abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2011 @ 10:27:57 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_99571847
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:16 schreef gunk77 het volgende:
Iedereen heeft het erover dat er nog geen koop is.
Maar er bestaat in Nederland ook nog zoiets als een mondelinge overeenkomst...

Maarrrrr om dat te bewijzen, ben je lang bezig. Wordt een gevalletje 'jouw woord tegen die van hun'....
Zeker bij het kopen van een huis zou ik niet teveel vertrouwen op een mondelinge overeenkomst en alles zwart op wit laten vastleggen. Maar ik neem aan dat TS het ook door heeft en nooit meer zal reageren.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  † In Memoriam † zondag 17 juli 2011 @ 10:39:06 #52
34726 Fratz
Max
pi_99571987
Als een huis kopen mij zoveel ellende zou opleveren zou ik gewoon lekker verder zoeken.
Als er bij het begin ellende is dat komt er meer ellende. TS heeft het pand amper van binnen kunnen bekijken, hoe achterlijk is dat? Wie weet wat voor verborgen gebreken er zijn. Ik neem aan dat TS ook niet met een deskundige binnen is geweest om een en ander te beoordelen ( ik ga er van uit dat TS zelf geen deskundige is).
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_99572060
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:16 schreef gunk77 het volgende:
Iedereen heeft het erover dat er nog geen koop is.
Maar er bestaat in Nederland ook nog zoiets als een mondelinge overeenkomst...

Maarrrrr om dat te bewijzen, ben je lang bezig. Wordt een gevalletje 'jouw woord tegen die van hun'....
Aan een mondelinge overeenkomst heb je niets als het gaat om het kopen van een woning. Dat moet namelijk een schriftelijke overeenkomst zijn.

Burgerlijk Wetboek Boek 7, art 2, lid 1
quote:
De koop van een tot bewoning bestemde onroerende zaak of bestanddeel daarvan wordt, indien de koper een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, schriftelijk aangegaan.
pi_99572271
(dubbel)
  zondag 17 juli 2011 @ 11:01:46 #55
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_99572359
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:43 schreef Light het volgende:

[..]

Aan een mondelinge overeenkomst heb je niets als het gaat om het kopen van een woning. Dat moet namelijk een schriftelijke overeenkomst zijn.

Burgerlijk Wetboek Boek 7, art 2, lid 1

[..]

De jurisprudentie is het hier nog helemaal niet over eens. Rechters zijn heel wisselvallig in hun standpunt in dit soort zaken. De ene keer oordelen ze dat art. 7:2 lid BW opgaat en de andere keer 6:217 lid 1 BW
  zondag 17 juli 2011 @ 11:01:57 #56
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_99572363
Genoeg huizen te koop, dus als die mensen geen datum voor de overdracht geven, dan zeg je toch gewoon: Laat maar zitten.
So we just called him Fred
  zondag 17 juli 2011 @ 11:17:57 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99572612
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:01 schreef FredvZ het volgende:
Genoeg huizen te koop, dus als die mensen geen datum voor de overdracht geven, dan zeg je toch gewoon: Laat maar zitten.
Ja lijkt mij ook, soms is het leven simpel *O* :9
Rayen 2½ jaar!
pi_99574103
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:01 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

De jurisprudentie is het hier nog helemaal niet over eens. Rechters zijn heel wisselvallig in hun standpunt in dit soort zaken. De ene keer oordelen ze dat art. 7:2 lid BW opgaat en de andere keer 6:217 lid 1 BW
Bij de koop van een woning?
  zondag 17 juli 2011 @ 12:55:13 #59
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_99574938
En hoe bewijs je een mondelinge overeenkomst?
Of zou je altijd gelijk moeten krijgen omdat je met z'n tweeën bent en de makelaar alleen? :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 17 juli 2011 @ 12:58:19 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99575021
Het schijnt per e-mail te zijn gegaan, dus dat lijkt me schriftelijk. En vrij goed aantoonbaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99575076
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:18 schreef Mr.Officer het volgende:

[..]

Wat verstaan wordt onder een voorlopig koopcontract is inderdaad een definitief koopcontract, dit wordt voorlopig genoemd tijdens de bedenktijd (3dagen). Dit contract kan inderdaad ook ontbindende voorwaarden bevatten.

Basiskennis mijn waarde vriend, zaai alstublieft geen verwarring.
Juist als je het hebt over het ondertekenen van een voorlopig contract zaait het verwarring, want dat betekent dat er nog een contract aankomt dat definitief is. En dat is gewoon niet zo!. Daarnaast suggereert een voorlopige contract dat je er onderuit kan. Dat kan ook met de ontbindende voorwaarden, maar daar moet je vaak echt moeite voor doen en dat gaat niet zomaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_99575102
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:01 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Als dit zo is dan kan je die rechter voor zijn kont schoppen, want in NL geld dat als een rechter uitspraak doet over een zaak, deze uitspraak geldt voor ALLE mensen met hetzelfde geval.

quote:
Het schijnt per e-mail te zijn gegaan, dus dat lijkt me schriftelijk. En vrij goed aantoonbaar.
E-mail is alleen rechtsgeldig als er een hele reeks aan antwoorden instaan.
Enkel een mailtje sturen, waarop geen antwoord komt geld niet voor een rechtbank als bewijs.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:03:25 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99575155
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Juist als je het hebt over het ondertekenen van een voorlopig contract zaait het verwarring, want dat betekent dat er nog een contract aankomt dat definitief is. En dat is gewoon niet zo!. Daarnaast suggereert een voorlopige contract dat je er onderuit kan. Dat kan ook met de ontbindende voorwaarden, maar daar moet je vaak echt moeite voor doen en dat gaat niet zomaar.
Het is gewoon de gangbare term, daar heeft Mr.Officer gelijk in.
pi_99575187
Dan hoeft het nog niet te kloppen.

Daarnaast zijn er zat mensen te vinden die een huis kopen, denken dat ze een voorlopig contract tekenen. Letten daarom nie top de ontbindende voorwaarden en zetten er gewoon aan vast aan de koop en zijn overgeleverd aan de goodwill van de verkoper.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:06:05 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99575252
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jawel, want het contract is pas definitief als de drie dagen bedenktijd zijn verstreken en alle ontbindende voorwaarden zijn verlopen.

Preciezer:

quote:
Is een voorlopig koopcontract bindend?

Ja, een voorlopige koopovereenkomst is bindend. De term voorlopig duidt slechts op het feit dat er nog geleverd moet worden. Alleen de koper kan gedurende de wettelijke bedenktijd nog onder de koop uit, daarna is deze ook verbonden aan de voorlopige koopovereenkomst. Mocht een van de partijen na het ondertekenen van de koopovereenkomst toch nog van gedachten veranderen, dan kan deze partij een boete krijgen van maximaal + 10% van de koopsom.
http://www.notarisplein.nl/vragen/koopovereenkomst.htm
  zondag 17 juli 2011 @ 13:06:43 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99575275
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

Daarnaast zijn er zat mensen te vinden die een huis kopen, denken dat ze een voorlopig contract tekenen. Letten daarom nie top de ontbindende voorwaarden en zetten er gewoon aan vast aan de koop en zijn overgeleverd aan de goodwill van de verkoper.
Die zijn dom en/of worden heel slecht voorgelicht.
pi_99582349
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je snapt het niet, dat de benaming voorlopig contract suggereert dat je er nog onderuit kan komen is precies de bedoeling.

Dat is namelijk zo in de 3 dagen bedenktijd waarna het voorlopige deel van de overeenkomst voorbij is. Het contract wordt hierna gewoon met koopovereenkomst aangeduid.

De ontbindende voorwaarden zijn slechts bedoelt voor na de bedenktijd als beide partijen al aan de overeenkomst gebonden zijn.

Dat de term "voorlopig contract" een ongelukkige benaming is, is misschien wel waar voor mensen die basiskennis missen of zich halsoverkop in de koop van een huis storten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Officer op 17-07-2011 16:49:16 (ongelukkige verwoording) ]
  zondag 17 juli 2011 @ 18:26:47 #68
545 dop
:copyright: dop
pi_99585405
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die zijn dom en/of worden heel slecht voorgelicht.
juist , daar boven op maakt het niet uit hoe je een contract noemt als de persoon die het tekent niet de moeite neemt het te lezen en begrijpen , dan kun je het nog 10 mooie namen geven maar dat veranderd niets
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  PR/Manusje van alles zondag 17 juli 2011 @ 22:18:45 #69
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_99595047
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:19 schreef k_man het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat TS nog gaat reageren. :)
Die zitten voor het huis in een tentje...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 18 juli 2011 @ 10:59:04 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99611959
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

:D, :'), :D !
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_99613880
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Props voor deze,, slotjes-tijd? Vindt dit een mooie afsluiter.
  maandag 18 juli 2011 @ 12:09:30 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99614058
Waarom een slotje? Waarom niet open laten voor andere reacties en misschien wel een update?
  maandag 18 juli 2011 @ 12:20:29 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_99614410
TS loopt zich de benen onder het lijf vandaan van en naar juridisch loket, notaris, advocaat en ombudsman en dan ondertussen snel een slotje? Schande!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_99625061
Wat wil je afdwingen als je geen contract hebt getekend? Als die mensen hun huis willen verkopen en ze hebben echt het bod geaccepteerd dan is er dadelijk een contract en staat alles vast.

Wat wil je bij een advocaat?
pi_99625897
alsof we TS nog ooit gaan zien :')
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')