Een wietpas vergelijken met een videotheekpas is wel heel naief. Dat pasje is het probleem niet de lijsten die voor verschillende overheidsinstanties zomaar beschikbaar moeten zijn is het probleem. Een overheid hoeft toch niet van elke burger zijn gedragingen na te gaan.quote:Op zaterdag 28 april 2012 03:08 schreef El_Matador het volgende:
Op zich is een wietpas geen slecht idee, net als een videotheekpas zeg maar. Maar wel als ie op discriminerende grond wordt uitgegeven.
En hoe zit het met de limieten op het aantal "leden"?quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:59 schreef Copycat het volgende:
Geen enkele coffeeshophouder die ik hierover heb gesproken, gaat een fysieke pas inzetten. Gegevens in de computer en daar blijft het voor de meesten bij. Van een landelijk gelijk systeem lijkt geen enkele sprake te zijn.
Frappant ook dat blijkt dat de gemeente (EHV) in ieder geval bij een digitale uittreksel-aanvraag vraagt naar de reden, waarbij je 'wietpas' kunt aankruisen.
Ik zou ervoor kiezen een andere reden op te geven, je hebt het meest simpele uittreksel nodig.
De pas zelf is het probleen niet. Prima dat koffiesjops besloten verenigingen zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een wietpas vergelijken met een videotheekpas is wel heel naief. Dat pasje is het probleem niet de lijsten die voor verschillende overheidsinstanties zomaar beschikbaar moeten zijn is het probleem. Een overheid hoeft toch niet van elke burger zijn gedragingen na te gaan.
Ja, vanaf a.s. dinsdag in het zuiden.quote:
Dit hoefde toch niet? Zucht, het is allemaal zo onduidelijk.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is dat je in een bepaalde gemeente moet wonen.
Ik woon in een andere gemeente net buiten Eindhoven en kon juist digitaal uit verschillende redenen kiezen, maar niet wietpas. Dus heb ik maar aangekruist voor een diploma.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:59 schreef Copycat het volgende:
Frappant ook dat blijkt dat de gemeente (EHV) in ieder geval bij een digitale uittreksel-aanvraag vraagt naar de reden, waarbij je 'wietpas' kunt aankruisen.
Ik zou ervoor kiezen een andere reden op te geven, je hebt het meest simpele uittreksel nodig.
Dunno. Wat ik begreep, wordt daar de eerste tijd niet echt op gelet. Maar ik kan me voorstellen dat een aantal hot spots hier, zoals de Pink en High Times, snel aan die limiet zit en ik vraag me af hoe ze dat doen met klant 2001 en verder.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:15 schreef -Dries- het volgende:
En hoe zit het met de limieten op het aantal "leden"?
Ik vond het ook heel typisch toen ik het hoorde en later zelf zag. Daar ging mijn laatste greintje vertrouwen in privacyquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik woon in een andere gemeente net buiten Eindhoven en kon juist digitaal uit verschillende redenen kiezen, maar niet wietpas. Dus heb ik maar aangekruist voor een diploma.
In Heerlen wel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:20 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Dit hoefde toch niet? Zucht, het is allemaal zo onduidelijk.
Dat is dus juist niet aan de hand zolang je maar ergens in nl woont. Maar een shop zal liever wel een dichtbij wonende klant willen hebben omdat ze maar 2000 klanten in hun bestand mogen hebben.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De pas zelf is het probleen niet. Prima dat koffiesjops besloten verenigingen zijn.
Het probleem is dat je in een bepaalde gemeente moet wonen.
Stek je voor dat de HEMA in Nijmegen klanten uit Arnhem zou weigeren...
Dat moet dus wel; precies het punt...quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Nogmaal, je hoeft dus niet in de Gemeente te wonen waar je je wietpas aanvraagt. Dat zou ook wel heel erg in strijd met het gelijkheidsbeginsel zijn omdat niet elke gemeente een coffeeshop heeft.
Leuk dan dat gemeentes hun eigen intrepetatie aan deze belachelijk regel mogen geven. Dan open jij je eigen shop in het dorp waar je woont.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat moet dus wel; precies het punt...
Zoals ik het begreep, kun je je gewoon inschrijven bj diverse shops. Er is (vooralsnog) geen controle op het aantal inschrijvingen per persoon en je moet natuurlijk je uittreksel enkel tonen, niet achterlaten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:27 schreef Basp1 het volgende:
Waarom is het prima dat shops besloten verenigingen worden daar word ik als cannabisconsument toch ook niet blij van om verplicht altijd bij dezelfde shop te moeten gaan.
Nee, dat is dus echt niet waar. In heel veel artikelen wordt dat verkeerd gesteld. Maar het is echt niet zo. Die verwarring wordt gemaakt omdat je een uittreksel uit het bevolkingsregister moet halen bij je eigen gemeente. Maar dat is omdat je daarmee aan kunt tonen dat je in Nederland woont. Hier in mijn gemeente is geen coffeeshop, maar ik kan gewoon lid worden van een coffeeshop in een gemeente 15 km verderop. Heb dat al nagevraagd ook.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lekker duidelijk allemaalquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me nogal krom voor mijn neef in Lutjebroek. Die mag dan geen wiet meer kopen?quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik begreep juist dat je je maar kunt inschrijven bij één shop en dat wordt dan als het ware je wiethonk voor de rest van je leven?quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep, kun je je gewoon inschrijven bj diverse shops. Er is (vooralsnog) geen controle op het aantal inschrijvingen per persoon en je moet natuurlijk je uittreksel enkel tonen, niet achterlaten.
De coffeeshophouders die ik hierover sprak, gaven aan dat dat niet het geval is. Met uittreksel kun je je volgens hen bij meerdere shops inschrijven.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik begreep juist dat je je maar kunt inschrijven bij één shop en dat wordt dan als het ware je wiethonk voor de rest van je leven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |