_99607072
Er zijn maar heel weinig vrouwen die een initiatief nemen met zoenen. De meesten wachten het gewoon af en wanneer het te lang duurt allemaal dan haken ze zelfs af.

Go for it. Ik heb tot nu toe nog nooit gehoord van eentje die vond dat een jongen "te snel wou zoenen" (moet je wel niet direct na je openingszin doen uiteraard) waardoor het allemaal mislukte, en vooral in jouw geval zal dat denk ik vrij onmogelijk zijn. Het moet natuurlijk niet totaal out of the blue en awkward zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 02:51 schreef Zeepvloertje het volgende:
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar wat ik zou doen is haar een keer uitnodigen, samen koken, ondertussen wijn drinken, eten, praten, meer wijn drinken en dan zoenen.
Dat dus.
pi_99608979
Ik ga vragen of ze donderdag iets wil gaan doen, net voordat ik op vakantie ga. En dan kan ik haar proberen te zoenen.

Ik wil haar eigenlijk al veel langer zoenen, maar zoals ik al zei ben ik bang dat ik het fout doe of een klap in mijn gezicht krijg. Maar dat risico loop je altijd als je voor de 1e keer gaat zoenen he.
pi_99609078
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:39 schreef Creayi het volgende:
Ik ga vragen of ze donderdag iets wil gaan doen, net voordat ik op vakantie ga. En dan kan ik haar proberen te zoenen.

Ik wil haar eigenlijk al veel langer zoenen, maar zoals ik al zei ben ik bang dat ik het fout doe of een klap in mijn gezicht krijg. Maar dat risico loop je altijd als je voor de 1e keer gaat zoenen he.
Vooral als zo nog met haar ex in haar hoofd zit.

Natuurlijk hoef je na 1,5 maand niet met een samenlevingscontract te komen, maar je moet wel heel erg van pijn houden om jezelf zo te kwellen met iemand die duidelijk met haar hoofd nog bij een ander zit.
pi_99624203
Op het moment ben ik even helemaal in de war. Ik weet dat ik puberaal overkom. Die fase heb ik weliswaar al gehad, maar het voelt gewoon niet goed, deze situatie.

Ook al kan ik een hele lijst opnoemen met kenmerken die aan kunnen geven dat ze me leuk vind, ben ik toch bang dat ik me vergis, dat ze me niet leuk vind. En waarom doet ze dat dan? Die rebound misschien ja....

Bijvoorbeeld. Ze reageert altijd op mijn sms'jes, alleen (toevallig?) als ik haar mee uitvraag duurt het lang of ik krijg gewoon helemaal géén reactie. Ja, ik vroeg haar via de sms uit omdat ik haar al enkele keren face to face of via de telefoon mee heb uitgevraagd (toen hapte ze wel toe overigens) en we waren toch op en neer aan het sms'en (ze reageerde overal (snel) op, behalve toen ik haar mee uitvroeg, toeval?).

Ik word gek van die twijfel en onzekerheid. Ik kan soms best piekeren, maar zo erg heb ik het nog niet meegemaakt en dat heeft ook gedeeltelijk met haar te maken denk ik.

Misschien verspeel ik al mijn kansen (als ik die tenminste heb), maar ik zit er heel sterk aan te denken om eens een goed gesprek met haar te gaan voeren hierover. Over die rebound, haar signalen. Ik snap er geen hout van. Waarom laat je niks weten als je later bent? Waarom moet ik na 3 kwartier vragen waar je blijft? Zulke dingen...

Want zo doorgaan, met die twijfel en zo'n shitgevoel, dat wil ik niet
pi_99624450
Dit klinkt tamelijk rebound-achtig. En daar zou ik me zeker niet voor laten lenen als het om een collega gaat.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:40:17 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99624482
Ze vindt je leuk, maar de kans is groot dat ze je niet leuk genoeg vindt voor een liefdesrelatie. Ik zou dat gesprek niet aangaan, je meet je daarmee een claimende rol aan die je niet past. Waarmee je je kansen op meer dan vriendschap enkel verkleint.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:43:47 #43
349110 RHood314
Ik hou van poesjes
pi_99624604
relaties met collega's zijn een mijnenveld (spreek uit ervaring)
pi_99625179
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:33 schreef Creayi het volgende:
Op het moment ben ik even helemaal in de war. Ik weet dat ik puberaal overkom. Die fase heb ik weliswaar al gehad, maar het voelt gewoon niet goed, deze situatie.

Ook al kan ik een hele lijst opnoemen met kenmerken die aan kunnen geven dat ze me leuk vind, ben ik toch bang dat ik me vergis, dat ze me niet leuk vind. En waarom doet ze dat dan? Die rebound misschien ja....

Bijvoorbeeld. Ze reageert altijd op mijn sms'jes, alleen (toevallig?) als ik haar mee uitvraag duurt het lang of ik krijg gewoon helemaal géén reactie. Ja, ik vroeg haar via de sms uit omdat ik haar al enkele keren face to face of via de telefoon mee heb uitgevraagd (toen hapte ze wel toe overigens) en we waren toch op en neer aan het sms'en (ze reageerde overal (snel) op, behalve toen ik haar mee uitvroeg, toeval?).

Ik word gek van die twijfel en onzekerheid. Ik kan soms best piekeren, maar zo erg heb ik het nog niet meegemaakt en dat heeft ook gedeeltelijk met haar te maken denk ik.

Misschien verspeel ik al mijn kansen (als ik die tenminste heb), maar ik zit er heel sterk aan te denken om eens een goed gesprek met haar te gaan voeren hierover. Over die rebound, haar signalen. Ik snap er geen hout van. Waarom laat je niks weten als je later bent? Waarom moet ik na 3 kwartier vragen waar je blijft? Zulke dingen...

Want zo doorgaan, met die twijfel en zo'n shitgevoel, dat wil ik niet
Alsof zij eerlijk gaat zeggen dat ze je aanhoudt omdat het leuk is en omdat je een welkome afleiding bent van het gedoe met haar ex.

Je moet hier gewoon niets van verwachten en jezelf ook niet in verliezen, en zoals je het nu beschrijft, word jij er niet gelukkiger van. Kap het dan gewoon af.
pi_99625457
Als het een rebound is, verwacht ik ook niet dat ze het zal toegeven. Waarom wil ik het dan zeggen? Ik zit er echt hélemaal vol van. Opschrijven lucht niet op, erover praten met mensen niet. Niks lucht op en ik begin mezelf steeds ellendiger te voelen.

Ik had eigenlijk erg hoge verwachtingen, maar dat bleek dus allemaal niet waar te zijn en dit komt echt heel hard aan bij mij. Het klikt zo goed en ik ben ook harstikke verliefd op haar en misschien komt het door mijn roze bril, maar dit zag ik niet aankomen.

Of ze het prijs zal stellen of niet, daarom dacht ik om het tegen haar te zeggen, ik wil het gewoon kwijt.
  maandag 18 juli 2011 @ 17:04:46 #46
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_99625537
Ik zou die confrontatie maar wel snel aangaan, als je er zo mee zit. Dan heb je tenminste duidelijkheid. Kun je daarna ook weer verder. :s)
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_99625808
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:02 schreef Creayi het volgende:
Als het een rebound is, verwacht ik ook niet dat ze het zal toegeven. Waarom wil ik het dan zeggen? Ik zit er echt hélemaal vol van. Opschrijven lucht niet op, erover praten met mensen niet. Niks lucht op en ik begin mezelf steeds ellendiger te voelen.

Ik had eigenlijk erg hoge verwachtingen, maar dat bleek dus allemaal niet waar te zijn en dit komt echt heel hard aan bij mij. Het klikt zo goed en ik ben ook harstikke verliefd op haar en misschien komt het door mijn roze bril, maar dit zag ik niet aankomen.

Of ze het prijs zal stellen of niet, daarom dacht ik om het tegen haar te zeggen, ik wil het gewoon kwijt.
Neem gewoon afstand en zeg gewoon tegen haar dat je het wel hoort als alles is afgerond met die ex, omdat nu duidelijk is dat het haar nog wat doet, en daar kan jij niet mee.

Klaar.
pi_99627062
Ja, ik ga die confrontatie wel aan denk ik. Ik wil niet zomaar afstand van haar nemen zonder duidelijk te maken waarom.

Ik weet dat ze vanavond niet kan, ik ga proberen voor morgen iets te plannen met haar.

Ze heeft trouwens net wel terug gesms't. Ze zei dat er een zieke was (dat klopt) en dat ze nu extra moet werken en daarom niets kon afspreken. Maar als ik nou iedere dag moest werken (en normaal gesproken moet ik dat ook), dan heb ik 's avonds best tijd voor haar. Maar zij dus blijkbaar niet voor mij.

Zucht....
  maandag 18 juli 2011 @ 17:55:50 #49
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_99627395
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:46 schreef Creayi het volgende:
Ja, ik ga die confrontatie wel aan denk ik. Ik wil niet zomaar afstand van haar nemen zonder duidelijk te maken waarom.

Ik weet dat ze vanavond niet kan, ik ga proberen voor morgen iets te plannen met haar.

Ze heeft trouwens net wel terug gesms't. Ze zei dat er een zieke was (dat klopt) en dat ze nu extra moet werken en daarom niets kon afspreken. Maar als ik nou iedere dag moest werken (en normaal gesproken moet ik dat ook), dan heb ik 's avonds best tijd voor haar. Maar zij dus blijkbaar niet voor mij.

Zucht....
Het is heel simpel: doet ze na dat ze zegt dat ze niet kan, een tegenvoorstel? Zo niet, dan is ze niet geïnteresseerd.

Kortom: Wake up and smell the coffee.... Ze gaat het echt niet voor je opschrijven.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 18 juli 2011 @ 18:01:46 #50
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_99627630
Wanneer vrouwen vaag doen, moet je denken "wat zou ze doen als ik Brad Pitt (of insert andere hunk) was?" Zou ze dan nog zitten met haar ex?
pi_99628227
Ik heb -denk ik- redelijk recent een vergelijkbare situatie gehad. Niet/laat reageren op sms-jes, geen hoogte van te krijgen, niet goed weten wat ze wilt etc. Ik werd gek van die onzekerheid, en werd alleen maar ongelukkiger van de hele situatie. Ik heb het idee dat dat voor jou ook geldt, en dat is niet goed lijkt mij.

Ik heb uiteindelijk ook gezegd dat ik duidelijkheid wilde. Hierboven is al meerdere malen gezegd dat het inderdaad wel risicovol is om te doen, ze voelt zich dan onder druk gezet. Bij mij heeft het er uiteindelijk ook toegeleid dat alles is afgeketst. In het begin is dat natuurlijk erg klote, maar je bent wel die onzekerheid kwijt. Overigens, hoe langer je wacht, hoe dieper je in de hele situatie zit en hoe dieper het dal ook zal zijn. Ik had het al veel eerder moeten doen, achteraf.

Ik zeg niet dat jij ook maar de confrontatie aan moet gaan, maar voor mij heeft het in ieder geval gewerkt.
pi_99628409
Gast, nu het nog kan neuk haar.
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_99628427
Ik heb besloten de confrontatie aan te gaan! Er zitten risico's aan vast, maar die neem ik maar voor lief!

We hebben om kwart voor 7 afgesproken. Ik ben erg zenuwachtig ervoor, maar ik wil het gewoon doen!

Ook al kets het allemaal af, dan heb ik inderdaad duidelijkheid. Beter dat het nu afketst, dan over 1 maand.
pi_99630856
en??
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_99631748
Afkappen. Je bent/wordt haar rebound.
  maandag 18 juli 2011 @ 19:41:46 #56
94676 Garisson72
pi_99631845
dapper heur.
pi_99631961
Mocht het niet lukken sleep er dan in ieder geval nog wel een afscheidswipje uit ^O^
  maandag 18 juli 2011 @ 20:00:45 #58
279054 WARE_HEIDEN
pi_99632779
denk dat je met de confrontatie aangaan het wel hebt verpest anders had je nog een paar weken kunnen vozen met haar en nu is het over (voorspel ik)

maar voor je eigen gemoedsrust is het wel beter

ben benieuwd naar de afloop
pi_99634709
*wacht op ontknoping*
pi_99634787
Ik heb met haar gepraat. Vantevoren dacht ik dat het heel erg zou opluchten. Het heeft ook wel opgelucht, maar minder erg dan ik had verwacht.

Ik heb niet gezegd dat ik verliefd op haar ben, dat liet ik achterwege. Dat is ook niet terzake, het ging voornamelijk over die rebound.

Het eerste wat ze zei was:"Ik weet denk ik al waar het over gaat. Ik denk dat mijn ex er iets mee te maken heeft".
Ze zei dat het haar opviel dat mijn humeur veranderde als ze over haar ex begon. Ik wilde vertellen wat mij dwars zat, maar ik kwam totaal niet lekker uit mijn woorden. Uiteindelijk had ik het toch gezegd tegen haar en ze zei dat mij niet als back-up gebruikt. Ze zei dat ze me leuk vond, maar of ik haar de tijd wilde geven.

Ik zei dat ik geen valse hoop wilde hebben en geen zin heb om gebruikt te worden als back-up. Ik zei dat ik daar best wel over twijfelde. Er waren genoeg signalen die aangaven dat ze me wel leuk kon vinden, maar er waren ook signalen waardoor ik ging twijfelen. Ik heb die signalen ook opgesomt.

Ze zei dat het altijd heel chaotisch is in haar hoofd en ze soms dingen zomaar kan vergeten. En dan vergat ze bijvoorbeeld te zeggen dat ze wat later kwam. Hetzelfde geld met die sms'jes, dan is ze iets aan het doen en wil ze er dalijk op antwoorden en dan vergeet ze het. Ze pakte haar telefoon en zei dat ik een willekeurig iemand mocht kiezen om op te bellen en te vragen of dit klopt. Dat heb ik niet gedaan, want ik wilde met haar praten, niet met hun.

Ik zei:"Snap je waarom ik erover twijfel?" Ze raakte een beetje geirriteerd en zei:"Waarom geloof je me niet?" Ik zei dat ik haar wel geloofde (eerlijk gezegd twijfelde ik erover), maar dat ik er op het moment gewoon echt vol van zat. Ze zei dat ze zelf ook ooit als back-up is gebruikt en weet hoe dat is. "Jou zal ik echt niet als back-up gebruiken. Ik ben altijd eerlijk tegen je geweest. Hoe ik over je dacht, ik heb over mijn ex vertelt, ik heb je dingen vertelt die de meeste mensen niet eens weten. Geloof me toch alsjeblieft" Ze zei ook dat ze daar zelf ook bang voor was, dat ze mij onbewust als back-up zou gebruiken, maar ze is er achtergekomen dat dat niet zo is zei ze.

De rest zal ik jullie onthouden, want het komt ongeveer op hetzelfde neer. Uiteindelijk heeft ze gezegd dat ze tijd nodig heeft. Ik zei dat ik haar best tijd wilde geven. Ze zei dat ze het graag wilde verwerken en zei dat ze het fijn zou vinden als ik de komende tijd wat minder contact met haar zou zoeken. Zodat ze het hopelijk sneller kan verwerken zei ze. Ik hoefde niet bang te zijn, ze zei dat ze vanzelf wel weer zou sms'en of bellen.

En dat was het...

Ik geef mijn mening nu even niet. Wat vinden jullie ervan?

[ Bericht 2% gewijzigd door Creayi op 18-07-2011 20:47:55 (Nog wat toevoegen) ]
  maandag 18 juli 2011 @ 20:48:46 #61
94676 Garisson72
pi_99635205
volgens mij ben je d'r niks wijzer van geworden.
pi_99635314
Misschien ben je iets te lang door gegaan over je twijfels. Het zijn immers jouw twijfels. Als zij zegt je niet als back-up te zullen gebruiken, moet je dat geloven, of als je het niet kan geloven het contact afkappen. Dat zij nu minder contact wil kan een positief teken zijn, maar ik heb er mn bedenkingen bij, eerlijk gezegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2011 20:51:18 ]
pi_99635447
Vrouwen en exen .. forget it. Next.
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_99635871
Ik ben er niet zo heel veel wijzer mee geworden nee.

Ik denk dat het wel het beste is voor mij als ik de komende tijd even geen contact meer met haar heb.
Jedimindhax, ik heb een vraagje. Waarom denk je dat het positief kan zijn dat ze minder contact wil en waarom heb je er aan de andere kant ook weer je bedenkingen bij?
  maandag 18 juli 2011 @ 21:24:34 #65
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_99637320
Ik denk dat het niet goed gaat uitpakken voor je.
Als ze nu minder afstand wil, dan zal het vanzelf wel doodbloeden.
Ik denk dat als ze je leuk genoeg had gevonden, ze geen afstand had gewild. Maar goed, ik vind het sowieso allemaal een vaag gedoe met 'ik vind je wel leuk, maar dit en maar dat'.

Als ik jou was zou ik lekker verdergaan met je leven en je niet meer bezig houden met haar.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_99637336
ik denk dat je er helaas niet veel mee bent opgeschoten..... de duidelijkheid die je graag wilde, heb je nu nog steeds niet. Daarnaast ben ik bang dat je nu gaat zitten 'wachten' totdat zij weer contact opneemt. Eigenlijk heeft zij dus de touwtjes in handen (volgens mij).

als zij jou ook echt leuk vindt, 'vergeet' je toch niet te sms-en? Dat snap ik dus echt niet.

Aan de andere kant .... wij kunnen ook niet makkelijk in haar hoofd kijken.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:42:49 #67
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_99638225
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:24 schreef Krekelman het volgende:
als zij jou ook echt leuk vindt, 'vergeet' je toch niet te sms-en? Dat snap ik dus echt niet.
Helemaal mee eens. En constant dat gepraat over haar ex. Vrouwen die vaag doen betekent meestal dat ze je aandacht leuk vinden, maar meer niet.
pi_99638923
Ik vind het ook apart van bijvoorbeeld dat terug sms'en. Ik dacht ook "als je iemand leuk vind, dan doe je dat toch gewoon?" Maarja, wij kunnen niet in haar hoofd kijken nee. Maar toch blijf ik dat wel een beetje apart vinden.

Aan de ene kant heeft ze wel de touwtjes in handen nu, maar zo ervaar ik het niet. Ik laat het nu gewoon rusten, laat niks meer van me horen en ik kijk wel hoe het loopt.
Als ze naderhand contact zoekt en deze problemen blijven zich aanhouden, dan stop ik ermee.

Ik vroeg ook aan haar waarom ze überhaupt reageerde op die ex. Waarom laat je hem niet uitzoeken, waarom stuur je sms'jes terug. Negeer hem als je hem uit je hoofd wilt zetten, zo duurt het alleen maar langer zei ik.

Nu ik dit typ krijg ik een sms'je van haar (???). Ze zei dat ze me buiten zag lopen. Maar dat kan niet. Apart.

Oohja, die ex. Ze gaf geen duidelijk antwoord waarom ze reageerde op hem.

In ieder geval zal ik nu geen initiatief meer nemen en ik kijk wel hoe het loopt. Neemt niet weg dat ik het aan de ene kant wel rot vind allemaal, want ik had zo graag gezien dat het allemaal soepel ging, niet met zoveel gesodemieter. We kijken wel hoe het loopt.
  maandag 18 juli 2011 @ 22:02:28 #69
12888 Skull-splitter
pi_99639466
Told ya, je druk maken brengt je nergens, behalve met een beetje pech verder van haar als je (gezond wellicht) jaloerse gedrag blijft houden.

Flikker nou die onzekerheid overboord en laat het gewoon op zijn beloop, geniet ervan en zoals gezegd: wellicht gaat het gewoon prima. Geef ruimte en hou vooral ook de rest van je leven gaande.
pi_99671089
Shit, Shit, jammer dat ik het zo laat las.

Mijn inziens zit zij nog in de fase van elkaar nog leren kennen en kijken of je leuk genoeg bent en ben jij daar al voorbij. Het vragen van duidelijkheid van haar kant maakt dat zij de balans over jou gaat opmaken en wel op een eerder moment dan zij voor ogen had. Dit is behoorlijk risicovol voor het afketsen van jullie contact want wanneer zij voor haarzelf duidelijk had dat ze je leuk genoeg vond had ze dat al wel gezegd.

Ik zou je hebben geadviseerd om door te gaan met het afspreken, smsen, etc en het allemaal een stapje verder proberen te brengen door haar bijvoorbeeld proberen te zoenen. Zo loopt alles voor haar ook een stuk natuurlijker.

Overigens denk ik na haar antwoord niet dat ze je gebruikt als rebound. Het lijkt me tijd om op vakantie te gaan en na je vakantie weer eens af te spreken met haar. Hopelijk staat ze dan nog open om voort te zetten wat je begonnen was. Succes ermee.
pi_99673571
Met moeite probeer ik mijn twijfels te verdrukken en het liefst zie ik haar zsm weer. Maar het is toch het beste om haar die tijd te geven en te wachten totdat ze initiatief neemt.

Ik ben het met je eens Kont (dit klinkt raar). Ik heb overigens niet tegen haar gezegd dat ik verliefd op haar ben, dat heb ik achterwege gelaten. Ik hoop dat ze na deze 'pauze' weer verder wilt gaan met afspreken.

Ik zit nu met een knoop in mijn maag, maar ik blijf doorzetten om géén contact met haar te zoeken. Ik denk dat het de eerste dagen het ergst zullen zijn. Dat hoop ik althans, dat ik me over een paar dagen wat minder slecht zal voelen. Het gaat met ups en downs (nu zit ik in zo'n down-fase). Ik doe mijn best nu zoveel mogelijk afleiding te zoeken en dat helpt wel wat gelukkig.
pi_99714279
Een ding is in elk geval zeker, door haar te pushen kom je niet verder. Aan jou dus of je haar wil geloven en geduld met haar wil hebben.

Aan de andere kant, wanneer een vrouw zegt tijd nodig te hebben en op dit moment niet toe is aan een relatie, is dat vaak een subtiele manier van je vertellen dat ze niet verliefd op je is en dat ook niet zal worden.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_99723429
Vooral vandaag voel ik me er een stuk beter over. Het is een wereld van verschil van hoe ik me nu voel, en enkele dagen geleden.

Je onderste zin Kluts. Vaak kun je dat wel zeggen denk ik. Het volgende zeg ik niet omdat ik een roze bril op heb of het niet wil inzien. Maar ik denk niet dat ze dat zegt om mij op een subtiele manier af te wijzen.
Ik denk echt dat ze gewoon nog zit met die ex en dat ze me, in meer of mindere mate, leuk vind. Hoe ze doet, de dingen die ze zegt. Daarnaast geloof ik haar en hebben we beloofd eerlijk tegen elkaar te zijn. Als een van ons er geen toekomst meer inzag, dat eerlijk toe te geven, zodat de ander geen valse hoop kreeg.

De tijd zal het leren en ik hoop (en verwacht ook wel) dat ze initiatief zal nemen. Ik hoop dat ze haar ex dan (grotendeels) heeft verwerkt en dat we de draad dan weer kunnen oppakken. Zodat we weer samen lekker kunnen afspreken.
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:32:29 #74
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_99723488
Ik denk dat ze je een hele leuke jongen vindt, maar dat ze geen gevoelens voor je heeft. Ze vraagt je de tijd te geven, in de hoop dat die gevoelens wel nog komen. Dit herken ik van mijzelf in het verhaal. En meestal komen de gevoelens niet meer.

Je kunt inderdaad het het beste even laten rusten, niets van je laten horen. Als ze je echt leuk vindt, zal zij je smsen. Misschien niet binnen 1 dag, maar binnen 3 of 4 dagen.
Als ze dat niet doet, zal het echt niks worden.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:40:06 #75
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_99723930
Wat is er nu eigenlijk aan de hand met die ex van haar? Waarom is ze boos op hem? Waarom smst hij haar nog? Wat voor dingen smst hij haar? Hoe lang is het voorbij?

Of staat dat al allemaal genoemd in het topic en lees ik daar overheen? :@
All she wants and needs is just a little taste..
pi_99729718
Misschien heb je gelijk Luxuria, over dat die gevoelens misschien nog moeten komen. Misschien vond ze me de afgelopen dagen wat te opdringerig (kan ik wel begrijpen). Of wil ze eerst haar ex verwerken voordat ze ze weer met mij wil afspreken. Of combinaties ervan.
Ik hoop natuurlijk dat het uiteindelijk allemaal op z'n pootjes terecht gaat komen, maar dat zal de tijd leren...

Trouwens, ze had het over 2 weken. Ze zei "Ben maar niet bang, je zult echt wel weer wat van mij horen" Ik vroeg of ik dan aan dagen, weken of maanden moest denken. Ze zei dat het misschien wel 2 weken zou duren, maar dat ik het anders vanzelf iets van d'r zou horen.

De vragen die je stelt in je 2e bericht, zal ik proberen te beantwoorden. Goeie vragen trouwens!

Wat is er nu eigenlijk aan de hand met die ex van haar?
Ze zei dat ze hem geweldig vond, maar dat hij haar liet vallen om de een of andere vage reden. Hij negeerde haar naderhand (zo'n 2 maanden) en daarna nam hij weer contact met haar op. Toen was het voor haar over en wilde ze niets meer met hem te maken hebben, hoewel ze het er wel moeilijk mee heeft. (Dat hij weer contact zocht, is enkele weken geleden volgens mij).

Waarom is ze boos op hem?
Vanwege dat negeren. Ze voelt zichzelf gebruikt zegt ze.

Waarom smst hij haar nog?
Dat weet ik niet. Ze zei dat ze zelf ook niet begreep waarom hij opeens weer toenadering zocht.

Wat voor dingen smst hij haar?
Ik heb enkele sms'jes gelezen. Hierin vraagt hij hoe het met haar gaat en of ze zin heeft om binnenkort iets te gaan doen. Dat hij haar mist. Ik heb ook haar reacties gelezen. Ze reageert kortaf (Ja goed), ontwijkt vragen of reageert niet.

Hoe lang is het voorbij?
Zo'n 2 maanden geleden begon hij met negeren zei ze. En 2 à 3 weken geleden begon hij met contact zoeken. Ze zei dat ze ook al vóórdat hij weer contact zocht, er een einde aan wilde maken, omdat dit niet ging werken, ook al vond ze hem erg leuk.

Ik heb nu nog zo'n 2,5 weken vakantie. Ik heb besloten, als ik in mijn vakantie niks van haar hoor. Dat ik dan een gesprek met haar aanga en er waarschijnlijk een punt achter ga zetten (ik wil altijd wel eerst een gesprek met haar aangaan en het niet zomaar laten doodbloeden, vind ikzelf fijner). Ze heeft zelf aangegeven dat het wel 2 weken kan duren, dus 3 weken moeten ruim voldoende zijn denk ik.
Daarnaast, als ze in 3 weken niks laat horen, betwijfel ik ook of ze me echt leuk vind / vond, want dan laat je ongetwijfeld iets van je horen denk ik.

Ik heb zelf ook eens meegemaakt een soortgelijke situatie als het meisje in kwestie meegemaakt (waarbij ik de rol van haar had). Ik merkte toen duidelijk dat er een rem zat op mijn gevoelens, dat ik echt niet zomaar iemand anders ècht leuk kon vinden. Terwijl ik wel wist dat ik diegene leuk kon gaan vinden. Als je begrijpt wat ik bedoel. Toen ik het een plaatsje had gegeven, merkte ik dat er geen rem meer opzat en dat ik toch gevoelens voor diegene kreeg.
Dat het uiteindelijk niet zolang heeft geduurd heeft andere redenen.

Misschien vind ze me inderdaad niet zo leuk, misschien ook wel. Ik zal nu gewoon moeten afwachten, haar de tijd geven en hopen dat het toch allemaal op z'n pootjes terecht gaat komen. De bal ligt nu bij haar en ik hoop dat ze hem binnenkort terugtrapt!

Sorry voor mijn lange verhaal btw...
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:49:31 #77
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_99742916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:16 schreef Creayi het volgende:
Misschien heb je gelijk Luxuria, over dat die gevoelens misschien nog moeten komen. Misschien vond ze me de afgelopen dagen wat te opdringerig (kan ik wel begrijpen). Of wil ze eerst haar ex verwerken voordat ze ze weer met mij wil afspreken. Of combinaties ervan.
Ik hoop natuurlijk dat het uiteindelijk allemaal op z'n pootjes terecht gaat komen, maar dat zal de tijd leren...

Trouwens, ze had het over 2 weken. Ze zei "Ben maar niet bang, je zult echt wel weer wat van mij horen" Ik vroeg of ik dan aan dagen, weken of maanden moest denken. Ze zei dat het misschien wel 2 weken zou duren, maar dat ik het anders vanzelf iets van d'r zou horen.

De vragen die je stelt in je 2e bericht, zal ik proberen te beantwoorden. Goeie vragen trouwens!

Wat is er nu eigenlijk aan de hand met die ex van haar?
Ze zei dat ze hem geweldig vond, maar dat hij haar liet vallen om de een of andere vage reden. Hij negeerde haar naderhand (zo'n 2 maanden) en daarna nam hij weer contact met haar op. Toen was het voor haar over en wilde ze niets meer met hem te maken hebben, hoewel ze het er wel moeilijk mee heeft. (Dat hij weer contact zocht, is enkele weken geleden volgens mij).

Waarom is ze boos op hem?
Vanwege dat negeren. Ze voelt zichzelf gebruikt zegt ze.

Waarom smst hij haar nog?
Dat weet ik niet. Ze zei dat ze zelf ook niet begreep waarom hij opeens weer toenadering zocht.

Wat voor dingen smst hij haar?
Ik heb enkele sms'jes gelezen. Hierin vraagt hij hoe het met haar gaat en of ze zin heeft om binnenkort iets te gaan doen. Dat hij haar mist. Ik heb ook haar reacties gelezen. Ze reageert kortaf (Ja goed), ontwijkt vragen of reageert niet.

Hoe lang is het voorbij?
Zo'n 2 maanden geleden begon hij met negeren zei ze. En 2 à 3 weken geleden begon hij met contact zoeken. Ze zei dat ze ook al vóórdat hij weer contact zocht, er een einde aan wilde maken, omdat dit niet ging werken, ook al vond ze hem erg leuk.

Ik heb nu nog zo'n 2,5 weken vakantie. Ik heb besloten, als ik in mijn vakantie niks van haar hoor. Dat ik dan een gesprek met haar aanga en er waarschijnlijk een punt achter ga zetten (ik wil altijd wel eerst een gesprek met haar aangaan en het niet zomaar laten doodbloeden, vind ikzelf fijner). Ze heeft zelf aangegeven dat het wel 2 weken kan duren, dus 3 weken moeten ruim voldoende zijn denk ik.
Daarnaast, als ze in 3 weken niks laat horen, betwijfel ik ook of ze me echt leuk vind / vond, want dan laat je ongetwijfeld iets van je horen denk ik.

Ik heb zelf ook eens meegemaakt een soortgelijke situatie als het meisje in kwestie meegemaakt (waarbij ik de rol van haar had). Ik merkte toen duidelijk dat er een rem zat op mijn gevoelens, dat ik echt niet zomaar iemand anders ècht leuk kon vinden. Terwijl ik wel wist dat ik diegene leuk kon gaan vinden. Als je begrijpt wat ik bedoel. Toen ik het een plaatsje had gegeven, merkte ik dat er geen rem meer opzat en dat ik toch gevoelens voor diegene kreeg.
Dat het uiteindelijk niet zolang heeft geduurd heeft andere redenen.

Misschien vind ze me inderdaad niet zo leuk, misschien ook wel. Ik zal nu gewoon moeten afwachten, haar de tijd geven en hopen dat het toch allemaal op z'n pootjes terecht gaat komen. De bal ligt nu bij haar en ik hoop dat ze hem binnenkort terugtrapt!

Sorry voor mijn lange verhaal btw...
Dude, je laat je zo keihard playen. Dus zij gaat jou contacteren wanneer zij dat wil en jij gaat als een geduldig hondje op haar wachten? Verder al die gesprekken die je met haar hebt gehad over haar ex, je bent eerder haar therapeut dan relatiemateriaal. Waarom wil je dat ook van haar weten? Als ze jou echt leuk had gevonden had ze het nooit de hele tijd over haar ex zitten janken.

Dit gaat niks worden. Je kan beter een andere meid gaan zoeken en niet je tijd aan haar verspillen.
pi_99743240
''Ik ben net uit een relatie en nog niet toe aan een nieuwe'' staat gelijk aan ''ik vind jou niet leuk genoeg''

Deal with it.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_99744782
Je bent dus vrijgezel.
Ga er lekker van genieten.
Als ze contact opneemt over een tijdje is dat mooi meegenomen.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_99750082
"Ik ben net uit een relatie" gecombineerd met "problemen met ex" staat sowieso gelijk aan problemen, ongeacht of ze jou leuk vind of niet.
pi_99754647
Ik sta er een beetje van te kijken dat de friendszone plaatjes nog niet zijn langsgekomen.

Mijn stem gaat ook naar rebound. Het enige lichtpuntje in je hele verhaal is dat ze haar armen om je heen legde toen jullie samen in de keuken stonden, verder kan ik NIETS in je hele verhaal ontdekken waaruit blijkt dat ze meer wil dan alleen je aandacht.

Verder, dat gedoe met 'vergeten te sms'en'? Als ze een tijd niets laat horen heeft ze gewoon even geen zin in je. Geeft wel aan hoe belangrijk je voor haar bent he...
Ja, ik generaliseer.
pi_99769527
Naast dat ze enkele keren heeft gezegd mij leuk te vinden, denk ik dat er ook signalen zijn die aan kunnen (!) geven dat ze me leuk vind. Daarnaast zijn er ook signalen die het tegengestelde zeggen. In een van mijn posts hiervoor had ik volgens mij een aantal van die signalen opgesomt.

Wat ze tegen mij heeft gezegd, daar geloof ik haar in. We zouden eerlijk tegen elkaar zijn en dat is ze zover ik weet altijd geweest. Ze heeft veel dingen tegen mij vertelt, ook dingen die ik minder leuk zou vinden.

Juist, ongeacht of ze me leuk vind, dat gedoe met die ex zorgt sowieso voor problemen en daarom denk ik dat die pauze een goede optie is.

Misschien neemt ze contact op, misschien niet. Daar kom ik maar op één manier achter en dat is wachten (en neem dit woord niet te letterlijk). Als ze na mijn vakantie (nog 2,5 weken) nog steeds geen contact heeft opgenomen, dan ga ik er een punt achter zetten, nadat ik een gesprek met haar heb gehad.
Op het moment maak ik me er niet druk over, daar heb ik toch niets aan. Ik zie wel of ze contact opneemt. Zo ja, mooi, wie weet zit er meer in. Zo nee, jammer, volgende keer beter.
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:56:52 #83
12888 Skull-splitter
pi_99769640
Eerst vakantie, daarna gewoon neutraal iets leuks gaan doen waar je wel beide plezier aan hebt?
pi_99770716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:54 schreef Creayi het volgende:
Naast dat ze enkele keren heeft gezegd mij leuk te vinden, denk ik dat er ook signalen zijn die aan kunnen (!) geven dat ze me leuk vind. Daarnaast zijn er ook signalen die het tegengestelde zeggen. In een van mijn posts hiervoor had ik volgens mij een aantal van die signalen opgesomt.
Ja, gezien, ik zie daar een hoop punten die erop wijzen dat ze je aardig vindt, als een vriend. Niks dat erop wijst dat er meer is. Behalve die armen om je heen dan.

quote:
Wat ze tegen mij heeft gezegd, daar geloof ik haar in. We zouden eerlijk tegen elkaar zijn en dat is ze zover ik weet altijd geweest. Ze heeft veel dingen tegen mij vertelt, ook dingen die ik minder leuk zou vinden.
Jij bent toch ook niet eerlijk tegen haar?
Ja, ik generaliseer.
pi_99774794
Skull-splitter:
Inderdaad!

Northside:
Ik volg je niet helemaal eerlijk gezegd. Ik pak een paar van die punten eruit: Langs mijn huis lopen om te kijken waar ik woon, haar vriendinnen inlichten (en die gaan mij 'checken'), de meest kleine dingen onthouden. Ik heb mijn post niet teruggelezen, deze 3 komen even in mij op.

Als ik iemand aardig vind, zal ik echt niet bewust langs diegene z'n huis lopen, tenzij ik diegene leuk vind. Wie weet kan ik het dan wel doen. Er zijn genoeg mensen die ik aardig vind, maar expres langs hun huis lopen om te kijken waar ze wonen, daar ga ik niet aan beginnen als ik ze gewoon aardig vind.

Ik zal mijn vrienden pas inlichten over iemand, als ik er méér in zie, als ik haar leuk vind. + dat checken dan nog. Persoonlijk denk ik dat je dat niet doet als je iemand gewoon aardig vind.

Die kleine dingen onthouden. Ik denk dat ze ook op zoektocht is gegaan, want volgens mij heb ik sommige dingen niet eens vertelt die ze wist. Want ik vraag me vaak af "Heb ik dat vertelt?" En dat heb ik bij andere mensen niet. Het is niet zo dat zij hoogbegaafd is ofzo, gewoon een normaal denkniveau heeft ze.

Ik weet niet of ik het heb gezegd, maar het hele bedrijf waarin we werken, begon over ons te praten. Waarom? Hoe wij met elkaar omgingen, dat viel dus blijkbaar erg op.

Naast dat ze me ook nog enkele keren heeft opgebeld en me me uit heeft gevraagd, was voor mij ook een bevestiging.
Daarom denk ik dat ik wel kan concluderen dat ze me leuk (in meer of mindere mate) heeft gevonden. Of ze me nog leuk vind vraag ik me af. Dat zal de tijd leren...
Natuurlijk mag jij hier een andere mening over hebben.

Het laatste "Jij bent toch ook niet eerlijk tegen haar?"
Hoe bedoel je?

Ik heb serieus waar goed nagedacht. Ik weet dat ik soms confronterend ben geweest tov haar. Ik wilde het zeggen, ook al vond ze het soms niet leuk. Dat heeft ze ook bij mij gedaan. Maar dat ik niet eerlijk tegen haar ben geweest......Ik kom er echt niet op....... :o
pi_99781084
TVP
  vrijdag 22 juli 2011 @ 07:21:17 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99783446
Je verzwijgt je verliefdheid toch? Ook niet helemaal eerlijk.
En eerlijk gezegd neig ik steeds meer naar een platonische rebound binnen de friendzone. Ik ging er nl voorheen vanuit dat er toch wel minimaal gezoend is.
pi_99786257
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:25 schreef Creayi het volgende:
Het laatste "Jij bent toch ook niet eerlijk tegen haar?"
Hoe bedoel je?

Ik heb serieus waar goed nagedacht. Ik weet dat ik soms confronterend ben geweest tov haar. Ik wilde het zeggen, ook al vond ze het soms niet leuk. Dat heeft ze ook bij mij gedaan. Maar dat ik niet eerlijk tegen haar ben geweest......Ik kom er echt niet op....... :o
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 07:21 schreef Copycat het volgende:
Je verzwijgt je verliefdheid toch? Ook niet helemaal eerlijk.
Ja, ik generaliseer.
pi_99795958
Wat is TVP? Want dat zie ik opeens staan :? :o

Toegegeven Copycat, ik had eigenlijk ook gehoopt dat er gezoend was ja. Ik heb ook eens in haar situatie gezeten (rollen waren eigenlijk omgedraaid) en daardoor kan ik haar wel begrijpen. Daardoor kan ik haar keuze wel accepteren (die pauze).
Neemt niet weg dat natuurlijk de kans bestaat dat ze niet eerlijk is, omdat ze ze me bv toch als rebound gebruikt of weet ik wat. Maar aan de andere kant bestaat ook de kans dat het wèl iets gaat worden. Ik kijk wel wat de toekomst brengt.

Over die eerlijkheid. Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een aantal keer aangegeven dat ik haar een "Harstikke leuke meid vind" en hebben we het samen hoe het eruit zou zien als wij iets zou krijgen in de toekomst.

Daarnaast ben ik niet iemand die zomaar zegt "Ik ben verliefd op je". Dat wil ik graag laten merken aan haar. Daarom vind ik niet dat ik erover lieg of erover verzwijg. Waarom gedraag ik me anders zo tov haar? Als het andere mensen al opviel, dan ben ik duidelijk genoeg denk ik.

Ik weet zeker dat ik eerlijk tov haar ben. Ik geloof haar als ze zegt dat dat wederzijds is en ik hoop dat ze mijn vertrouwen daarin niet schaad. De tijd zal het leren....
pi_99796062
TerugVindPost

http://wiki.fok.nl/index.php?title=Terugvindpost

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 15:03:02 ]
pi_99796215
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:00 schreef Creayi het volgende:
Wat is TVP? Want dat zie ik opeens staan :? :o

Toegegeven Copycat, ik had eigenlijk ook gehoopt dat er gezoend was ja. Ik heb ook eens in haar situatie gezeten (rollen waren eigenlijk omgedraaid) en daardoor kan ik haar wel begrijpen. Daardoor kan ik haar keuze wel accepteren (die pauze).
Neemt niet weg dat natuurlijk de kans bestaat dat ze niet eerlijk is, omdat ze ze me bv toch als rebound gebruikt of weet ik wat. Maar aan de andere kant bestaat ook de kans dat het wèl iets gaat worden. Ik kijk wel wat de toekomst brengt.

Over die eerlijkheid. Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een aantal keer aangegeven dat ik haar een "Harstikke leuke meid vind" en hebben we het samen hoe het eruit zou zien als wij iets zou krijgen in de toekomst.

Daarnaast ben ik niet iemand die zomaar zegt "Ik ben verliefd op je". Dat wil ik graag laten merken aan haar. Daarom vind ik niet dat ik erover lieg of erover verzwijg. Waarom gedraag ik me anders zo tov haar? Als het andere mensen al opviel, dan ben ik duidelijk genoeg denk ik.

Ik weet zeker dat ik eerlijk tov haar ben. Ik geloof haar als ze zegt dat dat wederzijds is en ik hoop dat ze mijn vertrouwen daarin niet schaad. De tijd zal het leren....
Ik vind mijn kapster ook een Hartstikke leuke meid. :{
pi_99798379
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:00 schreef Creayi het volgende:

Nu ben je smoesjes aan het verzinnen. 'Ik laat het liever merken'. 'Ik hoef het niet te zeggen want ze merkt het wel'. Nou, als ze het toch al weet schaadt het niet om het nog eens een keer duidelijk te zeggen he? Assumption is the mother of all fuckups.
Ja, ik generaliseer.
pi_99799758
Ik vind mijn kapster aardig, maar niet harstikke leuk. Zit, bij mij en de meeste in mijn directe omgeving, nogal een verschil in.

Northside, ik ben geen smoesjes aan het verzinnen. Als je dat wil vinden, best. Ik bekijk het op een andere manier. Waarom heb ik het maandag dan niet gezegd dat ik verliefd op haar ben? Was dat relevant? Wat schoot ik ermee op, heel weinig. Het ging over dat rebound gebeuren.

Als je vind dat ik smoesjes aan het verzinnen ben. Jij je zin. Ik weet zeker dat ik eerlijk tegen haar ben en dat vind ik belangrijk.
pi_99799916
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:09 schreef Creayi het volgende:
Ik vind mijn kapster aardig, maar niet harstikke leuk. Zit, bij mij en de meeste in mijn directe omgeving, nogal een verschil in.

Wil er alleen maar mee zeggen dat als een jongen/man tegen mij zou zeggen dat 'ie me een Hartstikke leuke meid vond, het never nooit bij me op zou komen dat hij zo hoteldebotel van me was als jij van haar. -O-
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:16:43 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99800150
Maar dat reboundgebeuren hangt voor jou toch volledig samen met jouw verliefdheid? Natuurlijk is dat dan wel relevant. Alhoewel ik vermoed dat ze allang weet dat jij smoor bent. En die gevoelens niet beantwoordt. Nu niet en nooit niet. Ze vindt je leuk, erg leuk misschien zelfs, maar uit niets blijkt dat er meer is. En dan is leuk ook alleen maar leuk.

Natuurlijk kun je blijven hopen dat de vonk ook naar haar gaat overslaan, maar ik gok dat dat ijdele hoop is.
pi_99800465
Als ik hier zeg "Ik vind jou leuk", wordt er vaak met een scheef hoofd gekeken.
Als ik zeg "Ik vind je harstikke leuk" dan wordt er méér gedacht + mijn signalen, zegt genoeg denk ik.

Zeker met de signalen die ik aan haar uitzend (die heeft ze goed opgevangen ja), hoe ik doe. Ja, ze weet het.
Ik heb geen zin om in detail uit te leggen wat ik met signalen enzo bedoel. Neem maar van mij aan dat ze het weet.

Copycat:
Ik twijfel. Misschien komt het door mijn verliefdheid, dat kan inderdaad. Maar ik geef haar deze kans en heb geen zin om in onzekerheid af te zitten wachten. Ik heb geen zin om te gissen naar een antwoord. Ik heb argumenten gegeven waarom ze me leuk kan vinden, maar ik kan ook argumenten geven die het tegendeel zeggen.
Het is ieder z'n mening om te bepalen of die dingen meer kunnen betekenen of niet. Dat weet uiteindelijk alleen zijzelf.

Ik kijk wel hoe het loopt. Misschien heb je gelijk dat ze er inderdaad niet meer in ziet. Nu niet, nooit niet. Maar ik 'wacht' gewoon rustig af of ze initiatief neemt en kijk wel hoe het loopt.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:23:15 #97
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_99800540
Heb je uberhaubt al wat met dr gedaan ofzo als in zoenen, seks? Wil niet lullig overkomen ofzo maar hoe ik het zie staan lijkt het wel alsof jij helemaal verliefd bent terwijl het haar weinig doet.
pi_99800738
Zoals ik al zei, kan ik haar begrijpen. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten. Dat het uit is gegaan heeft hele andere redenen. Toen merkte ik dat er duidelijk een rem op mijn gevoelens zat, waardoor ik het toch lastig vond allemaal.
Daarnaast vind ik het eerlijk gezegd best eng om een meisje te zoenen, dat geef ik eerlijk toe.
Seks heb ik nog zeker niet gehad, daar ben ik nogal ouderwets in en daar begin ik pas aan als het echt 'aan is'.

Dat betekent niet dat dat ook voor haar betekent, maar daarom kan ik haar begrijpen en denk ik dat die pauze een goede oplossing is.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:30:51 #99
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_99800930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:26 schreef Creayi het volgende:
Zoals ik al zei, kan ik haar begrijpen. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten. Dat het uit is gegaan heeft hele andere redenen. Toen merkte ik dat er duidelijk een rem op mijn gevoelens zat, waardoor ik het toch lastig vond allemaal.
Daarnaast vind ik het eerlijk gezegd best eng om een meisje te zoenen, dat geef ik eerlijk toe.
Seks heb ik nog zeker niet gehad, daar ben ik nogal ouderwets in en daar begin ik pas aan als het echt 'aan is'.

Dat betekent niet dat dat ook voor haar betekent, maar daarom kan ik haar begrijpen en denk ik dat die pauze een goede oplossing is.
Gast ik weet niet hoe oud je bent hoor, maar neuq dr gewoon, als je het goed doet blijft ze aan je hangen
pi_99800996
Joh, als jij liever wil wachten tot je een ons weegt moet je dat zelf weten.

Je probeert alles te vergoelijken en te begrijpen, dus als jij je daar prettig bij voelt, ga dan vooral door, maar als je alles beter weet dan wij, vraag dan niet om meningen.
pi_99801318
Dit snap ik dus niet Dauntl3ss.

Ik wachten totdat ik eens ons weeg? Wat heb ik nou gezegd? Zucht.....

En hoezo weet ik alles beter? Er zijn punten waar ik het niet mee eens ben ja. Maar er zijn ook punten waar ik het wel mee eens ben. Maar vaak onthouden mensen alleen de negatieve dingen, dat zie je nu wel weer.

Wat ik erg apart vind.
De mensen die deze situatie irl meemaken, dus de mensen op het werk. Dat zijn pak hem beet, 40 mensen. Al deze mensen viel het, eerder dan ons 2 zelfs, op dat er iets was tussen ons.

Ook zeiden ze dat het wel duidelijk was dat we elkaar leuk vinden (en dat er meer word bedoeld met de signalen die we beide afgeven) en iedereen is benieuwd hoe het gaat tussen ons (maar dat ga ik niet allemaal aan hun neus hangen).
Daarom vind ik het apart dat er hier precies tegenovergesteld tegenaan word gekeken.

Zullen we hiermee ophouden dan? Want dit schiet niet op. Het lijkt me dan beter als ik hier niet meer zal posten dan?

En BundyChen, je reactie #99......
pi_99801392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:09 schreef Creayi het volgende:
Waarom heb ik het maandag dan niet gezegd dat ik verliefd op haar ben?
Omdat je bang bent voor haar reactie natuurlijk.

quote:
Als je vind dat ik smoesjes aan het verzinnen ben. Jij je zin. Ik weet zeker dat ik eerlijk tegen haar ben en dat vind ik belangrijk.
Als je eerlijk tegen haar bent zeg je dat je verliefd bent. Het verzwijgen van de waarheid is misschien niet liegen, maar het is ook zeker niet eerlijk zijn.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:41:50 #103
94676 Garisson72
pi_99801477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:30 schreef BundyChen het volgende:
Gast ik weet niet hoe oud je bent hoor, maar neuq dr gewoon, als je het goed doet blijft ze aan je hangen
Gast ik weet niet hoe oud je bent hoor, maar mensenpiemels hebben geen weerhaakjes.
pi_99801601
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:38 schreef Creayi het volgende:
Dit snap ik dus niet Dauntl3ss.

Ik wachten totdat ik eens ons weeg? Wat heb ik nou gezegd? Zucht.....

En hoezo weet ik alles beter? Er zijn punten waar ik het niet mee eens ben ja. Maar er zijn ook punten waar ik het wel mee eens ben. Maar vaak onthouden mensen alleen de negatieve dingen, dat zie je nu wel weer.
Jij zit hoog en droog op je roze wolk, en daardoor wuif je alle negatieve signalen weg, of zeg je dat ze in het niet vallen met het positieve. Veel reacties hier zijn wat meer down to earth, maar jij sluit heel systematisch uit dat ze misschien wel niks serieus met je wil, nu niet en nooit niet.
Het is niet per se een kwestie van tijd, zoals jij denkt, puur omdat jij dat zelf zo hebt meegemaakt.
quote:
Wat ik erg apart vind.
De mensen die deze situatie irl meemaken, dus de mensen op het werk. Dat zijn pak hem beet, 40 mensen. Al deze mensen viel het, eerder dan ons 2 zelfs, op dat er iets was tussen ons.

Ook zeiden ze dat het wel duidelijk was dat we elkaar leuk vinden (en dat er meer word bedoeld met de signalen die we beide afgeven) en iedereen is benieuwd hoe het gaat tussen ons (maar dat ga ik niet allemaal aan hun neus hangen).
Daarom vind ik het apart dat er hier precies tegenovergesteld tegenaan word gekeken.
O, jullie hebben het vast gezellig op het werk, en er is weinig voor nodig om die roddelmachine op gang te helpen.

Heb je die mensen ook allemaal verteld hoe terughoudend ze naar jou toe is, dat ze soms nergens op reageert en dat ze nog zo met die ex in haar hoofd zit? Dat ze het zelf ook allemaal niet meer weet en dat je haar maar tijd moet geven?
quote:
Zullen we hiermee ophouden dan? Want dit schiet niet op. Het lijkt me dan beter als ik hier niet meer zal posten dan?

En BundyChen, je reactie #99......
Dat moet je helemaal zelf weten, maar probeer hoe dan ook niet te doen alsof jouw visie de ware is.
pi_99802033
Northside, ik vind het fijn dat je gewoon normaal blijft reageren. Echt waar!

Ik snap je en je hebt daar wel een punt. Dat ik het wel een beetje heb verzwijgt. Als ze aan mij zou vragen "Ben je verliefd op mij", zou ik eerlijk "ja" zeggen. Dit zeg ik niet achteraf hoor.

Ze heeft daar niet naar gevraagd en omdat ik denk dat ik er niks mee opschoot om het te zeggen, heb ik het ook niet gezegd. Je hebt gelijk dat ik het een beetje verzwijg, dat geef ik toe. Maar ik persoonlijk vind dat ik wel eerlijk tegen haar ben. Ik heb soms dingen tegen haar gezegd die confronterend konden zijn, wat ze niet leuk vond, maar ik heb het wel gezegd.

Dat ik het een beetje verzweeg afgelopen maandag, oké. Maar ik vind dat ik eerlijk tegen haar ben. Ik zie dat lichtelijk verzwijgen niet als 'niet eerlijk' zijn, want dan zou ik het ontkennen en dat doe ik niet.

Dauntl3ss:
Ik wuif niet alle negatieve reacties weg. Hoevaak heb ik gezegd "Ik kan argumenten noemen waardoor ik denk dat ze me ziet zitten, maar ik kan ook argumenten geven waarom ze me niet ziet zitten". Ik heb dat ook nooit uitgesloten dat ze niks zou willen. Ik heb toch ook vaak genoeg gezegd "Ik kijk wel hoe het gaat lopen"

Ja, niet allemaal. Enkele collega's weten hoe de vork in de steel zit ja.

Ik zeg toch niet dat mijn visie de ware is? Waar heb ik dat gezegd?

Waarom zeg je zulke dingen? Dat je er niet mee eens bent, oké. Maar dat je dit gaat zeggen?
pi_99802095
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:51 schreef Creayi het volgende:

Dauntl3ss:
Ik wuif niet alle negatieve reacties weg. Hoevaak heb ik gezegd "Ik kan argumenten noemen waardoor ik denk dat ze me ziet zitten, maar ik kan ook argumenten geven waarom ze me niet ziet zitten". Ik heb dat ook nooit uitgesloten dat ze niks zou willen. Ik heb toch ook vaak genoeg gezegd "Ik kijk wel hoe het gaat lopen"

Ja, niet allemaal. Enkele collega's weten hoe de vork in de steel zit ja.

Ik zeg toch niet dat mijn visie de ware is? Waar heb ik dat gezegd?

Waarom zeg je zulke dingen? Dat je er niet mee eens bent, oké. Maar dat je dit gaat zeggen?
Ik kan het niet duidelijker uitleggen dan ik al heb gedaan.

Maar goed, liefde is blind, en hoop doet leven.

Succes ermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')