Je geeft Contador geen kans meer? Ook al fietst hij minder, in mindere vorm en knieproblemen, dan nog zou ik Contador niet uitvlakken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:32 schreef Nober het volgende:
Cadel gaat uiteraard de Tour winnen, want de Schlecks zijn te druk met Contador.
Ben ik ook bang voor, als hij een keer breekt dan kan hij zo minuten verliezen. Maar voorlopig staat hij er goed voor.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
4e of 3e plek denk ik, verliest elke aankomst bergop weer wat en het is wachten op een slechte dag waarop ie minuten gaat verliezen.
Gisteren heeft ie al boven zijn macht moeten rijden om verschil binnen de perken te houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor, als hij een keer breekt dan kan hij zo minuten verliezen. Maar voorlopig staat hij er goed voor.
Dat zou ik niet willen concluderen, hij zag er sterk uit gisteren vond ik. Maar de tour is nog lang. Ik zie Evans niet met de echte versnellingen meekunnen. Wat wel voor hem pleit is dat Contador en Andy tot nu toe minder lijken dan vorig jaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gisteren heeft ie al boven zijn macht moeten rijden om verschil binnen de perken te houden.
Dat blijft niet goed gaan.
Laatste stuk moest ie vol tempo rijden om het gat beperkt te houden, als de aanvallen eerder komen gaat ie de man met de hamer tegenkomen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen concluderen, hij zag er sterk uit gisteren vond ik. Maar de tour is nog lang. Ik zie Evans niet met de echte versnellingen meekunnen. Wat wel voor hem pleit is dat Contador en Andy tot nu toe minder lijken dan vorig jaar.
Geef me nu eens één goed argument waarom Cadel Evans zou breken en niet een van de Schleck-drekjes?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor, als hij een keer breekt dan kan hij zo minuten verliezen. Maar voorlopig staat hij er goed voor.
Omdat ie klimt op de macht.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geef me nu eens één goed argument waarom Cadel Evans zou breken en niet een van de Schleck-drekjes?
Normaal gesproken gaat dat motortje het in de Alpen niet redden.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:22 schreef Arcee het volgende:
Evans moet eerst nog wel Voeckler z'n kleine motortje laten opblazen anders is het niet gezegd dat hij die 2 minuten gaat dicht tijdrijden.
Normaal gesproken zou dat motortje het vandaag ook niet gered hebben, maar hij leek minstens zo sterk als alle anderen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
Normaal gesproken gaat dat motortje het in de Alpen niet redden.
Evans heeft vandaag ook weer veel werk moeten doen, dat gaat zijn tol eisen.
Evans idd erg sterk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou dat motortje het vandaag ook niet gered hebben, maar hij leek minstens zo sterk als alle anderen.
Ik had toch sterk 't idee dat er verstoppertje gespeeld werd en dat was in zijn voordeel.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou dat motortje het vandaag ook niet gered hebben, maar hij leek minstens zo sterk als alle anderen.
Dat zou best kunnen, maar als de Schleck-drekjes in de Alpen weer verstoppertje gaan spelen, kan het zomaar zijn dat F*ckler met 1:49 om 2:06 voorsprong aan de tijdrit begint. En laat die F*uckler dan eens 2:05 op Evans verliezen, dan staat er volgende week zondag wel een kut Fransoos op het hoogste schavot. En dat is niet eens zo ondenkbaar. Dus maak ik me meer zorgen om die F*ckler die er maar aan blijft hangen dan over die Schleckjes waarvan er één misschien nog een keer ergens een laffe paar seconden winst gaat opstrijken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik had toch sterk 't idee dat er verstoppertje gespeeld werd en dat was in zijn voordeel.
Contador wordt beter en beter en verwacht te kunnen aanvallen. Ik denk ook dat hij het waar gaat maken en iedereen op een hoopje fietst.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:49 schreef De_kromme het volgende:
Ik gun het die Fransoos meer dan Evans iig. Andy gaat nog wel knallen in de Alpen als die slim is en niet teveel op zijn broer let. Contador verwacht ik eigenlijk niet echt veel van in de Alpen.
Kortom, Evans heeft de Tour gewonnen als die er niet afgereden wordt door Andy in de Alpen.
Tja, Contador heeft inderdaad geluk gehad dat Andy niet door durfde te zetten in de Pyreneeen, want dan was hij zeker gezien (hij liet al een paar keer een gaatje vallen). Gezien jouw username verwacht je zelf natuurlijk wel van Contador, maar ik verwacht dat hij een beetje op hetzelfde niveau blijft met als grootste reden de Giro.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:13 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Contador wordt beter en beter en verwacht te kunnen aanvallen. Ik denk ook dat hij het waar gaat maken en iedereen op een hoopje fietst.
Waarom verwacht je niets meer van Contador?
Evans is idd een gevaarlijke klant.
Mijn username mag dan gekleurd zijn, maar ik heb extra goed op zitten letten op Contador in de etappe van gisteren. ( ik let altijd goed op Contador, maar nu extra omdat ik wilde weten hoe hij er voor stond in de laatste Pyreneën-etappe. ) Ik zag een verbetering t.o.v. vorige dagen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:16 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Tja, Contador heeft inderdaad geluk gehad dat Andy niet door durfde te zetten in de Pyreneeen, want dan was hij zeker gezien (hij liet al een paar keer een gaatje vallen). Gezien jouw username verwacht je zelf natuurlijk wel van Contador, maar ik verwacht dat hij een beetje op hetzelfde niveau blijft met als grootste reden de Giro.
Evans gaat gewoon winnen als Andy niks uithaalt in de Alpen, doodzonde.
Jij noemde dat aanvallen van Andy Schleck? Hij plaats een demarrage en stopt er 50 meter verder weer mee omdat hij ziet dat Frank niet meekan. Andy had gewoon voor eigen succes moeten gaan, maar die gaat in de Alpen nog wel wegrijden (wellicht met Contador).quote:Op zondag 17 juli 2011 20:24 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Mijn username mag dan gekleurd zijn, maar ik heb extra goed op zitten letten op Contador in de etappe van gisteren. ( ik let altijd goed op Contador, maar nu extra omdat ik wilde weten hoe hij er voor stond in de laatste Pyreneën-etappe. ) Ik zag een verbetering t.o.v. vorige dagen.
Als zijn knie nog verder gaat genezen van de week, dan kan hij donderdag en vrijdag wellicht knallen. Het blijft afwachten maar ik verwacht hem een stuk sterker dan in de Pyreneën.
Evans maakt een goede kans, niet omdat Andy Schleck zoveel sterker is, ( ik zie het iig niet, anders had Andy Schleck gisteren wel doorgetrokken ) maar omdat Evans zelf de aanvallen van Andy Schleck kan pareren.
En Basso zal ook nog bijzonder moeilijk zijn om eraf te krijgen. Zou hij dan de 'verrassing' van deze Tour worden en er met de winst vandoor gaan?
Het was een flauwe aanval, moet ik zeggen, maar het leek me toch wel op een aanval. Moeilijk om te weten wat dat nou echt was van Andy Schleck. Moeilijk om te zeggen. Maar ja, of het een échte aanval is ( en dus niet beter kunnen ) of niet, zal allemaal blijken in de Alpen.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:30 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Jij noemde dat aanvallen van Andy Schleck? Hij plaats een demarrage en stopt er 50 meter verder weer mee omdat hij ziet dat Frank niet meekan. Andy had gewoon voor eigen succes moeten gaan, maar die gaat in de Alpen nog wel wegrijden (wellicht met Contador).
Basso werd er al meteen afgereden bij een iets serieuzere demarrage. Die kan gewoon redelijk, net als Gesink, tempo rijden maar niet mee met het hoge tempo na een explosie van een Andy of Bertje.
Het was duidelijk geen echte aanval, zeker door dat omkijken naar Frank, maargoed. Voorderest ben ik ook benieuwd hoor naar de Alpen, er moet nu écht wat gebeuren voor de Schlecks en Contador.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:41 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Het was een flauwe aanval, moet ik zeggen, maar het leek me toch wel op een aanval. Moeilijk om te weten wat dat nou echt was van Andy Schleck. Moeilijk om te zeggen. Maar ja, of het een échte aanval is ( en dus niet beter kunnen ) of niet, zal allemaal blijken in de Alpen.
Ik ben iig razend nieuwsgierig.
Ja, dat laatste ben ik het met je eens. Evans die de Tour wint, ondanks dat hij sterk is, kan ik me gewoon niet voorstellen. Schleck zal zondag uit zijn schulp moeten komen ( als hij toneel heeft gespeeld gisteren, ik geloof het niet ) en als Contador mee kan ( wat ik verwacht ) heeft Andy een probleem.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:01 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Het was duidelijk geen echte aanval, zeker door dat omkijken naar Frank, maargoed. Voorderest ben ik ook benieuwd hoor naar de Alpen, er moet nu écht wat gebeuren voor de Schlecks en Contador.
Belangrijkste: als Evans er maar afgereden wordt.
Klopt. Hij ging op een gegeven moment gewoon op zijn eigen tempo fietsen.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ging verstandiger met zijn krachten om dan Evans gisteren.
Hehe, zo wenst die laatste zich idd te gedragen, wat hem bij lange na niet goed afgaat, maar dat terzijde.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:59 schreef ErikT het volgende:
Ik heb het idee dat alleen Contador nog boven Evans kan gaan eindigen. Beetje winst op de bergen en dan in de tijdrit nog sneller. Maar die winst op de bergen is nog niet zo zeker. Ik geef Evans heel veel kans. Ik vind m ook best wel tof onderhand. Beter dan die perfecte schoonzoon Andy Schleck.
Het is in ieder geval leuk dat Contador wat achter staat door die eerste etappe. Nu gaat hij volle bak aanvallen. Ik ben erg benieuwd naar donderdag.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:01 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Hehe, zo wenst die laatste zich idd te gedragen, wat hem bij lange na niet goed afgaat, maar dat terzijde.
Evans en Contador worden mijnsinziens ook de gevaarlijkste klanten om dit jaar de Tour te winnen. We gaan het allemaal zien.
Basso probeert eigenlijk altijd eigen tempo te rijden, als hij wegrijdt is het omdat de anderen gewoon aan het klote zijn. Als de vermoeidheid in de laatste week toeslaat en de klimmen ook langer worden kan eigen tempo weleens doorslaggevend zijn.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:40 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Klopt. Hij ging op een gegeven moment gewoon op zijn eigen tempo fietsen.
Klopt dat het meer een échte strijd wordt in de Alpen. En spectaculairder. Als Contador gaat aanvallen, gebeurt er tenminste wat. Zo'n genante vertoning zoals zaterdag wens ik niet te zien in de Alpen. Toen speelde Contador zijn knie nog op en zowiezo is hij nog wat vermoeid van de Giro.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het is in ieder geval leuk dat Contador wat achter staat door die eerste etappe. Nu gaat hij volle bak aanvallen. Ik ben erg benieuwd naar donderdag.
Van de andere kant: in de Giro hoefde hij niet eens meer aan te vallen, en deed hij het toch. Maar nu is het spannender.
Klopt. Hij moet het dit jaar toch echt waar maken. De jongste is hij niet meer.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:49 schreef SportmanNR1 het volgende:
Cadel heeft de beste papieren, maar dat heeft hij in het verleden wel vaker gehad..
Eens. Anders wordt het nooit meer voor Evans.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:28 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Klopt. Hij moet het dit jaar toch echt waar maken. De jongste is hij niet meer.
Andy ook nog wel denk ikquote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:57 schreef ErikT het volgende:
Het zal dus inderdaad gaan tussen Evans en Contador. Wordt nog leuk.
Met de tijdrit van Andy?quote:
Volledig met je eens. Evans mag dan wel reageren op hem, maar aanval is aanval. Contador deed het geweldig bergop ( ook nog een aardige afdaling trouwens ) en Evans geweldig bergaf. Eigenlijk idd vrij eenvoudig.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mooi gereden vandaag.
Ik begin dat eeuwige gezeik van sommigen over dat Evans altijd wel een slechte dag heeft en het wieltjesplakverhaal wel een beetje beu te worden overigens. Men denkt kennelijk dat Evans voor zijn lol bergop bij alle andere favorieten blijft rijden.Als hij zou kunnen zou hij echt wel weg rijden bergop, maar Contador is ook sterk en heeft een explosievere 'jump'. Dat hij vervolgens van Contador weg rijdt in de afdaling of een tijdrit zien sommigen, heel vreemd, dan ineens weer niet als een aanval.
Ieder z'n terrein he.
Het is toch logisch dat men liever een Contador in topvorm ziet? Afgezien van het dopingverhaal, het gedrag buiten de koers (waar Evans zijn nukken heeft en Contador nog net geen ideale schoonzoon is) en dat Evans goed Engels spreekt waardoor hij de nederlanders al snel mee heeft, is de renner Contador natuurlijk aansprekender. Hij 'danst' op de fiets, rijdt in goede doen redelijk aanvallend (zelfs wanneer hij voorsprong heeft in het klassement), kijkt zelfs in volle vaart achterom en is explosiever. Als renner spreekt Contador de mensen meer aan. Het is als Frank Rijkaard versus Lionel Messi zeg maar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:19 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Volledig met je eens. Evans mag dan wel reageren op hem, maar aanval is aanval. Contador deed het geweldig bergop ( ook nog een aardige afdaling trouwens ) en Evans geweldig bergaf. Eigenlijk idd vrij eenvoudig.
Naar mijn bescheiden mening gaat het zo ontzettend bloedspannend worden tussen Evans en Contador. Daarbij vond ik Sanchez ook goed. Alleen bergaf had ik hem sneller verwacht. Maar hij heeft Contador fantastisch geholpen. Hulp is naturlijk net zo goed.
Dit was een sensationele etappe, ik denk en hoop een voorbode voor morgen en de twee dagen erna.
Evans, Contador en Sammy Sanchez
Contador wil helemaal niet de ideale schoonzoon uithangen. Je bent mis met ene A. Schleck.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat men liever een Contador in topvorm ziet? Afgezien van het dopingverhaal, het gedrag buiten de koers (waar Evans zijn nukken heeft en Contador nog net geen ideale schoonzoon is) en dat Evans goed Engels spreekt waardoor hij de nederlanders al snel mee heeft, is de renner Contador natuurlijk aansprekender. Hij 'danst' op de fiets, rijdt in goede doen redelijk aanvallend (zelfs wanneer hij voorsprong heeft in het klassement), kijkt zelfs in volle vaart achterom en is explosiever. Als renner spreekt Contador de mensen meer aan. Het is als Frank Rijkaard versus Lionel Messi zeg maar.
Als er voor de tijdrit niets gebeurt dan verwacht ik deze stand ook na de tijdrit op zaterdag.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:09 schreef DeMessias het volgende:
Het is nog heel vroeg en morgen kan het klassement er alweer anders uitzien, maar het podium in Parijs kan er wel eens als volgt uitzien:
1. Evans
2. Contador
3. Fränk Schleck (of Voeckler/Sánchez)
Wordt een lastig verhaal idd met Evans. Veel moeilijker dan met de schleckjes. Maar ja, boven de 2000 meter zou het toch best kunnen dat Evans er doorheen zakt, of verwacht je dat niet?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:12 schreef Ericr het volgende:
Contador valt dan wel aan de laatste dagen maar Evans lijkt nog meer het heilige vuur te hebben. Gisteren op iedereen tijd gepakt en vandaag zeer gedreven om het gat naar Sanchez en Contador dicht te rijden.
Lastig te zeggen natuurlijk. Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat hij niet de beste klimmer is, maar er doorheen zakken hangt van het wedstrijdverloop af en natuurlijk van Evans zelf.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:14 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Wordt een lastig verhaal idd met Evans. Veel moeilijker dan met de schleckjes. Maar ja, boven de 2000 meter zou het toch best kunnen dat Evans er doorheen zakt, of verwacht je dat niet?
Ja, klopt wel. We gaan het morgen zien.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lastig te zeggen natuurlijk. Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat hij niet de beste klimmer is, maar er doorheen zakken hangt van het wedstrijdverloop af en natuurlijk van Evans zelf.
Hij moet volgen, laat dat nou net zijn wat 'ie vrij vaak wel uitstekend kan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een positivisme over Evans.Hij steekt in zeer goede vorm heb ik het idee, het kan best zo zijn dat hij weer met de beste mee kan.
En wat als hij Contador en eventueel Andy Schleck ( al verwacht ik die minder ) niet kan volgen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:30 schreef Joooo-pi het volgende:
Evans moet nog vallen, dan is deze tour echt compleet
Maar serieus: alleen als Evans een off-day heeft gaat ie minuten verliezen. Anders wint ie gewoon de tour.
we gaan het vandaag en/of morgen zien. Maar Evans staat niet bekend als iemand die niet kan volgenquote:Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
En wat als hij Contador en eventueel Andy Schleck ( al verwacht ik die minder ) niet kan volgen?
Oh, maar Evans vind ik ook een fantastische renner hoor. Hij heeft alleen een ietwat andere stijl dan Contador. Evans is al aanvallender gaan rijden, dus dat vind ik wel mooi om te zien. Maar de stijl van Contador zie ik erg graag.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:10 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
we gaan het vandaag en/of morgen zien. Maar Evans staat niet bekend als iemand die niet kan volgen
btw, als hij zo rijdt als in deze tour, gun ik het hem gewoon.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:19 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Oh, maar Evans vind ik ook een fantastische renner hoor. Hij heeft alleen een ietwat andere stijl dan Contador. Evans is al aanvallender gaan rijden, dus dat vind ik wel mooi om te zien. Maar de stijl van Contador zie ik erg graag.
Beide zijn toprenners. Het zal voor Contador ook niet makkelijk zijn om Evans te lossen, toch verwacht ik dat hij op een gegeven moment kraakt.
Dit dus... het verbaast me dat hij eindelijk ballen heeft, zal eens tijd wordenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:13 schreef marcodej het volgende:
Meer dan terechte winnaar. Foutloos gereden.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:21 schreef larry91 het volgende:
Geweldige tijdrit, goed gepresteerd in de bergen en attent gereden op het vlakke. De terechte tourwinnaar!
Gefeliciteerd Cadel
Die rit over de Strade Bianchi in de Giro in zijn wereldkampioenstruiquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:39 schreef Leatherface het volgende:
We kunnen toch eigenlijk zeggen dat de wereldtitel in 2009 echt het keerpunt in zijn loopbaan was.
Sindsdien heeft Evans echt een geweldig palmares bijeen gereden, met dit dus als apotheose.
En Olympisch kampioen tijdrijden volgend jaar?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:25 schreef Szura het volgende:
Wát een revanche ook zeg: Wereldkampioen en Tour-winnaar
En voor 2009 niet dan ?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:39 schreef Leatherface het volgende:
We kunnen toch eigenlijk zeggen dat de wereldtitel in 2009 echt het keerpunt in zijn loopbaan was.
Sindsdien heeft Evans echt een geweldig palmares bijeen gereden, met dit dus als apotheose.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:13 schreef marcodej het volgende:
Meer dan terechte winnaar. Foutloos gereden.
Inderdaad. Is al vanaf etappe 1 bezig met het strijden voor ritzeges en tijdwinst.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:09 schreef Arcee het volgende:
Evans maakte van de start op 2 juli t/m de tijdrit een sterke indruk. Terechte winnaar.
Precies. Schleckjes, ach ja, die kunnen weer een jaar wachten maar dan krijgen ze te maken met en goede Contador. Ik vrees voor hun dat het nooit wat gaat worden als het gaat om de Tour winnen. Een schande? Nee hoor. Er zijn gewoon betere renners.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:08 schreef Halcon het volgende:
Terechte winnaar. Hij heeft ook flink aangevallen, dat kan van de Schleckjes nauwelijks gezegd worden.
Die grote Australische ploeg komt er volgend jaar toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat dit ook een goede zaak is voor het Australische wielrennen. Sowieso al een topland, maar misschien worden ze nu nog wielergekker (ze zullen nu iig. wel voor het wielrennen blijven gaan) en het wordt nu wel stilaan tijd voor een grote Australische ploeg in het peloton.
Tegen een in topvorm zijnde Contador leggen ze het gewoon af (Evans ook). De Schleckjes missen gewoon wat. Het zijn geen geweldige tijdrijders en ik vind ze veel te passief om de Tour te winnen. Indurain was ook passief, maar maakte in de tijdritten gehakt van iedereen. De Schlecks moeten bergop een paar minuten pakken op jongens als Evans en Contador en dat lukt ze gewoon niet, zeker niet als ze nauwelijks aanvallen. Gisteren ook weer toen Andy weg was met Contador. Beetje in het wiel hangen. Speel dan alles of niets. Zo'n Andy moet toch ook beseffen dat hij met minimaal 2,5 minuut voorsprong aan zo'n tijdrit moet beginnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:20 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Precies. Schleckjes, ach ja, die kunnen weer een jaar wachten maar dan krijgen ze te maken met en goede Contador. Ik vrees voor hun dat het nooit wat gaat worden als het gaat om de Tour winnen. Een schande? Nee hoor. Er zijn gewoon betere renners.
Daar heb je wel gelijk in. Maar ja, het niet-echt-vaak-durven-aanvallen van de Schleckjes breekt hun opnieuw op. Wellicht verandering van strategie?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tegen een in topvorm zijnde Contador leggen ze het gewoon af (Evans ook). De Schleckjes missen gewoon wat. Het zijn geen geweldige tijdrijders en ik vind ze veel te passief om de Tour te winnen. Indurain was ook passief, maar maakte in de tijdritten gehakt van iedereen. De Schlecks moeten bergop een paar minuten pakken op jongens als Evans en Contador en dat lukt ze gewoon niet, zeker niet als ze nauwelijks aanvallen. Gisteren ook weer toen Andy weg was met Contador. Beetje in het wiel hangen. Speel dan alles of niets. Zo'n Andy moet toch ook beseffen dat hij met minimaal 2,5 minuut voorsprong aan zo'n tijdrit moet beginnen.
Ze moeten wel, tijdrit is gewoon te zwak om er op te kunnen teren. Denk alleen wel dat ze tegen een Contador in vorm bergop kansloos zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:29 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Maar ja, het niet-echt-vaak-durven-aanvallen van de Schleckjes breekt hun opnieuw op. Wellicht verandering van strategie?
Die ploeg ging er dit jaar al komen, maar dat flopte ook, dus maar even afwachten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die grote Australische ploeg komt er volgend jaar toch?
Evans, Porte, Rogers, Gerrans en Haussler kun je wel een leuk ploegje omheen bouwen.
Andy laat het liggen in de Pyreneeën maar je kan hem toch moeilijk passief noemen in de Alpen. Hij heeft in de Alpen de meeste kilometers gemaakt als 'tete de la course' alleen leverde het te weinig op. Beter hadden ze in de Pyreneeën al echt oorlog gevoerd maar het was wel enigszins te verwachten dat ze gingen wachten tot de Alpen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tegen een in topvorm zijnde Contador leggen ze het gewoon af (Evans ook). De Schleckjes missen gewoon wat. Het zijn geen geweldige tijdrijders en ik vind ze veel te passief om de Tour te winnen. Indurain was ook passief, maar maakte in de tijdritten gehakt van iedereen. De Schlecks moeten bergop een paar minuten pakken op jongens als Evans en Contador en dat lukt ze gewoon niet, zeker niet als ze nauwelijks aanvallen. Gisteren ook weer toen Andy weg was met Contador. Beetje in het wiel hangen. Speel dan alles of niets. Zo'n Andy moet toch ook beseffen dat hij met minimaal 2,5 minuut voorsprong aan zo'n tijdrit moet beginnen.
Er zullen nog 1 of 2 toppers bij moeten komen, met deze namen ga je World Tour inderdaad niet redden. Benieuwd met wie ze dan aan komen zetten. Meeste toppers liggen al vast.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die ploeg ging er dit jaar al komen, maar dat flopte ook, dus maar even afwachten.
Verder hebben ze nog geen echte grote namen kun contracteren. Henderson, Sutton en 3 Nederlanders (Weening, Mouris en Langeveld). Evans en Rogers zouden al zeker niet komen, ze praten nog met Goss en Gerrans. Geen idee of ze daar wel World Tour status gaan halen.
Jeps, is wel zo. Vorig jaar was Contador toch ook niet in zijn beste vorm in de Tour? Wel beter dan dit jaar, maar volgens mij ook nog niet in topvorm.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze moeten wel, tijdrit is gewoon te zwak om er op te kunnen teren. Denk alleen wel dat ze tegen een Contador in vorm bergop kansloos zijn.
Mwah, volgens mij raakte hij gedurende de Tour in topvorm. Hij had toen in elk geval niet volle bak gereden in een zware Giro.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:09 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Jeps, is wel zo. Vorig jaar was Contador toch ook niet in zijn beste vorm in de Tour? Wel beter dan dit jaar, maar volgens mij ook nog niet in topvorm.
Maar het verschil met Andy Schleck was destijds 39 seconden. Niet echt een groot verschil.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij raakte hij gedurende de Tour in topvorm. Hij had toen in elk geval niet volle bak gereden in een zware Giro.
Klopt, maar Andy was volgens mij toen ook sterker dan dit jaar. Contador is een natuurtalent. Als die in topvorm is, wint hij de Tour. Evans is intrinsiek minder, maar een stuk fanatieker.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:12 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Maar het verschil met Andy Schleck was destijds 39 seconden. Niet echt een groot verschil.
Ja, dat Andy toen beter was, denk ik eigenlijk ook wel. Dus conclusie is eigenlijk dat de Schleckjes meer fanatisme moeten tonen. Ja, heel zwart-wit gezegd, maar toch.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, maar Andy was volgens mij toen ook sterker dan dit jaar. Contador is een natuurtalent. Als die in topvorm is, wint hij de Tour. Evans is intrinsiek minder, maar een stuk fanatieker.
Ja, ze zullen wat trappen extra moeten doen. Tijdrit moeten ze zeker aan werken en misschien ook eens risico nemen. Dat kan mislukken en dan wordt Andy 4e ofzo, maar hij is toch al vaak genoeg 2e geworden, dus hij moet maar eens gokken in een bergrit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:20 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ja, dat Andy toen beter was, denk ik eigenlijk ook wel. Dus conclusie is eigenlijk dat de Schleckjes meer fanatisme moeten tonen. Ja, heel zwart-wit gezegd, maar toch.
Jeps. Wellicht had het een 'andere Tour' geweest als Andy in de Pyreneën meer lef en ook risico had getoond en ook elke mogelijkheid gepakt om tijd te winnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ze zullen wat trappen extra moeten doen. Tijdrit moeten ze zeker aan werken en misschien ook eens risico nemen. Dat kan mislukken en dan wordt Andy 4e ofzo, maar hij is toch al vaak genoeg 2e geworden, dus hij moet maar eens gokken in een bergrit.
Echt veel overschot zullen ze niet gehad hebben, maar jongens als bv. Evans persen er dan toch nog een keer wat uit. Dat mis ik een beetje bij Schleck. Heb toch altijd het idee dat hij comfortabel in het wiel van Evans of Bertje hangen prefereert boven een keer alles eruit persen om 30 seconde te winnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:26 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Jeps. Wellicht had het een 'andere Tour' geweest als Andy in de Pyreneën meer lef en ook risico had getoond en ook elke mogelijkheid gepakt om tijd te winnen.
Want zijn tijdrit zal altijd wel een probleem blijven, is mijn verwachting. Want een wielrenner wordt niet zomaar eventjes een goede tijdrijder. Gaan jaren over heen en waarschijnlijk krijgt diegene het nooit helemaal 'voor elkaar'.
Ipc is het zo dat de beide Schlecks er niet alles uithalen wat er eventueel mogelijk is. En ik denk dat dat komt door het feit dat ze in dezelfde ploeg zitten. Altijd zie je dat ze nooit echt vol durven aangaan als broer niet mee zit. ( de uitzondering van Andy eergisteren nagelaten )quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Echt veel overschot zullen ze niet gehad hebben, maar jongens als bv. Evans persen er dan toch nog een keer wat uit. Dat mis ik een beetje bij Schleck. Heb toch altijd het idee dat hij comfortabel in het wiel van Evans of Bertje hangen prefereert boven een keer alles eruit persen om 30 seconde te winnen.
Schleck zal nooit een lange tijdrit winnen in de Tour, maar beter moet het wel. Zeker omdat ze bergop geen minuten pakken op concurrenten en omdat Evans en Contador wel prima tijdrijders zijn.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:18 schreef Szura het volgende:
Verdiende winnaar m'n reet, hij heeft vandaag zelfs niet eens aangevallen. Evans, wieltjesplakker![]()
En nog won hij. Een Contador in vorm in in mijn optiek gewoon de beste ronderenner ter wereld.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:09 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Jeps, is wel zo. Vorig jaar was Contador toch ook niet in zijn beste vorm in de Tour? Wel beter dan dit jaar, maar volgens mij ook nog niet in topvorm.
En Australie heeft een jonge getalenteerde lichting van jongens die net van de baan overkomen: Cameron Meyer, Jack Bobridge, Leigh Howard en nog wat gasten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat dit ook een goede zaak is voor het Australische wielrennen. Sowieso al een topland, maar misschien worden ze nu nog wielergekker (ze zullen nu iig. wel voor het wielrennen blijven gaan) en het wordt nu wel stilaan tijd voor een grote Australische ploeg in het peloton.
Volledig mee eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:25 schreef Iannn het volgende:
Tof om Evans te zien winnen vandaag
Er storend ook weer dat Andy na de streep eerst in de huilend armen van z'n broer valt, en vervolgens als ze zijn opgefrist en de pers te woord kunnen staan vertellen ze beide met een neppe grimas dat ze het niet zo erg vinden want ze hebben het podium toch beiden gehaald?Erg geloofwaardig weer. Dat blijft me toch storen aan de Schlecks, dat ze niet eerlijk kunnen zijn, het zijn renners die zéér slecht tegen hen verlies kunnen en ook geen portie zelfreflectie hebben. Armstrong zei twee jaar terug gewoon dat hij de kort kwam, dat anderen beter waren, Contador melde dat deze Tour ook. Dat mag ik, geen excusses of smoesjes. Iedereen snapt natuurlijk ook wel dat het hele Leopard-Trekteam in principe gewoon telleurgesteld is aangezien ze nu een zéér goede kans op de Tour hadden met zoveel toppers die uitgevallen waren ofwel slecht in vorm. Ze hebben gewoon gefaald maar nu maakt het ze ineens niet meer uit? Aha, zéér jammerlijk ook dat er eigenlijk amper een compliment voor Evans af kan "Yes he did great, but I did also good" ... ja Andy, niet dus want je verliest een dikke twee minuten in de laatste tijdrit.
[..]
En nog won hij. Een Contador in vorm in in mijn optiek gewoon de beste ronderenner ter wereld.
Ik denk dat Schleck gewoon ook lichamelijk gezien geen tijdrijder is. Dunne benen dus relatief weinig spieren en dan is het gewoon een stuk lastiger om een grote versnelling ook op de zware stukken goed rond te krijgen. Martin, Ullrich, Indurain, Cancellara dat zijn allemaal grote, sterke kerels. Evans valt daar niet echt onder, maar hij heeft wel hele krachtige benen (Evans en Schleck zijn even zwaar, 64 kg, maar Evans is 174 terwijl Schleck 185 is).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ze zullen wat trappen extra moeten doen. Tijdrit moeten ze zeker aan werken en misschien ook eens risico nemen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:25 schreef Iannn het volgende:
Er storend ook weer dat Andy na de streep eerst in de huilend armen van z'n broer valt, en vervolgens als ze zijn opgefrist en de pers te woord kunnen staan vertellen ze beide met een neppe grimas dat ze het niet zo erg vinden want ze hebben het podium toch beiden gehaald?Erg geloofwaardig weer
Dat is inderdaad wat ik ga doen, ik zoek echter nog een translator want zijn Nederlands is waarschijnlijk niet zo goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:46 schreef Joene het volgende:
En dit printen we even uit en ga je hem even overhandigen ?
Een verkapte "o wat ben ik toch goed" post.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
Ik vind het toch zo grappig dat een aantal azijnpissers die mij 3 weken terug vierkant uitlachten en mij zelfs de afgelopen week nog belachelijk maakten hier nu helemaal niet meer reageren..... Dat zijn dus de echte tuinstoel wielerfans!
Maar ik drink er vanavond wel eentje op Cadel en op de Unibet uitbetaling!
Andy had niet met Contador mee moeten springen vrijdag... al weet ik niet of hij dan 2:31 verloren zou hebben gisteren.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |