abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:11:06 #31
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_99458369
volgens mij heb je de volgorde nogal verkeerd makker..

1: uitzoeken OF het reinigen van het balkon boven je uberhaupt kan leiden tot de verschijnselen die je ziet in je boompjes;

2: zo ja, bespreken met je bovenbuurman, en proberen tot een oplossing te komen;

3: als dat niet lukt, DAN ga je eens kijken of er iets aansprakelijk te stellen valt.

4: als je daar vervolgens niet uitkomt met (de juridische vertegenwoordiging van) je buurman, DAN kun je hem aanklagen.

eerlijk gezegd heb ik aardig de schijt van mensen die met juridische verhalen komen voor ze uberhaupt weten of er wel een aansprakelijkheid is, en zo ja, of die aansprakelijkheid uberhaupt word afgewezen. zo zadel je iedereen met een hoop werk, ergernis en kosten op, en niemand (behalve een paar advocaten) word er beter van.

daarnaast moet je nog goed oppassen: stel je voor dat jij nu je rechtsbijstand inschakeld om die vent aansprakelijk te stellen. er volgt een briefwisseling, en uiteindelijk blijkt dat het niet aan te tonen is dat die buurman iets te maken heeft met de schade. wie denk je dat dan voor de kosten van zijn jurist mag opdraven?

beter ga je eerst maar eens wat huiswerk doen, en vervolgens met die vent praten, voor je een leger juristen op hem af stuurt..
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:11:31 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99458400
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat moest ik er op zeggen dan? Lullig voor die hond in dat geval maar ik kan er niet meer of minder mee zitten dan een boom.

En verder; een hond is ook vervangbaar en zelfs voor minder geld dan de boom van TS :)
Makkelijk he, selectief quoten? :*

Een Border Collie met stamboom is niet goedkoper dan een bonsai. Die hond heeft wel pijn gevoeld toen hij dood ging. Je kunt wel uit alle macht proberen een punt te maken maar feit is dat de schade nu eenmaal geleden is en dat ongelukken gebeuren. Zo gaat dat in dit leven. Als je daar niet mee om kunt gaan, kun je jezelf beter van het balkon gooien :') .
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:12:30 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99458476
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:11 schreef punchdrunk het volgende:

1: uitzoeken OF het reinigen van het balkon boven je uberhaupt kan leiden tot de verschijnselen die je ziet in je boompjes;

2: zo ja, bespreken met je bovenbuurman, en proberen tot een oplossing te komen;

3: als dat niet lukt, DAN ga je eens kijken of er iets aansprakelijk te stellen valt.

4: als je daar vervolgens niet uitkomt met (de juridische vertegenwoordiging van) je buurman, DAN kun je hem aanklagen.

eerlijk gezegd heb ik aardig de schijt van mensen die met juridische verhalen komen voor ze uberhaupt weten of er wel een aansprakelijkheid is, en zo ja, of die aansprakelijkheid uberhaupt word afgewezen. zo zadel je iedereen met een hoop werk, ergernis en kosten op, en niemand (behalve een paar advocaten) word er beter van.

daarnaast moet je nog goed oppassen: stel je voor dat jij nu je rechtsbijstand inschakeld om die vent aansprakelijk te stellen. er volgt een briefwisseling, en uiteindelijk blijkt dat het niet aan te tonen is dat die buurman iets te maken heeft met de schade. wie denk je dat dan voor de kosten van zijn jurist mag opdraven?

beter ga je eerst maar eens wat huiswerk doen, en vervolgens met die vent praten, voor je een leger juristen op hem af stuurt..
Dát ja.
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:14:45 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99458593
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Makkelijk he, selectief quoten? :*

Een Border Collie met stamboom is niet goedkoper dan een bonsai. Die hond heeft wel pijn gevoeld toen hij dood ging. Je kunt wel uit alle macht proberen een punt te maken maar feit is dat de schade nu eenmaal geleden is en dat ongelukken gebeuren. Zo gaat dat in dit leven. Als je daar niet mee om kunt gaan, kun je jezelf beter van het balkon gooien :') .
Waarom zou ik iets quoten dat niet nuttig is in m'n reactie?

En je kunt ook gewoon een hond uit het asiel halen, zonder stamboom.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:15:05 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99458607
Maar TS, waarom ben je nog niet met je buurman gaan praten?
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:15:16 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99458613
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:10 schreef SiGNe het volgende:
Voorheen:
[ afbeelding ]

Nu:
[ afbeelding ]
Zonde, hij stond er wel echt heel mooi bij!
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:16:58 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99458690
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom zou ik iets quoten dat niet nuttig is in m'n reactie?

En je kunt ook gewoon een hond uit het asiel halen, zonder stamboom.
Omdat je je eigen argument sterker probeert te maken, door de nuances uit de mijne te halen? Onsportief en zwak.

TS kan ook een fuchsia kopen, is het probleem ook opgelost.
Resistance is futile.
pi_99458767
Seven kan ook optjeften uit dit topic, probleem ook opgelost. TS zit namelijk niet te wachten op andermans geneuzel over zijn/haar hobby, daar is KLB, GC of ONZ voor.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:19:36 #39
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99458836
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:15 schreef kwiwi het volgende:
Maar TS, waarom ben je nog niet met je buurman gaan praten?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:20:13 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99458866
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:18 schreef Scorpie het volgende:
Seven kan ook optjeften uit dit topic, probleem ook opgelost. TS zit namelijk niet te wachten op andermans geneuzel over zijn/haar hobby, daar is KLB, GC of ONZ voor.
:'( :*

Mensen hóéven niet te reageren op mijn stelling dat TS zich aanstelt. En TS hoeft dit topic niet te openen als hij dat niet wil horen.
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:20:19 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99458870
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Omdat je je eigen argument sterker probeert te maken, door de nuances uit de mijne te halen? Onsportief en zwak.

TS kan ook een fuchsia kopen, is het probleem ook opgelost.
Ja inderdaad, hij kan ook een andere plant kopen.

Maar wie is er nou eigenlijk zwak? Jij gaat ineens dieren bij een planten discussie halen, beetje jammer want daar ging het helemaal niet over. Ik ben tenminste nog zo sportief dat ik er op inga.

Maar goed, dit topic gaat over de bonsai van TS. Niet over jouw dode dier of andere dingen. OT :)
pi_99458877
Praat eerst met je buurman. De rechter zal zulke dingen ook meewegen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:21:11 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99458902
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:19 schreef Staal het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nog niet.. ik ging er vanuit dat het een tijdelijk iets was en dat de boom er weer bovenop zou komen, het ziet er nu alleen eerder uit dat ie gewoon dood aanhet gaan is.
Ik heb de buurman er dus ook nog niet over aangesproken,
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:22:27 #44
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99458960
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

Wanneer gaat TS dan wel met zijn buurman praten?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:22:41 #45
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_99458973
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:11 schreef punchdrunk het volgende:

Dat waren inderdaad de antwoorden waar ik naar opzoek ben, zoals ik in de OP al zei, ik heb nog nooit iemand aangeklaagd of aansprakelijk gesteld voor iets dus ik vroeg me af hoe zoiets een beetje netjes afgehandeld kan worden.
Ik wil ook geen ruzie met mijn bovenbuur maar ik zou wel graag een vergoeding willen voor de geleden schade.

Er is inderdaad veel tijd in die boom gaan zitten, heb 'm al 6 jaar en het was mijn mooiste bonsai.
Als ik zelf iets verkeerd zou hebben gedaan waardoor ie dood was gegaan dan was dat ook klote maar eigen schuld en dikke pech.
Nu komt het dus door een ander dat die boom dood aan het gaan is en dan is er een mogelijkheid om evt. een financiele compensatie te vragen.

In feite hetzelfde als iemand met een winkelwagentje tegen je auto aan rijdt, als je weet wie het gedaan heeft kan je eisen dat de schade wordt vergoed... of in elk geval proberen.

Ik ga m'n bovenbuur zo snel mogelijk aanspreken hierover, waarschijnlijk vanavond als ie thuis is.
Ik hoop dat het vrij makkelijk op te lossen is met een WA-verzekering ofzo, rechtzaken o.i.d. heb ik totaal geen zin in.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:22:44 #46
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99458982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:20 schreef bijdehand het volgende:
Praat eerst met je buurman. De rechter zal zulke dingen ook meewegen.
Als het al een rechter haalt, want met een WA verzekering valt ook wel het een en ander te regle
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

Inmiddels weet hij dat de boom aan het doodgaan is, dus had hij de buurman er wel op kunnen gaan aanspreken..
pi_99459001
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

:'( :*

Mensen hóéven niet te reageren op mijn stelling dat TS zich aanstelt. En TS hoeft dit topic niet te openen als hij dat niet wil horen.
Hij post toch niet in GC, KLB of ONZ ? Hij post in WGR, met vragen over hoe dit aan te pakken. Hij post niet in WGR om afgezeken te worden door een wel/niet lesbische psychotische Belgische forumslet met daddy-issues die denkt dat ze het recht heeft iemand anders voor lul te zetten 'omdat het kan'.

En als je dat grof vind, dan hoef je mijn reactie niet te lezen en ook niet te reageren natuurlijk. :*
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:23:52 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99459037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja inderdaad, hij kan ook een andere plant kopen.

Maar wie is er nou eigenlijk zwak? Jij gaat ineens dieren bij een planten discussie halen, beetje jammer want daar ging het helemaal niet over. Ik ben tenminste nog zo sportief dat ik er op inga.

Maar goed, dit topic gaat over de bonsai van TS. Niet over jouw dode dier of andere dingen. OT :)
Ik zeg alleen maar 'het is niet je huisdier of zo' omdat TS spreekt over aanklagen en aansprakelijk stellen nog voor hij zelfs maar met de buren gepraat heeft. Dat jij daar dan weer uitgebreid over verder wil discussiëren komt mij alleen maar goed uit want ik verveel me en net te weinig tijd om nog een Star Trek aflevering op te zetten, da's alles.
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:24:17 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99459051
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:22 schreef Staal het volgende:

[..]

Wanneer gaat TS dan wel met zijn buurman praten?
Daar ben ik ook benieuwd naar. TS?
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:25:07 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99459103
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij post toch niet in GC, KLB of ONZ ? Hij post in WGR, met vragen over hoe dit aan te pakken. Hij post niet in WGR om afgezeken te worden door een wel/niet lesbische psychotische Belgische forumslet met daddy-issues die denkt dat ze het recht heeft iemand anders voor lul te zetten 'omdat het kan'.

En als je dat grof vind, dan hoef je mijn reactie niet te lezen en ook niet te reageren natuurlijk. :*
Ik vind dat niet grof? :* . Maar daarvoor post TS ook niet in WGR?
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:25:17 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99459116
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar 'het is niet je huisdier of zo' omdat TS spreekt over aanklagen en aansprakelijk stellen nog voor hij zelfs maar met de buren gepraat heeft. Dat jij daar dan weer uitgebreid over verder wil discussiëren komt mij alleen maar goed uit want ik verveel me en net te weinig tijd om nog een Star Trek aflevering op te zetten, da's alles.
Ja nu is het inderdaad duidelijk waarom je over huisdieren begon.. :? Je dommigheid is echt niet af te zwakken met een smoesje hoor :)
pi_99459119
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hear hear.

Seven, waar ben je mee bezig joh.

Jij persoonlijk vind het niet belangrijk, net zoals ik voetbal niet belangrijk vind, echter ik snap wel dat anderen er wous van zijn en er geld in om gaat.

Kop houden en ergens anders spelen zou een beetje hard klinken, maar je lijkt het anders niet te begrijpen.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 juli 2011 @ 15:25:32 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99459131
Zullen we dan nu alle R&P geneuzel verder uit het topic houden en weer WGRwaardig posten :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:27:10 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99459208
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja nu is het inderdaad duidelijk waarom je over huisdieren begon.. :? Je dommigheid is echt niet af te zwakken met een smoesje hoor :)
Whatever coward, met jou valt gewoon niet te discussiëren. Sjeen heeft gesproken, ontopic dan maar.

TS moet eerst maar eens met de buurman gaan praten.
Resistance is futile.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:28:14 #55
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99459255
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Whatever coward, met jou valt gewoon niet te discussiëren.
_O-

quote:
Sjeen heeft gesproken, ontopic dan maar.
TS moet eerst maar eens met de buurman gaan praten.
Zijn we het toch nog ergens over eens.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:31:18 #56
45 SiGNe
pi_99459423
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je goed leest lees je dat ik om advies vroeg hoe met dit soort zaken om te gaan omdat ik er geen ervaring mee heb.
Dat ik het aanklagen noem komt gewoon uit onwetendheid.
En als je ziet hoeveel verzorging en onderhoud een bonsai nodig heeft zou je het bijna wel een huisdier kunnen noemen, het is in elk geval niet een gewoon plantje uit de supermarkt.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:34:15 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99459580
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als je goed leest lees je dat ik om advies vroeg hoe met dit soort zaken om te gaan omdat ik er geen ervaring mee heb.
En als je ziet hoeveel verzorging en onderhoud een bonsai nodig heeft zou je het bijna wel een huisdier kunnen noemen, het is in elk geval niet een gewoon plantje uit de supermarkt.
Dat weet ik wel, en ik vind het ook best kut voor je. Je bonsai stond er echt mooi bij :{ . Maar dan nog snap ik niet dat je zelfs overweegt om hem aansprakelijk te stellen, want je weet gewoon niet of hij hiervoor verantwoordelijk is en je hebt zelfs nog niet met hem gepraat? Misschien beter dat eerst doen, wie weet komt hij zelf wel met een soort van schikkingsvoorstel (not likely, maar als het een hele aardige lieve man zou zijn :P ).
Resistance is futile.
pi_99459647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als een boom zo kwetsbaar is dien je er ook zelf goed zorg voor te dragen, hem buiten op het balkon neerzetten kan er toe leiden dat er 'troep' van boven komt (in allerlei vormen). Waarom zet je een kwetsbare boom onbeschermd buiten?

Tenzij de bovenbuurman extreme chemicaliën heeft gebruikt verwacht ik niet dat een aansprakelijkheids claim stand zal houden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:41:35 #59
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_99460002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

..
Ik wil ook geen ruzie met mijn bovenbuur maar ik zou wel graag een vergoeding willen voor de geleden schade.
Kan ik me voorstellen. Echter, ik zou maar wel zorgen dat je ZEKER WEET dat die schade door je bovenbuurman komt. je kunt wel zomaar iemand aansprakelijk stellen, maar bedenk je goed dat je vanaf de eerste brief door een jurist, je hem dwingt kosten te maken; kosten die hij op JOU gaat verhalen als het loos alarm blijkt!

quote:
In feite hetzelfde als iemand met een winkelwagentje tegen je auto aan rijdt, als je weet wie het gedaan heeft kan je eisen dat de schade wordt vergoed... of in elk geval proberen.
met het grote verschil dat je niet weet of het door je bovenbuurman komt. En vergeet niet, in juridische zin is het: "wie eist, bewijst!". Jij moet dus boven redelijke twijfel verheven bewijs leveren dat de toestand van jou boompje te wijten is aan de schoonmaakactie van je bovenbuurman. ik weet niet of ik dat aan zou durven in een rechtzaal.

quote:
Ik ga m'n bovenbuur zo snel mogelijk aanspreken hierover, waarschijnlijk vanavond als ie thuis is.
Ik hoop dat het vrij makkelijk op te lossen is met een WA-verzekering ofzo, rechtzaken o.i.d. heb ik totaal geen zin in.
als je het echt grondig wil doen, zou ik eerst eens uitzoeken of die schade veroorzaakt kan zijn door wat poetsmiddel, voor je je bovenbuurman aansprakelijk stelt.

je hebt nogal wat aan te tonen namelijk:

1. DAT er schade is (wie weet komt je boompje er wel weer bovenop ?)
2. zo ja, OF de schade te wijten kan zijn aan poetsmiddelen
3. zo ja, DAT je buurman daadwerkelijk gepoetst heeft met een schadelijk middel
4. zo ja, OF het je buurman aan te rekenen is; je plantjes staan immers recht onder zijn balkon, zonder enige vorm van bescherming.

ik geloof niet dat ik je veel kans zou geven in een rechtzaal. laat staan de vraag of je uberhaupt een zaak moet beginnen voor een schade van een paar honderd euro.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:45:52 #60
45 SiGNe
pi_99460222
Bonsai zijn in principe geen bomen voor binnen, zeker de bomen die ik heb niet aangezien dat voornamelijk naaldbomen zijn.
Daarbij is regenwater en zonlicht alleen maar goed voor ze.
Op het moment dat ik merkte dat er iemand zijn balkon aan het schoonmaken was heb ik al m'n bonsai ook meteen op een droge plaats gezet, helaas was het kennelijk al te laat voor de zwarte den en de larix (en heb ik nog mazzel gehad met m'n andere bonsai)

Vanaf de begane grond heb ik de bovenbuur (die woont op 4 of 5 hoog) wel aangesproken hierop, gevraagd hoe lang het nog ging duren en of hij iets van zeep gebruikte en dit gaf hij toen toe en dat ie "zo" klaar was (wat nog minstens een half uur duurde)
De volgende dag merkte ik al dat m'n zwarte den er iets grauwer uit zag maar pas na anderhalve week werden de naalden volledig bruin en waren de nieuwe naalden ook afgestorven.
Vandaar ook dat ik er wat laat op reageer en me nu afvraag of ik daar een schadevergoeding voor kan krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')