abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:25:17 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99459116
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar 'het is niet je huisdier of zo' omdat TS spreekt over aanklagen en aansprakelijk stellen nog voor hij zelfs maar met de buren gepraat heeft. Dat jij daar dan weer uitgebreid over verder wil discussiëren komt mij alleen maar goed uit want ik verveel me en net te weinig tijd om nog een Star Trek aflevering op te zetten, da's alles.
Ja nu is het inderdaad duidelijk waarom je over huisdieren begon.. :? Je dommigheid is echt niet af te zwakken met een smoesje hoor :)
pi_99459119
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij post toch niet in GC, KLB of ONZ ? Hij post in WGR, met vragen over hoe dit aan te pakken. Hij post niet in WGR om afgezeken te worden door een wel/niet lesbische psychotische Belgische forumslet met daddy-issues die denkt dat ze het recht heeft iemand anders voor lul te zetten 'omdat het kan'.

En als je dat grof vind, dan hoef je mijn reactie niet te lezen en ook niet te reageren natuurlijk. :*
Hear hear.

Seven, waar ben je mee bezig joh.

Jij persoonlijk vind het niet belangrijk, net zoals ik voetbal niet belangrijk vind, echter ik snap wel dat anderen er wous van zijn en er geld in om gaat.

Kop houden en ergens anders spelen zou een beetje hard klinken, maar je lijkt het anders niet te begrijpen.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 juli 2011 @ 15:25:32 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99459131
Zullen we dan nu alle R&P geneuzel verder uit het topic houden en weer WGRwaardig posten :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:27:10 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99459208
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja nu is het inderdaad duidelijk waarom je over huisdieren begon.. :? Je dommigheid is echt niet af te zwakken met een smoesje hoor :)
Whatever coward, met jou valt gewoon niet te discussiëren. Sjeen heeft gesproken, ontopic dan maar.

TS moet eerst maar eens met de buurman gaan praten.
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:28:14 #55
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99459255
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Whatever coward, met jou valt gewoon niet te discussiëren.
_O-

quote:
Sjeen heeft gesproken, ontopic dan maar.
TS moet eerst maar eens met de buurman gaan praten.
Zijn we het toch nog ergens over eens.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:31:18 #56
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_99459423
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar 'het is niet je huisdier of zo' omdat TS spreekt over aanklagen en aansprakelijk stellen nog voor hij zelfs maar met de buren gepraat heeft. Dat jij daar dan weer uitgebreid over verder wil discussiëren komt mij alleen maar goed uit want ik verveel me en net te weinig tijd om nog een Star Trek aflevering op te zetten, da's alles.
Als je goed leest lees je dat ik om advies vroeg hoe met dit soort zaken om te gaan omdat ik er geen ervaring mee heb.
Dat ik het aanklagen noem komt gewoon uit onwetendheid.
En als je ziet hoeveel verzorging en onderhoud een bonsai nodig heeft zou je het bijna wel een huisdier kunnen noemen, het is in elk geval niet een gewoon plantje uit de supermarkt.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:34:15 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99459580
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als je goed leest lees je dat ik om advies vroeg hoe met dit soort zaken om te gaan omdat ik er geen ervaring mee heb.
En als je ziet hoeveel verzorging en onderhoud een bonsai nodig heeft zou je het bijna wel een huisdier kunnen noemen, het is in elk geval niet een gewoon plantje uit de supermarkt.
Dat weet ik wel, en ik vind het ook best kut voor je. Je bonsai stond er echt mooi bij :{ . Maar dan nog snap ik niet dat je zelfs overweegt om hem aansprakelijk te stellen, want je weet gewoon niet of hij hiervoor verantwoordelijk is en je hebt zelfs nog niet met hem gepraat? Misschien beter dat eerst doen, wie weet komt hij zelf wel met een soort van schikkingsvoorstel (not likely, maar als het een hele aardige lieve man zou zijn :P ).
Resistance is futile.
pi_99459647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als een boom zo kwetsbaar is dien je er ook zelf goed zorg voor te dragen, hem buiten op het balkon neerzetten kan er toe leiden dat er 'troep' van boven komt (in allerlei vormen). Waarom zet je een kwetsbare boom onbeschermd buiten?

Tenzij de bovenbuurman extreme chemicaliën heeft gebruikt verwacht ik niet dat een aansprakelijkheids claim stand zal houden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:41:35 #59
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_99460002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

..
Ik wil ook geen ruzie met mijn bovenbuur maar ik zou wel graag een vergoeding willen voor de geleden schade.
Kan ik me voorstellen. Echter, ik zou maar wel zorgen dat je ZEKER WEET dat die schade door je bovenbuurman komt. je kunt wel zomaar iemand aansprakelijk stellen, maar bedenk je goed dat je vanaf de eerste brief door een jurist, je hem dwingt kosten te maken; kosten die hij op JOU gaat verhalen als het loos alarm blijkt!

quote:
In feite hetzelfde als iemand met een winkelwagentje tegen je auto aan rijdt, als je weet wie het gedaan heeft kan je eisen dat de schade wordt vergoed... of in elk geval proberen.
met het grote verschil dat je niet weet of het door je bovenbuurman komt. En vergeet niet, in juridische zin is het: "wie eist, bewijst!". Jij moet dus boven redelijke twijfel verheven bewijs leveren dat de toestand van jou boompje te wijten is aan de schoonmaakactie van je bovenbuurman. ik weet niet of ik dat aan zou durven in een rechtzaal.

quote:
Ik ga m'n bovenbuur zo snel mogelijk aanspreken hierover, waarschijnlijk vanavond als ie thuis is.
Ik hoop dat het vrij makkelijk op te lossen is met een WA-verzekering ofzo, rechtzaken o.i.d. heb ik totaal geen zin in.
als je het echt grondig wil doen, zou ik eerst eens uitzoeken of die schade veroorzaakt kan zijn door wat poetsmiddel, voor je je bovenbuurman aansprakelijk stelt.

je hebt nogal wat aan te tonen namelijk:

1. DAT er schade is (wie weet komt je boompje er wel weer bovenop ?)
2. zo ja, OF de schade te wijten kan zijn aan poetsmiddelen
3. zo ja, DAT je buurman daadwerkelijk gepoetst heeft met een schadelijk middel
4. zo ja, OF het je buurman aan te rekenen is; je plantjes staan immers recht onder zijn balkon, zonder enige vorm van bescherming.

ik geloof niet dat ik je veel kans zou geven in een rechtzaal. laat staan de vraag of je uberhaupt een zaak moet beginnen voor een schade van een paar honderd euro.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:45:52 #60
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_99460222
Bonsai zijn in principe geen bomen voor binnen, zeker de bomen die ik heb niet aangezien dat voornamelijk naaldbomen zijn.
Daarbij is regenwater en zonlicht alleen maar goed voor ze.
Op het moment dat ik merkte dat er iemand zijn balkon aan het schoonmaken was heb ik al m'n bonsai ook meteen op een droge plaats gezet, helaas was het kennelijk al te laat voor de zwarte den en de larix (en heb ik nog mazzel gehad met m'n andere bonsai)

Vanaf de begane grond heb ik de bovenbuur (die woont op 4 of 5 hoog) wel aangesproken hierop, gevraagd hoe lang het nog ging duren en of hij iets van zeep gebruikte en dit gaf hij toen toe en dat ie "zo" klaar was (wat nog minstens een half uur duurde)
De volgende dag merkte ik al dat m'n zwarte den er iets grauwer uit zag maar pas na anderhalve week werden de naalden volledig bruin en waren de nieuwe naalden ook afgestorven.
Vandaar ook dat ik er wat laat op reageer en me nu afvraag of ik daar een schadevergoeding voor kan krijgen.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:29:38 #61
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99497118
Ik zou toch denken dat je zelf verantwoordelijk bent voor de veiligheid van je boompjes. Die buurman deed het vast niet expres dus om dan te gaan dreigen met een schadevergoeding... mja. Goeie les voor de volgende keer.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:31:04 #62
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99497163
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:29 schreef goofy_goober het volgende:
Ik zou toch denken dat je zelf verantwoordelijk bent voor de veiligheid van je boompjes. Die buurman deed het vast niet expres dus om dan te gaan dreigen met een schadevergoeding... mja. Goeie les voor de volgende keer.
Als er iemand per ongeluk tegen je netjes geparkeerde auto aanrijdt wil je ook een schadevergoeding lijkt me zo.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:33:20 #63
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99497242
Niet te vergelijken met elkaar.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:34:23 #64
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99497282
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:33 schreef goofy_goober het volgende:
Niet te vergelijken met elkaar.
Hoezo? Het is jouw eigendom zeg je dus ook jouw verantwoordelijkheid.. Dan neem ik aan dat dat voor al je bezittingen geldt. Of trek je een grens bij een bepaald bedrag?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 juli 2011 @ 12:37:30 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99497388
Ik zou eerst eens navragen wat die buurman precies op zijn balkon heeft gespoten. En nagaan of dat schadelijk is voor je boompje. Daarna kun je eens gaan praten over een eventuele schadevergoeding, als je je buurman hebt uitgelegd dat het boompje dood aan het gaan is door zijn schoonmaakmiddel. Best kans dat ie dan zelf aanbiedt om je tegemoet te komen.

Ga nou niet gelijk beginnen over aansprakelijk stellen, dan strijk je meteen tegen alle haren in en is de kans dat jullie er samen uitkomen verkeken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99497681
Ga met je buurman praten. Misschien is hij schappelijk en wil hij wat regelen. Met hem aanklagen kom je echt nergens. Het is immers niet te bewijzen dat de boom door zijn toedoen dood is gegaan. Dit zou alleen jou tijd en geld kosten.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:48:59 #67
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99497792
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

En is die boom bewust van pijn? :'(
Wat een kneus ben jij. Rly. :O
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:52:23 #68
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99497892
SiGNe, buurman al gesproken?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_99497990
se7en, kap ns met trollen, ookal meen je het serieus

en aan TS.. werk die paar puntjes af die al genoemd werden.

verder vind ik het wel enorm typerend voor hedendaagse mentaliteit en samenleving om meteen! te denken aan eigen vergoeding oid, zonder ook maar verder enige kennis of informatie verworven te hebben. zonder er ook maar aan gedacht te hebben met de buurman te praten.

"IK heb geleden, dus IK WIL/MOET ... "

"Mijn vermoeden is dat dit door het schoonmaken van het balkon komt want daarvoor stond ie nog prachtig in de nieuwe naalden. (...) In hoeverre kan ik mijn bovenbuur hier aansprakelijk voor stellen en hoe moet ik dat doen? Ik heb verder nooit iemand aangeklaagd dus ik heb geen idee hoe dat zou moeten."

su-per!
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:56:58 #70
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99498028
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hoezo? Het is jouw eigendom zeg je dus ook jouw verantwoordelijkheid.. Dan neem ik aan dat dat voor al je bezittingen geldt. Of trek je een grens bij een bepaald bedrag?
Automobilisten zijn daar voor verzekerd. TS had zijn boompjes dus ook moeten verzekeren als hij er zo gehecht aan is. Daarbij moet hij ook eerst maar eens zien te bewijzen dat het door die buurman zijn schoonmaakmiddelen komt, want hij gaat er nu maar vanuit dat het daardoor komt.
pi_99498031
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:52 schreef Staal het volgende:
SiGNe, buurman al gesproken?
inderdaad, zolang dat niet eerst gebeurt.. kan wat mij betreft TS de boom in (HA-HA!)
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:00:48 #72
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99498157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:57 schreef probeer het volgende:

[..]

inderdaad, zolang dat niet eerst gebeurt.. kan wat mij betreft TS de boom in (HA-HA!)
Denk dat het een beetje de emotie is van TS omdat zijn kansen natuurlijk klein zijn.

Maar jouw kritiek op de hedendaagse mentaliteit daar ben ik het in het algemeen wel mee eens.
Als mensen gewoon normaal met elkaar praten zijn de meeste dingen goed op te lossen en zou je ook geen debiele programma's hebben als "Bonje met de Buren".
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:02:26 #73
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99498214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:00 schreef Staal het volgende:

[..]

Denk dat het een beetje de emotie is van TS omdat zijn kansen natuurlijk klein zijn.

Maar jouw kritiek op de hedendaagse mentaliteit daar ben ik het in het algemeen wel mee eens.
Als mensen gewoon normaal met elkaar praten zijn de meeste dingen goed op te lossen en zou je ook geen debiele programma's hebben als "Bonje met de Buren".
Met sommige buren valt helaas niet te praten.
pi_99498443
Volgens mij is je buurman gewoon aansprakelijk wanneer zijn schoonmaken de oorzaak is. Het is namelijk een onrechtmatige daad om andermans struikgewas met middelen te besproeien die de dood doen intreden. Hij moet er maar om denken dat die middelen op andermans balkon kunnen terechtkomen wanneer hij de hogedrukreiniger hanteert.

Dus dan ga je met die man praten, legt hem uit dat je boompjes daar niet tegen kunnen, zodat hij de volgende keer in overleg treedt voor hij gaat schoonmaken, en vraag je hem of hij zijn wa-verzekering daarvoor wil inschakelen aangezien zo'n boom 100 euro kost.

Pas als hij nee zegt is er een probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 juli 2011 @ 13:11:59 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99498563
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij is je buurman gewoon aansprakelijk wanneer zijn schoonmaken de oorzaak is. Het is namelijk een onrechtmatige daad om andermans struikgewas met middelen te besproeien die de dood doen intreden. Hij moet er maar om denken dat die middelen op andermans balkon kunnen terechtkomen wanneer hij de hogedrukreiniger hanteert.

Dus dan ga je met die man praten, legt hem uit dat je boompjes daar niet tegen kunnen, zodat hij de volgende keer in overleg treedt voor hij gaat schoonmaken, en vraag je hem of hij zijn wa-verzekering daarvoor wil inschakelen aangezien zo'n boom 100 euro kost.

Pas als hij nee zegt is er een probleem.
Als er een wasrek had gestaan en de buurman had zijn balkon met chloor schoongemaakt, dan is hij toch ook gewoon aansprakelijk voor de schade.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')